Dan begrijp je verkeerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit zeg je als eerste post hier:
[..]
Je brengt het als een absolute waarheid.
Heeft niks met verkeerd begrijpen te maken maar alles met de manier waarop jij het schreef.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan begrijp je verkeerd.
Bedoelde daar mee dat ik het niet zou doen imo breek je inderdaad niet met je ouders, zoals je ook wel eens zegt "dat doe je niet" terwijl het over jezelf gaat.
Veel Nederlanders sowieso weinig respect voor hun ouders valt me op.
Inderdaad. Mooi om te zien, die mode van toen ook. Volgens mij heeft de helft van het publiek een spijkerblouse of giletje aan.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:49 schreef Aijmee het volgende:
Omg, 1995, wat een uitzending en wat een kwaliteit.Leuk, hoewel het onderwerp minder leuk is natuurlijk.
Wat snap je hier niet aan? Mijn vriend zijn leven en gemoedstoestand is er in de loop der jaren gewoon enorm op vooruitgegaan en dat komt mede door met zijn ouders te hebben gebroken. Ook alle successen die hij inmiddels heeft behaald, had hij hoogstwaarschijnlijk niet behaald als hij nog met zijn ouders van doen had gehad. Om dit te kunnen begrijpen lijkt mij het geven van allerlei details niet echt noodzakelijk. Ik denk ook niet dat hij het op prijs zou stellen als ik die op FOK! zou neerzetten, dus dat doe ik dan ook niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet je dan toch eens een uitleggen.
dus je ouders moet je respecteren over de rug van jezelf of je hypothetische dochter? Waarom is je vader belangrijker dan je eigen kind?quote:Op maandag 13 juli 2015 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Je ouders moet je respecteren daarnaast doet mijn vader dat soort dingen niet.
Fijn dat je vriend het goed doet tochquote:Op maandag 13 juli 2015 15:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat snap je hier niet aan? Mijn vriend zijn leven en gemoedstoestand is er in de loop der jaren gewoon enorm op vooruitgegaan en dat komt mede door met zijn ouders te hebben gebroken. Ook alle successen die hij inmiddels heeft behaald, had hij hoogstwaarschijnlijk niet behaald als hij nog met zijn ouders van doen had gehad. Om dit te kunnen begrijpen lijkt mij het geven van allerlei details niet echt noodzakelijk. Ik denk ook niet dat hij het op prijs zou stellen als ik die op FOK! zou neerzetten, dus dat doe ik dan ook niet.
Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
dus je ouders moet je respecteren over de rug van jezelf of je hypothetische dochter? Waarom is je vader belangrijker dan je eigen kind?
Sommige ouders vergen zoveel negatieve energie en aandacht dat je daardoor jezelf helemaal verliest. Wat de reden daarvoor is doet er niet toe, ik heb het meerdere malen zien gebeuren.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Fijn dat je vriend het goed doet toch![]()
Maar mijn vraag was wat het precieze causale verband tussen het breken met zijn ouders en het feit dat het nu goed/beter met hem gaat?
Gezien 1 op de 6 meisjes te maken heeft gehad met misbruik door een familielid en 22% daarvan door hun (stief)vader is het niet zo'n heel excessief voorbeeld.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, laat ik het zo zeggen zonder je vader was je niet eens geboren.
Sowieso praat je over redelijk grote excessen als het misbruiken van je bloedeigen dochter, in hoeveel % van de gevallen waarbij iemand breekt met zijn of haar ouders zal dat nu het geval zijn?
Beetje een dooddoener wel in zo'n topic.
Alsof andersom bekeken het ouderschap alleen maar over rozen gaat.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sommige ouders vergen zoveel negatieve energie en aandacht dat je daardoor jezelf helemaal verliest. Wat de reden daarvoor is doet er niet toe, ik heb het meerdere malen zien gebeuren.
In zo'n geval is contact verbreken gewoon het beste wat je kan doen voor jezelf.
Serieus zo veel?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien 1 op de 6 meisje te maken heeft gehad met misbruik door een familielid\
Heb je daar cijfers van, lijkt me nogal veel eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien 1 op de 6 meisjes te maken heeft gehad met misbruik door een familielid en 22% daarvan door hun (stief)vader is het niet zo'n heel excessief voorbeeld.
Daarnaast wordt dit voorbeeld zelfs in de openingspost gebruikt.
Dat is vaak genoeg niet waar.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:04 schreef Elan het volgende:
18 jaar lang voed je naar beste gevoel en intentie je kroost op
Ditquote:Op maandag 13 juli 2015 16:03 schreef Wespensteek het volgende:
Gebroken met vader, geen moment spijt van.
Ja, dat is zeker fijnquote:Op maandag 13 juli 2015 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Fijn dat je vriend het goed doet toch![]()
Maar mijn vraag was wat het precieze causale verband tussen het breken met zijn ouders en het feit dat het nu goed/beter met hem gaat?
Helaas wel, en dit is wereldwijd. Wat de exacte cijfers zijn in Nederland weet ik zo niet. Maar ik kan er zo al een aantal uit mijn omgeving opnoemen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.quote:
Dat is dus geen reden om contact met je ouders te verbreken. Als je nog meer van dit soort onzin verkondigt kun je beter gewoon niet meer posten.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:04 schreef Elan het volgende:
18 jaar lang voed je naar beste gevoel en intentie je kroost op om vervolgens te horen te krijgen dat je alsnog aan alle kanten gefaald hebt.
Je ouders weten zelf vaak ook gewoon niet beter.quote:
Dat zeg ik niet, maar het is wel lekker makkelijk zo. Vooral niet naar je eigen gekut op deze aardkloot hoeven kijken maar gewoon lekker overal je ouders de schuld van geven.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is dus geen reden om contact met je ouders te verbreken.
ik heb deze cijfers van mijn therapeut.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van, lijkt me nogal veel eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |