SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Maar dit is de politie. Toch anders.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef Patroon het volgende:
De boeren hebben in het verleden ook wel stakingen gedaan tijdens de Tour in het noorden van Frankrijk.
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt.
Voor de duidelijkheid, ik had bij harder 40-50 in gedachte vs. 30 km/uur, niet 30-40 vs. 20.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het voordeel van Aero is juist hoger Hoe harder je fietst brammetje
En 5 min op een tocht van 200 km zal nog aardig in de buurt komen ook
In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.quote:
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Krijg je niet ook meer turbulentie bij die hogere snelheden waardoor het effect van de aerohelm weer wat minder wordt?
Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Shoe covers
Zo goed als gratis snelheid
Natuurlijk wel maar die willen graag verkopen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.
Ook bij lagere snelheden kun je marginal gains pakken hoorquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.
Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar die willen graag verkoen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven.
Labbekakken zijn het.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dit is de politie. Toch anders
Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dit is de politie. Toch anders.
[..]
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Nee maar een verkoper kan wel aan datapicking doen: de tijdswinst onder de meest gunstige omstandigheden geven.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.
Zit wel kern van waarheid in hoor. Bv die golfbalputjes op helmen en schoenen. Verkoopt goed want mensen denken aero, maar wekt alleen bik golfbal omdat het een bepaalde spin geeft ...quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.
Net als met de conducteurs die gingen staken door stiptheidsacties te doen en niet te rijden in plaats van dat ze aankondigden niet te controleren (ooit eens gebeurd maar veel te weinig).quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.
En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met welk gewicht en welke snelheid?
Je moet er wel rekening mee houden dat het verbruik wat de PM aangeeft puur is om het vermogen te leveren en houdt geen rekening met wat je andere spieren verbranden. Dus de werkelijkheid ligt wel wat hoger.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:32 schreef ddx het volgende:
[..]
En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ?
Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komenquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Precies, het punt is duidelijk... Genoeg exposure, en de koers kan gewoon door.
vanwege die tunnel?quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Galibier uit de tour en vervangen voor croix du fer
Verstandig. Rij je zaterdag Workum?quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Haha, die gast is bijna net zo bekend als de duivel inmiddels met zn bordjequote:Op donderdag 25 juni 2015 11:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komen
Ik denk Kloosterburen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Verstandig. Rij je zaterdag Workum?
Ik merk hetzelfde bij mezelf. Ik heb weinig gekoerst de laatste tijd en vorige week bewust amper getraind. Heb 't ontzettend druk op m'n werk en ben aan vakantie toe.
Jep, denk niet dat die tunnel überhaupt nog te redden is.quote:
Ok, zal er dan toch weer wat meer lucht in gooien.quote:Op donderdag 25 juni 2015 06:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan wel met 5bar in een 25mm rije maar als je dan hard door de bocht gaat vervormd de band omdat ze te zacht is. Ik rijd zelf wel met tegen de 5bar in de winter als het zeer glad is buiten, maar moet dan niet hard een hoek om willen ermee. Denk dat 6/6.5 wel het minimum is voor een racebandje, anders krijg je wat jij ervaarde, of snel stootlek bij een richel of tramrails.
Idd zondas. Heb nog wel wat 23 mm liggen. Die er eens een keer op gooien bij het voorwiel.quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zondas toch? Ik heb hier ook wel eens last van. Heb wel eens gelezen dat t komt omdat t nog hele smalle velgen zijn en eigenlijk niet zo geschikt voor 25mm of groter. Je krijgt dan een band in de vorm van een gloeilamp ipv mooie ronding zoals op moderne bredere velgen. Ik wil nog wel een keer 23 mm monteren om te kijken of je dan verschil merkt
Makkelijke inkoppert ......quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk opquote:Op donderdag 25 juni 2015 12:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Makkelijke inkoppert ......
Overtraind in D1![]()
Toch wel een Thaise massage neem ik aan?
lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op
Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op
Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijkquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.
Je hoeft er tenslotte je brood niet mee te verdienen hé. Lekker uitrusten en gegarandeerd dat het tijdens de vakantie weer begint te kriebelen. Ook daar heb je tenslotte een vriendin voor....
Ja!quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.
Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
Dat is nu te laat, ik heb er al aan gedraaid.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:30 schreef ratatat het volgende:
In principe kan je ervan uitgaan dat die limietschroeven goed staan. Dus alleen de indexering afstellen zou genoeg moeten zijn.
Dat heb ik al gedaan: 3. 3 keer een wat andere uitleg en 3 keer een uitvoering op een andere manier, geen van 3 melden welke kant op te draaien voor welke richting.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.
schroefje dichtst op je frame linksom.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt? Ik zie lastig hoe die precies verplaatst.
Zo probeer ik het altijd te doen, genotquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijk
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Limiet schroef uitdraaien dus linksom is meer naar buiten/naar binnen en met de kabelspanning moet je de positie vd derrie tov je shifter tunen.
buiten als in buitenblad is van je frame afquote:Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
huh?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:39 schreef dop het volgende:
die 2 schroefjes zijn limit schroefjes en bepalen het bereik , maar niet de spanning op je kabel.
soms is de kabel te strak en kun je draaien aan die schroefjes tot je een ons weeg
Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.quote:
Dan kan ik het mijn leven lang een fietsenmaker laten doen, dat is niet echt handig.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:44 schreef muzas het volgende:
Als je morgen dan toch gaat fietsen, rij ff langs 'n fietsenmaker. Geef 'm een geeltje, pak een bak koffie en laat m je versnellingsapparaat afstellen.
http://www.parktool.com/b(...)railleur-adjustments
wat is het probleem met je voorderailleur ?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.
Ik heb momenteel 3 shroefjes gevonden, die limietschroefjes en dat ding (imbus) waarmee de kabel vast zit. Heb jij het over dat laatste of is het nog een andere die ik moet hebben.
Het probleem was dat die bij het kleine blad bij bepaalde vernsnellingen tegen dat metaal van die kooi of hoe dat ook heet aanschuurde. Ik heb nu wat aan de schroeven gedraaid en nu doet die het bij het grote blad. Ik denk dat ik die bij het kleine blad nu juist heb staan maar wil gewoon even zeker weten (graag met links of rechts aangegeven als het stuur voor je staat) welke schroef voor welk blad is, welke kant je op moet draaien om de ketting naar links of rechts te krijgen en ik zou graag willen weten hoe je weet of dat de spanning in de kabel goed is. Ik heb hier 0,0 ervaring mee en ooit zal ik het toch moeten leren.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat is het probleem met je voorderailleur ?
Het zal vast niet moeilijk zijn maar ik doe het voor de eerste keer.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Zo moeilijk is het niet want zelfs ik snap het .
Dat dacht ik. En high limit en low limit, waar slaat het hoog en laag op?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:42 schreef dop het volgende:
[..]
buiten als in buitenblad is van je frame af
Dus het gaat als volgt?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ga er maar ff mee kutten dan kom je er wel uit. De limiet schroef bij je frame dus de linkse linksom draaien en de kooi beweegt naar links mits geen spanning op de kabel. Voor de rechtse limiet schroef is linksom de kooi gaat naar rechts mits er spanning op je kabel staat. Als je dit niet snapt weet ik het ook niet meer . Succes .
jaquote:Op donderdag 25 juni 2015 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus het gaat als volgt?
1. Op het grootste tandwiel achter en het kleine blad voor schakelen
2. De spanning van de kabel halen
3. De schroef bij het frame draaien totdat die net niet tegen de kooi aan komt
4. De spanning terug op de kabel zettten
5. Schakelen naar het grote blad en het kleinste tandwiel achter
6. De andere schroef draaien totdat die net net tegen de andere kant van de kooi komt
als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?
Ik had problemen bij meerdere versnellingen van het kleine blad, die gebruikte ik bijna nooit en laatst weer voor het eerst in een lange tijd. Na wat draaien aan de binnenste schroef kwam die net niet tegen de binnenkant van die kooi aan (bij die extreme versnelling, klein voor en grootste tandwiel achter) maar ondertussen had ik ook wat aan de buitenste schroef gedraaid en kwam die bij de andere extreme stand (groot voor en kleinste tandwiel achter) tegen de andere kant van de kooi aan. Ik denk dat ik er nu wel wijs uit komt maar ik ga morgen pas verder kunnen werken, het is nu te donker aan het worden om het nog goed te zien. Ik had gewoon even een lekenuitleg nodig zonder technisch jargon. Ik vraag me trouwens nog steeds af waar het hoog en laag op slaat van de hoge en de lage limiet schroef.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:17 schreef dop het volgende:
[..]
als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.
als de derie helemaal naar binnen staan kun je de binnen limt verstellen , je moet de derie dan ook zien bewegen naar binnen.
buiten limit op buiten blad schaklen en kijken of je hem met de shfter verder naar buiten krijgt dan voorheen.
maar hamvraag is welke versnelling zit je en waar loopt je ketting dan aan ?
Bookmark die site.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had hier moeten kijken, de beste uitleg die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Goed ingeschatquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
Als je langzamer fietst, is je tijdswinst over dezelfde afstand redelijk gelijkquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden![]()
Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.
Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge.
't is een cyclo, 2x dit rondje:quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 25-06-2015 23:34:36 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is een cyclo, 2x dit rondje:
[ afbeelding ]
Kahler Asten ga je niet op (tijdens de cyclo), die ligt oostenlijk van de 236.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:29 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:27 schreef Patroon het volgende:
Vanavond leuke koers met veel publiek gereden. Uiteindelijk 4 man vooruit, waarbij het peloton ze bijna pakte op de meet. 1 en 2 waren renners uit de kopgroep. 3e plek iemand uit het peloton. 4e en 5e plek de 2 anderen uit de kopgroep. Zo close was het. Ik werd nog 7e (dus 3e van het peloton). Best tevreden over mijn eindsprint en vooral positionering.Top als het aanvallen wordt beloond!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is tot nu toe voor mij helaas nog niet het gevalquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Top als het aanvallen wordt beloond!
quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden![]()
Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.
Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge
En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen.quote:
zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen.
Het ziet er niet uit maar wat boeit dat als het veel kosten scheelt en je het enkel tijdens een wedstrijd nodig hebt.
Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.
Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen.
Ok, dan toch maar eens proberen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).
Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerdequote:Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het feit dat de fiets zelf niet beweegt in die windtunnel, wat voor invloed heeft dat? Is iemand van jullie bereid om zoveel geld te besteden aan aerospul of zouden jullie dat net als ik alleen maar doen als je bovenaan kan eindigen bij belangrijke wedstrijden?
Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerde
Zoveel geld hoeft 't allemaal niet te kosten. Ik heb een opzetstuurtje gekocht omdat ik in 2013 een driedaagse reed in Duitsland met als 1e etappe een tijdrit, ik stond met een volledig gewone fiets aan de start. Opstelling voor de 2e etappe was op basis van de uitslag van de 1e etappe. Ik stond in het 4e startvak. In 2014 ging ik 'm weer rijden, dus maar een opzetstuurtje gekocht.
Vorig jaar met opzetstuurtje was ik bijna anderhalve minuut sneller, dat betekende bijna 100 (!) plaatsen opgeschoven en ipv het 4e startvak stond ik in het tweede startvak. Dat neem je dus mee in de volgende etappes, want doordat je verder naar voren staat, kom je in een snellere groep aan de finiish. Eindresultaat (eindklassement): 2013: 270e op 450 deelnemers, 2014: 170 op 550 deelnemers. Nou zal dat niet alleen door dat opzetstuurtje komen (ik had ook banden met lagere rolweerstand en iets hogere velgen), maar de verbetering komt denk ik voor tenminste de helft daardoor.
Kosten: ¤55. En dat stuurtje kan ik nog vaker in tijdritten gebruiken (heb 't dit jaar in de Ronde van Sardinië weer gebruikt). Dus ik vond het wel een nuttige investering
Ik ben nu op zoek naar een goedkope tijdrithelm, want dat scheelt weer een seconde of 20 op die tijdrit (16 km). Dat zijn toch relatief makkelijk verkregen winsten.
Nee, was nieuw.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.
Mag je zo'n aerostuur altijd gebruiken in tijdritten? In dat geval wil ik het graag eens doen, als ik op 1 onderdeel ooit top zou kunnen presteren, voor een amateur, dan is het de tijdrit. Een sprint of een bergrit zal ik nooit winnen.
Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, was nieuw.
En in tijdritten mag je het altijd gebruiken. Vergis je er overigens niet in de snelheid die er ini zo'n tijdrit gereden wordt. De tijdrit in die driedaagse was met een klimmetje erin. Ik had een gemiddelde van 37,8. De winnaar van 45,7. En ik kan echt wel een beetje fietsen.
Parkoers: https://connect.garmin.com/activity/747155125
Heb je überhaupt wel eens in wedstrijdverband gereden?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.
Wil ik eigenlijk ook wel een keer gaan doen, maar ben beetje een angsthaasquote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel eens in wedstrijdverband gereden?
Trainingswedstrijdjes en wat in een middelmatig goede groep gefietst (waaier, tempowerk met een snelheid van hoog in de 40 km/u) en een beetje gesprint daarin. Ik zou graag eens meedoen aan invididuele wedstrijdjes, wat zijn de aanraders als je niet al te ver wil reizen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel eens in wedstrijdverband gereden?
40 poepoe.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trainingswedstrijdjes en wat in een middelmatig goede groep gefietst (waaier, tempowerk met een snelheid van hoog in de 40 km/u) en een beetje gesprint daarin. Ik zou graag eens meedoen aan invididuele wedstrijdjes, wat zijn de aanraders als je niet al te ver wil reizen?
quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:27 schreef Patroon het volgende:
Vanavond leuke koers met veel publiek gereden. Uiteindelijk 4 man vooruit, waarbij het peloton ze bijna pakte op de meet. 1 en 2 waren renners uit de kopgroep. 3e plek iemand uit het peloton. 4e en 5e plek de 2 anderen uit de kopgroep. Zo close was het. Ik werd nog 7e (dus 3e van het peloton). Best tevreden over mijn eindsprint en vooral positionering.Lekker gereden hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liep bij mij niet zo goed. Eerste helft goed voorin gereden. Laatste helft liet ik me wat afzakken in het peloton, toen redelijk goed opgeschoven. In de voorlaatste ronde liet iemand zich helemaal terugzakken, daar zat ik achter en daardoor kon ik weer opnieuw beginnen met schuiven.
Mooie foto's ook!
Ja, was vooral een leuke koers voor het publiek. Kopgroep kreeg max 17sec en in de laatste ronde op de meet toch bijna alles weer bij elkaar...quote:Op vrijdag 26 juni 2015 07:16 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Lekker gereden hoor!
Liep bij mij niet zo goed. Eerste helft goed voorin gereden. Laatste helft liet ik me wat afzakken in het peloton, toen redelijk goed opgeschoven. In de voorlaatste ronde liet iemand zich helemaal terugzakken, daar zat ik achter en daardoor kon ik weer opnieuw beginnen met schuiven.
Mooie foto's ook!
Gewoon normale tijden voor wiggle hoor, geven ze zelf ook aan hequote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:18 schreef poiuytr het volgende:
Wacht al vier dagen op bestelling bij Wiggle met mijn race pedalen
Jaquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Krijgen jullie ook kudo's van een of andere Groninger?
Ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Krijgen jullie ook kudo's van een of andere Groninger?
Hoog in de 40, Ongeveer 48 gemiddeld. Hij vroeg naar mijn ervaring dus ik geef aan wat dat is, ik geef er zelf geen positief of negatief waardeoordeel over. Het leuke van een tijdrit is dat je het solo doet, ik ben dan niet afhankelijk van een groep. Ik roep hier niet dat ik wel even een clubrecord zal pakken of zo, ik geef alleen aan dat ik weet dat ik van de drie aspecten sprinten, temporijden en bergen de meeste kans heb om goed te presteren met temporijden aangezien dat het meest aansluit bij mijn fysiologie (spiervezelverhouding, lengte, cardiovasculair vermogen).quote:
Yeah right 48 gemquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoog in de 40, Ongeveer 48 gemiddeld. Hij vroeg naar mijn ervaring dus ik geef aan wat dat is, ik geef er zelf geen positief of negatief waardeoordeel over. Het leuke van een tijdrit is dat je het solo doet, ik ben niet afhankelijk van een groep. Ik roep hier niet dat ik wel even een clubrecord zal pakken of zo, ik geef alleen aan dat ik weet dat ik van de drie aspecten sprinten, temporijden en bergen de meeste kans heb om goed te presteren met temporijden aangezien dat het meest aansluit bij mijn fysiologie (spiervezelverhouding, lengte, cardiovasculair vermogen).
Laat maar zien op strava.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoog in de 40, Ongeveer 48 gemiddeld. Hij vroeg naar mijn ervaring dus ik geef aan wat dat is, ik geef er zelf geen positief of negatief waardeoordeel over. Het leuke van een tijdrit is dat je het solo doet, ik ben dan niet afhankelijk van een groep. Ik roep hier niet dat ik wel even een clubrecord zal pakken of zo, ik geef alleen aan dat ik weet dat ik van de drie aspecten sprinten, temporijden en bergen de meeste kans heb om goed te presteren met temporijden aangezien dat het meest aansluit bij mijn fysiologie (spiervezelverhouding, lengte, cardiovasculair vermogen).
En de hoeveelheid behaalde KOM'squote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:55 schreef Z het volgende:
[..]
Ja.
Met rit-titels met de gemiddelde snelheid er in.
Tempowerk, extensieve intervallen.quote:
Ik vind jou qua posts een onbeschofte hork. Ik denk dat jij veel van wielrennen weet maar het zou jou sieren als jij een ander laat leren in plaats van je zo superieur op te stellen.quote:Ik ken je niet, maar ik vind je qua posts een behoorlijke droeftoeter
Wat ik zeg, intervallen. Waarschijnlijk ook onder gunstige omstandigheden qua wind.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gemiddeld 48 km/h over 700 meter dan of zo, niet over de gehele wedstrijd. Anders zou de hele groep meteen een profcontract krijgen.
Over hoeveel meter doe je die 48 gemiddeld dan? 10 km?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ik zeg, intervallen. Waarschijnlijk ook onder gunstige omstandigheden qua wind.
Ik heb een redelijke conditie omdat ik al lang aan duursport doe maar ik fiets nog maar sinds een jaar. Ik weet dat ik nog veel te leren heb over allerlei aspecten van het wielrennen. Ik leer graag bij van mensen die al lang in het wereldje zitten.
In mijn dromen. Een paar minuten. Voor de sprint haal ik maximaal 50-55 km/u waarbij ik een deel in het wiel van een ander rijd.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over hoeveel meter doe je die 48 gemiddeld dan? 10 km?
Wordt wel een laf verhaal zo...quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In mijn dromen. Een paar minuten. Voor de sprint haal ik maximaal 50-55 km/u waarbij ik een deel in het wiel van een ander rijd.
Nogmaals, ik heb niet gezegd dat ik er iets mee ga presteren, ik heb enkel aangegeven dat ik de uitdaging wil aangaan om dat zo goed mogelijk te gaan doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:27 schreef muzas het volgende:
ik weet dat ik van de drie aspecten sprinten, temporijden en bergen de meeste kans heb om goed te presteren met #appeltaarttoeren aangezien dat het meest aansluit bij mijn fysiologie (spiervezelverhouding, lengte, cardiovasculair vermogen en natuurlijk gewicht).
Ik kan het niet helpen, mij werd gevraagd door Wombcat naar mijn ervaring, ik zeg eerlijk wat mijn ervaring is. Niets bijzonders, groepsritten met intervallen en eindsprints, een paar trainingswedstrijdjes.quote:
Ik toch ook. Ga me de komende maanden volledig richten op het toeren. Toch zeker met 2-3 appelpunten gemiddeld.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb niet gezegd dat ik er iets mee ga presteren, ik heb enkel aangegeven dat ik de uitdaging wil aangaan om dat zo goed mogelijk te gaan doen.
Dat is ook al wel redelijk contract waardig. 7.5-8 W/kg voor een paar minuten doen niet veel je na.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In mijn dromen. Een paar minuten. Voor de sprint haal ik maximaal 50-55 km/u waarbij ik een deel in het wiel van een ander rijd.
Ja joh leuk maar slaat nergens op. Op sloten rij ik rustig een rondje met 50 kmop m'n teller. En ik heb daar samen met Marco een keer samen in de ontsnapping gezeten waar we met 55 wegreden van het peleton.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In mijn dromen. Een paar minuten. Voor de sprint haal ik maximaal 50-55 km/u waarbij ik een deel in het wiel van een ander rijd.
Dat heb je makkelijk berekend.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat is ook al wel redelijk contract waardig. 7.5-8 W/kg voor een paar minuten doen niet veel je na.
Zeggen dat je 48 gemiddeld trapt voor enkele minuten maar niet harder dan 50 kunnen sprinten neigen toch naar een grote portie bullshit. En daar kan je wat aan doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb niet gezegd dat ik er iets mee ga presteren, ik heb enkel aangegeven dat ik de uitdaging wil aangaan om dat zo goed mogelijk te gaan doen.
[..]
Ik kan het niet helpen, mij werd gevraagd door Wombcat naar mijn ervaring, ik zeg eerlijk wat mijn ervaring is. Niets bijzonders.
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htmquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat heb je makkelijk berekend.
Hoeveel m2 laminaat heb ik nodig als ik een blauwe broek aan heb?
Natuurlijk, snelheden zijn heel erg betrekkelijk dankzij de wind. Bij een groep is het ook maar net hoe sterk de sterkste mensen in de groep zijn, als er een paar op kop rijden die heel erg sterk zijn dan profiteert de rest ervan mee.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja joh leuk maar slaat nergens op. Op sloten rij ik rustig een rondje met 50 kmop m'n teller. En ik heb daar samen met Marco een keer samen in de ontsnapping gezeten waar we met 55 wegreden van het peleton.
Kom maar terug als je 48 km/uur op een windstille dag over 5 km rijd. Zelfs DDX, frank en het zooitje schorriemorrie redde dat niet met windkracht 5 in de rug tijdens de rvnh
Het eerste is in een groep, voor de sprint gaf ik aan dat het 50-55 is, 55 is mijn maximum. Ik ben een slechte sprinter.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zeggen dat je 48 gemiddeld trapt voor enkele minuten maar niet harder dan 50 kunnen sprinten neigen toch naar een grote portie bullshit.
Precies. Als je zegt dat je een goede tijdrijder bent omdat daarna te zeggen dat het wind mee in een sterke groep was is een beetje.... raar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:41 schreef Fretwork het volgende:
Eigenlijk maakt het niemand uit of je wel of niet 45+ trapt, zolang je je maar niet beter voordoet dan je bent.
Trainingswedstrijdjes zijn leuk. Overal in Nederland worden ook tijdritten georganiseerd, mag iedereen aan meedoenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ik zeg, intervallen. Waarschijnlijk ook onder gunstige omstandigheden qua wind.
Ik heb een redelijke conditie omdat ik al lang aan duursport doe maar ik fiets nog maar sinds een jaar. Ik weet dat ik nog veel te leren heb over allerlei aspecten van het wielrennen. Ik leer graag bij van mensen die al lang in het wereldje zitten.
Ook zonder een licentie?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Trainingswedstrijdjes zijn leuk. Overal in Nederland worden ook tijdritten georganiseerd, mag iedereen aan meedoen
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het eerste is in een groep, voor de sprint gaf ik aan dat het 50-55 is, 55 is mijn maximum. Ik ben een slechte sprinter.
Maar goed, ik stop er mee. Ik ga niet proberen om iemand te overtuigen die mij niet wil geloven. Mij werd gevraagd naar wat ik tot nu toe heb gedaan, ik heb hier antwoord op gegeven, doe er mee wat jullie willen. Succes hier nog verder. Mij zien jullie hier niet meer terug, ik zoek wel een plaats op waar de sfeer wat constructiever is.
Jazeker! Kijk bijvoorbeeld maar eens op wvsnits.nlquote:
Ahá ja inderdaad. Ik dacht altijd dat je in ieder geval van een club lid moest zijn of een licentie moest hebben. Je rijdt dan op een soort dagkaart, klopt dat?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jazeker! Kijk bijvoorbeeld maar eens op wvsnits.nl
In Drenthe is er net eentje geweest. Veel clubs (oa. Tandje Hoger, Tjas en Cyclesport) hebben een tijdritcompetitie voor hun leden.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:52 schreef Tommeke het volgende:
Oh, ik heb laatst met die Strava man met z'n levensverhaal gepraat. Bleek een aardige vent te zijn!
Waar was je dan? Heb je niet gezienquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:20 schreef Andyy het volgende:
Ik doe 48 gemiddeld in de eindsprint op Fokmeets.
Mooi was dat, helemaal kapot gaan toen!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja joh leuk maar slaat nergens op. Op sloten rij ik rustig een rondje met 50 kmop m'n teller. En ik heb daar samen met Marco een keer samen in de ontsnapping gezeten waar we met 55 wegreden van het peleton.
Kom maar terug als je 48 km/uur op een windstille dag over 5 km rijd. Zelfs DDX, frank en het zooitje schorriemorrie redde dat niet met windkracht 5 in de rug tijdens de rvnh
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bram zou wel in de ploeg van beverstraat kunnen fietsen.
Ik kwam die brug geeneens meer op. Moest me vast pakken aan de reling omdat ik bijna omvielquote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Mooi was dat, helemaal kapot gaan toen!
Tanden op je voorblad en km/uur zijn 2 verschillende dingen he?quote:
53 masterracequote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tanden op je voorblad en km/uur zijn 2 verschillende dingen he?
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het eerste is in een groep, voor de sprint gaf ik aan dat het 50-55 is, 55 is mijn maximum. Ik ben een slechte sprinter.
Maar goed, ik stop er mee. Ik ga niet proberen om iemand te overtuigen die mij niet wil geloven. Mij werd gevraagd naar wat ik tot nu toe heb gedaan, ik heb hier antwoord op gegeven, doe er mee wat jullie willen. Succes hier nog verder. Mij zien jullie hier niet meer terug, ik zoek wel een plaats op waar de sfeer wat constructiever is.
Al klinkt dit allemaal een beetje als een broodje aap verhaal, ik snap wel dat sommigen de sfeer hier soms als weinig constructief ervaren en zich niet bepaald welkom voelen.quote:Ik ken je niet, maar ik vind je qua posts een behoorlijke droeftoeter
Tsja, er hangt misschien een aparte sfeer maar iedereen is welkom, je moet alleen niet binnen komen vallen en alleen maar vragen stellen die je ook zo kan googlen of met een raar verhaal komen hoe hard je wel niet kan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
[..]
[..]
Al klinkt dit allemaal een beetje als een broodje aap verhaal, ik snap wel dat sommigen de sfeer hier soms als weinig constructief ervaren en zich niet bepaald welkom voelen.
ze hebben met de geometrie ligge te staan te lope te kuttenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
back on topic!
De nieuwe Canyon Ultimate CF SLX:
https://www.canyon.com/specials/ultimate-cf-slx/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HAHAHAHAquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
[..]
[..]
Al klinkt dit allemaal een beetje als een broodje aap verhaal, ik snap wel dat sommigen de sfeer hier soms als weinig constructief ervaren en zich niet bepaald welkom voelen.
blablabla welke kleuren hebben ze nou?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
back on topic!
De nieuwe Canyon Ultimate CF SLX:
https://www.canyon.com/specials/ultimate-cf-slx/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor 13.000 euro's heb je er eentje met een oranje streepje op de bovenbuis..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
blablabla welke kleuren hebben ze nou?
Kun je toch googlen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
blablabla welke kleuren hebben ze nou?
Linkje?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wil ik eigenlijk ook wel een keer gaan doen, maar ben beetje een angsthaas![]()
Een Raphake shirtje besteldVerwacht dattie binnenkomt tegen de tijd dat ik ben vergeten dat ik'm had besteld.
Volgend jaarquote:
Ja, klopt! Of basislicentie. Die kan je ter plekke aanschaffen vaak.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ahá ja inderdaad. Ik dacht altijd dat je in ieder geval van een club lid moest zijn of een licentie moest hebben. Je rijdt dan op een soort dagkaart, klopt dat?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bram zou wel in de ploeg van beverstraat kunnen fietsen.
Die voorvorkquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Voor 13.000 euro's heb je er eentje met een oranje streepje op de bovenbuis..
[ afbeelding ]
Die foil hebben ze echt verpest ja. Vorige model vond ik wel een mooi frame.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:00 schreef Tommeke het volgende:
Nog zo'n gedrocht:
[ afbeelding ]
Geef mij deze maar:
[ afbeelding ]
Gewoon oksel, jan@work en gripper het werk laten doen en zelf verzchuilen achter de brede rug van dopquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Volgend jaar![]()
Kom nu al mee met sprintjes rond die snelheden om er vervolgens bij het laatste stuk erover heen te gaan![]()
Alleen zijn die niet een dijk lang
Ja, die vorige Foil is schitterend. De Venge vind ik idd ook zo over de top dat ie vet isquote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Die foil hebben ze echt verpest ja. Vorige model vond ik wel een mooi frame.
Ja die is mooi,quote:
Opscheppen over gemiddeldes is ook weinig constructief.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
[..]
[..]
Al klinkt dit allemaal een beetje als een broodje aap verhaal, ik snap wel dat sommigen de sfeer hier soms als weinig constructief ervaren en zich niet bepaald welkom voelen.
+1quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, er hangt misschien een aparte sfeer maar iedereen is welkom, je moet alleen niet binnen komen vallen en alleen maar vragen stellen die je ook zo kan googlen of met een raar verhaal komen hoe hard je wel niet kan.
Dies vet mooi! Geen gekke fratsen, tricolore bandje op de zadelbuisquote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja die is mooi,
zag met de gf sprortful ook nog zoon Look rijden met zone gekke stuurpen, vond 't ook een gedrocht. Wel mooie gifgroene colnago gezien.
Volges mijn dedees
[ afbeelding ]
kweenie man, ik vind die aero frames echt niet mooi, ook die canyon niet. Al denk ik wel dat je er voordeel mee hebt als criteriumkoning zoals patty bijv. Tis toch sneller denk ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dies vet mooi! Geen gekke fratsen, tricolore bandje op de zadelbuis
Ik zie jou ook nog wel eens op een aerofiets rije, maar dan wel dees:
[ afbeelding ]
Zijn dat lugs? Mooie fiets!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
.
Volges mijn dedees
[ afbeelding ]
Beetje duk in die uitvoering maar wel hele vette fiets idd..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dies vet mooi! Geen gekke fratsen, tricolore bandje op de zadelbuis
Ik zie jou ook nog wel eens op een aerofiets rije, maar dan wel dees:
[ afbeelding ]
zijn carbonnen frames niet altijd met lugs en buizensets die in elkaar gelijmd worden? Ook die helemaal weggewerkt zijn? Hoe moet je anders een buis maken, die matjes carbon worden op een mal gelegd en geplakt, dan wordt het zaakje vacuum getrokken en afgebakken in een autoclaaf, daarna is het schuren tot je er niets meer van ziet?quote:
Wiggle ben ik niet zo kapot van. Er zijn interesantere webhandelaren in Engeland. Handelaren die nog wat aparts op voorraad hebben. SJS cycles bijvoorbeeld. Vroeger was Spacycles ook interesant maar die verzenden niet meer over de grens.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:18 schreef poiuytr het volgende:
Wacht al vier dagen op bestelling bij Wiggle met mijn race pedalen
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:49 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
eigenlijk zien alle fietsen er in grote maten debiel uit...
Een horizontale bovenbuis vind ik altijd mooi.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje duk in die uitvoering maar wel hele vette fiets idd..
Ik vind aeroframes vaak wel mooi, maar dan wel in kleine maten. In grotere maten zien ze er vaak zo onwijs lomp uit..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar sluit ik me graag bij aan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:14 schreef TripleZ het volgende:
[..]
[..]
Al klinkt dit allemaal een beetje als een broodje aap verhaal, ik snap wel dat sommigen de sfeer hier soms als weinig constructief ervaren en zich niet bepaald welkom voelen.
Wind mee langs zee is leuker;quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:33 schreef cafca het volgende:
Ik kan ook 48 gemiddeld rijden!
Nou ja, bijna dan. Een paar, nouja, bijna twee minuten. Met wind mee.
https://www.strava.com/segments/2031051
En ik krijg kudos van wildvreemde fans uit groningen!
Maar dat maakt allemaal niks uit, als ik maar mijn appeltaart krijg
Gegroet,
Een bolle toerder
Gewoon die benen sneller laten ronddraaien.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Wind mee langs zee is leuker;
https://app.strava.com/activities/299312350/analysis/1104/1297
Ik kon niet harder, want 50/12
Das een behoorlijk ritje, vóór het werk!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon die benen sneller laten ronddraaien.
Deze had ik gisteren, iets boven de 50 km/h gemiddeld over 54 seconden: https://www.strava.com/activities/332475652/analysis/238/292
Ik doe dat in d1:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Wind mee langs zee is leuker;
https://app.strava.com/activities/299312350/analysis/1104/1297
Ik kon niet harder, want 50/12
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik doe dat in d1:
https://www.strava.com/activities/301975901/analysis/4000/4192
pff das maar 43... amateur.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik doe dat in d1:
https://www.strava.com/activities/301975901/analysis/4000/4192
Pfff ik zou echt met psychische problemen thuiskomen dan....quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/activities/28025155/analysis/1793/3727
Ik ben gelukkig mentaal heel sterk.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Pfff ik zou echt met psychische problemen thuiskomen dan....
Toen ik naar Hoorn reed dacht ik dat het heel erg lekker ging op m'n MTB.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
Welke idioot gaat dan ook door de Flevopolder fietsen.
[me=Wombcat]heeft het ook eens gedaan afgelopen voorjaar. God, wat is het saai daar. En het waait :[/me]
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Lekker over een dijk fietsen en denken "goh, ik heb best goede benen vandaag." Tot je omdraaitquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen ik naar Hoorn reed dacht ik dat het heel erg lekker ging op m'n MTB.
Tot ik bij Hoorn richting Enkhuizen draaide en er achter kwam dat het slechts de wind was die me zo hard die kant op duwde
Begin dit jaar met zw4-5 tegen. Duurde gewoon 3 uur voordat ik Flevoland uit was. Het was vreselijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
Welke idioot gaat dan ook door de Flevopolder fietsen.
\me heeft het ook eens gedaan afgelopen voorjaar. God, wat is het saai daar. En het waait :
Gewoon paar uurtjes trein pakken en dan lekker naar huis zeilenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:49 schreef Wombcat het volgende:
De broers Pélissier trainden alleen met wind mee. Duurde soms maanden voordat ze weer thuis kwamen.
Neefje heeft em in fluo groen, paar gedeeltes dan. Mooi fietsie!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje duk in die uitvoering maar wel hele vette fiets idd..
Ik vind aeroframes vaak wel mooi, maar dan wel in kleine maten. In grotere maten zien ze er vaak zo onwijs lomp uit..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die foil? ja vet ding.. Maar heb 'm wel eens in mijn maat voorbij zien rijden en dan is ie echt lomp. Vooral overgang balhoofdbuis/stuurpen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:05 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Neefje heeft em in fluo groen, paar gedeeltes dan. Mooi fietsie!
Heerlijk stukje anders.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Das een behoorlijk ritje, vóór het werk!
De willier, verkeerde post gequotequote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Die foil? ja vet ding.. Maar heb 'm wel eens in mijn maat voorbij zien rijden en dan is ie echt lomp. Vooral overgang balhoofdbuis/stuurpen.
Heb ik ook wel eens gehad. Van jou volgens mijquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Kudo's krijgen voor een rit van 3 jaar terug
Snelste van het jaarquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
https://www.strava.com/segments/9585049
42km over 9km met volle bepakking in het donker (ok, met 500m hoogteverlies)
Wat kom je doen vuile dikke haarlemmer? En als je zin (en tijd) in koffie hebt? Of een mooie training samen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:18 schreef muzas het volgende:
Aan de utrechters (en anderen bekend in de regio), is dit de snelste/efficientste manier naar nieuwegein? Moet zondagochtend om 830 in jutphaas zijnDus liefst gewoon zo snel/makkelijk mogelijk.
https://app.strava.com/routes/2603324
Toertochtje met zus en zwager... 75k met 21kmh. Helm op het achterhoofd, benen wijd, 2 verschillende 750ml bidons, ben al 2 weken haar aan het kweken op de benen, etc.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat kom je doen vuile dikke haarlemmer? En als je zin (en tijd) in koffie hebt? Of een mooie training samen?
Wat mis je dan precies en hoe zou je het graag zien?quote:
Altijd dezelfde grapjes over zadeltasjes, ventieldopjes, stuurpennen hangen me een nogal de keel uit. Dito met de denigrerende opmerkingen die regelmatig worden gemaakt onder het mom van zeiken, trollen en ouwehoeren. Ik kan me ook voorstellen dat als je hier nieuw komt, een foto van je fiets post en de eerste reactie die je krijgt "haha, wat een koelkast", dat dat nou niet echt stimuleert om verder te posten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat mis je dan precies en hoe zou je het graag zien?
Ik vind hier altijd wel gezellig met de lui die ik nu iig in het echie heb ontmoet. Beetje zeiken, ouwehoeren en trollen hoort er natuurlijk bij he
Ik ben het niet met je eens, heb serieus moeite gedaan vd week bram uit te leggen hoe je voorderrie afstelt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 07:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Altijd dezelfde grapjes over zadeltasjes, ventieldopjes, stuurpennen hangen me een nogal de keel uit. Dito met de denigrerende opmerkingen die regelmatig worden gemaakt onder het mom van zeiken, trollen en ouwehoeren. Ik kan me ook voorstellen dat als je hier nieuw komt, een foto van je fiets post en de eerste reactie die je krijgt "haha, wat een koelkast", dat dat nou niet echt stimuleert om verder te posten.
Daarnaast veel te veel off-topic gezever. Het is wat dat betreft echt een kliekje en een slow-chat geworden, zoals veel reeksen op Fok! Het is ook wel de cultuur op Fok! geworden, maar nu probeert men juist dat een beetje te veranderen, zie FB / Is FOK! echt het afvoerputje van het internet geworden? #13 . Juist dat zeiken en trollen proberen ze nu dus in te perken, omdat het nieuwelingen afschrikt, en de trend van Fok! is dat er wel users verdwijnen (wat normaal is), maar er weinig nieuwe bijkomen.
Ik zei ook niet dat er niet serieus gepost werd, maar dat er teveel bagger tussen zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, heb serieus moeite gedaan vd week bram uit te leggen hoe je voorderrie afstelt.
Vind de sfeer zelf vrij goed laatste tijd, 1 á 2 jaar gelee was het hier continu gezeik met niet nader te noemen users zoals oa Oksel, Patty, Knut, Buzz en Bizkit.
Op zich snap ik wel wat je bedoelt, aan de andere kant is dat ook wielrennen, elkaar een beetje afzeiken (met eenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat er niet serieus gepost werd, maar dat er teveel bagger tussen zit.
En idd heb je gelijk dat het de laatste tijd wat beter gaat, maar dat is pas vrij recent, de afgelopen winter was het echt drama imo. En nog steeds is de eerste reactie op een zadeltasje iha "haha, koelkast".
In my defense, dat was alleen omdat Knut het wel kan hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat er niet serieus gepost werd, maar dat er teveel bagger tussen zit.
En idd heb je gelijk dat het de laatste tijd wat beter gaat, maar dat is pas vrij recent, de afgelopen winter was het echt drama imo. En nog steeds is de eerste reactie op een zadeltasje iha "haha, koelkast".
Die toertocht vanwege de tour start? Die ga ik via het bedrijf waar ik werk fietsen, de 150. Zal wel fantastisch wordenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Toertochtje met zus en zwager... 75k met 21kmh. Helm op het achterhoofd, benen wijd, 2 verschillende 750ml bidons, ben al 2 weken haar aan het kweken op de benen, etc.
Kom een week later wel koffie halen
Bonuspunten voor foto's met een vogel!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die toertocht vanwege de tour start? Die ga ik via het bedrijf waar ik werk fietsen, de 150. Zal wel fantastisch worden
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bonuspunten voor foto's met een vogel!
Waterlinieweg fietsen lijkt me wel leuk ja, herkenbare strook wegdek.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:35 schreef muzas het volgende:
JaGeel shirtje erbij, lekker over de waterlinieweg toeren, alles. Dat vind ik eigenlijk nog het leukste... toen ik vroeger naar de middelbare fietste reed ik twee kee per dag NAAST die autoweg, nu mag ik er een keertje op
Zou ook de 150 wel willen rijden, maar in dit geval gaat familiefreude voor. Zusje + man heeft sinds maart een matrabike en wilden deze toch graag fietsen. Ik voorspel alleen maar lol.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind de sfeer zelf vrij goed laatste tijd, 1 á 2 jaar gelee was het hier continu gezeik met niet nader te noemen users zoals oa Oksel, Patty, Knut, Buzz en Bizkit.
Dit. Ik zie overal in wielrennen dezelfde sfeer hangen. In de groepsapp van onze ploeg etc.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Op zich snap ik wel wat je bedoelt, aan de andere kant is dat ook wielrennen, elkaar een beetje afzeiken (met een) hoort erbij.
Er zullen best mensen zijn die daardoor afgeschrikt worden, maar dat hou je altijd.
Ik vind het dan weer overbodig als vanuit het niets hier komt aanwaaien, zonder voorstellen allemaal vragen post en daarna aangeeft dat hij wel 48km gem kan fietsen, terwijl een voorderailleur afstellen al te moeilijk is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:03 schreef muzas het volgende:
Ik hang er een beetje tussen, ik vind dat dit topic inderdaad constructief genoeg is, met toppers als bijvoorbeeld dop, kaas, ivo etc. Idd die afstelling van de voorderrie als goed voorbeeld, niet alleen voor Bram hulpzaamEn een geintje op z'n tijd moet kunnen en de 'cultuur' van zeiken op zadeltassen, niet huilen maar fietsen, etc hoort er ook wel een beetje bij. Hoewel ik ook kan begrijpen dat dit verkeerd over komt op 'nieuwelingen'
Vanuit het niets iemand een droeftoeter of onbeschofte hork noemen is in mijn ogen overbodig.
Heb je een triple?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:22 schreef Fretwork het volgende:
Als ik hem op mijn 39 op de 25 gooi met een 12-25 cassette vliegt hij soms voor op de 34. Moet ik dan het indexeren opnieuw doen?
Denk ook dat het aan het niveau ligt waarin je fietst. De meesten hier zijn het niveau "recreatief fietsen" al jaren voorbij. Ook postten de meesten hier al jaren mee waardoor je zoals Wombcat al aangaf veel "getroll" kan krijgen waardoor nieuwelingen hier zich hier wellicht niet welkom voelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit. Ik zie overal in wielrennen dezelfde sfeer hangen. In de groepsapp van onze ploeg etc.
Ja ik denk ook niet dat je te zwaar moet tillen aan het trollen, uiteindelijk is het gemiddelde niveau met elkaar wel ontzettend gestegen. Dat krijg je niet als je elkaar maar een beetje blijft aaien...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:00 schreef poiuytr het volgende:
at het aan het niveau ligt waarin je fietst. De meesten hier zijn het niveau "recreatief fietsen" al jaren voorbij. Ook postten de meesten hier al jaren mee waardoor je zoals Wombcat al aangaf veel "getroll" kan krijgen waardoor nieuwelingen hier zich hier wellicht niet welkom voelen.
Zo gaat 't bij ons ook. Continu elkaar een beetje gallen enzo.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit. Ik zie overal in wielrennen dezelfde sfeer hangen. In de groepsapp van onze ploeg etc.
Ja inderdaad, elke week stapt er wel weer iemand boos uit de groepquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo gaat 't bij ons ook. Continu elkaar een beetje gallen enzo.
Is dat dan niet eigenlijk een te schuine kettinglijn? Op het buitenblad moet ik hem ook niet op het grootste kransje gooien, dan valt ie er vaak ook af. Anders kabel iets strakker, zodat je voorderrie (net niet) tegen de ketting aankomt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:22 schreef Fretwork het volgende:
Als ik hem op mijn 39 op de 25 gooi met een 12-25 cassette vliegt hij soms voor op de 34. Moet ik dan het indexeren opnieuw doen?
mee eens , we kennen elkaar onderling een beetje , en onderling gaat het vrij aardig, maar voor nieuwe users niet altijd genoeg geduld.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind wel dat wombcat een punt heeft, ondanks dat ik er zelf ook aan meedoe.
Vandaag is de Homeride, toch? Van Groningen naar Maastricht. Maat van me rijdt de laatste 300km mee.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:27 schreef Tommeke het volgende:
D'r is weer een goeiedoelentocht hier. Allemaal ongesoigneerd tuig op oude fietsen.
Er kwam een groep aan met een kar vol fietsen. Ik riep net ff iets te hard dat de oudijzerhandel verderop zit
Werd vreemd genoeg niet gewaardeerd
M'n fietsmaten zouden keihard lachen als ik die grap bij hun maakte
Haha jaa en dan dan later komen ze er weer inquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:32 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Is dat dan niet eigenlijk een te schuine kettinglijn? Op het buitenblad moet ik hem ook niet op het grootste kransje gooien, dan valt ie er vaak ook af. Anders kabel iets strakker, zodat je voorderrie (net niet) tegen de ketting aankomt.
Is vandaag idd. Rit voor het Ronald MC Donald fonds. Bijna een jaar geleden daar ook week doorgebracht toen onze dochter werd geboren.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Vandaag is de Homeride, toch? Van Groningen naar Maastricht. Maat van me rijdt de laatste 300km mee.
Ik rij morgen dat toertochtje, net zo'n smerig geel shirt gehaald (helemaal niet bij stil gestaan). Echt seriously uncool, doe jij hem wel aan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:35 schreef muzas het volgende:
JaGeel shirtje erbij, lekker over de waterlinieweg toeren, alles. Dat vind ik eigenlijk nog het leukste... toen ik vroeger naar de middelbare fietste reed ik twee kee per dag NAAST die autoweg, nu mag ik er een keertje op
Zou ook de 150 wel willen rijden, maar in dit geval gaat familiefreude voor. Zusje + man heeft sinds maart een matrabike en wilden deze toch graag fietsen. Ik voorspel alleen maar lol.
Dat shirt is inderdaad verdomd lelijkquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:11 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik rij morgen dat toertochtje, net zo'n smerig geel shirt gehaald (helemaal niet bij stil gestaan). Echt seriously uncool, doe jij hem wel aan?
Ik ben trouwens benieuwd, koud 150km rijden. De laatste 100km dateert van maart dit jaar
Ach ik heb het ook wel eens gedaan, sommige peepz hier weten af en toe het bloed onder je nagels vandaan te halen. Zeker als nieuweling zal dat vrij rauw op je dak vallen, als je trolt kun je ook verwachten dat het af en toe op een andere manier terug zal komen toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:03 schreef muzas het volgende:
Vanuit het niets iemand een droeftoeter of onbeschofte hork noemen is in mijn ogen overbodig.
En ik heb er nog voor betaald ook... Jij moet hem zeker aan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat shirt is inderdaad verdomd lelijk
Ik denk dat voor de meeste beginners het referentiekader niet zo groot is, dus zo'n opmerking is snel gemaakt als je voor de eerste keer de 50 hebt aangetikt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer overbodig als vanuit het niets hier komt aanwaaien, zonder voorstellen allemaal vragen post en daarna aangeeft dat hij wel 48km gem kan fietsen, terwijl een voorderailleur afstellen al te moeilijk is.
Mhaw 'moet', ze zullen mij niet tegen de muur zetten denk ik als ik een ander shirt aantrek. Maar gezien het kostenbesparingsprogramma dat er aangekondigd is, is het misschien wel verstandigquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
En ik heb er nog voor betaald ook... Jij moet hem zeker aan?
Tuurlijk, waarom niet. Pasvorm viel me nog mee, t'is niet de beste snit ok, maar heb bijvoorbeeld ook ooit zo'n borettiding gehad en die was stukken slechter.quote:
Men mag mij best droeftoeter noemen, zeker een newbie die mijn grap niet begrijpt. Ik zal er niet wakker van liggen. Het laat me Siberisch koud eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ach ik heb het ook wel eens gedaan, sommige peepz hier weten af en toe het bloed onder je nagels vandaan te halen. Zeker als nieuweling zal dat vrij rauw op je dak vallen, als je trolt kun je ook verwachten dat het af en toe op een andere manier terug zal komen toch?
Ik had niet anders van je verwacht eigenlijkquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Men mag mij best droeftoeter noemen, zeker een newbie die mijn grap niet begrijpt. Ik zal er niet wakker van liggen. Het laat me Siberisch koud eigenlijk.
1 regeltje vind ik wel een goede, geen kampioenstruien of wat daar voor moet doorgaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom niet. Pasvorm viel me nog mee, t'is niet de beste snit ok, maar heb bijvoorbeeld ook ooit zo'n borettiding gehad en die was stukken slechter.
Heb 'm van de week al aangehad met een woon-werkritje... Daar lijkt ie me ook in het vervolg uitermate geschikt voor.
Trouwens wel kut om in zo'n bedrijfsteam te moeten rijden, in een sukkeldrafje achter een stel politieagenten aanrijden. Net daar achter kun je toch net ff lekkerder spelen op de openbare weg.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mhaw 'moet', ze zullen mij niet tegen de muur zetten denk ik als ik een ander shirt aantrek. Maar gezien het kostenbesparingsprogramma dat er aangekondigd is, is het misschien wel verstandig![]()
En ach, dit zal direct de enige keer zijn dat ik het shirt aantrek
Dank jequote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:01 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht eigenlijk
Dan moet je 'm vooral niet aan doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
1 regeltje vind ik wel een goede, geen kampioenstruien of wat daar voor moet doorgaan.
Bovendien past dat geel voor geen meter bij het zwart-rood van m'n fiets
Ah, dat is wel matig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:50 schreef forty-two het volgende:
[..]
Trouwens wel kut om in zo'n bedrijfsteam te moeten rijden, in een sukkeldrafje achter een stel politieagenten aanrijden. Net daar achter kun je toch net ff lekkerder spelen op de openbare weg.
Dat snap ik dan juist weer niet. Iedereen begrijpt dat je die kampioenstrui niet hebt gewonnen, en je doet em ook niet aan om net te doen of je hem hebt gewonnen, maar omdat je em mooi vind of je landstrui graag draagt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
1 regeltje vind ik wel een goede, geen kampioenstruien of wat daar voor moet doorgaan.
Bovendien past dat geel voor geen meter bij het zwart-rood van m'n fiets
Beetje hetzelfde als je een medaille opspelt die je gewoon hebt gekocht in een prijzenwinkel. Oftewel not donequote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat snap ik dan juist weer niet. Iedereen begrijpt dat je die kampioenstrui niet hebt gewonnen, en je doet em ook niet aan om net te doen of je hem hebt gewonnen, maar omdat je em mooi vind of je landstrui graag draagt.
Mooie rit, leuk zadeltasje heb je. Waar heb je die gekocht?quote:Op zondag 28 juni 2015 00:40 schreef ddx het volgende:
Ik ben vandaag dagje in de Eifel wezen fietsen, lekker afzien
241km met bijna 3000hm.
Vooral laatste stuk was ff pittig met de tegenwind en vermoeide benen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/334329603
En omdat je met zo'n lange rit hele dag kaart in beeld wilt hebben oplossing bedacht om powerbank te monteren :
[ afbeelding ]
Zit met tyraps aan de di2 junction box.
En haaks usb kabeltje zodat garmin gewoon in de out front mount kan blijven zitten.
Vandaag getest en hele dag kaart in beeld gehad en 100% batterij
Gewoon standaard tasje van Fizik die je in de zadels kan clippenquote:Op zondag 28 juni 2015 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie rit, leuk zadeltasje heb je. Waar heb je die gekocht?
Leuk hoor. Heb je linkje?quote:Op zondag 28 juni 2015 13:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon standaard tasje van Fizik die je in de zadels kan clippen
Gozer hij zit je te fucken...quote:Op zondag 28 juni 2015 13:35 schreef Andyy het volgende:
http://www.wiggle.nl/fizi(...)-bevestigingsclip-m/
Zijn ook kleinere en grotere
http://www.fizik.it/accessories/bags/saddle-pak/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |