Ik heb geen diepvries.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb eergisteren ook veel waterijsjes ingeslagen. Een goed voorbereid mens telt voor twee.
geen diepvries?! ga er een kopen!quote:
Succes gewenst, alles heeft nu al een levertijd van minstens 5 dagen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is aangenamer in de schaduw buiten dan binnen tijdens het grootste deel van de dag zo gauw er een windje staat. Zo meteen eens even kijken of dat ik een airco kan kopen.
Wanneer ik een nieuwe koelkast koop, ik moet nog eens het energieverbruik van mijn huidige koelkast vergelijken met de nieuwe groene modellen en zien hoe dat uitpakt. Zolang je het vriesvak kan uitzetten natuurlijk, ik hoef het maar een paar weken per jaar aan te hebben.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
geen diepvries?! ga er een kopen!
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen? Het is nu niet dat het niet te voorzien is.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Succes gewenst, alles heeft nu al een levertijd van minstens 5 dagen.
Het is niet alsof je een paar dagen van tevoren een order van 5000 airco's kunt plaatsen bij de fabrikant en ze dan ook ontvangen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen?
Je kan toch ergens in een magazijn een groot aantal stuks op voorraad laten staan in deze maanden?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet alsof je een paar dagen van tevoren een order van 5000 airco's kunt plaatsen bij de fabrikant en ze dan ook ontvangen.
Het beste koop je er eentje in de winter.
Dat doen ze - alleen dan uit bedrijfsmatig oogpunt. Het op voorraad houden van een artikel dat niet goedkoop is en waarvan de vraag extreem kan fluctueren met de weersomstandigheden kost eenvoudigweg te veel geld.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Godallemachtig, wanneer leren winkels in Nederland eens fatsoenlijk te plannen? Het is nu niet dat het niet te voorzien is.
Dan nog koop ik er een voor de volgende keer! Ik heb het gehad met die klotehitte.
Een mobiele op wieltjes, gewoon zoeken op mobiele airco. Houd er rekening mee dat het echt een airco moet zijn, en geen aircooler. Dat is namelijk gewoon een oversized ventilator.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan toch ergens in een magazijn een groot aantal stuks op voorraad laten staan in deze maanden?
Zijn ze in de winter goedkoper dan in de zomer? In dat geval koop ik ze in de komende winter.
Kan iemand een model aanraden? Ik wil er een waarvoor je geen gat in een muur hoeft te maken.
Die 300 Euro heb ik er graag voor over, als dat minstens 10 jaar mee gaat dan heb je het over maximaal 30 Euro per jaar. Het stroomverbruik moet meevallen als je het maar 10-20 dagen per jaar gebruikt. Ik besteed trouwens nauwelijks geld aan het verwarmen van mijn woning, in de winter staat de thermostaat op 17/17,5 graden Celsius.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een mobiele op wieltjes, gewoon zoeken op mobiele airco. Houd er rekening mee dat het echt een airco moet zijn, en geen aircooler. Dat is namelijk gewoon een oversized ventilator.
Ik ken geen merken. Een goede airco kost je wel een euro of 300.
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die 300 Euro heb ik er graag voor over, als dat minstens 10 jaar mee gaat dan heb je het over maximaal 30 Euro per jaar. Het stroomverbruik moet meevallen als je het maar 10-20 dagen per jaar gebruikt. Ik besteed trouwens nauwelijks geld aan het verwarmen van mijn woning, in de winter staat de thermostaat op 17-17,5 graden Celsius.
tussen 800 en 1400 watt, zoietsquote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.
Vaste airco's zijn geloof ik veel efficiënter. Die zijn ook zeker nog wel te leveren, maar die moeten wel geïnstalleerd worden.
Ik heb in een huis gewoond met een vaste airco onder het platte dak. In de ene kamer was het veertig graden, in de woonkamer met vaste airco was het een aangename 18 graden. Thermoshock in je eigen huis als je naar de keuken liep
Een paar honderd voor 10-20 dagen gedurende 10-20 uur per dag, als ik het goed uitreken dan blijf je onder de 10 Euro per jaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Airco's stoken wel flink op energie. Kan zomaar een paar honderd Watt zijn, geloof ik. Maar goed, voor die paar dagen dat het echt bloedheet is moet dat wel te doen zijn.
Vaste airco's zijn geloof ik veel efficiënter. Die zijn ook zeker nog wel te leveren, maar die moeten wel geïnstalleerd worden.
Ik heb in een huis gewoond met een vaste airco onder het platte dak. In de ene kamer was het veertig graden, in de woonkamer met vaste airco was het een aangename 18 graden. Thermoshock in je eigen huis als je naar de keuken liep
Dat is al iets meer maar nog steeds prima te doen.quote:
quote:Prorail bereidt zich voor op hittegolf
UTRECHT -
ProRail gaat spoorbruggen waar nodig extra koelen met water. De spoornetbeheerder doet dit met oog op de verwachte tropische hitte de komende dagen. „Spoorstaven kunnen bij hitte uitzetten. Vooral spoorbruggen moeten dan extra in te gaten worden gehouden, omdat bij uitzetting de brug niet meer goed kan openen of sluiten”, aldus ProRail maandag.
Ook langs het spoor worden maatregelen genomen. Een vonk van een passerende trein kan brand veroorzaken in droge spoorbermen. ProRail gaat daarom tijdig maaien. En bij slijpwerkzaamheden aan de rails wordt een brandwacht ingezet.
Verder zijn inspecteurs van het spoorbedrijf overal in het land bezig met een zogenoemde hitteschouw. Ze letten er vooral op of de stalen rails goed vastliggen in het grindbed van het spoor. Dat voorkomt uitzetting van het staal door hitte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_op_hitte__.html
Ik zat toen lekker achter de kassa in een ijskoude supermarkt.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het was volgens mij toen Nederland tegen Brazilië speelde en won.
Ik heb alleen een redelijk grote fan op een standaard met een roterende kop, als je die een paar meter bij je vandaan zet zit je ook de hele dag in een koele bries en kost stukken minder energie.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb alleen een redelijk grote fan op een standaard met een roterende kop, als je die een paar meter bij je vandaan zet zit je ook de hele dag in een koele bries en kost stukken minder energie.
Wat bedoel je? Als ik die op de hoogste stand zet is het gewoon lekker koel en dat blijft ook zo. Meestal neem ik hem s'nacht's ook mee naar boven zodat het in de slaapkamer ook wat koeler word.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.
Dat is te verwaarlozen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het nadeel is dat die wel voor extra hitte zorgt.
Het zal inderdaad wel meevallen, als ik het goed begrijp dan is dat enkel door de wrijvingsenergie, is dat slechts een klein percentage van het energieverbruik en dat met sowieso een laag wattage. Toch maar eens kijken naar een ventilator.quote:
nope, al de verbruikte energie wordt omgezet in warmte. Niet dat het veel is, 40 watt of zo..quote:Op maandag 29 juni 2015 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal inderdaad wel meevallen, als ik het goed begrijp dan is dat enkel door de wrijvingsenergie, is dat slechts een klein percentage van het energieverbruik en dat met sowieso een laag wattage. Toch maar eens kijken naar een ventilator.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |