Nou, niets te zien van een pooier. En de aanwezigheid van sterke drank vormt een sterke aanwijzing voor een leeftijd van boven de 18 jaar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:43 schreef deedeetee het volgende:
relaas van een klant
[..]
relaas van Kimberley, VMBO leerling, klinkt als simpele dodo. * assertief * is niet een woord dat hierbij in mij opkomt.
[..]
Je noemt haar geen slet nee, maar je waardeoordeel is duidelijk. Jij vind haar minstens zo verantwoordelijk, hoewel zij minderjarig is en die kerels allemaal volwassen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Had ze toch ook? Maar ik noem haar geen slet. Ze is bewust met haar benen wijd gaan liggen om die kerel in de kamer naast haar een plezier te doen.
Je verdraait steeds zaken om je eigenlijk gelijk proberen te halen. Ik zal je wat vertellen; dat gaat je niet lukken.
Ja, ben ik met je eens, maar feit is dus dat er een vrij grote stroom van dat soort sites zijn waar vrouwen zichzelf aanbieden / worden aangeboden. En het OM daar bijzonder weinig tegen doet, maar na afloop bij zo'n zaak als dit er wel met gestrekt been in gaat...quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
En DUS moet je daar geen gebruik van willen maken. Of, als je dat toch doet, niet gaan janken dat je zielig bent als je betrapt wordt....
QFTquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:48 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Je noemt haar geen slet nee, maar je waardeoordeel is duidelijk. Jij vind haar minstens zo verantwoordelijk, hoewel zij minderjarig is en die kerels allemaal volwassen.
Ik vraag me dan af, hoe oud moet een meisje volgens jou dan zijn om slachtoffer te zijn?
Verder ga jij er steeds maar vanuit dat het meisje het allemaal vrijwillig deed, terwijl meerdere klanten verklaard hebben dat zij wisten/vermoedden dat het onvrijwillig was.
Die zogenaamde vrijwilligheid is afkomstig uit de verklaring van de loverboy!!! En we weten allemaal hoe super betrouwbaar DIE is.
Zolang het meisje niet ZELF, onafhankelijk, vanuit een beschermde omgeving en onder ede, verklaart dat zij vrijwillig werkte, ga ik uit van dwang, punt. En dat zou iedereen moeten doen, want die klootzak van een kutpooier vertrouw ik voor geen cent.
simpele dodo ?quote:De loverboy in de geruchtmakende Valkenburgse zedenzaak, Armin A. (21), moet twee jaar de cel in voor mensenhandel. Dat heeft de rechtbank in Maastricht donderdag bepaald. De rechtbank acht bewezen dat A. een minderjarig meisje gedwongen heeft tot seks tegen betaling met meerdere mannen.
Hij is ook veroordeeld voor onttrekking van het meisje aan het ouderlijke gezag.
De verdachte heeft volgens de rechter op geen enkel moment laten zien 'dat hij het kwalijke van zijn handelen inziet en hij heeft bovendien geen besef getoond van wat hij bij het slachtoffer teweeg heeft gebracht'.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste eerder drie jaar cel, waarvan een halfjaar voorwaardelijk.
Klanten
Klanten stonden letterlijk in de rij voor Kimberley. De één loste de ander af. A. bleek ook druk te sms-en met klanten. Vlak voordat politie binnen viel probeerde hij op het toilet een trio te regelen, zonder condoom.
Kimberly liet zich voortdurend schofferen en uitschelden, maar was smoorverliefd, schetste het OM vorige week. Ze mocht hem op gegeven moment alleen zien als ze honderd euro betaalde. Ze verdiende maar 300 euro met haar baantje in de supermarkt. ,,Dan kon ik hem maar drie keer zien", verklaarde ze bij de politie.
A. stelde toen voor: wil je seks voor geld? Kimberley vroeg of hij dat kon regelen. Dat kon hij, zei ze bij de politie. Van alle klanten stapte niemand naar de politie. Schokkend, vindt het OM.
Volgens het Openbaar Ministerie maakte A. 'grove inbreuk op haar menswaardigheid'. Mensenhandel is ook bij A. bewezen, volgens het OM. A. heeft de advertenties geregeld. Dat gebeurde vanuit het huis van A., op computer van zijn zus.
relaas van een klantquote:Kliniek
Het meisje, dat betaalde seks had met tientallen mannen in twee hotels in Valkenburg, zit op dit moment nog altijd in een kliniek. "Ik besef me nog steeds niet wat me overkomen is. Ik ben gestraft voor wat me is overkomen, ik ben mijn vrijheid kwijt."
'Welke jongen wil mij nog?'
Kimberly heeft geen idee hoe het nu verder moet met haar leven. "Ik vraag me af of ik ooit nog wel een jongen leuk zal kunnen vinden", klinkt het. "Welke jongen wil mij nu nog?"
De zaak heeft een gigantische impact gehad op het leven van het meisje. Haar advocaat Nino Pennino eist per klant een schadevergoeding van 5000 euro.
Wat moeten we nu geloven ?quote:Een vriendelijk meisje doet open. Ze stelt zich voor als Kimberly. Van de advertentie is niets gelogen, constateert Peter. Voor hem staat een assertieve vrouw, netjes opgemaakt, en - inderdaad - met een behoorlijke borstpartij. Ze lijkt alleen. Peter krijgt iets te drinken aangeboden. Sterke drank. Hoewel een borrel de zenuwen die door Peters keel gieren mogelijk kan temperen, slaat hij het aanbod beleefd af. Tijd is geld, weet hij. Na een halfuur is het gedaan. Kimberly biedt hem - wederom tevergeefs - nog een drankje aan en rekent uiteindelijk af. Dat is dan 75 euro.
Toch zal zij gerust nog wel de nodige last hiervan (blijven) ondervinden. Wat dacht je van mannen die haar lastig vallen, onder het mom van: je deed het ook voor hen, dus kun je het ook wel doen voor mij.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat de publieke opinie haar in eerste instantie als slachtoffer zal zien. En zij hoeft ook de cel niet in.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:54 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Toch zal zij gerust nog wel de nodige last hiervan (blijven) ondervinden. Wat dacht je van mannen die haar lastig vallen, onder het mom van: je deed het ook voor hen, dus kun je het ook wel doen voor mij.
Of problemen om een baan, huis, relatie te vinden, want ja, ze is wel die vieze hoer.
Ja, ze hoeft niet de gevangenis in, maar nee, daarmee is zij nog niet van alles af.
Het is toch ook gewoon een simpele bimbo. Een slecht en dom persoon.quote:Kimberly liet zich voortdurend schofferen en uitschelden, maar was smoorverliefd, schetste het OM vorige week. Ze mocht hem op gegeven moment alleen zien als ze honderd euro betaalde. Ze verdiende maar 300 euro met haar baantje in de supermarkt. ,,Dan kon ik hem maar drie keer zien", verklaarde ze bij de politie.
A. stelde toen voor: wil je seks voor geld? Kimberley vroeg of hij dat kon regelen. Dat kon hij, zei ze bij de politie. Van alle klanten stapte niemand naar de politie. Schokkend, vindt het OM.
Dat ze niet de slimste is begin ik nu ook te denken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Het is toch ook gewoon een simpele bimbo. Een slecht en dom persoon.
Wat stel jij voor dan? Dat we die mannen aan hun werk en hun familie zeggen dat ze even zes maanden op vakantie gaan en in die tijd niet beriekbaar zijn?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:52 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind dit wel ver gaan hoor. Ja, die mannen zijn ontzettend fout geweest en ja, die mannen verdienen straf, maar schuld en strafmaat wordt in dit land (gelukkig) nog altijd bepaald door de wet en door de rechter. Iedere kerel die in deze zaak voor moet komen ligt letterlijk met zijn hoofd op het hakblok van de publieke opinie. Ze raken zeer waarschijnlijk hun baan, bedrijf, gezin en een groot deel van hun vrienden en familie kwijt. Het lijkt meer op een ouderwets volksgerecht dan op een strafzaak.
Dan is het de vraag of de hele strafrechtelijke draaimolen wel op zijn plaats is. Zo'n zaak kost miljoenen en wat was nou eigenlijk de aangerichte schade?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ze niet de slimste is begin ik nu ook te denken.
Dat is vaak zo in dit soort gevallen. Wat mij betreft is dat echter geen vrijbrief om zo'n meisje straffeloos de prostitutie in te duwen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ze niet de slimste is begin ik nu ook te denken.
Mee eens. Met als ze kinderen hebben ook een verbod om die kinderen nog te zien.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo zeg... Tjezus.
Dit is dus precies waarom ik vind dat dit soort klanten, die dit soort situatie's opzoeken, strafbaar zouden moeten zijn.
Ze weten het, het kan ze geen bal schelen. Dit is in mijn ogen gewoon verkrachting en zou als zodanig bestraft moeten worden. Net zoals de loverboy in kwestie veel en veel strenger gestraft zou moeten worden omdat hij (mede)verantwoordelijk is voor al die verkrachtingen.
Echt, wat ben je voor hond als je zoiets doet?
Dat is voor strafrecht niet van belang.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan is het de vraag of de hele strafrechtelijke draaimolen wel op zijn plaats is. Zo'n zaak kost miljoenen en wat was nou eigenlijk de aangerichte schade?
Ik vind heel simpel, dat volwassen mannen uit zichzelf zouden moeten besluiten dat het geen goed idee is om van dergelijk louche aanbod gebruik te maken. Dan maar liever naar een club/bordeel. Dan ben je wel iets meer geld kwijt, maar daarmee koop je dergelijk risico af (verschuift naar bordeelhouder, die ID moet checken en zo).quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens, maar feit is dus dat er een vrij grote stroom van dat soort sites zijn waar vrouwen zichzelf aanbieden / worden aangeboden. En het OM daar bijzonder weinig tegen doet, maar na afloop bij zo'n zaak als dit er wel met gestrekt been in gaat...
Ik vind dat je nog wel een onderscheid mag maken tussen mensen die zichzelf hebben aangegeven en niet bewust waren van haar leeftijd / de 'dwang', en de gasten die het gewoon echt interesseerden of speciaal nog even om een jong meisje of zonder condoom vroegen.
Niemand hoeft eraan te twijfelen dat de jongen enorm misbruik heeft gemaakt van haar en terecht veroordeeld is. Maar het meisje helemaal vrijpleiten zoals hier gebeurt, is ook onjuist. Ik sluit overigens niet uit dat 'Peter' een relatief vroege klant was en dat de zaken daarna verder uit de hand zijn gelopen met grotere aantallen klanten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Het is toch ook gewoon een simpele bimbo. Een slecht en dom persoon.
De enige die we zeer zeker NIET moeten geloven is die klootzak van een kutpooier!quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:52 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dit verslag klopt maar indien waar vind ik idg de straf voor die Armin te laag.
In 10 dagen tijd zoveel kerels over je heen, Dat kan nooit gezond zijn. Begin nu toch wel medelijden met die meid te krijgen.
[..]
simpele dodo ?
[..]
relaas van een klant
[..]
Wat moeten we nu geloven ?
quote:Het leven van zijn dochter is geruïneerd. De vader van het meisje van 16 dat in een hotel in Valkenburg als prostituee werkte, wil daarom nu andere ouders waarschuwen voor loverboys.
Vader Pascal heeft in De Telegraaf zijn verhaal gedaan. Zijn minderjarige dochter had in een hotel in Valkenburg betaalde seks met zeker 80 mannen. Nu wil de man zijn verhaal kwijt, vertelt hij in de krant: "Mijn dochter is echt niet een of andere sloerie, maar voor het leven getekend door deze zaak."
ZIE OOK: Paniek klanten 16-jarige door 'prullenbak vol DNA'
De vader stapte op 8 oktober naar de politie. Zijn dochter was van de aardbodem verdwenen. Waarschijnlijk was ze ervandoor met Armin A., haar vriend van 21.
Pascal had al nooit een goed gevoel gehad bij de nieuwe vriend. Zeker niet nadat hij van iemand had gehoord dat A. een loverboy was.
ZIE OOK: 'Verdachte probeerde meisje juist te beschermen'
De situatie escaleerde. A. had het meisje in zijn macht: "Ze is altijd onzeker geweest en was helemaal gebrainwasht en gehypnotiseerd door die man."
Pascal stapte naar een privédetective. Via de telefoon van het meisje wist de detective haar locatie te vinden, vertelt hij aan de krant. "We hebben het gebied tot 300 meter precies kunnen bepalen."
ZIE OOK: Klanten 16-jarig meisje Valkenburg bang voor politie
Met die gegevens stapte de vader naar de politie. Pas 2,5 week later zou de politie hebben ingegrepen. A. werd op heterdaad betrapt. Het meisje zit sindsdien in een jeugdinrichting.
Justitie gaat nu volgens De Telegraaf onderzoeken of de politie eerder had moeten ingrijpen.
"Wij gaan hier helemaal aan onderdoor," vertelt Pascal: "Ons leven, ons gezin is geruïneerd door die man. Ik had echt niet voor mezelf ingestaan als ik hem had gevonden."
Het OM heeft het opportuniteitsbeginsel toch niet voor niets. Was er überhaupt een zaak als het meisje toevallig 15 maanden ouder was en dus 18?quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is voor strafrecht niet van belang.
Tuurlijk, maar kosten (waar jij het over had) zijn niet van belang.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het OM heeft het opportuniteitsbeginsel toch niet voor niets. Was er überhaupt een zaak als het meisje toevallig 15 maanden ouder was en dus 18?
"Hoe veel" is niet te zeggen natuurlijk, het is niet alsof dat bijgehouden wordt en dit soort zaken blijven sowieso redelijk onder de radar normaal gesproken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoeveel zaken zijn er dan al geweest waarbij een klant werd bestraft omdat er een vals paspoort was?
quote:Het standpunt van de verdediging.
De raadsman van verdachte heeft een beroep gedaan op afwezigheid van alle schuld ten aanzien van het onder 1 ten laste gelegde.
Verdachte is nooit op de hoogte geweest van de leeftijd van [slachtoffer 1] en heeft nooit het vermoeden gehad of moeten hebben dat [slachtoffer 1] minderjarig was.
Verdachte stelt niet te hebben geweten van de jonge leeftijd. Van de drie vrouwen die zij sporadisch heeft gezien, heeft zij nooit vermoed dat er sprake was van een minderjarige. Zij heeft op enig moment de identiteitskaart van [slachtoffer 1] gezien. Later heeft verdachte uit het dossier vernomen dat de kaart vals was. Ze heeft van andere betrokkenen gehoord dat ze rond de 18/19 jaar was. Gelet op de taalbarrière(..)
Het oordeel van de rechtbank.
De rechtbank verwerpt het verweer van de raadsman. Artikel 273f lid 1 sub 5º van het Wetboek van Strafrecht ziet op de bescherming van kinderen, waarbij de minderjarigheid een geobjectiveerd bestanddeel vormt.
Je verschuift dan gewoon de verantwoordelijkheid, meer niet. In principe hou je nog steeds een verrot systeem in stand, want in menig club/bordeel schijnt er ook genoeg mis te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:03 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ik vind heel simpel, dat volwassen mannen uit zichzelf zouden moeten besluiten dat het geen goed idee is om van dergelijk louche aanbod gebruik te maken. Dan maar liever naar een club/bordeel. Dan ben je wel iets meer geld kwijt, maar daarmee koop je dergelijk risico af (verschuift naar bordeelhouder, die ID moet checken en zo).
Heb je het geld niet, dan kun je kiezen voor de aloude optie: rechterhand + blaadje/dvd'tje etc.
Heb je schaamte, dan ga je naar een club/bordeel in een andere plaats.
In mijn optiek IS er geen enkel excuus. Er is legaal aanbod, DAAR moet je dan maar gebruik van maken. Dat er misschien meer aanbod bij moet komen, ben ik neutraal over en staat wmb echt helemaal los van deze situatie.
Wat zou die laatste allemaal hebben gedaan?quote:Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag straffen van zes maanden tot een jaar geëist tegen de eerste zes klanten die terechtstaan in de Valkenburgse zedenzaak.
Zij worden verdacht van seks tegen betaling met een zestienjarig meisje in twee hotels in de Limburgse stad. De zes verdachten waren niet aanwezig bij de zitting.
De zes mannen hoorden straffen eisen van zes tot twaalf maanden, waarvan bij vijf verdachten twee tot vier maanden voorwaardelijk. De aanklager eiste tegen één van de verdachten een onvoorwaardelijke straf van twaalf maanden.
Gokje: niet de eerste keer.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat zou die laatste allemaal hebben gedaan?
Klopt, maar dit was alleen maar mijn reactie betreffende het verweer vanuit de klant(en). Je kunt niet vol blijven houden, dat zij geen eigen verantwoordelijkheid hebben (niet dat jij dit beweerde, maar in het algemeen gesproken dus).quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je verschuift dan gewoon de verantwoordelijkheid, meer niet. In principe hou je nog steeds een verrot systeem in stand, want in menig club/bordeel schijnt er ook genoeg mis te zijn.
Je maakt jezelf natuurlijk ook van kant als je weet dat je onschuldig bent... Lijkt mij een heel duidelijk bewijs dat die mannen gewoon weten dat ze heel erg foute kinderverkrachters zijn. En geen enkele krant of media heeft ze gedwongen een tiener te verkrachten, dat hebben ze helemaal zelf gedaan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pas op he, er was 1 man die zei dat ze er uit zag als 18, dus, hadden ALLE mannen het moeten weten.
Afijn, dit was cynisch. Feit is dat er iets gebeurd is wat niet legaal was, en dat 2 mensen dit met 100% zekerheid wisten: De loverboy en het meisje.
De rest had een vermoeden kunnen hebben op basis van inschattend vermogen, wat niet iedereen bezit. Meisje stond onder invloed, dus treft geen blaam. Ik denk dat het bij 1 veroordeling blijft, omdat dit volgens mij onmogelijk is om onomstotelijk en overtuigend te bewijzen dat de mannen hadden kunnen weten dat...
Maar, gelukkig is iemand schuldig als een rechter iemand veroordeeld heeft, en tot dat moment onschuldig. Ik laat daarom ook het oordelen aan de rechter over. Wel een beetje jammer dat wanneer de rechter oordeelt dat ze onschuldig zijn er 2 doden zijn en meerdere gezinnen in puin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |