Dat zie ik, dat is meer dan n pakje sigaretten per dag, waarschijnlijk 2 dus 1 pakje per dag ieder? Kun je beter schakelen naar tabak die je met filterhulzen maakt of gewoon shag draaien dat is veeeeeel goedkoper.quote:Op maandag 7 september 2015 11:57 schreef Mainport het volgende:
Met z'n tweeën alleen al 75 euro pw aan sigaretten. De boodschappen zijn net zo duur: ik houd van eten maar nog meer van roken.
Ja niet om lullig te doen maar als je ze niet hebt, moet je die spullen toch echt eerst kopen... Niks wegstrepen tegen elkaar. Mijn vraag is of dit bij de genoemde 38 euro inzit. Het antwoord is ja of nee.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:41 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Olijfolie en azijn koop je niet iedere week, net als de 2x deo die nu wel gekocht zijn. Onder de streep heft dat elkaar dan weer op en kom je op een gemiddelde per week.
Ja natuurlijk moet je ze eerst kopen, maar als je het niet kan missen, moet je dat plannen. Dan koop je dus niet 2 deo's in de week dat je ook olijfolie moet kopen. Of je koopt een minder duur (en kleiner) flesje. Dat je daarmee dan onder de streep duurder uit bent, zal je dan zo moeten nemen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:00 schreef verita het volgende:
[..]
Ja niet om lullig te doen maar als je ze niet hebt, moet je die spullen toch echt eerst kopen... Niks wegstrepen tegen elkaar. Mijn vraag is of dit bij de genoemde 38 euro inzit. Het antwoord is ja of nee.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te investeren in een (voor bijvoorbeeld een bijstandsmoeder) grote aanschaf als een fles olijfolie (toch gauw 4-5 euro), die kun je dan niet missen in dezelfde week wanneer je ook andere items moet kopen.
Wat een onzin zeg als solo persoon kan je inclusief olijfolie gemiddeld voor een euro of 20 per week eten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:00 schreef verita het volgende:
[..]
Ja niet om lullig te doen maar als je ze niet hebt, moet je die spullen toch echt eerst kopen... Niks wegstrepen tegen elkaar. Mijn vraag is of dit bij de genoemde 38 euro inzit. Het antwoord is ja of nee.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te investeren in een (voor bijvoorbeeld een bijstandsmoeder) grote aanschaf als een fles olijfolie (toch gauw 4-5 euro), die kun je dan niet missen in dezelfde week wanneer je ook andere items moet kopen.
Ik vind het fijn voor je dat je waarschijnlijk nooit de keuze hebt hoeven maken tussen brood kopen voor je kind en hoognodige schoenen. Alles wat een hogere aanschafprijs heeft is een schrik voor iemand met een minimum inkomen. Dan is 'investeren' van vijf euro voor olijfolie voor een bijstandsmoeder hetzelfde als 'investeren' in een straatje staatsloterijloten voor een ander.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:38 schreef BeamofLight het volgende:
Ik schrik best wel van woorden als investeren in olijfolie
er nou bij in of niet? Want anders is het appels met peren vergelijken, en krijg je een vertekend beeld.quote:En dan nu even eerlijk bij deze post: In die 38 euro, daar zit dan ook de aanschaf van olijfolie, balsamico-azijn, kokosmelk, peultjes, basilicum etc bij in? Want dan wil ik heel graag weten waar ij je aankopen doet
Ik heb er zelf ingezeten buitenom mijn eigen schuld daarom weet ik dat de meerderheid aanstellers zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:04 schreef verita het volgende:
Het antwoord op de 38-euro vraag heb ik overigens nog niet. Zitten de genoemde producten
[..]
er nou bij in of niet? Want anders is het appels met peren vergelijken, en krijg je een vertekend beeld.
Overigens: ben ik de enige die zich iets kan voorstellen bij de financiële moeilijkheden van een ander?
Voor de genoemde maaltijden is dat heel makkelijk te doen hoor. Zeker als je peultjes en basilicum op de markt haalt en niet bij de groentejuwelier. Hou je zat over voor een flesje balsamico-azijn (al vanaf 1,69 en daar kan je best een hele poos mee doen) en olijfolie (al vanaf 1,59 voor een klein flesje waar je ook een hele hoop maaltijden mee kan doen).quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:32 schreef verita het volgende:
[..]
En dan nu even eerlijk bij deze post: In die 38 euro, daar zit dan ook de aanschaf van olijfolie, balsamico-azijn, kokosmelk, peultjes, basilicum etc bij in? Want dan wil ik heel graag weten waar ij je aankopen doet
Een goede, uitgebreide voorraad oliën, kruiden en specerijen kost zo 100 euro. Als je daarmee dan ook nog eens overweg kunt, bespaar je echter wel een fortuin op mixen van knorr e.d. en je kan met elk potje maandenlang vooruit.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:38 schreef BeamofLight het volgende:
Ik schrik best wel van woorden als investeren in olijfolie
De kokosmelk en peultjes wel; basilicum, olijfolie en balsamico-azijn niet. Die laatste twee koop ik maar eens in de zoveel maanden, net als 2x deodorant, zout en peper overigens. De basilicum stond er nog van vorige week. De balsamico-azijn heb ik trouwens al erg lang, zal de datum eens checken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:32 schreef verita het volgende:
[..]
En dan nu even eerlijk bij deze post: In die 38 euro, daar zit dan ook de aanschaf van olijfolie, balsamico-azijn, kokosmelk, peultjes, basilicum etc bij in? Want dan wil ik heel graag weten waar ij je aankopen doet
Tuurlijk streep ik dat tegenelkaar weg. De ene keer koop ik olijfolie, de ander keer wasmiddel (doe ik bijna een jaar mee), de volgende keer deodorant. Ik kan niet eens alles tegelijk meenemen, dus probeer elke week zoiets mee te nemen. Gemiddeld kom ik dan op zo'n 30-40 euro uit. Ik ben geen bijstandsmoeder, dus die investering van een grote fles olijfolie kan ik prima maken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:00 schreef verita het volgende:
[..]
Eerste bedrag is totaal, tweede bedrag is gemiddelde per maand, over de afgelopen 3.5 jaar dus. Daarvoor woonde ik in een studentenhuis en zal ik niet mee tellen. Boodschappen is ¤41.50/week. Valt me een beetje tegen, toch de paar keer per jaar dat ik een tweede keer per week wat haal. Ik zit met de wekelijkse boodschappen zelden boven de ¤40.quote:Totalen 01-01-2012 t/m 31-08-2015
Boodschappen ¤7.953,61 ¤180,76
En dan doe je nog een voorzichtige schattingquote:Op dinsdag 8 september 2015 20:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een goede, uitgebreide voorraad oliën, kruiden en specerijen kost zo 100 euro. Als je daarmee dan ook nog eens overweg kunt, bespaar je echter wel een fortuin op mixen van knorr e.d. en je kan met elk potje maandenlang vooruit.
Dus ja, de eerste aanschaf is voor iemand met een smalle beurs best een investering te noemen. Eenmaal aangeschaft gebruik je er gemiddeld misschien 2-3 euro per week van (gemiddeld 1 product per week wat op gaat en weer nieuw gekocht moet worden).
Het is dan ook onzin om die hele aanschaf als kosten voor 1 week te zien als we het hebben over wat we gemiddeld per week aan boodschappen kwijt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |