SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nederland is volgens mij ook het natste land ter wereld. 330 dagen per jaar regen, en maar 5 dagen per jaar zonder bewolking of zoquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen 400 km verderop in Parijs gewoon volop zomer
[ afbeelding ]
Mooi hoe wij weer als klein landje een soort van regen en bewolking-magneet zijn
Grafweer. En maandag op Pisgriet regen, dus dan zes weken regenquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:16 schreef cherrycoke het volgende:
Pleuris motregen word je nog natter van dan normaal regen
Mwah dat betwijfel ik. Kijk bijvoorbeeld eens naar de noorse plaats Bergen:quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nederland is volgens mij ook het natste land ter wereld. 330 dagen per jaar regen, en maar 5 dagen per jaar zonder bewolking of zo
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komenquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
Ik heb medelijden met jullie in nederland. Hier op 1400 meter hoogte vandaag 28 graden en volop zon. Zondag wordt het hier slecht weer. Maandag komen wij ook weer naar nl.
(Hier = tirol)
Dat is het hier in het zuiden nu al. Maandag 26 graden!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komen
Als het ook nog droog is klaag ik nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vanaf maandag hier 22-23 graden... Dus niet zo heel slecht weer om naar terug te komen
Hier is het idd ongeveer 23 gradenquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is het hier in het zuiden nu al. Maandag 26 graden!
quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Do 27, vr 30, za 23, zo 26, ma 28, di 31, wo 28.
En maar klagen....
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is KNMI + 2 a 3Of waar haal je dat vandaan?
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aanquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.
Ik niet, zoek altijd op mijn dorpje. Klopt doorgaans wel goed.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aan
Mjah, ik heb liever een paar dagen volop dikke tropische stortregens, en de rest dan kurkdroog en zonnig, ipv maandenlang bewolkt met zeikerige regentjes iedere dag....quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwah dat betwijfel ik. Kijk bijvoorbeeld eens naar de noorse plaats Bergen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bergen#Climate
Die krijgen echt wel meer regen over zich heen dan ons hoor op jaarbasis.
ik ookquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, ik heb liever een paar dagen volop dikke tropische stortregens, en de rest dan kurkdroog en zonnig, ipv maandenlang bewolkt met zeikerige regentjes iedere dag....
Nederland is nog net wel groot genoeg dat er echt wel regelmatig verschillen zijn tussen De Bilt en bv Arcen. Niet alleen qua temperatuur maar ook tussen of je met iemand terrasje kan afspreken of dat je met regen binnen zitquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kijk nooit voor M-Limburg apart. Ik hou gewoon de vuistregel aan
Limburg is Duitslandquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alle weerapps en voorspellingen in Nederland en Belgie voor Midden-Limburg.
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer, maar of het ooit nog droog gaat worden. Regent hier al 24 uur onafgebrokenquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:45 schreef Rabieluh het volgende:
Alweer motregen, al de 3e dag op rij met vieze miezer.
Alles is vochtig en klam, ben bang dat straks alles gaat schimmelen in huis, de was zal er ook wel een week over doen om te drogen.
Door jou constante Limburg opmerkingen, gun ik jou een zeer plaatselijke stortbui overal waar je gaatquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer, maar of het ooit nog droog gaat worden. Regent hier al 24 uur onafgebroken
quote:
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Toch is Belgie hier dichterbij. Maar maakt niet uit. Ook al woon ik in Limburg, ik blijf toch een brabo. En het is hier wel mooi en veel mooier weer dan in Nederland. Limburgers zijn inderdaad soms net Duitsers. Ik kan ze ook niet altijd verstaan. Is ook wel weer lekker rustig.
Nah, beetje dezelfde mentaliteit. En soms klinkt het half Duits. En ze gaan massaal in Duitsland op vakantie. En eten schnitzel en worst. Maar ik generaliseer niet hoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersAl komt dat ook omdat ik in Roermond woon en het hier regelmatig een invasie is van duitsers. Meeste duitsers waar ik mee gewerkt heb, vind ik ook niet echt aardig.
Maar Limburgers zijn net duitsers omdat jij ze niet verstaat?
Je generaliseert totaal niet hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nah, beetje dezelfde mentaliteit. En soms klinkt het half Duits. En ze gaan massaal in Duitsland op vakantie. En eten schnitzel en worst. Maar ik generaliseer niet hoor.
onder North Dakotaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:37 schreef Burner82 het volgende:
In USA kan het ook goed tekeer gaan midden in de zomer...
[..]
Alleen geen idee waar South Dekota ligt
Ja, zie je hat verschil?quote:
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Toch is Belgie hier dichterbij. Maar maakt niet uit. Ook al woon ik in Limburg, ik blijf toch een brabo. En het is hier wel mooi en veel mooier weer dan in Nederland. Limburgers zijn inderdaad soms net Duitsers. Ik kan ze ook niet altijd verstaan. Is ook wel weer lekker rustig.
Parkstad en Kerkrade is inderdaad verschrikkelijk.. Ik versta ze wel, heb familie die uit die kanten komtquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:58 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.![]()
Ik woon in regio Weert. Maar je moet vooral niet te serieus nemen wat ik allemaal zeg hoor. Het is prima wonen hier. En erg mooi. En de mensen zijn best oke. Ik ben ook maar een reservebelg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:58 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Mwuah, dat moet hier in Weert toch erg meevallen. Ik ben een half jaartje in de Parkstadregio werkzaam geweest. Man man man. Toen waande ik mij wel in Duitsland. Toch wel verschillende mentaliteit dan in Noord- en Midden-Limburg. Over het dialect van Kirchroa laat ik mij maar niet uit. Ik leek wel een buitenlander in eigen provincie die verwoede pogingen deed om met de lokale bevolking te communiceren.![]()
Je kunt je bijna douchen in de woonkamerquote:
Hoeft niet hoor. Tis heerlijk weer. Prima zomertje tot nu toe en er komen nog prima dagen aan. Af en toe een bui of wolken. So be it. Dat weet je als je in NL woont. Loop al bijna twee weken van 900 tot 2300 uur in korte broek en tshirt in het campingsfeertjequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
Ik heb medelijden met jullie in nederland. Hier op 1400 meter hoogte vandaag 28 graden en volop zon. Zondag wordt het hier slecht weer. Maandag komen wij ook weer naar nl.
(Hier = tirol)
Inderdaad, graadje of 22... altijd goedquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Tis heerlijk weer. Prima zomertje tot nu toe en er komen nog prima dagen aan. Af en toe een bui of wolken. So be it. Dat weet je als je in NL woont. Loop al bijna twee weken van 900 tot 2300 uur in korte broek en tshirt in het campingsfeertje
Komende week wordt gewoon vrij warm (Oost en Zuid Nederland 25-28), relatief veel wind, maar nog steeds kurkdroog!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:19 schreef MaLo het volgende:
(Hier = tirol)
Kurkdroog? Man, het heeft hier (Utrecht) echt 4 dagen non stop gemotregent hoor....raar woord trouwens, gemotregent, klinkt ook heel raar als je de klemtoon verkeerd legt. geMOTregent, of GEmotregent.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende week wordt gewoon vrij warm (Oost en Zuid Nederland 25-28), relatief veel wind, maar nog steeds kurkdroog!
[ afbeelding ]
De afgelopen dagen is er zeker wat regen gevallen, maar dat is lang niet overal zo. Ik had het overigens over de komende weekquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kurkdroog? Man, het heeft hier (Utrecht) echt 4 dagen non stop gemotregent hoor....raar woord trouwens, gemotregent, klinkt ook heel raar als je de klemtoon verkeerd legt. geMOTregent, of GEmotregent.
Anyway, kurkdroog?Voelt hier eerder als een tropische kas buiten, alleen dan minus de tropische temperaturen
Zelfs het shield van Nattekat heeft meer gekregen dan wijquote:
10mm aan miezer sinds een paar dagen geleden, niet slechtquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zelfs het shield van Nattekat heeft meer gekregen dan wij
10 staat niet op de kaartquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
10mm aan miezer sinds een paar dagen geleden, niet slecht
Ow ok. En hoe was de kaart voor de rest van NL?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de hele maand, en voor zaterdag was er nog 9.
Geen idee.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:44 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow ok. En hoe was de kaart voor de rest van NL?
Dus dit slaat eigenlijk nergens op?quote:
Ik mag toch nog wel weten dat het zaterdag 9 was?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dus dit slaat eigenlijk nergens op?
Dat mag zeer zekerquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag toch nog wel weten dat het zaterdag 9 was?
quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind Limburgers toch een stuk aardig dan duitsersAl komt dat ook omdat ik in Roermond woon en het hier regelmatig een invasie is van duitsers. Meeste duitsers waar ik mee gewerkt heb, vind ik ook niet echt aardig.
Maar Limburgers zijn net duitsers omdat jij ze niet verstaat?
Helemaal niet verwacht.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for parts of NW Germany, Benelux, N France, and S UK mainly for large hail, severe wind gusts, and to a lesser extend tornadoes and excessive precipitation.
Totaal onverwacht inderdaadquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:21 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Helemaal niet verwacht.
Zh in level 2 gebied
Huh die komt echt out of the blue.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for parts of NW Germany, Benelux, N France, and S UK mainly for large hail, severe wind gusts, and to a lesser extend tornadoes and excessive precipitation.
Zijn ze stuk ofzo?quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
We hoeven er niet op te wachten iig, want het is voor vandaag.quote:
Wot?quote:Op donderdag 16 juli 2015 08:21 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Helemaal niet verwacht.
Zh in level 2 gebied
Helaas val ik net weer buiten de bootquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:36 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Totaal onverwacht inderdaadHet knmi heeft ook nog niks door
Huh? Droog in Engeland?quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dit grijze weer begint wat deprimerend te worden. Gelukkig is het droog waar ik zit in Engeland. Maar dat grijze mag wel weg!
L1 vind het volgende week warmer dan het KNMItwitter:L1weer twitterde op donderdag 16-07-2015 om 12:18:21Na weekend zomerse week en erg warm, max. rond 30°/droog ook bij #4daagse #vierdaagse #4d15 Nijmegen. #L1 is erbij: http://t.co/OdDADKllab reageer retweet
30 graden is een prima temp. Voor evenquote:Op donderdag 16 juli 2015 12:21 schreef Burner82 het volgende:
L1 vind het volgende week warmer dan het KNMItwitter:L1weer twitterde op donderdag 16-07-2015 om 12:18:21Na weekend zomerse week en erg warm, max. rond 30°/droog ook bij #4daagse #vierdaagse #4d15 Nijmegen. #L1 is erbij: http://t.co/OdDADKllab reageer retweet
Parkstad is ook écht het afvoerputje van Limburg en zelfs ons land. Als je daar weer eens rondrijdt, denk je echt dat je minimaal 10 jaar terug in de tijd bent gegaan en ik heb nog nooit zoveel lelijke mensen op straat zien rondlopen als in Kerkrade. Heel apart volk in die regio... Geen wonder dat dat één van de grootste krimpregio's van het land is, alle mensen met een beetje verstand vluchten daar heel hard weg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Parkstad en Kerkrade is inderdaad verschrikkelijk.. Ik versta ze wel, heb familie die uit die kanten komtMaar ik moet dat toch ook echt een tandje bijschakelen om ze te verstaan
Het verschil tussen de steden en dorpen / steden en het landschap daar is ook ontzettend groot. Mooi landschap, rij je ineens zo een grauwe dode stad in.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Parkstad is ook écht het afvoerputje van Limburg en zelfs ons land. Als je daar weer eens rondrijdt, denk je echt dat je minimaal 10 jaar terug in de tijd bent gegaan en ik heb nog nooit zoveel lelijke mensen op straat zien rondlopen als in Kerkrade. Heel apart volk in die regio... Geen wonder dat dat één van de grootste krimpregio's van het land is, alle mensen met een beetje verstand vluchten daar heel hard weg.
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:49 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het verschil tussen de steden en dorpen / steden en het landschap daar is ook ontzettend groot. Mooi landschap, rij je ineens zo een grauwe dode stad in.
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dvenquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Jullie gaan toch niet vertellen dat het vandaag weer grijs is he? Hier mooi blauw nu. (MiddenLimburg).
Haha!quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dven
"....'Xenofoob'.... 'xenofoob' .... dat klinkt niet helemaal als een normaal oer-Hollands Nederlands woordje... WAT MOT DAT HIER!?!?!?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg doet Waals aan. Mooie natuur, maar de bewoond wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen en dito inwoners. En allemaal achterdochtig en xenofoob.
M.u.v. Maastricht dan, een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweestquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Need I go on?
33 graden en volle zon, met de hoop dat je verzuipt in dat natte, gure, wi derige en regenachtige kutdorp waar geen neuk te beleven valtquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Sodestraal op met je Limbabwe, die Limbo's worden net irritant als Dven
Haha.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:49 schreef Djeez het volgende:
Dacht dat het vandaag mooi weer zou worden op mijn eerste vakantiedag? Het is nu echter grauw, guur en koud
Die enkele onweersbui kan er natuurlijk prima voor zorgen dat de verschijnselen waar Estofex het over heeft ergens gaan optreden. Zo'n op de kaart omkaderd gebiedje betekent niet dat overal binnen die lijntjes de pleuris gaat uitbreken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waar komt die voorspelling van estofex nou vandaan dan? Knmi voorspelt voor vannacht een enkele onweersbui (staat in t oosten getekend) en m'n weatherpro-app pakt alleen de harde wind voor morgenmiddag op.
Nu nog weten dat het niet alleen maastricht was, maar ja.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
M.u.v. Maastricht dan, een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest
Om wat moois van Heerlen/Kerkrade te vinden moet je toch aardig je best doenquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ehhh bewoonde wereld bestaat uit grauwe steden met lelijke huizen? Wut??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Need I go on?
Ik geloof er ook niks van, maar hoop er wel opquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Prachtige blauw lucht en zon hier in Wageningen![]()
Ik geloof niets van onweer vanavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |