abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153924748
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Zo veel waarheid.
Laatst zag ik een filmpje van agenten die 2 mannen aanhielden. Een van de agenten lag met zijn arm om de nek een van de arrestanten te wurgen. Omdat omstanders riepen dat hij werd gewurgd liet hij gelukkig een beetje los.
pi_153924764
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:49 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, lekker met z'n alle eromheen staan schreeuwen, daar bereik je echt niks mee, dan kun je nog beter filmen en achteraf een klacht indienen. Agenten zijn ook mensen, en als er zoveel mensen omheen staan te schreeuwen krijgen die het ook wel eens benauwd.
Dat begrijp ik helemaal. Maar doorlopen en net doen alsof er niks gebeurd lijkt mij niet zo'n goed plan.
pi_153924812
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef Fokker89 het volgende:
Ik geloof best wel dat deze man niet zomaar aangehouden is, mij hebben ze ook nog nooit zomaar aangehouden.

[..]

Enige wat ik mij kan bedenken is dat er nogal wat paniek was onder de agenten, toen ze merkte dat hij geen hartslag meer had. En omdat er een hele groep omheen staat te schreeuwen, zullen ze wel gedacht hebben de persoon op die locatie geen hulp te verlenen, omdat dan helemaal de beer los is, en de hulpverleners hun werk niet kunnen doen.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit een vreemde actie is. Was desnoods in de ME bus al begonnen met reanimeren, maar dit slaat natuurlijk alles. Dit gaat voor de agenten ook nog wel een staartje krijgen mag ik hopen.

Maargoed, omstanders moeten gewoon lekker normaal doen, en doorlopen bij een aanhouding, als er 50 man omheen zich staan te bemoeien en te schreeuwen, kan ik mij voorstellen dat je daar niet wilt overgaan op reanimatie.
dus dan liever gaan slepen met een hulpbehoevende bewusteloze en achteraf liegen dat hij in de bus pas onwel werd

dat voorkomt idd een hoop problemen
pi_153924837
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Laatst zag ik een filmpje van agenten die 2 mannen aanhielden. Een van de agenten lag met zijn arm om de nek een van de arrestanten te wurgen. Omdat omstanders riepen dat hij werd gewurgd liet hij gelukkig een beetje los.
Als je gewoon meewerkt tijdens een arrestatie, dan mag je 9 van de 10 keer nog ongeboeid meelopen naar de politieauto ook. Als je zelf gaat lopen stoeien dan mag er van mij best wat geweld worden gebruikt.

Dat filmpje heb ik ook gezien, en die gast deed zelf ontzettend moeilijk. Daarbij waren het maar 2 agenten, 2 arrestanten, en beide lopen ze agressief te doen. Dan moet je toch wat.
pi_153924857
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:53 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dus dan liever gaan slepen met een hulpbehoevende bewusteloze en achteraf liegen dat hij in de bus pas onwel werd

dat voorkomt idd een hoop problemen
Ik zeg toch ook niet dat ik dit goedkeur?

Ik kan me alleen wel indenken hoe dat gaat op zo'n moment.
pi_153924859
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mensen vergeten nog wel eens dat politieagenten ook maar mensen zijn en vaak ook de wijsheid niet in pacht hebben. Hier in Utrecht gebeurt het ook vrij regelmatig dat agenten liever iets te veel geweld gebruiken dan iets te weinig.
pi_153924863
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:54 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Als je gewoon meewerkt tijdens een arrestatie, dan mag je 9 van de 10 keer nog ongeboeid meelopen naar de politieauto ook. Als je zelf gaat lopen stoeien dan mag er van mij best wat geweld worden gebruikt.

Dat filmpje heb ik ook gezien, en die gast deed zelf ontzettend moeilijk. Daarbij waren het maar 2 agenten, 2 arrestanten, en beide lopen ze agressief te doen. Dan moet je toch wat.
Iemand wurgen?
pi_153924874
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:44 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Dat het politieapparaat machtsgeile autoritaire mannen aantrekt, heb je misschien wel gelijk in. Echte gevoeligheid en medeleven hoef je tijdens een arrestatie niet te verwachten.
Ze hebben instrumenten geleerd om mensen uit te schakelen, dat daarbij iemand wel eens overlijdt: boeieeeeeeeeee.
hup suggestieve mediabericht de wereld in en mensen hebben hun mening al klaar. Hoe the fuck kunnen mensen al oordelen dat dit vast een junk is of iig dat hij drugs heeft gebruikt?

Nederlandse agenten zijn lachwekkend.
pi_153924882
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Mensen vergeten nog wel eens dat politieagenten ook maar mensen zijn en vaak ook de wijsheid niet in pacht hebben. Hier in Utrecht gebeurt het ook vrij regelmatig dat agenten liever iets te veel geweld gebruiken dan iets te weinig.
Daarom, omdat zij mensen zijn vind het ik belangrijk dat er kritisch naar hen gekeken moet worden.
pi_153924911
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Iemand wurgen?
Dat viel volgens mij wel mee.
pi_153924917
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daarom, omdat zij mensen zijn vind het ik belangrijk dat er kritisch naar hen gekeken moet worden.
Nee hoor. Hunnie zijn agenten en mogen slaan en schoppen wanneer se wille.
pi_153924935
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat viel volgens mij wel mee.
Totdat het te laat is :P
pi_153924942
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En die mening deel ik voor de volle 100%. Samen met het feit (wat ik al voorbij heb zien komen) dat de politie vaak wel een slag mensen aantrekt, ben ik altijd een beetje bang voor de lui die altijd maar roepen dat de politie meer macht en autoriteit moet krijgen.
pi_153924982
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En die mening deel ik voor de volle 100%. Samen met het feit (wat ik al voorbij heb zien komen) dat de politie vaak wel een slag mensen aantrekt, ben ik altijd een beetje bang voor de lui die altijd maar roepen dat de politie meer macht en autoriteit moet krijgen.
Ik denk nog steeds dat de meeste mensen agent worden om een positief verschil te maken maar dat zou best naïef kunnen zijn :P
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:01 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153924990
quote:
6s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
Toch vreemd dat ik nog nooit in elkaar geslagen ben door de politie...

Ik ben een vriendelijke jongen die nooit een vlieg kwaad doet en altijd alleen maar rustig een biertje staat te drinken.

Zet je toch aan het denken. Ik val kennelijk perfect in het signalement van de gemiddelde door onnodig politiegeweld omgebrachte persoon :7
Er zijn waarschijnlijk genoeg zaken te bedenken die jou niet zijn overkomen maar iemand anders wel, zonder dat de ander het zelf had veroorzaakt. Er is ook nog zoiets als toeval/pech.

Dus zo heel vreemd is het niet.
Krekker is de bom!
pi_153925037
Het merendeel heeft dus liever dat de politie vriendelijk vraagt of een arrestant mee wil, en zo niet, dat hij maar weg moet kunnen lopen.
pi_153925056
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
Het merendeel heeft dus liever dat de politie vriendelijk vraagt of een arrestant mee wil, en zo niet, dat hij maar weg moet kunnen lopen.
aparte conclusie dit
pi_153925069
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat de meeste mensen agent worden om een positief verschil te maken maar dat zou best naïef kunnen zijn :P
Ook daar kan men best in doorslaan natuurlijk. Desalniettemin moet er gewoon een goede controlle zijn, waardoor agenten zelf genoodzaakt zijn na te denken wat al dan niet proportioneel is.
pi_153925085
quote:
Grappig hoe jij dit eruit haalt.
  maandag 29 juni 2015 @ 14:03:33 #170
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153925093
quote:
Lekker zwart-wit dit :')
Krekker is de bom!
pi_153925106
quote:
Ik heb gewoon liever dat arrestanten hun arrestatie overleven...
pi_153925114
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:02 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

aparte conclusie dit
Ja, als iemand met een knietje op de grond wordt gelegd is het voor vele al geweld en kutagenten ditdat.

Heeft overigens niet met deze situatie te maken. Maar over het algemeen.
pi_153925123
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zal vast. Maar macht verandert je snel hoor als je niet stevig in je schoenen staat.

Als ik die scharminkels tegen een grote neger tekeer zie gaan kan ik alleen maar man man man denken.
|:(
pi_153925125
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon liever dat arrestanten hun arrestatie overleven...
Dat ben ik het dan ook mee eens.
pi_153925140
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:04 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, als iemand met een knietje op de grond wordt gelegd is het voor vele al geweld en kutagenten ditdat.

Heeft overigens niet met deze situatie te maken. Maar over het algemeen.
en dat haal je uit de reacties in dit topic??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')