SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nederland is volgens mij ook het natste land ter wereld. 330 dagen per jaar regen, en maar 5 dagen per jaar zonder bewolking of zoquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen 400 km verderop in Parijs gewoon volop zomer
[ afbeelding ]
Mooi hoe wij weer als klein landje een soort van regen en bewolking-magneet zijn
Grafweer. En maandag op Pisgriet regen, dus dan zes weken regenquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:16 schreef cherrycoke het volgende:
Pleuris motregen word je nog natter van dan normaal regen
Mwah dat betwijfel ik. Kijk bijvoorbeeld eens naar de noorse plaats Bergen:quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nederland is volgens mij ook het natste land ter wereld. 330 dagen per jaar regen, en maar 5 dagen per jaar zonder bewolking of zo
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komenquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
Ik heb medelijden met jullie in nederland. Hier op 1400 meter hoogte vandaag 28 graden en volop zon. Zondag wordt het hier slecht weer. Maandag komen wij ook weer naar nl.
(Hier = tirol)
Dat is het hier in het zuiden nu al. Maandag 26 graden!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komen
Als het ook nog droog is klaag ik nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komen
Hier is het idd ongeveer 23 gradenquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is het hier in het zuiden nu al. Maandag 26 graden!
quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Do 27, vr 30, za 23, zo 26, ma 28, di 31, wo 28.
En maar klagen....
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is KNMI + 2 a 3Of waar haal je dat vandaan?
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aanquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.
Ik niet, zoek altijd op mijn dorpje. Klopt doorgaans wel goed.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aan
Mjah, ik heb liever een paar dagen volop dikke tropische stortregens, en de rest dan kurkdroog en zonnig, ipv maandenlang bewolkt met zeikerige regentjes iedere dag....quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwah dat betwijfel ik. Kijk bijvoorbeeld eens naar de noorse plaats Bergen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bergen#Climate
Die krijgen echt wel meer regen over zich heen dan ons hoor op jaarbasis.
ik ookquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, ik heb liever een paar dagen volop dikke tropische stortregens, en de rest dan kurkdroog en zonnig, ipv maandenlang bewolkt met zeikerige regentjes iedere dag....
Nederland is nog net wel groot genoeg dat er echt wel regelmatig verschillen zijn tussen De Bilt en bv Arcen. Niet alleen qua temperatuur maar ook tussen of je met iemand terrasje kan afspreken of dat je met regen binnen zitquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aan
Limburg is Duitslandquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer, maar of het ooit nog droog gaat worden. Regent hier al 24 uur onafgebrokenquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:45 schreef Rabieluh het volgende:
Alweer motregen, al de 3e dag op rij met vieze miezer.
Alles is vochtig en klam, ben bang dat straks alles gaat schimmelen in huis, de was zal er ook wel een week over doen om te drogen.
Door jou constante Limburg opmerkingen, gun ik jou een zeer plaatselijke stortbui overal waar je gaatquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer, maar of het ooit nog droog gaat worden. Regent hier al 24 uur onafgebroken
quote:
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Toch is Belgie hier dichterbij. Maar maakt niet uit. Ook al woon ik in Limburg, ik blijf toch een brabo. En het is hier wel mooi en veel mooier weer dan in Nederland. Limburgers zijn inderdaad soms net Duitsers. Ik kan ze ook niet altijd verstaan. Is ook wel weer lekker rustig.
Nah, beetje dezelfde mentaliteit. En soms klinkt het half Duits. En ze gaan massaal in Duitsland op vakantie. En eten schnitzel en worst. Maar ik generaliseer niet hoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersAl komt dat ook omdat ik in Roermond woon en het hier regelmatig een invasie is van duitsers. Meeste duitsers waar ik mee gewerkt heb, vind ik ook niet echt aardig.
Maar Limburgers zijn net duitsers omdat jij ze niet verstaat?
Je generaliseert totaal niet hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nah, beetje dezelfde mentaliteit. En soms klinkt het half Duits. En ze gaan massaal in Duitsland op vakantie. En eten schnitzel en worst. Maar ik generaliseer niet hoor.
onder North Dakotaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:37 schreef Burner82 het volgende:
In USA kan het ook goed tekeer gaan midden in de zomer...
[..]
Alleen geen idee waar South Dekota ligt
Ja, zie je hat verschil?quote:
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Toch is Belgie hier dichterbij. Maar maakt niet uit. Ook al woon ik in Limburg, ik blijf toch een brabo. En het is hier wel mooi en veel mooier weer dan in Nederland. Limburgers zijn inderdaad soms net Duitsers. Ik kan ze ook niet altijd verstaan. Is ook wel weer lekker rustig.
Parkstad en Kerkrade is inderdaad verschrikkelijk.. Ik versta ze wel, heb familie die uit die kanten komtquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:58 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.![]()
Ik woon in regio Weert. Maar je moet vooral niet te serieus nemen wat ik allemaal zeg hoor. Het is prima wonen hier. En erg mooi. En de mensen zijn best oke. Ik ben ook maar een reservebelg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:58 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.![]()
Je kunt je bijna douchen in de woonkamerquote:
Hoeft niet hoor. Tis heerlijk weer. Prima zomertje tot nu toe en er komen nog prima dagen aan. Af en toe een bui of wolken. So be it. Dat weet je als je in NL woont. Loop al bijna twee weken van 900 tot 2300 uur in korte broek en tshirt in het campingsfeertjequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
Ik heb medelijden met jullie in nederland. Hier op 1400 meter hoogte vandaag 28 graden en volop zon. Zondag wordt het hier slecht weer. Maandag komen wij ook weer naar nl.
(Hier = tirol)
Inderdaad, graadje of 22... altijd goedquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Tis heerlijk weer. Prima zomertje tot nu toe en er komen nog prima dagen aan. Af en toe een bui of wolken. So be it. Dat weet je als je in NL woont. Loop al bijna twee weken van 900 tot 2300 uur in korte broek en tshirt in het campingsfeertje
Komende week wordt gewoon vrij warm (Oost en Zuid Nederland 25-28), relatief veel wind, maar nog steeds kurkdroog!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
(Hier = tirol)
Kurkdroog? Man, het heeft hier (Utrecht) echt 4 dagen non stop gemotregent hoor....raar woord trouwens, gemotregent, klinkt ook heel raar als je de klemtoon verkeerd legt. geMOTregent, of GEmotregent.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende week wordt gewoon vrij warm (Oost en Zuid Nederland 25-28), relatief veel wind, maar nog steeds kurkdroog!
[ afbeelding ]
De afgelopen dagen is er zeker wat regen gevallen, maar dat is lang niet overal zo. Ik had het overigens over de komende weekquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kurkdroog? Man, het heeft hier (Utrecht) echt 4 dagen non stop gemotregent hoor....raar woord trouwens, gemotregent, klinkt ook heel raar als je de klemtoon verkeerd legt. geMOTregent, of GEmotregent.
Anyway, kurkdroog?Voelt hier eerder als een tropische kas buiten, alleen dan minus de tropische temperaturen
Zelfs het shield van Nattekat heeft meer gekregen dan wijquote:
10mm aan miezer sinds een paar dagen geleden, niet slechtquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zelfs het shield van Nattekat heeft meer gekregen dan wij
10 staat niet op de kaartquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
10mm aan miezer sinds een paar dagen geleden, niet slecht
Ow ok. En hoe was de kaart voor de rest van NL?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de hele maand, en voor zaterdag was er nog 9.
Geen idee.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:44 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow ok. En hoe was de kaart voor de rest van NL?
Dus dit slaat eigenlijk nergens op?quote:
Ik mag toch nog wel weten dat het zaterdag 9 was?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dus dit slaat eigenlijk nergens op?
Dat mag zeer zekerquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag toch nog wel weten dat het zaterdag 9 was?
quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersAl komt dat ook omdat ik in Roermond woon en het hier regelmatig een invasie is van duitsers. Meeste duitsers waar ik mee gewerkt heb, vind ik ook niet echt aardig.
Maar Limburgers zijn net duitsers omdat jij ze niet verstaat?
Helemaal niet verwacht.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for parts of NW Germany, Benelux, N France, and S UK mainly for large hail, severe wind gusts, and to a lesser extend tornadoes and excessive precipitation.
Totaal onverwacht inderdaadquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:21 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Helemaal niet verwacht.
Zh in level 2 gebied
Huh die komt echt out of the blue.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for parts of NW Germany, Benelux, N France, and S UK mainly for large hail, severe wind gusts, and to a lesser extend tornadoes and excessive precipitation.
Zijn ze stuk ofzo?quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
We hoeven er niet op te wachten iig, want het is voor vandaag.quote:
Wot?quote:Op donderdag 16 juli 2015 08:21 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Helemaal niet verwacht.
Zh in level 2 gebied
Helaas val ik net weer buiten de bootquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:36 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Totaal onverwacht inderdaadHet knmi heeft ook nog niks door
Huh? Droog in Engeland?quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dit grijze weer begint wat deprimerend te worden. Gelukkig is het droog waar ik zit in Engeland. Maar dat grijze mag wel weg!
L1 vind het volgende week warmer dan het KNMItwitter:L1weer twitterde op donderdag 16-07-2015 om 12:18:21Na weekend zomerse week en erg warm, max. rond 30°/droog ook bij #4daagse #vierdaagse #4d15 Nijmegen. #L1 is erbij: http://t.co/OdDADKllab reageer retweet
30 graden is een prima temp. Voor evenquote:Op donderdag 16 juli 2015 12:21 schreef Burner82 het volgende:
L1 vind het volgende week warmer dan het KNMItwitter:L1weer twitterde op donderdag 16-07-2015 om 12:18:21Na weekend zomerse week en erg warm, max. rond 30°/droog ook bij #4daagse #vierdaagse #4d15 Nijmegen. #L1 is erbij: http://t.co/OdDADKllab reageer retweet
Parkstad is ook écht het afvoerputje van Limburg en zelfs ons land. Als je daar weer eens rondrijdt, denk je echt dat je minimaal 10 jaar terug in de tijd bent gegaan en ik heb nog nooit zoveel lelijke mensen op straat zien rondlopen als in Kerkrade. Heel apart volk in die regio... Geen wonder dat dat één van de grootste krimpregio's van het land is, alle mensen met een beetje verstand vluchten daar heel hard weg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Parkstad en Kerkrade is inderdaad verschrikkelijk.. Ik versta ze wel, heb familie die uit die kanten komtMaar ik moet dat toch ook echt een tandje bijschakelen om ze te verstaan
Het verschil tussen de steden en dorpen / steden en het landschap daar is ook ontzettend groot. Mooi landschap, rij je ineens zo een grauwe dode stad in.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Parkstad is ook écht het afvoerputje van Limburg en zelfs ons land. Als je daar weer eens rondrijdt, denk je echt dat je minimaal 10 jaar terug in de tijd bent gegaan en ik heb nog nooit zoveel lelijke mensen op straat zien rondlopen als in Kerkrade. Heel apart volk in die regio... Geen wonder dat dat één van de grootste krimpregio's van het land is, alle mensen met een beetje verstand vluchten daar heel hard weg.
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:49 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het verschil tussen de steden en dorpen / steden en het landschap daar is ook ontzettend groot. Mooi landschap, rij je ineens zo een grauwe dode stad in.
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dvenquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Jullie gaan toch niet vertellen dat het vandaag weer grijs is he? Hier mooi blauw nu. (MiddenLimburg).
Haha!quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dven
"....'Xenofoob'.... 'xenofoob' .... dat klinkt niet helemaal als een normaal oer-Hollands Nederlands woordje... WAT MOT DAT HIER!?!?!?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.
M.u.v. Maastricht dan, een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweestquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Need I go on?
33 graden en volle zon, met de hoop dat je verzuipt in dat natte, gure, wi derige en regenachtige kutdorp waar geen neuk te beleven valtquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dven
Haha.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:49 schreef Djeez het volgende:
Dacht dat het vandaag mooi weer zou worden op mijn eerste vakantiedag? Het is nu echter grauw, guur en koud
Die enkele onweersbui kan er natuurlijk prima voor zorgen dat de verschijnselen waar Estofex het over heeft ergens gaan optreden. Zo'n op de kaart omkaderd gebiedje betekent niet dat overal binnen die lijntjes de pleuris gaat uitbreken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waar komt die voorspelling van estofex nou vandaan dan? Knmi voorspelt voor vannacht een enkele onweersbui (staat in t oosten getekend) en m'n weatherpro-app pakt alleen de harde wind voor morgenmiddag op.
Nu nog weten dat het niet alleen maastricht was, maar ja.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
M.u.v. Maastricht dan, een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest
Om wat moois van Heerlen/Kerkrade te vinden moet je toch aardig je best doenquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Need I go on?
Ik geloof er ook niks van, maar hoop er wel opquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Prachtige blauw lucht en zon hier in Wageningen![]()
Ik geloof niets van onweer vanavond.
Ja Heerlen is een beetje het Zoetermeer van Limburgquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:31 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Om wat moois van Heerlen/Kerkrade te vinden moet je toch aardig je best doen
En mocht er echt wat gebeuren vanavond valt iedereen weer over het KNMI omdat ze geen waarschuwing hebben uitgegevenquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:44 schreef RemcoW23 het volgende:
Omgeving Nijmegen gewoon blauwe lucht, een enkel wolkje en volop zon. Niet verwacht eigenlijk, dacht dat morgen pas een beetje fatsoenlijk zou worden.
Die level 2 stond ik gister toen 'ie hier voorbij kwam ook van te kijken. Normaal komt dat pas als je door de media al een week bent doodgegooid met "volgende week onweer-des-doods"-berichten. Nu is het stil en komt Estofex plots met lvl2.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
En mocht er echt wat gebeuren vanavond valt iedereen weer over het KNMI omdat ze geen waarschuwing hebben uitgegeven
Uiteraard. Het is nooit goed.quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
En mocht er echt wat gebeuren vanavond valt iedereen weer over het KNMI omdat ze geen waarschuwing hebben uitgegeven
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 16-07-2015 om 15:14:04Op http://t.co/ltCqcHosGl kunt u lezen hoe serieus we de berichten over een spoedig naderende 'kleine ijstijd' moeten nemen. reageer retweet
Is dat wel eens vaker voorgekomen dat Estofex de normale weerbureau's te slim af is?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:32 schreef marcel-o het volgende:
echt NERGENS hoor je over mogelijk slecht weer van vanavond
lach me echt dood als t loos gaat
Slecht weer? Tis een stralende dagquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:32 schreef marcel-o het volgende:
echt NERGENS hoor je over mogelijk slecht weer van vanavond
lach me echt dood als t loos gaat
Ik snap niet hoe jullie erbij komen, want in Assen is het echt donkergrijs. En net heeft het zelfs nog gesputterd. Dus voortaan weet ik dat een mooiweersvoorspelling niet voor het Noorden geldtquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Slecht weer? Tis een stralende dag
als we ESTOFEX moeten geloven, gaat dat wel veranderenquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Slecht weer? Tis een stralende dag
Jij kan beter een ark gaan bouwen. Assen vergaat in jouw wereld met enige regelmaatquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jullie erbij komen, want in Assen is het echt donkergrijs. En net heeft het zelfs nog gesputterd. Dus voortaan weet ik dat een mooiweersvoorspelling niet voor het Noorden geldt
Ja ik zag het, zou het wel bizar vinden. Er is hier echt geen wolkje aan de lucht.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:55 schreef marcel-o het volgende:
[..]
als we ESTOFEX moeten geloven, gaat dat wel veranderen
quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:57 schreef firecow het volgende:
Mooie halo achtige ring te zien nu omg Amsterdam
Onweer in de bergen is het tofste dat er isquote:Op donderdag 16 juli 2015 17:14 schreef MaLo het volgende:
Hier gaat het maar door met het onweer. Paar inslagen vlakbij gehad. Begint nu ook voor de derde keer te hagelen. Behoorlijk dikke stenen deze keer.
Vanaf volgende week vrijdag pas. Voor die tijd is het al 6 keer aangepastquote:Op donderdag 16 juli 2015 17:24 schreef fotostarter het volgende:
[ afbeelding ]Vanaf vrijdag Hollandse zomer
![]()
Weeronlinequote:Op donderdag 16 juli 2015 17:24 schreef fotostarter het volgende:
[ afbeelding ]Vanaf vrijdag Hollandse zomer
![]()
Regen en bewolking is niet hetzelfde als flink onweer en zo hequote:Op donderdag 16 juli 2015 18:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ja want we hebben de afgelopen 4 dagen nog niet genoeg regen en bewolking gezien..... what is wrong with you people?
Flink onweer zal wel meevallen vanavondquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:19 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Regen en bewolking is niet hetzelfde als flink onweer en zo he
Om met de legendarische woorden van Mythbusters te spreken: Jamie wants big boom
Kun je wat hierheen sturen? Hier schijnt de zon en het is best wel benauwdquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:26 schreef MaLo het volgende:
Het onweer hier was magnefiek! En er lijkt weer wat aan te komen, het rommelt weer en het regent opnieuw
Gelukkig niet meer de 72% binnen die ik gister had.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Kun je wat hierheen sturen? Hier schijnt de zon en het is best wel benauwd
Wtf ja!quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Gelukkig niet meer de 72% binnen die ik gister had.
De mieren gingen ook nog uitvliegen vandaag, zo massaal heb ik het zelden meegemaakt, ik trok ze ook aan leek het wel.
Ze bleven ook aan me plakken, de arme drommels.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:50 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Wtf ja!
Overal die kut beesten idd
De mieren waren sowieso nogal raar vandaagquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De mieren gingen ook nog uitvliegen vandaag, zo massaal heb ik het zelden meegemaakt, ik trok ze ook aan leek het wel.
Zo dat is een flinke spin, bahquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De mieren waren sowieso nogal raar vandaag
Correctie, dat was een flinke spinquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zo dat is een flinke spin, bah.
Das vaker als ze uitvliegen en de paar dagen ervoor, de mieren worden enorm agressief en vallen alles aan. Als ze echt gaan zwermen gaan die werkermieren vaak ook alle kanten op rennen en sprinten, daarbij jagen ze vaak spinnen uit hun holen om ze vervolgens massaal aan te vallen.
Was vroeger als kind een sport om zo lang mogelijk je hand op zo'n agressief nest te houden. En maar bijten die miertjes.
Denk dat die spin een Segestria is, de familie van de Zesogen. Ze zijn goor en groot en ik ril nu ik aan die beesten denkquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Correctie, dat was een flinke spinMaar ze vliegen echt alle kanten op ja, dat filmpje is ook niet versneld, die beesten gaan gewoon echt zo snel
Net gedaan! Een Hertog Jan want de Jupiler was op.quote:
Tornado-alley aan de kustquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:20 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)0/?type=1&permPage=1
Ik weet niet of deze al is langsgekomen.
Vorige keer zaten ze redelijk goed met de voorspelling.
Dat scheelt. Het wordt hier ook langzaam ietsjes beter. Vanmiddag toen ik in Amersfoort was vond ik het lang niet zo erg, terug in Assen viel het tegen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dikke druppel aan je knuppelquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:59 schreef Fred0w het volgende:
Zeeland dreigende wolken, dikke druppels.
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:33 schreef Rabieluh het volgende:
Zomaar weer de webcams erbij zoeken, wie weet levert het wat op.
Er is een trigger nodig, steek wat vuurwerk af!quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die donkere lucht hangt nu al een half uur over Den Haag maar er gebeurd geen klote.....
Blijft altijd een goeie, die webcams van Scheveningen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:37 schreef CklokC het volgende:
[..]
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
Lekker donker hier
vuurpijl met draad er aan.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er is een trigger nodig, steek wat vuurwerk af!
Niks geen trigger, 't is vies benauwdquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er is een trigger nodig, steek wat vuurwerk af!
Dat klinkt alsof jij een groot huis hebt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:00 schreef marcel-o het volgende:
Rotterdam heeft wel flink dikke druppels nu
vreemd genoeg aan de andere kant van het huis dan anders
normaal regent t aan de andere kant naar binnen..quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:01 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof jij een groot huis hebt.
Dan is het duidelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:02 schreef marcel-o het volgende:
[..]
normaal regent t aan de andere kant naar binnen..
why explain
Het kan gewoon nog tot 06.00quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:34 schreef Rabieluh het volgende:
Deze Estofex zat er voor de verandering behoorlijk naast zeg, dat ben ik niet van ze gewend.
Ja je hebt gelijk, in theorie kan het nogquote:
Rond 0:00 moet het hier losbarsten. Jammer dat ik dan in bed lig.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben godverdomme één keer met de fiets, één fucking keer
Voortaan maar weer met de auto
Één jaquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:45 schreef marcel-o het volgende:
Toch nog n diepe harde donder in rdam zuid
Niet zo mauwe, geniet ervan, druk je nakende lichaam tegen het raam zodat je het kan voelen trillen!quote:
Zo grappig is het nietquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik moet altijd zo lachen om jou...
Je kreeg zon?quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben godverdomme één keer met de fiets, één fucking keer
Voortaan maar weer met de auto
quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er is geen klote uitgekomen van buienradar
Zeer teleurstellendmaar oh zo voorspelbaar weer.
omgevallentuinstoel.jpgquote:
Vervelend....quote:
Weer een onweersdag erbij. Maar op de dagen dat het ertoe doet blijft het hier stilquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:14 schreef Rabieluh het volgende:
Zo hey opeens dikke donder te Breda!
Gauw uit de ramen hangen.
Of het blijft bij die enkele klap...
Hahaquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Weer een onweersdag erbij. Maar op de dagen dat het ertoe doet blijft het hier stilZo komen we toch aan -30 a 34 dagen per jaar-
Volgend jaar wellicht meer gelukquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:25 schreef Rabieluh het volgende:
Jammer, voor niks 2 trappen omhoog gelopen.
Ja inderdaad. Laatste dikke bui zal hier nou zo zijn. Benieuwd of dat ook weer zo zal zijn. Al lijkt het aardig af te zwakkenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:35 schreef Isane het volgende:
[..]
Hier in Almelo flinke klappen maar weinig tot geen regen. Bijzonder.
Enschede? Ik ga nu zo die kant op.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Laatste dikke bui zal hier nou zo zijn. Benieuwd of dat ook weer zo zal zijn. Al lijkt het aardig af te zwakken
Vrees voor wwinig spektakel. Blij>dode mus. Zoals vakerquote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:23 schreef MaLo het volgende:
Level 1 hier vandaag! Zien of het spektakel brengt. Eerst maar genieten van een tropische dag, het wordt ook hier 30 graden vandaag.
Inderdaad, ik werd er wakker vanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:35 schreef Isane het volgende:
[..]
Hier in Almelo flinke klappen maar weinig tot geen regen. Bijzonder.
Had je wel beetje kunnen weten tochquote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:37 schreef Djeez het volgende:
Nou, de weermannen mogen wel diep door het stof. Grijs, grijzer, grijst hier een koud. Sta ik daar in mijn korte broek
Zit in Leek, kutweerquote:
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 12:14:45Tijdelijke pluk bewolking schuift naar het noordoosten weg. Verder zonnige perioden, bij een stevige zuidwester. http://t.co/3FGduJXCN5 reageer retweet
Ja in jouw tropische durp vast wel ja..... hier is het gewoon herfst, keiharde wind en grotendeels bewolktquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, wat een geklaag weer op zo'n prachtige dag! De lucht is blauwer dan blauw en het waait wel, maar dat is wel lekker met deze warmte.
Oh wat erg! Ik heb echt nog nooit zo'n grote verschillen tussen noord en zuid meegemaakt als deze week.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja in jouw tropische durp vast wel ja..... hier is het gewoon herfst, keiharde wind en grotendeels bewolkt
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja in jouw tropische durp vast wel ja..... hier is het gewoon herfst, keiharde wind en grotendeels bewolkt
waait... Gordijnen staan af en toe horizontaal door de windquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, wat een geklaag weer op zo'n prachtige dag! De lucht is blauwer dan blauw en het waait wel, maar dat is wel lekker met deze warmte.
Kun je die niet vastzetten?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:31 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet wel leidzaam aanzien hoe de wind mijn raam steeds verder dichtblaast
Het is een vrij lastig te sluiten raam, moet altijd hard trekken om hem dicht te krijgen. Als de wind het dan voor elkaar krijgt om hem telkens een stukje te sluiten moet het flink doorwaaienquote:
Weer een onweersdag erbijquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vannacht om half zes onweerde het in Veenendaal. Meestal is onweer welkom, maar deze keer was ik met heel veel moeite eindelijk in slaap gevallen.
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoop dat je een zonnesteek oploopt
Het geluid van de hoosbui was deze keer indrukwekkender dan het onweer zelf.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een onweersdag erbij
Die onweersdagen delen ze veel te snel uit...
Plaatsing van het weerstation?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:54 schreef Nattekat het volgende:
Kan iemand mij verklaren hoe het in Voorschoten 2 graden kouder is dan Katwijk, wat slechts 5km verderop ligt en aan zee?
quote:
Valkenburg is deel van de gemeente Katwijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:04 schreef JDude het volgende:
Heeft Katwijk een weerstation? Staat die niet op de oude vliegbasis Valkenburg?
Weet ik! Maar voor zover ik weet worden weerstations niet genoemd naar de gemeente waar ze in staan. In het lijstje met meetpunten op de KNMI-site staat Voorschoten trouwens wel, maar verder niks daar in de buurt. Rrraaarrr.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valkenburg is deel van de gemeente Katwijk.
Op dat kaartje hierboven mist Valkenburg ook...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Weet ik! Maar voor zover ik weet worden weerstations niet genoemd naar de gemeente waar ze in staan. In het lijstje met meetpunten op de KNMI-site staat Voorschoten trouwens wel, maar verder niks daar in de buurt. Rrraaarrr.
Den Helder lijkt me wel wat jaquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, had het erger kunnen treffen. *cough*Den Helder*cough*
Hoorde net op het weer dat ie al gehaald was in Maastricht.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat de 30 gehaald gaat worden vandaag...
Kampvuur staat al bijna 11 jaar aanquote:
29.9 in Mtr, 29.8 in Venlo (volgens KNMI dan) Dus de 30 is niet ver weg...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoorde net op het weer dat ie al gehaald was in Maastricht.
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kampvuur staat al bijna 12 jaar aan
Dat record ga ik echt niet stopzetten
Ik ook, belangrijkste van de boodschappen waren de perenijsjesquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
29.9 in Mtr, 29.8 in Venlo (volgens KNMI dan) Dus de 30 is niet ver weg...
Net ff boodschappen gaan doen... ik druppel nog steeds....
En de ijsjes gesmolten voordat je thuis was?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik ook, belangrijkste van de boodschappen waren de perenijsjes
Daarna de rest gedaan
Supermarkt is vlakbij en ben zoals het hoort met de auto gegaanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:16 schreef Burner82 het volgende:
[..]
En de ijsjes gesmolten voordat je thuis was?
Heb het ooit een keer verandert, toen begon iedereen te mopperen, sindsdien niet meer aangezeten en dat sinds 2003quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Saai... Ik heb in mijn 4 jaar al tig Patrick-varianten en andere UIs versleten
In bijna 10 jaar is dit pas mijn 2e uiquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Saai... Ik heb in mijn 4 jaar al tig Patrick-varianten en andere UIs versleten
Had ik ook de laatste keerquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
Heb het ooit een keer verandert, toen begon iedereen te mopperen, sindsdien niet meer aangezeten en dat sinds 2003
L1 zegt 30+ vanaf dinsdagquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:25 schreef Klonk het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat begin komende week gaat doen, ondanks dat het vrij dichtbij is lijken ze het niet echt eens te zijn.
Ja, en knmi zegt rustig zomerweer rond de 24 gradenquote:
Als je ijs vervoert vind ik dat een gegronde reden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
Supermarkt is vlakbij en ben zoals het hoort met de auto gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |