abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154302713
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.

Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
pi_154302773
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:39 schreef Elan het volgende:
Die hele logica van oorzaak gevolg zal er best zijn maar wel erg makkelijk gesteld allemaal om dan contact te verbreken je kunt er ook van leren.
Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.
pi_154302828
Je ouders zijn famillie. Daar breek je niet mee. Famillie laat je niet achter, famillie help je ondanks wat er gebeurt is.
pi_154302841
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.
Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
blablablabla
pi_154302846
Nederlanders hebben liever geld dan een goede band met hun familie.
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.

Ook al is de band slecht, je kan er nog altijd het beste van maken. Waar een wil is, is een weg. En die weg leidt niet naar Rome, want Rome is kut. Maar die weg leidt wel naar een betere toekomst.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_154302886
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
Nee dat klinkt lekker respectvol. :')
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
pi_154302929
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:45 schreef mrs.bashful het volgende:

[..]

Nee dat klinkt lekker respectvol. :')
Ja sorry schat kom uit de stad.
Laten we zeggen eikel, zoals je je vriend waar je gek op bent ook wel eens een enorme eikel kan vinden :P
blablablabla
  maandag 13 juli 2015 @ 16:48:31 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154302968
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Mooie post.
Maar jouw biologische vader heeft leed veroorzaakt met misbruik dus dat is wel even iets anders dan falen in de opvoeding of dingen verkeerd aanpakken.
Die nuance mag best gemaakt worden toch?
Natuurlijk, maar van de mensen die ik ken die gebroken hebben met hun ouder(s) dan is dat niet om de minste redenen, maar omdat die persoon stelselmatig een negatieve invloed had op hun leven of zelfs een gevaar was.
Dus waar sprake was van lichamelijk, seksueel of geestelijk misbruik.
Ik ken een moeder die de auto van haar zoon had gestolen (stond wel op haar naam maar hij heeft hem betaald) en verkocht om er vervolgens drugs voor te kopen. Toen vond hij haar 's ochtends in de huiskamer met drugs en alcohol op tafel terwijl zijn dochtertje van 4 daar ook rond liep.

Dus hij heeft haar er uit gezet en het contact verbroken en daar heb ik alle begrip voor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Eindredactie Games maandag 13 juli 2015 @ 16:49:00 #89
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_154302985
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.

Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.

Een opsomtopic met 300 reacties "ikke!" is ook niet echt wat we willen toch
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:52:02 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154303080
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.

Een opsomtopic met 300 reacties "ikke!" is ook niet echt wat we willen toch
het is geen gemakkelijk onderwerp

ik kan me voorstellen dat als er geen misbruik of verwaarlozing heeft plaatsgevonden die discussie wellicht nuttig kan zijn maar dat loopt zo door elkaar, maar goed, zolang we elkaar niet uitschelden vind ik het eigenlijk ook wel prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 juli 2015 @ 16:52:08 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154303082
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.

Ook al is de band slecht, je kan er nog altijd het beste van maken. Waar een wil is, is een weg. En die weg leidt niet naar Rome, want Rome is kut. Maar die weg leidt wel naar een betere toekomst.
Nah, mijn vader is anders best wel rijk te noemen, hij heeft drie huizen in drie verschillende landen.
Maar geld was toch niet overtuigend genoeg om hem in mijn leven te houden na wat hij heeft gedaan, zelfs niet toen hij me een nieuwe auto aanbood, die heb ik ook afgewezen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_154303093
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
Dit inderdaad, lelijk soort aannames die mensen doen en dan verantwoording verwachten..
  maandag 13 juli 2015 @ 16:55:11 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154303181
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad, natuurlijk vertel ik niet tegen iedereen wat er gebeurd is tussen mij en mijn vader, vele weten het dus niet een vinden mij egoïstisch dat ik zijn kleinkinderen bij hem weg hou.
Terwijl ik hun juist wil behoeden dat hun hetzelfde overkomt als mij.
pi_154303200
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Mis je m nooit of zo?
Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.
pi_154303293
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Iedereen hier is immers volbloed kaaskop en heeft met gemak afscheid genomen, alleen vanwege een mindere band ja.
pi_154303385
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja sorry schat kom uit de stad.
Laten we zeggen eikel, zoals je je vriend waar je gek op bent ook wel eens een enorme eikel kan vinden :P
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat deze kinderen wel moeten breken voor hun eigen gezondheid en dat vaak pas op volwassen leeftijd en na jaren therapie durven/kunnen.
  Eindredactie Games maandag 13 juli 2015 @ 17:02:26 #97
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_154303461
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:52 schreef Re het volgende:

[..]

het is geen gemakkelijk onderwerp

ik kan me voorstellen dat als er geen misbruik of verwaarlozing heeft plaatsgevonden die discussie wellicht nuttig kan zijn maar dat loopt zo door elkaar, maar goed, zolang we elkaar niet uitschelden vind ik het eigenlijk ook wel prima
Ik snap je punt.

Gelukkig ben ik zelf gezegend met geweldige ouders, maar ik kan me prima voorstellen dat er situaties zijn waarin je niets meer met je ouwelui te maken wilt hebben. Familieband is belangrijk, maar niet heilig.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_154303546
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.
Hem persoonlijk zul je niet missen maar 'een' vader die wel goed en leuk voor zijn kinderen is misschien wel?
pi_154303547
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Je breekt niet met je familie en zeker niet met je eigen ouders.
Alleen je eigen familie als referentiekader gebruiken :')

Dream on.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154303920
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ai :N
Dat soort vreselijke excessen daargelaten maar sommigen leggen wel heel vlug de schuld voor hun eigen falen bij de opvoeding en/of de rol van hun ouders.
Mijn moeder heeft mij prima opgevoed, maar drugs doen hele rare dingen met mensen, en daar kan ik slecht mee omgaan. Daarom blijf ik ver uit de buurt.

En mocht je het je afvragen. Pappa was op m'n vierde al verdwenen.

En dan zou ik het vooral bij mezelf moeten zoeken? Dacht 't niet.
pi_154304060
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:04 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Hem persoonlijk zul je niet missen maar 'een' vader die wel goed en leuk voor zijn kinderen is misschien wel?
Het was een vreemde ervaring toen ik ouder werd om bij vriendjes te zien hoe een normale vader doet en wat ze regelen voor hun kinderen. Het vreemde is dat ik het beste maakte van de situatie en op dat moment weet je eigenlijk niet beter en zeker geen uitweg. Pas later ga je beseffen wat het je allemaal gekost heeft en wat het veroorzaakt heeft.
pi_154304214
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft mij prima opgevoed, maar drugs doen hele rare dingen met mensen, en daar kan ik slecht mee omgaan. Daarom blijf ik ver uit de buurt.

En mocht je het je afvragen. Pappa was op m'n vierde al verdwenen.

En dan zou ik het vooral bij mezelf moeten zoeken? Dacht 't niet.
Waarom voel je je dan überhaupt aangesproken?
Ken genoeg mensen met ouders die alcoholist zijn die gewoon contact hebben hoor. Omgang desondanks blijven hanteren kan ook een geste van dankbaarheid zijn juist naar het verleden dat wel goed was. Of om een oogje in het zeil te houden.

Vergeet niet. Normaliter zal iedereen zijn of haar ouders hier gaan zien aftakelen tot ze kwijlend in bed liggen en nauwelijks meer kunnen praten. Met of zonder drank/drugs
blablablabla
pi_154304623
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom voel je je dan überhaupt aangesproken?
Omdat dat de rode draad is in dit topic. Dat de enige vraag die wordt gesteld is "Als je geen contact meer hebt met je ouders, waarom heb jij daarvoor gekozen?"
quote:
Ken genoeg mensen met ouders die alcoholist zijn die gewoon contact hebben hoor. Omgang desondanks blijven hanteren kan ook een geste van dankbaarheid zijn juist naar het verleden dat wel goed was. Of om een oogje in het zeil te houden.
Alcohol kun je overal kopen, zelfs met een bijstandsuitkering kun je prima je verslaving in stand houden met halve liters van de Aldi of uit de coffeeshop. Maar als het van de dealer om de hoek moet komen die zelfs bruin in je brievenbus stopt als je zegt dat je gestopt bent (dat geld halen ze later wel op) is het heel lastig om op bezoek te komen. Dat het humeur afhangt van hoeveel je uit kunt (wilt) lenen. Ik verdien geen bakken met geld, maar verslaafden kunnen je altijd het gevoel geven dat je moet delen en alles dat je voor jezelf houdt egoïstisch is.
quote:
Vergeet niet. Normaliter zal iedereen zijn of haar ouders hier gaan zien aftakelen tot ze kwijlend in bed liggen en nauwelijks meer kunnen praten. Met of zonder drank/drugs
Hoe erg en aftandelijk het ook klinkt, ik denk dat ik daar niet op hoef te wachten. In ieder geval niet tot ze bejaard is. Tenzij ze zich laat helpen en dat ze een opname een keertje wél volhoudt.
pi_154304770
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt.
Je ouders moet je respecteren daarnaast doet mijn vader dat soort dingen niet.
Geprivilegieerd: aannemen dat iets geen issue is, omdat het voor jóú geen issue is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_154304901
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Geprivilegieerd: aannemen dat iets geen issue is, omdat het voor jóú geen issue is.
Je chargeert hier enorm.
Het simpele feit dat jouw vader je kinderen niet seksueel misbruikt is nou niet bepaald een voorrecht he.

Alsof dergelijke buitensporigheid de norm is waarnaar we dienen te refereren in een vergelijkingssituatie.
blablablabla
pi_154304951
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat dat de rode draad is in dit topic. Dat de enige vraag die wordt gesteld is "Als je geen contact meer hebt met je ouders, waarom heb jij daarvoor gekozen?"

[..]

Alcohol kun je overal kopen, zelfs met een bijstandsuitkering kun je prima je verslaving in stand houden met halve liters van de Aldi of uit de coffeeshop. Maar als het van de dealer om de hoek moet komen die zelfs bruin in je brievenbus stopt als je zegt dat je gestopt bent (dat geld halen ze later wel op) is het heel lastig om op bezoek te komen. Dat het humeur afhangt van hoeveel je uit kunt (wilt) lenen. Ik verdien geen bakken met geld, maar verslaafden kunnen je altijd het gevoel geven dat je moet delen en alles dat je voor jezelf houdt egoïstisch is.

[..]

Hoe erg en aftandelijk het ook klinkt, ik denk dat ik daar niet op hoef te wachten. In ieder geval niet tot ze bejaard is. Tenzij ze zich laat helpen en dat ze een opname een keertje wél volhoudt.
Feit blijft dat jij er voor kiest haar niet te zien, je kunt haar ook helpen met of zonder die verslaving. Desnoods help je haar lekker niet maar ouwehoer je af en toe.
Draai het nou eens om, zou jij stoppen met zuipen als mensen waar je om geeft je niet meer onder ogen willen komen?

Waarom wil je haar niet zien, te confronterend, te vermoeiend? Wat is jouw excuus om het dus maar helemaal af te laten weten? Het is je moeder, ze is er wel voor jou geweest als kind zeg je zelf net.
blablablabla
pi_154305090
Ik zit een beetje in het proces dat ik wegvlucht van het contact met mijn familie. Inderdaad door een gebrek aan liefde en veiligheid
pi_154305097
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is jouw excuus om het dus maar helemaal af te laten weten?
Af laten weten nog wel. }:| Je hebt geen idee wat een kind van zo'n faalouder al heeft moeten doorstaan voor zo'n beslissing uit lijfsbehoud genomen moet worden, als laatste redmiddel. Deze slachtoffers van faalouders hebben de grootste moeite om de aandacht een keer naar zichzelf te brengen ipv op de altijd negatief aandacht eisende ouder afgestemd zijn.
pi_154305147
quote:

[..]

Feit blijft dat jij er voor kiest haar niet te zien, je kunt haar ook helpen met of zonder die verslaving. Desnoods help je haar lekker niet maar ouwehoer je af en toe.
Draai het nou eens om, zou jij stoppen met zuipen als mensen waar je om geeft je niet meer onder ogen willen komen?

Waarom wil je haar niet zien, te confronterend, te vermoeiend? Wat is jouw excuus om het dus maar helemaal af te laten weten? Het is je moeder, ze is er wel voor jou geweest als kind zeg je zelf net.
Heb jij wel eens een drugsverslaafde proberen te helpen?
pi_154305178
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:02 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Af laten weten nog wel. }:| Je hebt geen idee wat een kind van zo'n faalouder al heeft moeten doorstaan voor zo'n beslissing uit lijfsbehoud genomen moet worden, als laatste redmiddel. Deze slachtoffers van faalouders hebben de grootste moeite om de aandacht een keer naar zichzelf te brengen ipv op de altijd negatief aandachtvragende ouder afgestemd zijn.
Dit bedoel ik dus.
Kindpositie is vrijwel altijd slachtofferrol. Niet bij stilstaan dat de ouder als individu soms ook heeft te lijden onder de situatie. Waarom zou je. Ouder zijn wil zeggen je moet beter weten en altijd sterk zijn. Zelfs als je kinderen inmiddels 30 bent gepasseerd en lang en breed volwassen. Lukt dat je op een bepaald moment niet faal je als ouder en mag je genegeerd worden.
blablablabla
pi_154305237
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een drugsverslaafde proberen te helpen?
Ben het zelf geweest toch blij dat mijn ouders me in die periode niet hebben laten vallen.
Dus andersom....
blablablabla
pi_154305240
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.
Kindpositie is vrijwel altijd slachtofferrol. Niet bij stilstaan dat de ouder als individu soms ook heeft te lijden onder de situatie. Waarom zou je. Ouder zijn wil zeggen je moet beter weten en altijd sterk zijn. Zelfs als jij inmiddels 30 bent gepasseerd en lang en breed volwassen. Lukt dat je op een bepaald moment niet faal je als ouder en mag je genegeerd worden.
De dader heeft ongetwijfeld zelf ook slechte ouders gehad maar daar heeft zijn slachtoffer geen boodschap aan, op geen enkele leeftijd. Als de falende ouder hulp wil moet hij zelf een psychiater of afkick-kliniek bellen.
pi_154305262
quote:

[..]

Dat is al een gepasseerd station. Zo zwart-wit is het niet gegaan. Ik ben niet van de ene op de andere dag niet meer langsgeweest. Daarnaast is de boodschap duidelijk: Laat je helpen en ik ben er voor je, maar tot die tijd mag je het uitzoeken. Ja, dat is hard en ja, ik heb er moeite mee, maar ik laat me niet in no-time leegzuigen.
quote:
Het drinken (en alle chemicaliën erna) begon pas toen ik volwassen was, daarvoor was ze er altijd voor mij, dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik onvoorwaardelijk betrokken moet blijven.
pi_154305276
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?
laat ik het er maar op houden dat ik hem het dubbele gun van wat hij mij gunt..
pi_154305349
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.
Kindpositie is vrijwel altijd slachtofferrol. Niet bij stilstaan dat de ouder als individu soms ook heeft te lijden onder de situatie. Waarom zou je. Ouder zijn wil zeggen je moet beter weten en altijd sterk zijn. Zelfs als je kinderen inmiddels 30 bent gepasseerd en lang en breed volwassen. Lukt dat je op een bepaald moment niet faal je als ouder en mag je genegeerd worden.
Je mag natuurlijk altijd iemand negeren zelfs al de ander alles perfect heeft gedaan is er geen contact verplichting. Verder is er vind ik inderdaad geen excuus voor iemand die ouder wordt als hij/zij eigen kinderen misbruikt of mishandeld. Iedereen weet dat dat fout is en zeker in Nederland is hulp beschikbaar en dan dien je hulp te vragen.

Verder kun je ook uit zelfbescheming kiezen iemand niet te zien, ja dan laat je die in de kou staan maar als je van mening bent dat je niet kunt helpen dan is dat ook onverstandig te proberen. Juist bij alcohol en zeker drugsproblemen is afstand nemen uit zelfbescherming best verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 13-07-2015 18:23:34 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 18:17:15 #116
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_154305414
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:38 schreef snakelady het volgende:

Hij heeft mij misbruikt, ongeveer heel mijn jeugd lang.
Dat is erg wat jij meegemaakt hebt. Dan geef ik je wel gelijk dat je je vader niet meer wil zien. Sterkte :*
pi_154305421
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:25 schreef Elan het volgende:

Waarom heb jij het als volwassene zo nodig om zo extreem nog aan je ouders te hangen en als heilig te zien? Dat jij je ouders respecteerd is een ding, maar ouders als halve afgoden zien, vind ik wat anders. Voor sommigen is ouderschap niet meer dan zwanger worden en vergeten abortus te plegen
pi_154305443
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:09 schreef vaneiges het volgende:

[..]

De dader heeft ongetwijfeld zelf ook slechte ouders gehad maar daar heeft zijn slachtoffer geen boodschap aan, op geen enkele leeftijd. Als de falende ouder hulp wil moet hij zelf een psychiater of afkick-kliniek bellen.
In een verslavingssituatie heb je geen daders of slachtoffers je hebt enkel verliezers.
Mijn punt was meer dat iemand die jou opgevoed heeft niet ook eens gewoon keihard van het padje kan raken door omstandigheden.

Begrijp echt niet hoezo ouders altijd perse als dader worden aangemerkt, zeker als mensen op een gegeven moment zelf volwassenen worden verwacht je toch enige nuance naar hun ouders en de eventuele opvattingen die ze er op nahouden? En dat hun faalgedrag gevolg is van trauma's die zij met zich meedragen.

De hele erge gevallen van kindermisbruik vanzelfsprekend buiten beschouwing latende.

Waarom zou je als volwassen persoon zo spastisch vast moeten houden aan de ouder als voorbeeldrol in je leven? Het staat je toch vrij dingen anders aan te pakken?
blablablabla
pi_154305463
Wel typisch dat de discussie in dit topic dezelfde richting opgaat als in de video. In de video zijn ook mensen die niet begrijpen waarom sommigen met hun ouders breken als er mishandeling of misbruik bij gepaard gaat.

Ik vind zelf ook dat over het algemeen de familiebanden in Nederland veel te los zijn. Het is zo onderhand gewoon dat families 'uit elkaar groeien' nadat de ouders zijn overleden. Het is dan al heel wat als je je broers en zussen op verjaardagen ziet.

Maar in geval van mishandeling of misbruik vind ik het logisch als je met je ouders breekt en begrijp ik echt niet waarom sommigen dan nog vinden dat je nog steeds ontzag voor je ouders moet hebben.
pi_154305485
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom heb jij het als volwassene zo nodig om zo extreem nog aan je ouders te hangen en als heilig te zien? Dat jij je ouders respecteerd is een ding, maar ouders als halve afgoden zien, vind ik wat anders. Voor sommigen is ouderschap niet meer dan zwanger worden en vergeten abortus te plegen
Nee juist niet! Ben ze dankbaar voor wat ze mij meegegeven hebben. De kansen die ze me geboden hebben, feit dat ik te vreten had en naar goede scholen kon.

Verder trek ik me niks van ze aan leef mijn eigen leven, maar voor wat ze hebben gedaan.... Oneindig respect en liefde. Voorbeeldrol?? Neuhhhh!
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')