abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153970423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beter nog, ik heb videobeelden van mensen die zijn gemarteld met verwijten van 'vrijheid' te willen, ik heb videobeelden van mensen die onder marteling worden gedwongen Assad tot god uit te roepen.
Ik bedoel voor de crisis.
pi_153970429
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:28 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ik bedoel voor de crisis.
Welke crisis, voor 2011 bedoel je?
pi_153970431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarbij je wel het beestje bij naam moet kunnen noemen ongeacht wat voor soort ideologisch affiliatie natuurlijk, zonder onderscheid.
Ik maak geen onderscheid hoor. Van de Iraanse revolutie tot aan de Syrische burgeroorlog. Fundamentalisten weten in tijden chaos en oproering (bijna) altijd hun ware motivaties en doeleinden verborgen te houden. De Moslimbroederschap in Egypte was dat waarschijnlijk ook wel gelukt een aantal jaren geleden, als Sisi de boel niet onderbrak. In Syrië wist men in het begin ook handig in te spelen op de sentimenten van de Westerse en Syrische bevolking, totdat interventie uitblijf en de groeperingen steeds meer hun ware aard begonnen te tonen.

Dat iemand dermate radicaliseert in oorlogstijd is niet begrijpelijk imo.
pi_153970432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke crisis, voor 2011 bedoel je?
Ja.
pi_153970442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:29 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid hoor. Van de Iraanse revolutie tot aan de Syrische burgeroorlog. Fundamentalisten weten in tijden chaos en oproering (bijna) altijd hun ware motivaties en doeleinden verborgen te houden. De Moslimbroederschap in Egypte was dat waarschijnlijk ook wel gelukt een aantal jaren geleden, als Sisi de boel niet onderbrak. In Syrië wist men in het begin ook handig in te spelen op de sentimenten van de Westerse en Syrische bevolking, totdat interventie uitblijf en de groeperingen steeds meer hun ware aard begonnen te tonen.

Dat iemand dermate radicaliseert in oorlogstijd is niet begrijpelijk imo.
Dat lijkt mij iets te makkelijk gezegd, de traumatiserende gevolgen van oorlog zijn over het algemeen bekend, met name gevolgen als dat je ontoerekeningsvatbaar kunt zijn afhankelijk van wat je hebt meegemaakt. Ik zie het meer als gevolg.
pi_153970444
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:30 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ja.
Als er een user op FOK! is aan wie ik niet hoef te vertellen dat de Syrische veiligheidsdiensten niet zo lief kunnen zijn als ze je ergens op pakken ben jij het wel, dus begrijp je vraag niet helemaal. Wel zijn de video's allemaal in de begindagen van de protesten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 03:34:35 ]
pi_153970455
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als er een user op FOK! is aan wie ik niet hoef te vertellen dat de Syrische veiligheidsdiensten niet zo lief kunnen zijn als ze je ergens op pakken ben jij het wel, dus begrijp je vraag niet helemaal.
Als je tegen Dr Bashar was krijg je wat klappen of je moet een paar dagen vastzitten,maar je wordt echt niet doodgemarteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 01-07-2015 03:41:55 ]
pi_153970460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:32 schreef Triggershot het volgende:
Dat lijkt mij iets te makkelijk gezegd, de traumatiserende gevolgen van oorlog zijn over het algemeen bekend, met name gevolgen als dat je ontoerekeningsvatbaar kunt zijn afhankelijk van wat je hebt meegemaakt. Ik zie het meer als gevolg.
Het is vooral in het Midden-Oosten bij de soennitische gemeenschap een fenomeen om al snel te radicaliseren in tijden van tegenspoed. De sjiitische gemeenschap in Irak dat werd onderdrukt door Saddam? Geen noemenswaardige radicalisering. Sjiieten in Bahrein vandaag de dag? Ook niet. Sjiieten in Saudi? Ook niet. Sjiieten in Afghanisan? Nah. Sjiieten in Pakistan? Nope.
pi_153970470
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:36 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Als je tegen Dr Bashar was krijg je wat klappen of je moet een paar dagen vastzitten , maar je wordt echt niet doodgemarteld.
Ik heb het niet over de Shirtah op straat, ik heb het over de mukhabarat, jij denkt dat de mukhabarat je serieus met wat klappen en paar dagen zitten liet gaan? Toen ik in Syrie werd opgenomen in een ziekenhuis, mocht ik een zaal delen met mensen met geamputeerde benen en armen, niet vanwege 'gezondheidsmaatregelen' kan ik je nu al zeggen.
pi_153970473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:37 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Het is vooral in het Midden-Oosten bij de soennitische gemeenschap een fenomeen om al snel te radicaliseren in tijden van tegenspoed. De sjiitische gemeenschap in Irak dat werd onderdrukt door Saddam? Geen noemenswaardige radicalisering. Sjiieten in Bahrein vandaag de dag? Ook niet. Sjiieten in Saudi? Ook niet. Sjiieten in Afghanisan? Nah. Sjiieten in Pakistan? Nope.
Definieer radicaliseren eens?
pi_153970478
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je zou 't op een zuipen zetten met je shotglaasjes.
Laat me raden, dit is in strijd met je beeld over lieve Assad strijdertjes?
pi_153970496
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mocht ik een zaal delen met mensen met geamputeerde benen en armen, niet vanwege 'gezondheidsmaatregelen' kan ik je nu al zeggen.
Wat hebben ze gedaan? Ik ken veel mensen die tegen Bashar zijn en die leven gewoon in Damascus.
pi_153970497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Definieer radicaliseren eens?
Het fenomeen dat 'demonstranten' plots veranderen in koppensnellende extremisten die dwepen met het gedachtegoed van Ibn Taymiyyah of Qutb.
pi_153970501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:53 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Wat hebben ze gedaan? Ik ken veel mensen die tegen Bashar zijn en die leven gewoon in Damascus.
Allah Alem, kreeg alleen het advies niet te aanwezig te zijn omdat de Mukhabarat aanwezig was, dat sommigen ondanks hun situatie nog steeds werd geslagen wallah met eigen ogen gezien, maar om heel eerlijk te zijn verbaast het mij wel dat dit soort gebeurtennissen als het gaat om de geheime diensten jou zou verbazen.
pi_153970508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 03:53 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Het fenomeen dat 'demonstranten' plots veranderen in koppensnellende extremisten die dwepen met het gedachtegoed van Ibn Taymiyyah of Qutb.
Dat een Sjiet geinspireerd zou zijn of Ibn Taymiyyah / Qutb zou citeren zou een first zijn ja :D
Maar ik kan geen verschil zien tussen een Soennitische kopenzager of een militie wat met Sjietische leuzen geniet van een gezellig Soenniet verbranden als het gaat om radicalisering.
pi_153970512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat een Sjiet geinspireerd zou zijn of Ibn Taymiyyah / Qutb zou citeren zou een first zijn ja :D
Maar ik kan geen verschil zien tussen een Soennitische kopenzager of een militie wat met Sjietische leuzen geniet van een gezellig Soenniet verbranden als het gaat om radicalisering.
Je ziet bij sjiieten gewoonweg geen vergelijkende radicalisering, in tijden van onderdrukking of niet. De soennieten zijn hier simpelweg meer vatbaar voor. Bovendien zijn de sjiitische milities in de verste wegen niet te vergelijken met groeperingen als ISIS.
pi_153970513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb jij boeken van Ibn Taymiyyah of Said Qutb gelezen ?
pi_153970518
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:05 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Je ziet bij sjiieten gewoonweg geen vergelijkende radicalisering, in tijden van onderdrukking of niet. De soennieten zijn hier simpelweg meer vatbaar voor. Bovendien zijn de sjiitische milities in de verste wegen niet te vergelijken met groeperingen als ISIS.
Sowieso zijn de verhoudingen al niet vergelijkbaar als je het hebt over 75+% van een Soennitisch moslimwereld, maar ik zou graag de inhoudelijke radicaliseringsverschillen willen weten tussen een dolk van ISIS op mijn nek of een boormachine van een Sjitisch militie op mijn hoofd, wat voor gevolgen dat voor mij(n dood/lot) heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 04:12:36 ]
pi_153970519
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:05 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Heb jij boeken van Ibn Taymiyyah of Said Qutb gelezen ?
Ja, why?
pi_153970524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sowieso zijn de verhoudingen al niet vergelijkbaar als je het hebt over 75+% van een Soennitisch moslimwereld, maar ik zou graag de inhoudelijke radicaliseringsverschillen willen weten tussen een dolk van ISIS op mijn nek of een boormachine van een Sjitisch militie op mijn hoofd, wat voor gevolgen dat voor mij(n dood/lot) heeft?
Je weergeeft een simplistisch beeld. Wat was het verschil tussen gemarteld en koelbloedig vermoord te woorden door Amerikaanse troepen ten tijde van de bezetting in Irak en koppensnellende en zelfmoordaanslag-plegende soennitische terroristen? Ten eerste is het bij de sjiitische milieus vaker een uitzondering dan de regel. De gepleegde 'atrocities' zijn zeer gering vergeleken met de systematische moordpartijen van soennitische groeperingen, waaronder de slachting van meer dan 1000 sjiieten bij kamp Speicher. Of het feit dat een soennitische groeperingen als ISIS etnisch zuivering nastreeft, handelt in slaven, seks met tienermeisjes toejuicht, vrouwen als prijs weggeeft, sjiieten an sich vermoord, etc.

Vergelijk dat eens met de honderdduizenden soennieten die in sjiitische gebieden in Irak leven, in het hart van de leefgebied van de sjiitische milities.

Je vergelijking gaat mank.
pi_153970528
leuke discussie om 04:22
pi_153970531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Boeken van Ibn Taymiyyah en Said Qutb zijn de handleiding voor de Soenniet om een terrorist te worden. Sjiieten hebben dat soort boeken niet.

quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, why?
Wanneer ga je naar Syrie? _O-

Welterusten.
pi_153970538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:20 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Je weergeeft een simplistisch beeld. Wat was het verschil tussen gemarteld en koelbloedig vermoord te woorden door Amerikaanse troepen ten tijde van de bezetting in Irak en koppensnellende en zelfmoordaanslag-plegende soennitische terroristen? Ten eerste is het bij de sjiitische milieus vaker een uitzondering dan de regel. De gepleegde 'atrocities' zijn zeer gering vergeleken met de systematische moordpartijen van soennitische groeperingen, waaronder de slachting van meer dan 1000 sjiieten bij kamp Speicher. Of het feit dat een soennitische groeperingen als ISIS etnisch zuivering nastreeft, handelt in slaven, seks met tienermeisjes toejuicht, vrouwen als prijs weggeeft, sjiieten an sich vermoord, etc.

Vergelijk dat eens met de honderdduizenden soennieten die in sjiitische gebieden in Irak leven, in het hart van de leefgebied van de sjiitische milities.

Je vergelijking gaat mank.
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik snap serieus niet het punt wat je probeert te maken, je ziet een gigantische stijging van Sjietisch sektarisch geweld in Irak tegen Soennieten onder vergelijkbare omstandigheden op een manier wat niet onderdoet aan de wijze wat Soennieten de Sjieten kunnen aandoen, de stijging wat met name is begonnen met het verwijderen van Saddam en dat de Sjieten een prominentere rol kregen in het bestuur en publieke domein. Ten tweede zie je in tegenstelling tot de gedisciplineerde Hezbollah / Iraanse troepen zeer sektarische (Alawitische / Sjietische ) milities die de meest barbaarse daden verrichten aan de vijand en dat zijn dan uitzonderingen op de regel omdat het bij Soennieten ( een veel groter groep) consequenter en veelvuldiger gebeurt?

Dat ISIS een etnische zuivering nastreeft is mij nieuw, vertel eens wat meer?
pi_153970539
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:23 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Boeken van Ibn Taymiyyah en Said Qutb zijn de handleiding voor de Soenniet om een terrorist te worden. Sjiieten hebben dat soort boeken niet.

[..]

Wanneer ga je naar Syrie? _O-

Welterusten.
Want Hassan al Sabah en de Hashashin waren boomknuffelaars? :o

Ik ga nooit zonder jou broeder :@

Truste :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 04:33:04 ]
pi_153970544
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2015 04:30 schreef Triggershot het volgende:
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik snap serieus niet het punt wat je probeert te maken, je ziet een gigantische stijging van Sjietisch sektarisch geweld in Irak tegen Soennieten onder vergelijkbare omstandigheden op een manier wat niet onderdoet aan de wijze wat Soennieten de Sjieten kunnen aandoen, de stijging wat met name is begonnen met het verwijderen van Saddam en dat de Sjieten een prominentere rol kregen in het bestuur en publieke domein.
Ik zie die stijging niet. Er leven honderdduizenden soennieten in sjiitische gebieden in Irak. Hoe kan iemand dan in godsnaam claimen dat de sjiitische milities gelijk zijn aan groeperingen als ISIS? Ook onder de peshmerga zie je meer frustraties jegens deze soennitische extremisten, maar ook dat is vaker een uitzondering als regel. En is bovendien nog altijd een reactie op, en niet het gevolg van een bepaald ideologie.

quote:
Ten tweede zie je in tegenstelling tot de gedisciplineerde Hezbollah / Iraanse troepen zeer sektarische (Alawitische / Sjietische ) milities die de meest barbaarse daden verrichten aan de vijand en dat zijn dan uitzonderingen op de regel omdat het bij Soennieten ( een veel groter groep) consequenter en veelvuldiger gebeurt?
Je wijt het nu aan een gebrek aan discipline, wat inderdaad een rede daarvoor kan zijn. Bij de soennieten, zelfs onder gedisciplineerde groeperingen, is het systematisch ingegoten in de ideologische en operationele uitvoer van de organisatie. Dus weer een significant verschil.

quote:
Dat ISIS een etnische zuivering nastreeft is mij nieuw, vertel eens wat meer?
Etnisch/religieus zuivering van minderheden, middels gedwongen bekering of geweld, is één van de doeleinden van ISIS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')