Nou, een update dan maar (tis niet alsof ik op 't moment wat beters te doen heb).
Bloedonderzoek wees niks uit (geen Lyme, geen diabetes, niks bijzonders), behalve een licht vitamine-D gebrek.
Ook dat gesprek met m'n psychiater gehad en toen hebben we het over slaapmedicatie gehad waarbij er in de basis genomen 3 mogelijkheden zijn: AD's, AP's of benzo's en gezien mijn medicatieverleden kwam mijn psychiater tot de opmerkelijke conclusie dat het niet anders kan dan dat ik minstens sterk verminderd vatbaar ben voor gewenning aan benzo's en ze legde me uit dat, hoewel de meeste mensen in een redelijk gelijk tempo steeds meer nodig hebben om de gewenning te neutraliseren, er ook gevallen zijn bij wie dit sterk verminderd of zelfs helemaal niet plaatsvindt. Dit is voor mij een mazzel en een zorg minder en ergens wist ik al dat (ondanks wat hier meermalen tussen de regels door gezegd is) mijn slaapproblemen niet door de benzo's veroorzaakt kunnen zijn. Het stomme is dat ik namelijk jaren terug ongeveer anderhalf jaar benzo's gebruikt heb en toen op eigen houtje ben gaan afbouwen en toen viel me al op hoe makkelijk dat ging. Ik had in die 18 maanden ook niet steeds meer nodig, maar stond daar op dat moment niet bij stil omdat ik toendertijd urgentere issues had. Ik had best wel erge dingen gehoord over benzo-verslaving, maar ik heb daar gewoon nooit last van gehad. Dus de theorie dat mijn slaapissues door benzo-misbruik zouden (kunnen) worden veroorzaakt, mag nu wel de kliko in

.
AD's werken bij mij dan weer niet (heb ook veel last van bijwerkingen) en AP's hebben zo hun eigen nadelen, dus dit is dikke mazzel voor mij

Ook is mijn maandelijkse maximale dosering verhoogd naar het niveau dat ik een jaar of vijf geleden had (maximaal 30/maand en innemen indien nodig).
Maar goed.
Een paar weken geleden zijn m'n vit-D waardes officieel voldoende bevonden (in elk geval boven die 50 nu), maar het slapen is sindsdien eigenlijk niet echt verbeterd.
Midden/eind november ongeveer leek het ineens wat beter te gaan en ging ik al richting de 7u/nacht (voor een maandje of zoiets) en gebruikte ik de benzo's zelfs helemaal niet meer. Maar sinds enkele weken gaat het weer kut en zit ik, zonder medicatie, gemiddeld op een uur of 4 slapen per nacht.
Ben nu ook nog ziek geworden/beetje grieperig waardoor ik (gecombineerd met de slaapproblemen die ik al had) vannacht afgelopen nacht 1 uur 10 minuten geslapen heb.
Een nacht helemaal niet slapen heb ik vorige week ook al gehad, maar denk dat dat toen ook stressgerelateerd was (familie-issues).
Ik zit nu te denken om, zodra dit mini-griepje weer weg is en ik daarna nog langer onder de 5u/nacht slapen blijf hangen, toch om een slaaponderzoek te vragen, maar dat moet ik eerst even overleggen.
Heeft er iemand hier toevallig zelf ervaring met slaaponderzoek?