abonnement Unibet Coolblue
pi_167680147
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah dan hoef ik me geen zorgen te maken 😉
Het lijkt me toch logisch dat die stuk was _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 december 2016 @ 18:39:25 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167681404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het lijkt me toch logisch dat die stuk was _O-
Wil niet zeggen dat iemand die ook een inductieplaat heeft er niet van kan leren...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167689090
Precieze verbruik weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik betaal 147 euro per maand, grootste deel van dat bedrag is voor gas, heb dag en nacht de verwarming op 19 graden staan.
pi_167689526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:56 schreef Alieda-R het volgende:
Precieze verbruik weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik betaal 147 euro per maand, grootste deel van dat bedrag is voor gas, heb dag en nacht de verwarming op 19 graden staan.

Waarom zet je hem niet lager als je naar bed gaat
Ik zwaai naar dieren.
pi_167689616
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarom zet je hem niet lager als je naar bed gaat
Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.
pi_167691258
Tegen de 1300 kuub en bijna 5000 kwu in een 2-onder-1 kap uit 95.
Twee volwassenen en een kind, vier dagen doordeweeks één volwassene ook thuis bij de kleine.
pi_167691362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.
Ik zou je willen adviseren om een programmeerbare thermostaat te kopen. Die zorgt er voor dat het 's ochtends om 7 uur weer 19 graden is, als jij wil dat het 's ochtends om 7 uur 19 graden is. Thermostaten werken zelflerend. Ze weten hoeveel tijd vrij nauwkeurig hoelang van tevoren de verwarming aangezet moet worden om optijd de kamer op temperatuur te stoken.

De aanschafkosten heb je waarschijnlijk snel terugverdiend. Ook tijdens je werktijden kun je een temperatuurverlaging instellen, om nog meer te besparen zonder comfort in te leveren.
pi_167691561
Verbruik november:
175KWh
101m3 gas.

Al met al wel tevreden alleen jaarverbruik qua gas nog moeilijk in te schatten.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 28 december 2016 @ 23:23:31 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167693008
De gasbadkuip is wel handig.... plaatje uit dit topic gegapt:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167697263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Omdat ik hem dan op 25 graden moet zetten als ik wil dat snel weer boven de 18 graden is. Ik zette hem voorheen voor ik naar bed ging op 15, 's ochtends rond 6u op 19/20 en dan duurde het een uur of 4 tot de temperatuur weer een beetje aangenaam was. Paar weken geleden begaf de cv ketel het midden in de nacht, toen ik 's ochtends beneden kwam was het 5 graden in de woonkamer. Heb een koud huis.
Veel enkelglas? Tocht het als je gewoon op de bank zit?
Ik zwaai naar dieren.
pi_167699512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:56 schreef Alieda-R het volgende:
Precieze verbruik weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik betaal 147 euro per maand, grootste deel van dat bedrag is voor gas, heb dag en nacht de verwarming op 19 graden staan.

Vind ik nogal meevallen. Ik betaal 165 per maand en heb de kachel doorgaans op 16, alleen in de avond zet ik hem even op 20. Goede tip is ook om een warmtecamera aan te schaffen. Ik heb zo oa ontdekt dat er veel warmte door de buitenmuur achter de radiatoren naar buiten lekt... dit is eenvoudig op te lossen en zal flink gaan besparen verwacht ik.
pi_167699580
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik zou je willen adviseren om een programmeerbare thermostaat te kopen. Die zorgt er voor dat het 's ochtends om 7 uur weer 19 graden is, als jij wil dat het 's ochtends om 7 uur 19 graden is. Thermostaten werken zelflerend. Ze weten hoeveel tijd vrij nauwkeurig hoelang van tevoren de verwarming aangezet moet worden om optijd de kamer op temperatuur te stoken.

De aanschafkosten heb je waarschijnlijk snel terugverdiend. Ook tijdens je werktijden kun je een temperatuurverlaging instellen, om nog meer te besparen zonder comfort in te leveren.
Ik kon de Nest thermostaat via Essent kopen voor 25 euro, maar dan moet er ook een aanpassing gedaan worden aan de cv ketel (1 of ander kastje eraan) en dat mag niet van de woningbouw. Moet alles laten zoals het is want anders repareren ze niks als ik eens storing heb.
pi_167699604
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 02:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Veel enkelglas? Tocht het als je gewoon op de bank zit?
Beneden overal dubbel glas, boven wel enkel glas. Maar verder is er niks geïsoleerd, woning is van 1949. Boven in de slaapkamers zitten de hardboardplaten gewoon zo tegen de balken van het schuine dak, zit geen isolatiemateriaal achter.
pi_167699623
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Vind ik nogal meevallen. Ik betaal 165 per maand en heb de kachel doorgaans op 16, alleen in de avond zet ik hem even op 20. Goede tip is ook om een warmtecamera aan te schaffen. Ik heb zo oa ontdekt dat er veel warmte door de buitenmuur achter de radiatoren naar buiten lekt... dit is eenvoudig op te lossen en zal flink gaan besparen verwacht ik.
Ik vind het veel, vooral omdat ik maar weinig thuis ben. Bij mij lekt er ook veel warmte naar buiten maar ik woon in een sociale huurwoning, ga dus niet zelf geld uitgeven aan isolatie.
pi_167699682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:02 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik vind het veel, vooral omdat ik maar weinig thuis ben. Bij mij lekt er ook veel warmte naar buiten maar ik woon in een sociale huurwoning, ga dus niet zelf geld uitgeven aan isolatie.
Radiatorfolie kost bijna niets en zal in mijn geval flink besparen verwacht ik. Ik zou kijken hoe snel je het terugverdient. Je kunt beter zelf isoleren, dan de woningbouw laten doen, want die naaien je meteen een oor aan door de huur te verhogen.
pi_167699705
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Radiatorfolie kost bijna niets en zal in mijn geval flink besparen verwacht ik. Ik zou kijken hoe snel je het terugverdient. Je kunt beter zelf isoleren, dan de woningbouw laten doen, want die naaien je meteen een oor aan door de huur te verhogen.
Radiatorfolie zit achter alle radiatoren. Denk dat het vooral koud is door ontbreken van spouwmuurisolatie, en dat ga ik zelf niet laten doen. Ben niet van plan hier nog jaren te wonen. Het is een 2 onder 1 kap woning dus sowieso al kouder dan een tussenwoning of appartement.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 december 2016 @ 10:10:18 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167699737
Mijn jaarlijkse energieverbruik (gemiddelde van afgelopen 3 jaar):

Dagstroom: 752 kWh
Nachtstroom: 239 kWh
--------------------------------
Totaal: 991 kWh per jaar

Dit is inclusief stoken en douche (ik heb geen gas, alles is elektrisch)

Waterverbruik: 12,8 m3 per jaar

Ik ben wel 5-6 maanden per jaar op reis dus dat scheelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 29-12-2016 10:16:48 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167699788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:08 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Radiatorfolie zit achter alle radiatoren. Denk dat het vooral koud is door ontbreken van spouwmuurisolatie, en dat ga ik zelf niet laten doen. Ben niet van plan hier nog jaren te wonen. Het is een 2 onder 1 kap woning dus sowieso al kouder dan een tussenwoning of appartement.
Dan vind ik je kosten laag. Ik ken mensen in een appartement die 200 euro per maand kwijt zijn. Neem maar aan van mij dat het reuze meevalt, zeker voor een 2 onder 1 kap waar je de temp steeds op 19 hebt staan. Dat ga je niet veel beter krijgen.
pi_167699805
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan vind ik je kosten laag. Ik ken mensen in een appartement die 200 euro per maand kwijt zijn. Neem maar aan van mij dat het reuze meevalt, zeker voor een 2 onder 1 kap waar je de temp steeds op 19 hebt staan. Dat ga je niet veel beter krijgen.
Volgens mijn vader is het wel veel, die woont met zijn vrouw in een vrijstaand herenhuis van bijna 100 jaar oud en zij hebben minder stookkosten dan ik terwijl ik alleenstaand ben.

In mijn vorige woning (tussenwoning) was mijn gasverbruik ook veel lager dan nu. Daar zette ik als ik niet thuis was altijd de cv op 15, als die daarna weer op 19 stond was het snel warm.

Woningbouw geeft ook toe dat de stookkosten hier hoog zijn, het energielabel is G, dus niet zuinig.
  donderdag 29 december 2016 @ 10:18:43 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167699874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:15 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens mijn vader is het wel veel, die woont met zijn vrouw in een vrijstaand herenhuis van bijna 100 jaar oud en zij hebben minder stookkosten dan ik terwijl ik alleenstaand ben.
Tja mijn schoonouders wonen hetzelfde als je vader en hebben het dubbele aan stookkosten als jij.
Het is nogal appels met peren vergelijken.

Als jij niet isoleert zal het niet echt omlaag kunnen al roept je vader nog zo hard van wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167699931
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Tja mijn schoonouders wonen hetzelfde als je vader en hebben het dubbele aan stookkosten als jij.
Het is nogal appels met peren vergelijken.

Als jij niet isoleert zal het niet echt omlaag kunnen al roept je vader nog zo hard van wel.
Mijn vader zegt niet dat het omlaag kan zonder isolatie, juist doordat hun alles geïsoleerd hebben betalen ze niet veel.

Twee huizen verderop is kort geleden een woning wel geïsoleerd door de woningbouw. De mensen die daar wonen verbruiken veel minder gas dan ik en betalen maar 20 euro meer huur per maand. Omdat ik "zittende" huurder ben krijg ik geen isolatie, dat wordt pas gedaan als ik eruit ga voor de volgende bewoner.
  donderdag 29 december 2016 @ 10:22:11 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167699946
Hier in november 301 kWh verbruikt.
Hoekwoning uit 2015, geen gas, water water warmtepomp.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167700203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:59 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik kon de Nest thermostaat via Essent kopen voor 25 euro, maar dan moet er ook een aanpassing gedaan worden aan de cv ketel (1 of ander kastje eraan) en dat mag niet van de woningbouw. Moet alles laten zoals het is want anders repareren ze niks als ik eens storing heb.
Er zijn genoeg (andere) klokthermostaten op de markt die gewoon op de bestaande bedrading van de huidige simpele thermostaat kunnen worden aangesloten.
pi_167700268
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat iemand die ook een inductieplaat heeft er niet van kan leren...
Je kan dit alleen maar door hebben door je meter standen te controleren, verder merk je er niks van. De inductie kookplaat deed het ook gewoon alsof er niks aan de hand was.
Dit kost 0,50 per uur continu ongeveer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167702720
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan dit alleen maar door hebben door je meter standen te controleren, verder merk je er niks van. De inductie kookplaat deed het ook gewoon alsof er niks aan de hand was.
Dit kost 0,50 per uur continu ongeveer.
Maar als er continu 2.5 kw onder je aanrecht aan warmte wordt geproduceerd dan merk je toch wel dat de borden zijn voorverwarmd lijkt mij. Als je dan een keer een deurtje open doet dan walmt de warmte je toch tegemoet zou je zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')