Een hotel boeken daarvoorquote:Op maandag 29 juni 2015 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb ook liever warmte zonder zon. Persoonlijk houd ik wel van drukkende warmte, maar van de zon krijg ik koppijn en het is de zon die mijn huis opwarmt tot temperaturen van meer dan 30 graden.
Airconditioning is vast nergens meer te krijgen. Bij lang aanhoudende hitte overweeg ik een hotel te boeken.
Als ik daarmee kan voorkomen om een hele week in 34 graden te slapen, dan graag.quote:
dom mens je kunt zoveel van die emo's gebruiken als je wilt maar het is wel zoquote:
Is het in een hotel minder warm dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb ook liever warmte zonder zon. Persoonlijk houd ik wel van drukkende warmte, maar van de zon krijg ik koppijn en het is de zon die mijn huis opwarmt tot temperaturen van meer dan 30 graden.
Airconditioning is vast nergens meer te krijgen. Bij lang aanhoudende hitte overweeg ik een hotel te boeken.
Als je een kamer met airco regelt is het natuurlijk minder warmquote:
Het is een optie als je er echt niet tegen kan.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je een kamer met airco regelt is het natuurlijk minder warmAnders kan ik net zo goed thuis blijven, ja.
Nou ja, deze winter maar vast een airco regelen voor volgend jaar. Verhuizen is voorlopig nog geen optie.
Inderdaad, ik zie nog altijd nergens voorspellingen voor boven de 35.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:56 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
39/40 graden m'n reet. Stom gehype.
quote:Op zondag 28 juni 2015 20:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]SPOILER: eitje bakkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
weer.nl voorspelt voor zaterdag 37 graden in NO Twente.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zie nog altijd nergens voorspellingen voor boven de 35.
Wél zie ik een kans op een landelijke hittegolf van minstens 10 dagen.![]()
Goede tip!quote:Op maandag 29 juni 2015 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Als je huis warm is en je hebt geen airco maar wel een redelijke verplaatsbare ventilator, zet deze dan niet naast je bank om je lichaam te koelen maar plaats deze naar buiten gericht voor een raam of deur welke op een kier staat. De warmste lucht wordt dan verdreven
Goede tip, thanksquote:Op maandag 29 juni 2015 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Als je huis warm is en je hebt geen airco maar wel een redelijke verplaatsbare ventilator, zet deze dan niet naast je bank om je lichaam te koelen maar plaats deze naar buiten gericht voor een raam of deur welke op een kier staat. De warmste lucht wordt dan verdreven
Zaterdag:quote:Op maandag 29 juni 2015 10:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
weer.nl voorspelt voor zaterdag 37 graden in NO Twente.
Dit inderdaad, in Nevada leken de temperaturen van ruim 40+ beter te doen dan 30+ hier in Nederland.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zonder al te hoge luchtvochtigheid is dat prima uit te houden.
This is gonna hurtquote:
Bedankt, daar was ik anders nooit opgekomen.quote:Het RIVM adviseert in het plan onder meer om voldoende water te drinken, dunne kleding te dragen, lichamelijke inspanning 's middags (op het heetst van de dag) te beperken en in de schaduw te blijven.
Ideaal weer om te trainen voor de 4Daagse.quote:
Echt he. Gelukkig zijn er ambtenaren die voor ons nadenken, want anders gaan we allemaal dood.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Bedankt, daar was ik anders nooit opgekomen.
quote:Op zondag 28 juni 2015 18:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Met 30 graden ga ik gerust nog een rondje Zuid Limburg fietsen op de racefiets, dat zal ik ook nog doen bij 35 graden. Mijn haar zit dan in een stevige knot.![]()
Wielrennen doe ik het liefst boven de 25 graden.
En dan tegen zonsondergang wandelen in het Hakuna bos met een zomerjurkje aan en mijn haar in een zomervlecht.
twitter:NUnl twitterde op maandag 29-06-2015 om 11:38:40Update: Nationaal Hitteplan dinsdag van kracht http://t.co/qbRydYtP39 reageer retweet
quote:Nationaal Hitteplan dinsdag van kracht
Het Nationaal Hitteplan, dat gezondheidsproblemen bij kwetsbare groepen moet beperken als het erg warm wordt, treedt dinsdag in werking.
Dat laat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) maandag weten.
Voor de komende dagen worden tropische temperaturen verwacht in Nederland. Vanaf woensdag kan het vier dagen lang boven de 30 graden worden.
''Het is nog maar een verwachting, we houden samen met het KNMI de temperaturen nauwlettend in de gaten'', aldus een woordvoerder maandag.
Extra kwetsbaar
Ouderen, mensen in zorginstellingen, chronisch zieken en mensen met overgewicht zijn extra kwetsbaar bij hoge temperaturen.
Het RIVM adviseert in het plan onder meer om voldoende water te drinken, dunne kleding te dragen, lichamelijke inspanning 's middags (op het heetst van de dag) te beperken en in de schaduw te blijven.
Het hitteplan wordt door het RIVM in werking gesteld zodra voor ten minste vier achtereenvolgende dagen een maximumtemperatuur boven de 27 graden wordt verwacht.
http://www.nu.nl/algemeen(...)sdag-van-kracht.html
quote:Op zondag 28 juni 2015 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
Zonder al te hoge luchtvochtigheid is dat prima uit te houden.
quote:Op zondag 28 juni 2015 12:23 schreef Simterklaas het volgende:
Dat zou kunnen, maar niet hier. Vergeet niet dat het hier altijd broeierig heet is, wat in veel warme landen niet is.
quote:Op zondag 28 juni 2015 12:24 schreef ieniminimuis het volgende:
35 tot 40 graden op de droge Afrikaanse savanne is toch echt iets heel anders dan 35 tot 40 graden in NL.
quote:Op zondag 28 juni 2015 12:29 schreef Richestorags het volgende:
Ik wou net zeggen, 45 graden in Dubai was beter te trekken dan 30 graden in de Filipijnen.
quote:Op zondag 28 juni 2015 13:03 schreef vigen98 het volgende:
Probleem is de luchtvochtigheid hier, bij 27 graden is het hier al doodsbenauwdDat heb je niet in Spanje ofzo
quote:Op zondag 28 juni 2015 13:06 schreef Infection het volgende:
Dit inderdaad. 25 graden staat hier gelijk aan 35 in Spanje.
quote:Op zondag 28 juni 2015 13:31 schreef Robuustheid het volgende:
In combinatie met de hoge luchtvochtigheid (Nederland grenst nu eenmaal aan de zee), zijn dergelijke temperaturen niet uit te houden.
Is dit het nieuwe "Saffraan is altijd al duur geweest"?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dit inderdaad, in Nevada leken de temperaturen van ruim 40+ beter te doen dan 30+ hier in Nederland.
Ik weet niet wat de voorspellingen van een week terug op die weersites waren voor 2 en 3 juli. Weet ook niet of ik dat zo terug kan zien. Volgens mij waren de Nederlanders eerder terughoudend qua hitte. De Engelsen gingen nog een stap verder met hun 40+ graden.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heb je ook KMNI/Weerplaza/Weeronline-achtige bronnen voor zulke extreme voorspellingen?
Dit weet toch iedereen?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:NUnl twitterde op maandag 29-06-2015 om 11:38:40Update: Nationaal Hitteplan dinsdag van kracht http://t.co/qbRydYtP39 reageer retweet
[ afbeelding ]ad.nl
Fulmineren tegen Grieken en moslims, zoals gebruikelijk.quote:
Ik moet ook nog perenijsjes inslaan. Ik ben niet zo'n ijs-eter, maar perenijsjesquote:Op maandag 29 juni 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fulmineren tegen Grieken en moslims, zoals gebruikelijk.
Ontopic: ik heb 24 perenijsjes in de diepvries liggen. Ik ben er klaar voor
Is echt niet zo vreemd hoor. Nederland heeft een gematigd klimaat met weinig extremen. Ieder jaar kent wel een aantal dagen met hoge of juist lage temperaturen, maar langdurig of echt extreem zijn we bijna niet gewend.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:45 schreef Schunckelstar het volgende:
Wat een land![]()
Bij 3 sneeuwvlokjes is iedereen in paniek, ens als er eens een paar zonnestralen doorkomen is ook iedereen in paniek
Noem temperaturen ruim boven de 30 graden, en zelfs boven de 35 graden maar "een paar zonnestralen..."quote:Op maandag 29 juni 2015 11:45 schreef Schunckelstar het volgende:
Wat een land![]()
Bij 3 sneeuwvlokjes is iedereen in paniek, ens als er eens een paar zonnestralen doorkomen is ook iedereen in paniek
Dat is ongeacht de temperatuur een debiele actie.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:18 schreef roos94 het volgende:
ik heb al een redelijk duur discopak aangeschaft
Ik ben min of meer verplicht om te komen, duurt gelukkig maar drie uurtjes maar toch.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat is ongeacht de temperatuur een debiele actie.
48 graden hier voor vrijdag en zaterdagquote:
Dan is het vanaf Eindhoven tot Zuid-Limburg heel erg veel warmer dan het gemiddelde in Nederland aangezien het daar de hele tijd een paar graden warmer is wanneer het warm is in het land.quote:Op maandag 29 juni 2015 01:55 schreef Momo... het volgende:
[..]
Warmterecord is 38.6 in Warnsveld in 1944. En de bilt is van alle knmi stations het meest gemiddeld van heel Nederland.
Wie bedenkt het ook om dat in de maand juli te doen?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:18 schreef roos94 het volgende:
Ik heb donderdag een discofeest binnen in een zaal met weinig ramen en ik heb al een redelijk duur discopak aangeschaft met lange broek
Kan je nog beter gewoon op je zolderkamer blijven.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:18 schreef roos94 het volgende:
Ik heb donderdag een discofeest binnen in een zaal met weinig ramen en ik heb al een redelijk duur discopak aangeschaft met lange broek
Ik heb eergisteren ook veel waterijsjes ingeslagen. Een goed voorbereid mens telt voor twee.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fulmineren tegen Grieken en moslims, zoals gebruikelijk.
Ontopic: ik heb 24 perenijsjes in de diepvries liggen. Ik ben er klaar voor
Het is aangenamer in de schaduw buiten dan binnen tijdens het grootste deel van de dag zo gauw er een windje staat. Zo meteen eens even kijken of dat ik een airco kan kopen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:24 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Kan je nog beter gewoon op je zolderkamer blijven.
Sowieso naar buiten gaan
Ik heb geen diepvries.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb eergisteren ook veel waterijsjes ingeslagen. Een goed voorbereid mens telt voor twee.
geen diepvries?! ga er een kopen!quote:
Succes gewenst, alles heeft nu al een levertijd van minstens 5 dagen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is aangenamer in de schaduw buiten dan binnen tijdens het grootste deel van de dag zo gauw er een windje staat. Zo meteen eens even kijken of dat ik een airco kan kopen.
Wanneer ik een nieuwe koelkast koop, ik moet nog eens het energieverbruik van mijn huidige koelkast vergelijken met de nieuwe groene modellen en zien hoe dat uitpakt. Zolang je het vriesvak kan uitzetten natuurlijk, ik hoef het maar een paar weken per jaar aan te hebben.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
geen diepvries?! ga er een kopen!
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen? Het is nu niet dat het niet te voorzien is.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Succes gewenst, alles heeft nu al een levertijd van minstens 5 dagen.
Het is niet alsof je een paar dagen van tevoren een order van 5000 airco's kunt plaatsen bij de fabrikant en ze dan ook ontvangen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen?
Je kan toch ergens in een magazijn een groot aantal stuks op voorraad laten staan in deze maanden?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet alsof je een paar dagen van tevoren een order van 5000 airco's kunt plaatsen bij de fabrikant en ze dan ook ontvangen.
Het beste koop je er eentje in de winter.
Dat doen ze - alleen dan uit bedrijfsmatig oogpunt. Het op voorraad houden van een artikel dat niet goedkoop is en waarvan de vraag extreem kan fluctueren met de weersomstandigheden kost eenvoudigweg te veel geld.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen? Het is nu niet dat het niet te voorzien is.
Dan nog koop ik er een voor de volgende keer! Ik heb het gehad met die klotehitte.
Een mobiele op wieltjes, gewoon zoeken op mobiele airco. Houd er rekening mee dat het echt een airco moet zijn, en geen aircooler. Dat is namelijk gewoon een oversized ventilator.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan toch ergens in een magazijn een groot aantal stuks op voorraad laten staan in deze maanden?
Zijn ze in de winter goedkoper dan in de zomer? In dat geval koop ik ze in de komende winter.
Kan iemand een model aanraden? Ik wil er een waarvoor je geen gat in een muur hoeft te maken.
Die 300 Euro heb ik er graag voor over, als dat minstens 10 jaar mee gaat dan heb je het over maximaal 30 Euro per jaar. Het stroomverbruik moet meevallen als je het maar 10-20 dagen per jaar gebruikt. Ik besteed trouwens nauwelijks geld aan het verwarmen van mijn woning, in de winter staat de thermostaat op 17/17,5 graden Celsius.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een mobiele op wieltjes, gewoon zoeken op mobiele airco. Houd er rekening mee dat het echt een airco moet zijn, en geen aircooler. Dat is namelijk gewoon een oversized ventilator.
Ik ken geen merken. Een goede airco kost je wel een euro of 300.
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die 300 Euro heb ik er graag voor over, als dat minstens 10 jaar mee gaat dan heb je het over maximaal 30 Euro per jaar. Het stroomverbruik moet meevallen als je het maar 10-20 dagen per jaar gebruikt. Ik besteed trouwens nauwelijks geld aan het verwarmen van mijn woning, in de winter staat de thermostaat op 17-17,5 graden Celsius.
tussen 800 en 1400 watt, zoietsquote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.
Vaste airco's zijn geloof ik veel efficiënter. Die zijn ook zeker nog wel te leveren, maar die moeten wel geïnstalleerd worden.
Ik heb in een huis gewoond met een vaste airco onder het platte dak. In de ene kamer was het veertig graden, in de woonkamer met vaste airco was het een aangename 18 graden. Thermoshock in je eigen huis als je naar de keuken liep
Een paar honderd voor 10-20 dagen gedurende 10-20 uur per dag, als ik het goed uitreken dan blijf je onder de 10 Euro per jaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.
Vaste airco's zijn geloof ik veel efficiënter. Die zijn ook zeker nog wel te leveren, maar die moeten wel geïnstalleerd worden.
Ik heb in een huis gewoond met een vaste airco onder het platte dak. In de ene kamer was het veertig graden, in de woonkamer met vaste airco was het een aangename 18 graden. Thermoshock in je eigen huis als je naar de keuken liep
Dat is al iets meer maar nog steeds prima te doen.quote:
quote:Prorail bereidt zich voor op hittegolf
UTRECHT -
ProRail gaat spoorbruggen waar nodig extra koelen met water. De spoornetbeheerder doet dit met oog op de verwachte tropische hitte de komende dagen. „Spoorstaven kunnen bij hitte uitzetten. Vooral spoorbruggen moeten dan extra in te gaten worden gehouden, omdat bij uitzetting de brug niet meer goed kan openen of sluiten”, aldus ProRail maandag.
Ook langs het spoor worden maatregelen genomen. Een vonk van een passerende trein kan brand veroorzaken in droge spoorbermen. ProRail gaat daarom tijdig maaien. En bij slijpwerkzaamheden aan de rails wordt een brandwacht ingezet.
Verder zijn inspecteurs van het spoorbedrijf overal in het land bezig met een zogenoemde hitteschouw. Ze letten er vooral op of de stalen rails goed vastliggen in het grindbed van het spoor. Dat voorkomt uitzetting van het staal door hitte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_op_hitte__.html
Ik zat toen lekker achter de kassa in een ijskoude supermarkt.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het was volgens mij toen Nederland tegen Brazilië speelde en won.
Ik heb alleen een redelijk grote fan op een standaard met een roterende kop, als je die een paar meter bij je vandaan zet zit je ook de hele dag in een koele bries en kost stukken minder energie.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb alleen een redelijk grote fan op een standaard met een roterende kop, als je die een paar meter bij je vandaan zet zit je ook de hele dag in een koele bries en kost stukken minder energie.
Wat bedoel je? Als ik die op de hoogste stand zet is het gewoon lekker koel en dat blijft ook zo. Meestal neem ik hem s'nacht's ook mee naar boven zodat het in de slaapkamer ook wat koeler word.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.
Dat is te verwaarlozen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.
Het zal inderdaad wel meevallen, als ik het goed begrijp dan is dat enkel door de wrijvingsenergie, is dat slechts een klein percentage van het energieverbruik en dat met sowieso een laag wattage. Toch maar eens kijken naar een ventilator.quote:
nope, al de verbruikte energie wordt omgezet in warmte. Niet dat het veel is, 40 watt of zo..quote:Op maandag 29 juni 2015 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal inderdaad wel meevallen, als ik het goed begrijp dan is dat enkel door de wrijvingsenergie, is dat slechts een klein percentage van het energieverbruik en dat met sowieso een laag wattage. Toch maar eens kijken naar een ventilator.
Morgen geen probleem.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had een vraag aan de hitte coördinator.
Kan ik morgen een stevig, typisch Engels ontbijt nemen, of breekt me dat later op de dag op?
Morgen wordt het toch al erg warm?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Morgen geen probleem.
Zaterdag is een ander verhaal![]()
[ afbeelding ]
O, dan moeten we hier even de plannen bijstellen...quote:
Komt er wel een recordje uit in de Bilt?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:36 schreef aloa het volgende:
En NAVGEM blijft gewoon met temperaturen van +40 graden komen![]()
[ afbeelding ]
Die kans is er zeker!quote:Op maandag 29 juni 2015 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt er wel een recordje uit in de Bilt?
Dit zijn volgens wikipedia de records (ongeacht locatie):quote:
Ik dacht dat juli-augustus 2003 ook heel erg hoog was trouwens, was toen op vakantie, maar was in Griekenland net zo warm als NL.quote:Nederland
De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 °C op 23 augustus 1944 in Warnsveld. In Maastricht werd op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 °C genoteerd.[6] In de zomers van 1986 en 1990 zijn maximumtemperaturen van 37 °C gemeten op weerstations in het zuiden van Nederland. In 1994 werd op 24 juli in Gilze-Rijen een temperatuur van 35,5 °C gemeten en op 4 augustus noteerde Volkel de hoogste temperatuur: 36,3 °C. De meest recente hoge temperatuur gemeten was op 2 augustus 2013 met 36,9 graden in Arcen.[7]
Who gives a fuck?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt er wel een recordje uit in de Bilt?
Dat vind jijquote:Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Who gives a fuck?
1. Wat maakt het uit of dat er een record is? Heet weer zuigt.
2. Wat maakt het uit of dat er in dat ene dorp een lokaal record is. Als je toch een obsessie hebt met een record dan is het interessanter of dat er in je woonplaats een record is.
quote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]
Gevoelstemperatuur voor vrijdag klopt niet helemaal denk ik(hoop ik).
Ik wil een record aantal bosbranden.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Who gives a fuck?
1. Wat maakt het uit of dat er een record is? Heet weer zuigt.
2. Wat maakt het uit of dat er in dat ene dorp een lokaal record is. Als je toch een obsessie hebt met een record dan is het interessanter of dat er in je woonplaats een record is.
58 gevoelstemperatuurquote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]
Gevoelstemperatuur voor vrijdag klopt niet helemaal denk ik(hoop ik).
Bij ons in de buurt was er al een natuurbrand vandaag...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik wil een record aantal bosbranden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |