Laatste keer mac vulde me primaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van die 1000kcal aan brood je zit je voller
Maar Mac is zo lekker. Big Tasty met bacon.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van die 1000kcal aan brood je zit je voller
Ik zou de eiwitten doorstrepen, maar er zit gewoon 48 gr eiwit inquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:28 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Maar Mac is zo lekker. Big Tasty met bacon.![]()
En dan krijg je ook nog wat eiwitten en vetten binnen.
Plus dat om twee uur 's nachts het lang vol zitten geen issue meer isquote:
Jep. Rond de 50g van alles.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:29 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik zou de eiwitten doorstrepen, maar er zit gewoon 48 gr eiwit in
Daar geloof ik best in. Is ook heel natuurlijk, als je er over nadenkt. Een leeuw piekt ook vóór het eten wordt opgediend. En zo gaat het met alle diersoorten. Je moet van nature inspanning leveren voor je voedsel.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je moet inderdaad doen wat het beste bij je pastMaar bijv 40 min fietsen van te voren is niet ongezond, er is zelfs een heel concept "fasted cardio" wat gelooft dat het beter is
Daar doelde ik meer op
Maar wij mensen zijn daar in het algemeen wel ver vanaf geraakt toch? Nadeel is dat de mensch gewoon een zak chips grijpt bij hongerklop i.p.v. te jagen voor voer...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar geloof ik best in. Is ook heel natuurlijk, als je er over nadenkt. Een leeuw piekt ook vóór het eten wordt opgediend. En zo gaat het met alle diersoorten. Je moet van nature inspanning leveren voor je voedsel.
Geef mij maar BK of kfcquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:28 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Maar Mac is zo lekker. Big Tasty met bacon.![]()
En dan krijg je ook nog wat eiwitten en vetten binnen.
Op hoeveel zit je in de cut?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:30 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Jep. Rond de 50g van alles.
Ik haal regelmatig een Big Tasty na het trainen. Zelfs twee keer gedaan sinds ik vorige week ben begonnen met afvallen.
Dat klopt, maar dat is dan dus niet per definitie schadelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wij mensen zijn daar in het algemeen wel ver vanaf geraakt toch? Nadeel is dat de mensch gewoon een zak chips grijpt bij hongerklop i.p.v. te jagen voor voer...
Ik zie het je telkens hebben over een hongerklop... maar als je een hongerklop hebt, heb je intensief gesport en al je reservers verbruikt. Meestal in die wielersport. Dus je benaming klopt niet. Overigens gaat een zak chips je ook niet helpen bij een hongerklopt maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wij mensen zijn daar in het algemeen wel ver vanaf geraakt toch? Nadeel is dat de mensch gewoon een zak chips grijpt bij hongerklop i.p.v. te jagen voor voer...
Ik voel jequote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:37 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ben vorige week begonnen op 2700 kcal, en zit vanaf deze week op 2600.
Klopt, maar er waren ook weer tegenstrijdige onderzoeken over het effectquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar geloof ik best in. Is ook heel natuurlijk, als je er over nadenkt. Een leeuw piekt ook vóór het eten wordt opgediend. En zo gaat het met alle diersoorten. Je moet van nature inspanning leveren voor je voedsel.
Ja, maar weet je, voor elke strijdigheid is altijd wel een tegenstrijdigheid te vinden, zeker met een onderwerp dat mensen zo ontzettend bezig houdt als afvallen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:47 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klopt, maar er waren ook weer tegenstrijdige onderzoeken over het effect
Is altijd zo lekker duidelijk
Jep, ik ook hoor, maar ik bedoelde meer dat voor iedereen iets anders werkt. Als je niet ontbijt, gaat fietsen en dan alles eet wat los en vast zit, dan kun je beter eerst ontbijten. Gevalletje door schade en schande wijs, zeg maar. Als ik niet ontbijt kan ik prima een hele poos voort, maar op een gegeven moment krijg ik een niet meer te stillen trek, ook niet als ik in theorie voldoende moet hebben gehad. Terwijl een ontbijt van 300 kcal dat voorkomt. Dus voor mij is het makkelijk, maar dat heb ik ook moeten lerenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is dan dus niet per definitie schadelijk.
Ik eet mijn brood ook liever ná m'n wandeling. Geeft ook meer voldoening ofzo.
Hier slechts 1700 kcal op trainingsdagen, ik ben jaloersquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:42 schreef Qwea het volgende:
Ik voel je Zit zelf op 2400. Wat best bizar laag was kreeg ik te horen Van hoeveel kwam je?
Tjaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:52 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Hier slechts 1700 kcal op trainingsdagen, ik ben jaloers
Ja, +1 hoor! Ik heb bijvoorbeeld jaren gedacht dat de weg naar een slank lichaam bereikt werd door zo min mogelijk te eten. Hell, wat heb ik weinig gegeten. En met effect hoor. Ik ben keislank geworden op 8 maanden ijsbergsla en tilapia.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, ik ook hoor, maar ik bedoelde meer dat voor iedereen iets anders werkt. Als je niet ontbijt, gaat fietsen en dan alles eet wat los en vast zit, dan kun je beter eerst ontbijten. Gevalletje door schade en schande wijs, zeg maar. Als ik niet ontbijt kan ik prima een hele poos voort, maar op een gegeven moment krijg ik een niet meer te stillen trek, ook niet als ik in theorie voldoende moet hebben gehad. Terwijl een ontbijt van 300 kcal dat voorkomt. Dus voor mij is het makkelijk, maar dat heb ik ook moeten leren
Ooh ja herkenbaar.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:01 schreef sandertjuh het volgende:
Zo ken ik er een paar die al een tijd aanmodderen, afvallen -> aankomen -> afvallen -> aankomen..
Minder eten -> te weinig eten -> stoppen -> sporten -> niet sporten -> sporten -> afvallen -> aankomen..
Zo gaat het al een hele tijd lang en luisteren? Nee natuurlijk niet
2400 Voor een vrouw die aan het afvallen is? Dat is echt niet bizar laag, dat is nogal veel. Ik zal waarschijnlijk ook richting de 2400 moeten gaan als ik wat langer bezig ben.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik voel jeZit zelf op 2400. Wat best bizar laag was kreeg ik te horen
Van hoeveel kwam je?
Als je ruim 370km per week maakt en nog KT doet daarnaast is dat volgens de profs laag. Ik vond het ook niet echt laagquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:14 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
2400 Voor een vrouw die aan het afvallen is? Dat is echt niet bizar laag, dat is nogal veel. Ik zal waarschijnlijk ook richting de 2400 moeten gaan als ik wat langer bezig ben.
Voor vorige week zat ik op 3700.
Na achten niks meer mogen eten omdat het anders niet wordt verbrand is onzin, inderdaad. Als je heel logisch nadenkt slaat het zelfs helemaal nergens op. Wat ik wel vreemd vind is dat 'zelfs' Rens Kroes dat zegt, terwijl ze afgestudeerd diëtist is. Zullen diëtisten dat daadwerkelijk leren? #levensvragen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Klopt, maar als je merkt dat je gaat snacken en snaaien als je niet ontbijt, is het toch verstandig om wel te doen. En daar hebben we het volgens mij over. Afvallen is, mits gezond, natuurlijk niks anders dan kcal in < kcal out. Wanneer je eet maakt niet uit daarvoor. Net als dat er vroeger zo'n fabel was, die je nog weleens hoort, dat je na achten niks meer mag eten, want dat zou je niet verbranden. Je reinste nonsens natuurlijk. Maar omdat de meeste mensen na achten niks voedzaams meer eten, maar aan de snaai gaan, is het in beginsel geen gek uitgangspunt.
Broodjesfilet american, carpaccio, yum
maar ik kan me voorstellen dat de slechtere dingen dan ook lonken, ja. Brinta lijkt me een prima keuze!
370km per week? Jeetje.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je ruim 370km per week maakt en nog KT doet daarnaast is dat volgens de profs laag. Ik vond het ook niet echt laag
3700Boh. Is het al najaar? Kan ik bulken.
Rens lijkt me nou ook weer niet de slimste figuur op aarde, of ben ik nu bot?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:17 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Na achten niks meer mogen eten omdat het anders niet wordt verbrand is onzin, inderdaad. Als je heel logisch nadenkt slaat het zelfs helemaal nergens op. Wat ik wel vreemd vind is dat 'zelfs' Rens Kroes dat zegt, terwijl ze afgestudeerd diëtist is. Zullen diëtisten dat daadwerkelijk leren? #levensvragen
Hoi trouwens!
Máár je wist stiekem ergens onbewust vast wel dat het toch niet zo heel gezond was om zo weinig te eten? Hoop ik dan.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, +1 hoor! Ik heb bijvoorbeeld jaren gedacht dat de weg naar een slank lichaam bereikt werd door zo min mogelijk te eten. Hell, wat heb ik weinig gegeten. En met effect hoor. Ik ben keislank geworden op 8 maanden ijsbergsla en tilapia.
Ik werd alleen daarna nog dikker dan ooit. Dat was wel een beetje de keerzijde
Jup. Week ervoor 350. Dus gemiddeld genomen kom ik op 370 uit.quote:
Nee. Nee, dat wist ik niet. Dat was in een tijd dat ik nog weinig actief was op fora en ik het enkel deed met wat ik dacht dat goed was en wat ik andere mensen zag doen. Je bent te dik, dus moet je weinig eten. Dat is ook wat je vaak hoort.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:24 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Máár je wist stiekem ergens onbewust vast wel dat het toch niet zo heel gezond was om zo weinig te eten? Hoop ik dan.
Dat sla deed ik ook. Hield het altijd een week vol en dan ging ik gewoon weer vol los. Ben wel blij ook dat ik nu ook van dat strakke af ben zoals een paar maanden geleden. Dat ik niet eens een ijsje oid at.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ja geen idee, shakes heb ik nooit gedaan. De gedachte dat je nooit iets te kauwen hebt maakte me al zielsongelukkig.
Wel appelslanken Sonja Bakker
en natuurlijk "eet niks, alleen sla".
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Rens lijkt me nou ook weer niet de slimste figuur op aarde, of ben ik nu bot?![]()
Ik heb weleens aan mensen die dit beweerden gevraagd of hun lichaam staat afgesteld op zomertijd of wintertijd, maar dan kijken ze je alleen glazig aan![]()
In het algemeen is het geen gek streven/advies, omdat veel mensen na achten koek, snoep, chips, worst, etc. eten. Niet de meest gezonde dingen. Dus als dat het patroon is, is niet eten na achten prima![]()
En filet americain is mager, hoog in eiwitten en vooral gewoon lekker, naar mijn mening. Maar dan wel het liefst verse
Het is geen beschermd beroep voor zover ik weet, iedereen mag zich diëtist noemen. Dus verwacht er niet teveel van op basis van de functieomschrijving.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:31 schreef Aijmee het volgende:
Ik weet het niet. Maar van een diëtist verwacht ik toch een zekere deskundigheid en kennis. En als ik zo'n uitspraak dan hoor van een dietist, denk ik dat er iets misgaat. En daarnaast ken ik ook mensen die afvallen via een diëtist en soms ook komen aanzetten met (in mijn ogen dan) ongezonde methodes, zoals afvallen op shakes met superweinig calorieen. Klopt, hoewel het volgens mij niet uitmaakt wát je eet als je wil afvallen, als je maar een bepaald aantal calorieën eet. Filet americain!
Ik kijk ook echt nooit tv ( altijd mediaplayer ) maar voor het eerst nu de tour én tv.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat kan mij weinig bekoren. Ik kijk sowieso weinig televisie, geen tijd voor
Daarom moet je imho ook écht een goede dietiste zoeken. 1 waarmee je een klik hebt en 1 die aansluit bij je behoeftes.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:31 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik weet het niet.Maar van een diëtist verwacht ik toch een zekere deskundigheid en kennis. En als ik zo'n uitspraak dan hoor van een dietist, denk ik dat er iets misgaat.
En daarnaast ken ik ook mensen die afvallen via een diëtist en soms ook komen aanzetten met (in mijn ogen dan) ongezonde methodes, zoals afvallen op shakes met superweinig calorieen. Klopt, hoewel het volgens mij niet uitmaakt wát je eet als je wil afvallen, als je maar een bepaald aantal calorieën eet. Filet americain!
\0/ voor jou!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens gaat het nu echt lekker met normaal eten hier. Zonder duizent squats of moeilijke ingrediënten. Ik begin het te snappen
Ik dacht dat iedereen zich voedingsconsulent kon noemen, maar juist weer geen dietist. Alleen ik kan het ook fout hebben. Klopt, hoewel ik het mensen ook niet kwalijk kan nemen dat ze denken dat dit gezonde keuzes zijn als de producten als zodanig gepresenteerd worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is geen beschermd beroep voor zover ik weet, iedereen mag zich diëtist noemen. Dus verwacht er niet teveel van op basis van de functieomschrijving.
Denk aan de ontbijtkoeken, liga en eierkoeken van Sonja Bakker. Als je het lekker vindt dikke prima, maar het superieure 'taart? nee dat doenik niet op een doordeweekse dag' sloeg nergens op, omdat ze vervolgens liga en eierkoek kaande
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb weleens aan mensen die dit beweerden gevraagd of hun lichaam staat afgesteld op zomertijd of wintertijd, maar dan kijken ze je alleen glazig aan
Ik heb 1x een shake (Modifast) van mijn nichtje geprobeerd. Was chocoladequote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ja geen idee, shakes heb ik nooit gedaan. De gedachte dat je nooit iets te kauwen hebt maakte me al zielsongelukkig.
Wel appelslanken Sonja Bakker
en natuurlijk "eet niks, alleen sla".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |