quote:
Op dinsdag 8 september 2015 10:32 schreef verita het volgende:[..]
En dan nu even eerlijk bij deze post: In die 38 euro, daar zit dan ook de aanschaf van olijfolie, balsamico-azijn, kokosmelk, peultjes, basilicum etc bij in? Want dan wil ik heel graag weten waar ij je aankopen doet

De kokosmelk en peultjes wel; basilicum, olijfolie en balsamico-azijn niet. Die laatste twee koop ik maar eens in de zoveel maanden, net als 2x deodorant, zout en peper overigens. De basilicum stond er nog van vorige week. De balsamico-azijn heb ik trouwens al erg lang, zal de datum eens checken.
Verder alles van de AH dus.
quote:
Op dinsdag 8 september 2015 13:00 schreef verita het volgende:[..]
Ja niet om lullig te doen maar als je ze niet hebt, moet je die spullen toch echt eerst kopen... Niks wegstrepen tegen elkaar. Mijn vraag is of dit bij de genoemde 38 euro inzit. Het antwoord is ja of nee.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te investeren in een (voor bijvoorbeeld een bijstandsmoeder) grote aanschaf als een fles olijfolie (toch gauw 4-5 euro), die kun je dan niet missen in dezelfde week wanneer je ook andere items moet kopen.
Tuurlijk streep ik dat tegenelkaar weg. De ene keer koop ik olijfolie, de ander keer wasmiddel (doe ik bijna een jaar mee), de volgende keer deodorant. Ik kan niet eens alles tegelijk meenemen, dus probeer elke week zoiets mee te nemen. Gemiddeld kom ik dan op zo'n 30-40 euro uit. Ik ben geen bijstandsmoeder, dus die investering van een grote fles olijfolie kan ik prima maken.
Toch het totaal maar even gecheckt; uit internetbankieren:
quote:
Totalen 01-01-2012 t/m 31-08-2015
Boodschappen ¤7.953,61 ¤180,76
Eerste bedrag is totaal, tweede bedrag is gemiddelde per maand, over de afgelopen 3.5 jaar dus. Daarvoor woonde ik in een studentenhuis en zal ik niet mee tellen. Boodschappen is ¤41.50/week. Valt me een beetje tegen, toch de paar keer per jaar dat ik een tweede keer per week wat haal. Ik zit met de wekelijkse boodschappen zelden boven de ¤40.