Het onderpand bij een staatslening zijn je burgers, d.w.z. het recht van de staat om belasting te heffen. Wat Griekenland wil c.q. doet, is belasting heffen bij de burgers van andere landen, IN die andere landen. Dat heeft inderdaad niets meer met de gebruikelijke manier van staatsschuldfinanciering te maken.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De gebruikelijke manier van staatsschuld financieren kent juist geen onderpand. Nogmaals alle vergelijkingen met de commerciële omgeving gaan mank vanwege de soevereiniteit die een land heeft.
quote:
Beetje onduidelijk dus. Bedoelt ze dat een gehele kwijtschelding niet kan, maar wel een deel? Of gaat het dan meer om lagere rentes / langere looptijden...quote:Maandagochtend zei Merkel dat er kan worden gekeken naar het verlagen van de schuldenlast, maar kwijtschelding is volgens haar niet aan de orde.
Een dictatuur zou een beter woord zijn inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gedwongen door de EU, de organisatie die een tyfushekel heeft aan alles dat alleen al riekt naar democratie.
quote:Op maandag 13 juli 2015 10:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zal je zien dat de Gouden Dageraad zo groot gaat worden dat ze wel in de regering moeten. Gezellig, zo'n fascistisch Griekenland
De OXI ging dan ook over het doorgang vinden van de rest van de tweede bailout. Dit is een derde, nieuwe bailout.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het komt erop neer dat Tsipras zijn akkoord heeft gegeven op voorstellen die veel zwaarder zijn en veel verder gaan dan het aanbod dat hij had voor de OXI
Wat is er dan precies veel zwaarder aan?quote:Op maandag 13 juli 2015 10:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het komt erop neer dat Tsipras zijn akkoord heeft gegeven op voorstellen die veel zwaarder zijn en veel verder gaan dan het aanbod dat hij had voor de OXI
Over verkoop van staatseigendommen was voorheen geen sprake bijvoorbeeld. Ook werd eerder aangeboden dat de pensioenleeftijd pas veel later verhoogd werd.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is er dan precies veel zwaarder aan?
Volgens mij moeten maatregelen van de tweede bailout ook weer hersteld worden. Dus de daardoor ontslagen ambtenaren die Tsipras weer aannam moeten weer ontslagen worden. Lijkt me totaal onhoudbaar.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over verkoop van staatseigendommen was voorheen geen sprake bijvoorbeeld. Ook werd eerder aangeboden dat de pensioenleeftijd pas veel later verhoogd werd.
Het enige democratisch gekozen Europese orgaan, het EP, heeft er helemaal niets over te zeggen?quote:Op maandag 13 juli 2015 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is er zo ondemocratisch? Het moet door allerlei parlementen heen. En is kwijtschelden wel democratisch?
Griekenland had in dit nieuwe pakket een keuze: zelf privatiseren of via een fonds.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over verkoop van staatseigendommen was voorheen geen sprake bijvoorbeeld. Ook werd eerder aangeboden dat de pensioenleeftijd pas veel later verhoogd werd.
Alsof 1 man dat kan...quote:Op maandag 13 juli 2015 10:58 schreef Japie77 het volgende:
Het is toch niet te geloven dat Tspiras hier akkoord mee gaat? Ik dacht dat die man voor zijn volk stond. Dat hij opstond tegen de dictatuur van de EU. Blijkbaar niet dus....
Welnee, dit is Europa op z'n best.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Een dictatuur zou een beter woord zijn inderdaad.
Je zou er bijna geld op in gaan zetten.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:01 schreef Molurus het volgende:
En nu ligt er toch weer een akkoord. Wat een verrassing.
Parlement moet nog stemmen.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:58 schreef Japie77 het volgende:
Het is toch niet te geloven dat Tspiras hier akkoord mee gaat? Ik dacht dat die man voor zijn volk stond. Dat hij opstond tegen de dictatuur van de EU. Blijkbaar niet dus....
Dat doen we al.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Je zou er bijna geld op in gaan zetten.
De nationale parlementen zijn nu aan zet. Wat mij betreft mag het EP meer macht krijgen. Maar dat zit er nog niet in ben ik bang.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Het enige democratisch gekozen Europese orgaan, het EP, heeft er helemaal niets over te zeggen?
En met de Europese druk van bovenaf (en van andere landen) zou ik het aanstaande besluit van ons kabinet over deze kwestie ook niet echt meer democratisch durven noemen. Hogerhand heeft al besloten dat het doorgaat, dus de nationale kabinetten kunnen enkel in de pas lopen. Beetje het omgekeerde van hoe het zou moeten gaan, namelijk dat de kabinetten een mandaat geven om überhaupt te onderhandelen.
Guy Verhofstadt moet sowieso meer macht krijgen.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De nationale parlementen zijn nu aan zet. Wat mij betreft mag het EP meer macht krijgen. Maar dat zit er nog niet in ben ik bang.
Hij representeert zijn partij die weer het volk repesenteert. Waarom zou 1 man dat niet kunnen? Het was ook maar 1 klein dorpje dat opstond tegen de romeinen toch?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |