Welnee, de oppositiepartijen zullen hem aan een meerderheid helpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 01:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Parlement zegt morgen 'nee' en Griekenland is alsnog wegdit wordt een gebed zonder einde.
Ik denk dat hetzelfde in Duitsland gaat gebeuren. Lastig blijft het de baltische staten en Finland over te halen akkoord te gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 02:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Welnee, de oppositiepartijen zullen hem aan een meerderheid helpen.
Doe me dan maar liever Berlusconi, die is net zo corrupt tot op het bot, maar is voor de rest een karikatuur van de Italiaanse gladjakker/maffiabaas. Verhofstadt is gewoon een op geld beluste narcist met verdomd enge psychopathische trekjes.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik blijf het een geweldige politicus vinden.
Emu is met een big bang gekomen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:43 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb gegrepen dat Griekenland een gift van 50 miljard euro vraagt. Als de EU daarmee instemt zal het uiteenvallen, zwz de eurozone. Het schijnt zo te zijn dat muntunies uiteenvallen doordat rijkere lidstaten uiteindelijk het bijltje erbij neergooien. Een grexit zal ertoe leiden schoon schip te maken, het vat zonder bodem en de splijtzwam welke Griekenland is los te kappen en de fundamenten te versterken. Gebeurt dit niet dan vergaat het de eurozone waarschijnlijk zoals het gekomen is met een Big Bang die europa in een economische depressie kan storten.
Hier de BNP's van de EU. Het is even zoeken naar de Grieken. Met andere woorden die irrelevante Griekse economie gaat geen enkel fundament aantasten zo lang de rest er nog zin in heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:43 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb gegrepen dat Griekenland een gift van 50 miljard euro vraagt. Als de EU daarmee instemt zal het uiteenvallen, zwz de eurozone. Het schijnt zo te zijn dat muntunies uiteenvallen doordat rijkere lidstaten uiteindelijk het bijltje erbij neergooien. Een grexit zal ertoe leiden schoon schip te maken, het vat zonder bodem en de splijtzwam welke Griekenland is los te kappen en de fundamenten te versterken. Gebeurt dit niet dan vergaat het de eurozone waarschijnlijk zoals het gekomen is met een Big Bang die europa in een economische depressie kan storten.
Zoveel zin heeft de rest er al niet meer in. De achterban (bevolking) komt steeds meer in verweer en dat zal imo steeds verder toenemen mocht men het niet tot een grexit laten komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:22 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Hier de BNP's van de EU. Het is even zoeken naar de Grieken. Met andere woorden die irrelevante Griekse economie gaat geen enkel fundament aantasten zo lang de rest er nog zin in heeft.
[ afbeelding ]
Er is niets gebeurt. Het is in feite de continuering van een transfer-unie die ze willen bewerkstellingen. Een junk doet alles voor de volgende shot. (Gratis) geld is een verslaving imo. Uiteindelijk gaat men zich zelfs prostitueren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:22 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland gaat nu ineens akkoord met alle eisen van de voormalige troijka ?
Wat is er gebeurd ? Beseffen ze ineens dat het zondag echt menens word ?
Dat is meer jouw beoordeling op basis van de gebrekkige media.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoveel zin heeft de rest er al niet meer in. De achterban (bevolking) komt steeds meer in verweer en dat zal imo steeds verder toenemen mocht men het niet tot een grexit laten komen.
Ze gaan akkoord met de (meeste) eisen die nodig waren om 7,2 miljard te krijgen uit het tweede hulppakket. Ze willen er nu 50 miljard voor...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:22 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland gaat nu ineens akkoord met alle eisen van de voormalige troijka ?
Wat is er gebeurd ? Beseffen ze ineens dat het zondag echt menens word ?
Er is een paradox gaande die onhoudbaar is. De grieken weten echt goed wat de voordelen van een prijsstabiele munt zijn gezien hun verleden. Aan de voorwaarden voldoen die voor zo´n munt nodig zijn willen ze niet. Het gat dat ontstaat vullen ze op met transfers zolang men dat toelaat. De opkomst van EU en eurosceptische bewegingen en partijen zijn wel degelijk waarneembaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:34 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat is meer jouw beoordeling op basis van de gebrekkige media.
De meerderheid wil de euro houden, zelfs in Griekenland waar ze het minst positief over de EU denken wil de meerderheid erbij blijven. Klopt helemaal niets van die negatieve beeldvorming.
Fear mongering toepassen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:52 schreef Twiitch het volgende:
De Griekse regering diende donderdagavond haar voorstellen in bij eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem. In ruil voor onder meer hogere belastingen en pensioenhervormingen zou Griekenland zo'n 53 miljard euro aan leningen vragen, verspreid over drie jaar.
Ok, ik ga er vanuit dat de Eurogroep hiermee akkoord gaat. Maar welke Noord-Europese leider kan dit nog met een recht gezicht uitleggen aan zijn/haar volk?
Laat de USA zoals Schauble al grapte dan die tent ook maar ad infinitum financieren. Beter het juist aan Rusland te laten. Een beter vernietigend wapen dan dat is nauwelijks denkbaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Grieken weten hoe strategisch belangrijk ze zijn en de USA roept Europa weer even tot de orde.
Moet dat nog werken dan? Dat doen ze al jaren en toch staat vanochtend nog in de Volkskrant dat een meerderheid van de rijkere EU-landen de Grieken liever nu al kwijt is.quote:
Geo-strategisch. De russen pikken het in. Hopelijk welquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Moet dat nog werken dan? Dat doen ze al jaren en toch staat vanochtend nog in de Volkskrant dat een meerderheid van de rijkere EU-landen de Grieken nu al liever kwijt is.
Waarom was die Krim ook alweer belangrijk en waar ligt die.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Laat de USA zoals Schauble al grapte dan die tent ook maar ad infinitum financieren. Beter het juist aan Rusland te laten. Een beter vernietigend wapen dan dat is nauwelijks denkbaar.
De Krim en de Ukraine zijn een flinke moneydrain voor Rusland, ze zitten niet op te wachten op uitbreiding daarvan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom was die Krim ook alweer belangrijk en waar ligt die.
Een deel van de vloot ligt daar en die willen ongehinderd graag langs Griekenland en Turkijequote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De Krim en de Ukraine zijn een flinke moneydrain voor Rusland, ze zitten er niet op te wachten op uitbreiding daarvan.
De VS wil ook graag overal ongehinderd toegang hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een deel van de vloot ligt daar en die willen ongehinderd graag langs Griekenland en Turkije
Ja daarom gaan die de druk ook opvoeren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De VS wil ook graag overal ongehinderd toegang hebben.
Griekenland zie ik graag als russische vazalstaat mocht je dat nog niet begrijpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Griekenland uit de EU maar nog wel bij de NAVO, zie jij het gebeuren?
En dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Griekenland zie ik graag als russische vazalstaat mocht je dat nog niet begrijpen.
Nee, ze spelen nu machtsblokken tegen elkaar uit. Als ze zich prettiger voelen bij een russisch machtsblok wie zijn wij dan om ze ervan te weerhouden zich aan te sluiten?quote:
Daar heb je wel gelijk in, er spelen alleen meer dingen dan alleen de Euroquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, ze spelen nu machtsblokken tegen elkaar uit. Als ze zich prettiger voelen bij een russisch machtsblok wie zijn wij dan om ze ervan te weerhouden zich aan te sluiten?
Als geld bij die overwegingen de enige factor is heb ik ook liever dat ze optiefen.
De grieken weten donders goed dat wij ze ¨vrij¨ laten als ze dat willen. Niet zo, als je eenmaal met Rusland het bed deelt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, er spelen alleen meer dingen dan alleen de Euro
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:43 schreef Digi2 het volgende:
Yep, ik kan me heugen dat destijds er 2 ideeen waren, de kopgroep versus de Big Bang. Kopgroep idee was dat een klein aantal landen die aan strenge criteria voldeden zouden starten en vervolgens andere landen konden toetreden mits aan de criteria werd voldaan. Big bang was het idee met een grote groep te starten dmv verzwakte criteria (beoordeling en tijdspanne oprekken) en te hopen op convergentie. Er is gekozen voor de Big bang.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:20 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Emu is met een big bang gekomen?
enkele jaren terug vielen er nog doden door brandstichting bij banken in Athene bij de rellen rondom die programma's... nu zijn er meer demonstranten op de been die pleiten bij de regering vooral in de euro te bijven.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoveel zin heeft de rest er al niet meer in. De achterban (bevolking) komt steeds meer in verweer en dat zal imo steeds verder toenemen mocht men het niet tot een grexit laten komen.
De kredietverstrekkers houden hun achterban voor de gek met hun mark-to-myth boekhouden. Om de schijn op te houden blijven ze belastinggeld in een bodemloze put gooien, het is immers niet hun eigen geld. Tegen de tijd dat er geen ontkomen meer aan is de realiteit onder ogen te zien zitten de heren politici hoog en droog op een goed betaalde zetel bij een multinational.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:11 schreef RM-rf het volgende:
Zodra de kredietverstrekkers eigenlijk meer te verliezen hebben bij een eventueel grieks betalings-uitval, dan de grieken zelf, zouden deze wel dom zijn _alle_ opgelegde maatregelen zomaar te accepteren
Klopt. Het is een groot complot. En jij hebt het door.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De kredietverstrekkers houden hun achterban voor de gek met hun mark-to-myth boekhouden. Om de schijn op te houden blijven ze belastinggeld in een bodemloze put gooien, het is immers niet hun eigen geld. Tegen de tijd dat er geen ontkomen meer aan is de realiteit onder ogen te zien zitten de heren politici hoog en droog op een goed betaalde zetel bij een multinational.
Niks blijft de Grieken bespaardquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:24 schreef Vallon het volgende:
Het blijft mij verbazen, het "nieuwe zelfde" en zelfs (nog) strengere voorstel van voor het referendum gaan ze indienen wat als "OXI" was afgestempeld.
Het is geen complot en gebeurt open en bloot voorbeelden zat, Jan Kees de Jager CFO KPN, Gerrit Zalm CEO ABN. ¨Revolving doors¨ en ¨Old boys networks¨ zijn geen complottheorien. Of het allemaal zo bewust gebeurt weet ik niet of dat er een pervers onbewust mechanisme gaande is zou ook kunnen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Klopt. Het is een groot complot. En jij hebt het door.
Hulde.
Het voorstel is gisteren toch al goedgekeurd door het parlement? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit het nieuws?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:24 schreef Vallon het volgende:
Ben benieuwd of dit vandaag (wel ?) door het Griekse parlement komt om zo te kunnen dienen als (Grieks) geaccordeerd voorstel.
De regering heeft het goedgekeurd. Parlement is voor vandaag.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het voorstel is gisteren toch al goedgekeurd door het parlement? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit het nieuws?
quote:Bron: Parliament is expected to endorse the package after a frantic few days of negotiation that followed a landmark referendum last Sunday in which Greek voters backed the radical leftist Syriza government’s call for debt relief.
Complot of niet, de heren en dames politici proberen niet eens de schijn op te houden dat men geen eigendom van de internationale bankenwereld is...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Klopt. Het is een groot complot. En jij hebt het door.
Hulde.
Door de regering...een minister heeft niet getekend... Vandaag moet het door het Parlement, Tsipras zal geen fractiedwang toepassen, een (groot) deel (tot 70 of zo wordt gedacht) van de Syriza afgevaardigden zal tegen stemmen maar dat wordt gecompenseerd door de oppositie die met de regering zal meestemmen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het voorstel is gisteren toch al goedgekeurd door het parlement? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit het nieuws?
Niet zo somber. Ik denk dat het referendum voor drie zaken heeft opgeleverd voor de Grieken. Ten eerste hebben de Grieken laten zien dat ze een onberekenbare onderhandelingspartner zijn. Dat is gunstig in toekomstige onderhandelingen. Ten tweede heeft Tsipras met het referendum zijn binnenlandse positie versterkt. Hij is nu de onbetwiste leider van Griekenland. Ten derde hangt er een prijskaartje van 53 miljard Euro aan de plannen. Dat is fors want de Eurolanden weten donders goed dat dat geld voor een aanzienlijk deel niet terug zal komen. Het referendum heeft het prijskaartje sterk verhoogd. Want als men nu tegen stemt is niet Griekenland maar dat land de gebeten hond.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:24 schreef Vallon het volgende:
Het blijft mij verbazen, het "nieuwe zelfde" en zelfs (nog) strengere voorstel van voor het referendum gaan ze indienen wat als "OXI" was afgestempeld.
En dan klagen over clientelisme in Griekenlandquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Complot of niet, de heren en dames politici proberen niet eens de schijn op te houden dat men geen eigendom van de internationale bankenwereld is...
En als aller beste heeft het de economie voor een paar weken plat gelegd, heeft geen enkele investeerder meer vertrouwen in Griekenland en vertrouwen zelfs de grieken hun banken niet meer.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo somber. Ik denk dat het referendum voor drie zaken heeft opgeleverd voor de Grieken. Ten eerste hebben de Grieken laten zien dat ze een onberekenbare onderhandelingspartner zijn. Dat is gunstig in toekomstige onderhandelingen. Ten tweede heeft Tsipras met het referendum zijn binnenlandse positie versterkt. Hij is nu de onbetwiste leider van Griekenland. Ten derde hangt er een prijskaartje van 53 miljard Euro aan de plannen. Dat is fors want de Eurolanden weten donders goed dat dat geld voor een aanzienlijk deel niet terug zal komen. Het referendum heeft het prijskaartje verhoogd.
Er is geen grote manipulator, persoon of ALU-hoedje theorie etc.etc.,quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Complot of niet, de heren en dames politici proberen niet eens de schijn op te houden dat men geen eigendom van de internationale bankenwereld is...
Dat lijkt mij geen verandering tem opzichte van de situatie van voor het referendum.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:51 schreef malleable het volgende:
[..]
En als aller beste heeft het de economie voor een paar weken plat gelegd, heeft geen enkele investeerder meer vertrouwen in Griekenland en vertrouwen zelfs de grieken hun banken niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |