abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 21:49:51 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153937329

Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153937401
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:46 schreef laziness het volgende: Wat jammer dat het nergens staat. De informatievoorziening over tuinen laat bij veel projecten te wensen over vond ik. Wij hebben het ook gemeten op een situatie plattegrond en toen eens even nagevraagd. 5/6 meter en langs de berging nog 2 meter meer dan? Begrijp ik het zo goed?
Ja zoiets denk ik. Ook weer afhankelijk van de voortuin die nihil zal zijn bij ons. (gezien het water met eendjes enzo voor de deur) En het laat idd wat te wensen over
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153937443
Leandra die woning die jij net liet zien ligt bij ons dan ook Uhm buiten budget _O-
  maandag 29 juni 2015 @ 21:53:36 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153937471
Die tekeningen op zolder Leandra! O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153937536
Hypotheekofferte ontvangen vd makelaar / bank :) Nu kwestie van alle benodigde stukken opleveren en de starterslening laten aanvragen door de hypotheekman.
  maandag 29 juni 2015 @ 22:05:25 #6
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153937846
Ik wil ook door.. wil alles aanvragen, maar moeten wachten op het taxatie rapport, ivm het bouwdepot.

Wachten is niet mijn forte.. ik zou liever vandaag dan morgen verhuizen.. maar de verkoper heeft nog geen nieuw huis.. dus we zitten gewoon op de wachtbank. :(
  maandag 29 juni 2015 @ 22:11:59 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153938071
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef laziness het volgende:
Die tekeningen op zolder Leandra! O+
Ja, dat vond ik ook een leuke verrassing toen ik daar was met schrootjes verwijderen, en ook echt gewoon "Kladdermuur" neergezet hè :')
Wist niet meer dat we dat gedaan hadden, maar die twee poppetjes links zijn onmiskenbaar van mij, want dat is de enige manier waarop ik een gezichtje kan tekenen, ik vermoed dat de rest het werk van mijn zusje is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 29 juni 2015 @ 22:14:11 #8
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153938150
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:05 schreef LadyPayton het volgende:
Ik wil ook door.. wil alles aanvragen, maar moeten wachten op het taxatie rapport, ivm het bouwdepot.

Wachten is niet mijn forte.. ik zou liever vandaag dan morgen verhuizen.. maar de verkoper heeft nog geen nieuw huis.. dus we zitten gewoon op de wachtbank. :(
Haha. Wij zijn akkoord gegaan met 5 maanden wachten, omdat de prijs dan best aantrekkelijk was en de verkopers rustig konden zoeken. Toen dacht ik; Ach... 5 maanden...!
En nu denk ik; Pff... nog 2 maanden (- 1 dag 8-))

Wij hebben straks geen grote tuin, maar voor ons (en voor nu) is hij prima. Mijn vriend heeft nu een balkon en bij mij thuis heb ik een mega tuin. Dit is een mooi compromis :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 30 juni 2015 @ 04:16:21 #9
445754 LadyPayton
pi_153945486
5 maanden automatic_ dat is echt heel lang.. maar ik heb dan ook geen geduld.

Wij hopen voor het nieuwe schooljaar de sleutel te hebben, dan willen hun daar ook weg zijn.

Straks van een terrasje naar een ruime tuin.. 20 meter breed en 10 meter diep :D
pi_153945776
Om even terug te komen op de bakstenen :P

We zijn gisteravond nog even wezen kijken.. moet zeggen dat ik er al iets meer aan gewend ben.. de huidige fase heeft oranje/hout-achtige deuren en die staan echt verschrikkelijk.. de nieuwe fase zou witte voordeuren krijgen dus dat is stukken beter :P maar foto's zeggen meer dan duizend woorden..

De tweede fase zou trouwens geen dak hebben wat tot de 1e verdieping door loopt, maar gewoon een standaard zadeldak (dus 2 volwaardige verdiepingen en dan de zolder).. vind dat zelf veel beter dan wat ze nu in fase 1 hebben gemaakt.
pi_153945864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:25 schreef Thrilled het volgende:
Om even terug te komen op de bakstenen :P

We zijn gisteravond nog even wezen kijken.. moet zeggen dat ik er al iets meer aan gewend ben.. de huidige fase heeft oranje/hout-achtige deuren en die staan echt verschrikkelijk.. de nieuwe fase zou witte voordeuren krijgen dus dat is stukken beter :P maar foto's zeggen meer dan duizend woorden..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tweede fase zou trouwens geen dak hebben wat tot de 1e verdieping door loopt, maar gewoon een standaard zadeldak (dus 2 volwaardige verdiepingen en dan de zolder).. vind dat zelf veel beter dan wat ze nu in fase 1 hebben gemaakt.
Wij hebben nu ook dat het dak begint op verdieping 1 en daar merk je maar amper wat van. Zou me als ik jou was me daar het minste druk om maken.
pi_153946066
Het zadeldak waarbij het dak nog een halve meter over de muur uitsteekt vind ik altijd ook wel wat hebben.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 08:23:34 #13
244125 laziness
pi_153946098
Ik zou ook niet kiezen voor een huis waar het dak op de eerste verdieping begint. Schuine muren in slaapkamers vind ik onhandig.
Maar dat is een hele persoonlijke keuze.
Ik vind die zijkant bij de hoekwoning ook niks. Een soort tweede huisje er achter/naast. Maar er zijn vast mensen die dat geweldig vinden.

Ik ben vooral blij dat het een serieuze optie is voor jullie thrilled! Zou fijn zijn als het nu gaat lukken.

Lady dat is nog eens een lap tuin :D wat een luxe,
pi_153947276
Door de uitbouw houden wij nog ongeveer een tuin over van 4,5 x 7,5... :+ Ach ja, nu heb ik niets :P

In mijn ouderlijk huis hadden wij ook schuine muren op de eerste verdieping, ik vond het maar stom altijd :+ (vooral omdat ik geen hoogslaper kon hebben daardoor _O- Vond ik echt helemaal fantastisch als kind zijnde :P).
Maarja, je went eraan en dan is het allemaal niet meer zo erg.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:57:40 #15
244125 laziness
pi_153948155
Het mooie is dat iedereen andere keuzes maakt gebaseerd op de eigen wensen en zo is er ook genoeg gevarieerd aanbod op de markt weer :P
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:30:33 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153948752
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Het zadeldak waarbij het dak nog een halve meter over de muur uitsteekt vind ik altijd ook wel wat hebben.
Check!

Ik kan daardoor bij ons in de straat precies zien welke huizen destijds projectmatig gebouwd zijn, en welke de vrije kavels waren :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153953005
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben nu ook dat het dak begint op verdieping 1 en daar merk je maar amper wat van. Zou me als ik jou was me daar het minste druk om maken.
Nja het snoept aardig wat af van je bruikbare vierkante meters, ik vind het visueel ook niet zo prettig dat het dak zo snel begint als je in de tuin zit of bij de voordeur staat.. Een voordeel is wel weer dat je een groter dakoppervlak hebt en dat is gunstig als je zonnepanelen wilt gebruiken :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:23 schreef laziness het volgende:
Ik zou ook niet kiezen voor een huis waar het dak op de eerste verdieping begint. Schuine muren in slaapkamers vind ik onhandig.
Maar dat is een hele persoonlijke keuze.
Ik vind die zijkant bij de hoekwoning ook niks. Een soort tweede huisje er achter/naast. Maar er zijn vast mensen die dat geweldig vinden.

Ik ben vooral blij dat het een serieuze optie is voor jullie thrilled! Zou fijn zijn als het nu gaat lukken.

Lady dat is nog eens een lap tuin :D wat een luxe,
Ja serieus is het wel, in principe kunnen we nu bellen en zeggen dat we m kopen.. maar hij is wel wat duurder dan we eerst zaten te zoeken, dus hogere maandlasten.. daarbij is het voor ons beide een nieuwe omgeving, kennen het dorp niet en qua meerwerk zouden we eigenlijk vrijwel niets kunnen doen omdat we dan over de NHG-grens zitten.. eigenlijk twijfelen we allebei nog en dan twijfel ik weer over alles an sich, want moet je wel twijfels hebben bij de aankoop van je huis? :')

Is het trouwens mogelijk om twee delen in je hypotheek te stoppen? Dus maximaal onder NHG en dan de resterende 10/20/30k onder niet-NHG voorwaarden? Wel allebei annuïtair enzo, maar het kleinste gedeelte dan met een hogere rente? Of denk ik dan te simpel :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:57 schreef laziness het volgende:
Het mooie is dat iedereen andere keuzes maakt gebaseerd op de eigen wensen en zo is er ook genoeg gevarieerd aanbod op de markt weer :P
Dat is waar.. anders is het allemaal eenheidsworst ;)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:59:35 #18
244125 laziness
pi_153953942
Volgens mij kan dat niet qua NHG constructie :N anders zou iedereen het wel zo doen.

Als je qua meerwerk niks meer kan zou ik het niet doen. Dan wat langer zoeken naar iets waar je het wel kan maken zoals jij wilt.
pi_153953971
Als je zo twijfelt zou ik het niet doen denk ik :@
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:23:02 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153954289
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als je zo twijfelt zou ik het niet doen denk ik :@
+1
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:05:12 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153955041
Weet ik nog zo net niet... als het puur onzekerheid is, hoeft dat geen indicatie te zijn dat het niet goed zit (soort bindingsangst, maar dan voor een huis). Ik had dat bij mijn eerste huis ook, ook al bleek dat achteraf wel perfect :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153956160
Nja het huis an sich is meer dan prima hoor, sowieso de indeling is vrij standaard in de zin dat die bij elke nieuwbouwwoning terug komt, maar de woning is erg groot imho, de tuin is wellicht wat klein maar ik heb toch geen goed referentiekader :') en de bouwstijl begint al wat te wennen.. Het is voor mij meer een 'drempel' omdat ik mijn hobby als vrijwilliger bij de brandweer moet op zeggen, weer moet gaan wennen aan een nieuwe stad, moet accepteren dat we verspreid over de komende jaren onze meerwerkwensen als een luxere badkamer, keuken et cetera willen doorvoeren.. Daarbij staan we nog bij 2 andere projecten op de reserve-lijst die iets meer mijn voorkeur hebben.. de reservelijst is daar niet zo lang als bij ons eerste loting-fiasco, maar ik wil ook die kansen eigenlijk nog even laten meespelen.

Allemaal geen onoverkomelijke of grote issues, maar het speelt wel mee in mijn hoofd en zorgt ervoor dat het niet een 100% ja is bij de eerste keer kijken :P Dus inderdaad meer onzekerheid omdat ik ook gelijk 30 jaar vast zit aan de keuze :P

ik heb alvast wel de meerwerklijst opgevraagd en gevraagd hoe lang we m in optie kunnen houden, dus ben benieuwd.

wel lief dat jullie meedenken :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Thrilled op 30-06-2015 17:21:12 ]
pi_153959109
Denk dat je bij nieuwbouw altijd wel iets op of aan te merken hebt wat twijfels veroorzaakt.
pi_153959367
Voor mij zou het geen meerwerk kunnen doen wel een punt zijn waarom ik het niet zou doen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:42:25 #25
244125 laziness
pi_153959733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor mij zou het geen meerwerk kunnen doen wel een punt zijn waarom ik het niet zou doen.
Dit. Het eerste wat ik uitgezocht heb is of er genoeg ruimte was om alles te kunnen laten doen zoals ik wilde.
Het grote voordeel van nieuwbouw vind ik dat je niet met verbouwingen in huis zit maar dat het meteen is zoals je wilt.

Ik vind het ook vrij zonde om in een nieuw huis binnen een paar jaar de boel er weer uit te moeten slopen waar je bij de koopprijs ook gewoon voor betaalt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:43:02 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153959754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor mij niet. In bestaande bouw zit ook niet alles waar je het hebben wilt, daar spreid je de kosten dan vaak over jaren. Als het voldoet aan je wensen zonder meerwerk, zou ik het wel aandurven.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:47:06 #27
244125 laziness
pi_153959862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Voor mij niet. In bestaande bouw zit ook niet alles waar je het hebben wilt, daar spreid je de kosten dan vaak over jaren. Als het voldoet aan je wensen zonder meerwerk, zou ik het wel aandurven.
Ja maar dat is dan ook het grote verschil aan nieuwbouw en bestaande bouw juist wat mij betreft.
Je betaalt ook gewoon voor het standaard wat je er binnen een paar jaar weer uit wil slopen.
Op bestaande bouw kan je nog afdingen omdat de keuken en badkamer lelijk zijn.
pi_153959934
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar dat is dan ook het grote verschil aan nieuwbouw en bestaande bouw juist wat mij betreft.
Je betaalt ook gewoon voor het standaard wat je er binnen een paar jaar weer uit wil slopen.
Op bestaande bouw kan je nog afdingen omdat de keuken en badkamer lelijk zijn.
Dit idd.

En bij bestaande bouw is vaak al wel over een keuken enzo nagedacht. Bij ons zit er bijv. Ook geen standaard keuken in. Dus dan zou er ju een goedkope keuken in moeten en straks een goeie.. Dubbel geld uitgeven is zonde naar mijn mening.
pi_153960648
Jullie hebben natuurlijk ook het voordeel dat je nog onder de oude NHG-regels valt of gewoon meer verdient :P

De vraagprijzen van de meeste eengezinswoningen (nieuwbouw) zitten rond de 220/230/240k in de regio waarin wij zoeken (randstad), dus blijft over het algemeen weinig over voor meerwerk als je geen eigen geld hebt.. is dus niet zo zeer specifiek om dit huis.
pi_153960711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:16 schreef Thrilled het volgende:
Jullie hebben natuurlijk ook het voordeel dat je nog onder de oude NHG-regels valt of gewoon meer verdient :P

De vraagprijzen van de meeste eengezinswoningen (nieuwbouw) zitten rond de 220/230/240k in de regio waarin wij zoeken (randstad), dus blijft over het algemeen weinig over voor meerwerk als je geen eigen geld hebt.. is dus niet zo zeer specifiek om dit huis.
Hoe zit dat nu dan?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:23:00 #31
244125 laziness
pi_153960812
De NHG is vanaf 1 juli van max 265k naar 245k.
pi_153960854
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef laziness het volgende:
De NHG is vanaf 1 juli van max 265k naar 245k.
Ah zo wist ik niet :)
pi_153963640
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah zo wist ik niet :)
dus ja, met een woning van 235k kan ik maximaal 3% mee financieren en dat is 242k.. geeft zeg maar 3k ruimte voor meerwerk wat in de hypotheek mee kan.
pi_153963675
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dus ja, met een woning van 235k kan ik maximaal 3% mee financieren en dat is 242k.. geeft zeg maar 3k ruimte voor meerwerk wat in de hypotheek mee kan.
Mja daar heb je niet veel voor
pi_153970861
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja daar heb je niet veel voor
Nee inderdaad.. we waren al aan het twijfelen over een ikea-keuken.. je krijgt geloof ik 2000 terug als je de standaard keuken laat vervallen, denk dat je best nog een keuken kwijt kan in dat meerwerk, toilet op de 1e verdieping en dan nog wat loze leidingen her en der..zoiets zal het worden.
pi_153970899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee inderdaad.. we waren al aan het twijfelen over een ikea-keuken.. je krijgt geloof ik 2000 terug als je de standaard keuken laat vervallen, denk dat je best nog een keuken kwijt kan in dat meerwerk, toilet op de 1e verdieping en dan nog wat loze leidingen her en der..zoiets zal het worden.
pi_153970915
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

ik ben heel benieuwd naar wat je wilde zeggen :P
pi_153970929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik ben heel benieuwd naar wat je wilde zeggen :P
Oh Foutje _O-

Ik hoop dat het genoeg is. Heb geen idee wat een beetje ikea keuken kost. Je zou dat al er op de site van de ikea een beetje kunnen uitzoeken.
pi_153971125
Superkeukens heeft ook al complete keukens voor ¤3000.
pi_153971393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:16 schreef Thrilled het volgende:

In welke omgeving precies zoeken jullie een woning?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:53:14 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153971543
Nog 171 uur :P
pi_153971632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is, maar het klinkt alsof je de keuken kan laten vallen en een nieuwe kunt kopen van eigen geld en dat dit dan niet bij de woningwaarde komt. Of moet er voor NHG verplicht een keuken in het huis zitten?
pi_153971636
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog 171 uur :P
En dan? :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:03:40 #44
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153971648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:02 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

En dan? :P
Sleutel *O*
pi_153971755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Sleutel *O*
Yay *O*

Ik heb ook mijn uren uitgerekend.. 1945.82 ;(
pi_153971765
Hier vrijdag de sleutel!

Zaterdag verhuizen..... pfffff als eerste een zwembad bij bol.com besteld, want
ik ga het anders niet overleven..
pi_153971795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:12 schreef Bart445 het volgende:
Hier vrijdag de sleutel!

Zaterdag verhuizen..... pfffff als eerste een zwembad bij bol.com besteld, want
ik ga het anders niet overleven..
_O- ik geef je groot gelijk! En succes, verhuizen in die hitte :o
pi_153971935
Afgaande van de 9 maanden nog 4037 uur ongeveer :')

Dat is ongeveer 168 en een halve dag..
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:41:15 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153972174
Jeetje in die hitte? Bizar... Succes! IJsjes tussendoor om de sjouwers te motiveren, lijkt me een slim plan. En heeeeeel vroeg beginnen, zodat je tussen 13 en 15 niet met zware dingen hoeft te sjouwen.

En uren tellen, tjah. Ik weet dat het nog 142 dagen is (en krijg rond deze tijd de sleutel), dus da's makkelijk rekenen:

Nog 142 dagen, dus nog 3.408 uren, 204.480 minuten of 12.268.800 seconden.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:45:52 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153972246
Ik was hier al twee maanden bang voor. Een koel voorjaar/begin v d zomer en dan als je de sleutel krijgt is het bloedverziekend heet.... Ik zie mezelf al staan op een ladder met een behangafstomer bij 30+ graden Celsius. }:|
pi_153972314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:14 schreef Unfckingtitled het volgende:
ik geef je groot gelijk! En succes, verhuizen in die hitte
Thanks.

Ik doe verder ook niets... donder de spullen en dozen neer en relaxen.

het huis komt eind volgende week wel. (stuken, verven etc...)
pi_153972486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:40 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

In welke omgeving precies zoeken jullie een woning?
rond Rotterdam

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:02 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is, maar het klinkt alsof je de keuken kan laten vallen en een nieuwe kunt kopen van eigen geld en dat dit dan niet bij de woningwaarde komt. Of moet er voor NHG verplicht een keuken in het huis zitten?
Ik ga er vanuit dat als ze meerwerk bij de koopsom optellen ze ook minderwerk van de koopsom aftrekken :) dus dat zou een optie zijn.. geeft je op zich ook weer wat ruimte.

We hebben in ieder geval net de optie genomen op 1 van de bouwkavels met een tuin op het zuiden, een tussenwoning. Volgende week woensdag gesprek :) Daarna nog 1 week bedenktijd en dan moeten we de knoop door hakken :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:25:13 #53
244125 laziness
pi_153972895
Ja je betaalt dan minder maar je krijgt dat geld dan niet in je handje terug. Je kan alleen voor het zelfde hypotheek bedrag dus 2000 euro uittrekken voor een keuken maar het is geen eigen geld zoals chico zegt.
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:16:35 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153973795
Hier nog 58 dagen *O*
Ben al volop aan het opruimen _O-
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:28:42 #55
244125 laziness
pi_153974087
In het gunstigste geval nog 138 dagen :+
Maar dan duurt het nog wel 6 weken voor we over kunnen denk ik. Dus nog zo'n 180 dagen bij mijn schoonouders :')
pi_153974417
Een half jaar is zo voorbij Laziness
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:47:54 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153974565
quote:
13s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:45 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik was hier al twee maanden bang voor. Een koel voorjaar/begin v d zomer en dan als je de sleutel krijgt is het bloedverziekend heet.... Ik zie mezelf al staan op een ladder met een behangafstomer bij 30+ graden Celsius. }:|
Stomen? Gewoon nat maken, stoomt het vanzelf met de zon erop :p
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:08:18 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153975030
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:25 schreef laziness het volgende:
Ja je betaalt dan minder maar je krijgt dat geld dan niet in je handje terug. Je kan alleen voor het zelfde hypotheek bedrag dus 2000 euro uittrekken voor een keuken maar het is geen eigen geld zoals chico zegt.
Dit, en voor de minderwerkprijs kun je vrijwel nooit een keuken kopen (en laten plaatsen).
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:34:35 #59
244125 laziness
pi_153975606
Superkeukens adverteert met keukens van 3000 euro maar dat is in exact die opstelling en zonder montage.
Voor 2000/3000 moet je echt naar de ikea en het dan zelf monteren.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:43:19 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153975797
De ikea is echt zo goedkoop niet meer met keukens.... Bij superkeukens of keukendepot of iKook ben je goedkoper uit.
pi_153976933
Lees ik net dat NHG uitgaat van 6% bijkomende kosten dus dat de maximale koopsom maar 231k kan zijn.. deze woning kost 235k zonder meerwerk :')

Maar even mijn FA gemaild..
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:34:34 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Thrilled het volgende:
Lees ik net dat NHG uitgaat van 6% bijkomende kosten dus dat de maximale koopsom maar 231k kan zijn.. deze woning kost 235k zonder meerwerk :')

Maar even mijn FA gemaild..
Ik lees net dit op nu.nl;

NHG-grens gaat omlaag
Per juli verandert er het een en ander voor huizenkopers die een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) willen afsluiten. Om voor NHG in aanmerking te komen, mag het hypotheekbedrag per 1 juli niet hoger dan 245.000 euro zijn. In de eerste helft van dit jaar gold nog een bedrag van maximaal 265.000 euro.
Dit betekent niet dat de aankoop en een eventuele verbouwing dan samen 245.000 euro mogen kosten. Ook de bijkomende kosten, zoals notariskosten en de overdrachtsbelasting, vallen onder het maximumbedrag. Daar wordt doorgaans 6 procent van het aankoopbedrag voor gerekend.

Dan zou dat van jullie toch wel net kunnen?
pi_153977313
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik lees net dit op nu.nl;

NHG-grens gaat omlaag
Per juli verandert er het een en ander voor huizenkopers die een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) willen afsluiten. Om voor NHG in aanmerking te komen, mag het hypotheekbedrag per 1 juli niet hoger dan 245.000 euro zijn. In de eerste helft van dit jaar gold nog een bedrag van maximaal 265.000 euro.
Dit betekent niet dat de aankoop en een eventuele verbouwing dan samen 245.000 euro mogen kosten. Ook de bijkomende kosten, zoals notariskosten en de overdrachtsbelasting, vallen onder het maximumbedrag. Daar wordt doorgaans 6 procent van het aankoopbedrag voor gerekend.

Dan zou dat van jullie toch wel net kunnen?
Uit die twee laatste zinnen (samen met de strekking van andere stukjes die ik gevonden heb) begrijp ik dat de NHG gaat toetsen (doen ze dat ook?) op basis van 6% bijkomende kosten.. 235k plus 6% is een hypotheekbedrag van 249.100 euro.. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de woning te duur is voor NHG..

Maar in mijn optiek moet ik kunnen zeggen dat ik alles boven de 245k uit eigen zak betaal en ze me dus gewoon een hypotheek van 245k wil hebben. Moet toch gewoon kunnen :?
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:43:57 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153977346
Vandaag de sleutel gekregen!! *O*

K&W / Nieuw huis in Kolding, Denemarken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:49:14 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uit die twee laatste zinnen (samen met de strekking van andere stukjes die ik gevonden heb) begrijp ik dat de NHG gaat toetsen (doen ze dat ook?) op basis van 6% bijkomende kosten.. 235k plus 6% is een hypotheekbedrag van 249.100 euro.. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de woning te duur is voor NHG..

Maar in mijn optiek moet ik kunnen zeggen dat ik alles boven de 245k uit eigen zak betaal en ze me dus gewoon een hypotheek van 245k wil hebben. Moet toch gewoon kunnen :?
Ik weet niet hoe dat met NHG zit eigenlijk mbt eigen geld etc. Maar toetsen doen ze wel, want anders heeft de hele grens geen zin natuurlijk.
Wij moeten ook een deel zelf betalen, omdat je maar 103% mag lenen en daarboven is dus je eigen geld. Maar wij zitten (bewust) ruim onder de NHG, dus dat was op voorhand al goed.
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:49:31 #66
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153977528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef snakelady het volgende:

Gefeliciteerd!!
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:50:48 #67
244125 laziness
pi_153977578
Volgens mij kan het ook met eigen middelen niet. Ze blijven vast houden aan 231k als max aankoopwaarde voor NHG.
pi_153977588
quote:

Nice have fun!
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:51:37 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153977606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Neuh.... zo simpel werkt dat dan weer niet.
Dan zou je alleen voor de lagere rente al een NHG kunnen nemen op een huis van 3 ton als je zelf maar genoeg geld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:56:00 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153977730
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:50 schreef laziness het volgende:
Volgens mij kan het ook met eigen middelen niet. Ze blijven vast houden aan 231k als max aankoopwaarde voor NHG.
Voor ons was het ook geen optie, en ons huis was wel duurder dan de NHG-grens in 2013, maar onze hypotheek viel wel binnen de NHG-grens.
Niet dat ik er werkelijk interesse in had gehad, maar de lagere rente had het mogelijk wel interessant gemaakt.

Maar goed, dat zal dan ook gelijk de reden zijn waarom ze het niet doen, want anders neemt iedereen die het niet nodig heeft een hypotheek met NHG.
Hoewel dat eigenlijk best nog voordelig voor ze had kunnen zijn, want dan zou je wel de premie betalen, terwijl de kans dat het huis qua waarde onder de NHG-grens (en dus onder de hypotheek) daalt is te verwaarlozen, helemaal in combinatie met een annuïtaire hypotheek, dus dan hoeven ze vrijwel nooit uit te keren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153977975
quote:

Gefeliciteerd!
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:08:42 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153978130
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:49 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nice have fun!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:03 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank jullie wel!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153986473
Wat voor termijn zit er normaliter aan de 'voorbehoud van financiering' bij het tekenen van de koopovereenkomst?

Wij gaan straks tekenen, vervolgens moet er een starterslening aangevraagd worden, de gemeente doet hier al snel 2 maanden over. Stel dat na het tekenen over 2 maanden blijkt dat de gemeente geen geld meer heeft, dan kan de koop niet doorgaan.

Ik lees twee dingen: 1: er moet een afwijzing zijn van ten minste twee geldverstrekkers (?) en 2: na het verlopen van de onder voorbehoud termijn moet men een boete betalen voor het ontbinden.
pi_153986691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat voor termijn zit er normaliter aan de 'voorbehoud van financiering' bij het tekenen van de koopovereenkomst?

Wij gaan straks tekenen, vervolgens moet er een starterslening aangevraagd worden, de gemeente doet hier al snel 2 maanden over. Stel dat na het tekenen over 2 maanden blijkt dat de gemeente geen geld meer heeft, dan kan de koop niet doorgaan.

Ik lees twee dingen: 1: er moet een afwijzing zijn van ten minste twee geldverstrekkers (?) en 2: na het verlopen van de onder voorbehoud termijn moet men een boete betalen voor het ontbinden.
Wij hadden twee maanden de tijd.
pi_153987106
Wij hadden ook twee maanden :P
pi_153987275
Hmm da's wel erg kort.
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:07:24 #77
445754 LadyPayton
pi_153987534
FIjn dat dit hier nu naar boven komt. Ons bod is geaccepteerd, en we zullen volgende week het voorlopig koopcontract ondertekenen. Nu zaten wij zelf te denken aan 6 weken voor de financiering.
Maar zoals ik dat hierboven lees is dat dus te kort.
We willen graag voor 1 september passeren.

Een starterslening is hier niet van toepassing, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt.
WIj doen dit zonder officiele hypotheekadviseur, we worden wel geadviseerd door een familielid die financieel adviseur is.

Gelukkig niks te verkopen, dus dat valt al mee.
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:13:11 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153987687
Ik had 6 weken, maar bestaande bouw en niks te verkopen.
pi_153987770
Denk dat 2 maanden normaal ook wel genoeg moet zijn. Maar de gemeente die de starterslening moet geven vertrouw ik niet op snelheid..alhoewel ik volgens mij lees dat dit binnen 3 weken duidelijk moet zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Snoepje5 op 01-07-2015 21:33:47 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:35:39 #80
244125 laziness
pi_153988290
Ja hier ook twee maanden.

Ik zou dat van die starterslening er expliciet in laten zetten als ontbindende voorwaarde!
pi_153988422
Geloof dat bij bestaande bouw het standaard zelfs vaak naar een maand is. Normaal gezien. Zou je met twee maanden echt wel uit moeten komen. Maargoed ik heb geen ervaring met startersleningen dus kan daar niks zinnigs over zeggen.
pi_153988770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:35 schreef laziness het volgende:
Ja hier ook twee maanden.

Ik zou dat van die starterslening er expliciet in laten zetten als ontbindende voorwaarde!
Ja inderdaad, daar ga ik morgen de makelaar eens over bellen. Hoeft niet persee de starterslening, zou de termijn ook naar 3 maanden kunnen verlengen. 2 vind ik erg kiele kiele.

Vooral nu de vakantieperiode nadert, ik heb geen idee of er dan zomaar 4 weken vertraging kan ontstaan in de financiering.

Belachelijk natuurlijk als ik straks 20k moet aftikken omdat de gemeente er 9 weken over doet om tot een besluit te komen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:03:29 #83
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153988987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik had 6 weken, maar bestaande bouw en niks te verkopen.
Wij ook. Uiteindelijk met 1 week moeten verlengen ivm trage verwerking van de ORV
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:05:05 #84
244125 laziness
pi_153989039
Bij ons stond er ook in bij afwijzing van twee geldverstrekkers. Of als ze alleen een hoger maandbedrag dan zoveel ¤ konden bieden.

Maar wijst de geldverstrekker af als de starterslening niet rond komt? Is dat aan elkaar gelinkt?
Want anders heb je straks wel een offerte van de bank en zegt de gemeente nee en ben je als nog de sjaak.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:05:32 #85
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989056
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, daar ga ik morgen de makelaar eens over bellen. Hoeft niet persee de starterslening, zou de termijn ook naar 3 maanden kunnen verlengen. 2 vind ik erg kiele kiele.

Vooral nu de vakantieperiode nadert, ik heb geen idee of er dan zomaar 4 weken vertraging kan ontstaan in de financiering.

Belachelijk natuurlijk als ik straks 20k moet aftikken omdat de gemeente er 9 weken over doet om tot een besluit te komen.
Ik zou de starterslening er juist wél duidelijk in op laten nemen, want het is echt een onderdeel om je hypotheek rond te krijgen.
pi_153989072
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou de starterslening er juist wél duidelijk in op laten nemen, want het is echt een onderdeel om je hypotheek rond te krijgen.
De financiering van de starterslening + hypotheek staat er ook in. Maar voor beiden geldt dus de 'standaard' termijn van 2 maanden.

Kostte het verlengen van deze ontbindende voorwaarden bij jou geld?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:06:33 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989081
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:05 schreef laziness het volgende:
Bij ons stond er ook in bij afwijzing van twee geldverstrekkers. Of als ze alleen een hoger maandbedrag dan zoveel ¤ konden bieden.

Maar wijst de geldverstrekker af als de starterslening niet rond komt? Is dat aan elkaar gelinkt?
Want anders heb je straks wel een offerte van de bank en zegt de gemeente nee en ben je als nog de sjaak.
Ja, daar zat ik ook over te denken.
Straks is de bank goed, geen lening bij de gemeente en zeggen ze; dan betaal je het maar zelf (en zien ze het dus niet als gehele afwijzing).
pi_153989110
Bij mij staat er trouwens ook in dat als het bruto maandbedrag hoger dan xxx wordt, er ontbonden kan worden (binnen 2 maanden dus). En die 2 maanden vind ik nogal kort.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:08:10 #89
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:06 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

De financiering van de starterslening + hypotheek staat er ook in. Maar voor beiden geldt dus de 'standaard' termijn van 2 maanden.

Kostte het verlengen van deze ontbindende voorwaarden bij jou geld?
Bij ons had de tegenpartij het op 6 weken gezet, maar zeiden ze al dat ze het niet op 2 weken oid stuk zouden lopen. Verlengen komt tegenwoordig wel vaker voor, dus dat lijkt mij geen (groot) probleem. Maar kan mij voorstellen dat ze met nieuwbouw strenger zijn als er bijvoorbeeld nog mensen op een wachtlijst staan.
pi_153989213
Zou je ook kunnen ontbinden op basis van financiering als je bijvoorbeeld na 1 maand en 29 dagen nog niets vernomen hebt mbt financiering? Of ben je dus verplicht dit bericht van gemeente / bank af te wachten?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:11:30 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153989278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Zou je ook kunnen ontbinden op basis van financiering als je bijvoorbeeld na 1 maand en 29 dagen nog niets vernomen hebt mbt financiering? Of ben je dus verplicht dit bericht van gemeente / bank af te wachten?
Ik denk niet dat je daarmee wegkomt, je zult afwijzingen nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:12:37 #92
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je op basis van "ik krijg het niet rond" gaat ontbinden moet je twee (althans dat was bij ons) afwijzingen laten zien. Ik neem dan aan dat je de bank/gemeente moet afwachten, anders heb je geen officiële 'afwijsbrief'.
Maar dat is mijn interpretatie :)
pi_153989416
Thanks. Wordt gewoon 3 maanden minstens dan. Beetje apart dat je dan afhankelijk van een gemeente bent en mocht de gemeente of de bank te laat reageren, dat je zo 10% vd koopsom moet neerleggen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:19:32 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Thanks. Wordt gewoon 3 maanden minstens dan. Beetje apart dat je dan afhankelijk van een gemeente bent en mocht de gemeente of de bank te laat reageren, dat je zo 10% vd koopsom moet neerleggen.
Of je neemt dan contact op met de makelaar / verkopende partij en legt de situatie uit & je vraagt om verlenging :)
pi_153989527
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Of je neemt dan contact op met de makelaar / verkopende partij en legt de situatie uit & je vraagt om verlenging :)
Ja ik durf daar niet van uit te gaan. Als ze lastig willen doen dan zeggen ze 'doen we niet' en kan ik 20k neerleggen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:21:11 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989547
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja ik durf daar niet van uit te gaan. Als ze lastig willen doen dan zeggen ze 'doen we niet' en kan ik 20k neerleggen.
Wat doe je als ze niet akkoord gaan met 3 maanden maar maximaal 2 maanden willen?
pi_153989650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wat doe je als ze niet akkoord gaan met 3 maanden maar maximaal 2 maanden willen?
Als ze dat niet doen dan weet ik ook dat ze niet in staan voor een verlenging na 2 maanden en dan gaat de koop niet door. Ik ben volledig afhankelijk van de gemeente en de bank.

Ik vind het belachelijk dat er zo'n korte termijn voor de financiering staat. Als ik nou met de gemeente kan regelen: 'binnen 2 maanden uitsluitsel anders ben je mij 20.000 schuldig' wil ik het best doen. Maar ik ga geen onnodig risico lopen. De gemeente zal dat laatste niet doen, maar ik zou dat wel moeten doen?
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:25:20 #98
244125 laziness
pi_153989672
Bij ons kon je in de overeenkomst de twee maanden niet oprekken!

Wel werd er gezegd dat een week of twee langer tzt het probleem niet was. Maar hypotheek adviseur en verkopende makelaar zaten in hetzelfde pand dus daar was veel contact en als de adviseur zegt het lukt wel maar het is druk is er geen probleem om er een weekje langer over te doen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:27:07 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153989715
Ik vind twee maanden best ruim :@ Het is ook om een beetje druk op de verstrekker te leggen. Anders heb je kans dat zij ook gewoon wachten met je aanvraag te beoordelen omdat ze lekker ruim de tijd hebben.

Misschien even met de gemeente bellen en vragen hoe snel het op dit moment gaat? Mits je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk. Snap je zorgen wel rondom de gemeente. De vakantie komt eraan en dan lijken gemeentes altijd op halve kracht te werken :')
pi_153989765
Twee maanden is mijn inziens niet kort.

Leg gewoon de situatie uit aan de makelaar en kijkt wat die te zeggen... Wie weet hebben ze er al vaker mee van doen gehad en is het paniek om niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')