abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 16 juli 2015 @ 17:16:38 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_154391973
Vele Nederlanders zijn gegrepen door de emotionele hartenkreet van agent Rick, die op Facebook beschrijft hoe heftig het leven van een politieman is. De brief blijkt echter niet zo authentiek als de politie doet voorkomen. Zijn hartenkreet lijkt namelijk opmerkelijk veel op een Amerikaanse versie uit 2001. Sommige zinnen zijn zelfs letterlijk overgenomen. Is er sprake van een charmeoffensief als tegenwicht voor de stroom aan negatieve berichtgeving?

Ook ons is deze versie net onder ogen gekomen. Hier kunnen we niet omheen, maar we zullen het moeten onderzoeken. We gaan Rick vragen hoe het zit

'Het spijt me dat ik soms onbeleefd lijk. Ik vergat in winkel terug te lachen, omdat ik was afgeleid door de herinnering van een jongen die mij ooit snikkend vertelde hoe zijn broer verdronk, nadat hij hem had moeten wegduwen om zichzelf te redden. En het lag heus niet aan je kookkunsten, maar ik had geen honger meer nadat ik in de zomer een man uit het water viste die zijn schaatsen nog aan had.'

De tekst uit de brief van 'trotse diender' Rick van de politie Midden-Nederland hakt erin. Bijna 2,5 miljoen mensen lazen het bericht dat door de politie via Facebook werd verspreid. ,,Natuurlijk komt het goed uit", erkent Ronald Pronk van de politiebond ANPV. ,,Echt ongelooflijk hoeveel positieve reacties er op dit bericht komen. Zelfs mensen die aangeven in het verleden niet zulke goede ervaringen met de politie te hebben gehad, reageren positief.''

Daglicht
Toch plaatst de opgedoken originele versie van de tekst de hartenkreet van de Nederlandse agent plots in een heel ander daglicht. ,,Ook ons is deze versie net onder ogen gekomen. Hier kunnen we niet omheen, maar we zullen het moeten onderzoeken", stelt Pronk, die navraag gaat doen bij agent Rick.

De timing van het bericht heeft volgens Pronk niets te maken met de commotie waarmee de politie afgelopen tijd in het nieuws kwam. Denk aan het overlijden van Mitch Henriquez in Den Haag en de rellen daaromheen of de geboeide arrestant die van een politieagent in Almere geboeid mee moest rennen naast de motor. ,,Rick heeft zich gemeld met zijn verhaal en wij vonden het goed om dit op onze facebookpagina te plaatsen. Het was niet bewust om tegenwicht te bieden aan de berichtgeving van de afgelopen dagen. Het kwam zo uit", stelt Pronk.

Bij berichten of video's van het publiek, vaak negatief, staat de politie bij voorbaat al 3-0 achter. Ze krijgen niet eens de kans om te vertellen wat hun kant van het verhaal is
Gert Goossens, social mediadeskundige

Prent
Positieve geluiden vinden net zo goed gehoor dankzij de digitale koffieautomaat die Facebook heet. Een klein jongetje dat met zijn knalrode speelgoedauto een 'prent' krijgt van een Rotterdamse agent, foto's van een neergestoken agent in Leerdam of een crowdfundingsactie van GeenStijl voor de 44-jarige agent uit Veghel die een inbreker neerschoot.

Volgens social mediadeskundige Gert Goossens, is het de uitgelezen manier voor de politie om in een goed daglicht te komen. ,,Er wordt ongetwijfeld goed over nagedacht. Bij berichten of video's van het publiek, vaak negatief, staat de politie bij voorbaat al 3-0 achter. Ze krijgen niet eens de kans om te vertellen wat hun kant van het verhaal is."

Dat weet ook politiewoordvoerder Pronk. ,,We doen altijd ons uiterste best bij ons werk, maar alles wordt op een weegschaal gelegd. Het is niet erg dat mensen kritisch naar ons werk kijken, maar het moet niet uit de hand lopen. Daarom plaatsen we bewust sommige berichten, maar het moet geen sensatie worden."

Jammer
Hij vervolgt: ,,Als de emotionele brief niet recht uit het hart komt, dan zou dat jammer zijn. We weten niet wat voor afwegingen agent Rick heeft gemaakt. Met andere berichten willen we puur laten zien wat de realiteit is, zoals bij het incident in Leerdam waar een agent diepe sneeën in zijn hand en arm opliep."

Het laten zien van die realiteit kan nog veel verder gaan. Goossens: ,,Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje paraat en binnen een paar tellen staat het online. Maar ook de politie gaat steeds meer werken met dashcams of zelfs camera's op uniformen. De politie moet niet proberen een facebookwereld te bedenken, een goed nieuwsshow, maar duiding geven aan verhalen kan geen kwaad. Zo kan de politie laten zien dat ze een eerlijk verhaal te vertellen hebben, maar dan moet het wel kloppen."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)otionele-brief.dhtml

Zo schiet je in je eigen voet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154392035
:')
pi_154392138
:') Kneuzen.

En nee, niet alle agenten, maar de lui die met verzonnen verhaaltjes begrip proberen te kweken, zij wel.
pi_154392158
Vind dit echt heel erg dom.Denk dat er genoeg agenten genoeg mee maken in hun werk en dagelijks leven dat ze zelf wel een brief zouden kunnen schrijven.
pi_154392286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind dit echt heel erg dom.Denk dat er genoeg agenten genoeg mee maken in hun werk en dagelijks leven dat ze zelf wel een brief zouden kunnen schrijven.
Zo achterlijk dat het wel opzet lijkt. Achterlijk van de 'schrijver' en ook achterlijk van degene die ervoor heeft gezorgd dat het op sociale media kwam.

Helaas is zelfs bij de politie de 'social meda expert' iemand die toevallig weet hoe je een plaatje kunt uploaden. Of iemand die 'help ik ben een babyboomer en hoe zet ik een plaatje op facebook' op google kan intypen.
pi_154392392
Ze gaan het even navragen...

Trouwste user 2022 donderdag 16 juli 2015 @ 17:45:54 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_154392509
Mijn favoriete oom is agent geweest. Vol humor en sociaal. Kon je van op aan. Echte familieman. Vriend van me was agent en gitarist en zanger in een redelijk bekende band. Ben in aanrakig gekomen op moeilijke emotionele momenten met agenten. Waren zeer begaan en professioneel, zonder afstandelijk te worden. Dat ging echt over leven en dood.

Dit is zo jammer. :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154392607
quote:
De timing van het bericht heeft volgens Pronk niets te maken met de commotie waarmee de politie afgelopen tijd in het nieuws kwam. Denk aan het overlijden van Mitch Henriquez in Den Haag en de rellen daaromheen of de geboeide arrestant die van een politieagent in Almere geboeid mee moest rennen naast de motor
Welnee :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Trouwste user 2022 donderdag 16 juli 2015 @ 17:55:23 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_154392668
Wel boeiend.

pi_154392691
Ik kreeg tranen in mijn ogen tijdens het lezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_154392965
Tsja. Weet je, of het nu echt is of een marketingcampagne; dit zijn wel zaken die echt voorkomen en waar hulpverleners echt mee te maken hebben. Mijn vader is tientallen jaren ambulance verpleegkundige geweest en zou dit verhaal zo geschreven kunnen hebben. Heeft kindjes zien doodgaan, collega die een dodelijk ongeluk heeft gehad etc etc. Dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten en relativeert idd veel zaken. Kan alleen maar respect hebben voor zulke mensen.
pi_154392997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:17 schreef myShizzle het volgende:
Tsja. Weet je, of het nu echt is of een marketingcampagne; dit zijn wel zaken die echt voorkomen en waar hulpverleners echt mee te maken hebben. Mijn vader is tientallen jaren ambulance verpleegkundige geweest en zou dit verhaal zo geschreven kunnen hebben. Heeft kindjes zien doodgaan, collega die een dodelijk ongeluk heeft gehad etc etc. Dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten en relativeert idd veel zaken. Kan alleen maar respect hebben voor zulke mensen.
Dat sowieso. Alleen je verpest het gelijk door iets te gaan faken.
  donderdag 16 juli 2015 @ 18:36:52 #13
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_154393344
Zwaar kansloos als blijkt dat die brief gewoon vertaald is. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_154393382
Dit is wel erg chanant. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154393388
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:36 schreef Voszje het volgende:
Zwaar kansloos als blijkt dat die brief gewoon vertaald is. :')

donderdag 16 juli 2015 @ 18:40:17 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154393437
Het idee erachter is mooi, maar de uitvoering is zoals je van een overheidsdienst verwacht.
  donderdag 16 juli 2015 @ 18:41:49 #17
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_154393475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dankje!
Die 'confessions' zijn gewoon exact hetzelfde. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_154393563
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het idee erachter is mooi, maar de uitvoering is zoals je van een overheidsdienst verwacht.
Volgens mij is het toch door de Politievakbond geplaatst in eerste instantie?
  donderdag 16 juli 2015 @ 18:48:52 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154393624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch door de Politievakbond geplaatst in eerste instantie?
Vakbonden zijn minstens zo incompetent als de overheid.
pi_154393691
Ze zijn blijkbaar ook mensen aan het blocken op fb :P

https://www.facebook.com/anpv.politiebond
pi_154393746
Ze maken ook aldoor valse ambtsedige PV's op, dus een valse brief moet ook wel kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:11:26 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_154394202
Sowieso een walgelijke brief :r

Als je je werk als agent niet kan doen zonder tegelijkertijd gewoon normaal mee te kunnen blijven draaien in de maatschappij (lees: sociaal wenselijk gedrag kan blijven vertonen), moet je ander werk zoeken.
Laffe huichelaar
pi_154394320
Ik vond het echt een tenenkrommende tekst, hij werd door diverse FB-vrienden gedeeld.

Er is geen enkel excuus om iemand te wurgen of om een dertienjarig kind aan je motor vast te binden en te gaan rijden. Deze tekst lijkt een soort reactie op dat soort walgelijke uitwassen en dat is achterlijk.
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:21:45 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_154394466
Phil Collins draaien om even alle ellende te vergeten maakt het idd al redelijk ongeloofwaardig :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_154394516
Volgens mij heb ik die tekst (de Nederlandse) 2 jaar terug ofzo ook al gelezen...
Maar misschien is dat verbeelding.
pi_154394724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:21 schreef APK het volgende:
Phil Collins draaien om even alle ellende te vergeten maakt het idd al redelijk ongeloofwaardig :D
_O-
pi_154395146
Guttegut, niveautje Linda weer hoor. Overzees zijn ze natuurlijk iets ontvankelijker voor de combinatie emotie en uniform.
-
pi_154401390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het echt een tenenkrommende tekst, hij werd door diverse FB-vrienden gedeeld.

Er is geen enkel excuus om iemand te wurgen of om een dertienjarig kind aan je motor vast te binden en te gaan rijden. Deze tekst lijkt een soort reactie op dat soort walgelijke uitwassen en dat is achterlijk.
Inderdaad.

"Blablabla ik ben ook maar eens mens, sympathiseer met me :'( "
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:08:18 #29
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154403411
Weet je, er was ooit een familiedrama in Vleuten, waarbij de lichamen van de kinderen in Zeist werden gevonden. Ik reed die dag terug, een beetje (erg) hard om een regenbui voor te blijven toen ik aan de kant werd gezet. De agent kwam zelf van die plek vandaan en was erg ontzet, had ook geen zin in nog meer ellende en rompslomp en liet me gaan. Kijk, zulke verhalen hoeven niet eens verzonnen te zijn. Vaak hebben ze veel meegemaakt waar wij geen weet van hebben. Wat we vaak meekrijgen is een momentopname.

Ik ben normaal gesproken geen fan van de politie, maar begrip is er wel, en ja er zit ook tuig tussen en ze kunnen vaak geen fatsoenlijk PV typen, maar ze worden ook geacht ver boven hun kunnen te werken (opleidingsniveau).

Zon bericht is weer jammer :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_154404094
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:08 schreef Drinky het volgende:
Weet je, er was ooit een familiedrama in Vleuten, waarbij de lichamen van de kinderen in Zeist werden gevonden. Ik reed die dag terug, een beetje (erg) hard om een regenbui voor te blijven toen ik aan de kant werd gezet. De agent kwam zelf van die plek vandaan en was erg ontzet, had ook geen zin in nog meer ellende en rompslomp en liet me gaan. Kijk, zulke verhalen hoeven niet eens verzonnen te zijn. Vaak hebben ze veel meegemaakt waar wij geen weet van hebben. Wat we vaak meekrijgen is een momentopname.

Ik ben normaal gesproken geen fan van de politie, maar begrip is er wel, en ja er zit ook tuig tussen en ze kunnen vaak geen fatsoenlijk PV typen, maar ze worden ook geacht ver boven hun kunnen te werken (opleidingsniveau).

Zon bericht is weer jammer :')
Weet je als ik op zo een plek geweest was en ontdaan, dan hield ik helemaal niemand staande tenzij ze een echt gevaar op de weg vormden!
pi_154404110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:16 schreef tong80 het volgende:
Ongeoorloofd vuurwapengeweld: duizenden euro's boete en een lange schorsing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:33:32 #32
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154404152
quote:
Bij berichten of video's van het publiek, vaak negatief, staat de politie bij voorbaat al 3-0 achter. Ze krijgen niet eens de kans om te vertellen wat hun kant van het verhaal is
Nee, ze kregen zelfs de kans de officiële lezing te bepalen bij het verhaal van die Mitch... totdat de camerabeelden opdoken...
Krekker is de bom!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:36:43 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154404253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb trouwens niet verder dan de eerste paar alinea's kunnen lezen toen kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte... wat een ongelofelijk nep melodramatisch stuk zeg :')

Alle respect voor een agent of hulpverlener die z'n werk goed doet, maar kom niet met zo'n gemaakt triest stuk bij me aan vol zelfmedelijden, dan neem ik je dus echt serieus :D :'(

Dat er serieus mensen zijn die hier gevoelig voor zijn :{
Krekker is de bom!
pi_154404330
Maar waarom doen ze alsof alleen de politie zo'n dingen meemaken?

Juist zij kunnen er makkelijker afstand van nemen dan de echte slachtoffers en familie. De politie die de slachtofferrol gaat spelen, het moet niet gekker worden.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:42:42 #35
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_154404383
En weer meer bewijs dat de politie bezig is met een broodnodig charme offensief nu men eindelijk begint in te zien wat voor werkverschaffend geteisem het is.

Het collectief is eindelijk wakker geschud en dat zint ze niet.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_154404596
Politie agenten schrijven toch dagelijks altijd wat(rapporten,aangiftes enz)?
pi_154407025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heb trouwens niet verder dan de eerste paar alinea's kunnen lezen toen kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte... wat een ongelofelijk nep melodramatisch stuk zeg :')

Alle respect voor een agent of hulpverlener die z'n werk goed doet, maar kom niet met zo'n gemaakt triest stuk bij me aan vol zelfmedelijden, dan neem ik je dus echt serieus :D :'(

Dat er serieus mensen zijn die hier gevoelig voor zijn :{
Ik was ook nogal teleurgesteld in de mensen die het deelden. ;(
pi_154408436
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 06:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik was ook nogal teleurgesteld in de mensen die het deelden. ;(
Grappig dat je dezelfde mensen nu niet hoort over deze brief :P
pi_154408459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Grappig dat je dezelfde mensen nu niet hoort over deze brief :P
Die krijgen dat niet eens mee gok ik. Of ze blokken het gauw weer ivm cognitieve dissonantie.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:16:36 #40
117098 Hathor
Effe niet
pi_154408950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:21 schreef APK het volgende:
Vergeet Simply Red niet, ook een artiest die al sinds de jaren 90 niet meer gesignaleerd is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154409041
Jammer en onhandig.

En weer een zeer welkome kans om de hele politie en alle agenten in het verdomhoekje te zetten.

Die kans zullen velen helaas weer gretig aannemen , deze behoorlijk idiote zet.

Het merendeel van de agenten en het politieapparaat verdient namelijk veel meer begrip en dank dan dat ze op dit moment in dit land veelal krijgen.
pi_154409158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:21 schreef DrMabuse het volgende:
Jammer en onhandig.

En weer een zeer welkome kans om de hele politie en alle agenten in het verdomhoekje te zetten.

Die kans zullen velen helaas weer gretig aannemen , deze behoorlijk idiote zet.

Het merendeel van de agenten en het politieapparaat verdient namelijk veel meer begrip en dank dan dat ze op dit moment in dit land veelal krijgen.
Dat is het punt niet. Mijn vader heeft zijn hele leven bij de politie gezeten. Ik heb immense waardering voor wat hij in die jaren heeft gedaan.

Neemt niet weg dat er óók bij onze politie sprake is van racisme en te vaak buitensporig gebruik van geweld. En dat mag best aan de kaak worden gesteld. Sterker nog, dat móet aan de kaak worden gesteld. En agenten die dan in de slachtofferrol kruipen hebben het heel erg verkeerd begrepen, want het is ook in hún belang dat het aan de kaak wordt gesteld.
pi_154409221
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Mijn vader heeft zijn hele leven bij de politie gezeten. Ik heb immense waardering voor wat hij in die jaren heeft gedaan.

Neemt niet weg dat er óók bij onze politie sprake is van racisme en te vaak buitensporig gebruik van geweld. En dat mag best aan de kaak worden gesteld. Sterker nog, dat móet aan de kaak worden gesteld. En agenten die dan in de slachtofferrol kruipen hebben het heel erg verkeerd begrepen, want het is ook in hún belang dat het aan de kaak wordt gesteld.
Wat is het punt niet?

Dat het een idiote zet is?

Dat de kans gretig gegrepen wordt?

Volgens mij kloppen beide als een zwerende vinger.
pi_154409306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat is het punt niet?

Dat het een idiote zet is?

Dat de kans gretig gegrepen wordt?

Volgens mij kloppen beide als een zwerende vinger.
'Politie in het verdomhoekje' zetten e.d. Alsof de politie een soort zielige underdog is in plaats van een instantie met een geweldsmonopolie. Maar misschien interpreteer ik je toon verkeerd.
pi_154409316
Maar Rick is toch gewoon stiekem de hele politietop?

Die zie ik er wel voor aan om zoiets knulligs te doen.
pi_154409320
quote:
Politie schiet op boef, boef wint schadevergoeding

Ja hoor, de politie heeft het weer eens gedaan. Deze keer was het geen onschuldige festivalganger, geen onschuldige ongewapende tiener, en geen onschuldige bystander uit een feestend voetbalteam die de toorn van de politie over zich heen kreeg. Voor de verandering was het ditmaal een hartstikke schuldige inbreker. En hij is niet eens dood.

De bandiet was ’s nachts op pad om de huisraad van afwezige vakantiegangers mee te jatten, maar zag zijn snode plannen gedwarsboomd door een onbevreesde diender die hem bijtijds een kogel door zijn been wist te jagen.

Het schot was netjes door oom agent aangekondigd met de heldere woorden ‘Blijf staan, politie!’ gevolgd door het niet mis te verstane ‘Stop of ik schiet!’

En dat bleek dus geen bluf. Risico van het vak, meneer de inbreker.

Altijd mooi om de politie te zien doen waar ze voor betaald wordt: verkeersboetes uitschrijven wietplantages oprollen boeven vangen!

Eind goed al goed, zult u zeggen, máár dan heeft u buiten de D66-rechters te Den Bosch gerekend.

Die hebben de dappere wetsdienaar vandaag veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 1500 euro en een heuse SCHADEVERGOEDING van 2351 euro en 5 cent voor de inbreker. De agent zou namelijk 'zijn ambtsinstructie hebben overtreden.'

Wegrennend boeventuig met één welgemikte kogel in het been schieten om te voorkomen dat het het hazenpad kiest, dat MAG de politie in Nederland dus helemaal niet!

En laat deze veroordeling nu net komen op dag dat politievakbonden waarschuwen dat agenten uit angst voor straf steeds huiveriger worden om op te treden wanneer ze dat juist keihard zouden moeten doen. Deze veroordeling gaat niet helpen bij het verlagen van de misdaadcijfers, vrezen wij. M. Hemelrijk | 14-07-15
http://www.geenstijl.nl/m(...)_ook_nooit_goed.html

Geeft de idiotie / dilemma's aan waarmee agenten soms te maken hebben.
pi_154409382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Heb je de hele uitspraak gelezen of alleen de hoogstaande verslaggeving van GS? :{

De politie heeft een bepaald mandaat. Als ze hun boekje te buiten gaan, staat daar een sanctie op.

Ik zit niet bepaald te wachten op de Amerikaanse 'Shoot first, ask questions later'-mentaliteit...
pi_154409384
quote:

[..]

Geenstijl moet dit ook niet doen, agenten die hun ambtsinstructie negeren als helden behandelen.
pi_154409411
quote:

[..]

Volgens mij waren de regels duidelijk over dit?
pi_154409426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

'Politie in het verdomhoekje' zetten e.d. Alsof de politie een soort zielige underdog is in plaats van een instantie met een geweldsmonopolie. Maar misschien interpreteer ik je toon verkeerd.
Geen zielige underdog maar steeds meer en vaker een gewillig onderwerp van spot, hoon en openlijk geweld vanuit alle lagen van de samenleving.

En daar zit iets fundamenteel heel fout naar mijn mening.
pi_154409459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:41 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Geen zielige underdog maar steeds meer en vaker een gewillig onderwerp van spot, hoon en openlijk geweld vanuit alle lagen van de samenleving.

Kom nou toch.

Zo lang een agent die een kind aan zijn motor vastbindt en vervolgens gaat rijden, niet op staande voet wordt ontslagen, maar alleen achter een bureau wordt geparkeerd, is er maar één partij waar er iets fundamenteel fout is en dat is de politie-organisatie zelf.
pi_154409481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heb je de hele uitspraak gelezen of alleen de hoogstaande verslaggeving van GS? :{

De politie heeft een bepaald mandaat. Als ze hun boekje te buiten gaan, staat daar een sanctie op.

Ik zit niet bepaald te wachten op de Amerikaanse 'Shoot first, ask questions later'-mentaliteit...
Ja , ik heb de hele uitspraak gelezen.

Maar ik zie de moeilijkheid waarin een agent moet functioneren en ook de idiotie (mijn mening) er van in.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:45:54 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154409499
quote:

[..]

Meer en vaker..?
:N :N
U is de provo vergeten?
pi_154409508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kom nou toch.

Zo lang een agent die een kind aan zijn motor vastbindt en vervolgens gaat rijden, niet op staande voet wordt ontslagen, maar alleen achter een bureau wordt geparkeerd, is er maar één partij waar er iets fundamenteel fout is en dat is de politie-organisatie zelf.
We verschillen van mening , en ik zie het breder , niet alleen tot de motor / jongen kwestie.
pi_154409560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Meer en vaker..?
:N :N
U is de provo vergeten?
Zeker niet.

Ik heb uit eerste hand de ervaringen van een agent die erbij was.

Die provo acties vergelijken met het ranzige en totaal debiele geweld tegen overheidsinstanties anno nu gaat niet helemaal op.

Naar mijn mening.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:51:53 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154409627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zeker niet.

Ik heb uit eerste hand de ervaringen van een agent die erbij was.

Die provo acties vergelijken met het ranzige en totaal debiele geweld tegen overheidsinstanties anno nu gaat niet helemaal op.

Naar mijn mening.
Je mening is leuk.. maar de feiten zijn anders... _O-
Waar zie jij rookbommen in menigtes..?
Waar zie je kippen midden tussen het defile van de gouden koets..?

Tegenwoordig ben je staatsvijand nr 1 als je iets met een waxinelichtje in de buurt doet.. :')
pi_154409683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

We verschillen van mening , en ik zie het breder , niet alleen tot de motor / jongen kwestie.
Er zijn genoeg andere voorbeelden, met onze eigen Eric Garner als triest dieptepunt.
pi_154410227
quote:
Daar ben ik het best me je mee eens, maar het visite kaartje wordt er niet beter op, en de meeste rijden met reklame van de zaak op de auto!
pi_154410260
quote:

[..]

Tja daar worden ze voor opgeleid en worden ze voor betaald of niet?
Ik was ook liever chirurg geweest maar ik ben het niet.
pi_154410321
quote:

[..]
Denk ik ook of weet ik ook, kan ook he, als de kat van huis is dansen de muizen of hoe ging dat?

Politie is jaren niet te vinden in de wijk, staat immers langs de weg met een laser in de hand, en nemen aan dat het in de wijk zo blijft als dat het was toen ze er wel rondliepen?
Zelfs de milieupolitie staan hier in het winkelcentrum bonnen uit te schrijven, terwijl in de buurt, als ze kijken asbest en nog weet wat voor dingen te vinden zijn.
Ze doen ook maar wat ze willen in de buurten, de mensen, muziek savonds laat motor over en door het voetpad, als er een kind de poort uitstapt op dat moment wil ik niet meemaken hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 11:36:42 ]
pi_154410401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je mening is leuk.. maar de feiten zijn anders... _O-
Waar zie jij rookbommen in menigtes..?
Waar zie je kippen midden tussen het defile van de gouden koets..?

Tegenwoordig ben je staatsvijand nr 1 als je iets met een waxinelichtje in de buurt doet.. :')

Jouw mening is ook leuk.

Jij komt zelf aan met de provo's en ik heb het over een idiote brief , de eventuele gevolgen daarvan en het geweld tegen politie (en (in)direct brandweer.ambulance personeel) van de laatste jaren.
pi_154410502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere voorbeelden, met onze eigen Eric Garner als triest dieptepunt.
Er zijn zeker voorbeelden , maar evengoed , zo zeker meer, zijn er legio voorbeelden die begrip voor de acties en reacties van de politie vragen.

En nee , ik ben er niet om de politie te verdedigen.

Deze brief is idioot. Punt.

Maar vooral ook jammer.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:40:16 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154410512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Jouw mening is ook leuk.

Jij komt zelf aan met de provo's en ik heb het over een idiote brief , de eventuele gevolgen daarvan en het geweld tegen politie (en (in)direct brandweer.ambulance personeel) van de laatste jaren.
Ik pak hem er nog even bij...

quote:

[..]

Meer en vaker... van de laatste jaren...
Uhu...

Wanneer heb jij agenten en demonstranten over en weer stenen naar elkaar zien gooien..?
Bebloede menigtes gezien..?
Auto's en vrachtwagens, keten, etc.. in de brand zien staan..?

Ik al jaren niet meer hoor..
pi_154410558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik pak hem er nog even bij...

[..]

Meer en vaker... van de laatste jaren...
Uhu...

Wanneer heb jij agenten en demonstranten over en weer stenen naar elkaar zien gooien..?
Bebloede menigtes gezien..?

Ik al jaren niet meer hoor..
Als jij geen toename ziet van debiel geweld tegen overheidsorganisaties en hulpverleners is dat prima.
pi_154410606
De beste stuurlui staan aan wal of hoe ging dat spreekwoord?

Al heb ik situaties gezien dat het daadwerkelijk klopte, wat zou jij doen als ze voor aan je kachel te werken van de auto, je eerst de voorruit eruit slaan?
pi_154410609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als jij geen toename ziet van debiel geweld tegen overheidsorganisaties en hulpverleners is dat prima.
Of er ligt meer aandacht op waardoor het lijkt dat het geweld toeneemt. Volgens mij is de trend al een tijdje dat geweld juist afneemt.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:45:56 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154410622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Lekker hysterische reactie ook...

Zo slecht is het allemaal niet in vergelijking met hoe het was..
pi_154410629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Lekker hysterische reactie ook...

Zo slecht is het allemaal niet in vergelijking met hoe het was..
Het wordt juist langzaam beter.
pi_154410686
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij is de trend al een tijdje dat geweld juist afneemt.
Yep het heeft toch geen doel, om in je eentje alles te proberen te veranderen, dan kijk en zie toe!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:50:08 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154410710
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt juist langzaam beter.
Idd.. dat mensen met gaten in hun hoofd rond renden terwijl er hele straten als barricades lagen heb ik al een poosje niet meer gezien in NL..

Een agent mag in zijn functie ook het 1 en ander verwachten...
Het stinkt ook als je putjesschepper word.. dan kan je wel zeggen dat het niet mag stinken, maar dan kun je beter op kantoor gaan zitten natuurlijk...

Daarom zijn die agentjes met zelfmedelijden altijd losers...
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:53:23 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154410776
quote:
Jammer en onhandig.

Is dat het motto van de marketing-afdeling van de politie?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154410826
Als charmeoffensief is die actie sowieso waardeloos. ipv. Hun steeds hufterig wordende houding goed te praten, zouden ze zich beter wat normaler kunnen opstellen to. de belastingbetaler.
En tevens aankaarten waar het werkelijke probleem zit: in een steeds harder wordende maatschappij wordt er ook steeds weer bezuinigd op politie en justitie. Ze kunnen hun taak gewoon niet aan. Er komen steeds meer klachten over stress en over dat ze niet durven optreden uit angst de onderliggende partij te zijn, oa.
Ik hoop wel dat deze vicieuze cirkel doorbreken wordt, anders krijg je amerikaanse toestanden, waarin burger en politie bang voor elkaar zijn. (ipv elkaar 'beste vriend'. Waar is de tijd gebleven dat we zeiden: deze pet past ons allemaal?)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:00:28 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154410943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat we zeiden: deze pet past ons allemaal?)
Daar waar melk de witte motor is...
pi_154410970
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:00 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar waar melk de witte motor is...
Joris Driepinter... Wie kent hem nog? :P
pi_154411014
quote:
(ipv elkaar 'beste vriend'. Waar is de tijd gebleven dat we zeiden: deze pet past ons allemaal?)
Zou het niet daardoor gekomen zijn?
Door die tijd, dat er met die pet rondlopen die hem helemaal niet verdienen?

Hoeveel veranderden niet door alleen een koper knop op de pet en een stel gummie laarzen?
pi_154411065
quote:

[..]

Of er ligt meer aandacht op waardoor het lijkt dat het geweld toeneemt. Volgens mij is de trend al een tijdje dat geweld juist afneemt.
Ja, dat. Of mensen doen minder aangiftes. Of politie nemen minder aangiftes op.

Kan natuurlijk ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_154411154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het niet daardoor gekomen zijn?
Door die tijd, dat er met die pet rondlopen die hem helemaal niet verdienen?

Hoeveel veranderden niet door alleen een koper knop op de pet en een stel gummie laarzen?
Ik weet niet of er een tijd was dat er met die pet rondliepen die hem niet verdienden? Of je moet parkeerwachters ed. bedoelen.. die kunnen vaak niet met mensen omgaan en hebben ook geen behoorlijke opleiding gehad. Maar dat is pas recentelijk.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:12:42 #79
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154411243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:11 schreef timmmmm het volgende:
Sowieso een walgelijke brief :r

Als je je werk als agent niet kan doen zonder tegelijkertijd gewoon normaal mee te kunnen blijven draaien in de maatschappij (lees: sociaal wenselijk gedrag kan blijven vertonen), moet je ander werk zoeken.
Ik vind dit een beetje kort door de bocht gezegd. Natuurlijk kies je voor een baan en weet je dat je bepaalde situaties kan verwachten, maar dat betekent nog niet dat dingen ingrijpend kunnen zijn, situaties niet op voorhand al gevoelsnmatig kunnen worden bepaald (inclusief reactie, beleving, trauma etc) en dat je wel kan zeggen dat men het maar moet slikken maar dat het altijd een impact kan hebben...

Het zijn wel mensen die kiezen om situaties op te lossen die anderen niet willen oplossen, die wel onverwacht met situaties te maken krijgen die anderen niet zomaar mee zullen maken en op het moment dat iemand die daar niet voor gekozen heeft daar kritiek op heeft dat die andere wel dat beroepsvak heeft gekozen en het maar moet slikken, tja...

Mijn pa is rechercheur geweest en gijzelonderhandelaar en omdat anderen in de maatschappij het vertikten normaal te doen (om het maar even relaxed te zeggen) zaten mijn pa, zijn team maar ook hun inner circle altijd met de verrassing. En hoeveel training je er ook in krijgt, veel situaties zijn te uniek om er met een stalen gezicht uit te komen en het maar als iets abstracts te zien.
put
your
clothes
on!
pi_154411263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dat. Of mensen doen minder aangiftes. Of politie nemen minder aangiftes op.

Kan natuurlijk ook.
Er zijn meer waarden aan de hand waarvan je geweldsmisdrijven kunt meten natuurlijk.
pi_154411293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een tijd was dat er met die pet rondliepen die hem niet verdienden? Of je moet parkeerwachters ed. bedoelen.. die kunnen vaak niet met mensen omgaan en hebben ook geen behoorlijke opleiding gehad. Maar dat is pas recentelijk.
Niet iedereen kan met macht omgaan bedoel ik daarmee!
Ik zou er ook niemand voor zijn hoor.
Zo eerlijk ben ik wel, maar ik heb wel geen oogkleppen op mijn hoofd.
pi_154411448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet iedereen kan met macht omgaan bedoel ik daarmee!
Ik zou er ook niemand voor zijn hoor.
Zo eerlijk ben ik wel, maar ik heb wel geen oogkleppen op mijn hoofd.
Je hebt altijd machtswellustelingen gehad en goeie agenten.. Ik denk niet dat dat de oorzaak is van de huidige trend. Het kan natuurlijk ook deels komen doordat excessen sneller bekend worden.omdat iedereen loopt te filmen. Dat is dan wel weer een goede zaak.
pi_154411526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hebt altijd machtswellustelingen gehad en goeie agenten.. Ik denk niet dat dat de oorzaak is van de huidige trend. Het kan natuurlijk ook deels komen doordat excessen sneller bekend worden.omdat iedereen loopt te filmen. Dat is dan wel weer een goede zaak.
Dat is helemaal geen goede zaak, straks durven die agenten hun werk niet normaal meer te doen omdat iedereen loopt te filmen.
pi_154411554
Lekker soft gaan doen uit angst voor 'excessen'.
pi_154411603
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen goede zaak, straks durven die agenten hun werk niet normaal meer te doen omdat iedereen loopt te filmen.
Tja dan denken ze wel terug aan hun opleiding en naar wat de regels zijn of niet?

Ik kan me de tijd nog herinneren, dat als de agent niet correct gekleed was, incl pet, dat hij helemaal niet aangezien werd als agent.
Weet niet of het een fabeltje was of waarheid, maar die mij dat vertelde, die schopte wel zijn bergvakje (handschoenenkastje) dicht toen een agent erin kijken wou, en zei daar heb je een huisdoorzoekingsbevel voor nodig daar blijf je uit, en die agent zei niks toen.
En kon net op tijd zijn hand wegtrekken, ik was een jogie van amper 16 jr ik wist niet wat ik zag?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 12:30:27 ]
pi_154411753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als die agenten normaal hun werk doen hoeven ze ook niet bang te zijn.
pi_154411800
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vergis je niet hoor, er zijn er van de rigel waar ik liever niets mee te doen zou hebben als wel!
pi_154411808
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als zij een tegenstribbelende verdachte moeten klemmen en er staat een horde hysterische figuren omheen te schreeuwen dat dat niet mag kan ik me voorstellen dat ze dan wat terughoudender gaan zijn.

En dat is een slechte zaak, gewoon wegblijven en de politie hun werk laten doen.
pi_154411829
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als zij een tegenstribbelende verdachte moeten klemmen en er staat een horde hysterische figuren omheen te schreeuwen dat dat niet mag kan ik me voorstellen dat ze dan wat terughoudender gaan zijn.
Als ze zich daarmee wat bewuster worden van de proportionaliteit lijkt me dat alleen maar een goede zaak.
pi_154411884
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze zich daarmee wat bewuster worden van de proportionaliteit lijkt me dat alleen maar een goede zaak.
Mij niet, het publiek is er niet om de politie te corrigeren.

Ik ga ook niet tegen een vuilnisman zeggen hoe hij het best die zak in die wagen kan gooien.
pi_154411889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef Specularium het volgende:

[..]

En dat is een slechte zaak, gewoon wegblijven en de politie hun werk laten doen.
Maar wel filmen graag zoveel als mogelijk!
Wegblijven zal ik maar als op afstand blijven vertalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 12:44:02 ]
pi_154411959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik ga ook niet tegen een vuilnisman zeggen hoe hij het best die zak in die wagen kan gooien.
Het publiek corrigeert ook niet in directe zin, als mensen dat wel doen kun je ze oppakken.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:06:12 #93
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154412414
quote:

[..]

Volgena mij hoor je vanuit de bevolking weinig negatiefs over de agent die de inbreker in zijn been heeft geschoten, integendeel, er is juist veel steun.
Verder is dit is gewoon puur een juridische kwestie. Agent dient zich aan bepaald geweldsinstructie te houden en heeft dit blijkbaar niet gedaan en wordt hier op afgerekend. That's it.

Er zijn in het bedrijfsleven ook genoeg 'stomme' regels waar medewerkers zich aan moeten houden en waarop sancties staan wanneer ze dit niet doen.

Of de regels aanpassen of niet klagen wanneer er wordt getoetst of regels wel worden nagekomen.
Krekker is de bom!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:08:25 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154412448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee maar wanneer de vuilnisman iets doet wat overduidelijk niet oke is, hij gooit bijv. een zak gewoon op straat, dan kun je daar wel melding van maken.
Krekker is de bom!
pi_154412552
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee maar wanneer de vuilnisman iets doet wat overduidelijk niet oke is, hij gooit bijv. een zak gewoon op straat, dan kun je daar wel melding van maken.
Inderdaad, en dan ga je ze niet hinderen in hun werk en schreeuwen hoe kut ze allemaal zijn.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:24:23 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154412794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Inderdaad, en dan ga je ze niet hinderen in hun werk en schreeuwen hoe kut ze allemaal zijn.
Bij een levensbedreigende situatie daarentegen...
Krekker is de bom!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:26:28 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_154412836
Sukkeltjes bij de politie.

Veredelde belastingambtenaren zijn het... Rijd je 5km te hard dan krijg je een dikke prent maar als je auto de volgende dag gestolen of gemolesteerd is heeft men geen "capaciteit" beschikbaar.

:')

Niet dat de agentjes in kwestie er alles aan kunnen doen, die doen ook maar slaafs wat hen opgedragen wordt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Revolution-NL op 17-07-2015 13:32:31 ]
pi_154412889
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bij een levensbedreigende situatie daarentegen...
Maar wie maakt die inschatting?
Voor een omstander zal een tegenstribbelende verdachte er al snel uitzien als een 'levensbedreigende' situatie, als zo'n persoon in de klem wordt gehouden.
pi_154414108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar wie maakt die inschatting?
Voor een omstander zal een tegenstribbelende verdachte er al snel uitzien als een 'levensbedreigende' situatie, als zo'n persoon in de klem wordt gehouden.
Je schrijft het inderdaad goed, verdachte!
Als die niet meer tegenstribbelt ziet die dan uit als kapot?
Dan is er toch geen reden meer om die klem erop te houden of niet?

Neemt echter niet weg dat als die verdachte los zou komen die welke hem die klem gaf wel eens kapot kon maken?
Al was het alleen al voor die klem en dan wordt een verdachte van de ene minuut op de ander van verdachte tot moordenaar!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 14:17:29 ]
pi_154414327
Reactie van de schrijfster van de orginele brief op de facebook van de vakbond.

quote:
Dear "Rick,"

I appreciate the apology you sent me by email. I am not, however, placated by it.

You are not the first to steal my work and, sadly, you will not be the last. When civilians have stolen it, I have been annoyed. When fellow police officers have stolen it, I have been disheartened. Having been a police officer, I am not surprised by dishonesty, manipulation, or sleight of hand (or words, as the case may be) but I am surprised when those attributes are displayed by a police officer and directed at a police officer.

I understand that your lack of judgement was well-intended. "Confessions of a Police Officer" has been widely praised by citizens and officers, the latter most often expressing their desire to be capable of articulating their point of view as I have. I have no issue with fellow officers who want to write their own confession letters to the public. I have several issues with fellow officers who decide to pirate my confession letter's format, cadence, and mood, and tweak it just enough to make them feel they can pass it off as their own.

Adding your own dark memories to my letter doesn't change the fact that it's my letter, my copyrighted letter. You have hijacked my thoughts, feelings, and writing style to seek glory for yourself and for your department. That is a crime that opens all police officers around the world to criticism and disdain. With past incidents of plagiarism committed in similar form, the twisted words of the thief have been posted and shared, diminishing how much of my heart and soul that went into writing it as I faced a forced retirement due to a serious injury at work. This incident of plagiarism, YOUR incident of plagiarism, your decision to warp my writing, has gone beyond weakening my original piece; it has nearly erased it. So many people have read, shared, liked, and re-posted YOUR ripped-off version of my words that my original -- the real -- words have become irrelevant.

Instead of merely kidnapping my work, you have come close to murdering it. Your "PR Campaign," as it's been called, has been a wondrous success, at my expense. I can't help feeling painfully cheated out of the sense of achievement, the glory of recognition as a writer, and the wondrous success that would have been mine if you had simply asked for permission and translated my work word for word. My exact words have worked well for thousands upon thousands of other cops who appreciated the sentiment, completely understanding that the actual incidents and observations were less important than the central point of the essay -- that cops are human, too. You refused to settle for the original and chose to dishonor it.

If you had stolen and contorted the work of Simone van der Vlugt or Anne Frank, you would be charged with a crime. Perverting MY writing is news for a day but not a crime, and not even worthy of a retraction. I am only an American police officer who was forced out of her beloved career on a meager disability pension after being injured in the line of duty. I supplement my income by writing. Apparently, I also supplement the egos, needs, and creative fantasies of fellow cops who aren't able to use their own hands (or minds) to write.

Thanks to you, in the eyes of the population of The Netherlands and Flemish Belgium from this point forward, "Confessions of a Police Officer" was never conceived, written, and published in English by an American police woman; it was conceived, written, and published in Dutch by a Dutch police man.

My police career was diverted by injuries sustained while serving and protecting the public. My writing career will depreciate because I have used it to support and value my fellow police officers.

With all the sarcasm I can muster, I thank you for that.

Stay safe,
Jill
https://www.facebook.com/anpv.politiebond/posts/858023737607374
pi_154415766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan ren je er achteraan en smijt je hem die zak om de oren als hij onbeschoft doet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154434263
quote:

[..]

Ik hoor van m'n maat (zoals eerder aangegeven ex agent / rechercheur met PTSS thuis) ook de verhalen over de toenemende verharding , de agressie die collega's van hem nu tegen komen.

Er leeft echt een enorme, blinde en intense haat bij mensen in dit land als het politie / gezag betreft.

Het betreft verbaal maar ook zeker fysiek geweld en (anonieme) bedreigingen.

Dat daar aandacht voor komt is nodig.

Deze brief kwestie is natuurlijk onhandig, op z'n zachtst gezegd.
pi_154434324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Idd.. dat mensen met gaten in hun hoofd rond renden terwijl er hele straten als barricades lagen heb ik al een poosje niet meer gezien in NL..

Een agent mag in zijn functie ook het 1 en ander verwachten...
Het stinkt ook als je putjesschepper word.. dan kan je wel zeggen dat het niet mag stinken, maar dan kun je beter op kantoor gaan zitten natuurlijk...

Daarom zijn die agentjes met zelfmedelijden altijd losers...
Man , man.

Die laatste zin vooral.

Je zou eens een middag moeten praten met "agentjes" over wat ze mee maken / hebben meegemaakt.

Ik hoop dat je dan nog lekker kunt slapen op je veilige zolderkamertje.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 10:24:47 #104
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_154434330
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze gaan het even navragen...

Intussen een nekklem voor Rick, mag ik hopen.
pi_154434333
quote:
Als charmeoffensief is die actie sowieso waardeloos. ipv. Hun steeds hufterig wordende houding goed te praten, zouden ze zich beter wat normaler kunnen opstellen to. de belastingbetaler.
En tevens aankaarten waar het werkelijke probleem zit: in een steeds harder wordende maatschappij wordt er ook steeds weer bezuinigd op politie en justitie. Ze kunnen hun taak gewoon niet aan. Er komen steeds meer klachten over stress en over dat ze niet durven optreden uit angst de onderliggende partij te zijn, oa.
Ik hoop wel dat deze vicieuze cirkel doorbreken wordt, anders krijg je amerikaanse toestanden, waarin burger en politie bang voor elkaar zijn. (ipv elkaar 'beste vriend'. Waar is de tijd gebleven dat we zeiden: deze pet past ons allemaal?)
Het een hangt samen met het andere.

Verder met je eens.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 11:40:30 #106
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154435160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:23 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Man , man.

Die laatste zin vooral.

Je zou eens een middag moeten praten met "agentjes" over wat ze mee maken / hebben meegemaakt.

Ik hoop dat je dan nog lekker kunt slapen op je veilige zolderkamertje.
Manmanmanman... ( _O- )

Waarom zou ik dat moeten? Ze kiezen toch zelf voor dat vak..?
Ik zou nooit bij zo'n club gaan... je word er nooit beter van, en ik ken weinig gepensioneerden die lekker relaxed kunnen genieten van hun oude dag..

Dat is wel vaker als je voor de overheid werkt.. ook bij defensie..
Mij zie je er niet.. maar als je zo graag straaljagerpiloot wil worden moet je dat zelf weten...
Moet je achteraf niet zeuren over wat je allemaal meegemaakt hebt...

Enne.. ja ik slaap heerlijk.. :Y
pi_154435201
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:33:47 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154449387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:16 schreef tong80 het volgende:
Vele Nederlanders zijn gegrepen door de emotionele hartenkreet van agent Rick, die op Facebook beschrijft hoe heftig het leven van een politieman is. De brief blijkt echter niet zo authentiek als de politie doet voorkomen. Zijn hartenkreet lijkt namelijk opmerkelijk veel op een Amerikaanse versie uit 2001. Sommige zinnen zijn zelfs letterlijk overgenomen. Is er sprake van een charmeoffensief als tegenwicht voor de stroom aan negatieve berichtgeving?

[ afbeelding ]

Ook ons is deze versie net onder ogen gekomen. Hier kunnen we niet omheen, maar we zullen het moeten onderzoeken. We gaan Rick vragen hoe het zit

'Het spijt me dat ik soms onbeleefd lijk. Ik vergat in winkel terug te lachen, omdat ik was afgeleid door de herinnering van een jongen die mij ooit snikkend vertelde hoe zijn broer verdronk, nadat hij hem had moeten wegduwen om zichzelf te redden. En het lag heus niet aan je kookkunsten, maar ik had geen honger meer nadat ik in de zomer een man uit het water viste die zijn schaatsen nog aan had.'

De tekst uit de brief van 'trotse diender' Rick van de politie Midden-Nederland hakt erin. Bijna 2,5 miljoen mensen lazen het bericht dat door de politie via Facebook werd verspreid. ,,Natuurlijk komt het goed uit", erkent Ronald Pronk van de politiebond ANPV. ,,Echt ongelooflijk hoeveel positieve reacties er op dit bericht komen. Zelfs mensen die aangeven in het verleden niet zulke goede ervaringen met de politie te hebben gehad, reageren positief.''

Daglicht
Toch plaatst de opgedoken originele versie van de tekst de hartenkreet van de Nederlandse agent plots in een heel ander daglicht. ,,Ook ons is deze versie net onder ogen gekomen. Hier kunnen we niet omheen, maar we zullen het moeten onderzoeken", stelt Pronk, die navraag gaat doen bij agent Rick.

De timing van het bericht heeft volgens Pronk niets te maken met de commotie waarmee de politie afgelopen tijd in het nieuws kwam. Denk aan het overlijden van Mitch Henriquez in Den Haag en de rellen daaromheen of de geboeide arrestant die van een politieagent in Almere geboeid mee moest rennen naast de motor. ,,Rick heeft zich gemeld met zijn verhaal en wij vonden het goed om dit op onze facebookpagina te plaatsen. Het was niet bewust om tegenwicht te bieden aan de berichtgeving van de afgelopen dagen. Het kwam zo uit", stelt Pronk.

Prent
Positieve geluiden vinden net zo goed gehoor dankzij de digitale koffieautomaat die Facebook heet. Een klein jongetje dat met zijn knalrode speelgoedauto een 'prent' krijgt van een Rotterdamse agent, foto's van een neergestoken agent in Leerdam of een crowdfundingsactie van GeenStijl voor de 44-jarige agent uit Veghel die een inbreker neerschoot.

Volgens social mediadeskundige Gert Goossens, is het de uitgelezen manier voor de politie om in een goed daglicht te komen. ,,Er wordt ongetwijfeld goed over nagedacht. Bij berichten of video's van het publiek, vaak negatief, staat de politie bij voorbaat al 3-0 achter. Ze krijgen niet eens de kans om te vertellen wat hun kant van het verhaal is."

Dat weet ook politiewoordvoerder Pronk. ,,We doen altijd ons uiterste best bij ons werk, maar alles wordt op een weegschaal gelegd. Het is niet erg dat mensen kritisch naar ons werk kijken, maar het moet niet uit de hand lopen. Daarom plaatsen we bewust sommige berichten, maar het moet geen sensatie worden."

Jammer
Hij vervolgt: ,,Als de emotionele brief niet recht uit het hart komt, dan zou dat jammer zijn. We weten niet wat voor afwegingen agent Rick heeft gemaakt. Met andere berichten willen we puur laten zien wat de realiteit is, zoals bij het incident in Leerdam waar een agent diepe sneeën in zijn hand en arm opliep."

[ afbeelding ]

Het laten zien van die realiteit kan nog veel verder gaan. Goossens: ,,Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje paraat en binnen een paar tellen staat het online. Maar ook de politie gaat steeds meer werken met dashcams of zelfs camera's op uniformen. De politie moet niet proberen een facebookwereld te bedenken, een goed nieuwsshow, maar duiding geven aan verhalen kan geen kwaad. Zo kan de politie laten zien dat ze een eerlijk verhaal te vertellen hebben, maar dan moet het wel kloppen."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)otionele-brief.dhtml

Het is dus gespin van een PR-communicatiemiepje en mensen trappen er met beide benen in. :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154455854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 11:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Manmanmanman... ( _O- )

Waarom zou ik dat moeten? Ze kiezen toch zelf voor dat vak..?
Ik zou nooit bij zo'n club gaan... je word er nooit beter van, en ik ken weinig gepensioneerden die lekker relaxed kunnen genieten van hun oude dag..

Dat is wel vaker als je voor de overheid werkt.. ook bij defensie..
Mij zie je er niet.. maar als je zo graag straaljagerpiloot wil worden moet je dat zelf weten...
Moet je achteraf niet zeuren over wat je allemaal meegemaakt hebt...

Enne.. ja ik slaap heerlijk.. :Y
Mijn pa heeft zijn hele leven bij de politie gezeten en geniet nu volop van zijn pensioen. Ouders zitten de hele zomer op de boot, trekken het hele land door. O+

Ja, hij heeft veel gezien. Maar hij zou van zijn levensdagen niet zo'n tranentrekkend kutstuk schrijven. :')
  zondag 19 juli 2015 @ 11:28:41 #110
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154458919
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 03:00 schreef Isegrim het volgende:
Mijn pa heeft zijn hele leven bij de politie gezeten
In de bak of in dienst..? :P

Nee maar ligt er ook aan wat voor functie en niet iedereen heeft er last van, maar toch wel bovengemiddeld veel mensen zijn voor hun leven getekend..
pi_154459513
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In de bak of in dienst..? :P

Nee maar ligt er ook aan wat voor functie en niet iedereen heeft er last van, maar toch wel bovengemiddeld veel mensen zijn voor hun leven getekend..
Grotendeels gewoon 'op straat'. Maar er zijn weinig functies die hij in die 40+ jaar niet heeft gehad.
  zondag 19 juli 2015 @ 12:30:32 #112
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154460056
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Grotendeels gewoon 'op straat'. Maar er zijn weinig functies die hij in die 40+ jaar niet heeft gehad.
Dat is ook juist de reden waarom er vrij veel van functie gewisseld word... Maar het ligt er ook een beetje aan hoe en wat.. en de ene kan er prima mee, de ander word knettergek..

Nu mag er bijvoorbeeld ook weer met infiltranten gewerkt worden.. dat ga je nooit zonder gevolgen voor het dagelijks functioneren volhouden.. Dat is vrij heavy voor de mensen die ze runnen.. zeker als het fout gaat of moeilijk word.. (zoals de irt affaire ofzo.. dat tekent mensen..)
pi_154460103
Mijn vader kan er goed mee omgaan. Gek genoeg ligt hij wél wakker van bepaalde dingen in het nieuws, zoals de gruweldaden van IS.
  zondag 19 juli 2015 @ 17:22:21 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154466482
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 03:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mijn pa heeft zijn hele leven bij de politie gezeten en geniet nu volop van zijn pensioen. Ouders zitten de hele zomer op de boot, trekken het hele land door. O+
Een lekker leventje, dat hebben ze goed voor elkaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 juli 2015 @ 17:40:31 #115
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154466811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet je als ik op zo een plek geweest was en ontdaan, dan hield ik helemaal niemand staande tenzij ze een echt gevaar op de weg vormden!
180 op een 60 weg en 6x inhalen doorgetrokken streep volgens mij.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 19:16:15 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154468925
Helemaal alsof dhet origineel niet is geschreven door een gehaaide PR man

Ze hadden het gewoon in het engels op de site moeten zetten met een duim omhoog ofzo ... nu is het wat matig _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154485265
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:40 schreef Drinky het volgende:

[..]

180 op een 60 weg en 6x inhalen doorgetrokken streep volgens mij.
Tja dan had ik je ook staande gehouden denk ik?

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 13:54:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')