SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Span de scheerlijnen maar vast aan.quote:
Nattekat dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:06 schreef Nattekat het volgende:
Windkracht 7 tegen + warmte = geen goede combinatie
twitter:Meteo_Europe twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 16:16:16Very nice pictures came in of 5!!, yeah 5 waterspouts along the coastline of Hoek van Holland, Netherlands... http://t.co/spEuU34rXt reageer retweet
Hier een graadje of 30, blauwe lucht, zonquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Herhaling van gister haha... tyfus benauwd, compleet donker en 3 druppels regen.. Iedere keer hetzelfde trieste verhaal hier
Nee ik schetste dat beeld even aan de hand van gisteravond en als er een herhaling zou komenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hier een graadje of 30, blauwe lucht, zon
Flessen vullen met water, die in de diepvries. Heb je stuk minder wateroverlastquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ventilator + koelelementen = Veel water
[ afbeelding ]
Ligt meer aan je lokatie, zweet me hier de hele dag al kapotquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
Redelijk winderig hier in Alkmaar. Klote weer. Klote zomer. Kut land.![]()
![]()
Dat verschilt uiteraard, maar echt lekker weer om iets buiten te doen is het niet, zeker niet hier in Alkmaar. Paar dagen heerlijk weer gehad 2 weken geleden, maar daarna dus weer waardeloos, helaas.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:33 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ligt meer aan je lokatie, zweet me hier de hele dag al kapot
Voor Zuidoosten staat op mijn app rond een graad of 14 in de nacht. Best "fris". Dan kan mooi ff alles doorwaaien (als die wind er dan nog steeds isquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:20 schreef FoXje het volgende:
Vannacht regen voorspeld hier ... lekker afkoelen buiten dan
Dat is allemaal condensquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Flessen vullen met water, die in de diepvries. Heb je stuk minder wateroverlast
Damn. Wel benieuwd naar hoe het er uitziet dan, als dat je condens isquote:
Waar is dit?quote:
Loosduinen richting Ockenburgquote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar is dit?
En: in de loop van de avond, denk eerder begin nacht...
Gewoon doorzichtig waterquote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Damn. Wel benieuwd naar hoe het er uitziet dan, als dat je condens is
Bedoel je koelelementen en zoquote:
Komt me niet eens bekend voorquote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Loosduinen richting Ockenburg
En s'nachts slaap ik dus niet erg
Ok. Ik heb geen koelelementen, gewoon flessen water. Wist niet dan die koelelementen zoveel condenseerdenquote:
Koelelementen zijn gemaakt om zo snel mogelijk te smelten, flessen hebben iets minder oppervlakquote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ok. Ik heb geen koelelementen, gewoon flessen water. Wist niet dan die koelelementen zoveel condenseerden
Wat een heerlijke zomer tot nu toequote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
Redelijk winderig hier in Alkmaar. Klote weer. Klote zomer. Kut land.![]()
![]()
Het ligt er maar net aan waar je woont in dit land.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:30 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wat een heerlijke zomer tot nu toe![]()
Nauwelijks regen, zelfs al een hittegolf gehad en al weken aan een stuk geen jas nodig gehad.
En dan heb je mensen die nog steeds gaan lopen janken dat het slecht weer is!
Nou slecht nieuws voor je, beter wordt het écht niet en gelukkig maar, van mij mag het wel weer eens een week gewoon tussen de 19 en 22 graden zijn met bewolking. Regen hoeft dan ook weer niet persé.
En als het land je niet bevalt, ga dan lekker terug.
http://nieuws.weeronline.(...)gen-teveel-zon-2015/
*huil huil het is zo slecht weer altijd*
Als je aan de kust woont wéét je dat het minder warm is als in het zuidoosten. Daarom klagen is dan ook onzin want dat zal niet veranderen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je woont in dit land.
Kijk voor de grap eens op de temperatuurkaarten die vandaag gepost zijn
Voor mijn gevoel gaat het een beetje zo: 0-10 / 10-20 / 20-30 / 20-10.. Niet echt meer winter/lente/zomer/herfst. Gewoon beetje kwakkelen, met hier en daar uitschietersquote:
Ook al niet. Maart 37, April 69 en Mei 14 uur zon meer dan normaal.quote:
Dit jaar valt elke hete dag (buiten de hittegolf) op een vrijdag. En dan valt het weekend ineens iets tegen. Behoorlijk hardnekkige trend.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel gaat het een beetje zo: 0-10 / 10-20 / 20-30 / 20-10.. Niet echt meer winter/lente/zomer/herfst. Gewoon beetje kwakkelen, met hier en daar uitschieters
Dat is al jaaaaaaaaaaaaren aan de gangquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:26 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dit jaar valt elke hete dag (buiten de hittegolf) op een vrijdag. En dan valt het weekend ineens iets tegen. Behoorlijk hardnekkige trend.
Mwa... eerst was het meer van: jeej het is mooi weer al 2 wekenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat is al jaaaaaaaaaaaaren aan de gangLekker weer door de week als je moet werken, klote weer in het weekend
Het is een beetje als: het regent altijd als ik met de fiets ga. In werkelijkheid regent het maar zelden, maar negatieve gedachtes blijven beter hangen dan de positieve.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Mwa... eerst was het meer van: jeej het is mooi weer al 2 weken![]()
Oh nu krijgt iedereen vakantie, en het regent 3 weken.![]()
In de weekenden zo overduidelijk opwerken naar een hete vrijdag gevolgd door afkoeling zaterdag als de laatste give or take 8 weken vind ik wel opmerkelijk.
Hoop dat er iets van die regen hierheen komt, het is best goed benauwd nu.quote:
Toen ik net even lekker buiten stond te roken jaquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo, toen begon het hier ook uit het niets te regenen
Roken is slecht voor jequote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen ik net even lekker buiten stond te roken ja
Beetje goede roker kan nog een sjekkie draaien in de regenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
duidelijk een teken van bovenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Look out shag?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedankt Paul voor dit ongevraagde adviesquote:
Shagquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:50 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Beetje goede roker kan nog een sjekkie draaien in de regen
De regen kwam niet uit de grond neequote:
Gewoon het schuurtje inquote:
Je kunt niet draaien?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedankt Paul voor dit ongevraagde advies
[..]
Shag
[..]
De regen kwam niet uit de grond nee
[..]
Gewoon het schuurtje in
Nee, dat lijkt meer op vouwenquote:
Zwangere peuken origamiënquote:
Daar wel ja...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ja hoor, weer een pluk met regen precies op het midden van t land af.... en het giet weer als een idioot hier in Utrecht.
Serieus, we zijn een regen-magneet geloof ik
Drie keer raden wie een weekend weg is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:18 schreef Consilium het volgende:
Het gaat nu los in Arnhem zag ik:
http://webcam.prvgld.nl/a325.html
Het is Nederland, dus nee.... natuurlijk niet, joh... gekkiequote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:18 schreef fotostarter het volgende:
Kan die bewolking niet even opzouten?
wolken lossen aardig op nu Utrecht eindelijk weer zon 😀quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:18 schreef fotostarter het volgende:
Kan die bewolking niet even opzouten?
hier lijkt het ook weg te trekken . (Wijchen)quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
wolken lossen aardig op nu Utrecht eindelijk weer zon 😀
Zeist is anders aardig bewolkt nuquote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
wolken lossen aardig op nu Utrecht eindelijk weer zon 😀
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon weer koud en zwaarbewolkt @ Utrecht.
Zoals - verwachtzucht
Ja dat bedoel ik, dat doen ze dus al de hele tijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:08 schreef Paul het volgende:
[..]en er was een zonnetje beloofd zonder wolkjes
Er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar dit mag blijven tot Oktober zo.quote:
Jep maar dan zonder bewolking.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar dit mag blijven tot Oktober zo.
Graag!!! Liefst nog langer...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar dit mag blijven tot Oktober zo.
Hier in Zeeland al de hele dag zon.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:08 schreef Paul het volgende:
[..]en er was een zonnetje beloofd zonder wolkjes
quote:zaterdag 25 juli tot en met zaterdag 01 augustus
Grote kans 80-90% op overgang naar een koeler weertype met toenemende neerslagkansen.
Uitgifte: 18/07/2015 01.51 uur LT
Geen scheldwoord op de wereld is krachtig genoeg om mijn mening over te brengen.quote:
Godverde de godverdomme? Echt, alleen de eerste week van mijn vakantie lijkt goed, de rest weer eens kutquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen scheldwoord op de wereld is krachtig genoeg om mijn mening over te brengen.
Werkenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:06 schreef roislecxe het volgende:
Weer eens een schitterende dag vandaag bijgeschreven.
Beetje jammer dat ik moest werken
True, maar ja. Als jij het niet doet mag je ook niet klagen dat je maar 1 week vakantie mooi weer hebt. Want dan heb je heul geen vakantiequote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Werken
Daar is nog nooit iemand beter van geworden
Ik werk helaas 40 uur per week op kantoor en dit is mijn eerste vakantieweekquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
True, maar ja. Als jij het niet doet mag je ook niet klagen dat je maar 1 week vakantie mooi weer hebt. Want dan heb je heul geen vakantie
Hoop voor je dat het meevaltquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik werk helaas 40 uur per week op kantoor en dit is mijn eerste vakantieweek
Veel zomerser dan dir zal je het i NL niet vaak krijgen. Niets mis mee toxh?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:40 schreef fotostarter het volgende:
Beetje jammer inderdaad
[ afbeelding ]
Hij was ook een beetje sarcastisch bedoeldquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel zomerser dan dir zal je het i NL niet vaak krijgen. Niets mis mee toxh?
quote:
Noem me gek, maar ik heb zin in Maandagquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Werken
Daar is nog nooit iemand beter van geworden
Jawel, met af en toe bewolking, een dipje en wat regenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:23 schreef Adrie072 het volgende:
Komende week wordt mijn inziens heerlijk zomerweer, toch?
Daar lijkt het wel op.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:09 schreef fotostarter het volgende:
ziet er naar uit dat limburg morgenvroeg een mooie bak water krijgt
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:09 schreef fotostarter het volgende:
Zou eens tijd worden. Limburg is nog steeds kurkdroog.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:09 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb 12 graden op de daksensor staan van de verwarmingketelquote:
Ik kom net uit Breda (hele dag geweestquote:Op zondag 19 juli 2015 02:10 schreef roislecxe het volgende:
Lekker buiten, net aan frisjes in een shirtje, maar perfect om naar huis te lopen.
Zo naar bed, alles wagenwijd open en laat het maar weer wat afkoelen binnen. Stiekem was het weer opgelopen naar 25.
Ik had goed weer voor jou geregeldquote:Op zondag 19 juli 2015 02:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik kom net uit Breda (hele dag geweest), was heerlijk weer idd. Vond het savonds wel frisjes hoor
Topquote:Op zondag 19 juli 2015 02:18 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik had goed weer voor jou geregeld
Op de grote markt gezeten of?
Ook lekkerquote:Op zondag 19 juli 2015 02:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nee, gewoon thuis bij vriendinwel even buiten geweest natuurlijk, maar niet in het centrum of zo
Volgens de buienradar moet het hier al regenen...quote:
Niet zo heel veel. Alleen utrecht lijkt aardig wat te krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2015 09:56 schreef xFriendx het volgende:
Als de radars kloppen zit er wel wat water aan te komen, voor bijna iedereen.
het is koud en vrij donker buiten hier te amsterdamquote:Op zondag 19 juli 2015 09:56 schreef xFriendx het volgende:
Als de radars kloppen zit er wel wat water aan te komen, voor bijna iedereen.
Natuurlijk. Want we hebben hier ergens een regen-magneet staanquote:Op zondag 19 juli 2015 10:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Niet zo heel veel. Alleen utrecht lijkt aardig wat te krijgen.
Krachtveld activeren dan.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:35 schreef xFriendx het volgende:
Vanmiddag automeeting in Zoetermeer dus hoop dat het droog blijft. Zo te zien zou het dan rond een uur of 1 a half 2 droog moeten blijven (in die regio dan).
Karmaquote:Op zondag 19 juli 2015 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ohja k zie t al.... De krachtige paarse shit koerst uiteraard weer recht op utrecht af.
Dat worden weer stortbuien, voor de 4e keer deze week ofzo
Oh well.
Goed voor de plantjesquote:Op zondag 19 juli 2015 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ohja k zie t al.... De krachtige paarse shit koerst uiteraard weer recht op utrecht af.
Dat worden weer stortbuien, voor de 4e keer deze week ofzo
Oh well.
quote:Op zondag 19 juli 2015 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De plantjes verzuipen hier eerder dan dat ze wat te kort komen hoor
ditquote:Op zondag 19 juli 2015 12:26 schreef Burner82 het volgende:
Lampen aan, kleren uit. Klef warm binnen.
Hier regent het nog ...quote:Op zondag 19 juli 2015 13:31 schreef roislecxe het volgende:
En het is weer droog voor de rest vd dag.
Zo maar eens met het fietsje kijken of onze zuiderburen nog iets te drinken hebben op een terrasje.
Goed is goed geweest. Nu ben ik fatsoenlijk wakker en kan er weer wat ondernomen wordenquote:
Zonnetje is doorgebroken, het is weer 25.5 binnenquote:Op zondag 19 juli 2015 16:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou! Het begon laat, maar ik vind het eigenlijk wel een topzomer. Al weken zomerkleding aan, ramen open, 's avonds buiten zitten etc.
Ik geef een 7,1quote:Op zondag 19 juli 2015 15:30 schreef Adrie072 het volgende:
Loop al weken in n korte broek rond, geef het tot nu toe een dikke 7.
Trok voorbij in Groningen, eerste paar wolken waren indrukwekkender maar die zat al achter de gebouwen voordat ik een foto kon makenquote:Op zondag 19 juli 2015 21:07 schreef Ajaxfan het volgende:
Geniepig fel buienlijntje wat nu overtrekt. Woesh en best wat water.
Hier ook, maar daar kwam ik pas achter toen ie al overgetrokken wasquote:Op zondag 19 juli 2015 21:53 schreef thesiren.nl het volgende:
Ja boven Noordwijk was het een rolwolk, het mooie was dat er geen regen uit kwam op een paar spetters na.
Wordt het toch eens tijd dat je van broek wisseltquote:Op zondag 19 juli 2015 15:30 schreef Adrie072 het volgende:
Loop al weken in n korte broek rond, geef het tot nu toe een dikke 7.
Schenen verbrand? Dat is zelfs mij nog nooit geluktquote:Op zondag 19 juli 2015 23:31 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb mijn schenen verbrand, ben die zon nog niet helemaal gewend
Beter dan je knieholtesquote:Op zondag 19 juli 2015 23:31 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb mijn schenen verbrand, ben die zon nog niet helemaal gewend
Precies. Het regent de hele zomer al nonstop. Verschrikkelijk. Het is verdomme half juli en ik heb nog geen dag zonder jas kunnen lopen. Laat staan een keer de zon gezien.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
Bewolkt en koel. As usual.
en straks weer motregen....want ja, natuurlijk....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Forcefield City Bewoner
dat punt hier ook gepasseerd in de Herault (Frankrijk). We gaan voor 36 vandaag geloof ikquote:Op maandag 20 juli 2015 10:09 schreef Dven het volgende:
10 uur en we zitten al op 30.5 bij het officiele meetstation boven op de berg
quote:Op maandag 20 juli 2015 11:57 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Precies. Het regent de hele zomer al nonstop. Verschrikkelijk. Het is verdomme half juli en ik heb nog geen dag zonder jas kunnen lopen. Laat staan een keer de zon gezien.
Nee hoor, het is kommer en kwel deze zomer, en de winter zal over een week of 3 wel weer van start gaan. Als ik jou was zou ik maar eens beginnen met het opzoeken en klaarstomen van je schaatsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier net de 35 aangetiktquote:Op maandag 20 juli 2015 12:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat punt hier ook gepasseerd in de Herault (Frankrijk). We gaan voor 36 vandaag geloof ik
quote:Op maandag 20 juli 2015 11:57 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Precies. Het regent de hele zomer al nonstop. Verschrikkelijk. Het is verdomme half juli en ik heb nog geen dag zonder jas kunnen lopen. Laat staan een keer de zon gezien.
Nee hoor, het is kommer en kwel deze zomer, en de winter zal over een week of 3 wel weer van start gaan. Als ik jou was zou ik maar eens beginnen met het opzoeken en klaarstomen van je schaatsen.Kloon van Djeez gesptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Whatever. Ik vind het de afgelopen twee weken gewoon erg tegenvallen kwa weer ja. Mag gewoon gezegd worden. Heb nergens gezegd dat de hele zomer ruk is tot nu toe. We hebben idd heus mooie dagen gehad, en een hittegolf, dus kan idd slechter.quote:
Hoe bevalt het nou zo'n ontzettende zuurpruim te zijnquote:Op maandag 20 juli 2015 14:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whatever. Ik vind het de afgelopen twee weken gewoon erg tegenvallen kwa weer ja. Mag gewoon gezegd worden. Heb nergens gezegd dat de hele zomer ruk is tot nu toe. We hebben idd heus mooie dagen gehad, en een hittegolf, dus kan idd slechter.
Hij heeft gewoon gelijk. Er is een hittegolf geweest met een paar dagen flink wat hitte maar dat was het dan ook. Geen spetterend onweer, geen langere hittegolven, maar wel veel wind en zeker ook best wat bewolking.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoe bevalt het nou zo'n ontzettende zuurpruim te zijn
Zoals altijd hier smaken verschillen, afgelopen week was minder, maar wel erg fijn voor de plantjes, daarna gewoon prima weer gehad.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Er is een hittegolf geweest met een paar dagen flink wat hitte maar dat was het dan ook.
Natuurlijk niet, maar iedereen schijnt voor het gemak ook maar te vergeten dat we een maand geleden, in ieder geval tot ver in juni, opgescheept zaten met een doorstaande N/NW stroming waarbij het van tijd tot tijd gewoon koud was met een vieze wind erbij.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zoals altijd hier smaken verschillen, afgelopen week was minder, maar wel erg fijn voor de plantjes, daarna gewoon prima weer gehad.
Ligt ook echt heel erg aan welk deel van het land je woont. Kan niet zeggen dat ik veel te klagen (agezien van de warmte) heb gehad over de zomer in Limburg
Hollandse zomers zijn nu eenmaal hollen of stilstaan en geen zomers zoals rond de middellandse zee
dijk = westen van het land = niet zeuren over de kouquote:Op maandag 20 juli 2015 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar iedereen schijnt voor het gemak ook maar te vergeten dat we een maand geleden, in ieder geval tot ver in juni, opgescheept zaten met een doorstaande N/NW stroming waarbij het van tijd tot tijd gewoon koud was met een vieze wind erbij.
Ik kan me heugen dat ik om 8 uur 's avonds op de dijk stond en mijn adem kon zien in ieder geval. In Juni. In de volle zon. Nu is het bij een dijk aan het water altijd kouder dan de omgeving maar dat sloeg gewoon nergens op. Een normaal verschijnsel, die schaapscheerderskou.. maar recht om te klagen, absoluut
Ik woon toch echt in het oostenquote:Op maandag 20 juli 2015 14:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
dijk = westen van het land = niet zeuren over de kou
quote:Op maandag 20 juli 2015 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik woon toch echt in het oosten
Rivieren hebben ook dijk0n.![]()
Is inderdaad gewoon een prima zomer in NL, voor zover ik kan beoordelen. Alleen mensen raken verwend of gewoon aan vakantieweer wanneer ze verder naar het zuiden gaan. En nemen dat terug mee in de beoordeling voor NL. Dat werkt niet natuurlijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zoals altijd hier smaken verschillen, afgelopen week was minder, maar wel erg fijn voor de plantjes, daarna gewoon prima weer gehad.
Ligt ook echt heel erg aan welk deel van het land je woont. Kan niet zeggen dat ik veel te klagen (agezien van de warmte) heb gehad over de zomer in Limburg
Hollandse zomers zijn nu eenmaal hollen of stilstaan en geen zomers zoals rond de middellandse zee
Nou ja weet je, die kou in Juni was rottig maar ja schaapscheerderskou, hondsdagen lijken dit jaar ook niet echt te gaan doen wat ze vaker doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Is inderdaad gewoon een prima zomer in NL, voor zover ik kan beoordelen. Alleen mensen raken verwend of gewoon aan vakantieweer wanneer ze verder naar het zuiden gaan. En nemen dat terug mee in de beoordeling voor NL. Dat werkt niet natuurlijk.
Tip:quote:Op maandag 20 juli 2015 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar iedereen schijnt voor het gemak ook maar te vergeten dat we een maand geleden, in ieder geval tot ver in juni, opgescheept zaten met een doorstaande N/NW stroming waarbij het van tijd tot tijd gewoon koud was met een vieze wind erbij.
Ik kan me heugen dat ik om 8 uur 's avonds op de dijk stond en mijn adem kon zien in ieder geval. In Juni. In de volle zon. Nu is het bij een dijk aan het water altijd kouder dan de omgeving maar dat sloeg gewoon nergens op. Een normaal verschijnsel, die schaapscheerderskou.. maar recht om te klagen, absoluut
sowwww koekoek!quote:Op maandag 20 juli 2015 09:02 schreef Dven het volgende:
Zomer zit er hier goed in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zal heel kort voor zonsondergang zijn. Rond middernacht zit het vaak gewoon nog rond de 30 gradenquote:Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
sowwww koekoek!
en dan te bedenken dat het hier in Nederland vannacht gewoon 2 tot 3 graden warmer is dan daar bij jou met dergelijke tropische temperaturen
Koukleumquote:Op maandag 20 juli 2015 16:02 schreef Ajaxfan het volgende:
Slechte dag uitgekozen om zonder jas de deur uit te gaan.
Zo is datquote:Op maandag 20 juli 2015 16:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
KoukleumVandaag in korte broek en shirt zonder mouwen naar de winkel geweest en zweette me nog suf
Kou niet maar de regen. Prima temperatuurtje dit.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
KoukleumVandaag in korte broek en shirt zonder mouwen naar de winkel geweest en zweette me nog suf
quote:Op maandag 20 juli 2015 16:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zo erg niet, tenzij na het sportenquote:
Grappig, ik ben ook 3 weken in italië en zuid frankrijk geweest eind meiquote:Op maandag 20 juli 2015 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb het wel vaak koud, maar vind deze zomer tot nu toe echt niks om over te klagen. Het voorjaar was te lang koud, maar ben eind mei voor drie weken naar Italie vertrokken, waar het natuurlijk gewoon 30 graden was en aansluitend hier in Nederland ook bijna alleen maar goed weer gehad. Nog geen jas of lange mouwen meer aan gehad. Ik ga elke dag wel even paardrijden en/of hardlopen en heb nog niet hoeven afhaken vanwege regen. Maar het ligt er denk ik echt wel veel aan in welk deel van Nederland je woont deze zomer. En als er eens een buitje valt blijft het gewoon boven 20 graden en niet zoals vorig jaar in augustus regen en 13 graden...
Je begrijpt natuurlijk wel dat je nou een zuurpruim bent, een negatieveling en depressief. Want dit is toch een prima weertje. Het is toch een topzomer?! En regen isszz goed voor deehhhh plaaaantjuhhss... bla bla bla.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Vandag is wel echt stront. Eeuwige miezerige en plakkerigheid.
Stelletje zuurpruimen. Heerlijke dag vandaagquote:Op maandag 20 juli 2015 18:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat je nou een zuurpruim bent, een negatieveling en depressief. Want dit is toch een prima weertje. Het is toch een topzomer?! En regen isszz goed voor deehhhh plaaaantjuhhss... bla bla bla.
quote:Op maandag 20 juli 2015 18:58 schreef Klonk het volgende:
Nou gaan de twee accounts van Djeez elkaar tegenspreken
50 tinten grijs, je weet hoeveel vrouwen daar gruwelijk nat van wordenquote:Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]ga jij nou maar genieten van de grijsheid joh
Nat op mijn kopf jaquote:Op maandag 20 juli 2015 19:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
50 tinten grijs, je weet hoeveel vrouwen daar gruwelijk nat van worden
PS: het zonnetje brak hier net even door
Toch was het de afgelopen weken best aardig weer, voor Nederlandse begrippenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nat op mijn kopf ja.
Pff dit is echt acclimatiseren. Week Italie: 35-38 graden en volop zon. Week Oostenrijk: 26-30 graden, volop zon en twee avonden schitterend onweer. Paar uur in Nederland: grijs, fris, regen en nog eens regen. En een ontplofte tuin.
Absoluut. De voorgeschiedenis speelt ook mee. De lente was..niet goed, niet slecht. Tot in juni was het best wel ruk voor de tijd van het jaar. Daarna kwam de hittegolf des doods die best wel meeviel en nu is het weer bagger. Zo ervaar ik het. Het gaat niet eens zozeer om de temperatuur ..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toch was het de afgelopen weken best aardig weer, voor Nederlandse begrippenIk heb het liever anders dan vandaag, maar hier is het simpel en relativeren.
gaat 40 + weer open?quote:Op maandag 20 juli 2015 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Echt, liever 20 dagen 40+ dan deze deprimerende kutzooi
Heeft dit ook nog enige invloed op het weer in Nederland?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:05 schreef INViCTuS het volgende:
An *exceptional* analysis map of the sea surface temperatures across the Mediterranean sea this week. Since we are experiencing strong heat waves in the past weeks, sea temperatures are rising as well, in many areas already into the 30°C - which is extremely rare! Depends on the weather patterns later this summer and autumn, such warm waters could lead into dangerous weather setups (flooding, etc.) but indeed nothing can be predicted so far in advance. But potential is there!
Source: meteociel.fr
[ afbeelding ]
ach en volgend jaar ook nog een kut voorjaar vanwege El Nino... dus vast weer een fijne zomerquote:Op maandag 20 juli 2015 22:20 schreef INViCTuS het volgende:
Tja, dat hou je toch in Nederland. Qua temperatuur is het best ok, maar zo grijs en vochtig heb ik ook liever niet. Goed, morgenmiddag en woensdag worden al beter. Als het donderdagavond en vrijdag tijdens de vierdaagsefeesten maar droog is en zaterdag in utrecht op stekker festival
Naar mijn weten niet of heel gering. Aan de andere kant zou het hier juist wel stabieler weer kunnen terwijl het in Zuid-Europa en ten zuiden van de Alpen d.m.v Gunua laagjes juist heel erg slecht kan zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heeft dit ook nog enige invloed op het weer in Nederland?
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet of heel gering. Aan de andere kant zou het hier juist wel stabieler weer kunnen terwijl het in Zuid-Europa en ten zuiden van de Alpen d.m.v Gunua laagjes juist heel erg slecht kan zijn.
Verdere uitleg ontbreekt hier ook helaas over wat voor een invloed nou precies.twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 12:29:42Spaans #zeewater extreem warm. Mogelijk grote gevolgen voor het weer in de herfst. Foto: El Tiempo http://t.co/sRJRJ9fsG9 reageer retweet
En als je terug tweet om te vragen waarom en hoe? Ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]Verdere uitleg ontbreekt hier ook helaas over wat voor een invloed nou precies.twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 12:29:42Spaans #zeewater extreem warm. Mogelijk grote gevolgen voor het weer in de herfst. Foto: El Tiempo http://t.co/sRJRJ9fsG9 reageer retweet
Ik was niet de enige met dat idee... Dus ik wacht eerst even af of er een antwoord komtquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je terug tweet om te vragen waarom en hoe? Ben ook wel benieuwd.
Oh top, ik hoop dat ze antwoorden!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik was niet de enige met dat idee... Dus ik wacht eerst even af of er een antwoord komt
Ik denk het niet. Heb ze nog nooit antwoord zien gevenquote:
wat is een onweersvliegjequote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:00 schreef LTVDK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom het opeens stikt van de onweersvliegjes
Die hele kleine zwarte vliegjes, ze hebben schijnbaar ook gewoon een echte naamquote:
Ik denk zware regenvalquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]Verdere uitleg ontbreekt hier ook helaas over wat voor een invloed nou precies.twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 12:29:42Spaans #zeewater extreem warm. Mogelijk grote gevolgen voor het weer in de herfst. Foto: El Tiempo http://t.co/sRJRJ9fsG9 reageer retweet
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 14:24:03En hier de link naar het bijbehorende #weerverhaal! ;-) http://t.co/LtEi5di32H https://t.co/Oe1wq5C1Bc reageer retweet
Ja, daar ja. Zal voor ons weinig gevolgen hebben lijkt me?quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, daar ja. Zal voor ons weinig gevolgen hebben lijkt me?
Al regent het hier toch wel
Maar, voor de verandering: vandaag > wat. een. TOP. weer.
Ideale temperatuur, zonnig, matig briesje. Perfect gewoon!!!
Hier in Zeeland ook inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:00 schreef LTVDK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom het opeens stikt van de onweersvliegjes
En dan te bedenken dat boven de oceaan 27°C genoeg is om een orkaan te doen ontstaan. Daar is de Middellandse zee weliswaar te klein voor, maar er kunnen toch stevige stormdepressies ontstaan die in opbouw meer weg hebben van een tropische orkaan dan van een lagedrukgebied met fronten.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:05 schreef INViCTuS het volgende:
An *exceptional* analysis map of the sea surface temperatures across the Mediterranean sea this week. Since we are experiencing strong heat waves in the past weeks, sea temperatures are rising as well, in many areas already into the 30°C - which is extremely rare! Depends on the weather patterns later this summer and autumn, such warm waters could lead into dangerous weather setups (flooding, etc.) but indeed nothing can be predicted so far in advance. But potential is there!
Source: meteociel.fr
[ afbeelding ]
El nino heeft over het algemeen alleen invloed op ons voorjaar dacht ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:34 schreef Nattekat het volgende:
Warm water in grote oceaan -> El Nino -> krachtige straalstroom splitst op bij land -> Stabiel weer in Midden-Amerika.
Dit is hetzelfde maar dan kleinschaliger.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:34 schreef Nattekat het volgende:
Warm water in grote oceaan -> El Nino -> krachtige straalstroom splitst op bij land -> Stabiel weer in Midden-Amerika.
Dit is hetzelfde maar dan kleinschaliger.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat boven de oceaan 27°C genoeg is om een orkaan te doen ontstaan. Daar is de Middellandse zee weliswaar te klein voor, maar er kunnen toch stevige stormdepressies ontstaan die in opbouw meer weg hebben van een tropische orkaan dan van een lagedrukgebied met fronten.
Dat betekent toch zware onweersbuien, veel wind en zeer veel neerslag.
Ik heb het al gepost, maar hier staat de/iets van uitleg over het verhaal:quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
El nino heeft over het algemeen alleen invloed op ons voorjaar dacht ik.
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 14:24:03En hier de link naar het bijbehorende #weerverhaal! ;-) http://t.co/LtEi5di32H https://t.co/Oe1wq5C1Bc reageer retweet
Klopt, en die invloed is vaak maar gering.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aaaah die rotbeesten, en dan net kiezen voor de brommerhelm zonder kinstuk, en een wit tshirt aan hebbenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die hele kleine zwarte vliegjes, ze hebben schijnbaar ook gewoon een echte naamhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Tripsen
[ afbeelding ]
Was een voorbeeld van hoe warm water de straalstroom beïnvloedquote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook met regen valt dat niet tegenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:41 schreef VKV het volgende:
Is er nog een site die volgende week in Nederland geen regen voorspelt?
Dat wordt leuk volgende week op de camping...
Jep... die droogte had één gigantisch voordeelquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:45 schreef Burner82 het volgende:
Nadeel van warm weer en de regen van afgelopen tijd: muggen![]()
Net de 1e kapot geslagen en slaapkamerraam maar dicht gemaakt...
Ik heb nog geen mug gezien, en ik woon naast het water.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:45 schreef Burner82 het volgende:
Nadeel van warm weer en de regen van afgelopen tijd: muggen![]()
Net de 1e kapot geslagen en slaapkamerraam maar dicht gemaakt...
Same here. Weinig last van dit jaar, en zie ik ze wel, dan dep ik even wat Ricqles op mijn nek en armen en dan laten ze me verder wel met rust, dus is verder ook geen groot probleem wanneer ze er wel zijn. Raam staat ook gewoon open, kunnen ze lekker in en uit vliegen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:41 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mug gezien, en ik woon naast het water.
Jij mag ook niet klagen laatste tijd over het weer.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:37 schreef Dven het volgende:
Half 9 en al 28 graden. Gaat weer zo'n dag worden
11 uur en 33 graden.. En de pluimen bekijkende zit daar de komende tijd totaal geen verandering in.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Jij mag ook niet klagen laatste tijd over het weer.
Lekker manquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
11 uur en 33 graden.. En de pluimen bekijkende zit daar de komende tijd totaal geen verandering in.
Eerder op kantoor onder de aircoquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lekker man
Koud biertje erbij, niets mis mee.
Hier komende dagen iets aan de te koele kant met 20 graden.....
Limburg zit al bijna op de 22... Dus dat wordt nog wel een graadje of 25-26 vandaag...quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lekker man
Koud biertje erbij, niets mis mee.
Hier komende dagen iets aan de te koele kant met 20 graden.....
Vandaag is inderdaad nog wat warmer maar de dagen erna zal het eerder richting 20 gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:12 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Limburg zit al bijna op de 22... Dus dat wordt nog wel een graadje of 25-26 vandaag...
Nederland wordt ieder geval 'mooi' omzeild door de warmtequote:Op woensdag 22 juli 2015 11:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vandaag is inderdaad nog wat warmer maar de dagen erna zal het eerder richting 20 gaan.
Noordoost Groningen al boven de 22quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:12 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Limburg zit al bijna op de 22... Dus dat wordt nog wel een graadje of 25-26 vandaag...
jaquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland wordt ieder geval 'mooi' omzeild door de warmte
[ afbeelding ]
Even rap naar het zuiden of oosten rijden dusquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ja. Best jammer, ik heb nog 1.5 week vakantie over. Wil ook nog wel even genieten van wat hoge temperaturen
.
Nog even en we nemen alle weeralarmen uit de hele wereld over, want overal zit wel een Nederlander....quote:Van woensdag tot en met zaterdag moeten vakantiegangers in Noordoost-Spanje, Frankrijk, de Alpenlanden en Zuid-Duitsland rekening houden met flink onweer.
Mallorca gezonken?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als Texelquote:
Ik heb al gevraagd of ze voortaan ook het Bulgaarse bericht willen vermelden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:33 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nog even en we nemen alle weeralarmen uit de hele wereld over, want overal zit wel een Nederlander....
Nah, daar hebben we jou toch al voor?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb al gevraagd of ze voortaan ook het Bulgaarse bericht willen vermelden.
Gelukkig maar, prima weertje hier de laatste dagen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik doe alleen de verslaggeving voor het Oblast Tarnovoquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nah, daar hebben we jou toch al voor?
Maar maar maar het actuele weer in Malki chiflik dan?quote:
Dat valt onder de stadsregio. Laat staan onder het oblastquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:37 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Maar maar maar het actuele weer in Malki chiflik dan?
Ja weet ik veel hoe dat 3e wereldland van jou werkt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat valt onder de stadsregio. Laat staan onder het oblast
Archangelsk grappig, letterlijk vertaald uit het cyrillic. Sint-Petersburg ligt te dicht bij Helsinki?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Munchen Praag is ook redelijk nabij. Gaan gewoon selectief te werkquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:02 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Archangelsk grappig, letterlijk vertaald uit het cyrillic. Sint-Petersburg ligt te dicht bij Helsinki?
en Israël is ook groot gewordenquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Munchen Praag is ook redelijk nabij. Gaan gewoon selectief te werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |