Waar precies concluderen politie en OM dit? (Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor)quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Zet Aijmee de agenten weg als racistische moordmachine?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij alle agenten gesproken die nu als een racistische moordmachine worden weggezet?
Op 0:18 van het filmpje waar ze op de man zitten hoor je de agent zeggen "arm op je rug en ik laat los" alleen dat doet de arrestand niet. Dat geeft in eerste gezicht aan dat hij niet lijkt mee te werken.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar precies concluderen politie en OM dit? (Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor)
Je stelt het eerst als feit, en dan zeg je dat je de politie gelooft, kennelijk om geen andere reden dan dat je ze wil geloven.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je antwoord staat in je quote, alleen dat laat je hier weg of je hebt niet verder gelezen. Laat mij je even helpen.
"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Nee, dat doet het niet.quote:Edit,
Op het filmpje waar ze boven op de man zitten hoor je de politie zeggen "arm op je rug dan laat ik los" is te horen op 0:18 van het filmpje. Dat bevestigt het verzet bij arrestatie.
Ja maar ik heb het nu niet over jouw conclusie maar over de conclusie van politie en OM waar jij het over had.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Op 0:18 van het filmpje waar ze op de man zitten hoor je de agent zeggen "arm op je rug en ik laat los" alleen dat doet de arrestand niet. Dat geeft in eerste gezicht aan dat hij niet lijkt mee te werken.
Lijkt me een vrij onzinnige vergelijking gezien de taken die een agent heeft en de taken v/d gewone burger.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als een burger of burgers dit gedaan zou hebben i.p.v. agenten zou het ........
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het nu niet over jouw conclusie maar over de conclusie van politie en OM waar jij het over had.
Uhuh, ze kwamen net al terug van een eerdere berichtgeving.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.
http://www.omroepwest.nl/(...)k-den-haag-overleden
En als het verzet verhaal niet klopt zullen ze dat ook rectificeren. Of moeten we nu meteen maar alles negeren wat het OM zegt?quote:Op maandag 29 juni 2015 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhuh, ze kwamen net al terug van een eerdere berichtgeving.
Hoor jij hem dat zeggen dan? Waarom er gelijk van uitgaan dat hij ook gebruikt heeft?quote:Op maandag 29 juni 2015 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Zo te lezen zal ie wel stijf gestaan hebben van de drugs. Beetje stress veroorzaakt door de politie erbij en dan krijg je hartfalen. We zullen het vast nog wel horen dan.
Maar om nou de politie de schuld hiervan te geven terwijl hij loopt te roepen dat hij een wapen heeft...
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:54 schreef LazyDave het volgende:
Hij moet dan toch iets (lelijks) hebben gezegd tegen de agenten, voordat hij wegliep en de politieagenten bij hem in de rug sprongen?
en:quote:"En ja ik geloof politie en openbaar ministerie dat de agenten geen andere keus hadden wegens verzet bij arrestatie."
Geen andere keus houdt dat ze op alle vlakken dus genoodzaakt waren te handelen hoe ze dit hebben gedaan. Oftewel, het kon niet anders, dan met het geweld dat nu gebruikt is.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
"Omdat de man zich tegen zijn aanhouding verzette, gebruikte de politie geweld om hem naar het politiebureau te kunnen brengen, aldus het OM.
http://www.omroepwest.nl/(...)k-den-haag-overleden
Wtf.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.
Wtf denkt zo een neger wel niet door weg te draaien.
Nee maar zomaar geloven zou ik in dit geval ook niet meer doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als het verzet verhaal niet klopt zullen ze dat ook rectificeren. Of moeten we nu meteen maar alles negeren wat het OM zegt?
Snap ook niet waarom mensen dat denken.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoor jij hem dat zeggen dan? Waarom er gelijk van uitgaan dat hij ook gebruikt heeft?
Enige wat ik mij kan bedenken is dat er nogal wat paniek was onder de agenten, toen ze merkte dat hij geen hartslag meer had. En omdat er een hele groep omheen staat te schreeuwen, zullen ze wel gedacht hebben de persoon op die locatie geen hulp te verlenen, omdat dan helemaal de beer los is, en de hulpverleners hun werk niet kunnen doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:33 schreef JaneDoe het volgende:
in dat tweede filmpje zie je die agenten duidelijk overleggen en voelen naar een hartslag en om zich heen kijken voordat ze besluiten om die bewusteloze man t busje in te slepen...waarom hebben ze niet gewoon daar gewacht op een ambulance?
Dat het politieapparaat machtsgeile autoritaire mannen aantrekt, heb je misschien wel gelijk in. Echte gevoeligheid en medeleven hoef je tijdens een arrestatie niet te verwachten.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Politie agenten zijn vaak losers met een mbo-3 opleiding die gekleed in dat domme pakje ineens macht ervaren. Daarom zie je die agenten ook vaak lelijk zijn en dik. Het trekt bepaalde machtsgeile types aan. Eindelijk mensen die naar ze luisteren.
Wtf denkt zo een neger wel niet door weg te draaien.
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef Fokker89 het volgende:
Maargoed, omstanders moeten gewoon lekker normaal doen, en doorlopen bij een aanhouding, als er 50 man omheen zich staan te bemoeien en te schreeuwen, kan ik mij voorstellen dat je daar niet wilt overgaan op reanimatie.
Zo veel waarheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.
Ja, lekker met z'n alle eromheen staan schreeuwen, daar bereik je echt niks mee, dan kun je nog beter filmen en achteraf een klacht indienen. Agenten zijn ook mensen, en als er zoveel mensen omheen staan te schreeuwen krijgen die het ook wel eens benauwd.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat als er sprake is van onterecht geweld mensen zich ermee bemoeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |