Ik bedoel voor de crisis.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beter nog, ik heb videobeelden van mensen die zijn gemarteld met verwijten van 'vrijheid' te willen, ik heb videobeelden van mensen die onder marteling worden gedwongen Assad tot god uit te roepen.
Ik maak geen onderscheid hoor. Van de Iraanse revolutie tot aan de Syrische burgeroorlog. Fundamentalisten weten in tijden chaos en oproering (bijna) altijd hun ware motivaties en doeleinden verborgen te houden. De Moslimbroederschap in Egypte was dat waarschijnlijk ook wel gelukt een aantal jaren geleden, als Sisi de boel niet onderbrak. In Syri wist men in het begin ook handig in te spelen op de sentimenten van de Westerse en Syrische bevolking, totdat interventie uitblijf en de groeperingen steeds meer hun ware aard begonnen te tonen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarbij je wel het beestje bij naam moet kunnen noemen ongeacht wat voor soort ideologisch affiliatie natuurlijk, zonder onderscheid.
Ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke crisis, voor 2011 bedoel je?
Dat lijkt mij iets te makkelijk gezegd, de traumatiserende gevolgen van oorlog zijn over het algemeen bekend, met name gevolgen als dat je ontoerekeningsvatbaar kunt zijn afhankelijk van wat je hebt meegemaakt. Ik zie het meer als gevolg.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik maak geen onderscheid hoor. Van de Iraanse revolutie tot aan de Syrische burgeroorlog. Fundamentalisten weten in tijden chaos en oproering (bijna) altijd hun ware motivaties en doeleinden verborgen te houden. De Moslimbroederschap in Egypte was dat waarschijnlijk ook wel gelukt een aantal jaren geleden, als Sisi de boel niet onderbrak. In Syri wist men in het begin ook handig in te spelen op de sentimenten van de Westerse en Syrische bevolking, totdat interventie uitblijf en de groeperingen steeds meer hun ware aard begonnen te tonen.
Dat iemand dermate radicaliseert in oorlogstijd is niet begrijpelijk imo.
Als er een user op FOK! is aan wie ik niet hoef te vertellen dat de Syrische veiligheidsdiensten niet zo lief kunnen zijn als ze je ergens op pakken ben jij het wel, dus begrijp je vraag niet helemaal. Wel zijn de video's allemaal in de begindagen van de protesten.quote:
Als je tegen Dr Bashar was krijg je wat klappen of je moet een paar dagen vastzitten,maar je wordt echt niet doodgemarteld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als er een user op FOK! is aan wie ik niet hoef te vertellen dat de Syrische veiligheidsdiensten niet zo lief kunnen zijn als ze je ergens op pakken ben jij het wel, dus begrijp je vraag niet helemaal.
Het is vooral in het Midden-Oosten bij de soennitische gemeenschap een fenomeen om al snel te radicaliseren in tijden van tegenspoed. De sjiitische gemeenschap in Irak dat werd onderdrukt door Saddam? Geen noemenswaardige radicalisering. Sjiieten in Bahrein vandaag de dag? Ook niet. Sjiieten in Saudi? Ook niet. Sjiieten in Afghanisan? Nah. Sjiieten in Pakistan? Nope.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:32 schreef Triggershot het volgende:
Dat lijkt mij iets te makkelijk gezegd, de traumatiserende gevolgen van oorlog zijn over het algemeen bekend, met name gevolgen als dat je ontoerekeningsvatbaar kunt zijn afhankelijk van wat je hebt meegemaakt. Ik zie het meer als gevolg.
Ik heb het niet over de Shirtah op straat, ik heb het over de mukhabarat, jij denkt dat de mukhabarat je serieus met wat klappen en paar dagen zitten liet gaan? Toen ik in Syrie werd opgenomen in een ziekenhuis, mocht ik een zaal delen met mensen met geamputeerde benen en armen, niet vanwege 'gezondheidsmaatregelen' kan ik je nu al zeggen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:36 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Als je tegen Dr Bashar was krijg je wat klappen of je moet een paar dagen vastzitten , maar je wordt echt niet doodgemarteld.
Definieer radicaliseren eens?quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het is vooral in het Midden-Oosten bij de soennitische gemeenschap een fenomeen om al snel te radicaliseren in tijden van tegenspoed. De sjiitische gemeenschap in Irak dat werd onderdrukt door Saddam? Geen noemenswaardige radicalisering. Sjiieten in Bahrein vandaag de dag? Ook niet. Sjiieten in Saudi? Ook niet. Sjiieten in Afghanisan? Nah. Sjiieten in Pakistan? Nope.
Laat me raden, dit is in strijd met je beeld over lieve Assad strijdertjes?quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zou 't op een zuipen zetten met je shotglaasjes.
Wat hebben ze gedaan? Ik ken veel mensen die tegen Bashar zijn en die leven gewoon in Damascus.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mocht ik een zaal delen met mensen met geamputeerde benen en armen, niet vanwege 'gezondheidsmaatregelen' kan ik je nu al zeggen.
Het fenomeen dat 'demonstranten' plots veranderen in koppensnellende extremisten die dwepen met het gedachtegoed van Ibn Taymiyyah of Qutb.quote:
Allah Alem, kreeg alleen het advies niet te aanwezig te zijn omdat de Mukhabarat aanwezig was, dat sommigen ondanks hun situatie nog steeds werd geslagen wallah met eigen ogen gezien, maar om heel eerlijk te zijn verbaast het mij wel dat dit soort gebeurtennissen als het gaat om de geheime diensten jou zou verbazen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:53 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Wat hebben ze gedaan? Ik ken veel mensen die tegen Bashar zijn en die leven gewoon in Damascus.
Dat een Sjiet geinspireerd zou zijn of Ibn Taymiyyah / Qutb zou citeren zou een first zijn jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 03:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het fenomeen dat 'demonstranten' plots veranderen in koppensnellende extremisten die dwepen met het gedachtegoed van Ibn Taymiyyah of Qutb.
Je ziet bij sjiieten gewoonweg geen vergelijkende radicalisering, in tijden van onderdrukking of niet. De soennieten zijn hier simpelweg meer vatbaar voor. Bovendien zijn de sjiitische milities in de verste wegen niet te vergelijken met groeperingen als ISIS.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat een Sjiet geinspireerd zou zijn of Ibn Taymiyyah / Qutb zou citeren zou een first zijn ja
Maar ik kan geen verschil zien tussen een Soennitische kopenzager of een militie wat met Sjietische leuzen geniet van een gezellig Soenniet verbranden als het gaat om radicalisering.
Heb jij boeken van Ibn Taymiyyah of Said Qutb gelezen ?quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat een Sjiet geinspireerd zou zijn of Ibn Taymiyyah / Qutb zou citeren zou een first zijn ja
Maar ik kan geen verschil zien tussen een Soennitische kopenzager of een militie wat met Sjietische leuzen geniet van een gezellig Soenniet verbranden als het gaat om radicalisering.
Sowieso zijn de verhoudingen al niet vergelijkbaar als je het hebt over 75+% van een Soennitisch moslimwereld, maar ik zou graag de inhoudelijke radicaliseringsverschillen willen weten tussen een dolk van ISIS op mijn nek of een boormachine van een Sjitisch militie op mijn hoofd, wat voor gevolgen dat voor mij(n dood/lot) heeft?quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je ziet bij sjiieten gewoonweg geen vergelijkende radicalisering, in tijden van onderdrukking of niet. De soennieten zijn hier simpelweg meer vatbaar voor. Bovendien zijn de sjiitische milities in de verste wegen niet te vergelijken met groeperingen als ISIS.
Ja, why?quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:05 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Heb jij boeken van Ibn Taymiyyah of Said Qutb gelezen ?
Je weergeeft een simplistisch beeld. Wat was het verschil tussen gemarteld en koelbloedig vermoord te woorden door Amerikaanse troepen ten tijde van de bezetting in Irak en koppensnellende en zelfmoordaanslag-plegende soennitische terroristen? Ten eerste is het bij de sjiitische milieus vaker een uitzondering dan de regel. De gepleegde 'atrocities' zijn zeer gering vergeleken met de systematische moordpartijen van soennitische groeperingen, waaronder de slachting van meer dan 1000 sjiieten bij kamp Speicher. Of het feit dat een soennitische groeperingen als ISIS etnisch zuivering nastreeft, handelt in slaven, seks met tienermeisjes toejuicht, vrouwen als prijs weggeeft, sjiieten an sich vermoord, etc.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso zijn de verhoudingen al niet vergelijkbaar als je het hebt over 75+% van een Soennitisch moslimwereld, maar ik zou graag de inhoudelijke radicaliseringsverschillen willen weten tussen een dolk van ISIS op mijn nek of een boormachine van een Sjitisch militie op mijn hoofd, wat voor gevolgen dat voor mij(n dood/lot) heeft?
Boeken van Ibn Taymiyyah en Said Qutb zijn de handleiding voor de Soenniet om een terrorist te worden. Sjiieten hebben dat soort boeken niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso zijn de verhoudingen al niet vergelijkbaar als je het hebt over 75+% van een Soennitisch moslimwereld, maar ik zou graag de inhoudelijke radicaliseringsverschillen willen weten tussen een dolk van ISIS op mijn nek of een boormachine van een Sjitisch militie op mijn hoofd, wat voor gevolgen dat voor mij(n dood/lot) heeft?
Wanneer ga je naar Syrie?quote:
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik snap serieus niet het punt wat je probeert te maken, je ziet een gigantische stijging van Sjietisch sektarisch geweld in Irak tegen Soennieten onder vergelijkbare omstandigheden op een manier wat niet onderdoet aan de wijze wat Soennieten de Sjieten kunnen aandoen, de stijging wat met name is begonnen met het verwijderen van Saddam en dat de Sjieten een prominentere rol kregen in het bestuur en publieke domein. Ten tweede zie je in tegenstelling tot de gedisciplineerde Hezbollah / Iraanse troepen zeer sektarische (Alawitische / Sjietische ) milities die de meest barbaarse daden verrichten aan de vijand en dat zijn dan uitzonderingen op de regel omdat het bij Soennieten ( een veel groter groep) consequenter en veelvuldiger gebeurt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je weergeeft een simplistisch beeld. Wat was het verschil tussen gemarteld en koelbloedig vermoord te woorden door Amerikaanse troepen ten tijde van de bezetting in Irak en koppensnellende en zelfmoordaanslag-plegende soennitische terroristen? Ten eerste is het bij de sjiitische milieus vaker een uitzondering dan de regel. De gepleegde 'atrocities' zijn zeer gering vergeleken met de systematische moordpartijen van soennitische groeperingen, waaronder de slachting van meer dan 1000 sjiieten bij kamp Speicher. Of het feit dat een soennitische groeperingen als ISIS etnisch zuivering nastreeft, handelt in slaven, seks met tienermeisjes toejuicht, vrouwen als prijs weggeeft, sjiieten an sich vermoord, etc.
Vergelijk dat eens met de honderdduizenden soennieten die in sjiitische gebieden in Irak leven, in het hart van de leefgebied van de sjiitische milities.
Je vergelijking gaat mank.
Want Hassan al Sabah en de Hashashin waren boomknuffelaars?quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:23 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Boeken van Ibn Taymiyyah en Said Qutb zijn de handleiding voor de Soenniet om een terrorist te worden. Sjiieten hebben dat soort boeken niet.
[..]
Wanneer ga je naar Syrie?![]()
Welterusten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 04:33:04 ]
Ik zie die stijging niet. Er leven honderdduizenden soennieten in sjiitische gebieden in Irak. Hoe kan iemand dan in godsnaam claimen dat de sjiitische milities gelijk zijn aan groeperingen als ISIS? Ook onder de peshmerga zie je meer frustraties jegens deze soennitische extremisten, maar ook dat is vaker een uitzondering als regel. En is bovendien nog altijd een reactie op, en niet het gevolg van een bepaald ideologie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:30 schreef Triggershot het volgende:
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik snap serieus niet het punt wat je probeert te maken, je ziet een gigantische stijging van Sjietisch sektarisch geweld in Irak tegen Soennieten onder vergelijkbare omstandigheden op een manier wat niet onderdoet aan de wijze wat Soennieten de Sjieten kunnen aandoen, de stijging wat met name is begonnen met het verwijderen van Saddam en dat de Sjieten een prominentere rol kregen in het bestuur en publieke domein.
Je wijt het nu aan een gebrek aan discipline, wat inderdaad een rede daarvoor kan zijn. Bij de soennieten, zelfs onder gedisciplineerde groeperingen, is het systematisch ingegoten in de ideologische en operationele uitvoer van de organisatie. Dus weer een significant verschil.quote:Ten tweede zie je in tegenstelling tot de gedisciplineerde Hezbollah / Iraanse troepen zeer sektarische (Alawitische / Sjietische ) milities die de meest barbaarse daden verrichten aan de vijand en dat zijn dan uitzonderingen op de regel omdat het bij Soennieten ( een veel groter groep) consequenter en veelvuldiger gebeurt?
Etnisch/religieus zuivering van minderheden, middels gedwongen bekering of geweld, is n van de doeleinden van ISIS.quote:Dat ISIS een etnische zuivering nastreeft is mij nieuw, vertel eens wat meer?
De stijging zie 'je' na het verwijderen van Saddam, Sjietische milities en Soennitische die elkaar letterlijk onthoofden, boren en soms als vergelding en soms willekeurig elkaar moorden simpelweg omdat ze niet behoren tot eigen groepen, in de periode 2004 tm 2007 is hier door vrijwel ieder nieuwsmedium aandacht aan besteed, ik zou serieus de eerst overtuigende argument wat mij betreft nog moeten horen dat een groep daarin rationeler / pacifistischer handelde dan de ander, tot op heden heb ik dat niet mogen aanschouwen, maar ik sta er zeker open voor.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik zie die stijging niet. Er leven honderdduizenden soennieten in sjiitische gebieden in Irak. Hoe kan iemand dan in godsnaam claimen dat de sjiitische milities gelijk zijn aan groeperingen als ISIS? Ook onder de peshmerga zie je meer frustraties jegens deze soennitische extremisten, maar ook dat is vaker een uitzondering als regel. En is bovendien nog altijd een reactie op, en niet het gevolg van een bepaald ideologie.
Zou je een voorbeeld kunnen noemen waarbij het dan wel gaat om Soennieten, maar waar er geen sprake is van salafistische invloeden?quote:Je wijt het nu aan een gebrek aan discipline, wat inderdaad een rede daarvoor kan zijn. Bij de soennieten, zelfs onder gedisciplineerde groeperingen, is het systematisch ingegoten in de ideologische en operationele uitvoer van de organisatie. Dus weer een significant verschil.
Nog steeds weet ik niet wat je met etnische zuiveringen bedoelt als het gaat om dadem van ISIS. De religieuze en ideologische minderheden zuiveren wel idd, maar etnisch neigt wmb toch meer naar etniciteit.quote:Etnisch/religieus zuivering van minderheden, middels gedwongen bekering of geweld, is n van de doeleinden van ISIS.
IS wil nog sneller hun Kalifaat kwijtraken? Of hebben ze een telefoontje gehad van ome Erdo?twitter:breakingnewssy twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:47:48#Quneitra countryside: the Army destroys headquarters and vehicles for armed militias east of #Harsh_Tarnaja area. reageer retweet
Hmm. Embedden gaat niet helemaal lekker. Quote uit de tweet:twitter:
quote:ISIS declares jihad against Kurdish people, sends military reinforc...
By ARA News @AraNewsEnglish
ARA News Erbil, Kurdistan Region ?? The radical group of Islamic State (IS/ISIS) intensified military preparations in the eastern areas of Syria's Deir ez-Zor, adjacent to the Iraqi border, where...
Geven ze Irak op?quote:Over the past few days, Islamic State transferred a large number of militants from the city of Mosul in Nineveh province of northern Iraq to the Syrian territory.
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:12:25Video of the captured Egyptian #ISIS member who took part in massacre in #Kobane #YPG https://t.co/v49qLgXqw5 http://t.co/mj4qRfGnQz reageer retweet
Etnische zuivering, duidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:31 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:12:25Video of the captured Egyptian #ISIS member who took part in massacre in #Kobane #YPG https://t.co/v49qLgXqw5 http://t.co/mj4qRfGnQz reageer retweet
Assadquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef firefly3 het volgende:
Assad heeft alweer 32 burgers gedood binnen 24 uur. Wr hebben ze doelbewust vaatbommen op markten gegooid waar mensen gewoon hun eten/drinken en kleding halen. Dit doet me denken aan de wreedheden van isis. Over isis gesproken, assad zou eens voor de verandering hun vaatbommen op militaire doelwitten moeten gooien in isis gebied, in plaats van laf boven markten vliegen en bommen naar beneden gooien.
twitter:deSyracuse twitterde op woensdag 01-07-2015 om 12:37:55#Hasakah situation map update /#YPG and #SAA counter-offensive / Click on http://t.co/rBYmuB8gz7 http://t.co/5dxlHzgaCb reageer retweet
twitter:SeniorB twitterde op woensdag 01-07-2015 om 09:58:55Kurd MP: 7,000 Iraqi #Peshmerga Forces Likely to Fight in #Syria - Fars Agency reageer retweet
twitter:ColdKurd twitterde op woensdag 01-07-2015 om 00:31:55#Al_Hasaka #YPG , Part of the battles in t #Al_Azizyah neighborhood ... https://t.co/kC8XZf9yxD reageer retweet
quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:45 schreef Szura het volgende:
Zie allemaal foto's langskomen van die Jaysh al-Islam-video.
Bij https://twitter.com/wheelertweets een hoop stills. Iemand de gehele video?
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 14:36:41#SAA in control of Al-Bassel roundabout in Ghweiran #Hasakah #Syria http://t.co/G0lH7U4WgI reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 09:42:42#Syria #Hasakah #الحسكة #Hese #ܚܣܟܗ Syrian Republican Guard Soldier just posted these photos of A dead #ISIS #IS http://t.co/Q5DVdYIfpq reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 10:21:34#Syria #Hasakah #الحسكة #Hese #ܚܣܟܗ Sheikh Abu Muhammad Basit commander of the #Shaitit #SAA with dead #ISIS #IS http://t.co/MsEnXBY1x4 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
D'r zijn nog genoeg apen in Irak lijkt me, anders regelt Erdogan wel nieuwe aanvoer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:00 schreef Richestorags het volgende:
Terroristen krijgen bommen op hun dakje:IS wil nog sneller hun Kalifaat kwijtraken? Of hebben ze een telefoontje gehad van ome Erdo?twitter:breakingnewssy twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:47:48#Quneitra countryside: the Army destroys headquarters and vehicles for armed militias east of #Harsh_Tarnaja area. reageer retweet
Hmm. Embedden gaat niet helemaal lekker. Quote uit de tweet:twitter:
[..]
[..]
Geven ze Irak op?
twitter:callysally twitterde op woensdag 01-07-2015 om 13:18:18#PYD: "We reiterate that we do not seek to establish an independent state, as is falsely claimed by Mr. #Erdogan...We are a part of #Syria" reageer retweet
Erg gematigd.quote:The Al Nusrah Front, al Qaeda’s official branch in Syria, has released a 43-minute documentary titled, “The Heirs of Glory.” The video tells the history of Islam from Al Nusrah’s perspective, culminating in video footage of the 9/11 attacks and audio clips from Osama bin Laden’s speeches.
Al Nusrah highlights the footage of 9/11 after replaying a threat made by bin Laden in 1998. Bin Laden claimed at the time that “the joint Crusader-Jewish forces” have been responsible for all of the recent “aggression” against Muslims lands. The al Qaeda founder portrayed the presence of US troops in Saudi Arabia during the Gulf War and thereafter as part of a successful plot “to capture the two holy sanctuaries (Mecca and Medina).” (Of course, US forces did not capture Islam’s holy sites, but instead defended the region against Saddam Hussein’s aggression.)
“So we seek to incite the Islamic Nation so it may rise to liberate its lands and perform Jihad in the path of Allah, and to establish the law of Allah, so the Word of Allah may be supreme,” Bin Laden continued in the clip from 1998.
An Al Nusrah Front narrator then elaborates: “The letters of Sheikh Osama continued to the West instructing them to cease supporting the Jews in Palestine. He called them several times to cease looting the wealth of the Muslims and to leave the Arabian Peninsula.”
Video clips of the attacks on the World Trade Center’s Twin Towers are played as the narrator then says the following: “However, the Americans insisted and were arrogant. Thus, the choice to respond in the same manner was found to be the most effective solution, so the West may know that the Muslims will never remain silent to the crimes committed against them, and that they will resist oppression and tyranny.”
Al Nusrah’s documentary serves as a rebuttal, of sorts, to the dubious, thinly-sourced claims that the group was going to break with al Qaeda. Because of its prominent role in the insurgency against Bashar al Assad’s regime, some have tried to whitewash Al Nusrah.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:16 schreef reza1 het volgende:
twitter:callysally twitterde op woensdag 01-07-2015 om 13:18:18#PYD: "We reiterate that we do not seek to establish an independent state, as is falsely claimed by Mr. #Erdogan...We are a part of #Syria" reageer retweet
quote:Syria's Kurds Warn Turkey Not to Intervene Militarily
Syria's main Kurdish party warned Turkey on Wednesday that any military intervention would threaten international peace and said the country's main Kurdish militia is ready to face any "aggression."
The statement by the Democratic Union Party, or PYD, comes as Turkish media is abuzz with talk of a long-debated military intervention to push the Islamic State group back from the Turkish border — a move that would also outflank any Kurdish attempt to create a state along Turkey's southern frontier.
Kurdish fighters backed by U.S.-led airstrikes have been on the offensive against the IS group in northern Syria for months, and now control a long stretch along the Syria-Turkey border. Turkey, which battled a decades-long Kurdish insurgency, has viewed the advance with growing concern and has warned it will not tolerate the establishment of a Kurdish state in Syria.
Two weeks ago, the People's Protection Units, or YPG, which is dominated by the PYD, captured the border town of Tal Abyad, denying the IS group a crucial nearby border crossing used to bring in supplies and foreign fighters.
The capture of Tal Abyad cleared the way for the Kurds to connect their stronghold in Syria's northeast to the once badly isolated border town of Kobani — where they famously resisted a months-long Islamic State siege — and possibly extend it to the Kurdish enclave of Afrin in Syria's northwest.
"Any military intervention in Rojava will have local, regional and international repercussions and will contribute to complicating the political situation in Syria and the Middle East and threaten international security and peace," the PYD statement warned. Rojava is a term that refers to Syria's predominantly Kurdish region.
The PYD called on NATO members to prevent Turkey from carrying out any "reckless" intervention. It added that Syria's Kurds want good relations with their neighbors and have no intention to set up an independent state.
Turkish President Recep Tayyip Erdogan chaired a National Security Council meeting Monday which covered developments in Syria. Pro-government newspapers said proposals ranged from loosening the rules of engagement to give Turkish troops a freer hand to fire into Syria, to a tanks-and-troops invasion aimed at occupying a 110-kilometer (70-mile) long, 33-kilometer (20-mile) wide buffer zone.
Turkish officials fear the creation of a vast and contiguous zone of Kurdish control could stir up separatist sentiment among its own Kurdish minority. Ankara is also concerned over reports that Kurdish rebels are chasing other ethnic groups, such as Arabs and Turkmens, out of the areas under their control.
The PYD statement said YPG fighters "are ready to repel any aggression by any party." It called on Turkish officials to "stop their provocative and reckless acts."
Earlier Wednesday, YPG spokesman Redur Khalil said Kurdish fighters now fully control Tal Abyad, after repelling a surprise Islamic State attack that saw the extremists briefly seize the northeastern neighborhood of Mashhour. Khalil said three IS fighters were killed and a fourth blew himself up.
quote:The world leader of Syria's besieged Christians has issued a heartfelt plea to the West to "stop arming and supporting terrorist groups that are destroying our countries and massacring our people."
The Patriarch of Antioch, Moran Mor Ignatius Aphrem II, said he was not asking the West for military intervention to defend Christians.
If the West wants to do something about the present crisis, the most effective thing would be to support local governments, which need sufficient armies and forces to maintain security and defend respective populations against attacks.
"State institutions need to be strengthened and stabilised. Instead, what we see is their forced dismemberment being fuelled from the outside," he told Vatican Insider.
Patriarch Aphrem, head of the Syrian Orthodox Church, said the most blasphemous thing a person can do is to call suicide bombers "martyrs".
"Throughout its journey through history the Church has also been a suffering Church," he added. Speaking in the days after meeting the Pope in Rome, he had just returned from Qamishli, his home town, where he met thousands of new Christian refugees who fled after Islamic State jihadists attacked Hassake, in Jazira province.
Islamic State terrorists who die while carrying out their atrocities regard such deaths as martyrdom. They believe it secures them passage to paradise.
The Patriarch contradicted this view. He said: "Martyrdom is not a sacrifice offered to God, like those sacrifices which are offered to pagan gods. Christian martyrs do not seek martyrdom to demonstrate their faith. And they do not wilfully shed their blood in order to obtain God's favour or some other prize, like Paradise."
Along with bishops of his church he recently had talks with President Assad of Syria. "President Assad urged us to do everything in our hands to prevent Christians from leaving Syria. 'I know you are suffering,' he said, 'but please don't leave this land, which has been your home for thousands of years, even before Islam came.' He said that Christians will also be needed when the time comes to rebuild this devastated country."
He said the majority of Syrian citizens support Assad's government and have always supported it.
"We recognise legitimate rulers and pray for them, as the New Testament teaches us. We also see that on the other side there is no democratic opposition, only extremist groups. Above all, we see that in the past few years, these groups have been basing their actions on an ideology that comes from the outside, brought here by preachers of hatred who have come from and are backed by Saudi Arabia, Qatar and Egypt. These groups receive arms through Turkey too, as the media have shown us."
He said Islamic State was not the Islam that Syrians have learned about andlived alongside for hundreds of years. "There are forces that fuel it with arms and money because it is useful in what Pope Francis calls the 'war fought piecemeal'. But all this also draws on a perverse religious ideology that claims to be inspired by the Koran."
http://www.todayszaman.co(...)ks-assad_392528.htmlquote:In the latest revelation of the Saudi cables released by WikiLeaks, Iran threatened to hit Turkey if any of the air bases in Turkish territory are used to strike Bashar al-Assad's Syria.
A Saudi cable sent from the Saudi Embassy in Tehran to the Foreign Ministry of Saudi Arabia reveals the bellicose rhetoric in Tehran against Ankara, which was accused by Iran of abetting the uprising in Syria.
According to the cable, parts of which appeared in the Turkish media, the Iranian press launched a propaganda campaign against the Turkish government led by then-Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan for allegedly adopting pro-Israel and American policies in its foreign policy.
Iran worked hard, to no avail, to convince Ankara to change its course and stop backing the Syrian opposition seeking a regime change in Syria.
An Iranian delegation sent by Tehran to Ankara threatened their Turkish counterparts that Turkey will become a target of Iranian missiles if any Turkish air base is used by Western powers to strike Syria.
WikiLeaks published nearly 60,000 Saudi cables in its recent series of revelations, sending ripples of anxiety through Middle Eastern capitals.
twitter:
twitter:ChuckPfarrer twitterde op woensdag 01-07-2015 om 18:33:53SARRIN TACMAP: 01 JUL 1250EST. Daesh looses high ground near Sarrin. Kurdish offensive continues. #Kobani #Kobane http://t.co/njNMSn1r4e reageer retweet
Blufpoker. Erdo dreigt Syri binnen te vallen, de PKK dreigt een burgeroorlog te ontketenen, Iran dreigt Turkije aan te vallen, etc.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.todayszaman.co(...)ks-assad_392528.html
Vergeet Assad en ISIS, het zijn deze twee landen wat gaan zorgen voor de 3e wereldoorlog.
Zeg inshallah lan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Blufpoker. Erdo dreigt Syri binnen te vallen, de PKK dreigt een burgeroorlog te ontketenen, Iran dreigt Turkije aan te vallen, etc.
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 14:41:41#YPG announce "Revenge for #Kobane Martyrs" operation to capture the town of Sarrin controlled by #IS http://t.co/hkk8pKRzwe reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:44:30#SRO | Control over #Sarrin after Ayn Isa and W-#Hasakah gov' part will give a large #YPG control over the M4 higway, main N-#Syria road. reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:47:02ADD. : this will give to the "#Rojava plan" a "strong link", symbolical as real, as M4 going from Yarubiyah (East) to #Aleppo (West)... reageer retweet
twitter:Avashin twitterde op woensdag 01-07-2015 om 19:21:59Mersho Hospital in Hassake is under Asayish control. #TwitterKurds reageer retweet
Dit is wel het compleet tegenovergestelde van eerdere meldingen over tientallen dode militairen... Waar ligt de waarheid?quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:28 schreef Montana_ir het volgende:
@sakirkhader: #BREAKING: #Egyptian Armed Forces say they killed at least hundred militants in North #Sinai fighting.
@rConflictNews: EGYPTIAN ARMY STATEMENT: 17 Egyptian soldiers killed, and 13 more injured in North #Sinai attacks. 100 ISIS fighters dead - @EgyptianStreets
Volgens Egyptische bronnen zijn de meeste slachtoffers "burgers" en geen militairen. 17 militairen & 60 burgers.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is wel het compleet tegenovergestelde van eerdere meldingen over tientallen dode militairen... Waar ligt de waarheid?
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 19:45:47#SyAAF carried out 8 air raids on #IS held Al-Bab town in east #Aleppo countryside #Syria reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:19:47ISIS Suffers Devastating Losses in Deir Ezzor: http://t.co/39wDu847bQ reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:43:45#Syria #Hasakah #الحسكة #Hese #ܚܣܟܗ Photos of more dead #ISIS #IS #IslamicState Fighter's killed by #SAA #NDF http://t.co/eVSkRdwWHy reageer retweet
whehe baardaap wordt daar even met een katana bewerkttwitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:44:22#Syria #Hasakah #الحسكة #Hese #ܚܣܟܗ Photos of more dead #ISIS #IS #IslamicState Fighter's killed by #SAA #NDF http://t.co/bNr3J8n3VU reageer retweet
Nieuwsuur heeft het over 50 tot 70 Egyptische soldaten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is wel het compleet tegenovergestelde van eerdere meldingen over tientallen dode militairen... Waar ligt de waarheid?
Hoe zit het eigenlijk met dat kleine stukje IS land helemaal links onderin tegen Jordani aan? Ligt toch compleet gesoleerd? Hoe worden zij bevoorraad?quote:Op woensdag 1 juli 2015 21:41 schreef UpsideDown het volgende:
Dit is ook wel een goed mapje:
[ afbeelding ]
Goed nieuws die tweede tweet. Dat zou een pijnlijk verlies voor ze zijn, als ze daar ook territorium kwijtraken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 21:37 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 19:45:47#SyAAF carried out 8 air raids on #IS held Al-Bab town in east #Aleppo countryside #Syria reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:19:47ISIS Suffers Devastating Losses in Deir Ezzor: http://t.co/39wDu847bQ reageer retweet
Ja die nemen ook maar alles over van buitenlandse persbureausquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nieuwsuur heeft het over 50 tot 70 Egyptische soldaten.
Al-Jazeera propaganda.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nieuwsuur heeft het over 50 tot 70 Egyptische soldaten.
Lokale salafi's die trouw hebben gezworen aan ISIS, een beetje zoals in de Sina en Libi.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met dat kleine stukje IS land helemaal links onderin tegen Jordani aan? Ligt toch compleet gesoleerd? Hoe worden zij bevoorraad?
quote:Many suspected ISIS members detained in raids across Turkey
DAILY SABAH
ISTANBUL
Published 5 hours ago
Sixteen of 29 people with suspected links to the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) were detained in raids in five cities in Turkey on Wednesday. They were charged with financially supporting and providing militants for the organization.
Concurrently in the provinces of Ankara, Konya, İzmir, Adana and Gaziantep, five suspects in Ankara, one in Konya, three in Adana, seven in İzmir and one in Gaziantep were detained in police raids orchestrated by the anti-terror branch directorates of the local police departments. While suspects were taken to police departments, it was reported that 13 Syrian and Iraqi citizens named in the investigation file in İzmir were not captured because they are not in Turkey.
Documents linked to the organization and digital items were confiscated in searches during the raids, and reportedly, most of the suspects are tradesmen who supply financial support to the terrorist organization.
Again, the İzmir Police Department launched an operation on the same day based on allegations that militants entered Turkey from Syria. Twenty-two residences were targeted in the operation, and seven people were detained in the cities of Isparta, İzmir and Erzurum.
Police confiscated two guns, flags allegedly symbolizing ISIS and documents suggesting that those detained belonged to the terrorist organization.
Furthermore, three injured ISIS militants who attempted to cross the Turkish border from Kobani with camouflage were arrested after being taken to the court in Gaziantep. Three suspects among the five people detained after the operation launched in Ankara on Monday, who were charged with financially supporting and providing militants to the organization, were arrested, and the remaining two were brought under judicial control.
Als je isis wil stoppen in turkije, moet je heel gaziantep vernietigen. Gaziantepe is de Turkse versie van de tribale pakistaanse regio geworden.quote:
Koerden die geen eigen staat willen , bitch pleaseeeequote:Op woensdag 1 juli 2015 18:16 schreef reza1 het volgende:
Ik dacht dat Turkije ISIS supportquote:
quote:Groot-Brittanni wil luchtaanvallen op Syri beginnen
De Britse minister van Defensie Michael Fallon wil zijn luchtmacht luchtaanvallen laten uitvoeren op stellingen van Islamitische Staat (IS) in Syri.
Dat meldt de BBC donderdag.
Hij zal het Britse Lagerhuis vragen te kijken naar mogelijkheden voor missies in Syri.
Volgens Fallon kunnen die luchtaanvallen terroristische aanslagen voorkomen zoals in het Tunesische Sousse, waar 38 mensen door een student werden doodgeschoten, onder wie dertig Britten. Die aanslag kan in Syri zijn beraamd.
Op dit moment doet de Britse luchtmacht RAF mee aan de luchtaanvallen op stellingen van IS in Irak.
antep is economisch n van de belangrijkste steden van turkijequote:Op donderdag 2 juli 2015 03:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als je isis wil stoppen in turkije, moet je heel gaziantep vernietigen. Gaziantepe is de Turkse versie van de tribale pakistaanse regio geworden.![]()
#TeroristTurkeyquote:
En ook een harbor voor terrorisme en extremisme, jihadisten hebben er veel steun.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
antep is economisch n van de belangrijkste steden van turkije![]()
De poort naar het Oosten: Gaziantep
quote:GAZIANTEP — Labeled as the “Jihadist Highway,” the Turkish city of Gaziantep has been thrust into the media spotlight due to its unique geographic location.
Its proximity, within 40 miles of the Syrian border, makes it a heavily used conduit for smugglers, refugees, humanitarians, journalists, secret agents and jihadists eager to join their brethren in the fight in Syria.
Not long ago, before the Syrian uprising in 2011, Gaziantep was known more for its world renowned baklava and pistachio cultivation. It is also famous for its copper-ware and “Yemeni sandals.”
With a population of 1.5 million, comprised mostly of working class families, one gets the feeling that Gaziantep would prefer keeping a lower profile, eschewing the notoriety that has been foisted upon it.
het heeft een strategische ligging en daar maakt men gebruik van, betekent niet dat ze er veel steun hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En ook een harbor voor terrorisme en extremisme, jihadisten hebben er veel steun.
Jij denkt dat men zomaar kan gaan passeren naar Syri als de bevolking niet meehelpt met routes etc?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
het heeft een strategische ligging en daar maakt men gebruik van, betekent niet dat ze er veel steun hebben
Het Syrische leger heeft flinke klappen uitgedeeld in het Zuiden.twitter:SANA_English twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:22:59#Syria: 15 terrorist groups’ leaders killed, tens of vehicles destroyed in #Daraa and other areas http://t.co/1sMI6VXivl reageer retweet
als of je een antepli miet zijn om iemand te helpen om in syrie te komen, turkije kan je gaan en staan waar je wiltquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:20 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij denkt dat men zomaar kan gaan passeren naar Syri als de bevolking niet meehelpt met routes etc?
de feiten gaan de verschillende partijen iteraard creatief mee om, maar de rebllen hebben in het zuiden zeker gefaald en hun doelen niet bereiktquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:57 schreef Richestorags het volgende:
Het Syrische leger heeft flinke klappen uitgedeeld in het Zuiden.twitter:SANA_English twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:22:59#Syria: 15 terrorist groups’ leaders killed, tens of vehicles destroyed in #Daraa and other areas http://t.co/1sMI6VXivl reageer retweet
Het Syrische staatspersbureau als bron aanhalen is net zoiets als het Noord-Koreaanse staatspersbureau als waarheidsgetrouw zien.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:57 schreef Richestorags het volgende:
Normaal gesproken wel, alleen spreken zelfs de rebellen zelf van een mislukking.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:38 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Het Syrische staatspersbureau als bron aanhalen is net zoiets als het Noord-Koreaanse staatspersbureau als waarheidsgetrouw zien.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:57 schreef Richestorags het volgende:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:06 schreef Slayage het volgende:
maar de rebllen hebben in het zuiden zeker gefaald
Je angst voor die 5% al qaeda in het zuiden is groter dan het rationeel kunnen nadenken dat er ondertussen dagelijks vatbommen met spijkers op markten wordt gegooid waar geen al qaeda te vinden is. Deze situatie is nu gaande, het is niet een "what if" situatie.quote:
Je valt in herhaling, geen nieuws meer?quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je angst voor die 5% al qaeda in het zuiden is groter dan het rationeel kunnen nadenken dat er ondertussen dagelijks vatbommen met spijkers op markten wordt gegooid waar geen al qaeda te vinden is. Deze situatie is nu gaande, het is niet een "what if" situatie.
Het enige verschil tussen isis en assad is, is dat de n allah hackbar zegt en minderheden als favoriete target heeft. De ander heeft markten met willekeurige burgers als favoriet.
Wat is niet waar?quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:20 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, geen nieuws meer?
Als je iets vaak herhaalt wordt het nog niet waar.
Sheikh Qutb zegt van niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:45 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Al Qaida(JAN),FSA,Jaish Alislam en Ahrar Alsham zijn allemaal hetzelfde shit.
Ze zijn misschien wel allemaal shit, maar niet hetzelfde, stront heb je ook in allerlei (on)gewenste vormen, kleuren en maten.quote:
Ze hebben allemaal hetzelfde ideologie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze zijn misschien wel allemaal shit, maar niet hetzelfde, stront heb je ook in allerlei (on)gewenste vormen, kleuren en maten.
Denk niet echt dat je de FSA samen kunt scharen met JAN / ISIS op ideologisch vlak.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:57 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal hetzelfde ideologie.
Isis niet JAN wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denk niet echt dat je de FSA samen kunt scharen met JAN / ISIS op ideologisch vlak.
Gekkenhuis!!quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:45 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Als je zwart wit denkt welquote:Op donderdag 2 juli 2015 18:45 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen JAN en FSA.quote:
Onder voorbehoud dat ik word gecorrigeerd, zie ik bijv JAN niet snel samenwerken met de Koerden, de seculiere 'communisten' in dit geval, iets waar complete FSA brigades niet moeilijk over doen, JAN is heel concreet en uitgesproken over haar Salafistische interpretatie van de FSA hoor je van alles, waaronder ook een liberaal democratie. Dat moeten toch wel twee belangrijke onderscheidende factoren zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:16 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen JAN en FSA.
Tussen Isis en FSA zie ik wel een verschil.
Wat is het verschil tussen JAN en FSA ?
FSA in Kobani/Tal Abyad heeft geen andere keuze, daarom werken ze samen met de YGP. FSA leiders willen ook een land met Sharia.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder voorbehoud dat ik word gecorrigeerd, zie ik bijv JAN niet snel samenwerken met de Koerden, de seculiere 'communisten' in dit geval, iets waar complete FSA brigades niet moeilijk over doen, JAN is heel concreet en uitgesproken over haar Salafistische interpretatie van de FSA hoor je van alles, waaronder ook een liberaal democratie. Dat moeten toch wel twee belangrijke onderscheidende factoren zijn.
Jij wil ook in je eigen (moslim)land Sharia neem ik aan? Iets anders dan dat verkiezen maakt je per definitie en per direct kafir volgens Imam Jafar. Tweede punt is wel terugkomend op het verschil tussen beide JAN zal niet eens 2 woorden bij elkaar schrapen om secularisme als eigen bestuur te benoemen in een zin, iets wat de FSA meerdere malen en vaak genoeg heeft gedaan, in dat opzicht is JAN en FSA absoluut niet hetzelfde.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:23 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
FSA in Kobani/Tal Abyad heeft geen andere keuze, daarom werken ze samen met de YGP. FSA leiders willen ook een land met Sharia.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
Tweede punt is wel terugkomend op het verschil tussen beide JAN zal niet eens 2 woorden bij elkaar schrapen om secularisme als eigen bestuur te benoemen in een zin, iets wat de FSA meerdere malen en vaak genoeg heeft gedaan, in dat opzicht is JAN en FSA absoluut niet hetzelfde.
Goed, nadat ik dan als reactie heel wat pro democratie en secularisme statements heb neergezet hier, denk je dat je ook maar eentje kunt vinden van Nusra wat pro democratie en secularisme is, of dat ze uberhaupt zouden samenwerken met de Koerden?quote:
FSA leiders zijn niet pro secularisme! Ze zijn pro Sharia. Dan kan je democratie ook vergeten als je pro Sharia bent.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, nadat ik dan als reactie heel wat pro democratie en secularisme statements heb neergezet hier, denk je dat je ook maar eentje kunt vinden van Nusra wat pro democratie en secularisme is?
Ik herhaal mijn vraag, ben jij anti Sharia?quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:43 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
FSA leiders zijn niet pro secularisme! Ze zijn pro Sharia. Dan kan je democratie ook vergeten als pro Sharia bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |