abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 juni 2015 @ 21:49:51 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153937329


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153937401
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:46 schreef laziness het volgende: Wat jammer dat het nergens staat. De informatievoorziening over tuinen laat bij veel projecten te wensen over vond ik. Wij hebben het ook gemeten op een situatie plattegrond en toen eens even nagevraagd. 5/6 meter en langs de berging nog 2 meter meer dan? Begrijp ik het zo goed?
Ja zoiets denk ik. Ook weer afhankelijk van de voortuin die nihil zal zijn bij ons. (gezien het water met eendjes enzo voor de deur) En het laat idd wat te wensen over
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153937443
Leandra die woning die jij net liet zien ligt bij ons dan ook Uhm buiten budget _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 21:53:36 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153937471
Die tekeningen op zolder Leandra! O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153937536
Hypotheekofferte ontvangen vd makelaar / bank :) Nu kwestie van alle benodigde stukken opleveren en de starterslening laten aanvragen door de hypotheekman.
  maandag 29 juni 2015 @ 22:05:25 #6
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153937846
Ik wil ook door.. wil alles aanvragen, maar moeten wachten op het taxatie rapport, ivm het bouwdepot.

Wachten is niet mijn forte.. ik zou liever vandaag dan morgen verhuizen.. maar de verkoper heeft nog geen nieuw huis.. dus we zitten gewoon op de wachtbank. :(
  maandag 29 juni 2015 @ 22:11:59 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153938071
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef laziness het volgende:
Die tekeningen op zolder Leandra! O+
Ja, dat vond ik ook een leuke verrassing toen ik daar was met schrootjes verwijderen, en ook echt gewoon "Kladdermuur" neergezet hè :')
Wist niet meer dat we dat gedaan hadden, maar die twee poppetjes links zijn onmiskenbaar van mij, want dat is de enige manier waarop ik een gezichtje kan tekenen, ik vermoed dat de rest het werk van mijn zusje is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 22:14:11 #8
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153938150
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:05 schreef LadyPayton het volgende:
Ik wil ook door.. wil alles aanvragen, maar moeten wachten op het taxatie rapport, ivm het bouwdepot.

Wachten is niet mijn forte.. ik zou liever vandaag dan morgen verhuizen.. maar de verkoper heeft nog geen nieuw huis.. dus we zitten gewoon op de wachtbank. :(
Haha. Wij zijn akkoord gegaan met 5 maanden wachten, omdat de prijs dan best aantrekkelijk was en de verkopers rustig konden zoeken. Toen dacht ik; Ach... 5 maanden...!
En nu denk ik; Pff... nog 2 maanden (- 1 dag 8-))

Wij hebben straks geen grote tuin, maar voor ons (en voor nu) is hij prima. Mijn vriend heeft nu een balkon en bij mij thuis heb ik een mega tuin. Dit is een mooi compromis :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 30 juni 2015 @ 04:16:21 #9
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153945486
5 maanden automatic_ dat is echt heel lang.. maar ik heb dan ook geen geduld.

Wij hopen voor het nieuwe schooljaar de sleutel te hebben, dan willen hun daar ook weg zijn.

Straks van een terrasje naar een ruime tuin.. 20 meter breed en 10 meter diep :D
pi_153945776
Om even terug te komen op de bakstenen :P

We zijn gisteravond nog even wezen kijken.. moet zeggen dat ik er al iets meer aan gewend ben.. de huidige fase heeft oranje/hout-achtige deuren en die staan echt verschrikkelijk.. de nieuwe fase zou witte voordeuren krijgen dus dat is stukken beter :P maar foto's zeggen meer dan duizend woorden..









De tweede fase zou trouwens geen dak hebben wat tot de 1e verdieping door loopt, maar gewoon een standaard zadeldak (dus 2 volwaardige verdiepingen en dan de zolder).. vind dat zelf veel beter dan wat ze nu in fase 1 hebben gemaakt.
pi_153945864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:25 schreef Thrilled het volgende:
Om even terug te komen op de bakstenen :P

We zijn gisteravond nog even wezen kijken.. moet zeggen dat ik er al iets meer aan gewend ben.. de huidige fase heeft oranje/hout-achtige deuren en die staan echt verschrikkelijk.. de nieuwe fase zou witte voordeuren krijgen dus dat is stukken beter :P maar foto's zeggen meer dan duizend woorden..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tweede fase zou trouwens geen dak hebben wat tot de 1e verdieping door loopt, maar gewoon een standaard zadeldak (dus 2 volwaardige verdiepingen en dan de zolder).. vind dat zelf veel beter dan wat ze nu in fase 1 hebben gemaakt.
Wij hebben nu ook dat het dak begint op verdieping 1 en daar merk je maar amper wat van. Zou me als ik jou was me daar het minste druk om maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153946066
Het zadeldak waarbij het dak nog een halve meter over de muur uitsteekt vind ik altijd ook wel wat hebben.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 08:23:34 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153946098
Ik zou ook niet kiezen voor een huis waar het dak op de eerste verdieping begint. Schuine muren in slaapkamers vind ik onhandig.
Maar dat is een hele persoonlijke keuze.
Ik vind die zijkant bij de hoekwoning ook niks. Een soort tweede huisje er achter/naast. Maar er zijn vast mensen die dat geweldig vinden.

Ik ben vooral blij dat het een serieuze optie is voor jullie thrilled! Zou fijn zijn als het nu gaat lukken.

Lady dat is nog eens een lap tuin :D wat een luxe,
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153947276
Door de uitbouw houden wij nog ongeveer een tuin over van 4,5 x 7,5... :+ Ach ja, nu heb ik niets :P

In mijn ouderlijk huis hadden wij ook schuine muren op de eerste verdieping, ik vond het maar stom altijd :+ (vooral omdat ik geen hoogslaper kon hebben daardoor _O- Vond ik echt helemaal fantastisch als kind zijnde :P).
Maarja, je went eraan en dan is het allemaal niet meer zo erg.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:57:40 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153948155
Het mooie is dat iedereen andere keuzes maakt gebaseerd op de eigen wensen en zo is er ook genoeg gevarieerd aanbod op de markt weer :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:30:33 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153948752
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Het zadeldak waarbij het dak nog een halve meter over de muur uitsteekt vind ik altijd ook wel wat hebben.
Check!

Ik kan daardoor bij ons in de straat precies zien welke huizen destijds projectmatig gebouwd zijn, en welke de vrije kavels waren :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153953005
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben nu ook dat het dak begint op verdieping 1 en daar merk je maar amper wat van. Zou me als ik jou was me daar het minste druk om maken.
Nja het snoept aardig wat af van je bruikbare vierkante meters, ik vind het visueel ook niet zo prettig dat het dak zo snel begint als je in de tuin zit of bij de voordeur staat.. Een voordeel is wel weer dat je een groter dakoppervlak hebt en dat is gunstig als je zonnepanelen wilt gebruiken :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:23 schreef laziness het volgende:
Ik zou ook niet kiezen voor een huis waar het dak op de eerste verdieping begint. Schuine muren in slaapkamers vind ik onhandig.
Maar dat is een hele persoonlijke keuze.
Ik vind die zijkant bij de hoekwoning ook niks. Een soort tweede huisje er achter/naast. Maar er zijn vast mensen die dat geweldig vinden.

Ik ben vooral blij dat het een serieuze optie is voor jullie thrilled! Zou fijn zijn als het nu gaat lukken.

Lady dat is nog eens een lap tuin :D wat een luxe,
Ja serieus is het wel, in principe kunnen we nu bellen en zeggen dat we m kopen.. maar hij is wel wat duurder dan we eerst zaten te zoeken, dus hogere maandlasten.. daarbij is het voor ons beide een nieuwe omgeving, kennen het dorp niet en qua meerwerk zouden we eigenlijk vrijwel niets kunnen doen omdat we dan over de NHG-grens zitten.. eigenlijk twijfelen we allebei nog en dan twijfel ik weer over alles an sich, want moet je wel twijfels hebben bij de aankoop van je huis? :')

Is het trouwens mogelijk om twee delen in je hypotheek te stoppen? Dus maximaal onder NHG en dan de resterende 10/20/30k onder niet-NHG voorwaarden? Wel allebei annuïtair enzo, maar het kleinste gedeelte dan met een hogere rente? Of denk ik dan te simpel :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:57 schreef laziness het volgende:
Het mooie is dat iedereen andere keuzes maakt gebaseerd op de eigen wensen en zo is er ook genoeg gevarieerd aanbod op de markt weer :P
Dat is waar.. anders is het allemaal eenheidsworst ;)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:59:35 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153953942
Volgens mij kan dat niet qua NHG constructie :N anders zou iedereen het wel zo doen.

Als je qua meerwerk niks meer kan zou ik het niet doen. Dan wat langer zoeken naar iets waar je het wel kan maken zoals jij wilt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153953971
Als je zo twijfelt zou ik het niet doen denk ik :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:23:02 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153954289
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als je zo twijfelt zou ik het niet doen denk ik :@
+1
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:05:12 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153955041
Weet ik nog zo net niet... als het puur onzekerheid is, hoeft dat geen indicatie te zijn dat het niet goed zit (soort bindingsangst, maar dan voor een huis). Ik had dat bij mijn eerste huis ook, ook al bleek dat achteraf wel perfect :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153956160
Nja het huis an sich is meer dan prima hoor, sowieso de indeling is vrij standaard in de zin dat die bij elke nieuwbouwwoning terug komt, maar de woning is erg groot imho, de tuin is wellicht wat klein maar ik heb toch geen goed referentiekader :') en de bouwstijl begint al wat te wennen.. Het is voor mij meer een 'drempel' omdat ik mijn hobby als vrijwilliger bij de brandweer moet op zeggen, weer moet gaan wennen aan een nieuwe stad, moet accepteren dat we verspreid over de komende jaren onze meerwerkwensen als een luxere badkamer, keuken et cetera willen doorvoeren.. Daarbij staan we nog bij 2 andere projecten op de reserve-lijst die iets meer mijn voorkeur hebben.. de reservelijst is daar niet zo lang als bij ons eerste loting-fiasco, maar ik wil ook die kansen eigenlijk nog even laten meespelen.

Allemaal geen onoverkomelijke of grote issues, maar het speelt wel mee in mijn hoofd en zorgt ervoor dat het niet een 100% ja is bij de eerste keer kijken :P Dus inderdaad meer onzekerheid omdat ik ook gelijk 30 jaar vast zit aan de keuze :P

ik heb alvast wel de meerwerklijst opgevraagd en gevraagd hoe lang we m in optie kunnen houden, dus ben benieuwd.

wel lief dat jullie meedenken :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Thrilled op 30-06-2015 17:21:12 ]
pi_153959109
Denk dat je bij nieuwbouw altijd wel iets op of aan te merken hebt wat twijfels veroorzaakt.
pi_153959367
Voor mij zou het geen meerwerk kunnen doen wel een punt zijn waarom ik het niet zou doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:42:25 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153959733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor mij zou het geen meerwerk kunnen doen wel een punt zijn waarom ik het niet zou doen.
Dit. Het eerste wat ik uitgezocht heb is of er genoeg ruimte was om alles te kunnen laten doen zoals ik wilde.
Het grote voordeel van nieuwbouw vind ik dat je niet met verbouwingen in huis zit maar dat het meteen is zoals je wilt.

Ik vind het ook vrij zonde om in een nieuw huis binnen een paar jaar de boel er weer uit te moeten slopen waar je bij de koopprijs ook gewoon voor betaalt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:43:02 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153959754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor mij zou het geen meerwerk kunnen doen wel een punt zijn waarom ik het niet zou doen.
Voor mij niet. In bestaande bouw zit ook niet alles waar je het hebben wilt, daar spreid je de kosten dan vaak over jaren. Als het voldoet aan je wensen zonder meerwerk, zou ik het wel aandurven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:47:06 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153959862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Voor mij niet. In bestaande bouw zit ook niet alles waar je het hebben wilt, daar spreid je de kosten dan vaak over jaren. Als het voldoet aan je wensen zonder meerwerk, zou ik het wel aandurven.
Ja maar dat is dan ook het grote verschil aan nieuwbouw en bestaande bouw juist wat mij betreft.
Je betaalt ook gewoon voor het standaard wat je er binnen een paar jaar weer uit wil slopen.
Op bestaande bouw kan je nog afdingen omdat de keuken en badkamer lelijk zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153959934
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar dat is dan ook het grote verschil aan nieuwbouw en bestaande bouw juist wat mij betreft.
Je betaalt ook gewoon voor het standaard wat je er binnen een paar jaar weer uit wil slopen.
Op bestaande bouw kan je nog afdingen omdat de keuken en badkamer lelijk zijn.
Dit idd.

En bij bestaande bouw is vaak al wel over een keuken enzo nagedacht. Bij ons zit er bijv. Ook geen standaard keuken in. Dus dan zou er ju een goedkope keuken in moeten en straks een goeie.. Dubbel geld uitgeven is zonde naar mijn mening.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153960648
Jullie hebben natuurlijk ook het voordeel dat je nog onder de oude NHG-regels valt of gewoon meer verdient :P

De vraagprijzen van de meeste eengezinswoningen (nieuwbouw) zitten rond de 220/230/240k in de regio waarin wij zoeken (randstad), dus blijft over het algemeen weinig over voor meerwerk als je geen eigen geld hebt.. is dus niet zo zeer specifiek om dit huis.
pi_153960711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:16 schreef Thrilled het volgende:
Jullie hebben natuurlijk ook het voordeel dat je nog onder de oude NHG-regels valt of gewoon meer verdient :P

De vraagprijzen van de meeste eengezinswoningen (nieuwbouw) zitten rond de 220/230/240k in de regio waarin wij zoeken (randstad), dus blijft over het algemeen weinig over voor meerwerk als je geen eigen geld hebt.. is dus niet zo zeer specifiek om dit huis.
Hoe zit dat nu dan?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:23:00 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153960812
De NHG is vanaf 1 juli van max 265k naar 245k.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153960854
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef laziness het volgende:
De NHG is vanaf 1 juli van max 265k naar 245k.
Ah zo wist ik niet :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153963640
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah zo wist ik niet :)
dus ja, met een woning van 235k kan ik maximaal 3% mee financieren en dat is 242k.. geeft zeg maar 3k ruimte voor meerwerk wat in de hypotheek mee kan.
pi_153963675
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dus ja, met een woning van 235k kan ik maximaal 3% mee financieren en dat is 242k.. geeft zeg maar 3k ruimte voor meerwerk wat in de hypotheek mee kan.
Mja daar heb je niet veel voor
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153970861
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja daar heb je niet veel voor
Nee inderdaad.. we waren al aan het twijfelen over een ikea-keuken.. je krijgt geloof ik 2000 terug als je de standaard keuken laat vervallen, denk dat je best nog een keuken kwijt kan in dat meerwerk, toilet op de 1e verdieping en dan nog wat loze leidingen her en der..zoiets zal het worden.
pi_153970899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee inderdaad.. we waren al aan het twijfelen over een ikea-keuken.. je krijgt geloof ik 2000 terug als je de standaard keuken laat vervallen, denk dat je best nog een keuken kwijt kan in dat meerwerk, toilet op de 1e verdieping en dan nog wat loze leidingen her en der..zoiets zal het worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153970915
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

ik ben heel benieuwd naar wat je wilde zeggen :P
pi_153970929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik ben heel benieuwd naar wat je wilde zeggen :P
Oh Foutje _O-

Ik hoop dat het genoeg is. Heb geen idee wat een beetje ikea keuken kost. Je zou dat al er op de site van de ikea een beetje kunnen uitzoeken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153971125
Superkeukens heeft ook al complete keukens voor ¤3000.
pi_153971393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:16 schreef Thrilled het volgende:
Jullie hebben natuurlijk ook het voordeel dat je nog onder de oude NHG-regels valt of gewoon meer verdient :P

De vraagprijzen van de meeste eengezinswoningen (nieuwbouw) zitten rond de 220/230/240k in de regio waarin wij zoeken (randstad), dus blijft over het algemeen weinig over voor meerwerk als je geen eigen geld hebt.. is dus niet zo zeer specifiek om dit huis.
In welke omgeving precies zoeken jullie een woning?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:53:14 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153971543
Nog 171 uur :P
pi_153971632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee inderdaad.. we waren al aan het twijfelen over een ikea-keuken.. je krijgt geloof ik 2000 terug als je de standaard keuken laat vervallen, denk dat je best nog een keuken kwijt kan in dat meerwerk, toilet op de 1e verdieping en dan nog wat loze leidingen her en der..zoiets zal het worden.
Ik weet niet of dit waar is, maar het klinkt alsof je de keuken kan laten vallen en een nieuwe kunt kopen van eigen geld en dat dit dan niet bij de woningwaarde komt. Of moet er voor NHG verplicht een keuken in het huis zitten?
pi_153971636
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog 171 uur :P
En dan? :P
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:03:40 #44
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153971648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:02 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

En dan? :P
Sleutel *O*
pi_153971755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Sleutel *O*
Yay *O*

Ik heb ook mijn uren uitgerekend.. 1945.82 ;(
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_153971765
Hier vrijdag de sleutel!

Zaterdag verhuizen..... pfffff als eerste een zwembad bij bol.com besteld, want
ik ga het anders niet overleven..
pi_153971795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:12 schreef Bart445 het volgende:
Hier vrijdag de sleutel!

Zaterdag verhuizen..... pfffff als eerste een zwembad bij bol.com besteld, want
ik ga het anders niet overleven..
_O- ik geef je groot gelijk! En succes, verhuizen in die hitte :o
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_153971935
Afgaande van de 9 maanden nog 4037 uur ongeveer :')

Dat is ongeveer 168 en een halve dag..
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:41:15 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153972174
Jeetje in die hitte? Bizar... Succes! IJsjes tussendoor om de sjouwers te motiveren, lijkt me een slim plan. En heeeeeel vroeg beginnen, zodat je tussen 13 en 15 niet met zware dingen hoeft te sjouwen.

En uren tellen, tjah. Ik weet dat het nog 142 dagen is (en krijg rond deze tijd de sleutel), dus da's makkelijk rekenen:

Nog 142 dagen, dus nog 3.408 uren, 204.480 minuten of 12.268.800 seconden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:45:52 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153972246
Ik was hier al twee maanden bang voor. Een koel voorjaar/begin v d zomer en dan als je de sleutel krijgt is het bloedverziekend heet.... Ik zie mezelf al staan op een ladder met een behangafstomer bij 30+ graden Celsius. }:|
pi_153972314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:14 schreef Unfckingtitled het volgende:
ik geef je groot gelijk! En succes, verhuizen in die hitte
Thanks.

Ik doe verder ook niets... donder de spullen en dozen neer en relaxen.

het huis komt eind volgende week wel. (stuken, verven etc...)
pi_153972486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:40 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

In welke omgeving precies zoeken jullie een woning?
rond Rotterdam

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:02 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is, maar het klinkt alsof je de keuken kan laten vallen en een nieuwe kunt kopen van eigen geld en dat dit dan niet bij de woningwaarde komt. Of moet er voor NHG verplicht een keuken in het huis zitten?
Ik ga er vanuit dat als ze meerwerk bij de koopsom optellen ze ook minderwerk van de koopsom aftrekken :) dus dat zou een optie zijn.. geeft je op zich ook weer wat ruimte.

We hebben in ieder geval net de optie genomen op 1 van de bouwkavels met een tuin op het zuiden, een tussenwoning. Volgende week woensdag gesprek :) Daarna nog 1 week bedenktijd en dan moeten we de knoop door hakken :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:25:13 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153972895
Ja je betaalt dan minder maar je krijgt dat geld dan niet in je handje terug. Je kan alleen voor het zelfde hypotheek bedrag dus 2000 euro uittrekken voor een keuken maar het is geen eigen geld zoals chico zegt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:16:35 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153973795
Hier nog 58 dagen *O*
Ben al volop aan het opruimen _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:28:42 #55
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153974087
In het gunstigste geval nog 138 dagen :+
Maar dan duurt het nog wel 6 weken voor we over kunnen denk ik. Dus nog zo'n 180 dagen bij mijn schoonouders :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153974417
Een half jaar is zo voorbij Laziness
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:47:54 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153974565
quote:
13s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:45 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik was hier al twee maanden bang voor. Een koel voorjaar/begin v d zomer en dan als je de sleutel krijgt is het bloedverziekend heet.... Ik zie mezelf al staan op een ladder met een behangafstomer bij 30+ graden Celsius. }:|
Stomen? Gewoon nat maken, stoomt het vanzelf met de zon erop :p
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:08:18 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153975030
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:25 schreef laziness het volgende:
Ja je betaalt dan minder maar je krijgt dat geld dan niet in je handje terug. Je kan alleen voor het zelfde hypotheek bedrag dus 2000 euro uittrekken voor een keuken maar het is geen eigen geld zoals chico zegt.
Dit, en voor de minderwerkprijs kun je vrijwel nooit een keuken kopen (en laten plaatsen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:34:35 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153975606
Superkeukens adverteert met keukens van 3000 euro maar dat is in exact die opstelling en zonder montage.
Voor 2000/3000 moet je echt naar de ikea en het dan zelf monteren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:43:19 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153975797
De ikea is echt zo goedkoop niet meer met keukens.... Bij superkeukens of keukendepot of iKook ben je goedkoper uit.
pi_153976933
Lees ik net dat NHG uitgaat van 6% bijkomende kosten dus dat de maximale koopsom maar 231k kan zijn.. deze woning kost 235k zonder meerwerk :')

Maar even mijn FA gemaild..
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:34:34 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Thrilled het volgende:
Lees ik net dat NHG uitgaat van 6% bijkomende kosten dus dat de maximale koopsom maar 231k kan zijn.. deze woning kost 235k zonder meerwerk :')

Maar even mijn FA gemaild..
Ik lees net dit op nu.nl;

NHG-grens gaat omlaag
Per juli verandert er het een en ander voor huizenkopers die een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) willen afsluiten. Om voor NHG in aanmerking te komen, mag het hypotheekbedrag per 1 juli niet hoger dan 245.000 euro zijn. In de eerste helft van dit jaar gold nog een bedrag van maximaal 265.000 euro.
Dit betekent niet dat de aankoop en een eventuele verbouwing dan samen 245.000 euro mogen kosten. Ook de bijkomende kosten, zoals notariskosten en de overdrachtsbelasting, vallen onder het maximumbedrag. Daar wordt doorgaans 6 procent van het aankoopbedrag voor gerekend.

Dan zou dat van jullie toch wel net kunnen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153977313
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik lees net dit op nu.nl;

NHG-grens gaat omlaag
Per juli verandert er het een en ander voor huizenkopers die een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) willen afsluiten. Om voor NHG in aanmerking te komen, mag het hypotheekbedrag per 1 juli niet hoger dan 245.000 euro zijn. In de eerste helft van dit jaar gold nog een bedrag van maximaal 265.000 euro.
Dit betekent niet dat de aankoop en een eventuele verbouwing dan samen 245.000 euro mogen kosten. Ook de bijkomende kosten, zoals notariskosten en de overdrachtsbelasting, vallen onder het maximumbedrag. Daar wordt doorgaans 6 procent van het aankoopbedrag voor gerekend.

Dan zou dat van jullie toch wel net kunnen?
Uit die twee laatste zinnen (samen met de strekking van andere stukjes die ik gevonden heb) begrijp ik dat de NHG gaat toetsen (doen ze dat ook?) op basis van 6% bijkomende kosten.. 235k plus 6% is een hypotheekbedrag van 249.100 euro.. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de woning te duur is voor NHG..

Maar in mijn optiek moet ik kunnen zeggen dat ik alles boven de 245k uit eigen zak betaal en ze me dus gewoon een hypotheek van 245k wil hebben. Moet toch gewoon kunnen :?
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:43:57 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153977346
Vandaag de sleutel gekregen!! *O*

K&W / Nieuw huis in Kolding, Denemarken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:49:14 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uit die twee laatste zinnen (samen met de strekking van andere stukjes die ik gevonden heb) begrijp ik dat de NHG gaat toetsen (doen ze dat ook?) op basis van 6% bijkomende kosten.. 235k plus 6% is een hypotheekbedrag van 249.100 euro.. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de woning te duur is voor NHG..

Maar in mijn optiek moet ik kunnen zeggen dat ik alles boven de 245k uit eigen zak betaal en ze me dus gewoon een hypotheek van 245k wil hebben. Moet toch gewoon kunnen :?
Ik weet niet hoe dat met NHG zit eigenlijk mbt eigen geld etc. Maar toetsen doen ze wel, want anders heeft de hele grens geen zin natuurlijk.
Wij moeten ook een deel zelf betalen, omdat je maar 103% mag lenen en daarboven is dus je eigen geld. Maar wij zitten (bewust) ruim onder de NHG, dus dat was op voorhand al goed.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:49:31 #66
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef snakelady het volgende:
Vandaag de sleutel gekregen!! *O*

K&W / Nieuw huis in Kolding, Denemarken.
Gefeliciteerd!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:50:48 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153977578
Volgens mij kan het ook met eigen middelen niet. Ze blijven vast houden aan 231k als max aankoopwaarde voor NHG.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153977588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef snakelady het volgende:
Vandaag de sleutel gekregen!! *O*

K&W / Nieuw huis in Kolding, Denemarken.
Nice have fun!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:51:37 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153977606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uit die twee laatste zinnen (samen met de strekking van andere stukjes die ik gevonden heb) begrijp ik dat de NHG gaat toetsen (doen ze dat ook?) op basis van 6% bijkomende kosten.. 235k plus 6% is een hypotheekbedrag van 249.100 euro.. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de woning te duur is voor NHG..

Maar in mijn optiek moet ik kunnen zeggen dat ik alles boven de 245k uit eigen zak betaal en ze me dus gewoon een hypotheek van 245k wil hebben. Moet toch gewoon kunnen :?
Neuh.... zo simpel werkt dat dan weer niet.
Dan zou je alleen voor de lagere rente al een NHG kunnen nemen op een huis van 3 ton als je zelf maar genoeg geld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:56:00 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153977730
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:50 schreef laziness het volgende:
Volgens mij kan het ook met eigen middelen niet. Ze blijven vast houden aan 231k als max aankoopwaarde voor NHG.
Voor ons was het ook geen optie, en ons huis was wel duurder dan de NHG-grens in 2013, maar onze hypotheek viel wel binnen de NHG-grens.
Niet dat ik er werkelijk interesse in had gehad, maar de lagere rente had het mogelijk wel interessant gemaakt.

Maar goed, dat zal dan ook gelijk de reden zijn waarom ze het niet doen, want anders neemt iedereen die het niet nodig heeft een hypotheek met NHG.
Hoewel dat eigenlijk best nog voordelig voor ze had kunnen zijn, want dan zou je wel de premie betalen, terwijl de kans dat het huis qua waarde onder de NHG-grens (en dus onder de hypotheek) daalt is te verwaarlozen, helemaal in combinatie met een annuïtaire hypotheek, dus dan hoeven ze vrijwel nooit uit te keren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153977975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef snakelady het volgende:
Vandaag de sleutel gekregen!! *O*

K&W / Nieuw huis in Kolding, Denemarken.
Gefeliciteerd!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:08:42 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153978130
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:49 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nice have fun!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:03 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank jullie wel!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153986473
Wat voor termijn zit er normaliter aan de 'voorbehoud van financiering' bij het tekenen van de koopovereenkomst?

Wij gaan straks tekenen, vervolgens moet er een starterslening aangevraagd worden, de gemeente doet hier al snel 2 maanden over. Stel dat na het tekenen over 2 maanden blijkt dat de gemeente geen geld meer heeft, dan kan de koop niet doorgaan.

Ik lees twee dingen: 1: er moet een afwijzing zijn van ten minste twee geldverstrekkers (?) en 2: na het verlopen van de onder voorbehoud termijn moet men een boete betalen voor het ontbinden.
pi_153986691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat voor termijn zit er normaliter aan de 'voorbehoud van financiering' bij het tekenen van de koopovereenkomst?

Wij gaan straks tekenen, vervolgens moet er een starterslening aangevraagd worden, de gemeente doet hier al snel 2 maanden over. Stel dat na het tekenen over 2 maanden blijkt dat de gemeente geen geld meer heeft, dan kan de koop niet doorgaan.

Ik lees twee dingen: 1: er moet een afwijzing zijn van ten minste twee geldverstrekkers (?) en 2: na het verlopen van de onder voorbehoud termijn moet men een boete betalen voor het ontbinden.
Wij hadden twee maanden de tijd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153987106
Wij hadden ook twee maanden :P
pi_153987275
Hmm da's wel erg kort.
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:07:24 #77
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153987534
FIjn dat dit hier nu naar boven komt. Ons bod is geaccepteerd, en we zullen volgende week het voorlopig koopcontract ondertekenen. Nu zaten wij zelf te denken aan 6 weken voor de financiering.
Maar zoals ik dat hierboven lees is dat dus te kort.
We willen graag voor 1 september passeren.

Een starterslening is hier niet van toepassing, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt.
WIj doen dit zonder officiele hypotheekadviseur, we worden wel geadviseerd door een familielid die financieel adviseur is.

Gelukkig niks te verkopen, dus dat valt al mee.
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:13:11 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153987687
Ik had 6 weken, maar bestaande bouw en niks te verkopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153987770
Denk dat 2 maanden normaal ook wel genoeg moet zijn. Maar de gemeente die de starterslening moet geven vertrouw ik niet op snelheid..alhoewel ik volgens mij lees dat dit binnen 3 weken duidelijk moet zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Snoepje5 op 01-07-2015 21:33:47 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:35:39 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153988290
Ja hier ook twee maanden.

Ik zou dat van die starterslening er expliciet in laten zetten als ontbindende voorwaarde!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153988422
Geloof dat bij bestaande bouw het standaard zelfs vaak naar een maand is. Normaal gezien. Zou je met twee maanden echt wel uit moeten komen. Maargoed ik heb geen ervaring met startersleningen dus kan daar niks zinnigs over zeggen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153988770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:35 schreef laziness het volgende:
Ja hier ook twee maanden.

Ik zou dat van die starterslening er expliciet in laten zetten als ontbindende voorwaarde!
Ja inderdaad, daar ga ik morgen de makelaar eens over bellen. Hoeft niet persee de starterslening, zou de termijn ook naar 3 maanden kunnen verlengen. 2 vind ik erg kiele kiele.

Vooral nu de vakantieperiode nadert, ik heb geen idee of er dan zomaar 4 weken vertraging kan ontstaan in de financiering.

Belachelijk natuurlijk als ik straks 20k moet aftikken omdat de gemeente er 9 weken over doet om tot een besluit te komen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:03:29 #83
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153988987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik had 6 weken, maar bestaande bouw en niks te verkopen.
Wij ook. Uiteindelijk met 1 week moeten verlengen ivm trage verwerking van de ORV
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:05:05 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153989039
Bij ons stond er ook in bij afwijzing van twee geldverstrekkers. Of als ze alleen een hoger maandbedrag dan zoveel ¤ konden bieden.

Maar wijst de geldverstrekker af als de starterslening niet rond komt? Is dat aan elkaar gelinkt?
Want anders heb je straks wel een offerte van de bank en zegt de gemeente nee en ben je als nog de sjaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:05:32 #85
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989056
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, daar ga ik morgen de makelaar eens over bellen. Hoeft niet persee de starterslening, zou de termijn ook naar 3 maanden kunnen verlengen. 2 vind ik erg kiele kiele.

Vooral nu de vakantieperiode nadert, ik heb geen idee of er dan zomaar 4 weken vertraging kan ontstaan in de financiering.

Belachelijk natuurlijk als ik straks 20k moet aftikken omdat de gemeente er 9 weken over doet om tot een besluit te komen.
Ik zou de starterslening er juist wél duidelijk in op laten nemen, want het is echt een onderdeel om je hypotheek rond te krijgen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989072
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou de starterslening er juist wél duidelijk in op laten nemen, want het is echt een onderdeel om je hypotheek rond te krijgen.
De financiering van de starterslening + hypotheek staat er ook in. Maar voor beiden geldt dus de 'standaard' termijn van 2 maanden.

Kostte het verlengen van deze ontbindende voorwaarden bij jou geld?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:06:33 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989081
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef laziness het volgende:
Bij ons stond er ook in bij afwijzing van twee geldverstrekkers. Of als ze alleen een hoger maandbedrag dan zoveel ¤ konden bieden.

Maar wijst de geldverstrekker af als de starterslening niet rond komt? Is dat aan elkaar gelinkt?
Want anders heb je straks wel een offerte van de bank en zegt de gemeente nee en ben je als nog de sjaak.
Ja, daar zat ik ook over te denken.
Straks is de bank goed, geen lening bij de gemeente en zeggen ze; dan betaal je het maar zelf (en zien ze het dus niet als gehele afwijzing).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989110
Bij mij staat er trouwens ook in dat als het bruto maandbedrag hoger dan xxx wordt, er ontbonden kan worden (binnen 2 maanden dus). En die 2 maanden vind ik nogal kort.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:08:10 #89
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:06 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

De financiering van de starterslening + hypotheek staat er ook in. Maar voor beiden geldt dus de 'standaard' termijn van 2 maanden.

Kostte het verlengen van deze ontbindende voorwaarden bij jou geld?
Bij ons had de tegenpartij het op 6 weken gezet, maar zeiden ze al dat ze het niet op 2 weken oid stuk zouden lopen. Verlengen komt tegenwoordig wel vaker voor, dus dat lijkt mij geen (groot) probleem. Maar kan mij voorstellen dat ze met nieuwbouw strenger zijn als er bijvoorbeeld nog mensen op een wachtlijst staan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989213
Zou je ook kunnen ontbinden op basis van financiering als je bijvoorbeeld na 1 maand en 29 dagen nog niets vernomen hebt mbt financiering? Of ben je dus verplicht dit bericht van gemeente / bank af te wachten?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:11:30 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153989278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Zou je ook kunnen ontbinden op basis van financiering als je bijvoorbeeld na 1 maand en 29 dagen nog niets vernomen hebt mbt financiering? Of ben je dus verplicht dit bericht van gemeente / bank af te wachten?
Ik denk niet dat je daarmee wegkomt, je zult afwijzingen nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:12:37 #92
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Zou je ook kunnen ontbinden op basis van financiering als je bijvoorbeeld na 1 maand en 29 dagen nog niets vernomen hebt mbt financiering? Of ben je dus verplicht dit bericht van gemeente / bank af te wachten?
Als je op basis van "ik krijg het niet rond" gaat ontbinden moet je twee (althans dat was bij ons) afwijzingen laten zien. Ik neem dan aan dat je de bank/gemeente moet afwachten, anders heb je geen officiële 'afwijsbrief'.
Maar dat is mijn interpretatie :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989416
Thanks. Wordt gewoon 3 maanden minstens dan. Beetje apart dat je dan afhankelijk van een gemeente bent en mocht de gemeente of de bank te laat reageren, dat je zo 10% vd koopsom moet neerleggen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:19:32 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Thanks. Wordt gewoon 3 maanden minstens dan. Beetje apart dat je dan afhankelijk van een gemeente bent en mocht de gemeente of de bank te laat reageren, dat je zo 10% vd koopsom moet neerleggen.
Of je neemt dan contact op met de makelaar / verkopende partij en legt de situatie uit & je vraagt om verlenging :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989527
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Of je neemt dan contact op met de makelaar / verkopende partij en legt de situatie uit & je vraagt om verlenging :)
Ja ik durf daar niet van uit te gaan. Als ze lastig willen doen dan zeggen ze 'doen we niet' en kan ik 20k neerleggen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:21:11 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989547
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja ik durf daar niet van uit te gaan. Als ze lastig willen doen dan zeggen ze 'doen we niet' en kan ik 20k neerleggen.
Wat doe je als ze niet akkoord gaan met 3 maanden maar maximaal 2 maanden willen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wat doe je als ze niet akkoord gaan met 3 maanden maar maximaal 2 maanden willen?
Als ze dat niet doen dan weet ik ook dat ze niet in staan voor een verlenging na 2 maanden en dan gaat de koop niet door. Ik ben volledig afhankelijk van de gemeente en de bank.

Ik vind het belachelijk dat er zo'n korte termijn voor de financiering staat. Als ik nou met de gemeente kan regelen: 'binnen 2 maanden uitsluitsel anders ben je mij 20.000 schuldig' wil ik het best doen. Maar ik ga geen onnodig risico lopen. De gemeente zal dat laatste niet doen, maar ik zou dat wel moeten doen?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:25:20 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153989672
Bij ons kon je in de overeenkomst de twee maanden niet oprekken!

Wel werd er gezegd dat een week of twee langer tzt het probleem niet was. Maar hypotheek adviseur en verkopende makelaar zaten in hetzelfde pand dus daar was veel contact en als de adviseur zegt het lukt wel maar het is druk is er geen probleem om er een weekje langer over te doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:27:07 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989715
Ik vind twee maanden best ruim :@ Het is ook om een beetje druk op de verstrekker te leggen. Anders heb je kans dat zij ook gewoon wachten met je aanvraag te beoordelen omdat ze lekker ruim de tijd hebben.

Misschien even met de gemeente bellen en vragen hoe snel het op dit moment gaat? Mits je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk. Snap je zorgen wel rondom de gemeente. De vakantie komt eraan en dan lijken gemeentes altijd op halve kracht te werken :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153989765
Twee maanden is mijn inziens niet kort.

Leg gewoon de situatie uit aan de makelaar en kijkt wat die te zeggen... Wie weet hebben ze er al vaker mee van doen gehad en is het paniek om niks.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153989923
quote:
De verkoper wil de datum niet opschuiven
De genoemde datum in de overeenkomst heeft de verkoper zich ook op gericht. Wat nu als de verkopende partij de datum niet wil opschuiven? Als koper doet u er verstandig aan om de bepaling over de financiering wel in stand te houden zolang de financiering niet volledig rond is. In het geval er geen overeenstemming kan worden bereikt, kan de koop worden ontbonden. Het kan nog niet hard worden gemaakt dat de financiering niet rond te krijgen is, maar de ontbinding kan wel plaatsvinden onder deze bepaling
Ben wel benieuwd of dit inderdaad kan.. Ontbinden op basis van niet verlengen verkoper.

Bron: http://financieel.infonu.(...)an-financiering.html
pi_153997245
2 maanden is gewoon normaal, mits het normale rustige tijden zijn.

Wij hadden dus ook 8 weken voor de financiering uitgetrokken, wat uiteindelijk te kort bleek te zijn
omdat de bank flinke vertraging heeft door de vele hypotheken die ze moeten regelen.

Heb om uitstel gevraagd van de ontbindende voorwaarden en geaccepteerd.
(de makelaar van de verkopende partij vertelde me ook, dat dit niet ongewoon is de laatste tijd,
ELK huis wat ie de laatste paar maanden had verkocht, moest ie zowat de ontbindende voorwaarden
verlengen door de drukte bij de banken)

uiteraard stond het zweet ook bij mij op mijn rug en niet van de warmte..

Uiteindelijk wel rondgekomen, maar mochten de verkopers moeilijk doen.. Dan had ik de koop
wel ontbonden.. vind het risico op 20K iets te groot...

Wbt starterslening.... is dit aan het einde van de streep niet duurder dan een normale hypotheek?
Geloof dat een "normale" hypotheek altijd de beste optie was/is.
pi_153997295
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:26 schreef Bart445 het volgende:
2 maanden is gewoon normaal, mits het normale rustige tijden zijn.

Wij hadden dus ook 8 weken voor de financiering uitgetrokken, wat uiteindelijk te kort bleek te zijn
omdat de bank flinke vertraging heeft door de vele hypotheken die ze moeten regelen.

Heb om uitstel gevraagd van de ontbindende voorwaarden en geaccepteerd.
(de makelaar van de verkopende partij vertelde me ook, dat dit niet ongewoon is de laatste tijd,
ELK huis wat ie de laatste paar maanden had verkocht, moest ie zowat de ontbindende voorwaarden
verlengen door de drukte bij de banken)

uiteraard stond het zweet ook bij mij op mijn rug en niet van de warmte..

Uiteindelijk wel rondgekomen, maar mochten de verkopers moeilijk doen.. Dan had ik de koop
wel ontbonden.. vind het risico op 20K iets te groot...

Wbt starterslening.... is dit aan het einde van de streep niet duurder dan een normale hypotheek?
Geloof dat een "normale" hypotheek altijd de beste optie was/is.
Maar kan je dan zomaar ontbinden als de verkoper de ontbindende voorwaarden niet wilt verlengen?

Uiteraard is een gewone hypotheek goedkoper. Maar ik kan nog niet eens een fatsoenlijke hypotheek krijgen (140-150k max nieuwe regels) dan zal ik moeten roeien met de middelen (starterslening) die er zijn.
pi_153997342
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar kan je dan zomaar ontbinden als de verkoper de ontbindende voorwaarden niet wilt verlengen?

Uiteraard is een gewone hypotheek goedkoper. Maar ik kan nog niet eens een fatsoenlijke hypotheek krijgen (140-150k max nieuwe regels) dan zal ik moeten roeien met de middelen (starterslening) die er zijn.
Je hebt de financiering niet op tijd kunnen regelen, dus kan je gewoon ontbinden op voorbehoud van financiering lijkt mij...

Ik snap het... Dan heb je inderdaad geen andere keus.
Misschien gewoon eens dit verhaal overleggen met de makelaar/verkopers en vragen hoe zij erin staan. Kan geen kwaad toch?
Succes!
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:28:51 #105
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153997938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:35 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Je hebt de financiering niet op tijd kunnen regelen, dus kan je gewoon ontbinden op voorbehoud van financiering lijkt mij...
Nee, dat is toch niet waar? Je moet (vaak/minimaal) twee definitieve afwijzingen overleggen, in een officiële brief. Dat had jij (als ik jouw verhaal lees) niet kunnen doen. En dan moet je 'gewoon' betalen.
Anders kan iedereen zeggen dat het niet gelukt is :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153998053
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:28 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee, dat is toch niet waar? Je moet (vaak/minimaal) twee definitieve afwijzingen overleggen, in een officiële brief. Dat had jij (als ik jouw verhaal lees) niet kunnen doen. En dan moet je 'gewoon' betalen.
Anders kan iedereen zeggen dat het niet gelukt is :)
Wij moesten inderdaad ook twee officiële afwijzingen hebben :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153998329
Dus dat wil zeggen, dat als het niet op tijd geregeld is. Je dus gewoon de sigaar bent.
Want je kon wel een hypotheek krijgen, maar niet op tijd regelen..

Lijkt me erg sterk.
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:52:58 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153998334
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:28 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee, dat is toch niet waar? Je moet (vaak/minimaal) twee definitieve afwijzingen overleggen, in een officiële brief. Dat had jij (als ik jouw verhaal lees) niet kunnen doen. En dan moet je 'gewoon' betalen.
Anders kan iedereen zeggen dat het niet gelukt is :)
Dit :Y

Overigens heb ik bedongen dat ik maar van één geldverstrekker een afwijzing hoef te overleggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153998364
Welke kant kan je dan op als de verkoper de ontbindende voorwaarden niet wil verlengen?
dan loop je maar gewoon een risico?

Buiten dat, kan je hypotheek ook nog geweigerd worden aan het einde van het traject.
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:54:53 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153998367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:52 schreef Bart445 het volgende:
Dus dat wil zeggen, dat als het niet op tijd geregeld is. Je dus gewoon de sigaar bent.
Want je kon wel een hypotheek krijgen, maar niet op tijd regelen..

Lijkt me erg sterk.
Ik denk toch dat het zo is. Anders kan je zeggen dat het niet gelukt is (en je dus geen officiële afwijzing hebt), terwijl je gewoon het huis niet meer wil. Ik denk dat die waarborgsom inclusief de voorwaarden daarom bedacht zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:55:24 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153998379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit :Y

Overigens heb ik bedongen dat ik maar van één geldverstrekker een afwijzing hoef te overleggen.
Dat is ook een idee voor Snoepje inderdaad :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:56:46 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153998400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:54 schreef Bart445 het volgende:
Welke kant kan je dan op als de verkoper de ontbindende voorwaarden niet wil verlengen?
dan loop je maar gewoon een risico?

Buiten dat, kan je hypotheek ook nog geweigerd worden aan het einde van het traject.
Ik denk dat een verkoper wel akkoord gaat, want die heeft er ook belang bij dat jij je hypotheek rond krijgt. Anders begint voor hem / haar de hele zoektocht naar een nieuwe koper weer opnieuw.
Mensen die hun huis verkopen en iets nieuws kopen zetten vaak in hun nieuwe koopovereenkomst een clausule dat het pas door kan gaan als hun eigen huis verkocht is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153998471
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat een verkoper wel akkoord gaat
"ik denk" heb ik niets aan.... als het om zulke bedragen gaat, wil ik liever dingen op zeker doen.
pi_153998547
Ik denk dat de verkoper het wel ziet zitten om 20k te cashen en vervolgens het huis aan iemand anders te verkopen.

Maar indd twee aanpassingen: termijn langer en weigering van 1 vd 2 geldverstrekkers moet voldoende zijn voor ontbinding.
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:10:01 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153998600
Ik hoop voor je dat het lukt. Bij ons was het juist door een project ipv individuele verkoper niet mogelijk er aan te tornen.
Vooral ook omdat er genoeg wachtenden in de rij zijn meestal.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:12:37 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153998645
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:10 schreef laziness het volgende:
Ik hoop voor je dat het lukt. Bij ons was het juist door een project ipv individuele verkoper niet mogelijk er aan te tornen.
Vooral ook omdat er genoeg wachtenden in de rij zijn meestal.
Oh ja, dan zitten ze er niet zo mee als het jullie niet lukt. Genoeg wachtenden.
Hopelijk is er bij jullie geen (grote) wachtlijst Snoep!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:01 schreef Bart445 het volgende:
"ik denk" heb ik niets aan.... als het om zulke bedragen gaat, wil ik liever dingen op zeker doen.
Klopt, maar (achteraf) had je zelf ook geen zekerheid ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:26:34 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153998893
Het is heel eenvoudig:

Je hebt tot een bepaalde datum om je financiering rond te krijgen óf aan te tonen dat dat niet gaat lukken. Daarna ben je de boete verschuldigd als je alsnog onder de koopovereenkomst uit wilt komen. Als de verkoper niet wilt verlengen, zit je dus aan het contract vast. Geen probleem als je later alsnog de financiering rond krijgt, wel een probleem als dat niet lukt. Dan betaal je inderdaad een boete (meestal 10%).

Hier moet je niet voor niets goed over nadenken als je een contract tekent. Ik heb voor 6 weken getekend, omdat mijn hypotheekadviseur dat voldoende vond en ervan uitgaat dat we dat halen (hele straightforward aanvraag: 1 salaris, vast contract, alle papieren waren allang binnen, offerte al de deur uit, alleen koopcontract moest nagestuurd worden). Ik moet dus voor 15 juli een afwijzing overleggen als ik de financiering niet rondkrijg én voor die tijd de bankgarantie geregeld hebben. Denk dat ik dat wel ga halen en anders (is mondeling al besproken) staan de verkopers open voor een verlenging van de termijn.

Zou ook vreemd zijn als dit anders werkt. Je tekent een koopcontract en bedenkt vier maanden later dat je de financiering toch niet rond krijgt. De verkopers moeten in de tussentijd ook verder. Je had in je koopcontract moeten vastleggen 'onder voorbehoud van het verkrijgen van een starterslening' met een aangepaste datum.

Ik vind twee maanden trouwens heel netjes. De verkopers moeten ook een nieuw huis kopen en hun spullen pakken. Zou wat zijn als je nu een huis koopt met een opleverdatum over 3,5 maand en vervolgens na 3 maanden nog kunt bedenken dat je het toch niet geregeld krijgt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153998898
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:12 schreef automatic_ het volgende:
Klopt, maar (achteraf) had je zelf ook geen zekerheid
Ik had mezelf wel ingedekt.
Onder voorbehoud van NHG, wat ik niet kan krijgen... dus mochten de zaakjes niet op tijd
rondkomen, had ik het daarop af laten ketsen.

een schuld van ruim 20.000 euro... daar verdiep ik mezelf liever even op alle mogelijke scenario's.
Sta er wel vaker van te kijken hoe makkelijk mensen denken... whoaaahh, dat komt wel goed joh.
Zo werk ik dus niet.
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:36:12 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153999084
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij ook. Uiteindelijk met 1 week moeten verlengen ivm trage verwerking van de ORV
OR wattes?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Afgaande van de 9 maanden nog 4037 uur ongeveer :')

Dat is ongeveer 168 en een halve dag..
9 maanden is toch geen 168 dagen? Of mis ik hier iets... ?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:42:40 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153999210
ORV is overlijdensrisicoverzekering.
Vaak krijg je alleen een hypotheek als je de verzekering er aan koppelt zodat de bank zekerheid heeft als jou (of je partner) iets overkomt. Dan valt er een heel inkomen weg en kan je anders het huis niet meer betalen.

Volgens mij gaat TP uit van 9 maanden bouwen totaal en hoeveel daar nu nog van over is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 2 juli 2015 @ 11:10:58 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153999738
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:42 schreef laziness het volgende:
ORV is overlijdensrisicoverzekering.
Vaak krijg je alleen een hypotheek als je de verzekering er aan koppelt zodat de bank zekerheid heeft als jou (of je partner) iets overkomt. Dan valt er een heel inkomen weg en kan je anders het huis niet meer betalen.

Volgens mij gaat TP uit van 9 maanden bouwen totaal en hoeveel daar nu nog van over is.
Jij bent duidelijk wakkerder dan ik. ORV heb ik allang geregeld, maar had even gemist dat dat de afkorting was.

Ik moet vandaag nog 141 dagen. Heb nu het gevoel dat dat een eeuwigheid is, maar eigenlijk is het nog 'maar' 4,5 maand.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154001410
Hypotheekadviseur gebeld, geeft aan dat 2 maanden geen probleem is en dat verlengen kan (mits verkoper instemt). Maar de verkoper is er niet bij gebaat dat ik ontbind, dus zal hij in de meeste gevallen wel verlengen.

Ook zou de starterslening aanvraag wel sneller gaan als 8 welen bij goed aanleveren.

Ontbinden mag dus gewoon binnen 2 maanden bij geen uitsluitsel van de gemeente en/of bank geeft hij aan.
pi_154001882
Wat Lazi zegt idd. Ik tel vanaf nu niet vanaf 16 maart ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154029873
Getekent :D spannend..
  vrijdag 3 juli 2015 @ 13:56:02 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154030329
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Getekentd :D spannend..
Tof, duimen draaien dan maar!

Ik heb m'n hypotheekadviseur maar even gemaild of hij er een beetje vaart achter zet. Nog 12 dagen voor het voorbehoud van financiering.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154030721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tof, duimen draaien dan maar!

Ik heb m'n hypotheekadviseur maar even gemaild of hij er een beetje vaart achter zet. Nog 12 dagen voor het voorbehoud van financiering.
Thanks! Ook maar meteen de gemeente geinformeerd over starterslening.

Zou toch wel de voorbehoud v financiering termijn proberen te verlengen als je denkt dat je over een paar dagen nog geen uitsluitsel krijgt. Tenminste makelaar zij vanochtend nog dat het wel handig is zoiets een week of anderhalf van te voren aan te vragen..
  vrijdag 3 juli 2015 @ 15:53:44 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154033041
Vandaar dat ik m vandaag gemaild heb. Uitstel aanvragen is maandag ook nog op tijd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:12:54 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154033665
Wij hebben op donderdag uitstel gevraagd en de dinsdag daarop verliep het :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154034971
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:12 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben op donderdag uitstel gevraagd en de dinsdag daarop verliep het :)
Toch bijzonder dat ze de termijn standaard op 2 maanden houden terwijl ze weten dat veel (bijna iedereen wel?) mensen uitstel nodig hebben.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:59:47 #130
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154035097
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat ze de termijn standaard op 2 maanden houden terwijl ze weten dat veel (bijna iedereen wel?) mensen uitstel nodig hebben.
Komt omdat het momenteel zo druk is bij de banken.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:24:04 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154035672
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat ze de termijn standaard op 2 maanden houden terwijl ze weten dat veel (bijna iedereen wel?) mensen uitstel nodig hebben.
Bij ons was het 6 weken en wij hadden vertraging omdat de ORV niet opschoot. Aegon was binnen 2 dagen akkoord. Scheelt misschien ook omdat wij een vrij makkelijk dossier hadden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:05:19 #132
440325 Chicolade
Chocolade
pi_154039080
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat ze de termijn standaard op 2 maanden houden terwijl ze weten dat veel (bijna iedereen wel?) mensen uitstel nodig hebben.
Als je meer tijd hebt, is de bank nog langzamer. True story :P. Ze werken harder als er een deadline is, missen die deadline en halen (meestal) de uitgestelde datum.
pi_154040329
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:05 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Als je meer tijd hebt, is de bank nog langzamer. True story :P. Ze werken harder als er een deadline is, missen die deadline en halen (meestal) de uitgestelde datum.
Wat is dan een normale termijn om de voorwaarden mee uit te stellen? 2 weken?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:57:39 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154042323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:05 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Als je meer tijd hebt, is de bank nog langzamer. True story :P. Ze werken harder als er een deadline is, missen die deadline en halen (meestal) de uitgestelde datum.
Mwah, die ervaring heb ik niet, maar bij ons ging het zo snel dat zelfs de hypotheekadviseur van slag was....
Die had het al overgedragen aan z'n collega omdat hij verwachtte dat er tijdens zijn vakantie een reactie van de bank zou komen (of nog een vraag om aanvullende gegevens), maar de dag voor z'n vakantie was de goedkeuring al binnen :D
En wij hadden eigenlijk helemaal geen deadline, want we kochten het huis van m'n ouders en er was niet eens een financieringsvoorbehoud in het koopcontract opgenomen.

Edit; data (2013):

7 juni eerste oriënterende gesprek met hypotheekadviseur (alleen ik)
14 juni gezamenlijk gesprek met hypotheekadviseur, 17 juni met hem in zee gegaan.
19 juni taxatieopdracht door hypotheekadviseur verstrekt
25 juni taxatie
26 juni offerte hypotheek aangevraagd
1 juli offerte binnen
10 juli alle aanvullende stukken (incl. acceptatie ORV) afgerond.
15 juli hypotheekaanvraag akkoord.

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 03-07-2015 22:20:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 12:08:22 #135
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154080620
Ons bod is aangenomen :D ze probeerden nog 2,5k extra te krijgen, maar wij hadden al besloten dat we dat niet wilden doen, dus 160k is het geworden.

Het gaat nog even duren voor het geland is dat we een huis gaan kopen denk ik :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 5 juli 2015 @ 12:13:09 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154080733
Gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2015 @ 12:25:30 #137
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154081036
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:08 schreef Etcetera het volgende:
Ons bod is aangenomen :D ze probeerden nog 2,5k extra te krijgen, maar wij hadden al besloten dat we dat niet wilden doen, dus 160k is het geworden.

Het gaat nog even duren voor het geland is dat we een huis gaan kopen denk ik :D
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 5 juli 2015 @ 12:44:10 #138
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154081453
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:08 schreef Etcetera het volgende:
Ons bod is aangenomen :D ze probeerden nog 2,5k extra te krijgen, maar wij hadden al besloten dat we dat niet wilden doen, dus 160k is het geworden.

Het gaat nog even duren voor het geland is dat we een huis gaan kopen denk ik :D
Gefeliciteerd!
Wij kregen 's avonds rond 21.00 uur het telefoontje en heb toen heel vreemd geslapen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 12:53:56 #139
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154081708
Thanks :D

Mijn vriend kwam vrijdag binnen met het nieuws, ik stond een beetje te stuiteren :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_154088366
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:53 schreef Etcetera het volgende:
Thanks :D

Mijn vriend kwam vrijdag binnen met het nieuws, ik stond een beetje te stuiteren :D
Van harte gefeliciteerd! moet een fijn gevoel geven :D
  zondag 5 juli 2015 @ 18:58:36 #141
440325 Chicolade
Chocolade
pi_154093562
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:08 schreef Etcetera het volgende:
Ons bod is aangenomen :D ze probeerden nog 2,5k extra te krijgen, maar wij hadden al besloten dat we dat niet wilden doen, dus 160k is het geworden.

Het gaat nog even duren voor het geland is dat we een huis gaan kopen denk ik :D
Gefeliciteerd! *O*
pi_154096870
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:53 schreef Etcetera het volgende:
Thanks :D

Mijn vriend kwam vrijdag binnen met het nieuws, ik stond een beetje te stuiteren :D
Proficiat! En de vraagprijs was 180 of niet?
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 21:52:30 #143
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154099417
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:42 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Proficiat! En de vraagprijs was 180 of niet?
175 :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 5 juli 2015 @ 22:41:34 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154101272
Morgen gaat het dak eraf (letterlijk) is er behoefte aan een topic over onze "Go Green" verbouwing/aanpassingen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2015 @ 22:43:04 #145
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154101328
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:41 schreef Leandra het volgende:
Morgen gaat het dak eraf (letterlijk) is er behoefte aan een topic over onze "Go Green" verbouwing/aanpassingen?
Topic is altijd leuk hè
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 5 juli 2015 @ 22:45:02 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154101402
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:41 schreef Leandra het volgende:
Morgen gaat het dak eraf (letterlijk) is er behoefte aan een topic over onze "Go Green" verbouwing/aanpassingen?
Ja leuk :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 5 juli 2015 @ 22:48:38 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154101528
Dan zal ik dat eens even aanmaken :)

And done: K&W / Het dak eraf, we gaan groen!

[ Bericht 31% gewijzigd door Leandra op 06-07-2015 00:56:06 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154121802
Ontwikkelingen..!

We hebben besloten de optie in te trekken op het huis met de 'merkwaardige' bakstenen ;) Zat me toch niet lekker en die twijfels gingen niet weg.. Gelukkig ook vriendinlief kunnen overtuigen en net de mededeling richting desbetreffende makelaar gedaan.. moet zeggen dat ik erg opgelucht ben!

En wat schetst onze verbazing, van ons voorkeurproject kwam een paar dagen geleden ineens een ander type woning vrij die ook erg in de smaak viel! Zaterdag zijn we wezen kijken bij de vorige fase die er erg op lijkt en in ons hoofd eigenlijk direct al de keuze gemaakt. Vandaag die makelaar gestalkt en gelukkig voor elkaar gekregen dat wij die woning in optie krijgen :D

Nu mn FA lastig vallen met betrekking tot de mogelijkheden en morgen al een gesprek met de makelaar.. hier in huis hebben we al wat premature vreugdedansjes gedaan :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Thrilled op 06-07-2015 19:30:47 ]
pi_154122300
Mooizo! Succes.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:44:01 #150
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154122427
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Ontwikkelingen..!

We hebben besloten de optie in te trekken op het huis met de 'merkwaardige' bakstenen ;) Zat me toch niet lekker en die twijfels gingen niet weg.. Gelukkig ook vriendinlief kunnen overtuigen en net de mededeling richting desbetreffende makelaar gedaan.. moet zeggen dat ik erg opgelucht ben!

En wat schetst onze verbazing, van ons voorkeurproject kwam een paar dagen geleden ineens een ander type woning vrij die ook erg in de smaak viel! Zaterdag zijn we wezen kijken bij de vorige fase die er erg op lijkt en in ons hoofd eigenlijk direct al de keuze gemaakt. Vandaag die makelaar gestalkt en gelukkig voor elkaar gekregen dat wij die woning in optie krijgen :D

Nu mn FA lastig vallen met betrekking tot de mogelijkheden en morgen al een gesprek met de makelaar.. hier in huis hebben we al wat premature vreugdedansjes gedaan :@
Jeej wat fijn! Vond het al zo apart dat jullie toch een optie namen op een woning die jullie niet helemaal lekker zat.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 6 juli 2015 @ 20:06:30 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154123140
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Ontwikkelingen..!

We hebben besloten de optie in te trekken op het huis met de 'merkwaardige' bakstenen ;) Zat me toch niet lekker en die twijfels gingen niet weg.. Gelukkig ook vriendinlief kunnen overtuigen en net de mededeling richting desbetreffende makelaar gedaan.. moet zeggen dat ik erg opgelucht ben!

En wat schetst onze verbazing, van ons voorkeurproject kwam een paar dagen geleden ineens een ander type woning vrij die ook erg in de smaak viel! Zaterdag zijn we wezen kijken bij de vorige fase die er erg op lijkt en in ons hoofd eigenlijk direct al de keuze gemaakt. Vandaag die makelaar gestalkt en gelukkig voor elkaar gekregen dat wij die woning in optie krijgen :D

Nu mn FA lastig vallen met betrekking tot de mogelijkheden en morgen al een gesprek met de makelaar.. hier in huis hebben we al wat premature vreugdedansjes gedaan :@
Wat goed!
Welk project hebben jullie nu een optie?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154134798
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jeej wat fijn! Vond het al zo apart dat jullie toch een optie namen op een woning die jullie niet helemaal lekker zat.
Nja dat had meer te maken met het feit dat mijn vriendin hem leuker vond dan ik en dat het een woning was die uberhaupt beschikbaar was. Dus onder het mom van 'in optie nemen en dan kijken we wel..' hebben we dat gedaan.. Just in case hij niet ineens vol zat terwijl wij aan het bedenken waren of we hem wel wilden.

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat goed!
Welk project hebben jullie nu een optie?




Stukken traditioneler dan de vorige woning dus ;)

En verder helemaal weg van dat steigertje aan de waterkant :D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:06:00 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154134925
Mooi!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:42:40 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154135126
Erg mooi :Y
Staat de berging nou in de voortuinen?

Ik vind zelf alleen steigertjes dood eng met kinderen maar die hebben jullie nog niet geloof ik ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:44:16 #155
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154135133
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:42 schreef laziness het volgende:
Erg mooi :Y
Staat de berging nou in de voortuinen?

Ik vind zelf alleen steigertjes dood eng met kinderen maar die hebben jullie nog niet geloof ik ;)
Laatste was ook mijn gedachten idd.

Was voor ons ook een van de twijfel punten over ons huis.

Verder vind ik dit project ook erg leuk :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154135264
Wel lekker alle ruimte achter. Maar niet handig als je je grasmaaier door de woonkamer moet sjouwen :P
pi_154135742
Nja wij zijn anti-gras (eigenlijk anti-groen in basis :D) dus dat zal er niet gaan komen, tenzij ze de bouw standaard zo opleveren maar dat verwacht ik niet?

Kinderen hebben we inderdaad niet en willen we de komende jaren ook nog niet dus daar maak ik mij niet zo druk om. Heb er wel aan gedacht en denk dat er vast wel iets van een fatsoenlijk hekwerkje te fabriceren valt tegen die tijd.

Waarschijnlijk (de tuin zal op de langere termijn worden geschoven als het door gaat) worden het grote antraciete tegels, met hier en daar een bak waar wat kleinere plantjes o.i.d. in kunnen, vooral niet te veel onderhoud. Die enkele keren dat je dan van de berging naar de achtertuin moet is dan wel te overzien denk ik.

En de berging inderdaad in de voortuin, ben opgegroeid in een huis waar dat zo was dus voor mij voelt het normaal en vertrouwd :P Het zal zich uitwijzen of het onhandig of niet praktisch is, maar ik zit er momenteel niet zo mee :) Komt toch alleen maar gereedschap en de fietsen in te staan denk ik.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:58:01 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154135774
Ik vind het vooral diefstalgevoelig met fietsen en gereedschap. Bovendien was het bij de huizen die ik gezien heb heel storend dat je vanuit de woonkamer op je berging kijkt. Gezien de diepte van jullie tuin denk ik echter dat dat wel meevalt.

Ik moet nog 136 dagen wachten. Aan de ene kant is dat heeel lang, aan de andere kant voelt het niet alsof ik al 40 dagen zit te wachten. Achja, nog genoeg te plannen en te regelen, dus die 136 dagen heb ik vast nog hard nodig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154135836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het vooral diefstalgevoelig met fietsen en gereedschap. Bovendien was het bij de huizen die ik gezien heb heel storend dat je vanuit de woonkamer op je berging kijkt. Gezien de diepte van jullie tuin denk ik echter dat dat wel meevalt.

Ik moet nog 136 dagen wachten. Aan de ene kant is dat heeel lang, aan de andere kant voelt het niet alsof ik al 40 dagen zit te wachten. Achja, nog genoeg te plannen en te regelen, dus die 136 dagen heb ik vast nog hard nodig.
Jij hebt in ieder geval al de zekerheid dat je over 136 dagen in je huisje zit! Je hebt een luxe probleem :P

En diefstalgevoelig is inderdaad waar.. de deur zit naar het huis gericht dus wil er dan wel een lamp met bewegingsdetector op zetten, maar dat houdt ze ook niet altijd tegen natuurlijk.. En liever mn schuur leeg roven dan mn huis :D

Verder zit de keuken aan de voorkant van het huis dus vanuit de woonkamer zie je je berging niet ;)
pi_154136057
Ik zeg doen!

Hoe diep is je tuin?
pi_154136082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zeg doen!

Hoe diep is je tuin?
Weet ik niet :@

In de brochure noemen ze de voortuin "ruim 10 meter" en op basis van verschalen schat ik de achtertuin op 8, 9 meter in? Vanmiddag krijg ik de uitgebreidere verkoopdocumentatie etc.

Van de achtertuin gaat nog 1.8 meter af omdat de vorige kopers een aanbouw hebben besteld, maar die kan niet meer afbesteld worden.
pi_154136365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 07:32 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nja dat had meer te maken met het feit dat mijn vriendin hem leuker vond dan ik en dat het een woning was die uberhaupt beschikbaar was. Dus onder het mom van 'in optie nemen en dan kijken we wel..' hebben we dat gedaan.. Just in case hij niet ineens vol zat terwijl wij aan het bedenken waren of we hem wel wilden.

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Stukken traditioneler dan de vorige woning dus ;)

En verder helemaal weg van dat steigertje aan de waterkant :D
Mooi :D Leuk aan het water ^^
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:23:15 #163
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154139071
Nou, hier zit er schot in de zaak. Ik krijg morgen het concept voorlopig koopcontract, dus dat kunnen we eind van de week wss wel ondertekenen.,

Verder de hypotheekofferte binnen, de benodige papieren had ik al verzameld, dus nu alleen nog even het koopcontract afwachten, en dan gaat het op de post.

We willen echt voor 1 sept. passeren. dan kunnen we hier de huur op tijd opzeggen en hebben we maar 1 maand overlap.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:32:59 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154139322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Jij hebt in ieder geval al de zekerheid dat je over 136 dagen in je huisje zit! Je hebt een luxe probleem :P

En diefstalgevoelig is inderdaad waar.. de deur zit naar het huis gericht dus wil er dan wel een lamp met bewegingsdetector op zetten, maar dat houdt ze ook niet altijd tegen natuurlijk.. En liever mn schuur leeg roven dan mn huis :D

Verder zit de keuken aan de voorkant van het huis dus vanuit de woonkamer zie je je berging niet ;)
Klopt, ik klaag ook niet.

Maar: deur naar het huis en woonkamers aan de achterkant betekent dat je er geen zicht op hebt. Is niet per se erg hoor, maar zorg dat je je schuur voorziet van degelijk hang- en sluitwerk, zeker als je er in het begin je gereedschap e.d. vaak in hebt liggen als je er nog niet woont.

Tof dat je de berging niet ziet wel, dat scheelt een hoop :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:23 schreef LadyPayton het volgende:
Nou, hier zit er schot in de zaak. Ik krijg morgen het concept voorlopig koopcontract, dus dat kunnen we eind van de week wss wel ondertekenen.,

Verder de hypotheekofferte binnen, de benodige papieren had ik al verzameld, dus nu alleen nog even het koopcontract afwachten, en dan gaat het op de post.

We willen echt voor 1 sept. passeren. dan kunnen we hier de huur op tijd opzeggen en hebben we maar 1 maand overlap.
Nog voor 1 september financieren terwijl de financiering nog rond moet komen? Da's behoorlijk krap... Succes! Hoop dat het lukt :) Heb je al een taxatie gehad? Vaak een eis voor financiering en gaat snel weer een week extra in zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154140923
Ik kom net dit topic tegen dat ik toch maar eens ga volgen :) Anderhalve week geleden hebben wij namelijk te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject bij ons in de wijk *O* En dankzij een hele snelle actie van mijn financieel adviseur is het ook nog gelukt om voor 1 juli een hypotheekofferte te krijgen met NHG :D
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:52:33 #166
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154141003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:49 schreef Rockfire het volgende:
Ik kom net dit topic tegen dat ik toch maar eens ga volgen :) Anderhalve week geleden hebben wij namelijk te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject bij ons in de wijk *O* En dankzij een hele snelle actie van mijn financieel adviseur is het ook nog gelukt om voor 1 juli een hypotheekofferte te krijgen met NHG :D
Oh dat is wel super fijn gefeliciteerd! Wat voor project is het?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154141198
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat is wel super fijn gefeliciteerd! Wat voor project is het?
Eigenlijk een compleet nieuw stuk wijk in Engelse stijl met rijtjeswoningen, twee onder een kap woningen en vrije kavels. Wij hebben dan een tussenwoning.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:07:28 #168
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_154141300
Nog 22 uur tot de sleutel ^O^
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:17:30 #169
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154141535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:02 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Eigenlijk een compleet nieuw stuk wijk in Engelse stijl met rijtjeswoningen, twee onder een kap woningen en vrije kavels. Wij hebben dan een tussenwoning.
Engelse stijl is wel leuk O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154141612
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Engelse stijl is wel leuk O+
Ja, daar waren wij vanaf het begin ook meteen verliefd op O+ Nou waren we niet de enige want voor fase 1 en fase 2a waren er per fase 30 woningen, met meer dan 100 geïnteresseerden per fase. Gelukkig viel de loting voor fase 2b (17 woningen) gunstig voor ons uit *O*
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:23:11 #171
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154141687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:20 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja, daar waren wij vanaf het begin ook meteen verliefd op O+ Nou waren we niet de enige want voor fase 1 en fase 2a waren er per fase 30 woningen, met meer dan 100 geïnteresseerden per fase. Gelukkig viel de loting voor fase 2b (17 woningen) gunstig voor ons uit *O*
Loting blijft spannend hé
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154141722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Loting blijft spannend hé
Inderdaad :Y

Hoewel we bij fase 2b echt zo weinig ervan verwachten dat ik compleet verbaasd was toen ik ineens gebeld werd :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:33:57 #173
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154141961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:24 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Inderdaad :Y

Hoewel we bij fase 2b echt zo weinig ervan verwachten dat ik compleet verbaasd was toen ik ineens gebeld werd :P
Haha ik ken dat wel ja. Wanneer is de start van de bouw?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154141963
*hekel aan lotingen heeft* :')

Maar gefeliciteerd *O*
pi_154142011
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ik ken dat wel ja. Wanneer is de start van de bouw?
Als 80% verkocht is :P De verwachting is dat ze na de zomer beginnen met bouwen :)

Echt leuk dat het 400 meter bij ons vandaan is, dus ik kan het op de voet volgen :D
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:38:15 #176
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154142091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:35 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Als 80% verkocht is :P De verwachting is dat ze na de zomer beginnen met bouwen :)

Echt leuk dat het 400 meter bij ons vandaan is, dus ik kan het op de voet volgen :D
Dat is echt wel relaxed. Mijn schoonvader gaat vaak even checken woont er twee straten vanaf.

Doet me aan denken straks topic even updaten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154142122
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is echt wel relaxed. Mijn schoonvader gaat vaak even checken woont er twee straten vanaf.

Doet me aan denken straks topic even updaten.
Sinds we weten dat we zijn ingeloot zijn we er al 4x langsgelopen en ook nog 2x met de auto langsgereden :+
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:43:01 #178
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154142253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:39 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Sinds we weten dat we zijn ingeloot zijn we er al 4x langsgelopen en ook nog 2x met de auto langsgereden :+
Haha ja klinkt bekend 😂 heb nog een foto dat de hond zit op de plek waar ze nu het huis bouwen enzo
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:52:55 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154142564
Ik rijd ook continu langs m'n nieuwe huis, we gaan wandelen in de buurt enzo... heerlijk :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:12:24 #180
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154143096
quote:
Nog voor 1 september financieren terwijl de financiering nog rond moet komen? Da's behoorlijk krap... Succes! Hoop dat het lukt Heb je al een taxatie gehad? Vaak een eis voor financiering en gaat snel weer een week extra in zitten.
Taxatie wordt deze week gedaan. Verder is alles verzameld.

Ik denk ook dat het krap is, maar ik begreep dat het wel moet lukken. We hebben blijkbaar een eenvoudig dossier.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:28:38 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154143475
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 15:12 schreef LadyPayton het volgende:

[..]

Taxatie wordt deze week gedaan. Verder is alles verzameld.

Ik denk ook dat het krap is, maar ik begreep dat het wel moet lukken. We hebben blijkbaar een eenvoudig dossier.
Ik hoop met je mee. Mijn dossier is ook simpeler dan simpel (vast contract, taxatiewaarde in orde, ik koop alleen, geen rare dingen) en daarbij zitten we nu al op 7 weken.

Wat is plan B als het niet lukt? En waarom niet een maandje later en dan ook een maandje later je huur opzeggen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154143984
Ligt alleen nog een bult zand hier op de toekomstige plek vd achtertuin.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:25:24 #183
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_154148313
Oeiiiii, ik huur nu een studio-appartement voor 350 kale huur, kan als het goed is een appartement met 2 slaapkamers en alles mooi gescheiden huren voor 380 kale huur _O_ _O_
Dus zelfs nog met huurtoeslag waar ik al tijden niet meer van uitging _O_

Er zit nu alleen geen verwarming in en de kraan in zo'n keuken heeft zo'n gas-verwarmingsbak eraan hangen... Ik ben een verwarmingn00b dus even bij de corporatie navragen of daar nog wat veranderd aan gaat worden :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_154162813
Gistermiddag bij de makelaar geweest.. op zich geen gekke dingen gehoord, alleen dat de kosten voor het baggeren van de sloot (die hoort voor de helft bij het huis) verdeeld worden over de hele woonwijk.. de makelaar kon alleen niet zeggen hoeveel dat was omdat het nog nooit is gedaan :? Iemand hier ervaring mee?

Verder is de aannemer al begonnen met voorbereidende werkzaamheden en gaan ze na de bouwvak echt los, ze verwachten het in het voorjaar 2016 af te hebben.
pi_154163518
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Oeiiiii, ik huur nu een studio-appartement voor 350 kale huur, kan als het goed is een appartement met 2 slaapkamers en alles mooi gescheiden huren voor 380 kale huur _O_ _O_
Dus zelfs nog met huurtoeslag waar ik al tijden niet meer van uitging _O_

Er zit nu alleen geen verwarming in en de kraan in zo'n keuken heeft zo'n gas-verwarmingsbak eraan hangen... Ik ben een verwarmingn00b dus even bij de corporatie navragen of daar nog wat veranderd aan gaat worden :')
Een geiser? :P
Die had ik ook, maar de afvoer was verstopt en toen kreeg ik een elektrische boiler. Neemt iets meer ruimte in beslag, maar ik hoef nu niet meer met ramen en deuren open te douchen :+
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:32:49 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154163643
Geen verwarming + geiser in de keuken... Waar komt je warme douchewater dan vandaan? Een elektrische boiler? Had ik drie huizen geleden, echt een drama. 80 liter gloeiend heet water, maar dan kun je nog niet relaxed met twee mensen na elkaar douchen.

Zou ik even goed navragen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154164375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Geen verwarming + geiser in de keuken... Waar komt je warme douchewater dan vandaan? Een elektrische boiler? Had ik drie huizen geleden, echt een drama. 80 liter gloeiend heet water, maar dan kun je nog niet relaxed met twee mensen na elkaar douchen.

Zou ik even goed navragen.
Toen ik nog een geiser had in de keuken, kwam daar ook mijn douchewater vandaan (alles op dezelfde verdieping). Dus als ik ging douchen sprong dat ding aan in de keuken.
Ik heb nu ook een 80 liter, en ik kan gewoon douchen (twee man na elkaar) en daarna nog afwassen. Douchen wij zo kort dan? :@ Of mss een beter geïsoleerde boiler ofzo? :P
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:29:07 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154164426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Toen ik nog een geiser had in de keuken, kwam daar ook mijn douchewater vandaan (alles op dezelfde verdieping). Dus als ik ging douchen sprong dat ding aan in de keuken.
Ik heb nu ook een 80 liter, en ik kan gewoon douchen (twee man na elkaar) en daarna nog afwassen. Douchen wij zo kort dan? :@ Of mss een beter geïsoleerde boiler ofzo? :P
Ik douch 20 minuten ofzo... Is vast wel lang _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:31:02 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154164461
Onze zonneboiler heeft straks ook 80 liter warm water, maar dat is natuurlijk nooit echt "op".

Ik kan me van heel vroeger (jaren 70/80) wel herinneren dat het warme water in de boiler soms op was, en die werd 's nachts (goedkope nachtstroom) dan pas weer opgewarmd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:37:01 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154164552
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
Onze zonneboiler heeft straks ook 80 liter warm water, maar dat is natuurlijk nooit echt "op".

Ik kan me van heel vroeger (jaren 70/80) wel herinneren dat het warme water in de boiler soms op was, en die werd 's nachts (goedkope nachtstroom) dan pas weer opgewarmd.
Dit was een boiler uit 2013, gloednieuw. Ik heb geen idee hoe een zonneboiler werkt, maar bij ons werkte het als volgt::

80 liter water erin, werd opgewarm tot een bepaalde temperatuur (75 graden uit m'n hoofd). Als je warm water tapt (natuurlijk gemengd met koud, niemand doucht met 75 graden), wordt de boiler vanzelf bijgevuld met koud water. De temperatuur van de totale boiler wordt iets lager, maar hij warmt ook meteen weer op. Zo lang je relatief kleine hoeveelheden tapt, gaat dat goed. De opwarmcapaciteit is groot genoeg om het water steeds bij te verwarmen en water van 60 graden is ook nog warm genoeg om te mengen tot douche- of afwaswater.

Tap je echter achter elkaar de hele boiler leeg, zit er uiteindelijk zo weinig warm water en zo veel 'nieuw' koud water in, dat de boiler niet snel genoeg kan bijverwarmen om warm water te blijven geven. Na 40 minuten heb je dus koud water.

Kan dus best, dat het warme water even op is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:31:58 #191
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_154165559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Een geiser? :P
Die had ik ook, maar de afvoer was verstopt en toen kreeg ik een elektrische boiler. Neemt iets meer ruimte in beslag, maar ik hoef nu niet meer met ramen en deuren open te douchen :+
Een geiser inderdaad, Puala had me in een ander topic al info erover gegeven.
Het is blijkbaar ook zo'n ouderwetse openlucht-geiser dus dan moeten inderdaad de raampjes open.

Ik ga sowieso navragen/erop aandringen dat dat wordt vervangen voor wat moderners, wat ik zo heb kunnen zien was het warme douchewater ook aangesloten op dat ding (met heel dun buisje), en ik douche ook altijd 20m+ minuten dus als dat niet kan..... :{
Het is in ieder geval zo'n geiser die tussen de twee keukenkastjes zit, dat is geen 80l, misschien 5 liter ofzo? -O-
Bedankt voor alle reacties in ieder geval, voordat ik alles heb geaccepteerd en onder een koude douche mag :'(

Edit: Daarnaast ook vaag is dat er van die ingebouwde kasten zijn die geplaatst zijn op de helft van een muur... Oftewel als je ze weghaalt mis je een muur.
Daarnaast is het ook zo dat je in de ene kamer alleen de linkerkast open kan doen, en dan in de andere kamer alleen de andere... Dus praktisch..... nee.... :X

[ Bericht 6% gewijzigd door MacorgaZ op 08-07-2015 11:43:18 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_154165651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:31 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Een geiser inderdaad, Puala had me in een ander topic al info erover gegeven.
Het is blijkbaar ook zo'n ouderwetse openlucht-geiser dus dan moeten inderdaad de raampjes open.

Ik ga sowieso navragen/erop aandringen dat dat wordt vervangen voor wat moderners, wat ik zo heb kunnen zien was het warme douchewater ook aangesloten op dat ding, en ik douche ook altijd 20m+ minuten dus als dat niet kan..... :{
Het is in ieder geval zo'n geiser die tussen de twee keukenkastjes zit, dat is geen 80l, misschien 5 liter ofzo? -O-

Bedankt voor alle reacties in ieder geval, voordat ik alles heb geaccepteerd en onder een koude douche mag :'(
In een geiser zit geen water (dacht ik :+). dus het zal ook niet opraken. De geiser gaat branden, daardoor wordt het water (wat door de leidingen loopt?) warm.

Bij een boiler kan het water opraken (ik heb het nog nooit meegemaakt, dus geen idee wat eventuele opwarmtijd weer zou zijn :+). Mijn boiler heeft trouwens 3 warmtestanden en ik heb hem altijd op stand 1. Een boiler is dus één van de "moderne oplossingen" :P
Met mijn geiser heb ik ook nooit meegemaakt dat ik opeens koud water had. Misschien dat het wat langer duurde voordat het warme water de douche bereikt had dan nu. Maar ik deed toen altijd gewoon het water aan en ging mij daarna pas uitkleden enzo.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:37:23 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154165655
Geiser verwarmd je water maar is geen boiler hè? ;)
Met een geiser raakt je warme water niet op.

En je hebt sneller warm water dan met cv ketel zelfs.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:39:57 #194
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_154165706
Ooooh :+ :@
Dan snap ik dat vlammetje en hoe dat werkt ook wat beter :@ hihi

Dan valt dat nog mee gelukkig, maar hoop wel dat er iets moderners te regelen valt, het ziet er in de keuken zo ook niet uit natuurlijk...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:57:59 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154166039
Klopt, een geiser is geen boiler.

Ik bedoelde alleen: Let op als ze hem vervangen voor een boiler, zeker als je douche er ook op aangesloten is. Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:12:46 #196
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_154167912
Ik heb nog veel te leren over verwarmingsinstallaties, en dat alleen maar om warm water uit de kraan te krijgen ;(

Vrijdag krijg ik als het goed is meer informatie, de woning is blijkbaar meer dan 30 jaar door één vrouw gehuurd en ik zit met een soort voorrangspositie waardoor ik de bezichtiging al had voordat alles 100% duidelijk was, misschien wordt die oude zooi sowieso nog vervangen en hoe de algemene verwarming is geregeld is ook onduidelijk.

En tjah, anders is de ouderdom het addertje onder het gras voor zo'n onwijs goedkope maar erg grote huurwoning... Logisch ook.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_154168044
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:12 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb nog veel te leren over verwarmingsinstallaties, en dat alleen maar om warm water uit de kraan te krijgen ;(

Vrijdag krijg ik als het goed is meer informatie, de woning is blijkbaar meer dan 30 jaar door één vrouw gehuurd en ik zit met een soort voorrangspositie waardoor ik de bezichtiging al had voordat alles 100% duidelijk was, misschien wordt die oude zooi sowieso nog vervangen en hoe de algemene verwarming is geregeld is ook onduidelijk.

En tjah, anders is de ouderdom het addertje onder het gras voor zo'n onwijs goedkope maar erg grote huurwoning... Logisch ook.
Mochten zij het niet vervangen: overleg met ze of ze (bij verhuizing) vergoedingen aanbieden voor woningverbetering. Sommige corporaties doen dat, in overleg.
pi_154175986
En gaan! *O*

  woensdag 8 juli 2015 @ 17:48:03 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154176180
Ik blijf het zo gaaf vinden om je huis uit de grond gestampt te zien worden ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154176972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:17 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Weet ik niet :@

In de brochure noemen ze de voortuin "ruim 10 meter" en op basis van verschalen schat ik de achtertuin op 8, 9 meter in? Vanmiddag krijg ik de uitgebreidere verkoopdocumentatie etc.

Van de achtertuin gaat nog 1.8 meter af omdat de vorige kopers een aanbouw hebben besteld, maar die kan niet meer afbesteld worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:17 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Weet ik niet :@

In de brochure noemen ze de voortuin "ruim 10 meter" en op basis van verschalen schat ik de achtertuin op 8, 9 meter in? Vanmiddag krijg ik de uitgebreidere verkoopdocumentatie etc.

Van de achtertuin gaat nog 1.8 meter af omdat de vorige kopers een aanbouw hebben besteld, maar die kan niet meer afbesteld worden.
Weet niet welke type je hebt?
Maar bij Funda staan als het goed is de afmetingen.

http://www.funda.nl/koop/(...)straat-50/kenmerken/

Deze is in ieder geval 9 meter diep. 7.2 Meter zal je dan ongeveer hebben.

Wat mij persoonlijk tegenvalt aan de woningen is (als ik dit juist heb) de lage groene afscheiding (heg lijkt wel 40cm hoog?) en dat je zo bij je overburen de tuin in kijkt. Maar wellicht is dat iets persoonlijks.
pi_154181696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

[..]

Weet niet welke type je hebt?
Maar bij Funda staan als het goed is de afmetingen.

http://www.funda.nl/koop/(...)straat-50/kenmerken/

Deze is in ieder geval 9 meter diep. 7.2 Meter zal je dan ongeveer hebben.

Wat mij persoonlijk tegenvalt aan de woningen is (als ik dit juist heb) de lage groene afscheiding (heg lijkt wel 40cm hoog?) en dat je zo bij je overburen de tuin in kijkt. Maar wellicht is dat iets persoonlijks.
We hebben een ander type, maar we weten inmiddels ook de exacte afmetingen van de tuin :P

De voortuin is 12,5 meter diep, maar daar moet je parkeerplek eigenlijk vanaf. Van de achtertuin houden we 8,2 m over na de uitbouw.. De steiger mag 2,5 meter worden, maar je mag geen palen in het water zetten. De steiger zal echter wel het plekje worden waar de zon staat i.v.m. tuin op het noorden.

En de lage hagen aan de achterzijde is puur vanwege de render.. de woningen worden zonder erfafscheiding aan de achterzijde opgeleverd.. iedereen heeft daar nu gewoon schuttingen staan ;) Aan de voorkant plaatsen ze metalen hekwerken met een deurtje.

even een vraag: hoe veel waren de nieuwbouw-kopers onder ons kwijt voor de notaris kosten? :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Thrilled op 08-07-2015 21:21:54 ]
pi_154182280
Hypotheek akte ¤450, inschrijving kadaster ¤224 en samenlevings overeenkomst + twee testamenten ¤595.
pi_154182310
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:13 schreef Thrilled het volgende:

[..]

We hebben een ander type, maar inmiddels ook de exacte afmetingen van de tuin :P

Voortuin is 12,5 meter, achtertuin houden we 8,2 m over na de uitbouw..

En de lage hagen is puur vanwege de render.. de woningen worden zonder erfafscheiding aan de achterzijde opgeleverd.. iedereen heeft daar nu gewoon schuttingen staan ;)

even een vraag: hoe veel waren de nieuwbouw-kopers onder ons kwijt voor de notaris kosten? :)
¤500 is denk ik een beetje gemiddeld. Kan goedkoper, kan duurder. Voor alleen een hypotheekakte bij nieuwbouw.

Ik meen dat de hypotheekaktekosten incl. Kadasterregistratie zijn ?
pi_154182325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:30 schreef P4tje het volgende:
Hypotheek akte ¤450, inschrijving kadaster ¤224 en samenlevings overeenkomst + twee testamenten ¤595.
De samenlevingsovereenkomst en testamenten hebben we al.. voor die eerste 2 reken ik dan even 750,- euro. Is er iemand die meer kwijt is geweest hiervoor?
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:43:10 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154182717
Bij ons (bestaande bouw) is de hypotheekakte en kadaster incl btw ¤615,-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:01:48 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154183372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]

De samenlevingsovereenkomst en testamenten hebben we al.. voor die eerste 2 reken ik dan even 750,- euro. Is er iemand die meer kwijt is geweest hiervoor?
Ja. Er ging nog 21% btw overheen onderaan de streep :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154183520
Hoe gaan jullie de tuinverlichting aanleggen bij je nieuwbouw woning? Laat je dit van te voren doen met meerwerk ( losse kabel in tuin laten leggen aangesloten op schakelaar in woning ) of ga je het zelf achteraf via de berging regelen met bijv. een op afstand bedienbare aan/uit schakelaar.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:07:06 #209
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154183570
Samenlevingscontract moeten wij ook nog gaan regelen. Iemand goede tips waar we echt aan moeten denken?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154183787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe gaan jullie de tuinverlichting aanleggen bij je nieuwbouw woning? Laat je dit van te voren doen met meerwerk ( losse kabel in tuin laten leggen aangesloten op schakelaar in woning ) of ga je het zelf achteraf via de berging regelen met bijv. een op afstand bedienbare aan/uit schakelaar.
Meerwerkkosten voor een losse kabel laten aanleggen is echt veel te duur, dus dat lossen we achteraf zelf wel op. (Zwager is elektricien)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154184078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe gaan jullie de tuinverlichting aanleggen bij je nieuwbouw woning? Laat je dit van te voren doen met meerwerk ( losse kabel in tuin laten leggen aangesloten op schakelaar in woning ) of ga je het zelf achteraf via de berging regelen met bijv. een op afstand bedienbare aan/uit schakelaar.
Wij laten dot vanuit de bouw meteen doen :) komt een schakelaar in de huiskamer te zitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154184512
Wij hebben geen samenleving contract. Ivm trouwen wel in de planning hebben staan
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:41:54 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154184903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben geen samenleving contract. Ivm trouwen wel in de planning hebben staan
Ja, dat staat bij ons niet op de planning haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:47:29 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154185123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben geen samenleving contract. Ivm trouwen wel in de planning hebben staan
Is alles dan wel afgedekt nu tot je getrouwd bent?

Wij zijn getrouwd dus ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154191847
Hypotheekakte incl inschrijving kadaster en btw was bij ons 650.
Verder geen updates :+
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:32:58 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154192112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:07 schreef automatic_ het volgende:
Samenlevingscontract moeten wij ook nog gaan regelen. Iemand goede tips waar we echt aan moeten denken?
Aan op zoek naar de goede notaris. Sommigen zijn ontzettend duur, scheelt echt honderden euro's.

En verder bedenken of er dingen zijn die je van jezelf wilt laten, wat er gebeurt als je vlak na elkaar overlijdt (samen een auto-ongeluk, jij gaat eerst dood, hij twee dagen later -> alles naar zijn familie?). Wij hebben daar destijds een termijn van 30 dagen aan gehangen.

En dat er ergens staat dat het automatisch ontbonden wordt als jullie niet langer op hetzelfde adres wonen ofzo. Anders moet je daar weer voor naar de notaris als je ooit uit elkaar gaat.

En offerte notaris voor hypotheekakte bij bestaande bouw;

• Tarief hypotheekakte ¤ 235,00 *
• Inschrijvingskosten kadaster ¤ 103,00
• Kadastraal recht recherche ¤ 25,00 *
• BTW 21%
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154194538
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Is alles dan wel afgedekt nu tot je getrouwd bent?

Wij zijn getrouwd dus ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept.
Nee als ik nu dood gaat krijgt mijn familie de helft van het huis. en vice versa. Weten mijn ouders weten zijn ouders. Maar gezien we allemaal op hele goede voet met elkaar staan durven we dat wel aan voor die periode.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:07:02 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154194615
Dat weten jullie misschien wel, maar heb je ook gekeken naar erf- en schenkbelasting enzo? Als jouw ouders het erven en vervolgens schenken aan jouw vriend, heb je dus wel dubbele belasting.

Da's een bijzonder duur grapje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154194696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:07 schreef Tink89 het volgende:
Dat weten jullie misschien wel, maar heb je ook gekeken naar erf- en schenkbelasting enzo? Als jouw ouders het erven en vervolgens schenken aan jouw vriend, heb je dus wel dubbele belasting.

Da's een bijzonder duur grapje.
Ja weten we hebben het er uitgebreid over gehad en nagedacht maar we laten het zo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154195460
Wat een vreemde keuze? :@

Jullie werken/wonen toch in/voor dat huis, waarom zou hij/zij geen recht hebben op het volledige huis bij overleden?
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:45:35 #221
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154195607
Ik snap het wel. Als je wilt gaan trouwen dan zou je nu extra kosten hebben terwijl het daarna automatisch gedekt is qua huis.

Als je niks laat vastleggen 'naar elkaar' dan gaat het naar (eigen) familie en niet automatisch naar je partner (ook al speelt er wat jij zegt).
In een samenlevingscontract kan je vast laten leggen dat het huis bij overlijden van 1 naar de partner gaat.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154195859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:38 schreef Thrilled het volgende:
Wat een vreemde keuze? :@

Jullie werken/wonen toch in/voor dat huis, waarom zou hij/zij geen recht hebben op het volledige huis bij overleden?
Dat gaat automatisch zo als je niks laat vast leggen.

Omdat wij nu dus nog niet getrouwd zijn, geen samenleving contract nemen omdat we toch gaan trouwen enzovoorts.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154195990
Ohh ik dacht dat je het expres zo had vast laten leggen.. ;)
pi_154196138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:04 schreef Thrilled het volgende:
Ohh ik dacht dat je het expres zo had vast laten leggen.. ;)
Haha nee dat zou best knullig zijn _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154196984
Inderdaad, vandaar mijn voorzichtige benadering :P

Iemand (succesvolle) ervaringen met onderhandelingen in nieuwbouw? :')
pi_154197473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:55 schreef Thrilled het volgende:
Inderdaad, vandaar mijn voorzichtige benadering :P

Iemand (succesvolle) ervaringen met onderhandelingen in nieuwbouw? :')
Heb alleen bij de keuken er een hoop af gekregen :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154197810
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb alleen bij de keuken er een hoop af gekregen :')
"toevallig geven we vandaag 50% korting omdat het de eerste dinsdag is van de maand juli in 2015.."

Zo iets? :P
pi_154197931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

"toevallig geven we vandaag 50% korting omdat het de eerste dinsdag is van de maand juli in 2015.."

Zo iets? :P
Haha nee, in het begin ging hij makkelijk akkoord maar over de laatste 500 heb ik aardig moeten zeuren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154198317
Maar niemand bij de makelaar/aannemer zelf? :)
pi_154198478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Thrilled het volgende:
Maar niemand bij de makelaar/aannemer zelf? :)
Bij makelaar wel gevraagd. 'Project staat al 2 maanden te koop, maar nog niet alles is verkocht, zou ik wt vwn de prijs af kunnen krijgen bij de verkoper?'

Makelaar: 'komt regelmatig voor, maar ik acht de kans ni heel klein'.

Ik denk met meerwerk dat het sowieso niet lukt.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:11:57 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154198712
Makelaar en meerwerk niks er af. Bij de makelaar stonden de volgende 50 al in de rij anders. En de bouwer weet dat je als je iets graag wilt dat je het toch wel doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154198841
Dat gevoel krijg ik ook.. bij ons zit de aanbouw er verplicht aan vast omdat de bouw al gaat starten, maar dat knijpt wel 15k uit ons budget.. :{ Hopen dat hij onder het mom van klantgerichtheid iets wil doen
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:21:50 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154198871
Als de vorige koper dat besloten heeft en ze zijn al bepaalde fases voorbij dan heb je het daar helaas gewoon mee te doen. Dat is het nadeel van laat instappen. Je weet dat je het koopt onder die voorwaarden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154198933
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:21 schreef laziness het volgende:
Als de vorige koper dat besloten heeft en ze zijn al bepaalde fases voorbij dan heb je het daar helaas gewoon mee te doen. Dat is het nadeel van laat instappen. Je weet dat je het koopt onder die voorwaarden.
Deels gelijk, maar aan de andere kant vind ik het weer niet netjes om de vraagprijs van de woning op je website niet aan te passen en bij het eerste belletje te vermelden "oh ja, u moet wel 15k extra betalen want we kunnen de aanbouw niet meer af bestellen"..

Nja we gaan het zien, nee heb je... ;)
pi_154199223
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Deels gelijk, maar aan de andere kant vind ik het weer niet netjes om de vraagprijs van de woning op je website niet aan te passen en bij het eerste belletje te vermelden "oh ja, u moet wel 15k extra betalen want we kunnen de aanbouw niet meer af bestellen"..

Nja we gaan het zien, nee heb je... ;)
Had toen nog altijd Nee kunnen zeggen.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:11:07 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154199877
Had je zelf die aanbouw gedaan denk je? Want anders vraag ik mij ook af waarom je dan ja zegt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154200477
Vanochtend het koopcontract getekend samen met andere kopers uit dezelfde fase (en dus onze nieuwe buren) :D
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154200539
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:38 schreef Rockfire het volgende:
Vanochtend het koopcontract getekend samen met andere kopers uit dezelfde fase (en dus onze nieuwe buren) :D
[ afbeelding ]
Oh wat leuk :D gefeliciteerd!

Ik zie die foto nu ook voorbij komen op fb via Puala _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154200660
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh wat leuk :D gefeliciteerd!

Ik zie die foto nu ook voorbij komen op fb via Puala _O-
Dankjewel :D

Haha, ja daar komt hij ook vandaan. En ik ken Puala dus als zij mijn bericht liked kunnen haar vrienden het ook weer zien inderdaad :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:47:25 #240
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154200688
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:38 schreef Rockfire het volgende:
Vanochtend het koopcontract getekend samen met andere kopers uit dezelfde fase (en dus onze nieuwe buren) :D
[ afbeelding ]
Leuk! Allemaal beetje dezelfde leeftijd lijkt het :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154200716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:46 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dankjewel :D

Haha, ja daar komt hij ook vandaan. En ik ken Puala dus als zij mijn bericht liked kunnen haar vrienden het ook weer zien inderdaad :P
Haha ja vond het wel grappig
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154200766
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk! Allemaal beetje dezelfde leeftijd lijkt het :)
Ja klopt, leeftijd verschilt niet zo heel erg veel :)

Grappig was wel dat toen we daar aankwamen er ineens ook kennissen van ons zaten. We wisten wel dat zij ook geïnteresseerd waren in het project, maar niet dat ze ook waren ingeloot :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154200821
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh wat leuk :D gefeliciteerd!

Ik zie die foto nu ook voorbij komen op fb via Puala _O-
De wereld is klein :D
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:53:06 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154200835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:50 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja klopt, leeftijd verschilt niet zo heel erg veel :)

Grappig was wel dat toen we daar aankwamen er ineens ook kennissen van ons zaten. We wisten wel dat zij ook geïnteresseerd waren in het project, maar niet dat ze ook waren ingeloot :P
En ben je daar blij mee of toch niet zo? Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154200848
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:53 schreef automatic_ het volgende:

[..]

En ben je daar blij mee of toch niet zo? Haha.
Ja hoor, daar zijn we wel blij mee ^O^
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154200853
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:52 schreef Puala het volgende:

[..]

De wereld is klein :D
Haha ja echt hé. Krijg je met die fokkers op fb :P ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154200863
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja echt hé. Krijg je met die fokkers op fb :P ;)
Ik heb er veel :o Soms denk ik wel eens dat het er meer zijn dan vrienden/familie :')
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:54:48 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154200865
Ooooh k*t!

Er blijkt (nu, 6 dagen voor het verlopen van mijn ontbindende voorwaarden) een fout in m'n koopcontract te zitten. Er had moeten staan: koopsom van XXX.000 excl. de roerende zaken, die los gewaardeerd worden op ¤ 2.500, er staat ¤ XXX.000; in de koopsom zijn inbegrepen de roerende zaken die gewaardeerd zijn op ¤ 2.500.

Dat betekent aan de ene kant: ¤ 2.500 winst, hadden de verkopers dit maar niet zo moeten tekenen. Aan de andere kant is mijn hypotheekofferte op basis van een koopsom van ¤ XXX.000 en zou de bank nu dus kunnen zeggen: niet, koopsom is 2.500 minder, vraag maar een nieuwe offerte aan. Die is dan van ná 1 juli en dan is dit huis ineens buiten bereik.

Laatste scenario = nieuw koopcontract tekenen met de juiste bepaling. Zou op zich prima zijn, maar dan moeten de ontbindende voorwaarden alsnog verlengd worden. Wat een gedoe :( -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154200877
Oh shit Tink, dat word spannend :o
pi_154200903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:54 schreef Tink89 het volgende:
Ooooh k*t!

Er blijkt (nu, 6 dagen voor het verlopen van mijn ontbindende voorwaarden) een fout in m'n koopcontract te zitten. Er had moeten staan: koopsom van 155.000 excl. de roerende zaken, die los gewaardeerd worden op ¤ 2.500, er staat ¤ 155.000; in de koopsom zijn inbegrepen de roerende zaken die gewaardeerd zijn op ¤ 2.500.

Dat betekent aan de ene kant: ¤ 2.500 winst, hadden de verkopers dit maar niet zo moeten tekenen. Aan de andere kant is mijn hypotheekofferte op basis van een koopsom van ¤ 155.000 en zou de bank nu dus kunnen zeggen: niet, koopsom is 152.500, vraag maar een nieuwe offerte aan. Die is dan van ná 1 juli en dan is dit huis ineens buiten bereik.

Laatste scenario = nieuw koopcontract tekenen met de juiste bepaling. Zou op zich prima zijn, maar dan moeten de ontbindende voorwaarden alsnog verlengd worden. Wat een gedoe :( -O-
Oh dat is kut zeg. Hopelijk doet de bank niet moeilijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154200916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb er veel :o Soms denk ik wel eens dat het er meer zijn dan vrienden/familie :')
Haha ik heb er maar een paar die ik wat vaker spreek. Laatst ook wat eraf gegooid die ik nooit meer sprak.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:57:57 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154200930
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:55 schreef Puala het volgende:
Oh shit Tink, dat word spannend :o
Ja, heb er spontaan buikpijn van...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:57:58 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154200932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:54 schreef Tink89 het volgende:
Ooooh k*t!

Er blijkt (nu, 6 dagen voor het verlopen van mijn ontbindende voorwaarden) een fout in m'n koopcontract te zitten. Er had moeten staan: koopsom van Xxx.000 excl. de roerende zaken, die los gewaardeerd worden op ¤ 2.500, er staat ¤ Xxx.000; in de koopsom zijn inbegrepen de roerende zaken die gewaardeerd zijn op ¤ 2.500.

Dat betekent aan de ene kant: ¤ 2.500 winst, hadden de verkopers dit maar niet zo moeten tekenen. Aan de andere kant is mijn hypotheekofferte op basis van een koopsom van ¤ xxx.000 en zou de bank nu dus kunnen zeggen: niet, koopsom is xxx.500, vraag maar een nieuwe offerte aan. Die is dan van ná 1 juli en dan is dit huis ineens buiten bereik.

Laatste scenario = nieuw koopcontract tekenen met de juiste bepaling. Zou op zich prima zijn, maar dan moeten de ontbindende voorwaarden alsnog verlengd worden. Wat een gedoe :( -O-
Oeps...!
Hoe kwam je daar nu opeens achter?
Maar als je nu een nieuw koopcontract tekent zit je toch ook met de 1 juli grens?

[ Bericht 0% gewijzigd door automatic_ op 09-07-2015 17:18:36 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154200939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, heb er spontaan buikpijn van...
Heb je je adviseur al gesproken?
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:59:46 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154200960
Ja, die zegt: joh, in het ergste geval moet je een nieuw koopcontract laten opstellen en de ontbindende voorwaarden verlengen en krijgen we de bank wel zo ver dat ze de offerte laten staan.

Of njah, in het beste geval gaat de bank wel akkoord met het bedrag dat er staat en kan ik de verkopers daarna vertellen dat ze getekend hebben voor 2.500 minder dan ze denken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154200967
Oei dat is niet zo mooi Tink, hopelijk kan het opgelost worden....
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:57 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oeps...!
Hoe kwam je daar nu opeens achter?
Maar als je nu een nieuw koopcontract tekent zit je toch ook met de 1 juli grens?
Ik weet niet hoe het bij Tink zat, maar bij ons moest de hypotheekofferte voor 1 juli binnen zijn. Het tekenen van het koopcontract mocht best na 1 juli...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:01:44 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154200999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:00 schreef Rockfire het volgende:
Oei dat is niet zo mooi Tink, hopelijk kan het opgelost worden....

[..]

Ik weet niet hoe het bij Tink zat, maar bij ons moest de hypotheekofferte voor 1 juli binnen zijn. Het tekenen van het koopcontract mocht best na 1 juli...
Precies, koopcontract mag wel na 1 juli.

En ik kwam erachter doordat BLG m'n adviseur belde om opheldering te vragen. Ze laten morgen of maandag wat horen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:19:21 #258
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154201401
Oo oke, dat wist ik niet :)
Zou wel een stunt/grote verrassing zijn als je dat kunt zeggen mbt die ¤2500 :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 9 juli 2015 @ 20:16:13 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154204872
Niet heel netjes, maar goed... Hun makelaar heeft het contract aangeleverd en zij hebben getekend. Zijn ze dus ook zelf bij. Als de bank niet moeilijk doet en we bij de notaris zitten, kunnen ze er niet onderuit. Zo simpel is het.

Maar goed: ik hou rekening met een nieuwe contract met de juiste bepaling, niet met het bestcasescenario dus. Lijkt me wel zo verstandig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 juli 2015 @ 20:18:14 #260
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154204944
Ja inderdaad :) Jij had toch gerekend op die ¤2500,- dus dan kan het alleen meevallen.
Wel "grappig" dat dat jullie niet is opgevallen tijdens het oplezen / tekenen van het koopcontract.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154250525
Appartement van ouders schiet ook al lekker op;
pi_154291092
Leuk aan het water, beetje uitzicht?

Verder rustig weekendje in dit topic? :P Dinsdag naar de FA *O*
  maandag 13 juli 2015 @ 08:27:11 #263
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154291395
Hier is het rustig. We hadden nog mail van de notaris mbt extra gegevens zodat ze het dossier in orde kunnen maken. Hoop wel dat de overdracht een beetje vroeg is O-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 13 juli 2015 @ 08:41:59 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154291493
Ik weet nog steeds niks... vandaag belt m'n FA of ik uitstel moet gaan aanvragen en er een nieuwe overeenkomst getekend moet worden of dat ze zo akkoord gaan.

Spannend!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 juli 2015 @ 09:59:46 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154292433
Ik lees iedere keer ForumAdmin als ik FA zie staan...
Duidelijk FOK!verslaafd :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154292605
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:35 schreef Thrilled het volgende:
Leuk aan het water, beetje uitzicht?

Verder rustig weekendje in dit topic? :P Dinsdag naar de FA *O*
Ja recht langs de waal in nijmegen met uitzicht over de stad / rivier en uiterwaarden.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:37:56 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154297712
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:41 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet nog steeds niks... vandaag belt m'n FA of ik uitstel moet gaan aanvragen en er een nieuwe overeenkomst getekend moet worden of dat ze zo akkoord gaan.

Spannend!
Kleine update:

De bank is inmiddels op hoger niveau aan het overleggen of ze de akte zo accepteren of dat er alsnog een nieuw koopcontract opgemaakt moet worden. Spannend, maar er is in ieder geval continu overleg. Duimen, duimen, duimen... Het is nog niet definitief zo dat er een nieuw contract moet komen en ik hoop natuurlijk dat dat niet hoeft, maar als het wel moet, komt het vast ook wel goed.

Edit: en de allerlaatste update :D

De oplossing is er dan ook:

De verkopend makelaar maakt een extra verklaring die door alle partijen getekend wordt waarin de bepaling verduidelijkt wordt. De bank gaat daarmee akkoord. Vanavond dus op tijd naar huis om die verklaring te tekenen, zodat die morgenvroeg bij de FA is en meteen door kan naar de bank. Die hebben verder alles al gecheckt en gaan dan dus akkoord met mijn aanvraag. Fijn! *O* *O* *O*

[ Bericht 30% gewijzigd door Tink89 op 13-07-2015 14:43:05 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154299934
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kleine update:

De bank is inmiddels op hoger niveau aan het overleggen of ze de akte zo accepteren of dat er alsnog een nieuw koopcontract opgemaakt moet worden. Spannend, maar er is in ieder geval continu overleg. Duimen, duimen, duimen... Het is nog niet definitief zo dat er een nieuw contract moet komen en ik hoop natuurlijk dat dat niet hoeft, maar als het wel moet, komt het vast ook wel goed.

Edit: en de allerlaatste update :D

De oplossing is er dan ook:

De verkopend makelaar maakt een extra verklaring die door alle partijen getekend wordt waarin de bepaling verduidelijkt wordt. De bank gaat daarmee akkoord. Vanavond dus op tijd naar huis om die verklaring te tekenen, zodat die morgenvroeg bij de FA is en meteen door kan naar de bank. Die hebben verder alles al gecheckt en gaan dan dus akkoord met mijn aanvraag. Fijn! *O* *O* *O*
jeej wat fijn *O*
  maandag 13 juli 2015 @ 15:21:10 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154299953
Wat een opluchting! ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 13 juli 2015 @ 16:11:21 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154301731
Ja, echt ontzettend! Wat een paniek zeg, dit weekend.

Hoe dan ook: over een half uur naar huis, snel langs de makelaar om te tekenen en dan is het eindelijk rond. Hopelijk slaap ik vannacht dan ook weer een beetje :Z
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154307129
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:11 schreef Tink89 het volgende:
Ja, echt ontzettend! Wat een paniek zeg, dit weekend.

Hoe dan ook: over een half uur naar huis, snel langs de makelaar om te tekenen en dan is het eindelijk rond. Hopelijk slaap ik vannacht dan ook weer een beetje :Z
Eigenlijk bizar wat we ons zelf allemaal aan doen :') slapeloze nachten, hoofdpijnen, onrustig gevoel, continue maar aan 1 ding denken :')

voor een huisje ;(
  Redactie Frontpage maandag 13 juli 2015 @ 19:16:25 #272
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154307421
Wij hebben de hypotheekofferte ontvangen ^O^ en ik had mail met 'hier is je werkgeversverklaring' waarin dus geen bijlage zat 8)7
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 13 juli 2015 @ 19:20:37 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154307612
Je hebt sowieso niks aan een mail, je bank wilt waarschijnlijk het origineel op papier. Dat was hier iig het geval.

En ja, we doen onszelf nogal wat aan, maaaar als ik dan straks in m'n heerlijke huisje woon, was het het allemaal waard :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Frontpage maandag 13 juli 2015 @ 19:24:19 #274
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154307772
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:20 schreef Tink89 het volgende:
Je hebt sowieso niks aan een mail, je bank wilt waarschijnlijk het origineel op papier. Dat was hier iig het geval.

Onze financieel adviseur wil bij voorkeur alles in de mail, dus dat gaan ze krijgen. En die regelen de rest :P ik krijg 'm ook opgestuurd trouwens.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 13 juli 2015 @ 19:32:22 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154308085
Ach foutje kan gebeuren toch? Ik vergeet ook wel eens een bijlage 8-)

Meestal upload je adviseur de documenten vast en stuurt de originelen na.

Tink fijn dat het goed is gekomen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154308108
Ik moest in eerste instantie 2 originele exemplaren van het werkgeversformulier hebben. 1 voor de bank en 1 voor de gemeente (starterslening). Uiteindelijk (omdat ik er maar 1 had) was 1 voor alleen de gemeente ook voldoende. Adviseur wilde wel het origineel even zien.
  maandag 13 juli 2015 @ 19:38:30 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154308321
Ik heb wel eens een adviseur gehad die mij opbelde want ze had een scan van de verklaring ontvangen, uitgeprint en de handtekening vlekte niet dus of ik het met een andere pen kon doen.
Ik ben 3x terug gegaan in het gesprek met wait whut?! :') en dat een nieuwe scan niet ging helpen maar ze bleef vol houden :|W
Uiteindelijk heb ik gedaan wat ze vroeg, zoek het uit 8)7
Maar ik zou die adviseur met een hele grote boog mijden :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154308545
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik heb wel eens een adviseur gehad die mij opbelde want ze had een scan van de verklaring ontvangen, uitgeprint en de handtekening vlekte niet dus of ik het met een andere pen kon doen.
Ik ben 3x terug gegaan in het gesprek met wait whut?! :') en dat een nieuwe scan niet ging helpen maar ze bleef vol houden :|W
Uiteindelijk heb ik gedaan wat ze vroeg, zoek het uit 8)7
Maar ik zou die adviseur met een hele grote boog mijden :X
Had je niet aangegeven dat ze geen laserprinter moest gebruiken maar een inktjet? :P
pi_154308930
Fijn tink!!!

En idd hier werd ook alles eerst digitaal doorgestuurd en daarna alle originele...

Zelfs zo erg dat er op briefpapier van het bedrijf waar mijn vriend werkt met de pen geschreven moest worden dat er geen bedrijfsstempels zijn....
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 13 juli 2015 @ 20:05:57 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154309226
Aan de ene kant is het heel overdreven en aan de andere kant snap ik ook wel dat ze de originele documenten willen. Ze moeten zichzelf toch indekken...

Ik ben nu vooral blij dat het goed komt hier, was er echt even ziek van. Nu lekker verder plannen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154321526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Fijn tink!!!

En idd hier werd ook alles eerst digitaal doorgestuurd en daarna alle originele...

Zelfs zo erg dat er op briefpapier van het bedrijf waar mijn vriend werkt met de pen geschreven moest worden dat er geen bedrijfsstempels zijn....
Dat moest ik ook doen :')

Gister een mailtje gehad over het dakraam. Of het okee was of deze een stukje naar rechts mocht, in verband met betere weterkering. Nou prima toch :+
Wel even teruggemaild met de vraag of dat problemen kan opleveren met een eventuele dakkapel in de toekomst, weet maar nooit :P
pi_154321674
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:50 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat moest ik ook doen :')

Gister een mailtje gehad over het dakraam. Of het okee was of deze een stukje naar rechts mocht, in verband met betere weterkering. Nou prima toch :+
Wel even teruggemaild met de vraag of dat problemen kan opleveren met een eventuele dakkapel in de toekomst, weet maar nooit :P
Haha ja mooi wazig :D

Verwacht niet dat het problemen zal geven :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 14 juli 2015 @ 09:47:15 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154322193
Vast niet, maar hoe veel is 'een stukje'? :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154322579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:47 schreef Tink89 het volgende:
Vast niet, maar hoe veel is 'een stukje'? :)
60 cm :P
pi_154325469
Oeh yeah, gisteren gebeld dat ik een huurhuisje toegewezen heb gekregen :) Jammer genoeg kan ik aanstaande maandag pas gaan kijken, maar dan zou ik wel gelijk de eerste week van augustus de sleutel hebben.

De voorpret kan bij mij nu ook echt beginnen! Heb er zin in!
pi_154325562
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:25 schreef fh101 het volgende:
Oeh yeah, gisteren gebeld dat ik een huurhuisje toegewezen heb gekregen :) Jammer genoeg kan ik aanstaande maandag pas gaan kijken, maar dan zou ik wel gelijk de eerste week van augustus de sleutel hebben.

De voorpret kan bij mij nu ook echt beginnen! Heb er zin in!
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154326331
Ik kom mij hier voorzichtig melden.
We zijn bezig om te kijken wat er mogelijk is qua kopen. We willen graag verhuizen.
Vrijblijvende hypotheekgesprek is al geweest. Moesten nog wat papieren bij elkaar sprokkelen en we weten ongeveer wat mogelijk is.

Huisje gezien wat qua locatie perfect was. Zag er goed uit (voor zover de fotos natuurlijk). Wilde bellen voor een bezichtiging. Helaas al verkocht. -O-
Wel gegevens achter gelaten voor als de kopers het niet rond kunnen krijgen maar ik acht die kans heeeel klein.

Nog wel een paar woningen gezien. Dus daar gaan we even voor en nadelen op een rij zetten en evt verdere bezichtigingen plannen.
Moet zeggen dat ik het allemaal erg spannend vind.
:@
pi_154326592
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:01 schreef LovelyLady het volgende:
Ik kom mij hier voorzichtig melden.
We zijn bezig om te kijken wat er mogelijk is qua kopen. We willen graag verhuizen.
Vrijblijvende hypotheekgesprek is al geweest. Moesten nog wat papieren bij elkaar sprokkelen en we weten ongeveer wat mogelijk is.

Huisje gezien wat qua locatie perfect was. Zag er goed uit (voor zover de fotos natuurlijk). Wilde bellen voor een bezichtiging. Helaas al verkocht. -O-
Wel gegevens achter gelaten voor als de kopers het niet rond kunnen krijgen maar ik acht die kans heeeel klein.

Nog wel een paar woningen gezien. Dus daar gaan we even voor en nadelen op een rij zetten en evt verdere bezichtigingen plannen.
Moet zeggen dat ik het allemaal erg spannend vind.
:@
Ons ook een paar keer overkomen idd. Maar er komt vanzelf weer iets leuks voorbij. Succes met de zoektocht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154351227
Gisteren weer bij de FA geweest, offertes bij de bank (Nationale Nederlanden) worden aangevraagd, 10 jaar vast voor 2,95%, vrijdag gaan ze weer omhoog met 0,1% dus denk dat we een mooi percentage te pakken hebben :)

Vandaag de makelaar weer achter zijn broek aan zitten of hij al wat gehoord heeft van de aannemer en hopelijk ergens volgende week hypotheek-offerte tekenen + koopcontract tekenen (voorzichtig optimistisch *O* )
pi_154351401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren weer bij de FA geweest, offertes bij de bank (Nationale Nederlanden) worden aangevraagd, 10 jaar vast voor 2,95%, vrijdag gaan ze weer omhoog met 0,1% dus denk dat we een mooi percentage te pakken hebben :)

Vandaag de makelaar weer achter zijn broek aan zitten of hij al wat gehoord heeft van de aannemer en hopelijk ergens volgende week hypotheek-offerte tekenen + koopcontract tekenen (voorzichtig optimistisch *O* )
Nn is indd goedkoop(ste) in nieuwbouw, mits je geen NHG kan krijgen.
pi_154351475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 08:14 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nn is indd goedkoop(ste) in nieuwbouw, mits je geen NHG kan krijgen.
check ;)
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:07:25 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154352746
Hypotheek is geaccepteerd *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154353067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:07 schreef Tink89 het volgende:
Hypotheek is geaccepteerd *O* *O* *O*
Jeeej :D Was ik maar in die fase! :P Gefeliciteerd!
pi_154353205
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:37:09 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154353257
Hoezee *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:57:05 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154353653
Gefeliciteerd!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:02:02 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154353751
Dank!

Tijd om verder te gaan met plannen dus...

Bedacht me net dat ik veel vriendjes en vriendinnetjes heb met paarden en bijbehorende trailers. Lijkt me een ideaal verhuisvoertuig. Toch maar eens even rondbellen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154354233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:07 schreef Tink89 het volgende:
Hypotheek is geaccepteerd *O* *O* *O*
Door de bank geaccepteerd? Proficiat!
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:42:05 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154354603
Ja, 6,5 week na mijn geaccepteerde bod en 5,5 na het tekenen van de koopovereenkomst is de bank akkoord.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154354719
Netjes toch
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:59:10 #301
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154355090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Netjes toch
Niks mis mee, maar het voorbehoud van financiering liep tot de 17e, dus toch nog wel even spannend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')