Dat kan het Nibud aangeven inderdaad, maar wij kiezen er voor om dat niet te doenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat is toch behoorlijk fors te noemen, als je nagaat dat het Nibud aangeeft dat je op plm. 350 per maand kan zitten.
quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:46 schreef JDx het volgende:
Wij doen met z'n 2en tussen de 35-45 euro per week.
Vaak is alleen bijna net zo duur als met z'n 2en, was het alleen ook bijna kwijt.quote:
AH is sowieso alweer 25-50% duurder dan Dirk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:16 schreef Kreator het volgende:
20 euro per week, eet smakelijk!
Koffie
2.69
AH Halfvolle melk
1,5 lt
1.31
AH IJsbergsla
per krop
0.79
AH Italiaanse roerbakmix
400 gr
1.99
AH Pastagroente
200 gr
1.39
AH BASIC Voor bakken braden en koken
500 ml
1.29
AH Lekker op brood met zonnebloemolie
500 gr
1.00
AH Zaden en pitten mediterrane bruin heel
800 gr
2.09
AH Kilo'tje iets kruimig
1 kg
1.85
AH Biologisch Volkoren spaghetti
500 gr
0.95
AH Zilvervliesrijst (snelkook)
400 gr
0.86
AH Rundergehakt
500 gr
3.00
AH BASIC Limonadesiroop grenadine
0,75 lt
0.95
Zo'n pak bonen kost 7,50 euro. Een zak voer voor de hond kost 30 euro. Versvoer kost 13 euro.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:15 schreef JDx het volgende:
[..]
Vaak is alleen bijna net zo duur als met z'n 2en, was het alleen ook bijna kwijt.
1x Pizza of iets uit een Iglo pak ofzo
1x Brood met eieren (vaak op de dag dat we snacks eten op werk)
1x Pasta (kost ook niets op de saus en gehakt na)
1x Gebakken aardappels met biefstuk of varkenshaas oid
1x Knorr rijst/couscous/bami en dan vooral Siam/Tajine/Kantonees![]()
1x Cordon Bleu of Slavinken of whatever er in de aanbieding is, kan nooit kiezen met aardappels en broccoli of andijvie of spinazie
1x Bonen met gehakt of kip.
En dan nog af en toe afwisselen met pannenkoeken of tortillas of wraps ofzo. Of soms doen we op een dag in plaats van 3-4 euro vlees zoute haringen of scholfilet ofzo.
Dan halen we vaak nog een fles ranja, hondenvoer, hondenkoekjes, dentasticks voor de hond. Verder eten we eigenlijk geen snoep of chips, af en toe een zakje cashewnoten ofzo.
En 2 volkorenbroden voor het ontbijt en in het weekend en een pak kaas, vlees en pindakaas (eens in de 2 weken). En om de week een pak pleepapier of keukenrol.
Wat meer moet je nog hebben? Cola of sinas enzo drinken we ook niet. We hebben een koffiemachine, daar gaat eens in de zoveel weken een pak bonen in.
Pak bonen 7,50? Nog geen 2 euro man en hondenvoer is 2,69 volgens mij, daar doen we anderhalve week mee (hond van 11kg) en dat vind ze lekkerder dan die dure Pedigree of andere merken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zo'n pak bonen kost 7,50 euro. Een zak voer voor de hond kost 30 euro. Versvoer kost 13 euro.
Tel je producten verder eens op. Dan kom je niet aan 35-45 euro. Kan niet.
Ik kijk er misschien overheen, maar lunchen jullie niet?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:15 schreef JDx het volgende:
Wat meer moet je nog hebben? Cola of sinas enzo drinken we ook niet. We hebben een koffiemachine, daar gaat eens in de zoveel weken een pak bonen in.
Dan zitten we op het werk zoals de meeste mensen toch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:20 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik kijk er misschien overheen, maar lunchen jullie niet?
En ik hoef het niet op te tellen, ik heb alles in Excel en maak elke maand 200 of 250 euro over naar de boodschappen rekening (ligt aan het aantal donderdagen in de maand).quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zo'n pak bonen kost 7,50 euro. Een zak voer voor de hond kost 30 euro. Versvoer kost 13 euro.
Tel je producten verder eens op. Dan kom je niet aan 35-45 euro. Kan niet.
Neem je geen lunch mee dan? Als je altijd lunch in de kantine koopt ben je een heel stuk duurder uit. Beetje hetzelfde als zeggen dat je 10 euro per week aan boodschappen uitgeeft omdat je elke dag uit eten gaat.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef JDx het volgende:
[..]
Dan zitten we op het werk zoals de meeste mensen toch?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef JDx het volgende:
[..]
Dan zitten we op het werk zoals de meeste mensen toch?
Ja dit dus.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:22 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Neem je geen lunch mee dan? Als je altijd lunch in de kantine koopt ben je een heel stuk duurder uit. Beetje hetzelfde als zeggen dat je 10 euro per week aan boodschappen uitgeeft omdat je elke dag uit eten gaat.
Wij hebben hier gewoon brood en beleg op het werk, maar bij m'n vorige baan nam ik 2 broodjes pindakaas mee, dat is een half brood en een halve pot pindakaas per week, is ook het verschil niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:22 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Neem je geen lunch mee dan? Als je altijd lunch in de kantine koopt ben je een heel stuk duurder uit. Beetje hetzelfde als zeggen dat je 10 euro per week aan boodschappen uitgeeft omdat je elke dag uit eten gaat.
Haha ik zei het net. Weet nog waar we eerst woonden was een Hoogvliet en een AH, daar waren we eerder 60 euro kwijt dan 40.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef FritzWepper het volgende:
Ga maandelijks met mijn vriendin naar Kaufland en dan hebben we een werkelijk uitpuilende kar voor 130-150 euro. Sta er iedere keer van versteld. Dan nog 10-15 euro per week voor brood, groente en fruit e.d. (van de markt).
En dat is dan het enige wat je eet op zo`n dag op het werk?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Wij hebben hier gewoon brood en beleg op het werk, maar bij m'n vorige baan nam ik 2 broodjes pindakaas mee, dat is een half brood en een halve pot pindakaas per week, is ook het verschil niet.
Ergens lul je iets recht wat krom is. Een huishouden met 2 personen en een hond kan niet van 20 euro per week leven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:22 schreef JDx het volgende:
[..]
En ik hoef het niet op te tellen, ik heb alles in Excel en maak elke maand 200 of 250 euro over naar de boodschappen rekening (ligt aan het aantal donderdagen in de maand).
Ik werk in de IT, weet niet wat voor zwaar werk je vriend doet dat je 6 broodjes moet eten?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
En dat is dan het enige wat je eet op zo`n dag op het werk?
Mijn vriend heeft 6 bolletjes of sneetjes mee, uiteraard met verschillend beleg waaronder verschillende vleeswaren. Daarnaast een plak ontbijtkoek of een koekreep en fruit.
Ik heb zelf 2 sneetjes brood mee, gekookt eitje, biscuitjes of iets van een beker Griekse yoghurt met muesli en altijd nog 2 stuks fruit.
Als je alleen op brood met pindakaas leeft dan snap ik het wel ja.
Je klinkt boos/jaloers ofzo, moet ik elke dag een foto nemen van m'n diner en kassabonnen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ergens lul je iets recht wat krom is. Een huishouden met 2 personen en een hond kan niet van 20 euro per week leven.
Je moet al compleet ubersober eten, altijd genoegen nemen met basic-troep/slechte koffie/slecht hondenvoer/0,0 extra's/niets lekkers/geen echt vlees om uberhaupt in de buurt te komen van zo'n bedrag. Bovendien moet je alle winkels af op zoek naar aanbiedingen.
Maar dat doe je niet, als ik zo je lijstje hierboven bekijk. Ja, je kunt voor 2 euro een pizza eten en met een glas drinken en 2 boterhammen kom je dan op 3 euro. Maar dan heb je die dag al vol. Geen schoonmaakmiddelen, geen wasmiddel, geen tandpasta.
Je moet het maar willen. Ik zou er knettergek van worden.
6 dagen lang met z'n tweeën van die pasta eten en dan als zondagse traktatie de rijst met ijsbergsla en een gepofte aardappel?quote:
Hoe kom je aan 2 euro?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:31 schreef Kreator het volgende:
Oh. En niet om je af te zeiken verder, maar een zak verse koffiebonen voor 2 euro? Daar zou ik wel bewijs van willen zien.
Nee, maar het is typisch fok om een heel extreem bedrag neer te kalken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Je klinkt boos/jaloers ofzo, moet ik elke dag een foto nemen van m'n diner en kassabonnen?
En het is 35-45 niet 20.
Hij eet nog weinig voor het werk wat hij verricht als je ziet wat z`n collega's mee hebben. Maar je kan toch niet een hele dag op 2 broodjes met pindakaas leven? Ook al zit je in de IT?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik werk in de IT, weet niet wat voor zwaar werk je vriend doet dat je 6 broodjes moet eten?
Ik haal dat dus allemaal in Duitsland. En gewoon veelal merkproducten. Alsmede vleeswaren. Prijsverschil is absoluut geschift.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ergens lul je iets recht wat krom is. Een huishouden met 2 personen en een hond kan niet van 20 euro per week leven.
Je moet al compleet ubersober eten, altijd genoegen nemen met basic-troep/slechte koffie/slecht hondenvoer/0,0 extra's/niets lekkers/geen echt vlees om uberhaupt in de buurt te komen van zo'n bedrag. Bovendien moet je alle winkels af op zoek naar aanbiedingen.
Maar dat doe je niet, als ik zo je lijstje hierboven bekijk. Ja, je kunt voor 2 euro een pizza eten en met een glas drinken en 2 boterhammen kom je dan op 3 euro. Maar dan heb je die dag al vol. Geen schoonmaakmiddelen, geen wasmiddel, geen tandpasta.
Je moet het maar willen. Ik zou er knettergek van worden.
Ik wou wel dichterbij Duitsland wonen als ik dit zo hoor!quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:33 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik haal dat dus allemaal in Duitsland. En gewoon veelal merkproducten. Alsmede vleeswaren. Prijsverschil is absoluut geschift.
Ik woon in Enschede, dus doe mijn boodschappen ook wel in Germanië, af en toe. Sommige dingen zijn inderdaad goedkoper. Kom je nog nooit aan 20 euro.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:33 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik haal dat dus allemaal in Duitsland. En gewoon veelal merkproducten. Alsmede vleeswaren. Prijsverschil is absoluut geschift.
Ahhh inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:34 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat ging over de bruine bonen-vleesvervanger van zijn vriendin.
Nee, het is andersom, de reden dat ik postte in dit topic is juist omdat ik het zo extreem weinig vind.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, maar het is typisch fok om een heel extreem bedrag neer te kalken.
35-45 voor 2 personen ja. Dat is nog steeds 20 pp.
Koop een espressomachine, wij hebben zo'n Bosch tes50129rw, eenmalig duur, maar veel lekkerder en per maand veel en veel goedkoper.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:39 schreef Godtje het volgende:
Alleen bij de AH zo een 150 pw denk ik.
Koffie zal een euro of 40 zijn pm bij de nespresso.
Dan nog slager, groenteman, bloemen, etc
Uhuh. Blijven volhouden...quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:38 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee, het is andersom, de reden dat ik postte in dit topic is juist omdat ik het zo extreem weinig vind.
Boodschappen moet je niet per persoon bekijken lijkt me, samen koop je groter in.
Toen ik alleen woonde was ik soms 75 euro per week kwijt, aangezien ik elke dag naar de winkel ging om m'n eten te halen en kocht allerlei rommel erbij, alles in kleine voorgekookte/geschilde pakjes in plaats van zakken aardappels.
Koop OMO, koop SUN. Bam! Weg weekbudget.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:42 schreef JDx het volgende:
Dit is bijna elke maand wel en als dit niet in de aanbieding is, dan wel iets anders:
[ afbeelding ]
[..]
Koop een espressomachine, wij hebben zo'n Bosch tes50129rw, eenmalig duur, maar veel lekkerder en per maand veel en veel goedkoper.
Ik woon helaas niet (meer) dicht bij Duitsland, maar mijn ouders wel nog, dus winkelen valt prima te combineren met een bezoekje. Woon nu in België en hier zijn de boodschappen pas duur. Behalve drank en tabak. Maar dat koop ik niet. De goedkope brandstof is wel fijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik wou wel dichterbij Duitsland wonen als ik dit zo hoor!
Het is dat het rustig is op werk en ik blijf reageren, maar waarom wil je het niet geloven?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Uhuh. Blijven volhouden...
Nooit een feestje, nooit een zakje chips, nooit een bbq, nooit een normaal stukje vlees. Nooit een toetje, nooit noem-het-maar-op.
Ik benijd je niet.
Niet veel lekkerder met de bonen die jij koopt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:42 schreef JDx het volgende:
Koop een espressomachine, wij hebben zo'n Bosch tes50129rw, eenmalig duur, maar veel lekkerder en per maand veel en veel goedkoper.
SUN 4x36 tabletten is bijna 30 weken aan tabletten voor 10 euro. Dat is 33 cent per week.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Koop OMO, koop SUN. Bam! Weg weekbudget..
Ik drink overigens filterkoffie, dat is nog veel goedkoper en minstens net zo lekker.
Die tikken ook behoorlijk aan ja, maar goed, ik vind die cups van de supermarkten vrij smaakloos.quote:
Ik heb het ooit een tijdje geprobeerd om het te testen(we winkelen niet bij de AH trouwens) maar wij werden er niet blij van.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:45 schreef JDx het volgende:
Er zijn veel meer mensen hier die het makkelijk redden onder de 50 euro per week met 2 personen.
Is een van de betere machines qua prijs/kwaliteit, maar dat is eigen keus natuurlijk, heeft niks met de booschappen te maken, was alleen een tip omdat die ons goed bevalt en niet al te duur is, op het werk hebben we een machine van 3500 euro en die smaakt minder lekker, welke bonen je koopt is smaak natuurlijk, wij hebben iets van 5/6 type's geprobeerd, maar wij vinden die het lekkerst.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet veel lekkerder met de bonen die jij koopt.
En als ik het al doe koop ik ook een beter ding dan die Bosch.
Voor nu is dit dus lekkerder en vooral makkelijker.
Die nep cups van Lidl schijnen behoorlijk goed te zijn. Ik drink geen koffie, dus heb er geen verstand van verder.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:48 schreef Ciora het volgende:
[..]
Die tikken ook behoorlijk aan ja, maar goed, ik vind die cups van de supermarkten vrij smaakloos.
Maak wel steeds vaker 's ochtends koffie in de percolator, want als we zowel 's avonds als 's ochtends in die nespresso om blijven drinken gaat er nét iets teveel geld naar koffie...
Pak elke dag wel een appel of banaan, maar daar moet je altijd snel bij zijn, zijn zo weg haha en een bastognekoekje smiddags rond 3 uur jaquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:49 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik heb het ooit een tijdje geprobeerd om het te testen(we winkelen niet bij de AH trouwens) maar wij werden er niet blij van.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe je zo`n hele dag op het werk doorbrengt op alleen 2 broodjes met pindakaas.
Eet je dan nooit een tussendoortje? Of fruit?
Maar dat ligt dan dus op het werk zoals ik het begrijp?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Pak elke dag wel een appel of banaan, maar daar moet je altijd snel bij zijn haha en een bastognekoekje smiddags rond 3 uur ja
Ga eens met een tientje naar de markt, dan heb je meer groente en fruit dan je kunt dragen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:49 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik heb het ooit een tijdje geprobeerd om het te testen(we winkelen niet bij de AH trouwens) maar wij werden er niet blij van.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe je zo`n hele dag op het werk doorbrengt op alleen 2 broodjes met pindakaas.
Eet je dan nooit een tussendoortje? Of fruit?
Omdat het niet kan. En ik niet begrijp dat als het net wél zou kunnen, dat je zo wil leven. Mooi toch, beetje discussieren.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:45 schreef JDx het volgende:
Het is dat het rustig is op werk en ik blijf reageren, maar waarom wil je het niet geloven?
500gram varkenshaas kost 4 euro in de aanbieding bij de Nettorama. Dat is 10% van jullie gezamenlijke weekbudget. Voor 1 dag vlees, zonder aardappels en groente. Bam. Weg budget.quote:Nooit een stukje vlees slaat nergens op, heb al eerder gepost wat we gemiddeld eten per week, zelfs een biefstuk of varkenshaasje erbij en 2/3 andere dagen iets anders.
Ik doe boodschappen bij de Lidl, Nettorama, Duitsland en AH. Ik prefereer AH omdat het mij geen reet uitmaakt dat ik 3 tientjes in de maand meer kwijt ben voor wat betere kwaliteit. Mijn smaakpapillen zijn nog functioneel.quote:Probeer eens een andere winkel dan de AH.
Die verzwijgen de helft van hun aankopen. Kan namelijk niet.quote:Er zijn veel meer mensen hier die het makkelijk redden onder de 50 euro per week met 2 personen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |