abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153998134
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die vind k wat minder, daar verdwijnt mn hechtdraad in :')
Dan pluk je gewoon wat haar als hechtdraad!
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:41:33 #52
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153998151
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die vind k wat minder, daar verdwijnt mn hechtdraad in :')
Hechten met schaamhaar. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_153998167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

een natuurlijke oplossing!
pi_153998188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat lost alleen wat minder goed op dan mn normale hechtdraad denk ik :P

speciaal voor mij is dat hechtdraad ook nog paars :r ik heb al een aanvraag ingediend voor regenboog- en glitterdraad maar so far nog niks gehoord. Flauw!
:)
pi_153998199
Niet hechten, maar vlechten :D
pi_153998203
Oh das wel hip, misschien moet ik extra mn best doen om een paar van die mooie paarse draadjes te mogen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153998208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

speciaal voor mij is dat hechtdraad ook nog paars :r ik heb al een aanvraag ingediend voor regenboog- en glitterdraad maar so far nog niks gehoord. Flauw!
Jij hoeft er toch niet mee rond te lopen :( :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_153998210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn incidentele grijswordende hoofdhaar wel extra strong is. Voor de echt nijpende wond!
pi_153998218
De rockstar. En dat je kind dan terwijl het geboren wordt denkt: heeeee, ik zie overal sterretjes!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153998222
Ik had groen hechtdraad, van dat visdraad. Met een omleiding buitenom, zodat verwijderen makkelijk was. Maar ik liep (haha, liep.... hing op de bank) dus wel 6 dagen met een draad over mijn buik. Verwijderen was inderdaad een eitje.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153998232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jij hoeft er toch niet mee rond te lopen :( :P
Nou... dikke kans van wel :')
ik heb op 2 plekken behoorlijk veel littekenweefsel zitten eh, met dank aan die knippen. Zou me niet verbazen als 1 van de 2 scheurt straks. Vooral de oudste, die is behoorlijk stug nog.
pi_153998248
En jeetje, wat is die drempel naar het babytjestopic hoog.... Het was al zo onwerkelijk dat ik zwanger was, laat staan dat ik een baby heb.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_153998254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:46 schreef McLaura het volgende:
Ik had groen hechtdraad, van dat visdraad. Met een omleiding buitenom, zodat verwijderen makkelijk was. Maar ik liep (haha, liep.... hing op de bank) dus wel 6 dagen met een draad over mijn buik. Verwijderen was inderdaad een eitje.
Ja dat is level expert: keizersnede :P

en voor de nieuwsgierigen, de kleurtjes zijn bedoeld om de verschillende soorten uit elkaar te houden, verschillende weefsels vragen om verschillend materiaal en/of om verschillende sterktes van hechtdraad. Voor het hechten van rupturen werk ik over t algemeen met paars en wit draad ;) paars voor de spier en wit voor de huid.
pi_153998269
Nou ik vind paars wel mooi dus naai mijn kringspier maar weer aan elkaar met paars hechtdraad hoor :P ;)
pi_153998285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat is level expert: keizersnede :P

Wat viel dat dit keer tegen zeg! Niet de keizersnede op zich, die was prachtig (gentle sectio). Maar de napijn.... Ik voel me heel wat, maar meer dan 100 meter lopen kan ik niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door McLaura op 02-07-2015 09:58:01 ]
pi_153998290
Dat hechten he. Hoe pijn doet dat nou. :@ vorige keer was ik onder narcose dus vond ik het best, maar het idee dat ze lalalala een naald in m'n perineum steken is niet zo hartverwarmend.
pi_153998363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:50 schreef Svane het volgende:
Dat hechten he. Hoe pijn doet dat nou. :@ vorige keer was ik onder narcose dus vond ik het best, maar het idee dat ze lalalala een naald in m'n perineum steken is niet zo hartverwarmend.
Ik denk dat het wel meevalt vergeleken met de rest van de bevalling...
Maar ik ben zelf vooral bang voor de week erna, dat je naar de wc moet terwijl alles pijn doet. Ik heb normaal al wel een beetje lastige stoelgang, dus het idee om lekker op de wc te zitten met een beurse bekkenbodem lijkt me echt naar.
pi_153998372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:47 schreef mignonne het volgende:
en voor de nieuwsgierigen, de kleurtjes zijn bedoeld om de verschillende soorten uit elkaar te houden, verschillende weefsels vragen om verschillend materiaal en/of om verschillende sterktes van hechtdraad. Voor het hechten van rupturen werk ik over t algemeen met paars en wit draad paars voor de spier en wit voor de huid.
Dat heb ik me idd wel eens afgevraagd! Ik dacht dat het de dikte van de draad of zo was. En een kleurtje leek me zo lekker duidelijk contrasterend.

quote:
Ik heb er niks van gemerkt. Was wel verdoofd neem ik aan, lokaal of via de ruggenprik, geen idee, maar ik vond het alleen verrassend lang duren, ik had echt gedacht dat het binnen een paar minuten klaar zou zijn. De vk vond bij de nacontrole wel dat het supernetjes gedaan was dus misschien is de gyn er gewoon even uitgebreid voor gaan zitten :+

Edit, ik had een knip trouwens, dus ik neem aan dat die vanuit het oogpunt van hechten redelijk gunstig gezet is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mineola op 02-07-2015 10:03:04 ]
pi_153998405
quote:
Ze verdoven het O-)

Om eerlijk te zijn, ik vond de eerste keer echt een DRAMA. Dat deed ZEER. Ja ze verdoofde het met een spray. Volgens mij had ze niet de goede spuitbus want het werkte voor geen millimeter. Tweede keer vond ik al iets beter te doen. Bevallen prima maar dat hechten. :X Man man man.
pi_153998419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt vergeleken met de rest van de bevalling...
Maar ik ben zelf vooral bang voor de week erna, dat je naar de wc moet terwijl alles pijn doet. Ik heb normaal al wel een beetje lastige stoelgang, dus het idee om lekker op de wc te zitten met een beurse bekkenbodem lijkt me echt naar.
Ik vond het herstel in de kraamweek juist echt zoooo snel gaan, echt elke volgende dag voelde ik me alweer dubbel zo goed als de vorige. De eerste twee, drie dagen vond ik fysiek wel heavy ja.

Mineola ik zou ook echt denken dat hechten maar een paar minuten duurt! Al scheelt omvang en plek natuurlijk erg pp. Fijn dat het meeviel!
pi_153998446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze verdoven het O-)

Om eerlijk te zijn, ik vond de eerste keer echt een DRAMA. Dat deed ZEER. Ja ze verdoofde het met een spray. Volgens mij had ze niet de goede spuitbus want het werkte voor geen millimeter. Tweede keer vond ik al iets beter te doen. Bevallen prima maar dat hechten. :X Man man man.
Oh oeps. Dat klinkt zeer arelaxt. Dan ga ik gewoon voor niet-hechten deze keer. Of weer voor nog onder narcose moeten. :')
pi_153998465
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:59 schreef Svane het volgende:

[..]

Oh oeps. Dat klinkt zeer arelaxt. Dan ga ik gewoon voor niet-hechten deze keer. Of weer voor nog onder narcose moeten. :')
"Hechten? nee laat maar open joh." :P
pi_153998530
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:45 schreef Krisvc het volgende:
De rockstar. En dat je kind dan terwijl het geboren wordt denkt: heeeee, ik zie overal sterretjes!
Straks wordt het een sterrenkijker :N
pi_153998560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

T groeit uiteindelijk allemaal vanzelf wel weer aan elkaar hoor :Y Krijg je wel een dikker litteken maarja.
pi_153998566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

"De boel de boel! Ik wil nog wel een derde dus laat maar zo, lossen we wel op als ik uitgebaard ben!"
pi_153998589
Heeft iemand trouwens wel eens een epi-no gebruikt, of perineummassage? Op de pufcursus hadden ze het erover, en ik kan me voorstellen dat het wel werkt.
pi_153998614
Een knip duurt over het algemeen langer om te hechten dan een scheur. Ondanks dat de vlakken overzichtelijk zijn enzo is het vaak toch wat lastiger om te hechten. Een hele snelle hechter zal een knip met 20/25 minuten dicht hebben zitten. De meesten doen er, inclusief verdoven toch wel zo'n 30-45 minuten over.

En je wordt dus in principe verdoofd met vloeistof die ingespoten wordt met injectienaald. Als je een knip hebt gehad dan was die plek al verdoofd voor de knip (hoop ik toch...) en anders dan wordt er nog wat bijgespoten. Soms is het een beetje twijfel geval. Als iemand maar 1 of 2 hechtingen moet dan is het soms meer prikken die je dan zet met de verdovingsspuit dan met de hechtnaald. De huid is een ander verhaal, dat is moeilijk te verdoven en hetzelfde geldt voor scheurtjes in de schaamlippen.
pi_153998626
Bij mijn oudste was ze 3 kwartier bezig met hechten van de epi, en uiteindelijk zei ze dat ze niet tevreden was en dat ze het over ging doen :') my god wat was ik het zat zeg :') prima dat ze het over doet hoor als ze niet tevreden is maar argh }:| :X
pi_153998654
Ik vond het hechten enorm meevallen. Beide keren zonder verdoving gehecht, ivm maar 3 hechten. Je voelt het wel wat steken, maar bevallen is pijnlijker ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153998664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:09 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens een epi-no gebruikt, of perineummassage? Op de pufcursus hadden ze het erover, en ik kan me voorstellen dat het wel werkt.
De epi-no O+

quote:
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef Poppedein het volgende:
Ticootje ROFL

hahahha ja Rocka...tis de kleur hč

Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallen ;) leve de Epi no! ;)

pi_153998667
Ik had maar drie hechtingen de eerste keer bedenk ik me net. Wat zit ik te zeiken zeg :D Was wel een tweedegraads ruptuur en ze moest voelen of de kringspier nog wel intact was. En de onderhuidse hechtingen doen die zeerder met hechten eigenlijk?

Maar ik doe het zo weer hoor. Want zo ben ik.

Pain is temporary, een mooi glad perineum is forever O-)
pi_153998687
De Epi-no klinkt als een protestgroep
pi_153998700
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

De epi-no O+

[..]

O+
ik moet er ook elke keer aan denken als ik ergens een epi-no voorbij hoor komen.
pi_153998707
quote:

[..]

De epi-no O+

[..]

Oeps... lezen is ook moeilijk :{
Maargoed, ik heb er al eens een gebruikt om mijn vagina voor te bereiden op wat er ging komen (man heeft een breeeede piem0l en ik blijkbaar nogal een strakke bekkenbodem) en dat werkte op zich wel. Maar het hoofd van de baby is zeker nog 5 keer groter... auwauauw....

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:15 schreef Estrys het volgende:
Dat ja... wij zijn tegen scheuren!!! Boeehhh!!!
pi_153998718
quote:

[..]

De epi-no O+

[..]

:o _O- :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153998725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:19 schreef Krisvc het volgende:
Malteser, wil ze dat je nog even langskomt ook al is het minder? Fijn dat het in ieder geval iets af is genomen.
VK heeft straks gebeld en ik kon haar dus vertellen dat het minder is. Ze komt straks wel even naar hier, want ze wil dat ik me echt rustig houd vandaag en dus niet naar de praktijk kom. Dan checkt ze mijn bloeddruk en luistert ze even. Maar ik gok dus dat ik de afgelopen dagen echt teveel gedaan heb... :@ eigen schuld dus...

Maar heb voor de komende twee dagen nog voldoende eten in huis, evenals waterijsjes. Dus een goed moment om in alle rust eens mooie geboortekaartjes te gaan zoeken.
pi_153998726
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:15 schreef Estrys het volgende:
pi_153998737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
ik moet er ook elke keer aan denken als ik ergens een epi-no voorbij hoor komen.
Epi- hell no!

Aan mijn perineum geen polonaise vooraf. :|W
pi_153998765
On a serious note... die epi-no speelt een beetje in op valse informatie ofzo. De suggestie wordt gewekt dat als je die spieren maar oprekt dat je dan geen epi krijgt.
In principe zet een vk pas een knip als de hartslag van de baby niet goed meer bijtrekt. En dan maakt het dus geen klap uit of je je bekkenbodem wel of niet getraind hebt.

Overigens ben ik geen fan, omdat er niet heel goed onderzoek is gedaan naar de lange termijn van gebruik in deze context. Wat doet het met je bekkenbodemfunctie als je zo aan het oprekken gaat voor de bevalling. Hoe zit het met incontinentie en meer van dat.

Echt, de kindjes komen er ook zonder epi-no gewoon uit en je voorkomt er geen knip mee in die zin dat als ie nodig is, dat je hem dan toch krijgt dus mja.
pi_153998780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Epi- hell no!

Aan mijn perineum geen polonaise vooraf. :|W
Dat klinkt als de carnavalskraker van 2016.

Met z'n allen: When I say perineum, you say polonaise, hee-hoo!
pi_153998782
quote:
:D ik geloof niet dat je je vagina of bekkenbodem kan voorbereiden op het hoofd wat er doorheen komt...
S. 2014
J. 2016
pi_153998786
Dat leek me ook, dus ik ga hem ook niet gebruiken hoor. Zeker vanwege de langetermijngevolgen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:51:14 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153999363
O+ gezellige gesprekken hier :9

Ik had net even een instortmomentje. Net even snel een parasol en twee emmers verf gehaald met lief, we kwamen thuis en ik kon niet meer. Alles was even teveel, die hitte is echt niet meer tof. En t rotte is dat ik nog zoveel wil, maar helaas.
Toen was lief de beste ooit want ging lekker met koude washandjes mn hete lijf afkoelen O+
Buh, mn hoofd voelt twee keer zo groot, mn ogen zitten helemaal dicht (niet echt maar zo voelt het dus) en zodra ik maar iets op mn rug lig gaat ademen zo zwaar ;(
Ik zou voor de afwisseling gewoon flinke regenbuien wilken tussen die hitte door :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153999445
Oooh Pinq, lekker rustig aan doen even hoor! Ik weet dat 't moeilijk is met alles wat je moet doen, maar echt, je hebt er niks aan als je straks om gaat :*
Sara
Merel
Ukje
pi_153999633
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:51 schreef pinquit het volgende:
O+ gezellige gesprekken hier :9

Ik had net even een instortmomentje. Net even snel een parasol en twee emmers verf gehaald met lief, we kwamen thuis en ik kon niet meer. Alles was even teveel, die hitte is echt niet meer tof. En t rotte is dat ik nog zoveel wil, maar helaas.
Toen was lief de beste ooit want ging lekker met koude washandjes mn hete lijf afkoelen O+
Buh, mn hoofd voelt twee keer zo groot, mn ogen zitten helemaal dicht (niet echt maar zo voelt het dus) en zodra ik maar iets op mn rug lig gaat ademen zo zwaar ;(
Ik zou voor de afwisseling gewoon flinke regenbuien wilken tussen die hitte door :P
Als t goed is vanavond een monster-onweersbui *O*

en dikke kus, ik dacht net ook van oh t is nu nog koel hier in huis, ik doe even een wasje/afwasje en de tuin even aanvegen. En nu klopt mn hoofd zo hard dat k niet heel hard nee durf te schudden :P
pi_153999692
Ik heb net smakelijk zitten lachen om de eerdere pagina's, bedankt dames! :D

Oef Pinquit, inderdaad maar rustig aan doen! Waren jullie nu al helemaal over in het nieuwe huis? Die benauwdheid bij op je rug liggen > bij mij helpt het om een extra kussen onder mijn hoofd te leggen. (Bijkomend nadeel is dan wel weer nekpijn, maar inmiddels ben ik mijn linkerzij en rechterzij wel spuugzat :') )

Voor Malteser ook rust mét waterijsjes. En geboortekaartjes uitzoeken is ook leuk :Y

Ik ga eens verzinnen wat ik vandaag ga doen. Of juist niet.. Bewegen is in ieder geval geen optie :+

Werkende dames op te warme werkplekken: sterkte!!
pi_153999729
Bloesem een meisje *O*

Junkiexp en vriendin zwanger, gefeliciteerd *O*

Malteser, fijn dat ze zo langskomt. En rustig aan doen dus! Pinguit ook! Verplicht afkoelen en waterijsjes eten :9

En verder :D over een het hele schaamhaar/hechten stuk.

Hier vanavond deel 2 van het grote vertellen O+
pi_153999761
Een koele douche kan ook erg fijn zijn Pinquit! Is ook wat makkelijker te regelen dan een regenbui. Heb ik gisterenmiddag ook gedaan en daarna voelde ik me gelijk veel fitter! En sowieso rustig aan doen, ook al is dat lastig.

Hier vandaag precies 35 weken! Nog maar 35 dagen te gaan :o
  donderdag 2 juli 2015 @ 11:16:37 #99
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153999858
Haha mignonne dus alleen nog maar ja knikken :P Echt belachelijk, voel me half gehandicapt joh :')
frisse douche klinkt ook goed :9 ben dan alleen bang voor het van-je-fiets-afstap-moment, dat je dan uit de douche die plakkerige hitte weer in moet en dar verschil zo extreem is. Maar ik ga t toch doen, voor t moment zelf is dat heerlijj!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154000578
Oe, en dan lekker met natte haartjes voor de ventilator zitten. :D

FF, mooie mijlpaal! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')