Alleen avocado op brood is ook niet lekker. Maar met bijvoorbeeld rauwe ham ofzo is het goed te doenquote:Op donderdag 9 juli 2015 11:57 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik vind het heerlijk in de sushi, maar zo op brood vind ik het wat minder.
Wat voor garnaaltjes gebruik je daarvoor?quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:01 schreef RobinOok het volgende:
Mijn favo salade:
[ link | afbeelding ]
Tomato & Avocado Salad
en anders gewoon met/in een garnalen cocktail:
[ link | afbeelding ]
Garnalencocktail
Avocado's kopen is een ramp in Nederland. En bij de AH al helemaal. Bij de Jumbo hier zijn ze vaak beter, maar,ook niet altijd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:05 schreef Bleie het volgende:
AvocadoIn Guatemala zijn ze zo lekker dat ik ze zó uit het vuistje at, hier meestal door een salade of als guacemole of zo.
Alleen jammer dat het zo nauw luistert met wanneer ze op hun lekkerst zijn. En dat de AH duidelijk iets anders onder 'eetrijp' verstaat dan ik.
Deze week bij AH 2 eetrijpe avocados voor 1.29quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:17 schreef OzBunyip het volgende:
Oh I love avocado! Jammer dat het zo duur is.
Geprakte avo met feta op brood, fingerlickin' delicious!
Ze zijn er idd een hele tijd slecht geweest. Sinds een paar weken zijn ze van goede kwaliteit (werk bij AH). Waar het aan gelegen heeft dunno, maar ik durf ze nu wel weer bij AH te kopen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:06 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Avocado's kopen is een ramp in Nederland. En bij de AH al helemaal. Bij de Jumbo hier zijn ze vaak beter, maar,ook niet altijd.
Ik woon in Australië, $3 voor een avocadoquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Deze week bij AH 2 eetrijpe avocados voor 1.29
Ow :/ Ja dan snap ik dat je ze duur vindt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:37 schreef OzBunyip het volgende:
[..]
Ik woon in Australië, $3 voor een avocado
En dat terwijl ze in Zuid-Amerika bekend staan als fruit voor de armen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:37 schreef OzBunyip het volgende:
[..]
Ik woon in Australië, $3 voor een avocado
Wacht even. Hoe kom je op dat idee?quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Want ik heb het idee dat ze niet zo heel populair zijn.
Doenquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:46 schreef OzBunyip het volgende:
Geloof het of niet, maar avocado's komen gewoon uit Australië zelf. Daarom is die prijs extra belachelijk. In de bergen hier zo'n 45 minuten vandaan is het klimaat ideaal voor avo's en hebben mensen ze dan ook volop in hun tuinen en verkopen ze voor een dollar langs de kant van de weg. Dus als we daar toevallig eens in de buurt zijn nemen we er wel een paar mee. Maar met $3 in de supermarkt blijft het meestal een luxe. Zit er serieus aan te denken zelf maar een avocadoboom te planten, haha!
Ow tof! Als ik die vanmiddag haal kan ik over een week avocado eten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Deze week bij AH 2 eetrijpe avocados voor 1.29
Niet liegen. Al het fruit (en vele groenten) wat bij de AH ligt is nog niet rijp, en avocado's zijn geen uitzondering. Altijd te hard, naar welke AH je ook gaat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze zijn er idd een hele tijd slecht geweest. Sinds een paar weken zijn ze van goede kwaliteit (werk bij AH). Waar het aan gelegen heeft dunno, maar ik durf ze nu wel weer bij AH te kopen.
Ik vind dat zelf ook heel moeilijk, maar er zijn trucjes voor om te kijken of ie goed is. geloof dat de pit aan de buitenkant hetzelfde moet zijn als de kleur van een avocado van binnen. Dan heb je een goede.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef Isis20 het volgende:
Ik heb het onlangs geprobeerd omdat het zo gezond is, en de twee die ik had smaakten naar niets... Heb ik foute gekocht of smaakt het gewoon naar niets?
Guacamole jaquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:40 schreef Tamashii het volgende:
Avocado's![]()
Maak mijn eigen guacemole, of in salade of met tonijnsalade erin opeten. Eet er het liefst 4 per week.
Dan smaakt ie naar meer dan niets?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:44 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf ook heel moeilijk, maar er zijn trucjes voor om te kijken of ie goed is. geloof dat de pit aan de buitenkant hetzelfde moet zijn als de kleur van een avocado van binnen. Dan heb je een goede.
Heerlijkquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:44 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Guacamole ja
Of met peer, blauwe kaas en walnoot door de rucola heen.
Hehe ach sommige mensen vinden het niets. Andere weer wel.quote:
dat doe ik volgens mij nog steedsquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:50 schreef Trashcanman het volgende:
Wie heeft als kind zijnde ook altijd gedacht dat je avocado met een d moest schrijven?
... Er zit toch ook een d in avocado?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:50 schreef Trashcanman het volgende:
Wie heeft als kind zijnde ook altijd gedacht dat je avocado met een d moest schrijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Ik spreek het nog steeds zo uit.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:50 schreef Trashcanman het volgende:
Maar je bent asociaal als je dat takje eraf sloopt in de winkel om te kijken of hij goed is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:46 schreef Trashcanman het volgende:
[ afbeelding ]
Avocado's zonder smaak ben ik nog nooit tegen gekomen.
Soms gamba's (diepvries, die ik even kook/gaar maak in bouillon) en soms Hollandse garnalen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:05 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wat voor garnaaltjes gebruik je daarvoor?
Dat doe ik ook thuis, als ik denk/hoop dat ie rijp genoeg is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:32 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Maar je bent asociaal als je dat takje eraf sloopt in de winkel om te kijken of hij goed is.
Gewoon heel voorzichtig voelen en ruiken.
Mijn avocado plant is nu iets van 1.30mquote:Op vrijdag 10 juli 2015 01:01 schreef Barwara het volgende:
[ afbeelding ]Persea americana Prachtig! Doe de pit in een pot en ge hebt een leuk plantje voor in huis http://nl.wikihow.com/Een-avocadoplant-kweken
Bij de Jan Linders zijn de avo's groener en hebben ze een gladdere schil. Structuur is wateriger. Die zijn smakeloos, laten liggen dus.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:28 schreef klaarover het volgende:
De smaak van avocado is vrij subtiel en zit echt in de vettigheid - smak smak lekker lekker.
Sowieso houd ik van vette dingen.
Wie avocado's smakeloos noemt, die heeft gewoon geen trek.
Heb je die diepvries avocado al getest? Ben wel benieuwd eigenlijk, lijkt me wel makkelijk maar klinkt zo apartquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:31 schreef FANN het volgende:
Ik las in een ander topic dat ze bij AH nu ook advocado stukjes uit de diepvries verkopen, vorige
keer was ik ze vergeten, maar die ga ik wel inslaan denk ik, want ik heb best al veel advocado's
weg kunnen gooien omdat ze al helemaal rot waren van binnen![]()
http://www.ah.nl/producte(...)chte-avocado-stukjes
Ik gebruik ze toch alleen voor Smoothies![]()
[ afbeelding ]
Nee, nog steeds nietquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Heb je die diepvries avocado al getest? Ben wel benieuwd eigenlijk, lijkt me wel makkelijk maar klinkt zo apart
Helemaal niemand?quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:17 schreef FANN het volgende:
Misschien dat iemand anders het hier ons kan vertellen of het wat is?
Uit het Smoothie topic!quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Heb je die diepvries avocado al getest? Ben wel benieuwd eigenlijk, lijkt me wel makkelijk maar klinkt zo apart
Dus we kunnen doosjes gaan inslaanquote:Op zondag 6 september 2015 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja ik!
Ik vind ze prima! Smoothie wordt er lekker dik en romig van. Ik had ze wel een klein beetje laten ontdooien voor ik ze erin doe. Maar dat hoeft denk ik niet per se.
Ze zijn helemaal ontdooid overigens ook lekker op brood.
Hoe kan dat nou ineens?quote:Op zondag 6 september 2015 20:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Allergisch geworden.Eerst nergens last van, maar kan het nu niet meer eten zonder gigantische buikkrampen. Zo jammer.
Dat kan blijkbaar, al at ik ze niet eens zo vaak. Paar keer per week. Ik begrijp het ook niet.quote:Op maandag 7 september 2015 10:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou ineens?gebeurt dat als je ze te vaak eet?
ik zit juist weer aan mijn groene Smoothie met een avocado erin
jeetje, wat jammer...ik neem tegenwoordig wel ieder dag een avocado, beetje uitkijken dusquote:Op maandag 7 september 2015 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kan blijkbaar, al at ik ze niet eens zo vaak. Paar keer per week. Ik begrijp het ook niet.![]()
Hetzelfde met kaneel maar daar verdronk ik wel bijna dagelijks mijn appels in dus is minder vreemd. Het belang van gevarieerd eten en 'alles met mate' gaat bij deze dus zeker op.
Heb je die diepvriesavocado van AH nou al geprobeerd?quote:Op maandag 7 september 2015 12:17 schreef FANN het volgende:
[..]
jeetje, wat jammer...ik neem tegenwoordig wel ieder dag een avocado, beetje uitkijken dus
Ja, ik moet nodig eens naar AHquote:Op maandag 7 september 2015 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je die diepvriesavocado van AH nou al geprobeerd?
En zo ja; hoe bevalt het?
Edit: oh, ik zie dat iemand anders ze al geprobeerd heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |