Geloof me maar dat geld niet altijd een motivatie is, wel vaak maar niet altijd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:00 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Vergeet VOOR HET GELD niet; er is goed te verdienen.
Mag ik je Levitt & Dubner's SUPER FREAKONOMICS als leesvoer aanraden trouwens? Hoofdstuk 1; "Wat is de overeenkomst tussen een prostituee en de kerstman?".
En wellicht ook WILLEN ze het niet snappen (op de zelfde manier waarop iedere Amerikaanse presidentskandidaat nadrukkelijk religieus is). Rob Oudkerk (jaaaaaa, daar is onze voormalige Amsterdamse wethouder weer) zal het heus wel snappen, nietwaar? En indertijd gesnapt hebben.
Kanjer, haal dat boek en lees dat hoofdstuk. Het gaat (Levitt is een befaamd econoom) om de economie van prostitutie (en economie gaat NIET alleen over geld, al denken de meeste mensen dat).quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geloof me maar dat geld niet altijd een motivatie is, wel vaak maar niet altijd.
Geen idee, sommige 16 jarigen kunnen er echt uitzien als 22. Ik heb geen foto's van het hoertje in kwestie gezien, dus zou het niet kunnen zeggen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat ze dondersgoed wisten dat ze niet meerderjarig was maar zich voordeden niet te weten dat ze minderjarig was
potentiele klanten ronselen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:15 schreef Loekie1 het volgende:
Geweldig dat de zaak openbaar is. Ik wil nog een dagje Maastricht doen, lijkt me leuk die mannen te bekijken.
Misschien wil een van die mannen je nogmaals hebben.quote:Kimberley: ,,Welke jongen wil mij nog met mijn verleden?''
quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
Grappig dat die mannen elkaar daar kunnen zien. 'Heb jij haar ook genomen? En jij?'
van NOSquote:De eerste zes mannen die worden verdacht van seks met een minderjarig meisje in de Valkenburgse loverboyzaak staan vandaag voor de rechter. Geen van hen is komen opdagen bij de rechtbank.
nou, met van die idioten in Nederland die wraak gaan nemen op je kinderen snap ik die keuze wel.quote:
Moet ze dat dan aan de klok hangen? Of weet de hele buurt wie zij is?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Misschien wil een van die mannen je nogmaals hebben.
Lijkt me ook een best probleem.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moet ze dat dan aan de klok hangen? Of weet de hele buurt wie zij is?
Al met al vind ik het een beetje overkomen alsof ze zelf in dat hele verhaal getrapt is. Uit liefde voor die volidioot ging ze met de benen wijdt. Nu weet papa, mama en de hele buitenwereld het en nu is het ineens een probleem.
loverboys / pooiers hebben zo hun manieren om die meisjes te dwingen tot alles wat zij verlangen. bedreiging van familieleden, mishandelen van huisdieren, geweld... grote kans dat zulke voorvallen ook in deze zaak hebben gespeeld. ik snap de aandacht voor die mannen niet zo, wat die jongen als haar pooier heeft gedaan is vele malen erger.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moet ze dat dan aan de klok hangen? Of weet de hele buurt wie zij is?
Al met al vind ik het een beetje overkomen alsof ze zelf in dat hele verhaal getrapt is. Uit liefde voor die volidioot ging ze met de benen wijdt. Nu weet papa, mama en de hele buitenwereld het en nu is het ineens een probleem.
En dan toch gewoon doorgaan?twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:27:29Een klant verklaarde: meisje was misschien net 18. Merkte ik omdat ze terughoudend was, omdat het leek alsof ze niet wilde. reageer retweet
twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:27:56Klant ging niet weg omdat hij er toch al was en al had betaald. reageer retweet
lulargumentquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou, met van die idioten in Nederland die wraak gaan nemen op je kinderen snap ik die keuze wel.
Wtfquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:29 schreef Franknfurter het volgende:
En dan toch gewoon doorgaan?twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:27:29Een klant verklaarde: meisje was misschien net 18. Merkte ik omdat ze terughoudend was, omdat het leek alsof ze niet wilde. reageer retweet
Edit:twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:27:56Klant ging niet weg omdat hij er toch al was en al had betaald. reageer retweet
![]()
Ik begreep ergens op het nieuws dat de rechtbank een paar mannen verplicht heeft te komen, met de mededeling dat ze desnoods door de politie worden opgehaald.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat een slaplullen. Kunnen ze niet opgehaald worden?
Maar ze deed het echt helemaal vrijwillig!!!1!!!111!!!1!twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:38:49Ook derde klant merkte dat meisje niet fijn vond. Ze zei volgens klant niets. Was stil. ,,Waarom gaan dan niet alle alarmbellen rinkelen?'' reageer retweet
Aangezien uit onderzoek blijkt dat het veelal meiden zijn uit gebroken gezinnen / met een lagere opleiding dan ook de vraag; krijgen kinderen hierover les op de middelbare school?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
loverboys / pooiers hebben zo hun manieren om die meisjes te dwingen tot alles wat zij verlangen. bedreiging van familieleden, mishandelen van huisdieren, geweld... grote kans dat zulke voorvallen ook in deze zaak hebben gespeeld. ik snap de aandacht voor die mannen niet zo, wat die jongen als haar pooier heeft gedaan is vele malen erger.
Doe eens niet zo hysterisch. Met je 1 en ! 'tjes. Man man man.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:40 schreef Franknfurter het volgende:
Maar ze deed het echt helemaal vrijwillig!!!1!!!111!!!1!twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:38:49Ook derde klant merkte dat meisje niet fijn vond. Ze zei volgens klant niets. Was stil. ,,Waarom gaan dan niet alle alarmbellen rinkelen?'' reageer retweet
Zolang ze niet huilt is er immers niets aan de handquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:40 schreef Franknfurter het volgende:
Probeer anders even één seconde sarcasme te interpreteren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hysterisch. Met je 1 en ! 'tjes. Man man man.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aangezien uit onderzoek blijkt dat het veelal meiden zijn uit gebroken gezinnen / met een lagere opleiding dan ook de vraag; krijgen kinderen hierover les op de middelbare school?
Kan me nog eens zo'n filmpje herinneren op Dumpert; Lieten ze aan meiden van 16 een foto zien van een of ander pooier, type gespierd, kek baardje, halterhempje, ketting. Groep meiden van het VWO vond hem een engerd, meiden van het VMBO vonden hem een heet ding.
Zo zeg... Tjezus.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:29 schreef Franknfurter het volgende:
Edit:twitter:rboere twitterde op donderdag 09-07-2015 om 10:27:56Klant ging niet weg omdat hij er toch al was en al had betaald. reageer retweet
![]()
Vmbo-meiden zouden massaal dit filmpje moeten zien. Hoe dom kun je zijn om voor dit soort machofiguren te vallen. Maak er een verplicht onderwerp bij Maatschappijleer van bij het vmbo en mbo.quote:
Hoezo gaat dat ver?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:52 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind dit wel ver gaan hoor. Ja, die mannen zijn ontzettend fout geweest en ja, die mannen verdienen straf, maar schuld en strafmaat wordt in dit land (gelukkig) nog altijd bepaald door de wet en door de rechter. Iedere kerel die in deze zaak voor moet komen ligt letterlijk met zijn hoofd op het hakblok van de publieke opinie, ze raken zeer waarschijnlijk hun baan, bedrijf, gezin en een groot deel van hun vrienden en familie kwijt. Het lijkt meer op een ouderwets volksgerecht dan op een strafzaak.
Tot nu toe heeft iedere verdachte verklaard dat ze merkten dat het niet goed zat. Allemaal zijn ze toch doorgegaan en hebben niet eraan gedacht de politie te bellen, ofwel: ze hebben dat meisje aan haar lot overgelaten, terwijl ze dondersgoed wisten dat het niet vrijwillig en illegaal was.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:52 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind dit wel ver gaan hoor. Ja, die mannen zijn ontzettend fout geweest en ja, die mannen verdienen straf, maar schuld en strafmaat wordt in dit land (gelukkig) nog altijd bepaald door de wet en door de rechter. Iedere kerel die in deze zaak voor moet komen ligt letterlijk met zijn hoofd op het hakblok van de publieke opinie. Ze raken zeer waarschijnlijk hun baan, bedrijf, gezin en een groot deel van hun vrienden en familie kwijt. Het lijkt meer op een ouderwets volksgerecht dan op een strafzaak.
En DUS is elke vorm van straf geoorloofd volgens jou?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat ver?
De arme zielen toch, zijn zich er bewust van dat het kind geen 21 is, dat ze het niet voor haar lol doet en gaan en gewoon overheen. Dat is natuurlijk helemaal niet erg, want gedwongen prostitutie, wat betekend dat iemand meerdere keren per dag verkracht wordt stelt niet zoveel voor, een foei en lekker weer naar huis.
dat is hopelijk iets positiefs dat uit deze zaak komt...quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:49 schreef NewHorizon het volgende:
Overigens prima dat dit zoveel media-exposure krijgt. Hopelijk denken mensen vanaf nu twee keer na als ze het niet helemaal vertrouwen.
Gewoon net zoals iedere andere verkrachter. Had je maar niet moeten verkrachten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
En DUS is elke vorm van straf geoorloofd volgens jou?
Krijgt elke andere verkrachter dit soort media-aandacht?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon net zoals iedere andere verkrachter. Had je maar niet moeten verkrachten.
Ja, en dat snap ik dus niet. Dat joch dat haar hiertoe gedwongen heeft zit een paar maanden langer en gaat daarna weer vrolijk verder met minderjarige meisjes uitbuiten voor zijn eigen financiële gewin.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:52 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind dit wel ver gaan hoor. Ja, die mannen zijn ontzettend fout geweest en ja, die mannen verdienen straf, maar schuld en strafmaat wordt in dit land (gelukkig) nog altijd bepaald door de wet en door de rechter. Iedere kerel die in deze zaak voor moet komen ligt letterlijk met zijn hoofd op het hakblok van de publieke opinie. Ze raken zeer waarschijnlijk hun baan, bedrijf, gezin en een groot deel van hun vrienden en familie kwijt. Het lijkt meer op een ouderwets volksgerecht dan op een strafzaak.
Zulke grote verkrachtingszaken krijgen veel aandacht ja.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Krijgt elke andere verkrachter dit soort media-aandacht?
volgens mij wordt dat allang gedaan... maar het is gewoon niet genoeg... er zullen altijd zwakke meisjes zijn die op doortrapte en slinkse wijzen worden verleid door dit soort jongens.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vmbo-meiden zouden massaal dit filmpje moeten zien. Hoe dom kun je zijn om voor dit soort machofiguren te vallen. Maak er een verplicht onderwerp bij Maatschappijleer van bij het vmbo en mbo.
Je hoort mij nergens zeggen dat de mannen in kwestie een standje moeten krijgen en weer naar huis kunnen. Wat mij betreft krijgen ze de maximale straf die er voor staat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat ver?
De arme zielen toch, zijn zich er bewust van dat het kind geen 21 is, dat ze het niet voor haar lol doet en gaan en gewoon overheen. Dat is natuurlijk helemaal niet erg, want gedwongen prostitutie, wat betekend dat iemand meerdere keren per dag verkracht wordt stelt niet zoveel voor, een foei en lekker weer naar huis.
jij hebt echt teveel vertrouwen in jonge meisjes die al hun hele jeugd gepest / genegeerd worden en dan opeens iemand vinden die om ze geeft...quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:00 schreef Loekie1 het volgende:
Die Armin zag er trouwens niet uit als een geweldenaar, meiden moeten ook leren mooie praatjes te doorzien en leren hoe in een vroeg stadium te stoppen met een verkeerde relatie.
Dus moeten we deze mensen in brand steken, vierendelen, de ballen eraf hakken enz. enz.? Is alles dan geoorloofd?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en dat snap ik dus niet. Dat joch dat haar hiertoe gedwongen heeft zit een paar maanden langer en gaat daarna weer vrolijk verder met minderjarige meisjes uitbuiten voor zijn eigen financiële gewin.
Volgens mij treft het ook veel gewone meiden uit liefdevolle families. Het feminisme heeft veel bereikt maar hier heeft het steken laten vallen. Vrouwen moeten gewoon leren dat er foute mannen rondlopen en die kun je niet altijd snel herkennen maar vaak ook wel.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jij hebt echt teveel vertrouwen in jonge meisjes die al hun hele jeugd gepest / genegeerd worden en dan opeens iemand vinden die om ze geeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |