SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat lijkt me wel leuk aan in 't verre zuiden wonen, al die laagdrempelige loopjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mag toch best wel een keertje, een TT die niets met hardlopen te maken heeft?quote:Op maandag 13 juli 2015 07:37 schreef Guard het volgende:
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?![]()
loopt dat topic dan nog???quote:Op maandag 13 juli 2015 07:37 schreef Guard het volgende:
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Het schijnt dat men daar liever daadwerkelijk loopt dan erover te lullen......quote:
of het feit dat het meeste gelul per whatsapp gaat kan er ook mee te maken hebben
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Whatsapp vervangt het forum? Daarom is het zo lekker rustigquote:Op maandag 13 juli 2015 08:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Het schijnt dat men daar liever daadwerkelijk loopt dan erover te lullen......
of het feit dat het meeste gelul per whatsapp gaat kan er ook mee te maken hebben![]()
F means you're fucked![]()
Whatsapp groepen![]()
Dan groeit mijn hoofd helemaal scheef door het continu geplakt zijn aan een smartphone. Silly.
Dat had like2run trouwens niet moeten flikken, mensen laten verdwalen. Dan hadden we 24 pagina's gepiep gehad hier.![]()
Oh, ja, die whatsappgroep. Daar lees ik zo nu en dan.Er wordt teveel geluld, en ik zit niet aan mijn telefoon gekluisterd
![]()
Ja doei.![]()
SPOILER: speciaal voor Zwabber nog een duimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER: speciaal voor Zwabber nog een duimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nog even over trainen op hartslag. In 99,999999% van de gevallen doen sporters dat op basis van de "gewone" hartslagmeting, d.w.z. hartslagzones. Het grootste gedeelte heeft geen benul wat hun zones zijn en gebruikt rules of thumbs die niet altijd overeenkomen met hun eigen fysieke zones.
Wetenschap en sport gaan steeds meer samen en er bestaat software die op basis van HRV/R-R (heart rate variability) heel goed kan inschatten hoe je moet periodiseren. First Beat is een van de bekendste spelers in de consumentenmarkt en is verantwoordelijk voor algoritmes die o.a. gebruikt worden in de nieuwere horloges van Suunto, Polar en Garmin.
Ze hebben zelfs (betaalde) apps ter beschikking waarmee het mogelijk is om op basis van een wetenschappelijke analyse te gaan trainen. D.w.z. het kan zien hoelang je moet herstellen e.d.
Een korte review (vrij technisch) kun je hier lezen: http://the5krunner.com/20(...)oftware-mini-review/![]()
ik ben dan ook geen pro dus boeit het me ook niet zo heel veel.
De winst die ik kan behalen door een enorm wetenschappelijke aanpak doe ik toch wel weer teniet door een avondje stappen of "verkeerd" eten.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ondanks dat ik ook niet op die manier train (denk dat het alleen zin heeft voor mensen met aanleg, bij anderen is het netto effect klein), vind ik het wel interessant om over te lezen. De dingen die ik leuk vind aan hardlopen: het sociale aspect, het buiten zijn, de sport, trainingsleer en de techniek. Niet boeiend vind ik uiterlijk vertoon, spirituele zaken, superfoods, geregiseerd aanmoedigen en andere happy de peppie hipster onzin (dus: geen latte macchiato, maar koffie verkeerd).![]()
Ik denk dat het wel een grote stap kan zijn ja. Ook voor mensen met minder 'aanleg' (wat dat dan ook mag betekenen) heeft een training zoveel meer trainingseffect als je op het juiste moment traint (zie hieronder, de piekjes dus)
Te vroeg kan leiden tot overreaching (oververmoeidheid) en als je dat weken of maanden volhoudt, zelfs overtraining. Te laat betekent dat je wel traint maar weinig tot geen vooruitgang boekt, dat zal bij de meeste recreatieve lopers het geval zijn. Je kunt met dit soort data ook bepalen of het voor jou optimaal is om 2, 3, 4 keer per week te lopen bijvoorbeeld.
Het enige is dat de inschatting dan natuurlijk wel moet kloppen. En die geschatte hersteltijd houdt ook geen rekening mee met hoe jij die tijd gebruikt. Als jij in de '24 uur geschat herstel' alleen maar van hot naar her vliegt zal je toch langer nodig hebben om te herstellen..
Ik gebruik mijn rustpols om het een beetje in te schatten. Ik weet dat velen hier dat onzin vinden, maar ik heb er goede ervaringen mee vanuit het roeien en ik wil met de bijv. 85 (!! ja het staat er echt) en 90 km van de komende 2 weken toch wel in de gaten houden dat ik blijf herstellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het klinkt eerlijk gezegd meer alsof je voor de Marathon des Sables aan het trainen bent. Wat is je streven eigenlijk? Ik vind het nogal wat, 90 kilometer in een week voor een "normale" marathontraining (je bent toch voor een marathon aan het trainen?). Dat haal ik bij lange na zelfs niet in de week dat ik de meeste kilometers moet maken (56 kilometer of zo).![]()
Ik train voor een bepaalde tijd, die ik voorlopig voor mezelf houd. Ik maak de laatste maanden al wekelijks 40-60km dus ik denk ook dat we vanuit een ander startpunt komen. Ik train de laatste tijd ook gewoon 5x per week omdat ik daar tijd voor heb en het heerlijk vind, het verschil is dat er nu wat vaker trainingen van +15km onder vallen ipv 5-15km. Maar dit schema is gemaakt door mijn trainer die daar enorm veel verstand van heeft en genoeg diploma's heeft, en met zijn schema's heb ik in een paar maanden 15 minuten van mijn HM-pr afgehaald. Ik vertrouw er dus wel op dat hij weet wat hij doet, al vind ik het zelf ook wel een beetje heftig. Maar ik ben wel vaker bang geweest voor nieuwe schema's en onderschat wat ik aankon en uiteindelijk kwam het toch altijd goedquote:Op maandag 13 juli 2015 11:01 schreef Devv het volgende:
Het klinkt eerlijk gezegd meer alsof je voor de Marathon des Sables aan het trainen bent. Wat is je streven eigenlijk? Ik vind het nogal wat, 90 kilometer in een week. Dat haal ik bij lange na zelfs niet in de week dat ik de meeste kilometers moet maken (56 kilometer of zo).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Devv, het ligt ook een beetje aan je te behalen tijd.....de meeste ultra's lopen tussen de 100 en 120km per week, zo'n 26 weken achter elkaar maar ook de regionle topmarathoners lopen deze afstand, alleen voor een veel minder aantal weken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De snelle jongens van onze club lopen voor hun Marathontraining zo 90 mijl in een week. Maargoed, die lopen de M ook in 2.45-ish.Ja doei.![]()
Toen ik roeide trainde ik 10 uur in de week voor wedstrijdjes van 6-7 minutenDan is 7-8 uur per week trainen voor een wedstrijd van een paar uur niet zo gek
zulke jongens bedoel ik dus, alleen zullen ze die afstanden alleen in hun piekperiodes lopen tijdens gerichte trainingquote:Op maandag 13 juli 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
De snelle jongens van onze club lopen voor hun Marathontraining zo 90 mijl in een week. Maargoed, die lopen de M ook in 2.45-ish.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hier in het huisje waar wij slapen (Breda nog) kun je heerlijke latte machiato drinken. Mjam!![]()
Thuis drink ik normale koffie. Soms ook koffie verkeerd. Dat illustreert wel zo'n beetje hoe ik erover denk![]()
![]()
Wat ik wel grappig vond, was toen ik tegen mijn trainer zei: ja ik schrok wel een beetje van het aantal kms, hij zei 'jaa maar dat is wel inclusief in- en uitlopen he'. Alsof die kms niet meetellen voor je lichaam
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: