O, en mocht dit een LMK topic zijn dan zakt-ie vanzelf omlaagquote:Situatie;
Ik ben 44 jaar, 171cm lang en 112kg. Dat is ruim 40kg te zwaar. Knieproblemen, problemen met m'n rechtervoet, bekkenprobleem waardoor zitten (en daarmee ook bv fietsen) zéér pijnlijk is. Conditie van niks.
Ben 4 weken geleden begonnen met Evy, maar na voor de zesde keer les 1 te hebben moeten doen (want 3 minuten lopen was onhaalbaar) eerst maar eens stevig gaan wandelen. Inmiddels wandel ik flink door met rond de 6 - 6,1 km/uur. We (knorretje en ik) wandelen elke dag minstens een half uur stevig door. Vandaag weer een interval gedaan (zonder evy, maar gewoon op basis van hoeveel lucht en spierkracht ik heb).
Mijn 12 minuten test met Endomondo zet me nu op 1,47km, mijn snelste kilometer was 7m58s.
Hierbij heb ik een aantal keren 1 minuut gerend en 2 - 2,5 min gewandeld. Na 26:42 kon ik 3km afklokken, maar ik ben nog ver verwijderd van daadwerkelijk 3km achter elkaar hard kunnen lopen. Morgen weer wandelen. Zondag ws ook wandelen en dan ma - wo en vr weer hardlopen, waarbij ik hoop binnenkort toch wel 3 minuten aaneen hard te kunnen lopen.
Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:57 schreef zeefje het volgende:
Ikvind het wel makkelijk dat evy zegt Wanneer je tijd voorbij is. En ook hoeveel je hebt gelopen
Kan datquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd!
Zo moeilijk vind ik die stappen niet. Ik gebruik gewoon de tijdklok van mijn mobiel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd!
als je op het beginscherm zit dan kun je klikken op training.. als je daarin zit kun je klikken op eenmalig en kun je je eigen trainingen invoeren. Ik heb wandelen staan als langzaam en rennen als constant. Hij roept dan steeds het begin en het einde van een interval om. super handigquote:
Nee je hebt gelijk, maar het feit dat ik statisstiekjes heb en ook vooruitgang daadwerkelijk kan zien, maakt wel dat ik gemotiveerder blijf om mezelf te verbeterenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:13 schreef bazbo het volgende:
[..]
Zo moeilijk vind ik die stappen niet. Ik gebruik gewoon de tijdklok van mijn mobiel.
Deze week loop ik 12-12-4 met steeds 1 minuut pauze.
Je weet dan niet de afstand die je hebt gelopen, maar die vind ik ook niet belangrijk. Ik loop in mijn eigen tempo en het gaat mij erom dat ik de tijd volhoud, dat ik de conditie verhoog. Als ik snel wil gaan, koop ik wel een brommer.![]()
Op die manier raak je ook niet verkikkerd op de aanmoedigingen van Evy...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:
[..]
En gelukt?quote:Op maandag 13 juli 2015 09:05 schreef Polenbatser het volgende:
Vandaag staat les 20 op het programma. Ben er eigenlijk een beetje bang voor, want ik heb Evy ooit 6 of 7 jaar terug ook gelopen en toen was dit de enige les die ik niet volhield. Vorige met 5,6,7,8 ging prima, maar nu dus 4 x 8 minuten lopen, is best een sprong vooruit. Naja, ga er vanavond gewoon aan beginnen en we zien wel, gelukkig is het niet warm.
Ja!quote:
Ik loop al weer wat jaartjesquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:29 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ja!Maar niet overtuigend. Op een gegeven moment liep ik niet zo snel meer, voelde me net dat paard van Anky van Grunsven die van die pasjes op de plaats maakt.
Maar toch, wel volgehouden qua tijd. En Evy liegt! Ze zegt dat je 2 minuten rusttijd hebt na het tweede loopstukje, maar dat is echt maar 1 minuut.
Maar ben jij ook beginner? Je UI ziet er professioneel uit.Of kom je gezellig de beginners aanmoedigen.
Je hebt een mooi doel gesteld waarvoor je nog mooi een poos kan trainen. Hardlopen doe ik zelf altijd in een sportbroekje en sportshirt (als het maar vocht afvoert) en op een stel goed aangemeten schoenen. (dit is het meest belangrijk Note: Deze kunnen duur zijn maar een blessure is niet wenselijk en een fysio is duurder)quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
Ok... Ook maar eens hier melden.
Door de omstandigheden waar ik nu in zit heb ik me voorgenomen om mezelf een doel te stellen om me de komende tijd op te richten. Soort van afleiding zeg maar. Mijn keuze is gevallen om de Ajax Foundation Run, 25 oktober dit jaar, te gaan lopen. En dan de 5 km.
Ervaring met hardlopen? Neuh, af en toe op de loopband in de sportschool, meer niet.....
Dus wat is nu wijsheid als ik daar naartoe wil trainen? Evy? Een random schema van internet plukken? Gewoon op de loopband gaan en wat later pas echt buiten?
De tijd die ik kan investeren is niet onbeperkt. Ik denk dat ik maximaal 3x per week kan trainen, en dan nog niet eens alleen voor het hardlopen (dus ook combi met sportschool). Mijn wensdagen zijn dinsdag, donderdag en dan een dag in het weekend. Al zou het kunnen voorkomen dat ik een keer in het weekend niet kan ivm de kinderen.
Iemand tips hierover?
Ik heb hardloopschoenen, maar zal een extra paar moeten aanschaffen omdat ik deze eigenlijk gebruik in de sportschool. Verder heb ik wel een shortje, maar nog geen echte hardloopbroek. Iemand hiervoor ook tips (niet te duur svp).
Ik dacht al, dat kan nooit een beginner zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik loop al weer wat jaartjesSta op de "vooravond" om te beginnen met m'n marathonschema voor de marathon van Eindhoven in Oktober. Ik kwam inderdaad even hier kijken hoe het gaat. Iedereen is ooit bij 0 begonnen
Mijn UI is gemaakt tijdens de Ekiden. Dat is een estafette-wedstrijd waarbij je met een groepje samen de 42,2 Km loopt. Dus iemand 5, iemand 10, iemand 5, iemand 10, iemand 5 en de laatste 7,195. Daar doen we in het nu iets meer gevorderden topic elk jaar aan mee met zoveel mogelijk lopers.
Hoiquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:07 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ik dacht al, dat kan nooit een beginner zijn.Maar wel leuk dat je hier even komt kijken. Ik heb net even op Googlemaps gekeken en het rondje wat ik gisteren gedaan heb is 5,2 km zegt hij. Dat is dan nog wel met rustpauzes erin, maar niet verkeerd! Eigenlijk wil ik als ik straks klaar ben met Evy ook meedoen aan een 5km.
Hee! Ah dat vind ik eigenlijk heel tof, maar ik woon in Tsjechië, dus het wordt lastig om eraan mee te doenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef Angel-A het volgende:
[..]
HoiDe Ekiden was vorige week afgelast vanwege de warmte, in september komt er waarschijnlijk een herkansing. Als je zin hebt kun je aanmelden om de 5km te lopen. (Opgeven bij Pijll). Ik heb vorig jaar meegedaan, toen liep ik net een jaar, inmiddels alweer 3 HM's verder. Met een beetje regelmatig trainen (en jezelf vooral niet stuk lopen) gaat zo'n opbouw best snel.
Maakt het nog verschil of je schoenen buiten of binnen gebruikt? De schoenen die ik nu binnen gebruik bevallen namelijk primaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Je hebt een mooi doel gesteld waarvoor je nog mooi een poos kan trainen. Hardlopen doe ik zelf altijd in een sportbroekje en sportshirt (als het maar vocht afvoert) en op een stel goed aangemeten schoenen. (dit is het meest belangrijk Note: Deze kunnen duur zijn maar een blessure is niet wenselijk en een fysio is duurder).
De sportschool doe ik met name om vet te verbranden dus combi is zeker wel mogelijk. Afstand is een ruime 2 km, dus op zich mooie trainingsafstand.quote:Ik weet niet hoever je van de sportschool afwoont maar wellicht kun je dit combineren door er heen te rennen met b.v Evy of een internetschema. En dan gewoon terug wandelen. Als dat niet kan zou ik, gezien je wil rennen op de sportschooldagen, lekker na afloop van het sporten een schema of evy doen. Je hebt dan al mooi wat calorieën verbrandt met het krachttrainen zodat je met de cardio nog wat vet extra verbrandt. (als je dat niet wil of hebt draai het om)
Is de belasting ongeveer gelijk voor de spieren en gewrichten?quote:Op de loopband hardlopen kan ook, maar persoonlijk vind ik dat niks aan. Als je het doet, zet dan de stijging op 1% om de weerstand van de weg te simuleren.
Nee, dat wordt lastig als je in Tsjechië woont.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:52 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Hee! Ah dat vind ik eigenlijk heel tof, maar ik woon in Tsjechië, dus het wordt lastig om eraan mee te doen. Ooo dat heb je idd snel gedaan. Ik wil na deze eerste reeks van Evy eigenlijk ook de 5-10km reeks doen, dan zit je op een uur lopen aan het einde. Mag ik vragen hoe je dat met de training voor de HM doet i.c.m. werk? Want dan is het meteen een avondvullende training of niet? Ik denk dat voor mij door de week een uur trainen toch wel ongeveer de max is (twee of drie avonden dan), weekend zou meer kunnen zijn. Maar goed, zo ver ben ik nog lang niet. Eerst maar eens deze serie afmaken (alhoewel ik daar wel vertrouwen in heb) en dan zie ik wel verder
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LIF / [Hardlopen] #1025 - Trailen = verdwalen In de openingspostquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:16 schreef sanger het volgende:
Oh, en iemand ene linkje naar een goed schema?
Thanks, leek me hier meer op zijn plaatsquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:20 schreef Angel-A het volgende:
[..]
LIF / [Hardlopen] #1025 - Trailen = verdwalen In de openingspost
volgens mij staan daar zo een beetje alle opties tussen jaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Thanks, leek me hier meer op zijn plaats
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:13 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Nee, dat wordt lastig als je in Tsjechië woont.
Als je eenmaal op de 10 zit kun je langzamerhand je lange duurloop gaan uitbreiden. Ik train ook meestal 3x per week, soms lukte zelfs 2x maar ivm drukte op het werk. Ik loop op woensdag vaak een rondje van een km of 6/7 of ik doe interval: een stuk wat rondjes van 400 meter met 200 rust ertussen. Op zaterdag loop ik 5 kwartier met een loopgroep, daar doen we meestal interval en loopscholing, soms een wat langer stuk met versnellingen. Op zondag loop ik mijn lange duurloop, ik loop elke week ongeveer een kilometer meer als het lekker gaat, als het moeizaam gaat doe ik een stapje terug. Ik heb niet echt een vast schema, dat probeer ik wel maar er komt altijd wat tussendoor![]()
Alleen op zondag kost het dus aardig wat tijd, de rest van de week valt dat wel mee.Oh dat valt wel mee nog. Je hoeft dus niet elke keer 2 uur te trainen, maar met interval dan versnel je neem ik aan? Naja, zo ver ben ik nog niet. Ik heb geen endomondo trouwens. Heb wel even gekeken op de site, maar je moet er echt een smartphone voor hebben neem ik aan en ik leef nog in 1990.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb wel een tablet, maar om die nou mee te sjouwen elke keer, dat rent niet fijn denk ik.
Ik loop met een hardloophorloge en zet de logjes dan in Endomondo via de pc.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:23 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Oh dat valt wel mee nog. Je hoeft dus niet elke keer 2 uur te trainen, maar met interval dan versnel je neem ik aan? Naja, zo ver ben ik nog niet. Ik heb geen endomondo trouwens. Heb wel even gekeken op de site, maar je moet er echt een smartphone voor hebben neem ik aan en ik leef nog in 1990.Heb wel een tablet, maar om die nou mee te sjouwen elke keer, dat rent niet fijn denk ik.
Ah, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nu echt nog niks qua specifieke hardloopkleding en -gadgets, want ik dacht eerst eens kijken of ik het überhaupt volhoud. Alleen schoenen gekocht dus. Zal eens kijken naar zo'n hardloophorloge, maar die zullen ook wel aardig prijzig zijn? Ik zie ook wel vaak mensen met een smartphone rond hun bovenarm lopen. Naja, zolang ik Evy nog heb die me zegt wanneer ik moet lopen heb ik alleen m'n mp3-speler nodig. En op Googlemaps kijk ik dan hoe ver ik heb gelopen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:00 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik loop met een hardloophorloge en zet de logjes dan in Endomondo via de pc.
Schoenen binnen of buiten maakt niet zo heel veel uit, al stelt mijn sportschool het op prijs dat ik niet met vieze schoenen op hun toestellen zit, dus daar moet je evt rekening mee houden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Maakt het nog verschil of je schoenen buiten of binnen gebruikt? De schoenen die ik nu binnen gebruik bevallen namelijk primaAlhoewel ze niet duur waren.
[..]
De sportschool doe ik met name om vet te verbranden dus combi is zeker wel mogelijk. Afstand is een ruime 2 km, dus op zich mooie trainingsafstand.
[..]
Is de belasting ongeveer gelijk voor de spieren en gewrichten?
Ooo echt? Ga ik er ook 1 aanmaken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:07 schreef Yellowflower84 het volgende:
Je kunt je loopjes ook in Endomondo zetten als je geen smartphone hebt. Ik loop met Evy en teken daarna de route in Endomondo. Werkt ook.
Sinds ik loop heb ik aan moitvatie-cadeautjes gekocht:quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:08 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ah, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nu echt nog niks qua specifieke hardloopkleding en -gadgets, want ik dacht eerst eens kijken of ik het überhaupt volhoud. Alleen schoenen gekocht dus. Zal eens kijken naar zo'n hardloophorloge, maar die zullen ook wel aardig prijzig zijn? Ik zie ook wel vaak mensen met een smartphone rond hun bovenarm lopen. Naja, zolang ik Evy nog heb die me zegt wanneer ik moet lopen heb ik alleen m'n mp3-speler nodig. En op Googlemaps kijk ik dan hoe ver ik heb gelopen.
Zalando? H&M? Ik heb een hardlooplegging en vest van de H&M en dat zit bij mij prima. Wil nog wel een 2e hardlooplegging en die ga ik denk ik via Zalando bestellen. Wil het verschil voelen tussen bijvoorbeeld een Nike legging en die van de H&M.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
Verder heb ik wel een shortje, maar nog geen echte hardloopbroek. Iemand hiervoor ook tips (niet te duur svp).
jaaaa en ze hebben dan ook van die banden waar je je bidon o.i.d. in kunt doenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Volgende week is er weer sportkleding bij de Lidl! (Ik hoef niet perse dure kleren om in te sporten)
Handige tip! Thx!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:00 schreef MissStevie het volgende:
[..]
jaaaa en ze hebben dan ook van die banden waar je je bidon o.i.d. in kunt doenik ga er ook zeker even kijken
![]()
Alle lof is voor Mw. Puff, die kwam met de tipquote:
Ik dacht ik quote jou en dan pak ik Puff mee, niet dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:37 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Alle lof is voor Mw. Puff, die kwam met de tip
Ik zag ook nog iemand vragen om goedkope hardloopkleding, weet even niet meer wie, maar misschien is dit ook nog een leuke tip. Bij de fietskleding durf ik niet te kijken naar de prijzenmaar de hardloopkleding is qua prijs nog goed te doen vind ik.
https://www.leontien.nl/hardloopkleding
Duhquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Schoenen binnen of buiten maakt niet zo heel veel uit, al stelt mijn sportschool het op prijs dat ik niet met vieze schoenen op hun toestellen zit, dus daar moet je evt rekening mee houden.
Gisteren gewoon eens gek gedaan en op de loopband 13 minuten hardlopen, 2 minuten cooling down gedaan. Ging eigenlijk boven verwachting goed. Iets meer dan 2 km gedaanquote:2 km is een leuke afstand inderdaad om een met een beginschema heen te gaan, en 2 km terugwandelen is dan gelijk een lekkere cooling down.
Ja, op zich natuurlijk logischquote:De belasting is overal anders, op asfalt weer anders dan in het bos, en op een loopband weer anders.
Goede tip!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Volgende week is er weer sportkleding bij de Lidl! (Ik hoef niet perse dure kleren om in te sporten)
Ja met je schoenen kan wel. Als je er lekker op loopt en geen blessures krijgt kan je er wellicht op blijven lopen een poosje.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
DuhMaar dan kan ik in de sportschool verder op mijn zaalvoetbalschoenen lopen bv.
[..]
Gisteren gewoon eens gek gedaan en op de loopband 13 minuten hardlopen, 2 minuten cooling down gedaan. Ging eigenlijk boven verwachting goed. Iets meer dan 2 km gedaan
[..]
Ja, op zich natuurlijk logisch
Gewoon een hoed met een piemel erop opzetten. Dan weet je zeker dat ze naar die hoed kijken, en niet naar de manier waarop je loopt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:36 schreef Polenbatser het volgende:
Ha! Ik heb een 5km gevonden in oktober hier in de buurt. Alleen stiekem ben ik best een beetje bang om mee te doen. Ik vind het doodeng dat er dan mensen langs de kant staan te kijken hoe ik ren.
Die kijken niet naar 'hoe je rent', die zijn daar om je aan te moedigen!quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:36 schreef Polenbatser het volgende:
Ha! Ik heb een 5km gevonden in oktober hier in de buurt. Alleen stiekem ben ik best een beetje bang om mee te doen. Ik vind het doodeng dat er dan mensen langs de kant staan te kijken hoe ik ren.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Gewoon een hoed met een piemel erop opzetten. Dan weet je zeker dat ze naar die hoed kijken, en niet naar de manier waarop je loopt.
Eigenlijk weet ik dat wel, maar ik ben een beetje sociaal angstig in dit opzicht. Maar, dat is voor mij des te meer reden om toch te willen rennen. Én om de race uit te lopen én om die angst te overwinnen. Op één of andere vreemde manier vind ik de medelopers dan weer minder bedreigend.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die kijken niet naar 'hoe je rent', die zijn daar om je aan te moedigen!
Echt, als er iets tof is bij het kijken naar een evenement/race dan is het voor iedereen klappen en juichen, van de eerste tot de laatste!
Hoe verliepen je Evy lessen de vorige keer? Vond je de lessen zwaar, te licht of goed te doen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,
Ik heb vorig jaar de 0-5 km van Evy afgemaakt. Leuke evenenementjes gelopen en toen wilde ik beginnen met de 5-10 km. En liep ik tegen een blessure op. Weer een paar keer opnieuw begonnen, maar de blessure kwam steeds weer opzetten. Nu een flink tijdje gewacht met weer beginnen en vandaag in een rustig tempo weer de eerste les van Evy gelopen.
Mijn schenen gedroegen zich redelijk goed alleen wat steken naast mijn knie gehad voor de rest ging het prima.
Mijn kuiten daarentegen zijn het duidelijk niet meer gewend
Ik hoop dat het goed blijf gaan zodat ik hier gezellig mee kan posten
Evy lessen gingen de vorige keer goed. Vond het wel pittig met tijden hoor maar heb ze allemaal uitgelopen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:42 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Hoe verliepen je Evy lessen de vorige keer? Vond je de lessen zwaar, te licht of goed te doen?
Weet je waar je blessure destijds door werd veroorzaakt?
Helemaal niet nieuwsgierig ofzo...
Ben indd naar schema's aan het kijken nuquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja met je schoenen kan wel. Als je er lekker op loopt en geen blessures krijgt kan je er wellicht op blijven lopen een poosje.
13min om te beginnen is wel veel. Kijk maar eens hoe schema's opbouwen
Ik vind het wel fijn, werkt ook wel echt. Volgens mij is er weinig verschil met andere schema's qua opbouw, dus in principe doe je sowieso hetzelfde. Voor mij is het wel laagdrempeliger, omdat je niet zelf tijden hoeft bij te houden en te denken, ok nu even wandelen een minuutje en dan weer verder. Het is gewoon gemak en voor mij was dat wel het duwtje dat me deed gaan hardlopen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 07:48 schreef sanger het volgende:
Is dat Evy nou echt wat? Of alleen maar omdat het handig is om te volgen?
Ik vind het fijn. Rustig opbouwen zodat je niet te snel gaatquote:Op donderdag 16 juli 2015 07:48 schreef sanger het volgende:
Dit en het gemak van nummer op en gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het fijn. Rustig opbouwen zodat je niet te snel gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben een soort van eigen Evy analyse aan het vormen haha vandaar dat ik het vroeg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Evy lessen gingen de vorige keer goed. Vond het wel pittig met tijden hoor maar heb ze allemaal uitgelopen.
En ik heb geen idee waar mijn blessure de vorige keer door kwam. Heb toen trouwens ook nog een longontsteking gehad wat ook niet zal helpen![]()
Ik denk dat ik toen gewoon te graag teveel wilde. Maargoed ben al eens eerder geblesseerd geweest. Maar het zou fijn zijn mezelf eens heel te houden.
Mijn mening over Evy:quote:Op donderdag 16 juli 2015 07:48 schreef sanger het volgende:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit en het gemak van nummer op en gaan.
Net een poging gedaan tot les 17, maar na 2, 3, 6 gestopt, had geen motivatie meer. Vrij warm en de pest in. Volgende keer beter denk ik dan maar.Het is weer benauwd ja. Respect hoor dat je met het warme weer toch bent gaan lopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door NewBalance op 16-07-2015 19:01:31 ]
Ik denk niet dat het aan Evy ligt. Ik heb nou eenmaal een vrij blessure gevoelig lichaam.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:42 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Ben een soort van eigen Evy analyse aan het vormen haha vandaar dat ik het vroeg.![]()
Wel vervelend dat je niet weet waar je blessure door is gekomen. Als je het zou weten dan zou je nog kunnen proberen de blessure te voorkomen. Nu is het afwachten of het goed gaat. Ik hoop dat je jezelf heel weet te houden!
[..]
Mijn mening over Evy:
- Haar aanmoedigingen zijn goedkoper dan een personal traininer.
- Haar stem en accent zijn fijn om naar te luisteren.
- Het zijn mp3tjes dus je hoeft niet 'smart' aan de slag een simpele mp3speler voldoet.
- De opbouw van de lessen is voor een brede groep goed haalbaar. Als je er 4 x over doet om les 1 te halen dan zou mijn advies zijn om eerst conditie op te bouwen en dan aan Evy te beginnen, want dan is het nog even te pittig voor je en raak je gefrustreerd waardoor de kans dat je hardlopen leuk vindt, kleiner wordt.
- Ze geeft aan wanneer je rustdagen moet inlassen, wat heel belangrijk is voor de opbouw van sterke spieren en pezen en herstel van je lichaam. Het opbouwen van sterke spieren en pezen gaat namelijk minder snel dan de opbouw van je conditie. Als je hier geen rekening mee houdt dan is er een grotere kans op blessures.
- De muziek is afwisselend en heeft een goed ritme en er zitten niet al te vervelende tracks tussen.
Dit is slechts mijn persoonlijke mening. Het kan zijn dat anderen er totaal anders over denken.
[..]
Het is weer benauwd ja. Respect hoor dat je met het warme weer toch bent gaan lopen!![]()
Gewoon netjes je rust dagen pakken die zijn er niet voor niets.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:44 schreef NewBalance het volgende:
Ik heb voor het eerst geen rustdag genomen en 2 dagen achter elkaar gelopen. Ik voelde vage dingetjes (kan het geen pijntjes noemen) die ik sinds het begin niet meer gevoeld heb. Het belang van een rustdag is me nu echt duidelijk.![]()
![]()
Les 18 was heftig. Dacht dat ik het niet zou halen maar wilde niet falen dus gered en nu 2 rustdagen.![]()
Ik heb in dit topic gelezen over les 20 en ik kijk er niet naar uit.
Ja maar misschien ben jij sportiever. Ik was vroeger een shuttle-run-test-looser.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon netjes je rust dagen pakken die zijn er niet voor niets.
Verder die les 20 gaat je gewoon lukken![]()
Heb het niet als heel heftig ervaren ofzo
Begonnen bij les 1. Het ging goed, maar mijn conditie blijkt nog minder dan gedacht.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:39 schreef Voszje het volgende:
Hallo allen! Ik sluit me ook graag aan bij het beginnersclubje.
Gewoon een stukje rennen kan ik, maar ik wil ook het schema van Evy gaan gebruiken. De laatste tijd maar weinig aan mijn conditie gedaan, hooguit fietsen naar stage. Het beste lijkt me gewoon beginnen bij les 1, om erin te komen?
Niets om je voor te schamen hoor!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Begonnen bij les 1. Het ging goed, maar mijn conditie blijkt nog minder dan gedacht.
Op zich schaam ik me niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niets om je voor te schamen hoor!
Na het debacle van donderdag, toch maar les 16 nogmaals gelopen, wel met laatste 2 minuten wandelen ook rennen (daarna moest ik nog een kwartier uitlopen). Heb meer vertrouwen weer, want nu ging het best lekker.
Het was 4,9 km in 33 minuten.
Verder alleen 1-2 X per week yoga en/of Bodybalance in de sportschoolquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:03 schreef Voszje het volgende:
[..]
Op zich schaam ik me niet.Het rennen ging me best goed af, maar ik had het makkelijker verwacht. Ik ben 21, heb judo en voetbal gedaan, maar ik moest stoppen. Erg veel last van mijn kniebanden, wedstrijden kon ik niet meer uitspelen et cetera. Ik vind het echter toch wel belangrijk om een goede conditie te hebben.
Luister je iedere keer naar Evy qua rustdagen? Doe je nog iets anders naast het hardlopen?
Ik heb nu veel minder last van mijn knie. Ik moest destijds beginnen met krachttraining zo gauw ik uitgegroeid was (nu was ik dit al zo ongeveer op mijn 11de, maar toen mocht ik nog niet beginnenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Verder alleen 1-2 X per week yoga en/of Bodybalance in de sportschool. rustdagen hou ik aan, maar als het niet uitkomt schuif ik (ik loop niet twee dagen achtereen, maar niet altijd ma-wo-vr en 2 rustdagen). Ik was bij les 19, maar toen ging ik op vakantie en heb ik het teveel op z'n beloop gelaten.
Als je snel last hebt van je knieën is hardlopen misschien ook niet ideaal, heb je goed advies gehad bij de aanschaf van je schoenen?
Wat vind je er fijner aan? Ik kan me voorstellen dat je de muziek beter vindt, of vind je het schema zelf ook beter? Ik zie dat ie een week korter duurt en dat het in het begin minder opbouwt met langere loopstukjes maar juist kortere intervaltraing. Daar raak ik bij Evy juist altijd zo kapot van dat ik niet weet of het iets voor mij zou zijn. Aan de andere kant zijn hier ook beginners die de eerste drie minuten niet halen, dan is 60 sec rennen / 90 sec wandelen wellicht juist goed om te beginnen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor beginners kan ik ook de C25K (Couch to 5 K) podcasts aanraden. Die vind ik persoonlijk fijner dan Evy!
Weet niet of het een app is. Ik download de gratis podcasts via iTunes en zet ze op mijn mp3 speler.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:18 schreef Voszje het volgende:
C25K is ook een app toch? Die ga ik ook eens bekijken.Het schema ziet er in ieder geval wel aangenaam uit.
De muziek en mannenstem. Qua schema vond ik het langzame opbouwen erg fijn, want ik kon dus echt niks. 30 seconden was dramatisch. Meer intervallen schijnt ook beter te zijn om je conditie te trainen, maar het is net wat je zelf beter ligt inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat vind je er fijner aan? Ik kan me voorstellen dat je de muziek beter vindt, of vind je het schema zelf ook beter? Ik zie dat ie een week korter duurt en dat het in het begin minder opbouwt met langere loopstukjes maar juist kortere intervaltraing. Daar raak ik bij Evy juist altijd zo kapot van dat ik niet weet of het iets voor mij zou zijn. Aan de andere kant zijn hier ook beginners die de eerste drie minuten niet halen, dan is 60 sec rennen / 90 sec wandelen wellicht juist goed om te beginnen.
Les 1. Je gewrichten en spieren hebben nou eenmaal ook tijd nodig om te wennen. Evy zegt dat ook een paar keerquote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef sanger het volgende:
Nu heb ik al enige conditie en vorige week liep ik zonder enig probleem 13 minuten achter elkaar, zonder ooit iets opgebouwd te hebben. Ik wil nu wel een schema gaan gebruiken echter.
Ik zit te denken aan Evy. Maar begin ik dan wel gewoon bij les 1? Of stap ik verder in het schema in?
Ik vind het zo ...... Hoe moet ik het zeggenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Les 1. Je gewrichten en spieren hebben nou eenmaal ook tijd nodig om te wennen. Evy zegt dat ook een paar keer
Mja geen idee hoe blessure gevoelig jij bent natuurlijk. gewoon een beetje aanvoelen dan. maar ga niet meteen een kwartier achtereen lopen ofzoquote:Op zondag 19 juli 2015 11:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind het zo ...... Hoe moet ik het zeggenOm iedere minuut weer te stoppen
Noem me eigenwijs, maar dat zit niet in mequote:Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef GotC het volgende:
Mwah je kan ook een aantal lessen overslaan, maar zou dan starten bij de lessen waar je 5 min achter elkaar moet lopenRustig lopen, dan komt het goed.
Niet echt gevoelig voor blessures. Eigenlijk nog nooit geblesseerd geweest op een tweemaal een kruisband na. Maar ook in de tijd dat ik 4x poer week voetbalde had ik nooit ergens last van. Kleine pijntjes stap ik ook makkelijk overheen.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja geen idee hoe blessure gevoelig jij bent natuurlijk. gewoon een beetje aanvoelen dan. maar ga niet meteen een kwartier achtereen lopen ofzo
Er wordt ook niet voor niks gezegd rustig op te bouwen. Conditie technisch is het wel te trekken maar je lichaam moet er ook aan wennen. Ik zou toch rustiger opbouwenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik merk wel dat ik flink spierpijn heb.Misschien had ik niet meteen intervals van 8 minuten moeten doen, maar qua conditie lukte dat wel goed. Mijn lichaam moet het alleen nog leren bijbenen. Groei spiertjes!
In de sportschool cardio blijkt toch een stuk minder belastend.
Ik ken dat gevoel wel hoorquote:Op zondag 19 juli 2015 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet echt gevoelig voor blessures. Eigenlijk nog nooit geblesseerd geweest op een tweemaal een kruisband na. Maar ook in de tijd dat ik 4x poer week voetbalde had ik nooit ergens last van. Kleine pijntjes stap ik ook makkelijk overheen.
En van de week deed ik 13 minuten ineens achter elkaar en lichaam reageerde daar nauwelijks op![]()
Juist omdat het zo makkelijk lijkt te gaan heb ik de neiging teveel te snel te willen.
Mixed feelingsquote:Op zondag 19 juli 2015 11:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel wel hoorMaar ik weet zelf ook hoe beroerd het is om geblesseerd thuis te zitten,
Ik heb het eens heel langzaam opgebouwd van 30 sec naar dus die 8 minuten, maar dat is inmiddels wel wat maanden geleden. Hou vandaag sowieso een rustdag en dan kijk ik morgen wel hoe het gaat.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er wordt ook niet voor niks gezegd rustig op te bouwen. Conditie technisch is het wel te trekken maar je lichaam moet er ook aan wennen. Ik zou toch rustiger opbouwen
Gewoon weer even rustig opbouwen. En dan zeg ik niet dat je na iedere minuut 2 minuten moet wandelen ofzo. maar niet meteen je lijf zo'n schop gevenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb het eens heel langzaam opgebouwd van 30 sec naar dus die 8 minuten, maar dat is inmiddels wel wat maanden geleden. Hou vandaag sowieso een rustdag en dan kijk ik morgen wel hoe het gaat.
ga het zo eerst even binnen halenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Begin met week 2 of 3 ofzomooie tussenweg dan
Ja je hebt mail als het goed isquote:Op zondag 19 juli 2015 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
ga het zo eerst even binnen halenThanks
Eigenwijsquote:Op zondag 19 juli 2015 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Noem me eigenwijs, maar dat zit niet in meDat rustig aan doen dus
![]()
Maar Evy is onderweg nu, dus ga daar straks eens naar kijken
Ik blijf die 8 minuten wel doen, maar dan wacht ik nog even met ophogen.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon weer even rustig opbouwen. En dan zeg ik niet dat je na iedere minuut 2 minuten moet wandelen ofzo. maar niet meteen je lijf zo'n schop geven
Geluktquote:
Eigenwijsquote:Op zondag 19 juli 2015 12:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Eigenwijs.
Maakt mij verder niet uit, het is jouw lichaam
/rolt terug naar andere topic
Renate Wennemars? Interessant. Ga ik eens opzoeken. Ben nu voor de 1-5 km verknocht aan Evy maar voor de 5-10 staan alle opties nog open.quote:Op zondag 19 juli 2015 09:13 schreef GotC het volgende:
Naast Evy en C25K heb je ook de podcasts van Renate WennemarsIk vond haar muziek/stem/opbouw verreweg het fijnste (en ik heb heel vaak opgebouwd naar 5km dankzij Evy/Renate/C25K
)
Wel vet hoor dat je dat zo kan! Had ik niet hoeven proberen.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik blijf die 8 minuten wel doen, maar dan wacht ik nog even met ophogen.
Beterschap en dan de volgende keer eventueel in de ochtend lopen. Is het ook nog eens heerlijk rustig. Behalve met hardlopers danquote:Op maandag 20 juli 2015 12:35 schreef Polenbatser het volgende:
Nou ik lig sinds woensdag stil. Had eigenlijk zaterdag moeten lopen, maar het was veel te heet overdag en 's avonds een feestje. Zondag ook geen tijd en wil ik eindelijk vanavond dan maar gaan, ben ik verkouden geworden. Gaat hem dus ook niet worden, hopelijk zet het niet door en kan ik morgen of overmorgen gewoon lopen, maar ik baal wel.
Dank je! 's Ochtends lopen werkt voor mij niet helaas. Weet niet wat het is, maar ik kom dan echt niet vooruit.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Beterschap en dan de volgende keer eventueel in de ochtend lopen. Is het ook nog eens heerlijk rustig. Behalve met hardlopers dan
Ah ja dat kun je hebben inderdaad. Nou hopelijk ben je dan snel weer aan de betere hand en kun je weer lekker hobbelenquote:Op maandag 20 juli 2015 13:29 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dank je! 's Ochtends lopen werkt voor mij niet helaas. Weet niet wat het is, maar ik kom dan echt niet vooruit.
Jaaaa! Zal wel hoor, want zit nu wel gewoon op werk, morgen even kijken of he doorzet of niet, maar ik heb hoop dat het overwaait.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah ja dat kun je hebben inderdaad. Nou hopelijk ben je dan snel weer aan de betere hand en kun je weer lekker hobbelen
Beterschap! Ik herken de frustratie.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:35 schreef Polenbatser het volgende:
Nou ik lig sinds woensdag stil. Had eigenlijk zaterdag moeten lopen, maar het was veel te heet overdag en 's avonds een feestje. Zondag ook geen tijd en wil ik eindelijk vanavond dan maar gaan, ben ik verkouden geworden. Gaat hem dus ook niet worden, hopelijk zet het niet door en kan ik morgen of overmorgen gewoon lopen, maar ik baal wel.
Hee, die heb ikquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:40 schreef NewBalance het volgende:
Ik wil deze:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zit te wachten op het moment 'dat ik het waard ben'.
![]()
Wat is jouw doel en hoe ver ben je?quote:Op maandag 20 juli 2015 20:02 schreef MissStevie het volgende:
wat is iedereen lekker fanatiek!Herken ik wel.. ik verleng mijn training ook steeds met 4 á 5 min. anders komt mijn rondje niet uit.. en een kleiner rondje is natuurlijk geen optie
tot nu toe wel steeds profijt van gehad gelukkig met de weken/training wissel
![]()
vandaag heerlijk gelopen. Begonnen aan een nieuwe week in de training en gelijk 3 persoonlijke records verbroken
Ik denk dat jij een geavanceerder model heb? Hij is namelijk nu voor 99 euro te koop bij Bol.com. Ik heb hem besteld en mag hem nu 30 dagen gratis testen. Nu 2 x mee gelopen en bevalt tot nu toe erg goed. Je loopje terugzien in grafieken, cijfertjes, plattegrondje en loopjes met elkaar vergelijken is leuk en werkt motiverend!quote:Op maandag 20 juli 2015 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hee, die heb iktomtom cardio multisport. Als je bij ING zit, te bestellen met rentepunten voor 179,-
Wel een fijn horloge, met name door de optische HR meter (mijn vorige, suunto ambit, had een borstband) Nadeel is dat de gemiddelde pace iets minder nauwkeurig is dan bij mijn vorige horloge.
En hoe is het met de grote fok baasch eigenlijk? Loopt hij nog?
Ow dan heb je het horloge zonder optische HRquote:Op maandag 20 juli 2015 21:11 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een geavanceerder model heb? Hij is namelijk nu voor 99 euro te koop bij Bol.com. Ik heb hem besteld en mag hem nu 30 dagen gratis testen. Nu 2 x mee gelopen en bevalt tot nu toe erg goed. Je loopje terugzien in grafieken, cijfertjes, plattegrondje en loopjes met elkaar vergelijken is leuk en werkt motiverend!![]()
Ja, waar is Danny?
Les 19 gehaald. Les 20, 4 x 8 minuten vind ik nogal een forse stap omhoog in vergelijking met les 18. Ben benieuwd, maar eest een rustdag.
Oeh handig ding. Die zet ik op mijn verlanglijst.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:11 schreef NewBalance het volgende:
Ik denk dat jij een geavanceerder model heb? Hij is namelijk nu voor 99 euro te koop bij Bol.com. Ik heb hem besteld en mag hem nu 30 dagen gratis testen. Nu 2 x mee gelopen en bevalt tot nu toe erg goed. Je loopje terugzien in grafieken, cijfertjes, plattegrondje en loopjes met elkaar vergelijken is leuk en werkt motiverend!![]()
Ja, waar is Danny?
Les 19 gehaald. Les 20, 4 x 8 minuten vind ik nogal een forse stap omhoog in vergelijking met les 18. Ben benieuwd, maar eest een rustdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |