Zo achterlijk dat het wel opzet lijkt. Achterlijk van de 'schrijver' en ook achterlijk van degene die ervoor heeft gezorgd dat het op sociale media kwam.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind dit echt heel erg dom.Denk dat er genoeg agenten genoeg mee maken in hun werk en dagelijks leven dat ze zelf wel een brief zouden kunnen schrijven.
Welneequote:De timing van het bericht heeft volgens Pronk niets te maken met de commotie waarmee de politie afgelopen tijd in het nieuws kwam. Denk aan het overlijden van Mitch Henriquez in Den Haag en de rellen daaromheen of de geboeide arrestant die van een politieagent in Almere geboeid mee moest rennen naast de motor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
Dat sowieso. Alleen je verpest het gelijk door iets te gaan faken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:17 schreef myShizzle het volgende:
Tsja. Weet je, of het nu echt is of een marketingcampagne; dit zijn wel zaken die echt voorkomen en waar hulpverleners echt mee te maken hebben. Mijn vader is tientallen jaren ambulance verpleegkundige geweest en zou dit verhaal zo geschreven kunnen hebben. Heeft kindjes zien doodgaan, collega die een dodelijk ongeluk heeft gehad etc etc. Dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten en relativeert idd veel zaken. Kan alleen maar respect hebben voor zulke mensen.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:36 schreef Voszje het volgende:
Zwaar kansloos als blijkt dat die brief gewoon vertaald is.
Dankje!quote:
Volgens mij is het toch door de Politievakbond geplaatst in eerste instantie?quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het idee erachter is mooi, maar de uitvoering is zoals je van een overheidsdienst verwacht.
Vakbonden zijn minstens zo incompetent als de overheid.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch door de Politievakbond geplaatst in eerste instantie?
quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:21 schreef APK het volgende:
Phil Collins draaien om even alle ellende te vergeten maakt het idd al redelijk ongeloofwaardig
Inderdaad.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het echt een tenenkrommende tekst, hij werd door diverse FB-vrienden gedeeld.
Er is geen enkel excuus om iemand te wurgen of om een dertienjarig kind aan je motor vast te binden en te gaan rijden. Deze tekst lijkt een soort reactie op dat soort walgelijke uitwassen en dat is achterlijk.
Weet je als ik op zo een plek geweest was en ontdaan, dan hield ik helemaal niemand staande tenzij ze een echt gevaar op de weg vormden!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:08 schreef Drinky het volgende:
Weet je, er was ooit een familiedrama in Vleuten, waarbij de lichamen van de kinderen in Zeist werden gevonden. Ik reed die dag terug, een beetje (erg) hard om een regenbui voor te blijven toen ik aan de kant werd gezet. De agent kwam zelf van die plek vandaan en was erg ontzet, had ook geen zin in nog meer ellende en rompslomp en liet me gaan. Kijk, zulke verhalen hoeven niet eens verzonnen te zijn. Vaak hebben ze veel meegemaakt waar wij geen weet van hebben. Wat we vaak meekrijgen is een momentopname.
Ik ben normaal gesproken geen fan van de politie, maar begrip is er wel, en ja er zit ook tuig tussen en ze kunnen vaak geen fatsoenlijk PV typen, maar ze worden ook geacht ver boven hun kunnen te werken (opleidingsniveau).
Zon bericht is weer jammer
Ongeoorloofd vuurwapengeweld: duizenden euro's boete en een lange schorsing.quote:
Nee, ze kregen zelfs de kans de officiële lezing te bepalen bij het verhaal van die Mitch... totdat de camerabeelden opdoken...quote:Bij berichten of video's van het publiek, vaak negatief, staat de politie bij voorbaat al 3-0 achter. Ze krijgen niet eens de kans om te vertellen wat hun kant van het verhaal is
Gert Goossens, social mediadeskundige
Heb trouwens niet verder dan de eerste paar alinea's kunnen lezen toen kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte... wat een ongelofelijk nep melodramatisch stuk zegquote:
Ik was ook nogal teleurgesteld in de mensen die het deelden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb trouwens niet verder dan de eerste paar alinea's kunnen lezen toen kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte... wat een ongelofelijk nep melodramatisch stuk zeg![]()
Alle respect voor een agent of hulpverlener die z'n werk goed doet, maar kom niet met zo'n gemaakt triest stuk bij me aan vol zelfmedelijden, dan neem ik je dus echt serieus![]()
![]()
Dat er serieus mensen zijn die hier gevoelig voor zijn
Grappig dat je dezelfde mensen nu niet hoort over deze briefquote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik was ook nogal teleurgesteld in de mensen die het deelden.
Die krijgen dat niet eens mee gok ik. Of ze blokken het gauw weer ivm cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Grappig dat je dezelfde mensen nu niet hoort over deze brief
Vergeet Simply Red niet, ook een artiest die al sinds de jaren 90 niet meer gesignaleerd is.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:21 schreef APK het volgende:
Phil Collins draaien om even alle ellende te vergeten maakt het idd al redelijk ongeloofwaardig
Dat is het punt niet. Mijn vader heeft zijn hele leven bij de politie gezeten. Ik heb immense waardering voor wat hij in die jaren heeft gedaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:21 schreef DrMabuse het volgende:
Jammer en onhandig.
En weer een zeer welkome kans om de hele politie en alle agenten in het verdomhoekje te zetten.
Die kans zullen velen helaas weer gretig aannemen , deze behoorlijk idiote zet.
Het merendeel van de agenten en het politieapparaat verdient namelijk veel meer begrip en dank dan dat ze op dit moment in dit land veelal krijgen.
Wat is het punt niet?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Mijn vader heeft zijn hele leven bij de politie gezeten. Ik heb immense waardering voor wat hij in die jaren heeft gedaan.
Neemt niet weg dat er óók bij onze politie sprake is van racisme en te vaak buitensporig gebruik van geweld. En dat mag best aan de kaak worden gesteld. Sterker nog, dat móet aan de kaak worden gesteld. En agenten die dan in de slachtofferrol kruipen hebben het heel erg verkeerd begrepen, want het is ook in hún belang dat het aan de kaak wordt gesteld.
'Politie in het verdomhoekje' zetten e.d. Alsof de politie een soort zielige underdog is in plaats van een instantie met een geweldsmonopolie. Maar misschien interpreteer ik je toon verkeerd.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat is het punt niet?
Dat het een idiote zet is?
Dat de kans gretig gegrepen wordt?
Volgens mij kloppen beide als een zwerende vinger.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_ook_nooit_goed.htmlquote:Politie schiet op boef, boef wint schadevergoeding
Ja hoor, de politie heeft het weer eens gedaan. Deze keer was het geen onschuldige festivalganger, geen onschuldige ongewapende tiener, en geen onschuldige bystander uit een feestend voetbalteam die de toorn van de politie over zich heen kreeg. Voor de verandering was het ditmaal een hartstikke schuldige inbreker. En hij is niet eens dood.
De bandiet was ’s nachts op pad om de huisraad van afwezige vakantiegangers mee te jatten, maar zag zijn snode plannen gedwarsboomd door een onbevreesde diender die hem bijtijds een kogel door zijn been wist te jagen.
Het schot was netjes door oom agent aangekondigd met de heldere woorden ‘Blijf staan, politie!’ gevolgd door het niet mis te verstane ‘Stop of ik schiet!’
En dat bleek dus geen bluf. Risico van het vak, meneer de inbreker.
Altijd mooi om de politie te zien doen waar ze voor betaald wordt: verkeersboetes uitschrijven wietplantages oprollen boeven vangen!
Eind goed al goed, zult u zeggen, máár dan heeft u buiten de D66-rechters te Den Bosch gerekend.
Die hebben de dappere wetsdienaar vandaag veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 1500 euro en een heuse SCHADEVERGOEDING van 2351 euro en 5 cent voor de inbreker. De agent zou namelijk 'zijn ambtsinstructie hebben overtreden.'
Wegrennend boeventuig met één welgemikte kogel in het been schieten om te voorkomen dat het het hazenpad kiest, dat MAG de politie in Nederland dus helemaal niet!
En laat deze veroordeling nu net komen op dag dat politievakbonden waarschuwen dat agenten uit angst voor straf steeds huiveriger worden om op te treden wanneer ze dat juist keihard zouden moeten doen. Deze veroordeling gaat niet helpen bij het verlagen van de misdaadcijfers, vrezen wij. M. Hemelrijk | 14-07-15
Heb je de hele uitspraak gelezen of alleen de hoogstaande verslaggeving van GS?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_ook_nooit_goed.html
Geeft de idiotie / dilemma's aan waarmee agenten soms te maken hebben.
Geenstijl moet dit ook niet doen, agenten die hun ambtsinstructie negeren als helden behandelen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volgens mij waren de regels duidelijk over dit?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Geen zielige underdog maar steeds meer en vaker een gewillig onderwerp van spot, hoon en openlijk geweld vanuit alle lagen van de samenleving.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Politie in het verdomhoekje' zetten e.d. Alsof de politie een soort zielige underdog is in plaats van een instantie met een geweldsmonopolie. Maar misschien interpreteer ik je toon verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |