Dat is waar, indirect financiëren / redden we weer de grote banken. Maar evengoed redden we daarmee (deels) ons spaar- en pensioengeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar dat is wel ONS geld. Wat via de grieken naar onze banken gaat. Waar het ook heen gaat, WIJ zijn het kwijt
twitter:dannyctkemp twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 23:51:01Chances of deal still 50-50 because hardliners like Germany have to be convinced, EU sources say reageer retweet
Ik hoop dat je niet aan het trollen bent maar Draghi kan niet zomaar lege Euro's bijdrukken, daarvoor moet toestemming zijn. De ECB is een bank die alleen tegen onderpanden bijv. ("waardeloze") obligaties, geld uitleent met (idd) lage rentes en gunstiger aflossingsvoorwaarden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:45 schreef tfors het volgende:
[..]
Nee hoor, de rente op staatsleningen is zeer laag, die miljarden van Griekenland kunnen er makkelijk bij, zo niet, dan drukt Draghi ze wel bij.
De ECB leent geen geld aan landen alleen aan banken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet aan het trollen bent maar Draghi kan niet zomaar lege Euro's bijdrukken, daarvoor moet toestemming zijn. De ECB is een bank die alleen tegen onderpanden bijv. ("waardeloze") obligaties, geld uitleent met (idd) lage rentes en gunstiger aflossingsvoorwaarden.
Griekenland kan zo aan geld komen;
• EUrozone landen verstrekken leningen tegen voorwaarden.
• ESM (stabiliteits steun) waarvoor weer instemming nodig is van de EU leden.
• ELA (feitelijk onderdeel ECB) zorgt dat een land over voldoende kasgeld beschikt.
• IMF leningen, meestal stringentere voorwaarden
• Private sector leningen, banken en bedrijven, (bijv. in ruil van obligaties)
• Geldvierdienen natuurliujk gewoon produceren, zaken doen,handel drijven en belastingheffen.
Kijk dat is andere koek!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:06 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:dannyctkemp twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 23:51:01Chances of deal still 50-50 because hardliners like Germany have to be convinced, EU sources say reageer retweet
De ECB koopt staatsobligaties op dus ze sponsoren gewoon lidstaten. Volstrekt onwenselijk maar dat krijg je ervan als de centrale bank totaal onafhankelijk is.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet aan het trollen bent maar Draghi kan niet zomaar lege Euro's bijdrukken, daarvoor moet toestemming zijn. De ECB is een bank die alleen tegen onderpanden bijv. ("waardeloze") obligaties, geld uitleent met (idd) lage rentes en gunstiger aflossingsvoorwaarden.
Griekenland kan zo aan geld komen;
• EUrozone landen verstrekken leningen tegen voorwaarden.
• ESM (stabiliteits steun) waarvoor weer instemming nodig is van de EU leden.
• ELA (feitelijk onderdeel ECB) zorgt dat een land over voldoende kasgeld beschikt.
• IMF leningen, meestal stringentere voorwaarden
• Private sector leningen, banken en bedrijven, (bijv. in ruil van obligaties)
• Geldverdienen natuurliujk gewoon produceren, zaken doen,handel drijven en belastingheffen.
Olie opboren en in/voor het land daarmee geld overhouden is niet zo eenvoudig dat ze daar niet aan hebben gedacht. Verder zijn de concessies al vergeven aan bedrijven en/of nog niet geëffectueerd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:07 schreef Izzy73 het volgende:
Griekenland heeft enorme oliebronnen in de zee. Waarom gaan ze die niet opboren? Dat levert ze vele miljarden op waarmee ze er weer bovenop kunnen komen.
was effe zoeken wat met Unionsabgeordnete bedoeld werd. Lid van CDU/CSU dus...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kijk dat is andere koek!
Van FAZ:
Vor der Abstimmung über ein neues Griechenland-Paket stellen sich nun erste Unionsabgeordnete quer. Der CDU- Bundestagsabgeordnete Detlef Seif will einem neuen Griechenland-Paket die Zustimmung verweigern. Das hat er bei einem Gespräch in Washington klargemacht, so unser dortiger Wirtschaftskorrespondent Winand von Petersdorff. Er glaube nicht, dass der jüngste Reformvorschlag Griechenlands von der griechischen Regierung selbst verfasst worden sei. Das Papier sei nach seiner Überzeugung in Brüssel entstanden. Die Vorschläge stünden in deutlicher Diskrepanz zu den öffentlichen Reden des griechischen Regierungschefs Alexis Tsipras. Das wecke Zweifel, dass die Regierung die Reformen auch durchsetze. Seif hat auch Zweifel an den Zahlenwerken, die Grundlage für eine Entscheidung im Bundestag wären. Der Währungsfonds sei seit vielen Wochen nicht mehr im Land und habe deshalb kaum frische Konjunkturdaten. Seif gehört zum Europaausschuss des Bundestages, dessen Vertreter in den vergangenen Tage Gespräche in Washington und New York geführt habe.
Samenvatting: stuk komt niet van de Grieken, is in Brussel bekokstooft. Speech van Tsipras wordt niet gedragen door het stuk...
De Duits-Franse as kraakt...
Ja en lid van de 'commissie Europese zaken' van de Bundestag, niet zomaar een backbencher dus...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
was effe zoeken wat met Unionsabgeordnete bedoeld werd. Lid van CDU/CSU dus...
twitter:seed30_Greek twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 00:16:03-#greece Potami president Theodorakis "We don't authorise, we demand a deal to stay in Europe"And that was all Seriously30 secs speech reageer retweet
Baltische staten, Finland, Slovakije?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja en lid van de 'commissie Europese zaken' van de Bundestag, niet zomaar een backbencher dus...
Die tweet van AFP staat vooralsnog alleen, FAZ meldt hem nu ook, maar niet met extra bevestiging of zo. Die tweet die jij postte had het over 'hardliners like Germany', er zijn er dus meer...
Nederland?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Baltische staten, Finland, Slovakije?
Sorry kan de bron niet meer vinden, google denkt om één of andere mysterieuze rede dat ik een robot ben en moet een code intypen. De bron die ik las gaf aan dat er met de huidige olieprijzen voor bijna 100 miljard aan olie zit in aegean sea.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Olie opboren en in/voor het land daarmee geld overhouden is niet zo eenvoudig dat ze daar niet aan hebben gedacht. Verder zijn de concessies al vergeven aan bedrijven en/of nog niet geëffectueerd.
Griekenland is geen (rendabel) olieland. http://www.balkaneu.com/greece-signs-oil-gas-concession-deals/
Verder ben ik benieuwd naar je bron van die "enorme" oliebronnen.....
Ongeveer wat Rusland in drie maand oppompt... (of iets meer met de huidige prijzen)quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:33 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Sorry kan de bron niet meer vinden, google denkt om één of andere mysterieuze rede dat ik een robot ben en moet een code intypen. De bron die ik las gaf aan dat er met de huidige olieprijzen voor bijna 100 miljard aan olie zit in aegean sea.
Alle beetjes helpen in het geval van Griekenland, daarnaast nog legaal cannabis gaan kweken en Europa ervan voorzien en ze zijn een aardig eind op weg.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ongeveer wat Rusland in drie maand oppompt... (of iets meer met de huidige prijzen)
Was een item van Aljazeera (meestal zijn dit soort berichten een economische luchtballon) die claimt dat er voor $600bn aan reserves zit. Voorlopig zie/zag. ik nog geen oliebedrijven op de honing afvliegen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:33 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Sorry kan de bron niet meer vinden, google denkt om één of andere mysterieuze rede dat ik een robot ben en moet een code intypen. De bron die ik las gaf aan dat er met de huidige olieprijzen voor bijna 100 miljard aan olie zit in aegean sea.
twitter:seed30_Greek twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 00:46:24-#greece Kammenos makes some racist remark that "Asians never smile" What an idiot reageer retweet
Kammenos is huidige min van Deftwitter:NickMalkoutzis twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 00:47:14Kammenos argument for voting proposals: If we don't, lenders'll bring us to our knees & there'll be civil war. Put him down as "yes" #Greece reageer retweet
Olie denk ik ook nog niet zo direct aan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Olie opboren en in/voor het land daarmee geld overhouden is niet zo eenvoudig dat ze daar niet aan hebben gedacht. Verder zijn de concessies al vergeven aan bedrijven en/of nog niet geëffectueerd.
Griekenland is geen (rendabel) olieland. http://www.balkaneu.com/greece-signs-oil-gas-concession-deals/
Verder ben ik benieuwd naar je bron van die "enorme" oliebronnen.....
No offense, maar (kennelijk) is dit gewoon niet aan de orde als financieringselement.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Olie denk ik ook nog niet zo direct aan.
http://www.landenweb.nl/griekenland/economie/
De Griekse mijnbouw wordt in de EU steeds belangrijker vanwege het bauxiet, nikkel, magnesium en uranium, dat in andere EU-landen niet voorkomt
Ik zou niet weten wat voor een soort Uranium het is trouwens?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
No offense, maar (kennelijk) is dit gewoon niet aan de orde als financieringselement.
Griekenland is (nu) geen grondstoffenland, kan het ms worden maar nu hebben ze er weinig aan.
Skouries mijn bevat naar schatting 150 ton goud...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Olie denk ik ook nog niet zo direct aan.
http://www.landenweb.nl/griekenland/economie/
De Griekse mijnbouw wordt in de EU steeds belangrijker vanwege het bauxiet, nikkel, magnesium en uranium, dat in andere EU-landen niet voorkomt
Goud dat heb ik nog niet gelezen, heb wel meteen gegoogled erop, 150 ton is hoeveel in Euro?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Skouries mijn bevat naar schatting 150 ton goud...
5 miljard euro. de mijn is in Canadese handen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Goud dat heb ik nog niet gelezen, heb wel meteen gegoogled erop, 150 ton is hoeveel in Euro?
Hoop dat nou wel al hun staatsobligaties van hun zijn.
Was me teveel om uit te rekenen maar helaas het is bij anderen in bezit dus dat gaat over dan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
5 miljard euro. de mijn is in Canadese handen.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0PK2KZ20150710quote:EU, IMF give thumbs up to Greek bailout request: source
EU and IMF officials have given euro zone governments a positive assessment of Greece's request for a new bailout, a source close to the matter said, making it likely they will agree on Saturday to open talks on lending Athens tens of billions of additional euros.
Experts from the European Commission, European Central Bank and the International Monetary Fund spent Friday reviewing the Greek case for aid and proposals for economic reforms from Prime Minister Alexis Tsipras that will be conditions for any loans.
The positive evaluation, along with a conclusion that Athens currently needs some 74 billion euros to meet its obligations, will form a key part of discussions among euro zone finance ministers when they meet in Brussels at 3 p.m. (9.00 a.m. EDT).
With Greek banks shut and subject to capital controls for the past week, failure to agree a new program following five months of abortive negotiations had threatened effectively to force Greece out of the 19-state currency area, alarming EU leaders who have scheduled an emergency summit for Sunday.
One euro zone source, who has been skeptical of the leftist government’s commitment to a new reform program, said it was now “100 percent certain” the ministers would agree to launch negotiations. In the meantime, they will also consider short-term aid to tide Athens over until the three-year loan deal that Tsipras requested has been agreed and funds can be disbursed.
..
twitter:GreekAnalyst twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 01:47:43#Syriza MP & House Speaker Konstantopoulou talking about not only a blackmail, but 'act of war' against #Greece. Oh my...! reageer retweet
One flew over the Cuckoo's nest referentie.twitter:colmomongain twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 01:59:16As RP McMurphy said of his unsuccessful water-fountain defenestration attempt "I tried, goddamit,at least I did that much" #tsipras #Greece reageer retweet
twitter:melissinos twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:06:34Right now in #Greece Parliament #Varoufakis was called to vote. Laughs and shouts from many MPs "he's in Aegina having drinks!" reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:10 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:melissinos twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:06:34Right now in #Greece Parliament #Varoufakis was called to vote. Laughs and shouts from many MPs "he's in Aegina having drinks!" reageer retweet
twitter:NikiKitsantonis twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:21:11Govt has lost 10 votes, result will be close. Bill will pass due to opposition support but serious blow to govt. Reshuffle at v least reageer retweet
twitter:stratosathens twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:28:56Greek MPs approve government’s bailout proposal. YES 250 / NO 32 / Present 8. reageer retweet
twitter:athenslivegr twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:34:04145 of the 162 SYRIZA-ANEL MPs voted yes. Remainder abstained, no or absent. #AthensLive #Greece reageer retweet
145, net 50%?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:39 schreef L3gend het volgende:
Tsipras coalitie heeft averij opgelopen, teveel leden hebben tegen gestemd. De coalitie is nu afhankelijk van de oppositie gewordentwitter:athenslivegr twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:34:04145 of the 162 SYRIZA-ANEL MPs voted yes. Remainder abstained, no or absent. #AthensLive #Greece reageer retweet
ow, had afwezigen niet meegerekend.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:40 schreef L3gend het volgende:
[..]
145 van de 300, 151 is de meerderheid
Hoe moet ik dat zien met 250 stemmen voor en 32 tegen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:39 schreef L3gend het volgende:
Tsipras coalitie heeft averij opgelopen, teveel leden hebben tegen gestemd. De coalitie is nu afhankelijk van de oppositie gewordentwitter:athenslivegr twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:34:04145 of the 162 SYRIZA-ANEL MPs voted yes. Remainder abstained, no or absent. #AthensLive #Greece reageer retweet
Ik zie nu dat er een aantal afwezig waren, incl Varoufakis.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat zien met 250 stemmen voor en 32 tegen?
Maar die goedkeuring is toch geen probleem met 250 tegen 32 stemmen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:43 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er een aantal afwezig waren, incl Varoufakis.
Punt is dat Tsipras coalitie wankel is, en het afhankelijk is van de pro EU-oppositie, die de deal wel moeten goedkeuren.
quote:Bill passes despite government rebels
Although the bill has passed with a big majority, 250 out of 300, the big question is how the coalition split.
And it appears that only 145 Syriza-ANEL MPs backed the plan, out of 162.
Some eight Syriza MPs abstained, two voted no, and seven didn’t turn up.
(Under Greek parliamentary law, those seven absentee MPs don’t count as rebels).
The scale of the rebellion is a blow to Alexis Tsipras, and raises doubts over his ability to get these measure put into law.
BUT, this wasn’t a formal vote of confidence. So you can’t assume that these MPs would rebel on a knife-edge vote that could bring the government down.
But analysts are suggesting that this could force a government shake-up.
Dat het doorheen kwam, stond al vast. Maar het probleem voor Tsipras is dat zijn coalitie die meerderheid niet gaf, maar de oppositie (minus de communisten en neo-nazies) daarvoor nodig had.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 02:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar die goedkeuring is toch geen probleem met 250 tegen 32 stemmen?
En al zijn al die 32 tegenstemmers van Syriza, dan is dat toch nog steeds een behoorlijk kleine minderheid van die fractie?
twitter:NickMalkoutzis twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:39:44Strong support for proposals in Greek Parl't (250/300 MPs) but problem for PM is only 145 from coalition, raising Qs about majority #Greece reageer retweet
twitter:NickMalkoutzis twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:44:53Questions now if Tsipras can continue with this set-up or whether he needs new MPs/coalition/elections. Also, will lenders trust him #Greece reageer retweet
twitter:YanniKouts twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 02:36:58#Greece govt suffers wider losses than expected- Tough days ahead for Tsipras- Almost impossible to pass bailout laws under this coalition reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |