abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154251147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij simpel.
Men weet dat de Grieken met een truuk bij de EU zijn gekomen.
Men weet dat de Grieken niet in staat zijn om zelfstandig en efficient een economie op te bouwen om al het geld terug te betalen.
En nu gaat men 74 miljard geven.
Je zou haast zeggen dat ze bewust de EU om zeep willen helpen.
Ik bedoel maar: geen enkele goed geschoolde manager/directeur zou zoiets toelaten zonder goede garanties of ben ik nu gek? :+
Als je het al die tijd geweten hebt waarom heb je er al die tijd dan niets aan gedaan als EU zijnde want dat is ook de realiteit, natuurlijk hebben de Grieken verantwoordelijkheid wat betreft al hun corruptie, maar consequent weigeren iets te doen laat staan nu van Griekenland iets beters te maken is net zo belangrijk te zien als schuld.
pi_154251157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:07 schreef Harunobu het volgende:
Dus als bijv Slovenie niet akkoord gaat, wie gaat er dan uit de Euro? Slovenie of Griekenland?
Dan wordt er geld toegeschoven onder de tafel via EU-fondsen. Zo blijft de EU bij elkaar.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:11:13 #203
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154251198
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Bedoel je niet hoop?

Verder kan de EU een Grexit prima aan natuurlijk.
Nee, het is slecht voor iedereen (lees: de gewone burger) als de Eu gaat bloeden.
Een stabiele EU is gewoon beter maar je kunt nu eenmaal geen controle en sturing uitoefenen wat interne aangelegenheden betreft in andere landen.
En daar gaat de EU op mank.
Men kan van alles willen maar als een land zijn middenvinger opsteekt dan houd het op.
pi_154251207
Als Griekenland uit de euro gaat gaat de UK uit de EU.
pi_154251223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:11 schreef Harunobu het volgende:
Als Griekenland uit de euro gaat gaat de UK uit de EU.
En vervolgens volgt onder meer Nederland :) :D.
pi_154251622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:12 schreef Slaro het volgende:

[..]

En vervolgens volgt onder meer Nederland :) :D.
En dan stort de hele EU in ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:37:29 #207
192592 SureD1
------------------------------
pi_154251652
FAZ: Duitsland: NO DEAL en tijdelijke Grexit!

Schäuble schlägt Grexit für fünf Jahre vor
Das deutsche Finanzministerium hat ene negative Beurteilung der griechischen Vorschläge den anderen Eurostaaten zugeleitet. „In diesen Vorschlägen fehlen zentral wichtige Reformbereiche, um das Land zu modernisieren und um über lange Sicht Wirtschaftswachstum und nachhaltige Entwicklung voranzubringen“, hieß es in dem einseitigen Positionspapier, das der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung verliegt. Deshalb könnten sie „nicht die Grundlage für ein komplett neues, auf drei Jahre angelegtes ESM-Programm bilden“.

Stattdessen fasste das Finanzministerium zwei Wege ins Auge, die noch blieben. Weg eins:
Griechenland verbessert seine Vorschläge rasch und umfassend, mit voller Unterstützung des Parlaments. Das Ministerium schlug unter anderem vor, dass Griechenland Vermögenswerte in Höhe von 50 Milliarden Euro an einen Treuhandfonds überträgt, der sie verkauft und damit Schulden abträgt. Weg zwei: Mit Athen wird über eine „Auszeit“ verhandelt. Es verlässt die Eurozone für mindestens fünf Jahre und restrukturiert seine Schulden. Es bleibt aber EU-Mitglied und erhält weiter „wachstumsstärkende, humanitäre und technische Unterstützung“. Mehr dazu in unserem neuen Aufmacher.

http://www.faz.net/aktuel(...)macherBildJumpTarget
pi_154251691
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:37 schreef SureD1 het volgende:
FAZ: Duitsland: NO DEAL en tijdelijke Grexit!

Schäuble schlägt Grexit für fünf Jahre vor
Das deutsche Finanzministerium hat ene negative Beurteilung der griechischen Vorschläge den anderen Eurostaaten zugeleitet. „In diesen Vorschlägen fehlen zentral wichtige Reformbereiche, um das Land zu modernisieren und um über lange Sicht Wirtschaftswachstum und nachhaltige Entwicklung voranzubringen“, hieß es in dem einseitigen Positionspapier, das der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung verliegt. Deshalb könnten sie „nicht die Grundlage für ein komplett neues, auf drei Jahre angelegtes ESM-Programm bilden“.

Stattdessen fasste das Finanzministerium zwei Wege ins Auge, die noch blieben. Weg eins:
Griechenland verbessert seine Vorschläge rasch und umfassend, mit voller Unterstützung des Parlaments. Das Ministerium schlug unter anderem vor, dass Griechenland Vermögenswerte in Höhe von 50 Milliarden Euro an einen Treuhandfonds überträgt, der sie verkauft und damit Schulden abträgt. Weg zwei: Mit Athen wird über eine „Auszeit“ verhandelt. Es verlässt die Eurozone für mindestens fünf Jahre und restrukturiert seine Schulden. Es bleibt aber EU-Mitglied und erhält weiter „wachstumsstärkende, humanitäre und technische Unterstützung“. Mehr dazu in unserem neuen Aufmacher.

http://www.faz.net/aktuel(...)macherBildJumpTarget
En waarom maar voor 5 jaar, waarom niet helemaal?
Is dat om die andere erbinnen te houden gedurende die jaren?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:39:49 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154251702
En in het engels:
quote:
Schaeuble wants temporary five-year Grexit

German newspaper FAS is reporting the German finance minister Wolfgang Schaeuble has rejected Greece's plans and wants them to temporarily leave the euro for five years and be given humanitarian aid to manage the process.

This isn't the first time we've heard of Mr Schaeuble's plans for a "velvet divorce" for Greece. Yanis Varoufakis wrote today that he is convinced "that the German finance minister wants Greece to be pushed out of the single currency to put the fear of God into the French and have them accept his model of a disciplinarian eurozone."

The German finance ministry is refusing to comment, for now.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:46:14 #210
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154251857
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt briljant.

De EU is opgericht na drie verwoestende oorlogen tussen Duitsland en Frankrijk, en als oplossing voor de eurocrisis gaan we dan zeker heel Europa verdelen in een Duits en in een Frans kamp. Chapeau. :')
Jij neemt kritiekloos het riedeltje van de EU-craten over: "Zonder de EU hadden we hier alweer een oorlog gehad! Zonder de grondwet gaat hier het licht uit!"
De realiteit is dat in het begin van de 20ste eeuw Europa nog de wereldmacht deelde met de USA, als het niet nog de grootste wereldmacht was, terwijl het de eeuwen daarvoor exclusief de wereldmacht had terwijl Europa nu weinig meer te verdelen heeft. Wij zijn niet meer de grote jongen die de wereld domineert, wij zijn een van de velen. Waarom zouden Frankrijk en het pacifistische Duitsland een oorlog starten terwijl de concurrentie buiten Europa ligt en ze met een oorlog netto verliezen terwijl ze met samen te werken netto winnen? Dat zouden ze dus niet doen, ook niet als Frankrijk en Duitsland niet in dezelfde unie zouden zitten. Bovendien is het ook mogelijk om Frankrijk bij het noordwestelijke blok toe te laten, indien Frankrijk dat wil.

Wat in ieder geval niet briljant is is de huidige club bij elkaar laten. Die is zo extreem heterogeen dat dat vanzelf stuk loopt. Je kan kiezen tussen snijden en consolideren of de boel langzaam maar zeker laten stuklopen. In het laatste geval ga je nog veel schade krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154251866
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:39 schreef crystal_meth het volgende:
En in het engels:

[..]

Geen zwart of wit, maar voorlopig in een grijs gebied misschien?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:48:18 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154251898
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik ben verre van zo positief!

Wiebes is ook niet positief, kijk maar:

Nach Aussage des niederländischen Finanz-Staatssekretärs Eric Wiebes zweifeln mehrere Euro-Regierungen, dass die griechische Regierung die zugesagten Reformen auch umsetzen wird. "Es gibt Zweifel an der Verlässlichkeit", sagt er. Zudem reichten die Reformvorschläge aus Athen nicht aus.

Ze smijten de Grieken er uit op weg naar een dieper geïntegreerde EU...
De EU-craten die het principe van "cutting your losses" leren. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:49:44 #213
192592 SureD1
pi_154251928
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen zwart of wit, maar voorlopig in een grijs gebied misschien?
Nou ja om terug te komen zullen ze aan de regels moeten voldoen, en nu echt. Zo laat je ze niet vallen ( en hou je Obama tevreden)...
pi_154251948
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nou ja om terug te komen zullen ze aan de regels moeten voldoen, en nu echt. Zo laat je ze niet vallen ( en hou je Obama tevreden)...
En die andere landen wat er eventueel graag zouden willen uitstappen?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:52:35 #215
192592 SureD1
pi_154251993
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die andere landen wat er eventueel graag zouden willen uitstappen?
Die werpen een blik op de ellende in Griekenland en besluiten dat ze niet willen, vijf jaar is natuurlijk te kort voor een wonderbaarlijke wederopstanding van de Griekse economie onder de Drachme.
pi_154252012
Ik ben trouwens van mening de Eurozone verkomt geen oorlog maar doet het tegenovergestelde ervan.

En ik weet niet percies wat of hoe het TTIP dadelijk gaat werken?
Of wat het percies inhoud, maar voor mij denk ik gaat dat niks doen?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:54:39 #217
192592 SureD1
pi_154252034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:53 schreef john2406 het volgende:
Ik ben trouwens van mening de Eurozone verkomt geen oorlog maar doet het tegenovergestelde ervan.

En ik weet niet percies wat of hoe het TTIP dadelijk gaat werken?
Of wat het percies inhoud, maar voor mij denk ik gaat dat niks doen?
TTIP is heel kort door de bocht geroepen, een vrij verkeer van goederen tussen de EU en de VS. Oh en TTIP komt er niet :)
pi_154252036
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij neemt kritiekloos het riedeltje van de EU-craten over: "Zonder de EU hadden we hier alweer een oorlog gehad! Zonder de grondwet gaat hier het licht uit!"
De realiteit is dat in het begin van de 20ste eeuw Europa nog de wereldmacht deelde met de USA, als het niet nog de grootste wereldmacht was, terwijl het de eeuwen daarvoor exclusief de wereldmacht had terwijl Europa nu weinig meer te verdelen heeft. Wij zijn niet meer de grote jongen die de wereld domineert, wij zijn een van de velen. Waarom zouden Frankrijk en het pacifistische Duitsland een oorlog starten terwijl de concurrentie buiten Europa ligt en ze met een oorlog netto verliezen terwijl ze met samen te werken netto winnen? Dat zouden ze dus niet doen, ook niet als Frankrijk en Duitsland niet in dezelfde unie zouden zitten.
In de periode 1815 - 1870 dacht men ook dat Europa in balans was en dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er daarna allemaal is gebeurd. :X

In Oekraïne dacht men in de periode 1945 - 2013 ook dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er sindsdien is gebeurd. :X

Nee, ik vind het dom en gevaarlijk om Europa op te delen in twee machtsblokken onder leiding van Duitsland en Frankrijk met elk een stel satellietstaten. Dat is precies helemaal exact het verkeerde.
quote:
Bovendien is het ook mogelijk om Frankrijk bij het noordwestelijke blok toe te laten, indien Frankrijk dat wil.
Dat zal voor Frankrijk geen optie zijn, want dan zijn zij de zwakke broeder.
quote:
Wat in ieder geval niet briljant is is de huidige club bij elkaar laten. Die is zo extreem heterogeen dat dat vanzelf stuk loopt. Je kan kiezen tussen snijden en consolideren of de boel langzaam maar zeker laten stuklopen. In het laatste geval ga je nog veel schade krijgen.
Alle landen behalve Griekenland hebben min of meer orde op zaken gesteld. Alle landen behalve Griekenland zijn bereid geweest om de hervormingen door te voeren om van hun land iets te maken wat een plaats kan hebben in een modern Europa, ipv. landen van corruptie, inflatie, wanbestuur en simpele boeren te zijn.
pi_154252049
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:39 schreef john2406 het volgende:
„In diesen Vorschlägen fehlen zentral wichtige Reformbereiche, um das Land zu modernisieren und um über lange Sicht Wirtschaftswachstum und nachhaltige Entwicklung voranzubringen“, hieß es in dem einseitigen Positionspapier, das der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung verliegt. Deshalb könnten sie „nicht die Grundlage für ein komplett neues, auf drei Jahre angelegtes ESM-Programm bilden“
Go Schäuble! *O*
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:55:50 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252056
quote:

[..]

Men weet dat de Grieken niet in staat zijn om zelfstandig en efficient een economie op te bouwen om al het geld terug te betalen.
Ik bedoel maar: geen enkele goed geschoolde manager/directeur zou zoiets toelaten zonder goede garanties of ben ik nu gek? :+
De EU is dan ook een soort van religie. ;)
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:58:08 #221
192592 SureD1
pi_154252097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De EU is dan ook een soort van religie. ;)
Voor Juncker en Verhofstadt wel ja, ik mag toch hopen dat anderen daar iets rationeler in zijn...
pi_154252101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt briljant.

De EU is opgericht na drie verwoestende oorlogen tussen Duitsland en Frankrijk, en als oplossing voor de eurocrisis gaan we dan zeker heel Europa verdelen in een Duits en in een Frans kamp. Chapeau. :')
Dit heb ik Bram ook al een keer of 20 uitgelegd in dergelijke discussies. Het historisch besef is bij vele zogenaamde "Eurosceptici" helaas nogal ver te zoeken...
pi_154252107
Of met truck of zonder truck, betaal ik geen belasting genoeg om daar mensen te kunnen laten zitten die alles uitzoeken?
Als ik niet voldoe kan ik vertrekken of niet?
Wie heeft de blunder gemaakt dat ze erbij zijn gekomen?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:00:41 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

In de periode 1815 - 1870 dacht men ook dat Europa in balans was en dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er daarna allemaal is gebeurd. :X

In Oekraïne dacht men in de periode 1945 - 2013 ook dat er nooit meer oorlog zou komen. En zie wat er sindsdien is gebeurd. :X

Nee, ik vind het dom en gevaarlijk om Europa op te delen in twee machtsblokken onder leiding van Duitsland en Frankrijk met elk een stel satellietstaten. Dat is precies helemaal exact het verkeerde.

[..]
Duitsland en Frankrijk zijn momenteel al heel erg blij als ze zich goed staande kunnen houden op het wereldtoneel. Ze zouden gigantisch verliezen met een interne (interEuropese) oorlog gezien de enorme verwendheid van de Europese economieën. Die gaan geen oorlog meer met elkaar voeren binnen de huidige geglobaliseerde economische situatie. Het kan best dat er in de toekomst weer een oorlog plaatsvindt voor grondstoffen - dat lijkt mij zelfs uiterst waarschijnlijk - maar ook hiervoor geldt dat Duitsland en Frankrijk veel meer elders kunnen halen door samen te werken en met diplomatie en handel dan dat ze bij elkaar kunnen halen met oorlog.
Zoals deze wijze man uitlegt: de tijd van zero sum games is voorbij, landen hebben veel meer te winnen met handel en diplomatie.
Luister naar deze lezing. Het is niet zomaar een Youtube-filmpje, het is een lezing van een gerenomeerde schrijver en academicus voor een studentenpubliek aan een universiteit.
#NoDAPL
pi_154252172
quote:

[..]

Je haalt Euro en EU weer eens door elkaar. Dus die vraag van je kan vermoedelijk bevestigend beantwoord worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')