Als ik moet afgaan op de verklaring van vier politieagenten of die van festivalgangers, krijgen de agenten het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:19 schreef KreKkeR het volgende:
Ik probeer absoluut niet te zeggen dat de agenten waar dit nieuwsbericht over gaat per definitie de aggressor waren. Enige wat ik wil aangeven is dat ook agenten fout kunnen zitten. Het zijn ook mensen.
Dat deel v/d gemeenschap dat dit doet is net zo simpel bezig als de groep FOK!kers waar ik het over heb ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Net zoals de Arubaanse gemeenschap dit het liefst op afkomst zou gooien, ook al heeft die afkomst helemaal nergens iets mee te maken.
Ik denk niet dat iemand hier blij is met de dood van deze meneer. Wat de oorzaak er ook van is: het is gewoon triest.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo kan ik dan ook stellen dat een hoop FOK!kers genot lijken te halen uit de boontje-komt-om-zijn-loontje gedachte.
Aangezien sommige mensen schijnen te denken agenten onfeilbare wezens zijn (om het even te chargeren) kom ik met een voorbeeld dat het tegendeel bewijst.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:38 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Als ik moet afgaan op de verklaring van vier politieagenten of die van festivalgangers, krijgen de agenten het voordeel van de twijfel.
Geen idee wat een willekeurig Amerikaanse voorbeeld van politiegeweld daarmee te maken heeft.
De hele Arubaanse gemeenschap, juist ja. Heb je ze gesproken?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Net zoals de Arubaanse gemeenschap dit het liefst op afkomst zou gooien, ook al heeft die afkomst helemaal nergens iets mee te maken.
Als je die term "beesten" zou gebruiken voor Arubanen dan zou je waarschijnlijk van het forum getrapt worden wegens racisme. Terecht ook, maar het maakt maar weer duidelijk dat je over politieagenten alles mag zeggen blijkbaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:36 schreef VeX- het volgende:
Gatver, stelletje beesten die agenten.
Al treft het slachtoffer ook enige blaam.
Lekker relevant.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien sommige mensen schijnen te denken agenten onfeilbare wezens zijn (om het even te chargeren) kom ik met een voorbeeld dat het tegendeel bewijst.
Die ga je nu zoeken?:Pquote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien sommige mensen schijnen te denken agenten onfeilbare wezens zijn (om het even te chargeren) kom ik met een voorbeeld dat het tegendeel bewijst.
Jij denkt dat de Nederlandse politie geen fouten kan maken?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je die term "beesten" zou gebruiken voor Arubanen dan zou je waarschijnlijk van het forum getrapt worden wegens racisme. Terecht ook, maar het maakt maar weer duidelijk dat je over politieagenten alles mag zeggen blijkbaar.
Horen ze ook te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
quote:DEN HAAG - Het is niet duidelijk wanneer de overleden Mitch Henriquez onwel werd. Eerder stelde het Openbaar Ministerie dat dat onderweg naar het bureau gebeurde. Dat trekt het OM nu in.
Henriquez werd zaterdagavond tijdens het festival Night at the Park in het Haagse Zuiderpark opgepakt door de politie. Hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had, waarop de politie hem overmeesterde. Onderweg naar het bureau werd hij onwel, stelde het OM zondagavond nog in een persbericht, kort voordat de man overleed.
'Inmiddels is er beeldmateriaal vanuit het park, daar lijkt er ook al iets aan de hand', zegt een woordvoerder van het OM. 'Daarom trekken we eerder getrokken conclusies in, om de Rijksrecherche zonder vooroordelen haar werk te laten doen.'
Geen wapen
Persofficier Wouter Bos vertelde maandagochtend op Radio West dat Henriquez niet over een wapen beschikte op het moment van zijn arrestatie.
Read more at http://www.omroepwest.nl/(...)#QJPSVzBrRyXjAemO.99
http://www.omroepwest.nl/(...)henriquez-onwel-gewo
Sorry hoor, maar volg je het nieuws wel eens en krijg je wel eens iets mee over dit soort onderzoeken? Ik heb veel klachten over de Nederlandse moraal maar niet over onze gewoonte voor "politiek correcte" nestbevuiling. Als er iets fout is gegaan dan komt dat wel naar boven en worden de daders gestraft. In een ander land misschien niet maar in Nederland wel. Ik heb veel klachten over dit land maar niet hierover. De Rijksrecherche is ook een compleet andere tak van sport dan de gewone politie.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Onderzoek door de Rijksrecherche. Die doen alleen WC-eend onderzoeken.
Uitslag is al bekend; de agenten handelden volgens protocol en Mitch had de agenten met de dood bedreigd, dus gewoon gevalletje pech voor de 'amokmaker'
Ik heb het over het woordgebruik van de betreffende reageerder. Uiteraard maakt de Nederlandse politie ook wel eens fouten.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Nederlandse politie geen fouten kan maken?
Maar dat dat hier het geval is denk je absoluut niet?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het over het woordgebruik van de betreffende reageerder. Uiteraard maakt de Nederlandse politie ook wel eens fouten.
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:29 schreef ook_gek het volgende:
3 hij heeft zich zo verzet bij zijn arrestatie dat de politie wel geweld moest gebruiken.
Geen idee. We gaan het meemaken.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dat dat hier het geval is denk je absoluut niet?
Arubanen kunnen zich ook beestachtog gedragen.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je die term "beesten" zou gebruiken voor Arubanen dan zou je waarschijnlijk van het forum getrapt worden wegens racisme. Terecht ook, maar het maakt maar weer duidelijk dat je over politieagenten alles mag zeggen blijkbaar.
Ik zie eigenlijk regelmatig vergelijkbare opmerkingen hier op FOK! hoor (meestal m.b.t. negers en moslims).quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je die term "beesten" zou gebruiken voor Arubanen dan zou je waarschijnlijk van het forum getrapt worden wegens racisme.
Waarom zou het feit dat ook agenten fouten kunnen maken niet relevant zijn?quote:
Je antwoord staat in je quote, alleen dat laat je hier weg of je hebt niet verder gelezen. Laat mij je even helpen.quote:
Heb jij alle agenten gesproken die nu als een racistische moordmachine worden weggezet?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef Aijmee het volgende:
[..]
De hele Arubaanse gemeenschap, juist ja. Heb je ze gesproken?
Waar precies concluderen politie en OM dit? (Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor)quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Zet Aijmee de agenten weg als racistische moordmachine?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij alle agenten gesproken die nu als een racistische moordmachine worden weggezet?
Op 0:18 van het filmpje waar ze op de man zitten hoor je de agent zeggen "arm op je rug en ik laat los" alleen dat doet de arrestand niet. Dat geeft in eerste gezicht aan dat hij niet lijkt mee te werken.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar precies concluderen politie en OM dit? (Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor)
Je stelt het eerst als feit, en dan zeg je dat je de politie gelooft, kennelijk om geen andere reden dan dat je ze wil geloven.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je antwoord staat in je quote, alleen dat laat je hier weg of je hebt niet verder gelezen. Laat mij je even helpen.
"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Nee, dat doet het niet.quote:Edit,
Op het filmpje waar ze boven op de man zitten hoor je de politie zeggen "arm op je rug dan laat ik los" is te horen op 0:18 van het filmpje. Dat bevestigt het verzet bij arrestatie.
Ja maar ik heb het nu niet over jouw conclusie maar over de conclusie van politie en OM waar jij het over had.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Op 0:18 van het filmpje waar ze op de man zitten hoor je de agent zeggen "arm op je rug en ik laat los" alleen dat doet de arrestand niet. Dat geeft in eerste gezicht aan dat hij niet lijkt mee te werken.
Lijkt me een vrij onzinnige vergelijking gezien de taken die een agent heeft en de taken v/d gewone burger.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als een burger of burgers dit gedaan zou hebben i.p.v. agenten zou het ........
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het nu niet over jouw conclusie maar over de conclusie van politie en OM waar jij het over had.
Uhuh, ze kwamen net al terug van een eerdere berichtgeving.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.
http://www.omroepwest.nl/(...)k-den-haag-overleden
En als het verzet verhaal niet klopt zullen ze dat ook rectificeren. Of moeten we nu meteen maar alles negeren wat het OM zegt?quote:Op maandag 29 juni 2015 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhuh, ze kwamen net al terug van een eerdere berichtgeving.
Hoor jij hem dat zeggen dan? Waarom er gelijk van uitgaan dat hij ook gebruikt heeft?quote:Op maandag 29 juni 2015 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Zo te lezen zal ie wel stijf gestaan hebben van de drugs. Beetje stress veroorzaakt door de politie erbij en dan krijg je hartfalen. We zullen het vast nog wel horen dan.
Maar om nou de politie de schuld hiervan te geven terwijl hij loopt te roepen dat hij een wapen heeft...
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:54 schreef LazyDave het volgende:
Hij moet dan toch iets (lelijks) hebben gezegd tegen de agenten, voordat hij wegliep en de politieagenten bij hem in de rug sprongen?
en:quote:"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Geen andere keus houdt dat ze op alle vlakken dus genoodzaakt waren te handelen hoe ze dit hebben gedaan. Oftewel, het kon niet anders, dan met het geweld dat nu gebruikt is.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.
http://www.omroepwest.nl/(...)k-den-haag-overleden
Wtf.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.
Wtf denkt zo een neger wel niet door weg te draaien.
Nee maar zomaar geloven zou ik in dit geval ook niet meer doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als het verzet verhaal niet klopt zullen ze dat ook rectificeren. Of moeten we nu meteen maar alles negeren wat het OM zegt?
Snap ook niet waarom mensen dat denken.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoor jij hem dat zeggen dan? Waarom er gelijk van uitgaan dat hij ook gebruikt heeft?
Enige wat ik mij kan bedenken is dat er nogal wat paniek was onder de agenten, toen ze merkte dat hij geen hartslag meer had. En omdat er een hele groep omheen staat te schreeuwen, zullen ze wel gedacht hebben de persoon op die locatie geen hulp te verlenen, omdat dan helemaal de beer los is, en de hulpverleners hun werk niet kunnen doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:33 schreef JaneDoe het volgende:
in dat tweede filmpje zie je die agenten duidelijk overleggen en voelen naar een hartslag en om zich heen kijken voordat ze besluiten om die bewusteloze man t busje in te slepen...waarom hebben ze niet gewoon daar gewacht op een ambulance?
Dat het politieapparaat machtsgeile autoritaire mannen aantrekt, heb je misschien wel gelijk in. Echte gevoeligheid en medeleven hoef je tijdens een arrestatie niet te verwachten.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.
Wtf denkt zo een neger wel niet door weg te draaien.
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef Fokker89 het volgende:
Maargoed, omstanders moeten gewoon lekker normaal doen, en doorlopen bij een aanhouding, als er 50 man omheen zich staan te bemoeien en te schreeuwen, kan ik mij voorstellen dat je daar niet wilt overgaan op reanimatie.
Zo veel waarheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.
Ja, lekker met z'n alle eromheen staan schreeuwen, daar bereik je echt niks mee, dan kun je nog beter filmen en achteraf een klacht indienen. Agenten zijn ook mensen, en als er zoveel mensen omheen staan te schreeuwen krijgen die het ook wel eens benauwd.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.
Laatst zag ik een filmpje van agenten die 2 mannen aanhielden. Een van de agenten lag met zijn arm om de nek een van de arrestanten te wurgen. Omdat omstanders riepen dat hij werd gewurgd liet hij gelukkig een beetje los.quote:
Dat begrijp ik helemaal. Maar doorlopen en net doen alsof er niks gebeurd lijkt mij niet zo'n goed plan.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:49 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n alle eromheen staan schreeuwen, daar bereik je echt niks mee, dan kun je nog beter filmen en achteraf een klacht indienen. Agenten zijn ook mensen, en als er zoveel mensen omheen staan te schreeuwen krijgen die het ook wel eens benauwd.
dus dan liever gaan slepen met een hulpbehoevende bewusteloze en achteraf liegen dat hij in de bus pas onwel werdquote:Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef Fokker89 het volgende:
Ik geloof best wel dat deze man niet zomaar aangehouden is, mij hebben ze ook nog nooit zomaar aangehouden.
[..]
Enige wat ik mij kan bedenken is dat er nogal wat paniek was onder de agenten, toen ze merkte dat hij geen hartslag meer had. En omdat er een hele groep omheen staat te schreeuwen, zullen ze wel gedacht hebben de persoon op die locatie geen hulp te verlenen, omdat dan helemaal de beer los is, en de hulpverleners hun werk niet kunnen doen.
Neemt natuurlijk niet weg dat dit een vreemde actie is. Was desnoods in de ME bus al begonnen met reanimeren, maar dit slaat natuurlijk alles. Dit gaat voor de agenten ook nog wel een staartje krijgen mag ik hopen.
Maargoed, omstanders moeten gewoon lekker normaal doen, en doorlopen bij een aanhouding, als er 50 man omheen zich staan te bemoeien en te schreeuwen, kan ik mij voorstellen dat je daar niet wilt overgaan op reanimatie.
Als je gewoon meewerkt tijdens een arrestatie, dan mag je 9 van de 10 keer nog ongeboeid meelopen naar de politieauto ook. Als je zelf gaat lopen stoeien dan mag er van mij best wat geweld worden gebruikt.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Laatst zag ik een filmpje van agenten die 2 mannen aanhielden. Een van de agenten lag met zijn arm om de nek een van de arrestanten te wurgen. Omdat omstanders riepen dat hij werd gewurgd liet hij gelukkig een beetje los.
Ik zeg toch ook niet dat ik dit goedkeur?quote:Op maandag 29 juni 2015 13:53 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dus dan liever gaan slepen met een hulpbehoevende bewusteloze en achteraf liegen dat hij in de bus pas onwel werd
dat voorkomt idd een hoop problemen
Mensen vergeten nog wel eens dat politieagenten ook maar mensen zijn en vaak ook de wijsheid niet in pacht hebben. Hier in Utrecht gebeurt het ook vrij regelmatig dat agenten liever iets te veel geweld gebruiken dan iets te weinig.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Laatst zag ik een filmpje van agenten die 2 mannen aanhielden. Een van de agenten lag met zijn arm om de nek een van de arrestanten te wurgen. Omdat omstanders riepen dat hij werd gewurgd liet hij gelukkig een beetje los.
Iemand wurgen?quote:Op maandag 29 juni 2015 13:54 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Als je gewoon meewerkt tijdens een arrestatie, dan mag je 9 van de 10 keer nog ongeboeid meelopen naar de politieauto ook. Als je zelf gaat lopen stoeien dan mag er van mij best wat geweld worden gebruikt.
Dat filmpje heb ik ook gezien, en die gast deed zelf ontzettend moeilijk. Daarbij waren het maar 2 agenten, 2 arrestanten, en beide lopen ze agressief te doen. Dan moet je toch wat.
Ze hebben instrumenten geleerd om mensen uit te schakelen, dat daarbij iemand wel eens overlijdt: boeieeeeeeeeee.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:44 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Dat het politieapparaat machtsgeile autoritaire mannen aantrekt, heb je misschien wel gelijk in. Echte gevoeligheid en medeleven hoef je tijdens een arrestatie niet te verwachten.
Daarom, omdat zij mensen zijn vind het ik belangrijk dat er kritisch naar hen gekeken moet worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mensen vergeten nog wel eens dat politieagenten ook maar mensen zijn en vaak ook de wijsheid niet in pacht hebben. Hier in Utrecht gebeurt het ook vrij regelmatig dat agenten liever iets te veel geweld gebruiken dan iets te weinig.
Nee hoor. Hunnie zijn agenten en mogen slaan en schoppen wanneer se wille.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarom, omdat zij mensen zijn vind het ik belangrijk dat er kritisch naar hen gekeken moet worden.
En die mening deel ik voor de volle 100%. Samen met het feit (wat ik al voorbij heb zien komen) dat de politie vaak wel een slag mensen aantrekt, ben ik altijd een beetje bang voor de lui die altijd maar roepen dat de politie meer macht en autoriteit moet krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarom, omdat zij mensen zijn vind het ik belangrijk dat er kritisch naar hen gekeken moet worden.
Ik denk nog steeds dat de meeste mensen agent worden om een positief verschil te maken maar dat zou best naïef kunnen zijnquote:Op maandag 29 juni 2015 13:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En die mening deel ik voor de volle 100%. Samen met het feit (wat ik al voorbij heb zien komen) dat de politie vaak wel een slag mensen aantrekt, ben ik altijd een beetje bang voor de lui die altijd maar roepen dat de politie meer macht en autoriteit moet krijgen.
Er zijn waarschijnlijk genoeg zaken te bedenken die jou niet zijn overkomen maar iemand anders wel, zonder dat de ander het zelf had veroorzaakt. Er is ook nog zoiets als toeval/pech.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
Toch vreemd dat ik nog nooit in elkaar geslagen ben door de politie...
Ik ben een vriendelijke jongen die nooit een vlieg kwaad doet en altijd alleen maar rustig een biertje staat te drinken.
Zet je toch aan het denken. Ik val kennelijk perfect in het signalement van de gemiddelde door onnodig politiegeweld omgebrachte persoon
aparte conclusie ditquote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Het merendeel heeft dus liever dat de politie vriendelijk vraagt of een arrestant mee wil, en zo niet, dat hij maar weg moet kunnen lopen.
Ook daar kan men best in doorslaan natuurlijk. Desalniettemin moet er gewoon een goede controlle zijn, waardoor agenten zelf genoodzaakt zijn na te denken wat al dan niet proportioneel is.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat de meeste mensen agent worden om een positief verschil te maken maar dat zou best naïef kunnen zijn
Grappig hoe jij dit eruit haalt.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Het merendeel heeft dus liever dat de politie vriendelijk vraagt of een arrestant mee wil, en zo niet, dat hij maar weg moet kunnen lopen.
Lekker zwart-wit ditquote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Ik heb gewoon liever dat arrestanten hun arrestatie overleven...quote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Ja, als iemand met een knietje op de grond wordt gelegd is het voor vele al geweld en kutagenten ditdat.quote:
Zal vast. Maar macht verandert je snel hoor als je niet stevig in je schoenen staat.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat de meeste mensen agent worden om een positief verschil te maken maar dat zou best naïef kunnen zijn
Dat ben ik het dan ook mee eens.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon liever dat arrestanten hun arrestatie overleven...
en dat haal je uit de reacties in dit topic??quote:Op maandag 29 juni 2015 14:04 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, als iemand met een knietje op de grond wordt gelegd is het voor vele al geweld en kutagenten ditdat.
Heeft overigens niet met deze situatie te maken. Maar over het algemeen.
Mens. Je moet capabele mensen in dienst nemen die weten wanneer geweld te gebruiken en daar kalm mee om kunnen gaan zonder zich als baviaan te gedragen en geen situaties kunnen inschatten.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Wat heeft dat te maken met deze situatie?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:04 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, als iemand met een knietje op de grond wordt gelegd is het voor vele al geweld en kutagenten ditdat.
Heeft overigens niet met deze situatie te maken. Maar over het algemeen.
Ik had het over de reacties boven mijquote:Op maandag 29 juni 2015 14:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met deze situatie?
Lekker meelopen en politieauto's in de fik stekenquote:Op maandag 29 juni 2015 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmmm.
https://www.facebook.com/events/863094380406688/
Goed geregeld. Als er dan vanavond zo'n opgewonden standje een knuppel in zijn nek krijgt kun je meteen weer succesvol de D-kaart trekken.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmmm.
https://www.facebook.com/events/863094380406688/
Wat goed van jou dat je dat nu al weet. Er is overduidelijk een expert in het huis.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:12 schreef videonatic het volgende:
Hier zijn heel duidelijk fouten gemaakt door de politie.
Er is een persoon overleden he? Een man, een mens, een zoon, partner. Kun je begrijpen dat die nabestaanden pijn ervaren? In shock zijn? Waarschijnlijk ongeloof ervaren, gezien de politie binnen 24u al met een verhaal komt die naar later blijkt niet eens klopt?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lekker meelopen en politieauto's in de fik steken
quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je dat nu al weet. Er is overduidelijk een expert in het huis.
Maar als het zo is, dan zal de RR/het OM op korte termijn ongetwijfeld dezelfde conclusie trekken.
Gaat het toevallig om deze video?quote:Op maandag 29 juni 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen kwaad kunnen zijn ja, en nabestaanden vooral.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Er is een persoon overleden he? Een man, een mens, een zoon, partner. Kun je begrijpen dat die nabestaanden pijn ervaren? In shock zijn? Waarschijnlijk ongeloof ervaren, gezien de politie binnen 24u al met een verhaal komt die naar later blijkt niet eens klopt?
Snap je dat deze mensen troost zoeken en een duidelijke nee willen tonen aan agenten die dit op hun geweten hebben?
Toon die mensen wat respect man. Doe niet alsof dit uitschot is.
laten we hopen op hun eerlijkheid iddquote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je dat nu al weet. Er is overduidelijk een expert in het huis.
Maar als het zo is, dan zal de RR/het OM op korte termijn ongetwijfeld dezelfde conclusie trekken.
Nee, want die zijn begonnen met een heuse doofpot campagne.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
Als dat gebeurt, zullen we dan nu vast afspreken dat we daar allemaal de politie de schuld van gaan geven?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Fokker89 het volgende:
Let maar op, de pleuris breekt daar vanavond uit.
Dat is natuurlijk allang besloten.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, zullen we dan nu vast afspreken dat we daar allemaal de politie de schuld van gaan geven?
Een probleem hierbij is dat de RR en het OM niet altijd eerlijk zijn en ook rekening houden met damage control. Het OM betaald zware criminelen ook goed belastingsgeld om elkaar te laten verlinken in sommige zaken. Hun conclusie naar de media en het publiek is niet altijd goud.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, zullen we dan nu vast afspreken dat we daar allemaal de politie de schuld van gaan geven?
doe niet zo triestquote:
Nee. Geen idee ook waar ik dat filmpje heb gezien. Was denk ik ergens in Amsterdam op straat.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:14 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Gaat het toevallig om deze video?
http://www.geenstijl.nl/m(...)rtrijders_verro.html
Nee, mensen die die vent voor geen ene meter kennen, en dan gezellig mee gaan doen omdat ze een hekel hebben aan de politie, en dit als een mooie aanleiding zien om te rellen.quote:
Ze willen een tegengeluid laten, horen. Jij met je pleuris. Alsof die mensen daar aan denken.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen kwaad kunnen zijn ja, en nabestaanden vooral.
Alleen om nou mensen via facebook op te roepen...
Let maar op, de pleuris breekt daar vanavond uit.
http://viraalvandaag.com/(...)en-laat-hem-stikken/quote:Op maandag 29 juni 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Geen idee ook waar ik dat filmpje heb gezien. Was denk ik ergens in Amsterdam op straat.
Nee, de mensen die de actie goedbedoeld opzetten waarschijnlijk niet. Maar er komt altijd volk op af om te rellen, en dat zullen er meer zijn dan mensen die ook maar iets om die man of het standpunt geven.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze willen een tegengeluid laten, horen. Jij met je pleuris. Alsof die mensen daar aan denken.
We zullen zien.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze willen een tegengeluid laten, horen. Jij met je pleuris. Alsof die mensen daar aan denken.
Deze ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
http://viraalvandaag.com/(...)en-laat-hem-stikken/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |