Als je het al die tijd geweten hebt waarom heb je er al die tijd dan niets aan gedaan als EU zijnde want dat is ook de realiteit, natuurlijk hebben de Grieken verantwoordelijkheid wat betreft al hun corruptie, maar consequent weigeren iets te doen laat staan nu van Griekenland iets beters te maken is net zo belangrijk te zien als schuld.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij simpel.
Men weet dat de Grieken met een truuk bij de EU zijn gekomen.
Men weet dat de Grieken niet in staat zijn om zelfstandig en efficient een economie op te bouwen om al het geld terug te betalen.
En nu gaat men 74 miljard geven.
Je zou haast zeggen dat ze bewust de EU om zeep willen helpen.
Ik bedoel maar: geen enkele goed geschoolde manager/directeur zou zoiets toelaten zonder goede garanties of ben ik nu gek?
Dan wordt er geld toegeschoven onder de tafel via EU-fondsen. Zo blijft de EU bij elkaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:07 schreef Harunobu het volgende:
Dus als bijv Slovenie niet akkoord gaat, wie gaat er dan uit de Euro? Slovenie of Griekenland?
Nee, het is slecht voor iedereen (lees: de gewone burger) als de Eu gaat bloeden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Bedoel je niet hoop?
Verder kan de EU een Grexit prima aan natuurlijk.
En vervolgens volgt onder meer Nederlandquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:11 schreef Harunobu het volgende:
Als Griekenland uit de euro gaat gaat de UK uit de EU.
En dan stort de hele EU inquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
En vervolgens volgt onder meer Nederland![]()
.
En waarom maar voor 5 jaar, waarom niet helemaal?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:37 schreef SureD1 het volgende:
FAZ: Duitsland: NO DEAL en tijdelijke Grexit!
Schäuble schlägt Grexit für fünf Jahre vor
Das deutsche Finanzministerium hat ene negative Beurteilung der griechischen Vorschläge den anderen Eurostaaten zugeleitet. „In diesen Vorschlägen fehlen zentral wichtige Reformbereiche, um das Land zu modernisieren und um über lange Sicht Wirtschaftswachstum und nachhaltige Entwicklung voranzubringen“, hieß es in dem einseitigen Positionspapier, das der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung verliegt. Deshalb könnten sie „nicht die Grundlage für ein komplett neues, auf drei Jahre angelegtes ESM-Programm bilden“.
Stattdessen fasste das Finanzministerium zwei Wege ins Auge, die noch blieben. Weg eins:
Griechenland verbessert seine Vorschläge rasch und umfassend, mit voller Unterstützung des Parlaments. Das Ministerium schlug unter anderem vor, dass Griechenland Vermögenswerte in Höhe von 50 Milliarden Euro an einen Treuhandfonds überträgt, der sie verkauft und damit Schulden abträgt. Weg zwei: Mit Athen wird über eine „Auszeit“ verhandelt. Es verlässt die Eurozone für mindestens fünf Jahre und restrukturiert seine Schulden. Es bleibt aber EU-Mitglied und erhält weiter „wachstumsstärkende, humanitäre und technische Unterstützung“. Mehr dazu in unserem neuen Aufmacher.
http://www.faz.net/aktuel(...)macherBildJumpTarget
quote:Schaeuble wants temporary five-year Grexit
German newspaper FAS is reporting the German finance minister Wolfgang Schaeuble has rejected Greece's plans and wants them to temporarily leave the euro for five years and be given humanitarian aid to manage the process.
This isn't the first time we've heard of Mr Schaeuble's plans for a "velvet divorce" for Greece. Yanis Varoufakis wrote today that he is convinced "that the German finance minister wants Greece to be pushed out of the single currency to put the fear of God into the French and have them accept his model of a disciplinarian eurozone."
The German finance ministry is refusing to comment, for now.
Jij neemt kritiekloos het riedeltje van de EU-craten over: "Zonder de EU hadden we hier alweer een oorlog gehad! Zonder de grondwet gaat hier het licht uit!"quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Echt briljant.
De EU is opgericht na drie verwoestende oorlogen tussen Duitsland en Frankrijk, en als oplossing voor de eurocrisis gaan we dan zeker heel Europa verdelen in een Duits en in een Frans kamp. Chapeau.
De EU-craten die het principe van "cutting your losses" leren. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik ben verre van zo positief!
Wiebes is ook niet positief, kijk maar:
Nach Aussage des niederländischen Finanz-Staatssekretärs Eric Wiebes zweifeln mehrere Euro-Regierungen, dass die griechische Regierung die zugesagten Reformen auch umsetzen wird. "Es gibt Zweifel an der Verlässlichkeit", sagt er. Zudem reichten die Reformvorschläge aus Athen nicht aus.
Ze smijten de Grieken er uit op weg naar een dieper geïntegreerde EU...
Nou ja om terug te komen zullen ze aan de regels moeten voldoen, en nu echt. Zo laat je ze niet vallen ( en hou je Obama tevreden)...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geen zwart of wit, maar voorlopig in een grijs gebied misschien?
En die andere landen wat er eventueel graag zouden willen uitstappen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nou ja om terug te komen zullen ze aan de regels moeten voldoen, en nu echt. Zo laat je ze niet vallen ( en hou je Obama tevreden)...
Die werpen een blik op de ellende in Griekenland en besluiten dat ze niet willen, vijf jaar is natuurlijk te kort voor een wonderbaarlijke wederopstanding van de Griekse economie onder de Drachme.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die andere landen wat er eventueel graag zouden willen uitstappen?
TTIP is heel kort door de bocht geroepen, een vrij verkeer van goederen tussen de EU en de VS. Oh en TTIP komt er nietquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:53 schreef john2406 het volgende:
Ik ben trouwens van mening de Eurozone verkomt geen oorlog maar doet het tegenovergestelde ervan.
En ik weet niet percies wat of hoe het TTIP dadelijk gaat werken?
Of wat het percies inhoud, maar voor mij denk ik gaat dat niks doen?
In de periode 1815 - 1870 dacht men ook dat Europa in balans was en dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er daarna allemaal is gebeurd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij neemt kritiekloos het riedeltje van de EU-craten over: "Zonder de EU hadden we hier alweer een oorlog gehad! Zonder de grondwet gaat hier het licht uit!"
De realiteit is dat in het begin van de 20ste eeuw Europa nog de wereldmacht deelde met de USA, als het niet nog de grootste wereldmacht was, terwijl het de eeuwen daarvoor exclusief de wereldmacht had terwijl Europa nu weinig meer te verdelen heeft. Wij zijn niet meer de grote jongen die de wereld domineert, wij zijn een van de velen. Waarom zouden Frankrijk en het pacifistische Duitsland een oorlog starten terwijl de concurrentie buiten Europa ligt en ze met een oorlog netto verliezen terwijl ze met samen te werken netto winnen? Dat zouden ze dus niet doen, ook niet als Frankrijk en Duitsland niet in dezelfde unie zouden zitten.
Dat zal voor Frankrijk geen optie zijn, want dan zijn zij de zwakke broeder.quote:Bovendien is het ook mogelijk om Frankrijk bij het noordwestelijke blok toe te laten, indien Frankrijk dat wil.
Alle landen behalve Griekenland hebben min of meer orde op zaken gesteld. Alle landen behalve Griekenland zijn bereid geweest om de hervormingen door te voeren om van hun land iets te maken wat een plaats kan hebben in een modern Europa, ipv. landen van corruptie, inflatie, wanbestuur en simpele boeren te zijn.quote:Wat in ieder geval niet briljant is is de huidige club bij elkaar laten. Die is zo extreem heterogeen dat dat vanzelf stuk loopt. Je kan kiezen tussen snijden en consolideren of de boel langzaam maar zeker laten stuklopen. In het laatste geval ga je nog veel schade krijgen.
Go Schäuble!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:39 schreef john2406 het volgende:
„In diesen Vorschlägen fehlen zentral wichtige Reformbereiche, um das Land zu modernisieren und um über lange Sicht Wirtschaftswachstum und nachhaltige Entwicklung voranzubringen“, hieß es in dem einseitigen Positionspapier, das der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung verliegt. Deshalb könnten sie „nicht die Grundlage für ein komplett neues, auf drei Jahre angelegtes ESM-Programm bilden“
De EU is dan ook een soort van religie.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Men weet dat de Grieken niet in staat zijn om zelfstandig en efficient een economie op te bouwen om al het geld terug te betalen.
Ik bedoel maar: geen enkele goed geschoolde manager/directeur zou zoiets toelaten zonder goede garanties of ben ik nu gek?
Voor Juncker en Verhofstadt wel ja, ik mag toch hopen dat anderen daar iets rationeler in zijn...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De EU is dan ook een soort van religie.
Dit heb ik Bram ook al een keer of 20 uitgelegd in dergelijke discussies. Het historisch besef is bij vele zogenaamde "Eurosceptici" helaas nogal ver te zoeken...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Echt briljant.
De EU is opgericht na drie verwoestende oorlogen tussen Duitsland en Frankrijk, en als oplossing voor de eurocrisis gaan we dan zeker heel Europa verdelen in een Duits en in een Frans kamp. Chapeau.
Duitsland en Frankrijk zijn momenteel al heel erg blij als ze zich goed staande kunnen houden op het wereldtoneel. Ze zouden gigantisch verliezen met een interne (interEuropese) oorlog gezien de enorme verwendheid van de Europese economieën. Die gaan geen oorlog meer met elkaar voeren binnen de huidige geglobaliseerde economische situatie. Het kan best dat er in de toekomst weer een oorlog plaatsvindt voor grondstoffen - dat lijkt mij zelfs uiterst waarschijnlijk - maar ook hiervoor geldt dat Duitsland en Frankrijk veel meer elders kunnen halen door samen te werken en met diplomatie en handel dan dat ze bij elkaar kunnen halen met oorlog.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
In de periode 1815 - 1870 dacht men ook dat Europa in balans was en dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er daarna allemaal is gebeurd.
In Oekraïne dacht men in de periode 1945 - 2013 ook dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er sindsdien is gebeurd.
Nee, ik vind het dom en gevaarlijk om Europa op te delen in twee machtsblokken onder leiding van Duitsland en Frankrijk met elk een stel satellietstaten. Dat is precies helemaal exact het verkeerde.
[..]
Je haalt Euro en EU weer eens door elkaar. Dus die vraag van je kan vermoedelijk bevestigend beantwoord wordenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar jij nu echter pleit voor het opheffen of beperken van die verwevenheid door de voornaamste as door te snijden. Daarmee pleit je voor een model waarbij conflicten meer voor de hand komen te liggen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duitsland en Frankrijk zijn momenteel al heel erg blij als ze zich goed staande kunnen houden op het wereldtoneel. Ze zouden gigantisch verliezen met een interne (interEuropese) oorlog gezien de enorme verwendheid van de Europese economieën.
Net zoals ik jaloers ben op verkrachters, drugsdealers, wapenhandelaars, moordenaars en andere criminelen inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat hij is opgenomen in de Goldman Rockefeller Rothschild familie. Je bent gewoon jaloers.
Dat zijn ze nu ook, Duitsland maakt compleet de dienst uit.quote:Dat zal voor Frankrijk geen optie zijn, want dan zijn zij de zwakke broeder.
Het is voor mij een hele zakelijke kwestie: vergelijk de prijspeilen en de economieën van de landen en maak op basis hiervan een onderverdeling. Een simpel voordeeld, zo voorkom je dat Nederlanders niet aan de bak komen omdat Polen, Roemenen en Bulgaren voor minder dan het wettelijk minimumsalaris werken. Het gaat om meer dan alleen noord en zuid, het gaat om een gelijkaardig speelveld en harmonisatie van wetgeving, dat kan niet met zo'n extreem heterogene unie. Zelfs Verhofstadt - zij het met andere en minder nobele motieven - geeft nu toe dat een monetaire unie niet kan slagen zonder een politieke unie, die politieke unie is niet haalbaar met zo'n extreem heterogene monetaire unie. Dit gaat stuklopen! Griekenland is de eerste maar niet de laatste. Cut your losses en beperk de schade.quote:Alle landen behalve Griekenland hebben min of meer orde op zaken gesteld. Alle landen behalve Griekenland zijn bereid geweest om de hervormingen door te voeren om van hun land iets te maken wat een plaats kan hebben in een modern Europa, ipv. landen van corruptie, inflatie, wanbestuur en simpele boeren te zijn.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar jij nu echter pleit voor het opheffen of beperken van die verwevenheid door de voornaamste as door te snijden. Daarmee pleit je voor een model waarbij conflicten meer voor de hand komen te liggen.
Luister eens naar deze lezing Du_ke, hij weet er veel meer van dan wie dan ook van ons!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duitsland en Frankrijk zijn momenteel al heel erg blij als ze zich goed staande kunnen houden op het wereldtoneel. Ze zouden gigantisch verliezen met een interne (interEuropese) oorlog gezien de enorme verwendheid van de Europese economieën. Die gaan geen oorlog meer met elkaar voeren binnen de huidige geglobaliseerde economische situatie. Het kan best dat er in de toekomst weer een oorlog plaatsvindt voor grondstoffen - dat lijkt mij zelfs uiterst waarschijnlijk - maar ook hiervoor geldt dat Duitsland en Frankrijk veel meer elders kunnen halen door samen te werken en met diplomatie en handel dan dat ze bij elkaar kunnen halen met oorlog.
Zoals deze wijze man uitlegt: de tijd van zero sum games is voorbij, landen hebben veel meer te winnen met handel en diplomatie.
Luister naar deze lezing. Het is niet zomaar een Youtube-filmpje, het is een lezing van een gerenomeerde schrijver en academicus voor een studentenpubliek aan een universiteit.
Ik ben geen Euroscepticus, ik ben een EU-scepticus, en wel specifiek met betrekking tot de huidige EU. Of dat jij historisch besef hebt weet ik niet maar hoe de hedendaagse economie landen afhankelijke maakt van elkaar en hoe Europa al lang niet meer de taart verdeeld doordat de machtsverhoudingen in de wereld sterk veranderd zijn is jou blijkbaar ontgaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit heb ik Bram ook al een keer of 20 uitgelegd in dergelijke discussies. Het historisch besef is bij vele zogenaamde "Eurosceptici" helaas nogal ver te zoeken...
Ik zal zo even een Youtubefilmpje opzoeken van een lezing van een gerenomeerde schrijver en academicus die voor een studentenpubliek aan een universiteit precies het tegenovergestelde beweert.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Luister naar deze lezing. Het is niet zomaar een Youtube-filmpje, het is een lezing van een gerenomeerde schrijver en academicus voor een studentenpubliek aan een universiteit.
Ik vind de EU en IMF meer ongeloofwaardig. Griekenland heeft een schuld. EU en IMF leggen Griekenland voorwaarden op. De economie gaat kapot, en de schuld stijgt ipv dat die daalt.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:02 schreef Old_Pal het volgende:
De Grieken hebben een krankzinnig waanbeeld van zichzelf. Zij zijn totaal ongeloofwaardig.
Het werkt prima. Elke paar jaar moet er een paar miljard euro aan belastinggeld bij, maar in ruil daarvoor gaan bankiers die de wet breken met miljoenenpensioen ipv naar de gevangenis.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat wij een werkend financieel wezen zouden hebben?
Moravcsik is een intergouvernementalist he... Die heeft een theorie die hij preekt..eenzijdig beeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Luister eens naar deze lezing Du_ke, hij weet er veel meer van dan wie dan ook van ons!
[..]
Ik ben geen Euroscepticus, ik ben een EU-scepticus, en wel specifiek met betrekking tot de huidige EU. Of dat jij historisch besef hebt weet ik niet maar hoe de hedendaagse economie landen afhankelijke maakt van elkaar en hoe Europa al lang niet meer de taart verdeeld doordat de machtsverhoudingen in de wereld sterk veranderd zijn is jou blijkbaar ontgaan.
Ik wens je veel succes met zoeken. Let wel, het tegenovergestelde zou de stelling zijn dat 'westerse' landen uit een verschillende (con)federatie/unie of hoe je het ook wil noemen een oorlog met elkaar starten om grondstoffen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal zo even een Youtubefilmpje opzoeken van een lezing van een gerenomeerde schrijver en academicus die voor een studentenpubliek aan een universiteit precies het tegenovergestelde beweert.
Dat zal best zo zijn maar het is een gegeven dat 'westerse' landen en andere landen op dit moment extreem afhankelijk van elkaar zijn. Globalisering en zo. Je wint momenteel veel meer met handel en diplomatie dan met een zero sum game.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Moravcsik is een intergouvernementalist he... Die heeft een theorie die hij preekt..eenzijdig beeld.
Ik wijs niet per definitie Youtubefilmpjes af, ik wijs ook per definitie geschreven opinies af die worden voorzien van de ingesloten gevolgtrekking "dit is een professor, dus die heeft gelijk". Het is gewoon een man met een mening, klaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met zoeken. Let wel, het tegenovergestelde zou de stelling zijn dat 'westerse' landen uit een verschillende (con)federatie/unie of hoe je het ook wil noemen een oorlog met elkaar starten om grondstoffen.
Ik misbruikte niet het autoriteitsargument, er zijn hier mensen die categorisch a priori een Youtube-filmpje afwijzen in een discussie, ongeacht wat de inhoud is.
Discussie op basis van youtubefilmpjes slaat natuurlijk negens op. En ik betwijfel of hij jouw waanzinnige plannen ziet zitten.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Luister eens naar deze lezing Du_ke, hij weet er veel meer van dan wie dan ook van ons!
je pleit er voor om die onderlinge afhankelijkheid te verminderen. Dat zorgt voor een grotere kans op conflicten. En dat samenwerken verstandiger is dan uit elkaar gedreven worden zou iedereen moeten weten. Wellicht is het een idee om de geschiedenis van Europa de afgelopen twee eeuwen eens een beetje te bestuderen voor je mallotige plannen lanceert...quote:Ik ben geen Euroscepticus, ik ben een EU-scepticus, en wel specifiek met betrekking tot de huidige EU. Of dat jij historisch besef hebt weet ik niet maar hoe de hedendaagse economie landen afhankelijke maakt van elkaar en hoe Europa al lang niet meer de taart verdeeld doordat de machtsverhoudingen in de wereld sterk veranderd zijn is jou blijkbaar ontgaan.
Als de Grieken doen wat zij hadden beloofd (hervormingen doorvoeren) dan waren zij al lang op de goede weg. Zij houden verkiezingen en een referendum en zeggen dan vervolgens dat de andere Europese democratieën zich daar naar moeten voegen. Hun Stalinistische-Marxistische regering vertelt bovendien het Griekse volk sprookjes en andere onzin.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind de EU en IMF meer ongeloofwaardig. Griekenland heeft een schuld. EU en IMF leggen Griekenland voorwaarden op. De economie gaat kapot, en de schuld stijgt ipv dat die daalt.
Loansharking op wereldniveau.
Het probleem is dat die "hervormingen" de Griekse economie kapot hebben gemaakt. En dat terwijl die "hervormingen" werden ingevoerd de schuld is gestegen, niet gedaald.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:12 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Als de Grieken doen wat zij hadden beloofd (hervormingen doorvoeren) dan waren zij al lang op de goede weg. Zij houden verkiezingen en een referendum en zeggen dan vervolgens dat de andere Europese democratieën zich daar naar moeten voegen. Hun Stalinistische-Marxistische regering vertelt bovendien het Griekse volk sprookjes en andere onzin.
Goh, je zal ook eens moeite doen om wat te leren door er wat tijd in te stoppen en te luisteren naar een deskundige zijn woorden of die woorden te lezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:11 schreef Perrin het volgende:
En als zijn mening zo goed is, waarom vat je 'm dan niet even zelf samen? Scheelt je discussiepartners weer een filmpje uitzitten.
Och dat argument weer zeg, van de Polen en de Roemenen die maar lekker via handelsbelemmeringen arm moeten blijven omdat anders Nederlanders die hun school niet hebben afgemaakt niet meer een dure iPhone kunnen kopen van het salaris van hun ongeschoolde flutbaantje.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zijn ze nu ook, Duitsland maakt compleet de dienst uit.
[..]
Het is voor mij een hele zakelijke kwestie: vergelijk de prijspeilen en de economieën van de landen en maak op basis hiervan een onderverdeling. Een simpel voordeeld, zo voorkom je dat Nederlanders niet aan de bak komen omdat Polen, Roemenen en Bulgaren voor minder dan het wettelijk minimumsalaris werken. Het gaat om meer dan alleen noord en zuid, het gaat om een gelijkaardig speelveld en harmonisatie van wetgeving, dat kan niet met zo'n extreem heterogene unie. Zelfs Verhofstadt - zij het met andere en minder nobele motieven - geeft nu toe dat een monetaire unie niet kan slagen zonder een politieke unie, die politieke unie is niet haalbaar met zo'n extreem heterogene monetaire unie. Dit gaat stuklopen! Griekenland is de eerste maar niet de laatste. Cut your losses en beperk de schade.
En als je ingevoerd bent in de verschillende Europese integratie theorieën een vrij bekende... Het is trouwens grappig dat de meest bekende theoretici ten aanzien van Europese integratie Amerikanen zijn. Noch het Hof, noch enige andere Instelling heeft zich ooit uitgelaten over een onderliggende theorie... Zelfs Monnet heeft zich daar nooit op laten pakkenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wijs niet per definitie Youtubefilmpjes af, ik wijs ook per definitie geschreven opinies af die worden voorzien van de ingesloten gevolgtrekking "dit is een professor, dus die heeft gelijk". Het is gewoon een man met een mening, klaar.
Jij bent te lui om het filmpje samen te vatten, dan ben ik te lui om m te kijkenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goh, je zal ook eens moeite doen om wat te leren door er wat tijd in te stoppen en te luisteren naar een deskundige zijn woorden of die woorden te lezen.
Je hebt gemist dat de Grieken een gigantisch begrotingstekort hadden? Nogal logisch dat die schulden dus stijgen (al is er al een behoorlijke reductie geweest). Door die hervormingen moet dat tekort omlaag gebracht worden en de economie structureel worden verbeterd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het probleem is dat die "hervormingen" de Griekse economie kapot hebben gemaakt. En dat terwijl die "hervormingen" werden ingevoerd de schuld is gestegen, niet gedaald.
die hervormingen zijn steeds maar deels doorgevoerd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het probleem is dat die "hervormingen" de Griekse economie kapot hebben gemaakt. En dat terwijl die "hervormingen" werden ingevoerd de schuld is gestegen, niet gedaald.
Ik trek ook niet in twijfel dat de man een expert is in zijn vakgebied en zijn mening goed kan onderbouwen - maar het blijft een mening. Ik heb gewoon een broertje dood aan de valse gevolgtrekking "het is een academicus dus heeft hij gelijk". Er zijn namelijk ook academici die iets anders beweren. Wie heeft er dan het meeste gelijk?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En als je ingevoerd bent in de verschillende Europese integratie theorieën een vrij bekende... Het is trouwens grappig dat de meest bekende theoretici ten aanzien van Europese integratie Amerikanen zijn. Noch het Hof, noch enige andere Instelling heeft zich ooit uitgelaten over een onderliggende theorie... Zelfs Monnet heeft zich daar nooit op laten pakken
Hoeveel zou de werkloosheid bedragen als ze volledig doorgevoerd waren, 35%?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:16 schreef marsan het volgende:
[..]
die hervormingen zijn steeds maar deels doorgevoerd.
Kort door de bocht: de EU bestaat omdat het lidstaten handig uitkwam dat hij bestond. De lidstaten bepalen hoe en wat. De EU wordt dus geen eigen entiteit, met eigen belangen (soms tegenstrijdig aan de wil van lidstaten) maar wordt volledig gestuurd door de Lidstaten gestuurd. Lees de Van Gend en Loos zaak van het Hof maar dan weet je dat hij er naast zit...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij bent te lui om het filmpje samen te vatten, dan ben ik te lui om m te kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |