Net kwam ze weer dat iemand haar een taart was komen brengen omdat ze zo op haar plek was. Uh oke.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe is het nog opgelost met dat meisje laatst?
Aha.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Net kwam ze weer dat iemand haar een taart was komen brengen omdat ze zo op haar plek was. Uh oke.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:18 schreef Yreal het volgende:
even de troep uit mijn portemone gehaald. toch nog 95 euro gevonden tussen mijn pasjes...
ik vrees het wel. Gister begon ze ineens over dat ze een broek bij de primarkt had gekocht en er ineens korting op kreeg.quote:
Gewoon beter leren. Ik haalde goederenrecht ook twee keer niet met net zo'n leerpoging als jij. Toen ik het over moest doen hield ik het bij en had ik direct een acht. Je moet gewoon héél goed kennen wat bij het vak hoort. Vooral die bergen derdenbescherming en nietigheids/vernietigbaarheidsgronden zijn irritant maar zolang je ze niet kunt dromen haal je het niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef Etsu het volgende:
Nee maar Spiegel, heb je tips hoe ik registergoederenrecht kan halen?Ik vind het maar een stom, kut, overgewaardeerd vak waar ik me echt echt echt niet in wil verdiepen (had 1ste x een 3, toen een 5, dus ik ga vooruit
). Moet misschien in augustus mondeling tentamen doen, maar waar begin ik?!
Derdebeschermingsartikelen zijn idd kut en belangrijk, moet toegeven dat ik dat ook niet helemaal kende. In de 1ste kans 2 vragen erover en in de 2de 5quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon beter leren. Ik haalde goederenrecht ook twee keer niet met net zo'n leerpoging als jij. Toen ik het over moest doen hield ik het bij en had ik direct een acht. Je moet gewoon héél goed kennen wat bij het vak hoort. Vooral die bergen derdenbescherming en nietigheids/vernietigbaarheidsgronden zijn irritant maar zolang je ze niet kunt dromen haal je het niet.
Nou ja, zoek die derdenbescherming uit (zeker belangrijk bij registers natuurlijk) en maak een mooi overzichtelijk schema en ram dat in je brein by any means necessary.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Derdebeschermingsartikelen zijn idd kut en belangrijk, moet toegeven dat ik dat ook niet helemaal kende.
Dacht dat ik de rest wel kende, maar niet dus
Als er zes verschillende bepalingen zijn over derdenbescherming die niet bij elkaar staan in de wet moet je gewoon weten welke op welk moment toepasbaar is en daarvoor moet je ze ofwel kennen, ofwel weten waar ze staan en hoe je ze moet lezen. Maar dan moet je ze dus ook al kennen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:26 schreef Boterbartje het volgende:
Rammen is onzin, je moet gewoon weten wanneer iets van toepassing is en wanneer niet en de systematiek van de Wet kennen. Inhoudelijk staat gewoon in de wet
art. 3:23, 3:24, 3:25, 3:26 en 3:88, welke mis ik nog?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als er zes verschillende bepalingen zijn over derdenbescherming die niet bij elkaar staan in de wet moet je gewoon weten welke op welk moment toepasbaar is en daarvoor moet je ze ofwel kennen, ofwel weten waar ze staan en hoe je ze moet lezen. Maar dan moet je ze dus ook al kennen.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Anyway, voortgang is kut, kutter kutst.
Hahaquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
art. 3:23, 3:24, 3:25, 3:26 en 3:88, welke mis ik nog?
Ja, god, je moet wel weten welke er zijn en wanneer ze van toepassing zijn en hoe je ze moet lezen, maar je hoeft geen rijtjes vereisten uit je hoofd te leren, zoals wel heel veel mensen doen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als er zes verschillende bepalingen zijn over derdenbescherming die niet bij elkaar staan in de wet moet je gewoon weten welke op welk moment toepasbaar is en daarvoor moet je ze ofwel kennen, ofwel weten waar ze staan en hoe je ze moet lezen. Maar dan moet je ze dus ook al kennen.
Dikke tip: doe niet alles tegelijk en stel prioriteiten. Nu krijg je dat alles net níet is, beetje hoe vrouwen het doen. Mannen zijn niet van multitasken. Stel jezelf een doel, haal dat en stel dan een ander doel. Dan heb je volgend jaar je Pquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een combinatie van ziek worden en een miljoen dingen tegelijk moeten doen
Maar ik ben je halfbroertje.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Y vroeg het destijds. En ik kan y's charmes niet weerstaan natuurlijk!
Begeer je zijn broekje?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Y vroeg het destijds. En ik kan y's charmes niet weerstaan natuurlijk!
Ooh ja, pas een zaak aan het licht gekomen met een nietige akte! Gelukkig niet van mij of mijn kantoor, maar omdat ik wel gewoon m'n werk deed kwam aan het licht dat het eerder ergens anders juist niet goed is gegaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon beter leren. Ik haalde goederenrecht ook twee keer niet met net zo'n leerpoging als jij. Toen ik het over moest doen hield ik het bij en had ik direct een acht. Je moet gewoon héél goed kennen wat bij het vak hoort. Vooral die bergen derdenbescherming en nietigheids/vernietigbaarheidsgronden zijn irritant maar zolang je ze niet kunt dromen haal je het niet.
Wowquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ooh ja, pas een zaak aan het licht gekomen met een nietige akte! Gelukkig niet van mij of mijn kantoor, maar omdat ik wel gewoon m'n werk deed kwam aan het licht dat het eerder ergens anders juist niet goed is gegaan.
Nietig! Wow dat is echt vloeken in de kerk!
Inderdaad, ik heb heel vaak niet eens een euro voor een parkeerautomaat ofzoiets.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:44 schreef eriksd het volgende:
Laatste keer dat ik zoveel cash had is ook alweer 10 jaar geleden
Oké, maar iedereen ouder dan 14 weet hoe 95 euro er uit ziet. Hoeft geen foto als bewijs bij.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toch best een aardige score voor het opruimen van je portemonnee
Onbevoegd overgedragen registergoed (nou ja, nietig, dus eigenlijk niet overgedragen dus).quote:
Ik had vanmorgen nog 100 euro in m'n handen. Allemaal weer op.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:44 schreef eriksd het volgende:
Laatste keer dat ik zoveel cash had is ook alweer 10 jaar geleden
Ik ga dinsdag naar Denemarkenquote:
Oeh, die AH pannen zijn top.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog 100 euro in m'n handen. Allemaal weer op.Mooie pannen gekocht bij de AH, waren in de bonus.
[..]
Ik ga dinsdag naar DenemarkenMoet nog zoveel dingen regelen (tent etc, want camping), dus morgen ga ik naar Eindhoven om een tent op te halen en dan weer terug naar Groningen.
Lekker 6 uur ofzo onderweg.
Tefal is ook prima.quote:
Moet inductiepannen hebben, kosten een vermogen.quote:
Weet ik, heb inductie. Tegenwoordig kunnen heel veel pannen op inductie hoor. Het is ook een kwestie van gewoon goed investeren, goede pannen gaan jaren lang mee.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet inductiepannen hebben, kosten een vermogen.
Tentamens voorbij hequote:
Ik ga de dinsdag daarop.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog 100 euro in m'n handen. Allemaal weer op.Mooie pannen gekocht bij de AH, waren in de bonus.
[..]
Ik ga dinsdag naar DenemarkenMoet nog zoveel dingen regelen (tent etc, want camping), dus morgen ga ik naar Eindhoven om een tent op te halen en dan weer terug naar Groningen.
Lekker 6 uur ofzo onderweg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |