En gelijk heb je, dat deed ik vroeger ook. Alleen hakken al die plankjes kaas, charcuterie, olijven etcetera de hele tijd best een gat in je budget. Daar wordt nu even op bespaardquote:Op woensdag 2 september 2015 14:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je haalt het echt niet met 50e/w/p als je 's avonds flesje wijn en wat A-merk frisdrank erbij doet.
Lekker gezellig als je van je werk thuis komt en er staan wat hapjes met een lekker aperitief klaar zodat je je dag al met elkaar kan doornemen, samen tafelen en dan afsluiten met een dessert en een pousse cafe, ik noem dat quality time daar maak ik tijd voor.
Wij eten vooral seizoensgroenten. Als je een beetje kan koken kan je daar hele leuke dingen mee doen. Verder de hele week kip/vis/vlees gevarieerd, ook aardappels/rijst/pasta en andere dingen gevarieerd.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:53 schreef Duifje83 het volgende:
Haal rond de 80/100 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. We eten door de weeks aardappelen, groente, vlees. Fruit of vla na. Overdags gewoon brood met beleg. In het weekend een sunny baytje van de dirk met cola en wat extra's zoals chippies. Dus zeker haalbaar en kom echt niks te kort. Ook maak ik in het weekend van pasta of nasi en een keer pizza of patat.
Vrienden van mij vragen zich af hoe ik dit doe, maar doe het zo al jaren. Zat altijd op 50/60 euro maar nu met 2 kids wel iets gestegen. Gewoon een vaste dag boodschappen doen en elke dag plannen wat je gaat eten en drinken. Dit betekend 4/5 dagen vers en ja 1a2 keer diepvries of pot of nog een keer naar de winkel om groente te halen. Al doe ik dat liever niet want je geeft dan snel weer wat extra''s uit.
Thanks voor deze link, heb zojuist besteld, verheug me er erg op.quote:Op woensdag 2 september 2015 00:38 schreef Chinless het volgende:
Ik denk dat we de 1000 wel aantikken met 2 volwassen en 3 katten. Is wel incl non food, en alcohol (kratje bier etc).
Kwa vlees bestel ik bij koopeenkoe.nl ofzo, wel wat duurder maar lekker d'r.
Tussen de 250 en 300 per maand. Ik plan overigens ook wat ik ga eten aan de hand van aanbiedingen, haal ook nog wel spullen op de marktquote:Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef Duifje83 het volgende:
Precies. Wat zijn jullie kwijt gemiddeld dan per week?
Dat heb ik gedaan maar het gemak van alles bij een winkel is me ook wat waard. Ik werk 28 uur per week en mijn man heeft gewoon een fulltime baan dus uitgebreid om boodschappen staat niet bovenaan mijn lijst van leuk tijdverdrijf als ik vrij benquote:Op woensdag 2 september 2015 15:10 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Tussen de 250 en 300 per maand. Ik plan overigens ook wat ik ga eten aan de hand van aanbiedingen, haal ook nog wel spullen op de markt
Ah even een "kleine" kanttekening, ik lees nu pas weer dat het om wekelijks gaat, mijn bedrag is maandelijksquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:
2000,- gok ik.Twee persoons huishouden, 1 kat en 1 schildpad.
Het leven is hier duur.
Wij zitten met z'n twee dan ook op 150 pw.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je haalt het echt niet met 50e/w/p als je 's avonds flesje wijn en wat A-merk frisdrank erbij doet.
Wie moet dat doen dan, degene die als eerste van het werk komt?quote:Lekker gezellig als je van je werk thuis komt en er staan wat hapjes met een lekker aperitief klaar
Veel te druk met andere dingen.quote:zodat je je dag al met elkaar kan doornemen, samen tafelen en dan afsluiten met een dessert en een pousse cafe, ik noem dat quality time daar maak ik tijd voor.
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:pquote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
Met 2 doen we makkelijk 1200¤ / maand + 1 á 2 keer per week uit eten/afhalen.
Maar wat leven vele van jullie sober, ik sta er haast van te kijken.
Ik zie amper flesjes wijn of cava op de rekening staan, gin-tonic als aperitif en een whiskietje na. Geen dessertjes en/of ijsjes tussendoor. Nooit Chippies en koekjes op tafel 's avonds?
Je hebt maar 1 leven... Het mag best wat meer zijn.
Elke dag een flinke lap Côte de Boeuf (15,- pp) en een mooie bordeaux (30,-/fles, 15,- p.p), en je bent er al bijnaquote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:p
(Eerlijk: het lijkt me ook erg ongezond met al die aperitiefjes en desserts)
Hehe ja ok met zulke flessen wijn lukt dat wel. Ik dacht even niet aan de kosten van alcohol als je dagelijjs drinkt.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Elke dag een flinke lap Côte de Boeuf (15,- pp) en een mooie bordeaux (30,-/fles, 15,- p.p), en je bent er al bijna
snap ik nietquote:
wij zaten vroeger op 180 euro voor 2 personen en net zoals nu lette toen ook niet op de kosten.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:53 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik was pas bij een kennis die gaven met zijn tweetjes 160 per maand uit.
Als je elke dag lekker vlees op tafel zet is al minimaal 1/3e op (hoewel je het met echt lekker vlees daarmee gewoon niet red), dan elke week naar een restaurantje met een drankje erbij, hopla weer 1/3e 2 flesjes wijn, per week, en een lekkere Whisky in de maand en je bent zo weer 130,- lichter, elke avond een zakje nootjes of wat kaas en worst en er is weer zomaar 150,- weg. dan heb je nog 120,- over voor ontbijt, middageten, tussendoortjes, bier + frisdrank en huishoudelijke zooi.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
1200? Wow! Als je me dat zou geven met de opdracht het binnen een maand aan boodschappen uit te geven, zou het me nog niet lukken denk ik. Hoeveel eten jullie wel niet?:p
(Eerlijk: het lijkt me ook erg ongezond met al die aperitiefjes en desserts)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |