waarom niet? Ik ken meerdere die het hebben gedaan en met hele goede reden. Mijn reden is naar mijn mening ook een hele goede reden.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Je breekt niet met je familie en zeker niet met je eigen ouders.
quote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef snakelady het volgende:
Filmpje ook nog niet gezien maar ik heb met mijn biologische vader gebroken. Beste beslissing van mijn leven geweest , heeft mij veel meer rust.
Ik heb hem nu al zo'n 19 jaar niet meer gezien.
quote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Wat is die reden dan?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
waarom niet? Ik ken meerdere die het hebben gedaan en met hele goede reden. Mijn reden is naar mijn mening ook een hele goede reden.
Dank je.quote:
Hij heeft mij misbruikt, ongeveer heel mijn jeugd lang.quote:
Aiquote:Op maandag 13 juli 2015 15:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hij heeft mij misbruikt, ongeveer heel mijn jeugd lang.
Dit is toch wel een zeldzaam domme opmerking.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Dus jij zou je ouders alles vergeven? Stel voor je krijgt een dochter en je vader zou haar misbruiken? Dan zou jij het contact niet verbreken want hij is immers toch je vader?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Blijven wel gewoon je ouders he wat ze ook doen hoe hard ze ook falen
niks mis met respect voor je oudersquote:Op maandag 13 juli 2015 15:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit is toch wel een zeldzaam domme opmerking.
Mijn vriend is juist gestopt met falen vanaf het moment dat hij met zijn ouders brak...quote:Op maandag 13 juli 2015 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ai![]()
Dat soort vreselijke excessen daargelaten maar sommigen leggen wel heel vlug de schuld voor hun eigen falen bij de opvoeding en/of de rol van hun ouders.
toch gebeuren dat soort dingen helaas vaker dan vele zich realiseren.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ai![]()
Dat soort vreselijke excessen daargelaten maar sommigen leggen wel heel vlug de schuld voor hun eigen falen bij de opvoeding en/of de rol van hun ouders.
Absoluut wel, jij stelt dat het verbreken van contact met ouders per definitie niet mag. Dan kom je met een compleet willekeurige opmerking dat je respect voor je ouders moet hebben. Nu insinueer je dat beide opmerkingen verband met elkaar houden en mag je nu uitleggen waarom.quote:
Klopt.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jij zou je ouders alles vergeven? Stel voor je krijgt een dochter en je vader zou haar misbruiken? Dan zou jij het contact niet verbreken want hij is immers toch je vader?
Ik zeg helemaal nergens dat het niet zou mogen alleen dat ik het zelf niet zou doen.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Absoluut wel, jij stelt dat het verbreken van contact met ouders per definitie niet mag. Dan kom je met een compleet willekeurige opmerking dat je respect voor je ouders moet hebben. Nu insinueer je dat beide opmerkingen verband met elkaar houden en mag je nu uitleggen waarom.
Troll.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Je ouders moet je respecteren daarnaast doet mijn vader dat soort dingen niet.
Dat moet je dan toch eens een uitleggen.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mijn vriend is juist gestopt met falen vanaf het moment dat hij met zijn ouders brak...
Dit zeg je als eerste post hier:quote:Op maandag 13 juli 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat het niet zou mogen alleen dat ik het zelf niet zou doen.
Je brengt het als een absolute waarheid.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Dan begrijp je verkeerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit zeg je als eerste post hier:
[..]
Je brengt het als een absolute waarheid.
Heeft niks met verkeerd begrijpen te maken maar alles met de manier waarop jij het schreef.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan begrijp je verkeerd.
Bedoelde daar mee dat ik het niet zou doen imo breek je inderdaad niet met je ouders, zoals je ook wel eens zegt "dat doe je niet" terwijl het over jezelf gaat.
Veel Nederlanders sowieso weinig respect voor hun ouders valt me op.
Inderdaad. Mooi om te zien, die mode van toen ook. Volgens mij heeft de helft van het publiek een spijkerblouse of giletje aan.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:49 schreef Aijmee het volgende:
Omg, 1995, wat een uitzending en wat een kwaliteit.Leuk, hoewel het onderwerp minder leuk is natuurlijk.
Wat snap je hier niet aan? Mijn vriend zijn leven en gemoedstoestand is er in de loop der jaren gewoon enorm op vooruitgegaan en dat komt mede door met zijn ouders te hebben gebroken. Ook alle successen die hij inmiddels heeft behaald, had hij hoogstwaarschijnlijk niet behaald als hij nog met zijn ouders van doen had gehad. Om dit te kunnen begrijpen lijkt mij het geven van allerlei details niet echt noodzakelijk. Ik denk ook niet dat hij het op prijs zou stellen als ik die op FOK! zou neerzetten, dus dat doe ik dan ook niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet je dan toch eens een uitleggen.
dus je ouders moet je respecteren over de rug van jezelf of je hypothetische dochter? Waarom is je vader belangrijker dan je eigen kind?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Je ouders moet je respecteren daarnaast doet mijn vader dat soort dingen niet.
Fijn dat je vriend het goed doet tochquote:Op maandag 13 juli 2015 15:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat snap je hier niet aan? Mijn vriend zijn leven en gemoedstoestand is er in de loop der jaren gewoon enorm op vooruitgegaan en dat komt mede door met zijn ouders te hebben gebroken. Ook alle successen die hij inmiddels heeft behaald, had hij hoogstwaarschijnlijk niet behaald als hij nog met zijn ouders van doen had gehad. Om dit te kunnen begrijpen lijkt mij het geven van allerlei details niet echt noodzakelijk. Ik denk ook niet dat hij het op prijs zou stellen als ik die op FOK! zou neerzetten, dus dat doe ik dan ook niet.
Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
dus je ouders moet je respecteren over de rug van jezelf of je hypothetische dochter? Waarom is je vader belangrijker dan je eigen kind?
Sommige ouders vergen zoveel negatieve energie en aandacht dat je daardoor jezelf helemaal verliest. Wat de reden daarvoor is doet er niet toe, ik heb het meerdere malen zien gebeuren.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Fijn dat je vriend het goed doet toch![]()
Maar mijn vraag was wat het precieze causale verband tussen het breken met zijn ouders en het feit dat het nu goed/beter met hem gaat?
Gezien 1 op de 6 meisjes te maken heeft gehad met misbruik door een familielid en 22% daarvan door hun (stief)vader is het niet zo'n heel excessief voorbeeld.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.
Sowieso praat je over redelijk grote excessen als het misbruiken van je bloedeigen dochter, in hoeveel % van de gevallen waarbij iemand breekt met zijn of haar ouders zal dat nu het geval zijn?
Beetje een dooddoener wel in zo'n topic.
Alsof andersom bekeken het ouderschap alleen maar over rozen gaat.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sommige ouders vergen zoveel negatieve energie en aandacht dat je daardoor jezelf helemaal verliest. Wat de reden daarvoor is doet er niet toe, ik heb het meerdere malen zien gebeuren.
In zo'n geval is contact verbreken gewoon het beste wat je kan doen voor jezelf.
Serieus zo veel?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien 1 op de 6 meisje te maken heeft gehad met misbruik door een familielid\
Heb je daar cijfers van, lijkt me nogal veel eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien 1 op de 6 meisjes te maken heeft gehad met misbruik door een familielid en 22% daarvan door hun (stief)vader is het niet zo'n heel excessief voorbeeld.
Daarnaast wordt dit voorbeeld zelfs in de openingspost gebruikt.
Dat is vaak genoeg niet waar.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:04 schreef Elan het volgende:
18 jaar lang voed je naar beste gevoel en intentie je kroost op
Ditquote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef Wespensteek het volgende:
Gebroken met vader, geen moment spijt van.
Ja, dat is zeker fijnquote:Op maandag 13 juli 2015 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Fijn dat je vriend het goed doet toch![]()
Maar mijn vraag was wat het precieze causale verband tussen het breken met zijn ouders en het feit dat het nu goed/beter met hem gaat?
Helaas wel, en dit is wereldwijd. Wat de exacte cijfers zijn in Nederland weet ik zo niet. Maar ik kan er zo al een aantal uit mijn omgeving opnoemen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.quote:
Dat is dus geen reden om contact met je ouders te verbreken. Als je nog meer van dit soort onzin verkondigt kun je beter gewoon niet meer posten.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:04 schreef Elan het volgende:
18 jaar lang voed je naar beste gevoel en intentie je kroost op om vervolgens te horen te krijgen dat je alsnog aan alle kanten gefaald hebt.
Je ouders weten zelf vaak ook gewoon niet beter.quote:
Dat zeg ik niet, maar het is wel lekker makkelijk zo. Vooral niet naar je eigen gekut op deze aardkloot hoeven kijken maar gewoon lekker overal je ouders de schuld van geven.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is dus geen reden om contact met je ouders te verbreken.
ik heb deze cijfers van mijn therapeut.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van, lijkt me nogal veel eigenlijk.
Lekker makkelijk om dat oordeel te vellen, terwijl je geen idee hebt van welke situatie van wie dan ook in dit topic.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is wel lekker makkelijk zo. Vooral niet naar je eigen gekut op deze aardkloot hoeven kijken maar gewoon lekker overal je ouders de schuld van geven.
Hoera, je ouders bleken vruchtbaar en nu verdienen ze hiervoor eeuwig respect ja!quote:Op maandag 13 juli 2015 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.
In Nederland kun je als je kinderen krijgt naderhand een trap na krijgen, veel beter inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoera, je ouders bleken vruchtbaar en nu verdienen ze hiervoor eeuwig respect ja!
In het buitenland gebeurt dit immers nooit inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
In Nederland kun je als je kinderen krijgt naderhand een trap na krijgen, veel beter inderdaad.
15% lees ik hier hierquote:Op maandag 13 juli 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik heb deze cijfers van mijn therapeut.
Maar als je googled kom je op ongeveer hetzelfde uit.
http://www.victimsofcrime(...)ual-abuse-statistics
http://www.safekidsbc.ca/statistics.htm
ik weet niet waar jij vandaan komt dan maar het Is echt niet exclusief aan Nederland om contact te verbreken met ouders.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
In Nederland kun je als je kinderen krijgt naderhand een trap na krijgen, veel beter inderdaad.
Dat is inderdaad zo als mensen met de beste bedoelingen hun kinderen opvoeden, als die goede bedoelingen voor de kinderen ontbreken wordt de situatie heel anders.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Je ouders weten zelf vaak ook gewoon niet beter.
Als jij ooit zelf 1 of 2 koters krijgt ga je ook fouten maken waarvan je achteraf denkt tjonge jonge had ik dit of dat maar anders gedaan.
Dat is evident aan het ouderschap.
Ja, respect moet je verdienen. Dat krijg je niet doordat je toevallig een verwekker van iemand bent. Een vader is niet per se degene die je heeft verwekt.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar daar brak je ook toch nooit mee volgens je eerste reactie?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:17 schreef Elan het volgende:
En dan ook nog eens met een willekeurig familielid dit kan net zo goed een oom of een broer zijn.
In bepaalde culturen is je ouders afschrijven not done inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:16 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
In het buitenland gebeurt dit immers nooit inderdaad.
en dan nog degene erbij optellen die nooit aangifte hebben gedaan.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
15% lees ik hier hier
En dan ook nog eens met een willekeurig familielid dit kan net zo goed een oom of een broer zijn.
Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja, respect moet je verdienen. Dat krijg je niet doordat je toevallig een verwekker van iemand bent. Een vader is niet per se degene die je heeft verwekt.
Dit zijn geen ouders die denken "tjonge jonge dat verwaarlozen, mishandelen en misbruiken had ik beter niet kunnen doen en godverdomme ik heb oprecht spijt van mijn fouten. Ongedaan maken kan ik de wonden niet maar wat kan ik wel doen om je te helpen het leed dat ik heb veroorzaakt te dragen?"quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij ooit zelf 1 of 2 koters krijgt ga je ook fouten maken waarvan je achteraf denkt tjonge jonge had ik dit of dat maar anders gedaan.
Onzin. Respect moet je verdienen. Deze ouders verdienen het dus niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?
ik denk dat maar weinig kinderen breken met hun ouders omdat ze een rode fiets hebben gekregen terwijl ze een blauwe wilde hebben.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Sociaal-maatschappelijk-culturele druk is niet hetzelfde als hegemonie en/of tolerantie natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef Elan het volgende:
[..]
In bepaalde culturen is je ouders afschrijven not done inderdaad.
Dat wil zeggen, niet omdat je er zelf niet mee kunt omgaan of een lastige jeugd kende. De hegemonie en tolerantiegrens ligt veel hoger.
Maar vind je het dan ook niet dat je respect wel kan verliezen?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt fundamenteel mee oneens, respect geven aan je ouders, of wie dan ook (ondanks hun gefaal of beperkingen) is in essentie niets mis mee toch?
Maar als je ouders maatschappelijk of relationeel falen, schulden maken, etc. dan maakt het niet uit, want vruchtbaarheid=respect.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:22 schreef Elan het volgende:
Respect moet je verdienen
Misschien verdien jij dan feitelijk wel het respect van je ouders niet.
Omdat je bijvoorbeeld maatschappelijk gezien of relationeel faalt in hun ogen. Of schulden maakt. Of.....
Kleine kinderen hebben automatisch respect voor de ouders, als kinderen dat op latere leeftijd verliezen ligt dat toch vaak aan de ouders.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:22 schreef Elan het volgende:
Omdat je bijvoorbeeld maatschappelijk gezien of relationeel faalt in hun ogen. Of schulden maakt. Of.....
Mijn vader heeft Parkinson kan en doet geen reet meer, mag de slagroom schudden op verjaardagenquote:Op maandag 13 juli 2015 16:23 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Maar vind je het dan ook niet dat je respect wel kan verliezen?
Mijn vader de alcoholist is de mijne kwijt geraakt hoor. Al lang voordat hij mij in mijn gezicht wierp dat hij spijt had van mijn geboorte, of mijn moeder bij de strot greep of mij schopte.
Ik heb overigens niet met hem gebroken, maar ga heel af en toe met gepaste tegenzin langs.
Ja joh. Als kinderen maatschappelijk gezien in hun ogen falen, mogen ouders ze verwaarlozen, mishandelen en/of misbruiken. Verminken met zuur en stenigen ook maar meteen legaliseren?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:22 schreef Elan het volgende:
Puur omdat iemand vruchtbaar is maakt dat diegene nog geen goede ouders.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:22 schreef Elan het volgende:
Dat zou voor mij dan ook geen issue zijn om contact met ze te verbreken. Andersom ook altijd alle steun gehad onvoorwaardelijk zelfs toen ik zelf er werkelijk een regelrechte tyfuszooi van maakte.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Maar als je ouders maatschappelijk of relationeel falen, schulden maken, etc. dan maakt het niet uit, want vruchtbaarheid=respect.
Van het slachtoffer verwachten dat hij/zij zich (meer) inleeft in zijn/haar dader omdat de dader het andersom weigert.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat het wel belangrijk is om te kijken welke intentie mensen hebben bij datgene wat ze doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust
Mooie post.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Puur omdat iemand vruchtbaar is maakt dat diegene nog geen goede ouders.
Ik ben niemand iets verschuldigd omdat diegene seks heeft gehad en ik daar uit ben gekomen
Ik ben mijn moeder iets verschuldigd omdat ze een lieve en zorgzame moeder is die mij heeft opgevoed zo goed als ze kon.
Ik ben mijn stiefvader iets verschuldigd omdat hij een betere vader voor mij is geweest dan mijn biologische vader ooit is geweest.
Mijn biologische vader ben ik niks verschuldigd, hij heeft niks positiefs toegevoegd aan mijn leven, alleen maar leed en verdriet.
Het gaat er niet om wie je op de wereld heeft gezet, het gaat erom wie je heeft opgevoed en hoe diegene dat heeft gedaan.
Goh terwijl mijn vader niet kon wachten alles wat hij kon gebruiken van mij af te pikken en ik kon alles zelf verder uitzoeken, zal er dan toch verschil bestaan tussen de ene ouder en de andere.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:29 schreef Elan het volgende:
Andersom ook altijd alle steun gehad onvoorwaardelijk zelfs toen ik zelf er werkelijk een regelrechte tyfuszooi van maakte.
Kinderen breken niet voor niets met hun ouders. Ga daar maar vanuit.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Die nuance mag best gemaakt worden toch?
Het gaat hier niet over kinderen maar juist om de volwassenen.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:34 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Kinderen breken niet voor niets met hun ouders. Ga daar maar vanuit.
Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.
Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:39 schreef Elan het volgende:
Die hele logica van oorzaak gevolg zal er best zijn maar wel erg makkelijk gesteld allemaal om dan contact te verbreken je kunt er ook van leren.
Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb ook heel veel geleerd maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds contact wil, als mensen jou slecht behandelen ga je toch ook geen contact houden, je hebt dan immers jouw lesje wel geleerd.
Nee dat klinkt lekker respectvol.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
Ja sorry schat kom uit de stad.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:45 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Nee dat klinkt lekker respectvol.
Natuurlijk, maar van de mensen die ik ken die gebroken hebben met hun ouder(s) dan is dat niet om de minste redenen, maar omdat die persoon stelselmatig een negatieve invloed had op hun leven of zelfs een gevaar was.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooie post.
Maar jouw biologische vader heeft leed veroorzaakt met misbruik dus dat is wel even iets anders dan falen in de opvoeding of dingen verkeerd aanpakken.
Die nuance mag best gemaakt worden toch?
Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:36 schreef Re het volgende:
dit is misschien niet het topic om te discussieren over wat wel en niet aanvaardbaar voor kinderen is om te breken met hun ouders maar dat het zo is.
Ik snap best dat men verschillend denkt over hoe met ouders om te gaan, maar doe dat in een ander topic desnoods
het is geen gemakkelijk onderwerpquote:Op maandag 13 juli 2015 16:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het juist een interessante discussie om te lezen, temeer omdat bijv. Elan tegengas geeft (ben het overigens oneens met hem). In ieder geval leuker dan wanneer iedereen het maar met elkaar eens is.
Een opsomtopic met 300 reacties "ikke!" is ook niet echt wat we willen toch
Nah, mijn vader is anders best wel rijk te noemen, hij heeft drie huizen in drie verschillende landen.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Nederlanders hebben liever geld dan een goede band met hun familie.
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.
Ook al is de band slecht, je kan er nog altijd het beste van maken. Waar een wil is, is een weg. En die weg leidt niet naar Rome, want Rome is kut. Maar die weg leidt wel naar een betere toekomst.
Dit inderdaad, lelijk soort aannames die mensen doen en dan verantwoording verwachten..quote:Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
Inderdaad, natuurlijk vertel ik niet tegen iedereen wat er gebeurd is tussen mij en mijn vader, vele weten het dus niet een vinden mij egoïstisch dat ik zijn kleinkinderen bij hem weg hou.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom ik regelmatig mensen tegen die niet begrijpen dat je geen contact meer wenst met jouw vader. Ook vaak omdat je inderdaad respect moet hebben. Het is best goed dat daar eens over gesproken wordt.
Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb jij dan nooit van oké hij heeft spullen van me gejat oké het is een paardenlul soms maar het is toch m'n ouweheer?
Mis je m nooit of zo?
Iedereen hier is immers volbloed kaaskop en heeft met gemak afscheid genomen, alleen vanwege een mindere band ja.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:44 schreef Aiciu het volgende:
Nederlanders hebben liever geld dan een goede band met hun familie.
Ik kan me niet voorstellen om zo'n koud hart te hebben, ik zal nooit met mijn ouders breken, ook niet met familieleden waar ik een mindere band mee heb, ze zijn toch familie en dragen hetzelfde bloed en karaktertrekken plus uiterlijke overeenkomsten. Je moet wel een egoïstische hond zijn wil je dat zo makkelijk weggooien.
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat deze kinderen wel moeten breken voor hun eigen gezondheid en dat vaak pas op volwassen leeftijd en na jaren therapie durven/kunnen.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja sorry schat kom uit de stad.
Laten we zeggen eikel, zoals je je vriend waar je gek op bent ook wel eens een enorme eikel kan vinden
Ik snap je punt.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:52 schreef Re het volgende:
[..]
het is geen gemakkelijk onderwerp
ik kan me voorstellen dat als er geen misbruik of verwaarlozing heeft plaatsgevonden die discussie wellicht nuttig kan zijn maar dat loopt zo door elkaar, maar goed, zolang we elkaar niet uitschelden vind ik het eigenlijk ook wel prima
Hem persoonlijk zul je niet missen maar 'een' vader die wel goed en leuk voor zijn kinderen is misschien wel?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee nooit al weet ik dat hij mijn vader is. Een aantal jaren terug wou ik hem nog eens in elkaar gaan timmeren maar dat was hij mij al niet eens meer waard.
Alleen je eigen familie als referentiekader gebruikenquote:Op maandag 13 juli 2015 15:34 schreef Elan het volgende:
Mijn moeder heeft mij prima opgevoed, maar drugs doen hele rare dingen met mensen, en daar kan ik slecht mee omgaan. Daarom blijf ik ver uit de buurt.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ai![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |