abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 13 juli 2015 @ 16:11:19 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_154301729
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar het is wel lekker makkelijk zo. Vooral niet naar je eigen gekut op deze aardkloot hoeven kijken maar gewoon lekker overal je ouders de schuld van geven.
Lekker makkelijk om dat oordeel te vellen, terwijl je geen idee hebt van welke situatie van wie dan ook in dit topic.
Ga weg.
pi_154301748
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.
Hoera, je ouders bleken vruchtbaar en nu verdienen ze hiervoor eeuwig respect ja!
pi_154301842
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:12 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hoera, je ouders bleken vruchtbaar en nu verdienen ze hiervoor eeuwig respect ja!
In Nederland kun je als je kinderen krijgt naderhand een trap na krijgen, veel beter inderdaad.
blablablabla
pi_154301888
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:15 schreef Elan het volgende:

[..]

In Nederland kun je als je kinderen krijgt naderhand een trap na krijgen, veel beter inderdaad.
In het buitenland gebeurt dit immers nooit inderdaad.
pi_154301916
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

ik heb deze cijfers van mijn therapeut. :P
Maar als je googled kom je op ongeveer hetzelfde uit.
http://www.victimsofcrime(...)ual-abuse-statistics

http://www.safekidsbc.ca/statistics.htm
15% lees ik hier hier

En dan ook nog eens met een willekeurig familielid dit kan net zo goed een oom of een broer zijn.
blablablabla
  maandag 13 juli 2015 @ 16:17:31 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154301934
quote:

[..]

ik weet niet waar jij vandaan komt dan maar het Is echt niet exclusief aan Nederland om contact te verbreken met ouders.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_154301937
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Je ouders weten zelf vaak ook gewoon niet beter.
Als jij ooit zelf 1 of 2 koters krijgt ga je ook fouten maken waarvan je achteraf denkt tjonge jonge had ik dit of dat maar anders gedaan.

Dat is evident aan het ouderschap.
Dat is inderdaad zo als mensen met de beste bedoelingen hun kinderen opvoeden, als die goede bedoelingen voor de kinderen ontbreken wordt de situatie heel anders.
pi_154301955
quote:

[..]

Ja, respect moet je verdienen. Dat krijg je niet doordat je toevallig een verwekker van iemand bent. Een vader is niet per se degene die je heeft verwekt.
pi_154301965
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:17 schreef Elan het volgende:
En dan ook nog eens met een willekeurig familielid dit kan net zo goed een oom of een broer zijn.
Maar daar brak je ook toch nooit mee volgens je eerste reactie?
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
pi_154301969
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

In het buitenland gebeurt dit immers nooit inderdaad.
In bepaalde culturen is je ouders afschrijven not done inderdaad.
Dat wil zeggen, niet omdat je er zelf niet mee kunt omgaan of een lastige jeugd kende. De hegemonie en tolerantiegrens ligt veel hoger.
blablablabla
  maandag 13 juli 2015 @ 16:19:02 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154301989
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

15% lees ik hier hier

en dan nog degene erbij optellen die nooit aangifte hebben gedaan.
Mijn vader is ook nooit aangegeven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_154302030
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, respect moet je verdienen. Dat krijg je niet doordat je toevallig een verwekker van iemand bent. Een vader is niet per se degene die je heeft verwekt.
Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?
blablablabla
pi_154302043
quote:

[..]

Als jij ooit zelf 1 of 2 koters krijgt ga je ook fouten maken waarvan je achteraf denkt tjonge jonge had ik dit of dat maar anders gedaan.

Dit zijn geen ouders die denken "tjonge jonge dat verwaarlozen, mishandelen en misbruiken had ik beter niet kunnen doen en godverdomme ik heb oprecht spijt van mijn fouten. Ongedaan maken kan ik de wonden niet maar wat kan ik wel doen om je te helpen het leed dat ik heb veroorzaakt te dragen?"

Vooral de ontkenning en het ook naderhand niet nemen van hun verantwoordelijkheden zal voor kinderen een reden om te breken zijn.
pi_154302060
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?
Onzin. Respect moet je verdienen. Deze ouders verdienen het dus niet.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:22:40 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154302098
quote:

[..]

ik denk dat maar weinig kinderen breken met hun ouders omdat ze een rode fiets hebben gekregen terwijl ze een blauwe wilde hebben.
Helaas zijn er nog heel veel ouders die gewoon niet goed zijn in ouderschap. En dus het leven van hun kinderen veel vervelender maken dan nodig is, waardoor ze kansen missen en de kinderen zelf in de problemen komen.
Op dat moment is voor jezelf kiezen als kind gewoon het beste wat je kan doen. Je bent jezelf meer verschuldigd dan je ouders.

Overigens heb ik met mijn moeder een hele goede band en ook met mijn stiefvader.
pi_154302100
Respect moet je verdienen :')
Misschien verdien jij dan feitelijk wel het respect van je ouders niet.

Omdat je bijvoorbeeld maatschappelijk gezien of relationeel faalt in hun ogen. Of schulden maakt. Of.....
blablablabla
pi_154302103
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef Elan het volgende:

[..]

In bepaalde culturen is je ouders afschrijven not done inderdaad.
Dat wil zeggen, niet omdat je er zelf niet mee kunt omgaan of een lastige jeugd kende. De hegemonie en tolerantiegrens ligt veel hoger.
Sociaal-maatschappelijk-culturele druk is niet hetzelfde als hegemonie en/of tolerantie natuurlijk.
pi_154302106
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar vind je het dan ook niet dat je respect wel kan verliezen?
Mijn vader de alcoholist is de mijne kwijt geraakt hoor. Al lang voordat hij mij in mijn gezicht wierp dat hij spijt had van mijn geboorte, of mijn moeder bij de strot greep of mij schopte.

Ik heb overigens niet met hem gebroken, maar ga heel af en toe met gepaste tegenzin langs.
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
pi_154302235
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:22 schreef Elan het volgende:

Omdat je bijvoorbeeld maatschappelijk gezien of relationeel faalt in hun ogen. Of schulden maakt. Of.....
Maar als je ouders maatschappelijk of relationeel falen, schulden maken, etc. dan maakt het niet uit, want vruchtbaarheid=respect.
pi_154302236
quote:

Kleine kinderen hebben automatisch respect voor de ouders, als kinderen dat op latere leeftijd verliezen ligt dat toch vaak aan de ouders.
pi_154302272
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:23 schreef mrs.bashful het volgende:

[..]

Maar vind je het dan ook niet dat je respect wel kan verliezen?
Mijn vader de alcoholist is de mijne kwijt geraakt hoor. Al lang voordat hij mij in mijn gezicht wierp dat hij spijt had van mijn geboorte, of mijn moeder bij de strot greep of mij schopte.

Ik heb overigens niet met hem gebroken, maar ga heel af en toe met gepaste tegenzin langs.
Mijn vader heeft Parkinson kan en doet geen reet meer, mag de slagroom schudden op verjaardagen :P .
Vroeger wel altijd druk geweest voor ons zodat wij het maar goed hadden. Toch ook veel fouten gemaakt.
Zaken als respect zijn relatief. Vooral als jij zelf de focus hebt op de negatieve aspecten van je jeugd zullen ze het nooit goed gedaan hebben.

Denk dat het wel belangrijk is om te kijken welke intentie mensen hebben bij datgene wat ze doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust
blablablabla
pi_154302275
quote:

Ja joh. Als kinderen maatschappelijk gezien in hun ogen falen, mogen ouders ze verwaarlozen, mishandelen en/of misbruiken. Verminken met zuur en stenigen ook maar meteen legaliseren? :|W
  maandag 13 juli 2015 @ 16:27:54 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154302283
quote:

Puur omdat iemand vruchtbaar is maakt dat diegene nog geen goede ouders.
Ik ben niemand iets verschuldigd omdat diegene seks heeft gehad en ik daar uit ben gekomen
Ik ben mijn moeder iets verschuldigd omdat ze een lieve en zorgzame moeder is die mij heeft opgevoed zo goed als ze kon.
Ik ben mijn stiefvader iets verschuldigd omdat hij een betere vader voor mij is geweest dan mijn biologische vader ooit is geweest.
Mijn biologische vader ben ik niks verschuldigd, hij heeft niks positiefs toegevoegd aan mijn leven, alleen maar leed en verdriet.

Het gaat er niet om wie je op de wereld heeft gezet, het gaat erom wie je heeft opgevoed en hoe diegene dat heeft gedaan.
pi_154302338
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar als je ouders maatschappelijk of relationeel falen, schulden maken, etc. dan maakt het niet uit, want vruchtbaarheid=respect.
Dat zou voor mij dan ook geen issue zijn om contact met ze te verbreken. Andersom ook altijd alle steun gehad onvoorwaardelijk zelfs toen ik zelf er werkelijk een regelrechte tyfuszooi van maakte.
blablablabla
pi_154302378
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat het wel belangrijk is om te kijken welke intentie mensen hebben bij datgene wat ze doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust
Van het slachtoffer verwachten dat hij/zij zich (meer) inleeft in zijn/haar dader omdat de dader het andersom weigert. :')
pi_154302414
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Puur omdat iemand vruchtbaar is maakt dat diegene nog geen goede ouders.
Ik ben niemand iets verschuldigd omdat diegene seks heeft gehad en ik daar uit ben gekomen
Ik ben mijn moeder iets verschuldigd omdat ze een lieve en zorgzame moeder is die mij heeft opgevoed zo goed als ze kon.
Ik ben mijn stiefvader iets verschuldigd omdat hij een betere vader voor mij is geweest dan mijn biologische vader ooit is geweest.
Mijn biologische vader ben ik niks verschuldigd, hij heeft niks positiefs toegevoegd aan mijn leven, alleen maar leed en verdriet.

Het gaat er niet om wie je op de wereld heeft gezet, het gaat erom wie je heeft opgevoed en hoe diegene dat heeft gedaan.
Mooie post.
Maar jouw biologische vader heeft willens en wetens en volledig bewust leed veroorzaakt met het misbruik dus dat is wel even iets anders dan falen in de opvoeding of dingen verkeerd aanpakken.
Die nuance mag best gemaakt worden toch?
blablablabla
pi_154302457
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:29 schreef Elan het volgende:
Andersom ook altijd alle steun gehad onvoorwaardelijk zelfs toen ik zelf er werkelijk een regelrechte tyfuszooi van maakte.
Goh terwijl mijn vader niet kon wachten alles wat hij kon gebruiken van mij af te pikken en ik kon alles zelf verder uitzoeken, zal er dan toch verschil bestaan tussen de ene ouder en de andere.
pi_154302532
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Kinderen breken niet voor niets met hun ouders. Ga daar maar vanuit.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:36:29 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154302577
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.

Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154302673
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:34 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Kinderen breken niet voor niets met hun ouders. Ga daar maar vanuit.
Het gaat hier niet over kinderen maar juist om de volwassenen.

Als jongvolwassenen om wat voor reden dan ook zelf vastlopen en bij RIAGG komen gelijk 9/10 keer moeilijke jeugd of problemen veroorzaakt door opvoeding.

Die hele logica van oorzaak gevolg zal er best zijn maar wel erg makkelijk gesteld allemaal om dan contact te verbreken je kunt er ook van leren.
blablablabla
pi_154302713
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.

Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
pi_154302773
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:39 schreef Elan het volgende:
Die hele logica van oorzaak gevolg zal er best zijn maar wel erg makkelijk gesteld allemaal om dan contact te verbreken je kunt er ook van leren.
Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.
pi_154302828
Je ouders zijn famillie. Daar breek je niet mee. Famillie laat je niet achter, famillie help je ondanks wat er gebeurt is.
pi_154302841
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.
Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
blablablabla
pi_154302846
Nederlanders hebben liever geld dan een goede band met hun familie.
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.

Ook al is de band slecht, je kan er nog altijd het beste van maken. Waar een wil is, is een weg. En die weg leidt niet naar Rome, want Rome is kut. Maar die weg leidt wel naar een betere toekomst.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_154302886
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
Nee dat klinkt lekker respectvol. :')
pi_154302929
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:45 schreef mrs.bashful het volgende:

[..]

Nee dat klinkt lekker respectvol. :')
Ja sorry schat kom uit de stad.
Laten we zeggen eikel, zoals je je vriend waar je gek op bent ook wel eens een enorme eikel kan vinden :P
blablablabla
  maandag 13 juli 2015 @ 16:48:31 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154302968
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Mooie post.
Maar jouw biologische vader heeft leed veroorzaakt met misbruik dus dat is wel even iets anders dan falen in de opvoeding of dingen verkeerd aanpakken.
Natuurlijk, maar van de mensen die ik ken die gebroken hebben met hun ouder(s) dan is dat niet om de minste redenen, maar omdat die persoon stelselmatig een negatieve invloed had op hun leven of zelfs een gevaar was.
Dus waar sprake was van lichamelijk, seksueel of geestelijk misbruik.
Ik ken een moeder die de auto van haar zoon had gestolen (stond wel op haar naam maar hij heeft hem betaald) en verkocht om er vervolgens drugs voor te kopen. Toen vond hij haar 's ochtends in de huiskamer met drugs en alcohol op tafel terwijl zijn dochtertje van 4 daar ook rond liep.

Dus hij heeft haar er uit gezet en het contact verbroken en daar heb ik alle begrip voor.
  Eindredactie Games maandag 13 juli 2015 @ 16:49:00 #89
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_154302985
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:

Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.

Een opsomtopic met 300 reacties "ikke!" is ook niet echt wat we willen toch
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:52:02 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154303080
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.

Een opsomtopic met 300 reacties "ikke!" is ook niet echt wat we willen toch
het is geen gemakkelijk onderwerp

ik kan me voorstellen dat als er geen misbruik of verwaarlozing heeft plaatsgevonden die discussie wellicht nuttig kan zijn maar dat loopt zo door elkaar, maar goed, zolang we elkaar niet uitschelden vind ik het eigenlijk ook wel prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 juli 2015 @ 16:52:08 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154303082
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.

Ook al is de band slecht, je kan er nog altijd het beste van maken. Waar een wil is, is een weg. En die weg leidt niet naar Rome, want Rome is kut. Maar die weg leidt wel naar een betere toekomst.
Nah, mijn vader is anders best wel rijk te noemen, hij heeft drie huizen in drie verschillende landen.
Maar geld was toch niet overtuigend genoeg om hem in mijn leven te houden na wat hij heeft gedaan, zelfs niet toen hij me een nieuwe auto aanbood, die heb ik ook afgewezen.
pi_154303093
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
Dit inderdaad, lelijk soort aannames die mensen doen en dan verantwoording verwachten..
  maandag 13 juli 2015 @ 16:55:11 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154303181
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad, natuurlijk vertel ik niet tegen iedereen wat er gebeurd is tussen mij en mijn vader, vele weten het dus niet een vinden mij egoïstisch dat ik zijn kleinkinderen bij hem weg hou.
Terwijl ik hun juist wil behoeden dat hun hetzelfde overkomt als mij.
pi_154303200
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Mis je m nooit of zo?
Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.
pi_154303293
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Iedereen hier is immers volbloed kaaskop en heeft met gemak afscheid genomen, alleen vanwege een mindere band ja.
pi_154303385
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja sorry schat kom uit de stad.
Laten we zeggen eikel, zoals je je vriend waar je gek op bent ook wel eens een enorme eikel kan vinden :P
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat deze kinderen wel moeten breken voor hun eigen gezondheid en dat vaak pas op volwassen leeftijd en na jaren therapie durven/kunnen.
  Eindredactie Games maandag 13 juli 2015 @ 17:02:26 #97
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_154303461
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:52 schreef Re het volgende:

[..]

het is geen gemakkelijk onderwerp

ik kan me voorstellen dat als er geen misbruik of verwaarlozing heeft plaatsgevonden die discussie wellicht nuttig kan zijn maar dat loopt zo door elkaar, maar goed, zolang we elkaar niet uitschelden vind ik het eigenlijk ook wel prima
Ik snap je punt.

Gelukkig ben ik zelf gezegend met geweldige ouders, maar ik kan me prima voorstellen dat er situaties zijn waarin je niets meer met je ouwelui te maken wilt hebben. Familieband is belangrijk, maar niet heilig.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_154303546
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.
Hem persoonlijk zul je niet missen maar 'een' vader die wel goed en leuk voor zijn kinderen is misschien wel?
pi_154303547
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Je breekt niet met je familie en zeker niet met je eigen ouders.
Alleen je eigen familie als referentiekader gebruiken :')

Dream on.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154303920
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ai :N
Dat soort vreselijke excessen daargelaten maar sommigen leggen wel heel vlug de schuld voor hun eigen falen bij de opvoeding en/of de rol van hun ouders.
Mijn moeder heeft mij prima opgevoed, maar drugs doen hele rare dingen met mensen, en daar kan ik slecht mee omgaan. Daarom blijf ik ver uit de buurt.

En mocht je het je afvragen. Pappa was op m'n vierde al verdwenen.

En dan zou ik het vooral bij mezelf moeten zoeken? Dacht 't niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')