Heb ik dat gezegd dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, en ben jij een gemiddeld huishouden?
Ik denk dat dat groter dan gemiddeld isquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd dan?
Maar 2 volwassenen, 3 kinderen in een 2 onder 1 kap is volgens mij wel aardig gemiddeld.
=onzin, een ketel van 13 jaar is absoluut nog niet aan vervanging toe. Meestal ook al hr... Onze bosch hrc35 is uit 1999 en als nieuw. Nieuwe ketels zijn niets zuiniger. Laat je niets aanpraten. Een cv ketel kan makkelijk 30 jaar mee.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:27 schreef Geerd het volgende:
Hey CV boer!! Die cv die hier hangt wordt 13 jaar, het is dus meer van wachten tot vervangen dan onderhoud zeg maar.
Het is volgens mij maar een licht dingetje voor 1/2 personen
Vaillant Solide 5KW,
Ik dacht als het dan toch een keer moet, wil ik grotere erin hangen dat je ook een regendouche ofzo kan plaatsen.
Dat lukt niet echt met deze zeg maar.
Alleen de vraag het ligt toch ook aan de waterdruk?
Als je cv wel zo een regendouche aankan, maar er niet genoeg water is?
Heeft dat geen nut natuurlijk.
Kun je de waterdruk meten?
Een vrouw ookquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een cv ketel kan makkelijk 30 jaar mee.
Een ketel gaat geen 30 jaar mee, al was het alleen maar omdat je sommige onderdelen niet meer kan bestellen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
=onzin, een ketel van 13 jaar is absoluut nog niet aan vervanging toe. Meestal ook al hr... Onze bosch hrc35 is uit 1999 en als nieuw. Nieuwe ketels zijn niets zuiniger. Laat je niets aanpraten. Een cv ketel kan makkelijk 30 jaar mee.
hier hangt nog een nefit turbo uit 1994 en uit andere panden nefit turbo's gehaald die nog wel functioneel waren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:24 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een ketel gaat geen 30 jaar mee, al was het alleen maar omdat je sommige onderdelen niet meer kan bestellen.
bij welke gasleverancier werk jij?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
=onzin, een ketel van 13 jaar is absoluut nog niet aan vervanging toe. Meestal ook al hr... Onze bosch hrc35 is uit 1999 en als nieuw. Nieuwe ketels zijn niets zuiniger. Laat je niets aanpraten. Een cv ketel kan makkelijk 30 jaar mee.
Nefit Turbo is inderdaad onverwoestbaar. Verbruik is voor een HR om te janken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:31 schreef flibber het volgende:
[..]
hier hangt nog een nefit turbo uit 1994 en uit andere panden nefit turbo's gehaald die nog wel functioneel waren.
Die krengen lijken onverwoestbaar.
Maar dat is net als amerikaanse musscle cars. spul werkt maar dan moet je niet op verbruik letten.
Ik heb gisteren de stekker uit onze cv gehaald na het zien van de laatste gasrekening.
komt volgende maand een remeha tzerra in. Ketel functioneert nog super met heel weinig onderhoud maar ze verbuiken gewoon teveel.
Vroeger bij mijn vriendin hadden ze ook zo'n ketel; die kon je op de eerste verdieping horen loeien terwijl het ding zelf op zolder hingquote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:55 schreef cvboer2 het volgende:
994 en uit andere panden nefit turbo's gehaald die nog wel functioneel waren.
Die krengen lijken onverwoestbaar.
En toch, het kenmerkende fluitende geluid van de Nefit Turbo herken je op afstand. Prachtig, vind ikzelf tenminste.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 23:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vroeger bij mijn vriendin hadden ze ook zo'n ketel; die kon je op de eerste verdieping horen loeien terwijl het ding zelf op zolder hing
Het gas verbruik is er ook naquote:Op vrijdag 3 juni 2016 23:39 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
En toch, het kenmerkende fluitende geluid van de Nefit Turbo herken je op afstand. Prachtig, vind ikzelf tenminste.
Dat gasverbruik maakte in de jaren 90 niks uit. Nu is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 23:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het gas verbruik is er ook namaar het had inderdaad wel iets rustgevend
Mijn slaapkamer bij mijn ouders zit aan de kant van het veld, waar ook de N391 ligt. (Hemelsbreed 2km ofzo)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 23:39 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
En toch, het kenmerkende fluitende geluid van de Nefit Turbo herken je op afstand. Prachtig, vind ikzelf tenminste.
Dat is zeker mooi. Klinkt een stuk beter dan die opgedirkte golfjes. Die nieuwe tunnel in het centrum van emmen is ook mooi als je daar met een turbodiesel doorheen rijdt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 23:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer bij mijn ouders zit aan de kant van het veld, waar ook de N391 ligt. (Hemelsbreed 2km ofzo)
Heerlijk als er dan zo'n grommende/fluitende Scania V8 met open pijp langs rijdt. Er liggen drie rotondes op rij, je hoort mooi als ze weer een rotonde hebben gehad
Met gemak, je verwarming is bij de blokprijs inbegrepen? Grootverbruikers electrisch zijn de wasdroger (niet-warmtepomp tenminste), oven en nog iets waar ik niet op kom..quote:Op zondag 5 juni 2016 10:57 schreef Zinedinho het volgende:
Leuk topic.Vraagje, ik trek over een maand alleen in mijn eerste huurappartementje a 58m2. Energielabel C begin jaren 80 complex. Heb buren boven mij en een naast mij. Koken en warm water via gas. Ik schat zo'n 3 keer per week het gasfornuis te gebruiken en elke dag te douchen. Voor de rest haal ik koelkast, wasmachine en TV nieuw dus daar valt ook nog winst te halen kwa elektra. Daarnaast nog een laptop en smartphone. Overdag ben ik aan het werk. Zou ik met 2000kwh en 800m3 gas veilig zitten?
Verwarming dien ik zelf te regelen. De oven in het fornuis zal ik niet (of nauwelijks) gebruiken. Wel een combi nu je het zegt.quote:Op zondag 5 juni 2016 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Met gemak, je verwarming is bij de blokprijs inbegrepen? Grootverbruikers electrisch zijn de wasdroger (niet-warmtepomp tenminste), oven en nog iets waar ik niet op kom..
Ik zit zowel met gas als elektriek op de helft. Rijtjes woning uit 1990. Maar ik ben dan ook vaak de weekenden weg.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:57 schreef Zinedinho het volgende:
Zou ik met 2000kwh en 800m3 gas veilig zitten?
Je hebt toch niet je Ferraris meter ingewisseld voor een slimme meter?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
elektra: ivm een meterwisseling kan dit niet auotmatisch worden bijgehouden.
Nee, een slimme meter voor een andere slimme meterquote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hebt toch niet je Ferraris meter ingewisseld voor een slimme meter?
Mooie cijfers. Zier er naar uit dat je energierekening richting de 0 á 100 ¤ loopt?quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Tussenwoning 2009
Juli
Gas: 16m3
Electra verbruikt: 135kWh
Electra opgewekt: 372kWh
365 dagen
Gas 284m3
Electra verbruikt: 2286 kWh
Electra opwekt: 2875kWh
Vorig jaar was de rekening dacht ik 80 euro voor een jaarquote:Op maandag 1 augustus 2016 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Mooie cijfers. Zier er naar uit dat je energierekenng richting de 0 á 100 ¤ loopt?
Het erge vind ik dat je bij veel energieleveranciers niet onder een bepaald bedrag mag zitten qua voorschot. Bij Nuon kan je bijvoorbeeld niet lager zitten dan 36 euro p/mquote:Op maandag 1 augustus 2016 18:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Vorig jaar was de rekening dacht ik 80 euro voor een jaar
Hoe groot en oud is je huis? Met hoeveel personen woon je daar en wanneer wordt er gestookt?quote:Op woensdag 28 december 2016 08:51 schreef Sintesi1 het volgende:
Heb even grof het verbruik over afgelopen jaar berekend.
1400 kWh
1200 m3
Lees hier nu een tijdje mee en vind mijn gasverbruik in verhouding dan nog best hoog..
Hoe houden jullie dit zo laag ? .. velen van jullie zitten rond de 750-800 m3..
Hoe kan je kookplaat 24/7 verbruiken?quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb dit jaar meer elektra verbruikt omdat ik een paar dagen niet doorhad dat mijn inductiekookplaat continu 24/7 2000-2500 watt verbruikte en mijn airco stond een tijd lang niet op eco maar op normaal verwarmen. Ik vond het al warm de laatste tijd....
Scheelt denk ik rond de 400-500 kwh dit jaar.
Ons huis is uit 1968. Vloer, muren en dak zijn na-geïsoleerd.quote:Hoe groot en oud is je huis? Met hoeveel personen woon je daar en wanneer wordt er gestookt?
Die veel lager zitten hebben meestal vloerverwarming + vrij nieuw huis na 2000. Dat scheelt enorm.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:19 schreef Sintesi1 het volgende:
[..]
Ons huis is uit 1968. Vloer, muren en dak zijn na-geïsoleerd.
We wonen met z'n 2e en overdag zijn we weg, dus staat de thermostaat op 16. 's Avonds standaard op 18 en soms zetten we hem wat hoger naar 20/21.
We douchen redelijk wat.en koken op gas.
Ik zit in een klein hoekhuisje, een 2 kamer woninkje, eind van een rijtje.quote:
Dan vind ik het (afhankelijk van formaat en soort huis: tussenwoning/tweekapper) niet zo spannend qua verbruik.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:19 schreef Sintesi1 het volgende:
[..]
Ons huis is uit 1968. Vloer, muren en dak zijn na-geïsoleerd.
We wonen met z'n 2e en overdag zijn we weg, dus staat de thermostaat op 16. 's Avonds standaard op 18 en soms zetten we hem wat hoger naar 20/21.
We douchen redelijk wat.en koken op gas.
Als je verbruik in november 108 m3 was, hoe kom je dan op 1200 per jaar uit?quote:
Dat was van mij, die 108 m3 in novemberquote:Op woensdag 28 december 2016 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je verbruik in november 108 m3 was, hoe kom je dan op 1200 per jaar uit?
Oh wacht, dat is niet jouw verbruik, je quote iemand
Dat is voor de rest geen prettige manier van quoten trouwens, de quoteknop gebruiken werkt beter.
omdat die stuk wasquote:Op woensdag 28 december 2016 08:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoe kan je kookplaat 24/7 verbruiken?
Het lijkt me toch logisch dat die stuk wasquote:Op woensdag 28 december 2016 17:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah dan hoef ik me geen zorgen te maken 😉
Wil niet zeggen dat iemand die ook een inductieplaat heeft er niet van kan leren...quote:Op woensdag 28 december 2016 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het lijkt me toch logisch dat die stuk was
Waarom zet je hem niet lager als je naar bed gaatquote:Op woensdag 28 december 2016 21:56 schreef Alieda-R het volgende:
Precieze verbruik weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik betaal 147 euro per maand, grootste deel van dat bedrag is voor gas, heb dag en nacht de verwarming op 19 graden staan.
Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom zet je hem niet lager als je naar bed gaat
Ik zou je willen adviseren om een programmeerbare thermostaat te kopen. Die zorgt er voor dat het 's ochtends om 7 uur weer 19 graden is, als jij wil dat het 's ochtends om 7 uur 19 graden is. Thermostaten werken zelflerend. Ze weten hoeveel tijd vrij nauwkeurig hoelang van tevoren de verwarming aangezet moet worden om optijd de kamer op temperatuur te stoken.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:07 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.
Veel enkelglas? Tocht het als je gewoon op de bank zit?quote:Op woensdag 28 december 2016 22:07 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.
Vind ik nogal meevallen. Ik betaal 165 per maand en heb de kachel doorgaans op 16, alleen in de avond zet ik hem even op 20. Goede tip is ook om een warmtecamera aan te schaffen. Ik heb zo oa ontdekt dat er veel warmte door de buitenmuur achter de radiatoren naar buiten lekt... dit is eenvoudig op te lossen en zal flink gaan besparen verwacht ik.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:56 schreef Alieda-R het volgende:
Precieze verbruik weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik betaal 147 euro per maand, grootste deel van dat bedrag is voor gas, heb dag en nacht de verwarming op 19 graden staan.
Ik kon de Nest thermostaat via Essent kopen voor 25 euro, maar dan moet er ook een aanpassing gedaan worden aan de cv ketel (1 of ander kastje eraan) en dat mag niet van de woningbouw. Moet alles laten zoals het is want anders repareren ze niks als ik eens storing heb.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik zou je willen adviseren om een programmeerbare thermostaat te kopen. Die zorgt er voor dat het 's ochtends om 7 uur weer 19 graden is, als jij wil dat het 's ochtends om 7 uur 19 graden is. Thermostaten werken zelflerend. Ze weten hoeveel tijd vrij nauwkeurig hoelang van tevoren de verwarming aangezet moet worden om optijd de kamer op temperatuur te stoken.
De aanschafkosten heb je waarschijnlijk snel terugverdiend. Ook tijdens je werktijden kun je een temperatuurverlaging instellen, om nog meer te besparen zonder comfort in te leveren.
Beneden overal dubbel glas, boven wel enkel glas. Maar verder is er niks geïsoleerd, woning is van 1949. Boven in de slaapkamers zitten de hardboardplaten gewoon zo tegen de balken van het schuine dak, zit geen isolatiemateriaal achter.quote:Op donderdag 29 december 2016 02:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Veel enkelglas? Tocht het als je gewoon op de bank zit?
Ik vind het veel, vooral omdat ik maar weinig thuis ben. Bij mij lekt er ook veel warmte naar buiten maar ik woon in een sociale huurwoning, ga dus niet zelf geld uitgeven aan isolatie.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Vind ik nogal meevallen. Ik betaal 165 per maand en heb de kachel doorgaans op 16, alleen in de avond zet ik hem even op 20. Goede tip is ook om een warmtecamera aan te schaffen. Ik heb zo oa ontdekt dat er veel warmte door de buitenmuur achter de radiatoren naar buiten lekt... dit is eenvoudig op te lossen en zal flink gaan besparen verwacht ik.
Radiatorfolie kost bijna niets en zal in mijn geval flink besparen verwacht ik. Ik zou kijken hoe snel je het terugverdient. Je kunt beter zelf isoleren, dan de woningbouw laten doen, want die naaien je meteen een oor aan door de huur te verhogen.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik vind het veel, vooral omdat ik maar weinig thuis ben. Bij mij lekt er ook veel warmte naar buiten maar ik woon in een sociale huurwoning, ga dus niet zelf geld uitgeven aan isolatie.
Radiatorfolie zit achter alle radiatoren. Denk dat het vooral koud is door ontbreken van spouwmuurisolatie, en dat ga ik zelf niet laten doen. Ben niet van plan hier nog jaren te wonen. Het is een 2 onder 1 kap woning dus sowieso al kouder dan een tussenwoning of appartement.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Radiatorfolie kost bijna niets en zal in mijn geval flink besparen verwacht ik. Ik zou kijken hoe snel je het terugverdient. Je kunt beter zelf isoleren, dan de woningbouw laten doen, want die naaien je meteen een oor aan door de huur te verhogen.
Dan vind ik je kosten laag. Ik ken mensen in een appartement die 200 euro per maand kwijt zijn. Neem maar aan van mij dat het reuze meevalt, zeker voor een 2 onder 1 kap waar je de temp steeds op 19 hebt staan. Dat ga je niet veel beter krijgen.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:08 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Radiatorfolie zit achter alle radiatoren. Denk dat het vooral koud is door ontbreken van spouwmuurisolatie, en dat ga ik zelf niet laten doen. Ben niet van plan hier nog jaren te wonen. Het is een 2 onder 1 kap woning dus sowieso al kouder dan een tussenwoning of appartement.
Volgens mijn vader is het wel veel, die woont met zijn vrouw in een vrijstaand herenhuis van bijna 100 jaar oud en zij hebben minder stookkosten dan ik terwijl ik alleenstaand ben.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan vind ik je kosten laag. Ik ken mensen in een appartement die 200 euro per maand kwijt zijn. Neem maar aan van mij dat het reuze meevalt, zeker voor een 2 onder 1 kap waar je de temp steeds op 19 hebt staan. Dat ga je niet veel beter krijgen.
Tja mijn schoonouders wonen hetzelfde als je vader en hebben het dubbele aan stookkosten als jij.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:15 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Volgens mijn vader is het wel veel, die woont met zijn vrouw in een vrijstaand herenhuis van bijna 100 jaar oud en zij hebben minder stookkosten dan ik terwijl ik alleenstaand ben.
Mijn vader zegt niet dat het omlaag kan zonder isolatie, juist doordat hun alles geïsoleerd hebben betalen ze niet veel.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Tja mijn schoonouders wonen hetzelfde als je vader en hebben het dubbele aan stookkosten als jij.
Het is nogal appels met peren vergelijken.
Als jij niet isoleert zal het niet echt omlaag kunnen al roept je vader nog zo hard van wel.
Er zijn genoeg (andere) klokthermostaten op de markt die gewoon op de bestaande bedrading van de huidige simpele thermostaat kunnen worden aangesloten.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:59 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik kon de Nest thermostaat via Essent kopen voor 25 euro, maar dan moet er ook een aanpassing gedaan worden aan de cv ketel (1 of ander kastje eraan) en dat mag niet van de woningbouw. Moet alles laten zoals het is want anders repareren ze niks als ik eens storing heb.
Je kan dit alleen maar door hebben door je meter standen te controleren, verder merk je er niks van. De inductie kookplaat deed het ook gewoon alsof er niks aan de hand was.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat iemand die ook een inductieplaat heeft er niet van kan leren...
Maar als er continu 2.5 kw onder je aanrecht aan warmte wordt geproduceerd dan merk je toch wel dat de borden zijn voorverwarmd lijkt mij. Als je dan een keer een deurtje open doet dan walmt de warmte je toch tegemoet zou je zeggen.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan dit alleen maar door hebben door je meter standen te controleren, verder merk je er niks van. De inductie kookplaat deed het ook gewoon alsof er niks aan de hand was.
Dit kost 0,50 per uur continu ongeveer.
Nee het werd niet warm. Het was een aardlek waardoor de stroom via de aarde weglekte.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar als er continu 2.5 kw onder je aanrecht aan warmte wordt geproduceerd dan merk je toch wel dat de borden zijn voorverwarmd lijkt mij. Als je dan een keer een deurtje open doet dan walmt de warmte je toch tegemoet zou je zeggen.
Sprak de ALS dan niet aan?quote:Op donderdag 29 december 2016 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het werd niet warm. Het was een aardlek waardoor de stroom via de aarde weglekte.
Behoorlijk onveilige situatie dus. Als er dergelijke vermogens via de aarde weglekken dan staan ongeveer alle apparaten die verbonden zijn aan de aarde onder spanning lijkt mij. Bovendien is de kans op brand dan wel erg groot.quote:
Die had ik niet. Is ook niet verplicht voor aansluitingen die alleen maar voor 1 apparaat zijn.quote:
quote:Op donderdag 29 december 2016 13:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Behoorlijk onveilige situatie dus. Als er dergelijke vermogens via de aarde weglekken dan staan ongeveer alle apparaten die verbonden zijn aan de aarde onder spanning lijkt mij. Bovendien is de kans op brand dan wel erg groot.
Als er ergens 2.5 kW weglekt moet er in je huis of tuin toch wel een zeer duidelijke hotspot zijn geweest. In je tuin zou je zelfs een soort geiser kunnen krijgen met dat vermogen.
Dan liep er dus continu 10A door de aardedraad? OMG wat een risico als die weerstand zou zijn gaan oplopen. Heb je naderhand de aardverspreidingsweerstand laten controleren??quote:Op donderdag 29 december 2016 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die had ik niet. Is ook niet verplicht voor aansluitingen die alleen maar voor 1 apparaat zijn.
Heb je tips voor een (niet al te dure) warmte beeld camera?quote:Op donderdag 29 december 2016 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Vind ik nogal meevallen. Ik betaal 165 per maand en heb de kachel doorgaans op 16, alleen in de avond zet ik hem even op 20. Goede tip is ook om een warmtecamera aan te schaffen. Ik heb zo oa ontdekt dat er veel warmte door de buitenmuur achter de radiatoren naar buiten lekt... dit is eenvoudig op te lossen en zal flink gaan besparen verwacht ik.
Kan je beter ergens lenen. Zo'n camera haal je er nooit uit.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:13 schreef mysteryliner het volgende:
[..]
Heb je tips voor een (niet al te dure) warmte beeld camera?
Er is al een topic daarover geweest. VOor verdere vragen kan je die lezen. Het antwoord op je laatste vraag is ja.quote:Op donderdag 29 december 2016 14:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan liep er dus continu 10A door de aardedraad? OMG wat een risico als die weerstand zou zijn gaan oplopen. Heb je naderhand de aardverspreidingsweerstand laten controleren??
Zeer effectief. En vergelijken met voorgaande perioden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:34 schreef Vermar het volgende:
En één keer per maand gewoon zelf de meterstanden noteren blijkt zeer effectief.
Hoe? Heb je tips of een website?quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:21 schreef Erasmo het volgende:
Je kan het ook prima zelf via de P1 poort.
Hier staat er veel informatie over. Dit soort data zou ik liever dicht tegen de borst houden en niet aan allerlei schimmige bedrijven afstaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Hoe? Heb je tips of een website?
Ik ben tevreden over enelogicquote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Hoe? Heb je tips of een website?
Is dit een optie:
https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen
Heb wel stroom bij mijn slimme meter, maar kan geen draad naar de router krijgen.
Dit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:32 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ga je standen bijhouden op mindergas.nl, dan kan je redelijk zien hoe je qua verbruik zit en waar je geschat uit gaat komen bij je jaarafrekening.
Hier er van 11-12 tot 11-01 er ook 210 kuub doorheen. Jaren 70 2-onder-1. Wel groter en 6 dagen in de week iemand thuis.
Dat is ook mijn insteek. Ik ben helemaal niet blij met mijn aanmelding via een site. Die ga ik ook per direct stoppen. Bedankt.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier staat er veel informatie over. Dit soort data zou ik liever dicht tegen de borst houden en niet aan allerlei schimmige bedrijven afstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |