Kan ik beamen, voor een tientje heb je voor 2 personen voor een week groente.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:51 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ga eens met een tientje naar de markt, dan heb je meer groente en fruit dan je kunt dragen.
We hebben hier geen markt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:51 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ga eens met een tientje naar de markt, dan heb je meer groente en fruit dan je kunt dragen.
Ik eet twee broodjes op mijn werk tijdens de lunch. Niet meer niet minder.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:49 schreef DonnaRush het volgende:
Maar ik vraag me nog steeds af hoe je zo`n hele dag op het werk doorbrengt op alleen 2 broodjes met pindakaas.
Ja, maar dat was bij elk bedrijf wel waar ik gewerkt heb, volgens mij wel een beetje een dingetje bij IT/reclame bedrijven, zal bij een fabriek of groot bedrijf niet zo snel zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:51 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan dus op het werk zoals ik het begrijp?
Niks bij de koffie/tussendoor? Geen fruit?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik eet twee broodjes op mijn werk tijdens de lunch. Niet meer niet minder.
Makkelijk te doen?
Nee.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Niks bij de koffie/tussendoor? Geen fruit?
Meeste mensen hier op het werk houden het bij twee/drie boterhammen. Zoveel energie verbrand je nou ook weer niet aan je bureauquote:
Biefstukje is 3 euro ofzo en m'n vriendin eet geen vlees he. Die vreet dan altijd van die gore pitten/bonen uit zo'n zak, van dat spul wat je smorgens in water moet leggen. Heb je volgens mij ook voor 2 euro een kilo van.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat het niet kan. En ik niet begrijp dat als het net wél zou kunnen, dat je zo wil leven. Mooi toch, beetje discussieren.
[..]
500gram varkenshaas kost 4 euro in de aanbieding bij de Nettorama. Dat is 10% van jullie gezamenlijke weekbudget. Voor 1 dag vlees, zonder aardappels en groente. Bam. Weg budget.
[..]
Ik doe boodschappen bij de Lidl, Nettorama, Duitsland en AH. Ik prefereer AH omdat het mij geen reet uitmaakt dat ik 3 tientjes in de maand meer kwijt ben voor wat betere kwaliteit. Mijn smaakpapillen zijn nog functioneel.
[..]
Die verzwijgen de helft van hun aankopen. Kan namelijk niet.
Geen idee of dat een dingetje is. Ik werk ook bij een IT bedrijf, maar hier is het in ieder geval niet zo. Ben daar dus al snel ¤10 per week extra aan kwijt. Wel voor twee personen danquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja, maar dat was bij elk bedrijf wel waar ik gewerkt heb, volgens mij wel een beetje een dingetje bij IT/reclame bedrijven, zal bij een fabriek of groot bedrijf niet zo snel zijn.
Maar m'n vriendin werkt in de schoonmaak, die eet wel gewoon thuis.
Misschien is het ook een soort gewenning, heb wel collega's die ik elke dag zie lopen met een zak chips in de hand. Kan me wel herinneren dat ik naar school altijd 6 plakken brood mee had, maar met een bureaujob zit ik wel vol na 2 plakken volkoren brood. En je bent na je 30ste natuurlijk uit de groei.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:56 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Geen idee of dat een dingetje is. Ik werk ook bij een IT bedrijf, maar hier is het in ieder geval niet zo. Ben daar dus al snel ¤10 per week extra aan kwijt. Wel voor twee personen dan.
Hier ook op kantoor. Maar mijn collega's eten wel allemaal 1 of 2 stuks fruit nog, naast twee of drie boterhammen. Sommige `s ochtends nog een koekje ofzo.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef Ciora het volgende:
[..]
Meeste mensen hier op het werk houden het bij twee/drie boterhammen. Zoveel energie verbrand je nou ook weer niet aan je bureau
Ik ben oprecht heel benieuwd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef JDx het volgende:
Maar ik zal eens wat kassabonnen bewaren en exact bijhouden wat ik eet op een dag, ben wel benieuwd of er nog ergens verborgen kosten liggen. Qua smaak is behalve brood en tomaten en komkommer (dat halen we wel bij de AH) de rest gewoon gelijk. Zelfde merken bij beide winkels.
Scheelt bij mij ook dat ik slecht tegen chocola kan, dus als ik al een koekje eet dan liever zo'n San Francisco biscuitje dan een choco chip, hou ook niet van dingen als Snickers/Mars enzo.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:57 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hier ook op kantoor. Maar mijn collega's eten wel allemaal 1 of 2 stuks fruit nog, naast twee of drie boterhammen. Sommige `s ochtends nog een koekje ofzo.
Gadverdamme man. Brood bij de AH is al niet te vreten laat staan nog goedkoper.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Biefstukje is 3 euro ofzo en m'n vriendin eet geen vlees he. Die vreet dan altijd van die gore pitten/bonen uit zo'n zak, van dat spul wat je smorgens in water moet leggen. Heb je volgens mij ook voor 2 euro een kilo van.
Maar ik zal eens wat kassabonnen bewaren en exact bijhouden wat ik eet op een dag, ben wel benieuwd of er nog ergens verborgen kosten liggen. Qua smaak is behalve brood en tomaten en komkommer (dat halen we wel bij de AH) de rest gewoon gelijk. Zelfde merken bij beide winkels.
Ligt er wel een beetje aan het aanbod. Bij ons staat ook een groentejuwelier met doodnormale sperziebonen van 6 euro de kilo (in deze tijd, waarin anderen 2 a 3 euro rekenen). Dus je moet wel mazzel hebben met je marktkramen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kan ik beamen, voor een tientje heb je voor 2 personen voor een week groente.
Ik doel ook gewoon op biscuitjes of een koekreep ofzo. Geen chocolade koeken en repen. We zitten tenslotte op kantoor he, het moet wel een beetje 'gezond', haha.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Scheelt bij mij ook dat ik slecht tegen chocola kan, dus als ik al een koekje eet dan liever zo'n San Francisco biscuitje dan een choco chip, hou ook niet van dingen als Snickers/Mars enzo.
Eens. Ik haal vlees bij de slager (biologische slager net over de grens) en brood bij de beste bakker van Nederland. Dat verschil proef je en het prijsverschil is nihiel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gadverdamme man. Brood bij de AH is al niet te vreten laat staan nog goedkoper.
Brood komt bij de bakker vandaag en vlees bij een slager. Daar is een biefstuk geen 3 euro maar wel lekker.
De AH is goed voor die gedroogde bonen, spa en wasmiddel. Niet voor vers eten.
Eet ze weleens van die vleesvervangers van Valess of Vivera? Lidl heeft daar een aantal hele lekkere varianten van, Aldi ook. 1,69 pstk. Lidl heeft ook weleens twee voor 2,50.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Biefstukje is 3 euro ofzo en m'n vriendin eet geen vlees he. Die vreet dan altijd van die gore pitten/bonen uit zo'n zak, van dat spul wat je smorgens in water moet leggen. Heb je volgens mij ook voor 2 euro een kilo van.
Mijn vriendin vind dat leuk om door die foldertjes te spitten, als ze dan weer zo'n liter Sanex ziet voor 2,50 dan lopen we ook even langs de Kruidvat (we wonen boven een winkelcentrum).quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. Ik haal vlees bij de slager (biologische slager net over de grens) en brood bij de beste bakker van Nederland. Dat verschil proef je en het prijsverschil is nihiel.
Overigens ben ik ook wel benieuwd hoeveel tijd het kost om alle folders door te spitten en verschillende supermarkten te bezoeken op zoek naar de koopjes. Ik besteed mijn tijd dan liever aan iets leuks (zoals chips eten).
Nee, vooral groente/bonen en soms champignons ofzo, nagemaakt vlees vind ze niks.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:02 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Eet ze weleens van die vleesvervangers van Valess of Vivera? Lidl heeft daar een aantal hele lekkere varianten van, Aldi ook. 1,69 pstk. Lidl heeft ook weleens twee voor 2,50.
Ja, de marktkraam hier die in het dorp verderop staat op woensdagmiddag is inderdaad niet goedkoop. En op woensdagmiddag, dan zijn wij aan het werk. De markt in de stad is op zaterdag, maar dat is direct meer dan 20km rijden. Als ik er ben dan sla ik wel in, maar hoef niet iedere week naar de stad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan het aanbod. Bij ons staat ook een groentejuwelier met doodnormale sperziebonen van 6 euro de kilo (in deze tijd, waarin anderen 2 a 3 euro rekenen). Dus je moet wel mazzel hebben met je marktkramen.
Als je er speciaal voor moet rijden zou je eigenlijk de benzinekosten ook mee moeten nemen bij de boodschappenquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:03 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja, de marktkraam hier die in het dorp verderop staat op woensdagmiddag is inderdaad niet goedkoop. En op woensdagmiddag, dan zijn wij aan het werk. De markt in de stad is op zaterdag, maar dat is direct meer dan 20km rijden. Als ik er ben dan sla ik wel in, maar hoef niet iedere week naar de stad.
Haha, dan wordt het alsnog duur. Beetje zonde.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef JDx het volgende:
[..]
Als je er speciaal voor moet rijden zou je eigenlijk de benzinekosten ook mee moeten nemen bij de boodschappen
Mijn ma deed dat altijd voor elke aanbieding naar een andere winkel
Ik kwam altijd op de markt in Groningen, volop aanbod en concurrentie, die kleine markten op het platteland hadden in mijn beleving altijd minder aanbod voor een hogere prijs.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan het aanbod. Bij ons staat ook een groentejuwelier met doodnormale sperziebonen van 6 euro de kilo (in deze tijd, waarin anderen 2 a 3 euro rekenen). Dus je moet wel mazzel hebben met je marktkramen.
Platteland. Check.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kwam altijd op de markt in Groningen, volop aanbod en concurrentie, die kleine markten op het platteland hadden in mijn beleving altijd minder aanbod voor een hogere prijs.
Dat ligt eraan, als je maar eens per week boodschappen doet wel, maar als je 2 of 3 keer in de week boodschappen doet kun je natuurlijk prima naar verschillende supermarkten gaan en daar dan de aanbieding meenemen die interessant is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha, dan wordt het alsnog duur. Beetje zonde.
Mijn moeder ging ook vaak meerdere winkels af, maar wel op de fiets!
Dan heb je nog behoorlijk wat in de koelkast/vriezer staan, want hier kun je geen hele week van eten. Die roerbak mix gaat 2x mee?quote:
Is dat Nespressokoffie of zo'n dergelijk systeem? En hoe vaak eet je buiten de deur?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:40 schreef Tja... het volgende:
Au. Dat is best wel veel voor iemand alleen. Woon trouwens in Spanje, en koop al mijn eten vers op de markt. Veel vlees en vis, want eet geen aardappels, rijst, brood of pasta.Die app kan ik trouwens iedereen aanraden, en de betaalde versie is z'n 5 euro meer dan waard.
Wow, goed inkomen, ik hou na alle vaste lasten maar 300 euro over per maand voor boodschappenquote:Op woensdag 8 juli 2015 15:40 schreef Tja... het volgende:
Volgens de Daily Budget app waar ik sinds dit jaar al mijn uitgaven in bijhoud, gemiddeld:
-Boodschappen (ex. alcohol): 445e/maand
-Eten buiten de deur: 410e/maand
-Alcohol (thuis en buiten de deur): 220e/maand
-Koffie: 32e/maand
-Totaal voor eten en drinken: 1107e/maand
Au. Dat is best wel veel voor iemand alleen. Woon trouwens in Spanje, en koop al mijn eten vers op de markt. Veel vlees en vis, want eet geen aardappels, rijst, brood of pasta.
Die app kan ik trouwens iedereen aanraden, en de betaalde versie is z'n 5 euro meer dan waard.
Dan moet je alle transacties in gaan voeren? Lijkt mij te veel werk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:40 schreef Tja... het volgende:
Die app kan ik trouwens iedereen aanraden,
Nee, gewoon kopjes koffie buiten de deur. Drink thuis nooit koffie. Op weekdagen meestal 2 kopjes a 1,15e/stuk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is dat Nespressokoffie of zo'n dergelijk systeem? En hoe vaak eet je buiten de deur?
Nee, is niet te koppelen aan bankrekeningen. Dat invoeren lijkt veel werk, maar je vaste lasten vul je eenmalig in, en alle andere uitgaven idealiter meteen. Ik doe het eigenlijk altijd zodra ik afreken (terwijl ik op wisselgeld of de bon wacht).quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan moet je alle transacties in gaan voeren? Lijkt mij te veel werk.
En als hij je bankrekening kan uit lezen weer privacy gevoelig.
Hier ook zo, ene week kan het 35 euro zijn, week later 45 euro als ze voor 10 euro een half jaar aan vaatwastabletten verkopen, week later 35 euro en week erna weer 45 omdat de olijfolie en tandpasta op is en douchegel in de aanbieding is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb trouwens geen vast weekbudget. Als iets in de aanbieding is sla ik het in, bijvoorbeeld Honig pastasauzen, blikken/potten groente, pasta zelf.
M'n keukenkastjes en koelkast zitten altijd vol met basics. Dan is het per week bekijken wat ik nodig heb om het aan te vullen. Verse groenten, vegetarische burgers/gehakt, aardappelen, melk/toetjes, broodbeleg etc.
Gisteren bij het Kruidvat flink ingeslagen, de douchegels en shampoo waren in de aanbieding, net als m'n scheermesjes en de pampers voor m'n zoon. Dan ben je eenmalig even wat duurder uit, maar scheelt het de rest van de maand (of langer) in ''het budget''.
Hier Lidl en Coop of alleen de AH (twee verschillende dorpen).
quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:51 schreef JDx het volgende:
[..]
Hier ook zo, ene week kan het 35 euro zijn, week later 45 euro als ze voor 10 euro een half jaar aan vaatwastabletten verkopen, week later 35 euro en week erna weer 45 omdat de olijfolie en tandpasta op is en douchegel in de aanbieding is.
Tenzij je de kasten leegvreet, die mensen ken ik ookquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]![]()
Mijn ex vond het zo'n onzin altijd, aanbiedingen inslaan. Want dan waren we ''zoveel'' geld in een keer kwijt.Niet snappende dat je de weken daarna juist voordeliger uit bent.
Pampers zijn gewoon hartstikke duur, die heb ik volgens mij nog nooit buiten een aanbieding om gekocht.
Het ging voornamelijk om non-food en filterkoffie. Daar kun je dan wéken mee, en dát scheelt wel in de wekelijkse boodschappenquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tenzij je de kasten leegvreet, die mensen ken ik ook
Haha ja vooral shampoo, douchegel, wasmiddel, vaatwastabletten, wc-papier.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tenzij je de kasten leegvreet, die mensen ken ik ook
Ja hoor. 's-Ochtends een handje amandelen om in ieder geval energie te hebben, ik houd helemaal niet van eten op de vroege ochtend. 's-Middags meestal een salade met veel groente en vis of kip. 's-Avonds ook ruim groente en vlees - of vis als ik dat 's-middags nog niet heb gehad. In de regel 3 ons vlees of vis per keer, behalve als het een mooie ribeye is, dan lukt het mijn ogen niet om onder de 4-5 ons te duiken. :-) Tussendoor fruit, en met deze hittegolf in Spanje ook weleens een koud soepje.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Tja....
Geen brood, pasta, aardappelen etc?
Mag ik vragen wat je wél eet?
Het klinkt wel gezond hoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:13 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja hoor. 's-Ochtends een handje amandelen om in ieder geval energie te hebben, ik houd helemaal niet van eten op de vroege ochtend. 's-Middags meestal een salade met veel groente en vis of kip. 's-Avonds ook ruim groente en vlees - of vis als ik dat 's-middags nog niet heb gehad. In de regel 3 ons vlees of vis per keer, behalve als het een mooie ribeye is, dan lukt het mijn ogen niet om onder de 4-5 ons te duiken. :-) Tussendoor fruit, en met deze hittegolf in Spanje ook weleens een koud soepje.
Ik heb geen hippe allergieën ofzo, maar merk dat mijn lijf gewoon betert voelt en functioneert als ik zware koolhydraten weglaat. Omdat ik wel veel sport compenseer ik de energie die je uit carbs haalt met rood vlees. Voor een goede paella of pasta putanesca op z'n tijd draai ik m'n hand natuurlijk niet om. Maar dat is eens per 4-6 weken ofzo.
Ik bel dol op koken en lekker eten, dus geloof me: ik eet goed. :-)
Oef nee. zonder vlees en vis zou het niet te doen zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het klinkt wel gezond hoor
Maar ik ben vegetariër, dus ik zou het niet overleven denk ik
Ik bedoelde het 'ongelofelijk' ook niet als veroordelend. Meer dat ik gewoon shocked ben dat er individueel verschillen zijn in die orde van grootte, dat had ik niet verwacht. 1000e per maand aan eten is voor mij onvoorstelbaar. Maar als het dat voor jou het waard is, prima toch.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik hoef geen dure auto, huis, electronica, etc. Vind het veel belangrijker om met vrienden lekker te eten en ik denk ook dat dat veel meer oplevert voor mijn geluk / welzijn, dus waarom zou ik er op besparen als ik niet echt iets anders met het geld kan doen dat me meer oplevert?
Mwah.. meer 100 pw.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:17 schreef Renesite het volgende:
70-80pw voor twee personen en kat inclusief vaatwastablettne en wasmiddel enz
Zwitserland toch? Voor de mensen die niet weten waar hier is.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:
2000,- gok ik.Twee persoons huishouden, 1 kat en 1 schildpad.
Het leven is hier duur.
Ah, staat ook in mijn profiel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zwitserland toch? Voor de mensen die niet weten waar hier is.
Zelfs geen cola? Wat is het eigenlijk met dat sommige mensen / gezinnen constant cola drinken... Ik maak mijn wc er mee schoonquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:51 schreef Daboman het volgende:
200 - 225,- per maand ongeveer voor een eenpersoons huishouden.
Maar ik heb het idee dat het wel wat beter kan als ik wat meer mijn best zou doen. Bijv verdelen in meer porties als ik kook. Bovendien doe ik boodschappen bij de AH en zit de Lidl iets verderop.
Streven is doordeweeks zoveel mogelijk gezond, zelfs geen cola. In het weekend ongezonder, dan verschijnt er regelmatig een pizza of patat, maar ook bijv een biertje.
Jaja dat saffraan is duur hequote:Op dinsdag 1 september 2015 23:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
450 euro per maand voor 5 personen en we doen geen moeite hiervoor en kijken amper naar de prijs.
Ik ben 43 en mijn favoriete non alcoholische drank thuis is ranjaquote:Op woensdag 2 september 2015 00:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Zelfs geen cola? Wat is het eigenlijk met dat sommige mensen / gezinnen constant cola drinken... Ik maak mijn wc er mee schoonEn drink gemiddeld 1 fles per 2 a 3 maanden...
4 verschillende soorten limonade is wel lekker, elke dag een ander en niet te sterk met fris water is toch veel beter??
Ik hoop dat je begrijpt dat er huishoudens zijn waar het geen keuze is om met z'n tweeën ¤ 1.200 per maand aan boodschappen uit te geven, ongeacht of dan inclusief of exclusief uit eten gaan is....quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
Met 2 doen we makkelijk 1200¤ / maand + 1 á 2 keer per week uit eten/afhalen.
Maar wat leven vele van jullie sober, ik sta er haast van te kijken.
Ik zie amper flesjes wijn of cava op de rekening staan, gin-tonic als aperitif en een whiskietje na. Geen dessertjes en/of ijsjes tussendoor. Nooit Chippies en koekjes op tafel 's avonds?
Je hebt maar 1 leven... Het mag best wat meer zijn.
Drank gaat mee in het gemiddelde, 's avonds snacken eigenlijk nooit, we eten gewoon goed 's avonds geen behoefte aan troep erna.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zie amper flesjes wijn of cava op de rekening staan, gin-tonic als aperitif en een whiskietje na. Geen dessertjes en/of ijsjes tussendoor. Nooit Chippies en koekjes op tafel 's avonds?
je haalt het echt niet met 50e/w/p als je 's avonds flesje wijn en wat A-merk frisdrank erbij doet.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Drank gaat mee in het gemiddelde, 's avonds snacken eigenlijk nooit, we eten gewoon goed 's avonds geen behoefte aan troep erna.
Wie heeft er tijd voor desserts of aperitiefjes?
300 in de maand met z'n tweetjes, ex 1/2 keer in de week afhaal.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
En gelijk heb je, dat deed ik vroeger ook. Alleen hakken al die plankjes kaas, charcuterie, olijven etcetera de hele tijd best een gat in je budget. Daar wordt nu even op bespaardquote:Op woensdag 2 september 2015 14:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je haalt het echt niet met 50e/w/p als je 's avonds flesje wijn en wat A-merk frisdrank erbij doet.
Lekker gezellig als je van je werk thuis komt en er staan wat hapjes met een lekker aperitief klaar zodat je je dag al met elkaar kan doornemen, samen tafelen en dan afsluiten met een dessert en een pousse cafe, ik noem dat quality time daar maak ik tijd voor.
Wij eten vooral seizoensgroenten. Als je een beetje kan koken kan je daar hele leuke dingen mee doen. Verder de hele week kip/vis/vlees gevarieerd, ook aardappels/rijst/pasta en andere dingen gevarieerd.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:53 schreef Duifje83 het volgende:
Haal rond de 80/100 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. We eten door de weeks aardappelen, groente, vlees. Fruit of vla na. Overdags gewoon brood met beleg. In het weekend een sunny baytje van de dirk met cola en wat extra's zoals chippies. Dus zeker haalbaar en kom echt niks te kort. Ook maak ik in het weekend van pasta of nasi en een keer pizza of patat.
Vrienden van mij vragen zich af hoe ik dit doe, maar doe het zo al jaren. Zat altijd op 50/60 euro maar nu met 2 kids wel iets gestegen. Gewoon een vaste dag boodschappen doen en elke dag plannen wat je gaat eten en drinken. Dit betekend 4/5 dagen vers en ja 1a2 keer diepvries of pot of nog een keer naar de winkel om groente te halen. Al doe ik dat liever niet want je geeft dan snel weer wat extra''s uit.
Thanks voor deze link, heb zojuist besteld, verheug me er erg op.quote:Op woensdag 2 september 2015 00:38 schreef Chinless het volgende:
Ik denk dat we de 1000 wel aantikken met 2 volwassen en 3 katten. Is wel incl non food, en alcohol (kratje bier etc).
Kwa vlees bestel ik bij koopeenkoe.nl ofzo, wel wat duurder maar lekker d'r.
Tussen de 250 en 300 per maand. Ik plan overigens ook wat ik ga eten aan de hand van aanbiedingen, haal ook nog wel spullen op de marktquote:Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef Duifje83 het volgende:
Precies. Wat zijn jullie kwijt gemiddeld dan per week?
Dat heb ik gedaan maar het gemak van alles bij een winkel is me ook wat waard. Ik werk 28 uur per week en mijn man heeft gewoon een fulltime baan dus uitgebreid om boodschappen staat niet bovenaan mijn lijst van leuk tijdverdrijf als ik vrij benquote:Op woensdag 2 september 2015 15:10 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Tussen de 250 en 300 per maand. Ik plan overigens ook wat ik ga eten aan de hand van aanbiedingen, haal ook nog wel spullen op de markt
Ah even een "kleine" kanttekening, ik lees nu pas weer dat het om wekelijks gaat, mijn bedrag is maandelijksquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:
2000,- gok ik.Twee persoons huishouden, 1 kat en 1 schildpad.
Het leven is hier duur.
Wij zitten met z'n twee dan ook op 150 pw.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je haalt het echt niet met 50e/w/p als je 's avonds flesje wijn en wat A-merk frisdrank erbij doet.
Wie moet dat doen dan, degene die als eerste van het werk komt?quote:Lekker gezellig als je van je werk thuis komt en er staan wat hapjes met een lekker aperitief klaar
Veel te druk met andere dingen.quote:zodat je je dag al met elkaar kan doornemen, samen tafelen en dan afsluiten met een dessert en een pousse cafe, ik noem dat quality time daar maak ik tijd voor.
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:pquote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
Elke dag een flinke lap Côte de Boeuf (15,- pp) en een mooie bordeaux (30,-/fles, 15,- p.p), en je bent er al bijnaquote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:p
(Eerlijk: het lijkt me ook erg ongezond met al die aperitiefjes en desserts)
Hehe ja ok met zulke flessen wijn lukt dat wel. Ik dacht even niet aan de kosten van alcohol als je dagelijjs drinkt.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Elke dag een flinke lap Côte de Boeuf (15,- pp) en een mooie bordeaux (30,-/fles, 15,- p.p), en je bent er al bijna
snap ik nietquote:
wij zaten vroeger op 180 euro voor 2 personen en net zoals nu lette toen ook niet op de kosten.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:53 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik was pas bij een kennis die gaven met zijn tweetjes 160 per maand uit.
Als je elke dag lekker vlees op tafel zet is al minimaal 1/3e op (hoewel je het met echt lekker vlees daarmee gewoon niet red), dan elke week naar een restaurantje met een drankje erbij, hopla weer 1/3e 2 flesjes wijn, per week, en een lekkere Whisky in de maand en je bent zo weer 130,- lichter, elke avond een zakje nootjes of wat kaas en worst en er is weer zomaar 150,- weg. dan heb je nog 120,- over voor ontbijt, middageten, tussendoortjes, bier + frisdrank en huishoudelijke zooi.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:p
(Eerlijk: het lijkt me ook erg ongezond met al die aperitiefjes en desserts)
Elke dag lekker vlees is al ¤ 400 per maand? ¤ 13,33 aan vlees per dag, iedere dag?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je elke dag lekker vlees op tafel zet is al minimaal 1/3e op (hoewel je het met echt lekker vlees daarmee gewoon niet red), dan elke week naar een restaurantje met een drankje erbij, hopla weer 1/3e 2 flesjes wijn, per week, en een lekkere Whisky in de maand en je bent zo weer 130,- lichter, elke avond een zakje nootjes of wat kaas en worst en er is weer zomaar 150,- weg. dan heb je nog 120,- over voor ontbijt, middageten, tussendoortjes, bier + frisdrank en huishoudelijke zooi.
Als je een beetje luxe wilt leven is het zo op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |