quote:Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.
Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".
De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".
Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiėle stabiliteit.
Diepe recessie
"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.
Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."
Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.
Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.
Levensvatbaar
"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".
Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.
http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet
Hij zegt zelf:quote:Op zondag 5 juli 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We krijgen het geld met rente dikke rente terug!
Daarnaast staan we garant voor tig miljardquote:Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij zegt zelf:
We lenen tegen 1,5% rente, krijgen het van Griekenland terug tegen 5% rente.
Over dat soort percentages valt sowieso te twisten maar als Griekenland er nu uit knalt dan betekent dat dus dat wij met een lening met rente van 1,5% zitten.
Lekker he, die solidariteit?
Het fundament van de Europese geschiedenis?? Zoals ik al zei: mensen lijken het juist perspectief volledig kwijt te zijn.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:40 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is het fundament niet een kleine voetnoot
quote:Merkel and Hollande want emergency summit on Tuesday
Angela Merkel and Francois Hollande have spoken on the phone tonight, and agreed that a eurozone leaders’ summit should be held on Tuesday.
That’s according to the German government spokesman, who said the chancellor and president also agreed that the referendum result should be respected (via Reuters)
Nee gast, van het Europese Systeem.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het fundament van de Europese geschiedenis?? Zoals ik al zei: mensen lijken het juist perspectief volledig kwijt te zijn.
Ik heb het niet over de europese geschiedenis ik heb het over de europese uniequote:Op zondag 5 juli 2015 22:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het fundament van de Europese geschiedenis?? Zoals ik al zei: mensen lijken het juist perspectief volledig kwijt te zijn.
Wat is het Europese Systeem?quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee gast, van het Europese Systeem.
Als Griekenland dit lukt zien Italie, Spanje en Portugal geen reden meer mee te doen aan schraalheid.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mochten er nieuwe onderhandelingen komen, krijgen wij dan ook een referendum of we meer geld in de bodemloze put willen gooien of worden wij gewoon keihard genaaid op een niet plezante wijze?
Nou, ik had het over de Europese geschiedenis. De EU is daarin trouwens net zo goed een voetnoot.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de europese geschiedenis ik heb het over de europese unie
Geld uitgeven dat er niet is en waarvoor toekomstige belastingbetalers in de noordelijke Europeese landen zullen moeten opdraaien, duh!quote:
quote:- I'm disappointed with what now seems to be the final result of the referendum in #Greece
- We will not go gently into this good night. We stand united and we need to respond to this situation as soon as possible
- Rejection of reforms by #Greece cannot mean that they will get the money easier
- The nightmare of the 'euro-architects' that a country could leave the club seems like a realistic scenario after #Greece voted No today
Blegh, het systeem wat wij hier in de EU hanteren. Alle achterbakse afspraakjes die zijn gemaakt etc.quote:
ik zet mijn geld op een anale verkrachting waardoor ik enige tijd niet kan zittenquote:
Dat lijkt mij ook het meest realistische scenario.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ik zet mijn geld op een anale verkrachting waardoor ik enige tijd niet kan zitten
Ik denk dat het meer/is dan een voetnoot, maar het zal zeker niet het einde betekenen van de EU.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Haalt Griekenland het eind van de week nog wel als lid van de EU? Ik denk dat het wel eens heel rap kan gaan.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:46 schreef crystal_meth het volgende:
Slovakia’s finance minister has warned that Grexit is now a realistic scenario.
tweets:
[..]
Wat valt er te respecteren aan de uitslag? Het is niet alsof ze geen geld meer schuldig zijn.quote:
Hoezo destijds? Secessie is ook niet mogelijk in de VS. Tenzij door een revolutie...quote:Op zondag 5 juli 2015 22:47 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer/is dan een voetnoot, maar het zal zeker niet het einde betekenen van de EU.
Tot Lissabon had Europa een 'hotel california' structuur, je kon er niet (goedschiks) uit. Nu kan dat wel, zij het in een alles of niets constructie met toestemming van alle anderen. Als de EU volwassen wil worden dan moet dat idee dat integratie unstoppable and irreversible is overboord. In die zin is dit dus zeg maar het begin van de puberteit. Laten we hopen dat die minder problematisch wordt dan die van de VS destijds...
Ik kan me nog goed herinneren hoe De Jager stellig in de Tweede-Kamer beweerde dat dit geld terug kwam. Want dat gebeurt immers altijd, dat is een historische traditie.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij zegt zelf:
Over dat soort percentages valt sowieso te twisten maar als Griekenland er nu uit knalt dan betekent dat dus dat wij met een lening met rente van 1,5% zitten.
Die halen gewoon het einde van de week en blijven lekker waar ze zitten, onze fijne politici gaan alles uit de kast halen om ze erbij te houden. Het verdwijnen van een land uit de unie zou meer gezichtsverlies betekenen voor de eurofielen in Brussel als dat ze hun achteban in eigen land intresseertquote:Op zondag 5 juli 2015 22:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Haalt Griekenland het eind van de week nog wel als lid van de EU? Ik denk dat het wel eens heel rap kan gaan.
En dan laat iemand gewoon achter hier waar iemand aan mee opgebouwd heeft?quote:Op zondag 5 juli 2015 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
Ga gewoon weg als het zo enorm kut is hier, geen hond heeft tien jaar de tijd nodig om voor een vliegticket te sparen
Hahahaha, iedereen heeft toch die neus van hem zien groeien toen hij dat zei?quote:Op zondag 5 juli 2015 22:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren hoe De Jager stellig in de Tweede-Kamer beweerde dat dit geld terug kwam. Want dat gebeurt immers altijd, dat is een historische traditie.
In de VS kan daarentegen een lidstaat wel failliet gaan, zonder uit de unie te vliegen of uit de dollar te moeten.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo destijds? Secessie is ook niet mogelijk in de VS. Tenzij door een revolutie...
Ditquote:Op zondag 5 juli 2015 22:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die halen gewoon het einde van de week en blijven lekker waar ze zitten, onze fijne politici gaan alles uit de kast halen om ze erbij te houden. Het verdwijnen van een land uit de unie zou meer gezichtsverlies betekenen voor de eurofielen in Brussel als dat ze hun achteban in eigen land intresseert
Dat het niet op een burgeroorlog uitdraait Meth bedoelde ik :-) Laten we hopen dat de rest van de Europese leiders langzaam maar zeker tot inzichten komen die wij schijnbaar al hebben.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo destijds? Secessie is ook niet mogelijk in de VS. Tenzij door een revolutie...
4,7 miljard euro ging dat om.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij zegt zelf:
Inderdaad, zulke mensen moeten gewoon een strafzaak aan hun broek krijgen.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het uiteraard niet, maar iemand die ons zo voor liegt en daarvoor geen enkele verantwoording af hoeft te leggen; dat gaat er bij mij niet in.
Die kan er ook bij ja. Met zn gladde sjembek.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:52 schreef BarryOSeven het volgende:
Landverrader, Dijsselbloem mag er ook bij trouwens, dat is al zo'n zelfde lafbek.
Het enige dat ik zag groeien was die vieze vette hamburger pens van hem, smerige huilbak. CDA was het toch? Willens en wetens de hel in, dat moet satan zijn geweestquote:Op zondag 5 juli 2015 22:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hahahaha, iedereen heeft toch die neus van hem zien groeien toen hij dat zei?
Wat had hij dan moeten zeggen? Dit geld investeren we in Griekenland om het vertrouwen te herstellen, maar we krijgen het nooit terug. Hoe had je gedacht dat de financiėle markten had gereageerd als een bewindspersoon van een respectabel land dat had gezegd?quote:Op zondag 5 juli 2015 22:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren hoe De Jager stellig in de Tweede-Kamer beweerde dat dit geld terug kwam. Want dat gebeurt immers altijd, dat is een historische traditie.
Ja dat is inderdaad het geld waar het volk van weet.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
4,7 miljard euro ging dat om.
Ik wil niet eens meer weten voor hoeveel meer geld we nog in de boot gaan overigens.
Nouja er wordt vaak lacherig gedaan over zulke uitspraken, maar ik vind dat echt.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Inderdaad, zulke mensen moeten gewoon een strafzaak aan hun broek krijgen.
Best mogelijk dat Tsirpas nu toch toegevingen gaat doen. Betrekken van de andere partijleiders zou daarop kunnen wijzen...quote:Tsipras: Now, we return to negotiations
Negotiations between Athens and its creditors will start tomorrow, insists a serious-looking Tsipras.
We are ready to continue negotiating with a reform plan, and the goal of restoring our banking system to normality quickly.
Tsipras also declared that Greece will insist on debt restructuring being on the table at those talks.
I have asked the Greek president to convene the party leaders meeting tomorrow for a briefing, but also hear their views, he adds.
Die man zit niet op de die plek om ons voor te liegen. Wij hebben hem gekozen, hij werkt voor ons en dient het volk. Expres de boel bedriegen hoort daar niet bij.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:53 schreef mtk het volgende:
[..]
Wat had hij dan moeten zeggen? Dit geld investeren we in Griekenland om het vertrouwen te herstellen, maar we krijgen het nooit terug. Hoe had je gedacht dat de financiėle markten had gereageerd als een bewindspersoon van een respectabel land dat had gezegd?
Dat worden we natuurlijk al jaren. Het volk trekt altijd aan het kortste eind.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mochten er nieuwe onderhandelingen komen, krijgen wij dan ook een referendum of we meer geld in de bodemloze put willen gooien of worden wij gewoon keihard genaaid op een niet plezante wijze?
Niet helemaal omdat de no-bailout clause daar wel gehandhaaft wordt. Er zijn geen lidstaten of centrale banken die miljarden aan obligaties van lidstaten in hun boeken hebben staan.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In de VS kan daarentegen een lidstaat wel failliet gaan, zonder uit de unie te vliegen of uit de dollar te moeten.
En dat is op dit moment eigenlijk ook de stand in Griekenland, toch?
Ik ben het compleet met je eens. Er zou een veel zwaardere aansprakelijkheid moeten gelden voor bestuurders, zowel in de politiek als in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja er wordt vaak lacherig gedaan over zulke uitspraken, maar ik vind dat echt.
Als ik er een potje van maak op mn werk dan moet ik mij ook verantwoorden. En dan kunnen daar ook consequenties aan zitten.
Waarom is dat voor zulke lui niet het geval? Sterker nog, waarom is dat voor zulke lui niet JUIST het geval? Die zitten daar namens ons. Namens een heel land. En maken er een grote gore teringzooi van en dan is daar verder de kous mee af.
Dat is toch te debiel voor woorden!?
Dat heb ik niet eens meegekregen. Ik was te druk bezig met dag en nacht werken om de economie een beetje draaiende te houden en mijn steentje bij te dragen aan deze nieuwe participatiesamenleving.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad het geld waar het volk van weet.
Maar zoals we allemaal weten was er 2 maanden terug ophef omdat Dijsselbloem geld had overgemaakt wat niet was goedgekeurd. Ben benieuwd of dit vaker is gebeurt. Ik vrees het ergste.
Toch jammer dat china sceptic (hoe heet ie ook al weer) dit allemaal niet mee krijgt in zin tentje in de zweedse bossen. Hij was ervan overtuigd dat de Grieken massaal JA zouden stemmen.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In de VS kan daarentegen een lidstaat wel failliet gaan, zonder uit de unie te vliegen of uit de dollar te moeten.
En dat is op dit moment eigenlijk ook de stand in Griekenland, toch?
Ik weet niet hoe jouw anus er bij hangt tegenwoordig, maar die van mij moet ik elke dag om mijn enkels knopen omdat ik er anders op ga staan. We zijn te hard genaaid, we laten dit nog steeds toe.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er zijn twee opties, of hij is gewoon onbekwaam/dom, want beweerde stellig dat dat geld terug zou komen. Of optie twee, hij wist dat het geld waarschijnlijk niet terug zou komen. Maar loog er glashard over.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Die man zit niet op de die plek om ons voor te liegen. Wij hebben hem gekozen, hij werkt voor ons en dient het volk. Expres de boel bedriegen hoort daar niet bij.
Ja dat is ook met man en macht uit de media gehouden want dit had het kabinet kunnen laten vallen (net als PGB etc)quote:Op zondag 5 juli 2015 22:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat heb ik niet eens meegekregen. Ik was te druk bezig met dag en nacht werken om de economie een beetje draaiende te houden en mijn steentje bij te dragen aan deze nieuwe participatiesamenleving.
Wat meer info daarover? Bron, linkjes?quote:Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is ook met man en macht uit de media gehouden want dit had het kabinet kunnen laten vallen (net als PGB etc)
Maar ja, ons groote lieve kabinet heeft achteraf toestemming gepoogd te krijgen voor een naheffing. Ergens tussen de kleine regels stond dat. Een oplettend kamerlid heeft dit opgemerkt, en aangekaart.
Maar dat was binnen 24 uur stil natuurlijk.
Dit slaat nergens op. Er werd eerder nog vermeld dat NEE een lichte voorsprong had op JA bij de NOS.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef Lazvic het volgende:
Nederlandse en Europese media is totaal niet te vertrouwen, constant werd er een sfeer creėren naar ons toe dat Grieken massaal Ja gaan stemmen. Ben dan ook blij voor de Grieken dat zij zo massaal nee stemmende .
Precies. Aansprakelijk stellen dat soort mensen. Dan is het snel afgelopen met dit soort gedoe.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn twee opties, of hij is gewoon onbekwaam/dom, want beweerde stellig dat dat geld terug zou komen. Of optie twee, hij wist dat het geld waarschijnlijk niet terug zou komen. Maar loog er glashard over.
Optie twee lijkt me logischer, want dom is De Jager niet.
Potdomme daar vraag je me wat, ja ga het zo even voor je opzoeken.quote:
Mmh ja ok.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet helemaal omdat de no-bailout clause daar wel gehandhaaft wordt. Er zijn geen staten of centrale banken die miljarden aan obligaties van lidstaten in hun boeken hebben staan.
Selang. Ja, die zal wel e.e.a. aan verrassingen vinden als 'ie terug komt.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch jammer dat china sceptic (hoe heet ie ook al weer) dit allemaal niet mee krijgt in zin tentje in de zweedse bossen. Hij was ervan overtuigd dat de Grieken massaal JA zouden stemmen.
Ja de nos zit de boel al tijden te framen. Dit was ook weer zo overduidelijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef Lazvic het volgende:
Nederlandse en Europese media is totaal niet te vertrouwen, constant werd er een sfeer creėren naar ons toe dat Grieken massaal Ja gaan stemmen. Ben dan ook blij voor de Grieken dat zij zo massaal nee stemmende .
Bespaar je de moeite van het zoeken, zonde van je tijd. Zoek liever de klepel.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Potdomme daar vraag je me wat, ja ga het zo even voor je opzoeken.
Misschien dat iemand anders hier ook meer van weet, want weet bij god niet waar ik dat gelezen had?
Het gaat in deze over het achteraf goedkeuren van gelden aan Brussel, die het kabinet in de kleine regels heeft gepropt.
Iemand?
Ow is dit een gevalletje van wel de melk horen klotsen maar niet weten waar de tepel zit?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite van het zoeken, zonde van je tijd. Zoek liever de klepel.
Waar was je de afgelopen week dan ? Op elke nieuwe reportage van RTL of NOS was het geloop week alleen maar Grieken aan de woord die ja gaan stemmen en creėerde daarmee een beeld dat de gemiddelde Griek hun regering zat was.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Er werd eerder nog vermeld dat NEE een lichte voorsprong had op JA bij de NOS.
Ja. De Kamer heeft helemaal niets te zeggen over die zogenaamde naheffingen uit Brussel, dus er wordt ook niets tussen de regels doorgesluisd.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow is dit een gevalletje van wel de melk horen klotsen maar niet weten waar de tepel zit?
Nou dat ben ik nergens tegen gekomen.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef Lazvic het volgende:
De kamer heeft degene die moet uitbetalen te controleren en Dijsselbloem verbergt zoveel als hij kan.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. De Kamer heeft helemaal niets te zeggen over die zogenaamde naheffingen uit Brussel, dus er wordt ook niets tussen de regels doorgesluisd.
Daarnet ook in Nieuwsuur, zogenaamde verbazing in Brussel over deze tegenstem. Alsof Brussel daadwerkelijk denkt dat ze populair zijn in Griekenland.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:04 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Waar was je de afgelopen week dan ? Op elke nieuwe reportage van RTL of NOS was het geloop week alleen maar Grieken aan de woord die ja gaan stemmen en creėerde daarmee een beeld dat de gemiddelde Griek hun regering zat was.
Ik vraag me af of het de wens is van de meerderheid van de Europeanen is dat Griekenland in de Unie blijven. Maar ja, mensen buiten Griekenland zijn te dom om daarover te mogen stemmen dus we zullen het waarschijnlijk nooit weten.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Mmh ja ok.
Maar met deze referendumuitslag én met de wens van Griekenland en de meeste eurolanden dat de euro onomkeerbaar moet zijn, heb ik het gevoel dat het in dit geval ook haast wel erop uit moet lopen dat een deel van de schulden moet worden afgeschreven en een deel van de spaartegoeden via een bail-in wordt gebruikt, en dat Griekenland dan wel in de euro blijft.
Nieuwsbulletins van RTL en NOS lieten afgelopen week alleen maar ja stemmers inbeeld brengen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:05 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nou dat ben ik nergens tegen gekomen.
Waar heb jij gelezen dat de Grieken MASSAAL ja gaan zeggen?
Dit slaat werkelijk nergens op: kijk nog eens zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:07 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Nieuwsbulletins van RTL en NOS lieten afgelopen week alleen maar ja stemmers inbeeld brengen.
Kijk jij maar nog eens. Heb meerdere keren een Griekse zakenman aan de woord gezien hoe vreselijk het niet zou zijn wanneer er nee gestemd zal woordenquote:Op zondag 5 juli 2015 23:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit slaat werkelijk nergens op: kijk nog eens zou ik zeggen.
Het lijkt me sterk dat veel mensen echt principieel tegen Griekenland zijn. En als we het geld toch niet terugkrijgen, wat helpt het dan om Griekenland zo per se uit de euro en uit de EU te gooien?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het de wens is van de meerderheid van de Europeanen is dat Griekenland in de Unie blijven. Maar ja, mensen buiten Griekenland zijn te dom om daarover te mogen stemmen dus we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Alleen Griekenland krijgt de kans voor gratis geld te stemmen
Het was vooral duidelijk dat de 'ja' stemmers uit de middenklasse komen en de 'nee' stemmers uit de lagere klasse komen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:07 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Nieuwsbulletins van RTL en NOS lieten afgelopen week alleen maar ja stemmers inbeeld brengen.
Het feit dat de kamer 4 keer een motie heeft ingediend om inzage te krijgen in het wat en waarom er terug betaald moet worden en afgewezen wordt door de coalitie partijen is daarentegen wel weer stuitend.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. De Kamer heeft helemaal niets te zeggen over die zogenaamde naheffingen uit Brussel, dus er wordt ook niets tussen de regels doorgesluisd.
Ik ben inmiddels tegen Griekenland eigenlijk. De vergelijkingen met nazi-Duitsland zijn een paar bruggen te ver.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat veel mensen echt principieel tegen Griekenland zijn. En als we het geld toch niet terugkrijgen, wat helpt het dan om Griekenland zo per se uit de euro en uit de EU te gooien?
Geef ons dan een referendum zodat we kunnen laten zien wat we van deze hele situatie vindenquote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat veel mensen echt principieel tegen Griekenland zijn. En als we het geld toch niet terugkrijgen, wat helpt het dan om Griekenland zo per se uit de euro en uit de EU te gooien?
Mensen hebben schijnbaar ook geen zin om tot in het einde der dagen eten en andere humanitaire hulp te kopen voor de Grieken.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam tegen Griekenland zijn??quote:Op zondag 5 juli 2015 23:11 schreef mtk het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels tegen Griekenland eigenlijk. De vergelijkingen met nazi-Duitsland zijn een paar bruggen te ver.
Als ze weer steun nodig hebben organiseren WIJ (Nederlanders) daar een referendum over.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:11 schreef mtk het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels tegen Griekenland eigenlijk. De vergelijkingen met nazi-Duitsland zijn een paar bruggen te ver.
Griekenland als land? Prima. Griekenland qua inwoners? Ook nog wel te gaan. Griekenland qua bestuur, overspending en cultuur van (zelf)verrijking en corruptie in stand houden, nee dank je.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
jan ceesquote:Op zondag 5 juli 2015 22:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Nog even op pagina 1 voor iedereen.
Onze hamburger bakker & vreter JK.
Ik denk dat iedereen al weet dat Nederlanders of het algemeen niet zitten te wachten op meer uitlenen aan Griekenland, maar dat maakt onze vertegenwoordiging niet zoveel uit. Een groot gedeelte zal zelfs in de doemverhalen geloven en denken dat kiezers de kans om nee te zeggen alleen maar gevaarlijk is.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Geef ons dan een referendum zodat we kunnen laten zien wat we van deze hele situatie vinden
Is dat in andere landen anders dan?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Griekenland als land? Prima. Griekenland qua inwoners? Ook nog wel te gaan. Griekenland qua bestuur, overspending en cultuur van (zelf)verrijking en corruptie in stand houden, nee dank je.
Dat er in ieder geval niet nog meer geld in die bodemloze put moet? En ze hoeven er niet uit. Ze moeten alleen de voorwaarden accepteren.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/nos-journaal/04-07-2015/POW_00942227quote:Op zondag 5 juli 2015 23:08 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Kijk jij maar nog eens. Heb meerdere keren een Griekse zakenman aan de woord gezien hoe vreselijk het niet zou zijn wanneer er nee gestemd zal woorden
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Slaro het volgende:
Zien we hier feitelijk ook niet de terugkeer van de echte democratie?
Decennialang is ons verteld dat directe democratie, dus inclusief referenda, niet kunnen in Europa.
Maar het Griekse volk laat zien wat ze echt willen, de technocratische elite wordt met democratische middelen een hak gezet, en we kunnen moeilijk zeggen dat het een slechte beslissing is omdat de leiders van de Eurozone evenmin hebben laten zien te weten hoe deze situatie op te lossen (zie ook het nieuwe IMF-rapport). Griekenland kan dus zomaar opnieuw de bakermat van de Democratie zijn. Dat betekent in dit geval niet dat die Grieken het zo mooi voor elkaar hebben, zeer zeker niet, maar het is wel een van de weinige landen waar de stem van het volk nog telt (ten minste met deze regering).
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:11 schreef mtk het volgende:
[..]
Juist door ze failliet te laten maar ze wel euro-lid te laten blijven kun je dat misschien doorbreken, denk ik. Want dan is het spel over en uit ipv. dat de regering drachmes kan printen om dat corrupte systeem in stand te houden.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Griekenland als land? Prima. Griekenland qua inwoners? Ook nog wel te gaan. Griekenland qua bestuur, overspending en cultuur van (zelf)verrijking en corruptie in stand houden, nee dank je.
In isolatie bekeken heb je gelijk, maar het grote gevaar is Spanje en Portugal en Italiė. Die gaan ook schuldvermindering en anti-austerity eisen als Griekenland dat krijgt en dan is het hek van de dam, en kunnen we de Euro wel renamen naar nuevo Peseta of Lira of zo.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk lieten ze de nee kamp ook horen, maar het was duidelijk dat men de Ja kamp in feite aan het promoten waren, zeker met die Griekse zakenman die bijna twee dagelijks in beeld kwam.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/nos-journaal/04-07-2015/POW_00942227
Kijk eens rond 12:23, een reportage over een Griek die Nee gaat stemmen.
Als de democratie in de rest van Europa werkt krijgen ze nog steeds geen stuiver meerquote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Slaro het volgende:
Decennialang is ons verteld dat directe democratie, dus inclusief referenda, niet kan in Europa.
Maar het Griekse volk laat zien wat ze echt willen, de technocratische elite wordt met democratische middelen een hak gezet, en we kunnen moeilijk zeggen dat het een slechte beslissing is omdat de leiders van de Eurozone evenmin hebben laten zien te weten hoe deze situatie op te lossen (zie ook het nieuwe IMF-rapport). Griekenland kan dus zomaar opnieuw de bakermat van de Democratie zijn. Dat betekent in dit geval niet dat die Grieken het zo mooi voor elkaar hebben, zeer zeker niet, maar het is wel een van de weinige landen waar de stem van het volk nog telt (ten minste met deze regering) en dat is zeer interessant om in de gaten te houden.
Achteraf gezien hadden we de Euro veel langzamer moeten invoeren, geen Zuidelijke armlastige landen erbij.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:15 schreef tfors het volgende:
[..]
In isolatie bekeken heb je gelijk, maar het grote gevaar is Spanje en Portugal en Italiė. Die gaan ook schuldvermindering en anti-austerity eisen als Griekenland dat krijgt en dan is het hek van de dam, en kunnen we de Euro wel renamen naar nuevo Peseta of Lira of zo.
Denk je niet dat de situatie in Griekenland intussen wel ernstig genoeg is dat het voor de Portugezen en Spanjaarden niet echt aantrekkelijk is om dat na te willen doen?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:15 schreef tfors het volgende:
[..]
In isolatie bekeken heb je gelijk, maar het grote gevaar is Spanje en Portugal en Italiė. Die gaan ook schuldvermindering en anti-austerity eisen als Griekenland dat krijgt en dan is het hek van de dam, en kunnen we de Euro wel renamen naar nuevo Peseta of Lira of zo.
Het is natuurlijk wel een referendum waarbij een zittende regering vraagt om een steun voor hun beleid. Een referendum waarbij ze voorbaat al bijna zeker wisten dat ze het gewenste antwoord zouden krijgen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Slaro het volgende:
Decennialang is ons verteld dat directe democratie, dus inclusief referenda, niet kunnen in Europa.
Maar het Griekse volk laat zien wat ze echt willen, de technocratische elite wordt met democratische middelen een hak gezet, en we kunnen moeilijk zeggen dat het een slechte beslissing is omdat de leiders van de Eurozone evenmin hebben laten zien te weten hoe deze situatie op te lossen (zie ook het nieuwe IMF-rapport). Griekenland kan dus zomaar opnieuw de bakermat van de Democratie zijn. Dat betekent in dit geval niet dat die Grieken het zo mooi voor elkaar hebben, zeer zeker niet, maar het is wel een van de weinige landen waar de stem van het volk nog telt (ten minste met deze regering) en dat is zeer interessant om in de gaten te houden.
Of je wil dat zelf gewoon graag geloven. Of van de nee-stemmer hadden ze maar een minuut bruikbaar materiaal en van de zakenman een minuut of drie. Kan ook, heb je daar al bij stilgestaan?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:16 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Natuurlijk lieten ze de nee kamp ook horen, maar het was duidelijk dat men de Ja kamp in feite aan het promoten waren, zeker met die Griekse zakenman die bijna twee dagelijks in beeld kwam.
Ik blijf er bij dat men een te getekend beeld wilde creėren.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:18 schreef Belabor het volgende:
[..]
Of je wil dat zelf gewoon graag geloven. Of van de nee-stemmer hadden ze maar een minuut bruikbaar materiaal en van de zakenman een minuut of drie. Kan ook, heb je daar al bij stilgestaan?
Als we nou gewoon met iedereen afspreken dat we hem een beuk voor de bakkes geven als we hem tegen komen. Dan zijn we ook klaar. (geen doodsverwensing)quote:Op zondag 5 juli 2015 23:17 schreef Confetti het volgende:
Die homofiele vetklep van het CDA heeft meer gezinnen (financieel )verwoest met deze stunt dan alle terreuraanslagen in ons land de afgelopen 200 jaar.
Deze mensen verdienen toch op zijn minst levenslang? De Jager heeft willens en wetens miljarden weggegooid. Hadden we maar een onafhankelijk OM, rechterlijke macht en de doodstraf.
De rat.
Dat boeit toch geen flikker? Wat is de hinder die je hiervan hebt ondervonden? Bovendien zal het afhangen van de plek waar ze geinterviewd hebben.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat men een te getekend beeld wilde creėren.
danquote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waarom zou Griekenland een andere behandeling verdienen als Portugal?
Vind ik ook, waarschijnlijk om de Grieken ervan te overtuigen dat ze ja moesten stemmen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef Lazvic het volgende:
[..]
In juli 2014 werd bekendgemaakt dat hij door KPN was aangetrokken als nieuwe CFO.[2] Hij volgde op 1 november 2014 interim CFO Steven van Schilfgaarde op. Aldus wiki.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als we nou gewoon met iedereen afspreken dat we hem een beuk voor de bakkes geven als we hem tegen komen. Dan zijn we ook klaar. (geen doodsverwensing)
Wat doet die dikzak tegenwoordig? Zeker weer en of ander gekocht baantje?
Misschien, maar de belangen zouden heel anders zijn bovendien zouden we anders ingelicht worden door onze leiders, mensen worden consequent bang gemaakt door ons eigen politici, stel je voor dat Griekenland nee zou stemmen (en niemand die kan uitleggen waarom het eigenlijk zo erg zou zijn). Twee dingen waren nog verschrikkelijk. President van het EP Schultz die opriep tot een technocratische regering in Griekenland, om even alle democratische processen ongedaan te maken en de leiders van de Eurozone die even een IMF-rapport achterhouden omdat het hun niet bevalt.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als de democratie in de rest van Europa werkt krijgen ze nog steeds geen stuiver meer
Financieel topman bij KPN. Uiteraard.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als we nou gewoon met iedereen afspreken dat we hem een beuk voor de bakkes geven als we hem tegen komen. Dan zijn we ook klaar. (geen doodsverwensing)
Wat doet die dikzak tegenwoordig? Zeker weer en of ander gekocht baantje?
Maar die kijken toch niet naar de NOS? Laten we wel een beetje serieus blijven.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vind ik ook, waarschijnlijk om de Grieken ervan te overtuigen dat ze ja moesten stemmen.
Gezien de media min of meer in handen van is van de oppositie in Griekenland was dat allerminst zeker, ten minste voor de regering, ze werden behoorlijk nerveus de afgelopen dagen nog.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een referendum waarbij een zittende regering vraagt om een steun voor hun beleid. Een referendum waarbij ze voorbaat al bijna zeker wisten dat ze het gewenste antwoord zouden krijgen.
Laat een regering een referendum uitschrijven waarbij ze vooraf weten dat het antwoord hen niet uitkomt. Dan kunnen we het misschien eens hebben over terugkeer van de democratie enzo.
KPN ook weerquote:Op zondag 5 juli 2015 23:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
In juli 2014 werd bekendgemaakt dat hij door KPN was aangetrokken als nieuwe CFO.[2] Hij volgde op 1 november 2014 interim CFO Steven van Schilfgaarde op. Aldus wiki.
In andere landen hebben zo ook nieuws, en daar was het precies hetzelfde.quote:
Die mening mag je hebben. Ik vorm zulke meningen pas als ik er daadwerkelijk bewijs voor heb, maar goed.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:20 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ja want zij stemmen en masse af op NOSquote:Op zondag 5 juli 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vind ik ook, waarschijnlijk om de Grieken ervan te overtuigen dat ze ja moesten stemmen.
Ik vind de Nederlandse media te gekleurd beeld geeft en dat met meerdere zaken. Daar irriteer ik mij soms mateloos aan, want een verhaal heeft twee kanten en niet zwart-wit wat men in de Nederlandse media voordoet.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dat boeit toch geen flikker? Wat is de hinder die je hiervan hebt ondervonden? Bovendien zal het afhangen van de plek waar ze geinterviewd hebben.
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:23 schreef Belabor het volgende:
[..]
Die mening mag je hebben. Ik vorm zulke meningen pas als ik er daadwerkelijk bewijs voor heb, maar goed.
De Nederlandse nationale media zijn in vergelijking met andere Europese media behoorlijk onpartijdig. Ik zie niet in waarom een Nederlandse omroep het ja-kamp zou promoten voor een referendum wat in een ander land plaatsvindt.
Dat niet maar de NOS is gewoon pro-EU. Het mooiste voorbeeld was die Chris oftendorf ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja want zij stemmen en masse af op NOS
Ze zijn in ieder geval behoorlijk links, dus pro-Grieks.quote:
Nou nee niet echtquote:Op zondag 5 juli 2015 23:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja want zij stemmen en masse af op NOS
Dat ben ik deels met je eens, maar ze winnen er niks mee door een verkeerd beeld te schetsen. Dus vind het niet echt relevant in de discussie over Griekenland.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat niet maar de NOS is gewoon pro-EU. Het mooiste voorbeeld was die Chris oftendorf ofzo.
Ze lieten zowel het nee als het ja kamp even vaak horen, zoals je mag verwachten.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:16 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Natuurlijk lieten ze de nee kamp ook horen, maar het was duidelijk dat men de Ja kamp in feite aan het promoten waren, zeker met die Griekse zakenman die bijna twee dagelijks in beeld kwam.
Ja, serieus. Grappig hoe je het "staatstelevisie" noemt, alsof we maar één communistische omroep hebben.quote:
Klopt. Maar ik denk dat dat komt doordat de NOS de mensen van de ene kant spreekt en niet van de Griekse kant. Daardoor krijg je een vertekend beeld van de evt vorderingen in onderhandelingen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou nee niet echt
Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er al weken een beeld wordt gecreėerd dat doet voorkomen alsof het bijna is opgelost.
We zijn bijna bij een oplossing. Terwijl hetzelfde voorstel op tafel lag.
Nu weer het "Bijna zeker dat we een JA krijgen" en het wordt NEE
De EU is gigantisch aan het spinnen, tevergeefs.
Paniek, is het enige woord wat ik hier voor over heb.
Flikker op, dit dacht ik ook altijd. Maar de NL media zijn totaal niet onpartijdig. Alles wat wordt uigezonden wordt gespinned. Rutte is daar zelf mee begonnen om een tipje van de sluier op te lichten. Er worden af en toe gewoon dingen beweerd die alleen vanuit de politiek kunnen komen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:23 schreef Belabor het volgende:
[..]
Die mening mag je hebben. Ik vorm zulke meningen pas als ik er daadwerkelijk bewijs voor heb, maar goed.
De Nederlandse nationale media zijn in vergelijking met andere Europese media behoorlijk onpartijdig. Ik zie niet in waarom een Nederlandse omroep het ja-kamp zou promoten voor een referendum wat in een ander land plaatsvindt.
Blijf maar dat volhouden.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze lieten zowel het nee als het ja kamp even vaak horen, zoals je mag verwachten.
voormalig staatsbedrijf hequote:Op zondag 5 juli 2015 23:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
KPN ook weer![]()
Faalhazen zullen wel faalbedrijven zoeken.
Tsipras doet niet anders dan zeggen dat de oplossing nabij is. Dus je maakt er nu zelf heel erg een zwart-wit "hun tegen ons" verhaal van, maar dat is het niet.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou nee niet echt
Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er al weken een beeld wordt gecreėerd dat doet voorkomen alsof het bijna is opgelost.
We zijn bijna bij een oplossing. Terwijl hetzelfde voorstel op tafel lag.
Nu weer het "Bijna zeker dat we een JA krijgen" en het wordt NEE
De EU is gigantisch aan het spinnen, tevergeefs.
Paniek, is het enige woord wat ik hier voor over heb.
61 procent een lichte voorsprong?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Er werd eerder nog vermeld dat NEE een lichte voorsprong had op JA bij de NOS.
LOLquote:
Het is net zoals mijn standpunt wat betreft geloof: toon maar eens aan dat wat je gelooft waar is.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Flikker op, dit dacht ik ook altijd. Maar de NL media zijn totaal niet onpartijdig. Alles wat wordt uigezonden wordt gespinned. Rutte is daar zelf mee begonnen om een tipje van de sluier op te lichten. Er worden af en toe gewoon dingen beweerd die alleen vanuit de politiek kunnen komen.
Het gebeurt dus ook nog eens kankerdom en doorzichtig.
Maar onpartijdigdat je dat nog kunt denken
Tsipiras is niet beter. Dat moet ik toegeven.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:29 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tsipras doet niet anders dan zeggen dat de oplossing nabij is. Dus je maakt er nu zelf heel erg een zwart-wit "hun tegen ons" verhaal van, maar dat is het niet.
Dat hebben we ook Noord-Korea is jaloers op onze omroep.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:26 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ja, serieus. Grappig hoe je het "staatstelevisie" noemt, alsof we maar één communistische omroep hebben.
Ik begrijp wat je bedoelt, en bewijzen kan ik het niet. Maar het mag dan wel op zijn minst toevallig genoemd worden wat er gebeurt de afgelopen tijd.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:32 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het is net zoals mijn standount wat betreft geloof: toon maar eens aan dat wat je gelooft waar is.
Tot die tijd geloof ik de media-experts en de mensen uit de tv-industrie die beter weten wat er binnen een omroep gebeurt dan jij dat weet.
En dat bedoel ik niet kleinerend. Ik ben altijd bereid om overtuigt te worden.
Vergeet de zichzelf het beste kabinet sinds WWII roemende Rutte niet.....quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef Schapendoesj het volgende:
Ik weet nog dat Jan-Kees de Jager destijds telkens als beste minister van de ministerraad werd genoemd en als 1 van de beste ministers van financiėn die dit land gekend heeft.
Ja wie het best liegt, is de beste politicus.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef Schapendoesj het volgende:
Ik weet nog dat Jan-Kees de Jager destijds telkens als beste minister van de ministerraad werd genoemd en als 1 van de beste ministers van financiėn die dit land gekend heeft.
Dinsdag komt er een vergadering. Er zal gewoon onderhandeld gaan worden.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:34 schreef NaturalScience het volgende:
Dus.... nu weer vergaderen --> Nieuwe plannen smeden --> etc.?
Wat zijn vanaf dit punt de meest waarschijnlijk scenario's? Een Grexit lijkt me niet erg waarschijnlijk (op korte termijn althans).
Domme media hebben we wel veel te veel in ons kikkerlandje, dat sowieso. Daarom kijk ik ook liever BBC, die doen tenminste nog goede pogingen intellectuele en interessante content te creėren.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, en bewijzen kan ik het niet. Maar het mag dan wel op zijn minst toevallig genoemd worden wat er gebeurt de afgelopen tijd.
Wel vreemd dat media melden dat x gebeurt terwijl y gaande is. Dat betekent of een dom media punt, of propaganda.
Ik wou dat ik zo met mijn hypotheek om kon gaan als de Grieken met hun leningen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dinsdag komt er een vergadering. Er zal gewoon onderhandeld gaan worden.
Het geschiedkundige oordeel komt pas achteraf tot stand. Als er een Grexit komt, zal ook blijken dat Fräulein Merkel het niet zo fantastisch gedaan heeft.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef Schapendoesj het volgende:
Ik weet nog dat Jan-Kees de Jager telkens als beste minister werd genoemd en als 1 van de beste ministers van financiėn die dit land gekend heeft.
Als je hypotheek groot genoeg is dan kan dat.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:36 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik wou dat ik zo met mijn hypotheek om kon gaan als de Grieken met hun leningen.
quote:Barclays analysts have issued a research note, warning that Greece is likely to leave the euro.
They write:
“While Chancellor Merkel and President Hollande are scheduled to meet tomorrow, we argue that EMU exit now is the most likely scenario….”
The Barclays team also expect the ECB to pull that much needed emergency liquidity funding before July 20. when Greece faces a major debt repayment.”
“The ECB Governing Council will meet on Monday to decide on ELA. We would expect ECB’s GC to shut down ELA at the latest by 20 July.
Assuming that all of the pledged collateral at the ECB is recorded at (close to) par on Greek banks’ balance sheets and that current average haircut on collateral is 50%, then retention of the collateral by the Eurosystem would translate into a more than ¤30bn loss for the banks.
This alone would wipe out shareholders’ equity. The Greek central bank will eventually need to print its own currency in order to inject new liquidity and capital”
Nouja ook BBC is weer een machtsblok. Zou eigenlijk meer zien in het opzetten van een nieuwsplatform gebaseerd op twitter, GPS en AI.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:35 schreef Belabor het volgende:
[..]
Domme media hebben we wel veel te veel in ons kikkerlandje, dat sowieso. Daarom kijk ik ook liever BBC, die doen tenminste nog goede pogingen intellectuele en interessante content te creėren.
Zalm in zijn tijd ook, Dijsselbloem nu ook.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef Schapendoesj het volgende:
Nee de nederlandse (westerse) media zijn veel BETER in het spinnen van nieuws dan bv Rusland. Die doen het overduidelijk en in westerse media gebeurt het heel stiekem zodat veel mensen het helemaal niet door hebben. Maar reken maar dat veel westerse media gewoon doorgeefluiken zijn (propaganda) voor de politiek en het bedrijfsleven. Van de luis in de pels is totaal geen sprake meer.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:23 schreef Belabor het volgende:
[..]
Goed zo, dat is stapje een,quote:
Bewijzen kan deels wel door alle uitzendingen van de afgelopen week na te kijken en gewoon te telen boe vaak een voor- en tegenstander aan t woord waren en desnoods een stopwatch erbij om de tijd te klokken die beide kampen aan zendtijd kregen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, en bewijzen kan ik het niet. Maar het mag dan wel op zijn minst toevallig genoemd worden wat er gebeurt de afgelopen tijd.
Wel vreemd dat media melden dat x gebeurt terwijl y gaande is. Dat betekent of een dom media punt, of propaganda.
Nee dat kan niet, dan kan een media station zeggen: Ja wij hebben toevallig meer tegenstemmers geļnterviewd.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Bewijzen kan deels wel door alle uitzendingen van de afgelopen week na te kijken en gewoon te telen boe vaak een voor- en tegenstander aan t woord waren en desnoods een stopwatch erbij om de tijd te klokken die beide kampen aan zendtijd kregen.
Een hak? Welke hak? Je denkt dat dit referendum body heeft in de onderhandelingen? Hoe precies dan?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Slaro het volgende:
Decennialang is ons verteld dat directe democratie, dus inclusief referenda, niet kan in Europa.
quote:George Saravelos, analyst at Deutsche Bank, was quick out of the blocks with his views on the no vote.
He says the Bank of Greece is currently holding a conference call with the Greek banks to establish how much cash they have left. The focus is on the European Central Bank and what it will do about the ¤89bn of emergency liquidity assistance it has been using to keep Greek banks afloat.
“Over the next few hours, both sides’ willingness to re-start negotiations and under what conditions remains the most important next step. Beyond that, it is the increasing pressure on the Greek economy and people via a frozen banking system and capital controls that will drive the speed of developments.
Decisions have to be taken soon on whether to return to the path of negotiations or consider the alternative of a Eurozone exit”.
He sees three immediate issues:
“First, the vote marks a big political victory for PM Tsipras. Today’s vote will allow the PM to maintain the political initiative within Greece, re-enforcing his leadership within the party as well as the government. It will be perceived by the government as a strong backing around its tough negotiating strategy.
Second, the poll masks a deeply divided electoral body. The win to the “no” vote was decisive. But opinion polls over the last few days have continued to show an overwhelming support for euro membership. How this can be reconciled with the “no” vote and rising economic costs remains to be seen in coming days. Either way, the referendum process itself and the outcome has increased polarization in Greece. Political tension both within parliament and in potential political demonstrations will be ongoing and unpredictable.
Third, the referendum result now requires Europe to more formally adopt a position on Greece, particularly given the size of the “no”. The European message on whether rejection is equivalent to Eurozone exit has not been consistent, with both Merkel and Schauble in particular not adopting this interpretation. A more clear reaction from Eurozone members should now be expected.”
We gaan beschaafd met de Griekse burgers om, we zijn geen barbaren.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Goed zo, dat is stapje een,
Dan kan binnenkort de beerput open, en Dijsselbloem op het schavot. Want wat er met ons geld is gebeurt klopt voor geen kant.
Laat de wereld maar branden, als dat dit soort landverraders maar onthult.
Wat zien we hier democatie.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een hak? Welke hak? Je denkt dat dit referendum body heeft in de onderhandelingen? Hoe precies dan?
Of ieder land zijn eigen valuta laten houden?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Achteraf gezien hadden we de Euro veel langzamer moeten invoeren, geen Zuidelijke armlastige landen erbij.
De Nederlandse media hebben het veel te druk met praten over Georgina Verbaan en de zoektocht naar haar verdwenen tweelingzuster om nieuws te verdraaien.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de nederlandse (westerse) media zijn veel BETER in het spinnen van nieuws dan bv Rusland. Die doen het overduidelijk en in westerse media gebeurt het heel stiekem zodat veel mensen het helemaal niet door hebben. Maar reken maar dat veel westerse media gewoon doorgeefluiken zijn (propaganda) voor de politiek en het bedrijfsleven. Van de luis in de pels is totaal geen sprake meer.
Omdat de Europese leiders nu moeilijk kunnen zeggen dat deze regering Griekenland verwoest, ze hebben massale steun van de bevolking, de campagne om de Griekse regering zwart te maken zal nu alleen maar tegen de Europese regeringen werken bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een hak? Welke hak? Je denkt dat dit referendum body heeft in de onderhandelingen? Hoe precies dan?
Interessante visie, aangezien alle financiėle experts vol inzetten op een Grexit. Ik ga toch eerder met hen mee dan met nog wat politieke stuiptrekkingen die een paar leiders met elkaar afspreken.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:37 schreef Nintex het volgende:
Morgen gaan Merkel en Hollande meeten en dan dinsdag een Europese top. De Frans-Duitse as is sterk, ben benieuwd wat eruit komt. In ieder geval is het zeker dat verdere 'onderhandelingen' zullen gaan tussen het eindstation (Merkel/Hollande) en Tsipras. Vafourakis, Dijsselbloem en co. lijken uitgespeeld zijn. Die worden hooguit nog ingezet om technische details af te stemmen.
Het is niet waterdicht inderdaad, maar kan wel een indicatie geven. Zie je bv een groot verschil, kun je hetzelfde doen bij een paar andere onderwerpen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, dan kan een media station zeggen: Ja wij hebben toevallig meer tegenstemmers geļnterviewd.
Ben het an sich met je eens hoor, het zou een goed gemiddelde geven. Maar er valt onderuit te komen, waterdicht is het niet.
Ja prima, maar dat verandert niets aan de terugbetalingsregelingen en het feit dat Griekenland zal moeten voldoen aan voorwaarden gesteld door de EU. Het verandert in de basis niets: Griekenland moet over de brug komen of eruit stappen, de EU gaat gewoon vasthouden aan de hervormingen zoals ze gesteld zijn.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef Slaro het volgende:
[..]
Omdat de Europese leiders nu moeilijk kunnen zeggen dat deze regering Griekenland verwoest, ze hebben massale steun van de bevolking, de campagne om de Griekse regering zwart te maken zal nu alleen maar tegen de Europese regeringen werken.
Ja dat gaan we ook doen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
We gaan beschaafd met de Griekse burgers om, we zijn geen barbaren.
Soms gaat het ideaal boven de spanningquote:Op zondag 5 juli 2015 23:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Het is niet waterdicht inderdaad, maar kan wel een indicatie geven. Zie je bv een groot verschil, kun je hetzelfde doen bij een paar andere onderwerpen.
Het is alleen wel tijdrovend en dodelijk saai denk ik.
Het zal heel veel veranderen, onder meer omdat zowel het nieuwe IMF-rapport als de steun van de Griekse bevolking laat zien dat het toch echt anders moet, dit zal ook de Amerikaanse regering sterken om druk uit te oefenen op Brussel, het zal Washington een rotzorg zijn wat de Europese regeringen willen van Athene zolang de Griekse regering maar in de Eurozone en daarnaast de EU blijft en vooral de NAVO niet in gevaar komt op deze manier want dat is wat de Amerikanen vrezen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja prima, maar dat verandert niets aan de terugbetalingsregelingen en het feit dat Griekenland zal moeten voldoen aan voorwaarden gesteld door de EU. Het verandert in de basis niets: Griekenland moet over de brug komen of eruit stappen, de EU gaat gewoon vasthouden aan de hervormingen zoals ze gesteld zijn.
Georgina Verbaan heeft een tweelingzuster, en die is verdwenen?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef Belabor het volgende:
[..]
De Nederlandse media hebben het veel te druk met praten over Georgina Verbaan en de zoektocht naar haar verdwenen tweelingzuster om nieuws te verdraaien.
Hebben wij in Nederland überhaupt nog programma's die diep op internationale vraagstukken in gaan met experts? Ik ken ze in ieder geval niet.
Daar is hier geen interesse voor. Nedeelanders kijken liever naar soaps en "reality" shows.
Case proven, zou ik zeggen. Nederlanders vinden echt de meest fantastisch domme dingen interessant.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Georgina Verbaan heeft een tweelingzuster, en die is verdwenen?
Europa had in 2012 al een gedeeltelijke kwijtschelding van de schulden beloofd. Daar verandert het referendum ook niets aan...quote:Op zondag 5 juli 2015 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja prima, maar dat verandert niets aan de terugbetalingsregelingen en het feit dat Griekenland zal moeten voldoen aan voorwaarden gesteld door de EU. Het verandert in de basis niets: Griekenland moet over de brug komen of eruit stappen, de EU gaat gewoon vasthouden aan de hervormingen zoals ze gesteld zijn.
Verhoudingsgewijs kijken veel Nederlanders naar nieuws en actualiteit hoor. In andere landen is het niet veel beter.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Case proven, zou ik zeggen. Nederlanders vinden echt de meest fantastisch domme dingen interessant.
Het is dat ik hier op het forum mijn zegje kwijt kan, maar buiten mijn familie zijn er weinig mensen met Griekenland bezig.
Kan wel mooi zijn, maar ik heb nog van niemand een antwoord gehoord op wat we moeten doen als Italiė en heel Club Med ook anti-austerity en schuldenvermindering gaat eisen nadat griekenland het heeft gekregen (want dat gaan ze natuurlijk doen, de ultra-linkse partijen staan al klaar). Of kan dat er ook nog wel bij?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het zal heel veel veranderen, onder meer omdat zowel het nieuwe IMF-rapport als de steun van de Griekse bevolking laat zien dat het toch echt anders moet, dit zal ook de Amerikaanse regering sterken om druk uit te oefenen op Brussel, het zal Washington een rotzorg zijn wat de Europese regeringen willen van Athene zolang de Griekse regering maar in de Eurozone en daarnaast de EU blijft en vooral de NAVO niet in gevaar komt op deze manier want dat is wat de Amerikanen vrezen.
Ik ben een Belg godverdomme!quote:Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Case proven, zou ik zeggen. Nederlanders vinden echt de meest fantastisch domme dingen interessant.
Buitenhof.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef Belabor het volgende:
[..]
De Nederlandse media hebben het veel te druk met praten over Georgina Verbaan en de zoektocht naar haar verdwenen tweelingzuster om nieuws te verdraaien.
Hebben wij in Nederland überhaupt nog programma's die diep op internationale vraagstukken in gaan met experts? Ik ken ze in ieder geval niet.
Daar is hier geen interesse voor. Nedeelanders kijken liever naar soaps en "reality" shows.
Ja maar denk daar eens over na. Iets dat bijna beslissend voor de wereld is. Hoe kan men zo onwetend zijn hierover?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het is dat ik hier op het forum mijn zegje kwijt kan, maar buiten mijn familie zijn er weinig mensen met Griekenland bezig.
Moet? Nou nee. Dit referendum is niet bindend voor EU maatregelen natuurlijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het zal heel veel veranderen, onder meer omdat zowel het nieuwe IMF-rapport als de steun van de Griekse bevolking laat zien dat het toch echt anders moet,
Ook dat lijkt me erg stug. Zeker gezien het feit dat de VS al heel lang zich op de achtergrond houden.quote:dit zal ook de Amerikaanse regering sterken om druk uit te oefenen op Brussel, het zal Washington een rotzorg zijn wat de Europese regeringen willen van Athene zolang de Griekse regering maar in de Eurozone
Een Grexit is natuurlijk geen EU-einde, en al helemaal geen NAVO einde. Sterker nog, de VS zou zomaar kunnen vinden dat een Grexit de minst schadelijke optie is van alle scenario's en daarvoor opteren.quote:en daarnaast de EU blijft en vooral de NAVO niet in gevaar komt op deze manier want dat is wat de Amerikanen vrezen.
Dat klopt, maar het is volgens mij het enige programma op de Nederlandse televisie dat nog enigszins de diepte in gaat.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De machthebbers worden ook niet het vuur aan de schenen gelegd in Buitenhof.
Ik al 16 miljoen keer zal wel een foutje zijn van het fantastische ICT-systeem wat de belastingdienst gebruiktquote:Op zondag 5 juli 2015 23:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja wie het best liegt, is de beste politicus.
Heb jij je 1000e van Rutte al ontvangen?
Dat is niet wat ik herken uit mijn kennis van de entertainmentindustrie. Ken je Big Brother, The Voice, Idols, Wie Is De Mol en zo nog wat exportshows? Vast wel, het zijn ook allemaal Nederlandse formats.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs kijken veel Nederlanders naar nieuws en actualiteiten hoor. In andere landen is het niet veel beter.
Dat Nederlanders veel entertainment bedenken, betekent niet dat actualiteitsrubrieken in het buitenland populairder zijn.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:55 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik herken uit mijn kennis van de entertainmentindustrie. Ken je Big Brother, The Voice, Idols, Wie Is De Mol en zo nog wat exportshows? Vast wel, het zijn ook allemaal Nederlandse formats.
Nergens (misschien buiten de VS) is laagdrempelig entertainment zo mainstream als in Nederland. Onze buurlanden hebben veel meer actualiteitenprogramma's die serieus (of op basis van comedy) op nieuws en internationale vraagstukken in gaan.
Maar goed, hier kan ik een heel topic apart over kwijt. Terug naar Griekenland!
Niet zoals Jeremy Paxmanquote:Op zondag 5 juli 2015 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De machthebbers worden ook niet het vuur aan de schenen gelegd in Buitenhof.
Die was me even ontgaan, je hebt gelijk. Jammer dat het op zondagmiddag en maandagochtend uitgezonden wordt, als niemand dus tv kijkt. Ik zou graag meer serious content op tv willen, maar ik vind dat inmiddels op het internet ook wel.quote:
Volkomen zinloos. Ze staan meestal in Athene in een luxe buurtje dichtbij het hotel of parlement om even 2 a 3 minuten een item te maken. Het is een beetje alsof je hier in Den Haag of Amsterdam gaat staan en hoort dat veel mensen die op het terras zitten VVD stemmen. Dat ze in Lutjebroek allemaal CDA stemmen hoor je niet.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Het is niet waterdicht inderdaad, maar kan wel een indicatie geven. Zie je bv een groot verschil, kun je hetzelfde doen bij een paar andere onderwerpen.
Het is alleen wel tijdrovend en dodelijk saai denk ik.
Dijsselbloem is een bitter en een nare man, vooral met zijn brief naar zijn eigen Pvda aanhang. Ik wens juist dat er in Nederland beter en eerlijker politici, dan huidige ellende die er nu zijn.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vindt Zijlstra toch net een beetje naarder.
Het is inderdaad deprimerend.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:55 schreef Belabor het volgende:
Dat is niet wat ik herken uit mijn kennis van de entertainmentindustrie. Ken je Big Brother, The Voice, Idols, Wie Is De Mol en zo nog wat exportshows? Vast wel, het zijn ook allemaal Nederlandse formats.
Precies en daarom nemen ze de persberichten van overheden en multinationals letterlijk over zonder dingen verder te onderzoeken. En laat dat nou juist hun taak zijn. De taak van de media is om het volk zo objectief mogelijk in te lichten. En dat doen ze dus niet meer.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ja dat gaf het zich vroeger, volgens mij tot hun pensioen in de politiek?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:00 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dijsselbloem is een bitter en een nare man, vooral met zijn brief naar zijn eigen Pvda aanhang. Ik wens juist dat er in Nederland beter en eerlijker politici krijgen dan die er nu zijn.
Linkje?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Hahahha Big V ook weer hoor, in zijn Tshirt even een persconferentie geven.
Wat een baas, en laten we hopen dat hij gelijk krijgt.
Een ja voor een democratisch Europa.
Big V! Held1
De NPO neigt naar links en trapt genadeloos in de spin uit het witte huis en Brussel.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volkomen zinloos. Ze staan meestal in Athene in een luxe buurtje dichtbij het hotel of parlement om even 2 a 3 minuten een item te maken. Het is een beetje alsof je hier in Den Haag of Amsterdam gaat staan en hoort dat veel mensen die op het terras zitten VVD stemmen. Dat ze in Lutjebroek allemaal CDA stemmen hoor je niet.
Is dat partijdig? Voor mij persoonlijk hoeven de Nederlandse nieuwsploegen niet allerlei Griekse dorpjes af te struinen om precies even veel 'ja' als 'nee' stemmers aan het woord te laten. Er gaan pas alarmbellen rinkelen als ze Tsipras die de bevolking oproept om 'nee' te stemmen niet laten zien of uberhaupt niet vertellen dat er een nee-optie is of bewust niet de juiste uitslag rapporteren.
De Nederlandse media heeft wat dat betreft een goede staat van dienst. De NPO leunt iets naar links, RTL iets naar rechts, maar daar is wel alles mee gezegd.
quote:Op maandag 6 juli 2015 00:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
RTL journaal net, over 10 minuten te zien op RTL gemist voor 3,99 euro.
4 euro voor dat fakkin journaal.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
RTL journaal net, over 10 minuten te zien op RTL gemist voor 3,99 euro.
Zou het ook niet adviseren. Maar dat was mijn bron, misschien dat die persco ergens anders te zien is,quote:
Ook in het NOS-journaal van daarnet, is terug te vinden op internet, of in de herhaling 's nachts.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zou het ook niet adviseren. Maar dat was mijn bron, misschien dat die persco ergens anders te zien is,
Was vanavond ook in nieuwsuur te zienquote:Op maandag 6 juli 2015 00:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zou het ook niet adviseren. Maar dat was mijn bron, misschien dat die persco ergens anders te zien is,
Het is een vrij beroep he. Het staat iedereen dus vrij om een eigen krant/tijdschrift/pamflet uit te geven.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies en daarom nemen ze de persberichten van overheden en multinationals letterlijk over zonder dingen verder te onderzoeken. En laat dat nou juist hun taak zijn. De taak van de media is om het volk zo objectief mogelijk in te lichten. En dat doen ze dus niet meer.
Wie Is De Mol is Vlaams.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:55 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wie was dat ook weer van vroeger waar ik deze zomaar mee vergelijk?quote:
Veel Grieken werden ook gedwongen door hun werkgever om naar de "Ja"-protesten te gaan. Dat soort beeldvorming speelt ook mee.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:04 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Waar was je de afgelopen week dan ? Op elke nieuwe reportage van RTL of NOS was het geloop week alleen maar Grieken aan de woord die ja gaan stemmen en creėerde daarmee een beeld dat de gemiddelde Griek hun regering zat was.
tonen dat Tsipras een mandaat heeft van de bevolking.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:25 schreef Infection het volgende:
Wat was nou het nut van dit referendum dan?
En ze zijn nog geen steek verder gekomen. En die grexit zal er nooit komen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
tonen dat Tsipras een mandaat heeft van de bevolking.
Grexit lijkt me ook niet de bedoeling...quote:Op maandag 6 juli 2015 00:27 schreef Infection het volgende:
[..]
En ze zijn nog geen steek verder gekomen. En die grexit zal er nooit komen.
Ik doe een constatering, dat betekent niet dat ik dan gelijk maar even een nieuwszender op ga zetten. Alsof je daar zo makkelijk tussen komt...Er is genoeg betrouwbaar nieuws op internet te vinden tegenwoordig. Ik heb mijn hele leven geen journaal gekeken dus ik heb er verder ook geen last van.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:11 schreef marsan het volgende:
[..]
Het is een vrij beroep he. Het staat iedereen dus vrij om een eigen krant/tijdschrift/pamflet uit te geven.
Als er inderdaad een gat in de informatievoorziening ligt, is het aan een ieder om die in te vullen.
quote:De waardigheid en de eer van de Grieken zijn hersteld. Dat was althans het doel van het referendum volgens Tsipras. En hij heeft zijn uitslag.
Echter, degene die de eer aan zichzelf houdt, wil doorgaans geen geld en bijstand meer aannemen van degenen die hem zo vernedert hebben.
De Grieken stemmen "Nee" tegen vernedering, maar ook tegen bezuinigingen en schaarste aan middelen. Dat is tegenstrijdig.
Tsipras laatste mogelijke geldschieters zijn de degenen die hij wil chanteren. Dat is eveneens tegenstrijdig. De Grieken zelf stemmen "Nee" tegen de euro via het stembiljet, maar "Ja" via de geldautomaat.
Weer zo'n tegenstrijdigheid..
Er zijn nu, behoudens kwijtschelding van schulden, - die was bij enig succes in Griekenland op termijn toch wel gekomen -, vele nieuwe miljarden nodig voor de ineenstortende Griekse economie en heroprichting van het financiėle systeem. De eurolanden gaan Tsipras een pakket geven, wellicht, maar zullen via de uitvoering de rekening vereffenen. Want vertrouwen in Griekenland of tussen regeringen is er niet.
Regeringen in de eurolanden mogen hun belastingbetalers gaan uitleggen, waarom nieuwe miljardenverstrekkingen aan Griekenland geen weggegooid geld zijn. En waarom Grieken die de belastingen al jarenlang ontduiken, - met hulp van hun regeringen -, meer recht op rijkdom hebben dan Nederlanders, Fransen of Duitsers op hun zwaar belaste inkomen en door financiėle repressie getroffen spaargeld.
00:08 Dhr.
De Euro daalt, maar Duitse bunds zijn nog steeds een veilige haven.quote:Duitse staatsobligaties en soortgelijke papieren die als veilige belegging worden gezien, zullen maandag juist omhoog schieten is de verwachting.
twitter:PieterOmtzigt twitterde op zondag 05-07-2015 om 22:26:21CDA reactie op het nee in het Griekse referendum http://t.co/uTdbYGYesv reageer retweet
Wat doet de mening van het CDA er nou weer toe.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:32 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?[ afbeelding ]twitter:PieterOmtzigt twitterde op zondag 05-07-2015 om 22:26:21CDA reactie op het nee in het Griekse referendum http://t.co/uTdbYGYesv reageer retweet
Ja leuk de futures maar vaak zitten die ernaast. Eerst eens kijken of er voor negen uur nog nieuws komt en dan pas kijken 5 minuten voor negen om te zien hoe ze staan.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:12 schreef Wijnbo het volgende:
http://touch.nl.investing.com/indices/netherlands-25-futures
Fail!
Nog maar 13 % accuduurquote:Op maandag 6 juli 2015 00:32 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?[ afbeelding ]twitter:PieterOmtzigt twitterde op zondag 05-07-2015 om 22:26:21CDA reactie op het nee in het Griekse referendum http://t.co/uTdbYGYesv reageer retweet
Als het goed is zijn die banken al weg dus die hebben nergens meer recht op toch?quote:
Dan hangen meteen alle Quinsys en aanhang in de gordijnen...quote:Op zondag 5 juli 2015 23:55 schreef Belabor het volgende:
Nergens (misschien buiten de VS) is laagdrempelig entertainment zo mainstream als in Nederland. Onze buurlanden hebben veel meer actualiteitenprogramma's die serieus (of op basis van comedy) op nieuws en internationale vraagstukken in gaan.
Waar kan men die dan nog zien zonder die hinderlijke reklame er doorheen?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan hangen meteen alle Quinsys en aanhang in de gordijnen...
quote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Raskolnikow het volgende:
De nee-stemmende Grieken vieren feest.
Nu ja, ze hebben hun souvereiniteit terug. Alleen niet op monetair gebied. Daar komen ze snel genoeg achter. Het is nog niet duidelijk hoe het verder gaat aflopen en toegeven aan Griekenland betekent op termijn zwz het einde van de eurozone en de euro. Want het zal dan niet bij Griekenland blijven.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Raskolnikow het volgende:
Het CDA heeft het over een vertrouwensbreuk tussen de Griekse bevolking en de EU... Het zou ze sieren om eerst eens hier rond te kijken hoe het met dat vertrouwen staat.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat doet de mening van het CDA er nou weer toe.
Feesten dat ze binnen geen geld meer hebbenquote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Raskolnikow het volgende:
Alsof ze dat op dit moment nog wel hebben.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:48 schreef L3gend het volgende:
[..]
Feesten dat ze binnen geen geld meer hebben
De politiek heeft zwz een broertje dood aan de bevolking. De stembus heb ik al langer dan 10 jaar niet meer gezien.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:47 schreef AchJa het volgende:
Dat de Nederlandse politiek een broertje dood heeft aan referenda mag ondertussen wel duidelijk zijn.
quote:Op maandag 6 juli 2015 00:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Alsof ze dat op dit moment nog wel hebben.
Denk dat die het best wel een tijdje kunnen uitzingen zonder geld, zou wel eens een voorbeeld kunnen gaan worden voor de rest van de wereld?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:48 schreef L3gend het volgende:
[..]
Feesten dat ze binnen geen geld meer hebben
Inderdaad je avatar geeft het goed weer.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Raskolnikow het volgende:
Eén of ander feestwicht zegt dat hiermee een einde is gekomen aan de al 5 jaar durende bezuinigingen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Raskolnikow het volgende:
De schappen in de supermarkten beginnen al aardig leeg te raken. Strax krijgen ze noodrantsoenen van de EUquote:Op maandag 6 juli 2015 00:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk dat die het best wel een tijdje kunnen uitzingen zonder geld, zou wel eens een voorbeeld kunnen gaan worden voor de rest van de wereld?
En als dankjewel sturen ze dan hun producten aan de EU?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De schappen in de supermarkten beginnen al aardig leeg te raken. Strax krijgen ze noodrantsoenen van de EU
We gaan het wel zien, ik lach me kapot als ze over een jaar of 5 tot 10 alles weer goed op de rit hebben zonder allerlei EU bemoeienis.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eén of ander feestwicht zegt dat hiermee een einde is gekomen aan de al 5 jaar durende bezuinigingen.
Niet nodig eerst eten ze maar hun eigen zooi op zoals inktvis witte kaas en olijven.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De schappen in de supermarkten beginnen al aardig leeg te raken. Strax krijgen ze noodrantsoenen van de EU
En afblussen met zelfgestookte Raki, gaat wel goedkomen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:53 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Niet nodig eerst eten ze maar hun eigen zooi op zoals inktvis witte kaas en olijven.
Dan zal de EU ze eruit moeten knikkeren en dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 6 juli 2015 02:40 schreef Loekie1 het volgende:
Griekenland zal nooit hervormingen doorvoeren zolang Europa hen dat opdringt.
Jawel hoor. Wacht maar tot er een week geen geld uit automaten komt. Dan is het over met het feestje.quote:Op maandag 6 juli 2015 02:40 schreef Loekie1 het volgende:
Griekenland zal nooit hervormingen doorvoeren zolang Europa hen dat opdringt.
Jawel, hier wordt al jaren op geanticipeerd. In 2010 kon het niet, nu wel.quote:Op maandag 6 juli 2015 02:42 schreef Impressme het volgende:
[..]
Dan zal de EU ze eruit moeten knikkeren en dat zie ik niet gebeuren.
Het zal wel gebeuren voor een week idd, maar dan zal er toch weer gepraat gaan worden. Ik denk zelfs nog wel eerder. Het spel is nog niet gespeeld.quote:Op maandag 6 juli 2015 02:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Jawel, hier wordt al jaren op geanticipeerd. In 2010 kon het niet, nu wel.
LANDSLIDE is wel erg overdreven; een beetje meer dan 60 % zegt nee, net geen 40 % JA.quote:
Ja vriend, maar per Griek is het een ander verhaal; zo'n 25 000 Euro. Dat is een flink bedrag, heel wat Grieken zouden intussen in hun handjes knijpen als ze dat als jaarinkomen hadden.quote:
Dit stuk lezende durf ik bijna de stelling wel aan dat het gemiddelde inkomen van een Griek hoger was en is, dan die van het gemiddelde in de krimpregio´s van Nederland.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:57 schreef john2406 het volgende:
http://www.landenweb.nl/griekenland/economie/
Tuurlijk joh, geen geld maar wel voldoende eten en drinken?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk dat die het best wel een tijdje kunnen uitzingen zonder geld, zou wel eens een voorbeeld kunnen gaan worden voor de rest van de wereld?
Hoe dan?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
We gaan het wel zien, ik lach me kapot als ze over een jaar of 5 tot 10 alles weer goed op de rit hebben zonder allerlei EU bemoeienis.
Een grexit is het einde van de EU? Uh oké. Ik denk eerder dat Griekenland kapot gaat.quote:Op maandag 6 juli 2015 06:28 schreef 729Sinistra het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
...Bravo Griekse bevolking. Het is feest ten huize 729Sinistra. Alleen al die azijnzure smoelwerken van die eurofiele bandieten Schultz, Juncker, Verhofstadt, Dijsselbloem, Tusk en Merkel maken deze dag voor mij om van te snoepen. Eindelijk een volk dat NEE durft zeggen tegen de dictators in Brussel, eindelijk een volk dat genoeg heeft van de ''Verenigde Staten van Europa'' met in haar kielzog asociale ultra-liberale recepten van armoede, geweld en onveiligheid. OXI!!!...ik had het niet durven denken maar het is dan toch waar. Nu snel een Grexit en laat Griekenland nu de zet hebben gegeven om de gehate EU ten val te brengen. Het zou fantastisch zijn alvast...
![]()
![]()
![]()
Ik snap ook die euforie niet zo.quote:Op maandag 6 juli 2015 07:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een grexit is het einde van de EU? Uh oké. Ik denk eerder dat Griekenland kapot gaat.
Haha ja zag het netquote:Op maandag 6 juli 2015 00:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eén of ander feestwicht zegt dat hiermee een einde is gekomen aan de al 5 jaar durende bezuinigingen.
Die heeft zo'n stemming gemaakt door der hervormingen terrorisme te noemen dat geen politicus in Europa nog met hem aan tafel wil zittenquote:
En nu? Hetzelfde als een week geleden.quote:Op maandag 6 juli 2015 07:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb wel een beetje een 'en nu'? gevoel.
Die heeft allang door dat er niks te halen valt.quote:Op maandag 6 juli 2015 07:55 schreef J.B. het volgende:
Varoufakis gaat zeker terug naar AustraliėWat is dit nou?
Volgens mij ziet de wereld er voor de Grieken heel anders in vergelijking met een week geleden. Ik ben benieuwd of er opnieuw onderhandeld gaat worden, het nee is duidelijkquote:Op maandag 6 juli 2015 07:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu? Hetzelfde als een week geleden.
quote:Op maandag 6 juli 2015 08:23 schreef Igen het volgende:
Tsipras heeft het blijkbaar ook tegen Varoufakis gezegd dat het "behulpzaam" zou zijn als hij opstapt.
Kan me idd ook zomaar voorstellen dat de troika niet ingaat op een Griekse uitnodiging om verder te onderhandelen. Laat de Grieken het dan maar zelf uitzoeken.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij ziet de wereld er voor de Grieken heel anders in vergelijking met een week geleden. Ik ben benieuwd of er opnieuw onderhandeld gaat worden, het nee is duidelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Voor eventuele onderhandelingen maakt het natuurlijk 0,0 uit. Met referendum-uitslagen betaal je geen schulden af. Ik vraag me trouwens ook af of er wel onderhandeld gaat worden: ik zou me kunnen voorstellen dat er nu een andere richting gezocht gaat worden. Misschien een door de unie zelf getriggerde Grexit? Geen idee, maar we gaan het zien.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij ziet de wereld er voor de Grieken heel anders in vergelijking met een week geleden. Ik ben benieuwd of er opnieuw onderhandeld gaat worden, het nee is duidelijk
Kan je dat saboteren uitleggen? Ik vind dat europa te ver gaat maar je mag toch wel eisen op tafel leggen als je geld geeft?quote:Op maandag 6 juli 2015 08:37 schreef robin007bond het volgende:
Je ziet duidelijk dat Europa er alles aan doet om het land te saboteren. Ze hebben Big V gemarteld.
Zonder de EU gaat het licht uit! En anders doen we wel het licht uit van iedereen die anders roeptquote:Op maandag 6 juli 2015 07:52 schreef wunderbaum het volgende:
De EU zal Griekenland nu helemaal kapot maken om een voorbeeld te stellen aan de andere knoflooklanden zodat ze zullen beseffen dat een leven buiten de EU niet meer mogelijk is.
Nou, ze hebben eigenlijk gewoon een minister laten vervangen. Dat vind ik nogal wat.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je dat saboteren uitleggen? Ik vind dat europa te ver gaat maar je mag toch wel eisen op tafel leggen als je geld geeft?
Dat heeft Europa laten doen?quote:Op maandag 6 juli 2015 08:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, ze hebben eigenlijk gewoon een minister laten vervangen. Dat vind ik nogal wat.
Omdat het peilingen zijn. Maar een kleine groep wordt naar hun verwachte stem gevraagd. Daarnaast kunnen mensen als ze eenmaal in het stemhok staan nog makkelijk hun mening wijzigen.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al iets meer duidelijk hoe de peilingen in de media er zo ver naast konden zitten?
Dit zijn abnormaal grote verschillen tussen peiling en uitslag.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:53 schreef Belabor het volgende:
[..]
Omdat het peilingen zijn. Maar een kleine groep wordt naar hun verwachte stem gevraagd. Daarnaast kunnen mensen als ze eenmaal in het stemhok staan nog makkelijk hun mening wijzigen.
Peilingen zeggen niets over de uitslag, hoogstens iets over de tendens op een bepaald moment voor een selecte groep stemmers.
Je snapt toch hopelijk wel dat als de Grieken blijven weigeren om effectief hun corrupte en onhoudbare systemen te hervormen ze uiteindelijk de rest van Europa meesleuren in hun ondergang als wij ze niet dwingen die stappen te nemen?quote:Op maandag 6 juli 2015 09:00 schreef robin007bond het volgende:
In Nederland heeft de SP in ieder geval een goede wil: een duurzaam en goed akkoord.
Hoe naļef wil je het hebben?quote:Een 'grexit' is volgens Tsipras dus niet aan de orde. "Ik ben er zeker van dat deze uitslag niet voor een botsing met Europa zorgt. De Griekse bevolking heeft een moedige keuze gemaakt. We hebben aangetoond dat de democratie niet kan worden onderdrukt. Vandaag zijn we aan een nieuw hoofdstuk in de Griekse geschiedenis begonnen.'
Alsof die "hervormingen" van ons daadwerkelijk wat aan de corruptie deden.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel dat als de Grieken blijven weigeren om effectief hun corrupte en onhoudbare systemen te hervormen ze uiteindelijk de rest van Europa meesleuren in hun ondergang als wij ze niet dwingen die stappen te nemen?
het slechte in een land verander je niet zomaar.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alsof die "hervormingen" van ons daadwerkelijk wat aan de corruptie deden.
De inhoud van het referendum even daargelaten, is het echt behoorlijk kwalijk hoe een instituut dat zo prat graat op haar democratische waarden zo een intimiderende rol heeft willen spelen. Daar zit natuurlijk ook wel een economische realiteit achter, maar neemt niet weg dat het een nare vertoning is geweest.quote:But the response of the creditors was more extraordinary still. The first noises from the council of finance ministers and the European Central Bank sounded so hawkish that they might have been trying to get the vote cancelled. But then came a bit of a rethink: it emerged that the ECB was capping, rather than cutting off, liquidity support, and leaders including Angela Merkel spied an opportunity to rid themselves of a tricksy interlocutor. They imagined scared voters rallying to yes, trashing Mr Tsipras’s personal authority and perhaps unravelling his loose-knit Syriza alliance. By signalling that voting no would push Greece out of the euro, they broke all the usual protocols by weighing into someone else’s democratic contest. It was an appallingly presumptuous path to go down.
Goed stuk van Krugman inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:14 schreef Maxerazzi het volgende:
The Guardian heeft in het redactioneel commentaar wel een hele terechte observatie gemaakt over de Europese houding van afgelopen week, naar mijn mening:
[..]
De inhoud van het referendum even daargelaten, is het echt behoorlijk kwalijk hoe een instituut dat zo prat graat op haar democratische waarden zo een intimiderende rol heeft willen spelen. Daar zit natuurlijk ook wel een economische realiteit achter, maar neemt niet weg dat het een nare vertoning is geweest.
Ik vind het commentaar van NY Times columnist Paul Krugman ook wel interessant.
Voor de Grieken misschien wel, voor de rest van de wereld niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet? Kwijtschelden is de enige optie, jammer dat de Europese leiders die moed niet hebben.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor de Grieken misschien wel, voor de rest van de wereld niet.
Net zoals Krugman denk ik ook dat de drachme als parallelle valuta eerst weer ingevoerd zal worden en Griekenland daarna snel geheel de euro zal laten vallen.quote:
Mee eens. Maar hoe moeten die dat in thuisland verkopen?quote:Op maandag 6 juli 2015 09:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet? Kwijtschelden is de enige optie, jammer dat de Europese leiders die moed niet hebben.
Zowel het commentaar van The guardian als dat van Krugman zijn een beetje flauw. Je kunt niet verwachten dat a) het niet afbetalen van je lening geen consequenties heeft en b) dat iedereen maar de kaken op elkaar houdt over de Griekse situatie. Als je dat al als intimiderend ziet dan kun je heel weinig hebben. Iedereen heeft een mening en democratie bestaat ook buiten Griekenland.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:14 schreef Maxerazzi het volgende:
The Guardian heeft in het redactioneel commentaar wel een hele terechte observatie gemaakt over de Europese houding van afgelopen week, naar mijn mening:
[..]
De inhoud van het referendum even daargelaten, is het echt behoorlijk kwalijk hoe een instituut dat zo prat graat op haar democratische waarden zo een intimiderende rol heeft willen spelen. Daar zit natuurlijk ook wel een economische realiteit achter, maar neemt niet weg dat het een nare vertoning is geweest.
Ik vind het commentaar van NY Times columnist Paul Krugman ook wel interessant.
Dat is politieke zelfmoord. Als je dat doet, weet je zeker dat je bij de volgende verkiezingen flink zult verliezen. 'Het volk' aan wiens mening Tsipras zoveel waarde hecht) van de andere Europese landen zal dat niet meer slikken.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet? Kwijtschelden is de enige optie, jammer dat de Europese leiders die moed niet hebben.
Als de Griekse schild gedeeltelijk wordt kwijtgescholden, waarom dan de Ierse ook niet? Of de Spaanse. Of de Italiaanse.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is vooral geen keuze. Griekenland kan het niet terugbetalen, dan kan je beter door de zure appel heen. Kwijtschelden en de economie steunen, dat straalt karakter uit als Europa. Dit gepruttel niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is politieke zelfmoord. Als je dat doet, weet je zeker dat je bij de volgende verkiezingen flink zult verliezen. 'Het volk' aan wiens mening Tsipras zoveel waarde hecht) van de andere Europese landen zal dat niet meer slikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |