SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Maar dit is de politie. Toch anders.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef Patroon het volgende:
De boeren hebben in het verleden ook wel stakingen gedaan tijdens de Tour in het noorden van Frankrijk.
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt.
Voor de duidelijkheid, ik had bij harder 40-50 in gedachte vs. 30 km/uur, niet 30-40 vs. 20.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het voordeel van Aero is juist hoger Hoe harder je fietst brammetje
En 5 min op een tocht van 200 km zal nog aardig in de buurt komen ook
In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.quote:
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Krijg je niet ook meer turbulentie bij die hogere snelheden waardoor het effect van de aerohelm weer wat minder wordt?
Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Shoe covers
Zo goed als gratis snelheid
Natuurlijk wel maar die willen graag verkopen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.
Ook bij lagere snelheden kun je marginal gains pakken hoorquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.
Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar die willen graag verkoen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven.
Labbekakken zijn het.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dit is de politie. Toch anders
Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dit is de politie. Toch anders.
[..]
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Nee maar een verkoper kan wel aan datapicking doen: de tijdswinst onder de meest gunstige omstandigheden geven.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.
Zit wel kern van waarheid in hoor. Bv die golfbalputjes op helmen en schoenen. Verkoopt goed want mensen denken aero, maar wekt alleen bik golfbal omdat het een bepaalde spin geeft ...quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht.
Net als met de conducteurs die gingen staken door stiptheidsacties te doen en niet te rijden in plaats van dat ze aankondigden niet te controleren (ooit eens gebeurd maar veel te weinig).quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.
En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met welk gewicht en welke snelheid?
Je moet er wel rekening mee houden dat het verbruik wat de PM aangeeft puur is om het vermogen te leveren en houdt geen rekening met wat je andere spieren verbranden. Dus de werkelijkheid ligt wel wat hoger.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:32 schreef ddx het volgende:
[..]
En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ?
Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komenquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Precies, het punt is duidelijk... Genoeg exposure, en de koers kan gewoon door.
vanwege die tunnel?quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Galibier uit de tour en vervangen voor croix du fer
Verstandig. Rij je zaterdag Workum?quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Haha, die gast is bijna net zo bekend als de duivel inmiddels met zn bordjequote:Op donderdag 25 juni 2015 11:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komen
Ik denk Kloosterburen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Verstandig. Rij je zaterdag Workum?
Ik merk hetzelfde bij mezelf. Ik heb weinig gekoerst de laatste tijd en vorige week bewust amper getraind. Heb 't ontzettend druk op m'n werk en ben aan vakantie toe.
Jep, denk niet dat die tunnel überhaupt nog te redden is.quote:
Ok, zal er dan toch weer wat meer lucht in gooien.quote:Op donderdag 25 juni 2015 06:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan wel met 5bar in een 25mm rije maar als je dan hard door de bocht gaat vervormd de band omdat ze te zacht is. Ik rijd zelf wel met tegen de 5bar in de winter als het zeer glad is buiten, maar moet dan niet hard een hoek om willen ermee. Denk dat 6/6.5 wel het minimum is voor een racebandje, anders krijg je wat jij ervaarde, of snel stootlek bij een richel of tramrails.
Idd zondas. Heb nog wel wat 23 mm liggen. Die er eens een keer op gooien bij het voorwiel.quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zondas toch? Ik heb hier ook wel eens last van. Heb wel eens gelezen dat t komt omdat t nog hele smalle velgen zijn en eigenlijk niet zo geschikt voor 25mm of groter. Je krijgt dan een band in de vorm van een gloeilamp ipv mooie ronding zoals op moderne bredere velgen. Ik wil nog wel een keer 23 mm monteren om te kijken of je dan verschil merkt
Makkelijke inkoppert ......quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk opquote:Op donderdag 25 juni 2015 12:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Makkelijke inkoppert ......
Overtraind in D1![]()
Toch wel een Thaise massage neem ik aan?
lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op
Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op
Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijkquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.
Je hoeft er tenslotte je brood niet mee te verdienen hé. Lekker uitrusten en gegarandeerd dat het tijdens de vakantie weer begint te kriebelen. Ook daar heb je tenslotte een vriendin voor....
Ja!quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.
Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
Dat is nu te laat, ik heb er al aan gedraaid.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:30 schreef ratatat het volgende:
In principe kan je ervan uitgaan dat die limietschroeven goed staan. Dus alleen de indexering afstellen zou genoeg moeten zijn.
Dat heb ik al gedaan: 3. 3 keer een wat andere uitleg en 3 keer een uitvoering op een andere manier, geen van 3 melden welke kant op te draaien voor welke richting.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.
schroefje dichtst op je frame linksom.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt? Ik zie lastig hoe die precies verplaatst.
Zo probeer ik het altijd te doen, genotquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijk
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Limiet schroef uitdraaien dus linksom is meer naar buiten/naar binnen en met de kabelspanning moet je de positie vd derrie tov je shifter tunen.
buiten als in buitenblad is van je frame afquote:Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
huh?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:39 schreef dop het volgende:
die 2 schroefjes zijn limit schroefjes en bepalen het bereik , maar niet de spanning op je kabel.
soms is de kabel te strak en kun je draaien aan die schroefjes tot je een ons weeg
Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.quote:
Dan kan ik het mijn leven lang een fietsenmaker laten doen, dat is niet echt handig.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:44 schreef muzas het volgende:
Als je morgen dan toch gaat fietsen, rij ff langs 'n fietsenmaker. Geef 'm een geeltje, pak een bak koffie en laat m je versnellingsapparaat afstellen.
http://www.parktool.com/b(...)railleur-adjustments
wat is het probleem met je voorderailleur ?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.
Ik heb momenteel 3 shroefjes gevonden, die limietschroefjes en dat ding (imbus) waarmee de kabel vast zit. Heb jij het over dat laatste of is het nog een andere die ik moet hebben.
Het probleem was dat die bij het kleine blad bij bepaalde vernsnellingen tegen dat metaal van die kooi of hoe dat ook heet aanschuurde. Ik heb nu wat aan de schroeven gedraaid en nu doet die het bij het grote blad. Ik denk dat ik die bij het kleine blad nu juist heb staan maar wil gewoon even zeker weten (graag met links of rechts aangegeven als het stuur voor je staat) welke schroef voor welk blad is, welke kant je op moet draaien om de ketting naar links of rechts te krijgen en ik zou graag willen weten hoe je weet of dat de spanning in de kabel goed is. Ik heb hier 0,0 ervaring mee en ooit zal ik het toch moeten leren.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat is het probleem met je voorderailleur ?
Het zal vast niet moeilijk zijn maar ik doe het voor de eerste keer.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Zo moeilijk is het niet want zelfs ik snap het .
Dat dacht ik. En high limit en low limit, waar slaat het hoog en laag op?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:42 schreef dop het volgende:
[..]
buiten als in buitenblad is van je frame af
Dus het gaat als volgt?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ga er maar ff mee kutten dan kom je er wel uit. De limiet schroef bij je frame dus de linkse linksom draaien en de kooi beweegt naar links mits geen spanning op de kabel. Voor de rechtse limiet schroef is linksom de kooi gaat naar rechts mits er spanning op je kabel staat. Als je dit niet snapt weet ik het ook niet meer . Succes .
jaquote:Op donderdag 25 juni 2015 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus het gaat als volgt?
1. Op het grootste tandwiel achter en het kleine blad voor schakelen
2. De spanning van de kabel halen
3. De schroef bij het frame draaien totdat die net niet tegen de kooi aan komt
4. De spanning terug op de kabel zettten
5. Schakelen naar het grote blad en het kleinste tandwiel achter
6. De andere schroef draaien totdat die net net tegen de andere kant van de kooi komt
als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?
Ik had problemen bij meerdere versnellingen van het kleine blad, die gebruikte ik bijna nooit en laatst weer voor het eerst in een lange tijd. Na wat draaien aan de binnenste schroef kwam die net niet tegen de binnenkant van die kooi aan (bij die extreme versnelling, klein voor en grootste tandwiel achter) maar ondertussen had ik ook wat aan de buitenste schroef gedraaid en kwam die bij de andere extreme stand (groot voor en kleinste tandwiel achter) tegen de andere kant van de kooi aan. Ik denk dat ik er nu wel wijs uit komt maar ik ga morgen pas verder kunnen werken, het is nu te donker aan het worden om het nog goed te zien. Ik had gewoon even een lekenuitleg nodig zonder technisch jargon. Ik vraag me trouwens nog steeds af waar het hoog en laag op slaat van de hoge en de lage limiet schroef.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:17 schreef dop het volgende:
[..]
als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.
als de derie helemaal naar binnen staan kun je de binnen limt verstellen , je moet de derie dan ook zien bewegen naar binnen.
buiten limit op buiten blad schaklen en kijken of je hem met de shfter verder naar buiten krijgt dan voorheen.
maar hamvraag is welke versnelling zit je en waar loopt je ketting dan aan ?
Bookmark die site.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had hier moeten kijken, de beste uitleg die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Goed ingeschatquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
Als je langzamer fietst, is je tijdswinst over dezelfde afstand redelijk gelijkquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden![]()
Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.
Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge.
't is een cyclo, 2x dit rondje:quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 25-06-2015 23:34:36 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is een cyclo, 2x dit rondje:
[ afbeelding ]
Kahler Asten ga je niet op (tijdens de cyclo), die ligt oostenlijk van de 236.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:29 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:27 schreef Patroon het volgende:
Vanavond leuke koers met veel publiek gereden. Uiteindelijk 4 man vooruit, waarbij het peloton ze bijna pakte op de meet. 1 en 2 waren renners uit de kopgroep. 3e plek iemand uit het peloton. 4e en 5e plek de 2 anderen uit de kopgroep. Zo close was het. Ik werd nog 7e (dus 3e van het peloton). Best tevreden over mijn eindsprint en vooral positionering.Top als het aanvallen wordt beloond!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is tot nu toe voor mij helaas nog niet het gevalquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Top als het aanvallen wordt beloond!
quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden![]()
Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.
Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge
En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen.quote:
zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen.
Het ziet er niet uit maar wat boeit dat als het veel kosten scheelt en je het enkel tijdens een wedstrijd nodig hebt.
Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.
Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen.
Ok, dan toch maar eens proberen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).
Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerdequote:Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het feit dat de fiets zelf niet beweegt in die windtunnel, wat voor invloed heeft dat? Is iemand van jullie bereid om zoveel geld te besteden aan aerospul of zouden jullie dat net als ik alleen maar doen als je bovenaan kan eindigen bij belangrijke wedstrijden?
Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerde
Zoveel geld hoeft 't allemaal niet te kosten. Ik heb een opzetstuurtje gekocht omdat ik in 2013 een driedaagse reed in Duitsland met als 1e etappe een tijdrit, ik stond met een volledig gewone fiets aan de start. Opstelling voor de 2e etappe was op basis van de uitslag van de 1e etappe. Ik stond in het 4e startvak. In 2014 ging ik 'm weer rijden, dus maar een opzetstuurtje gekocht.
Vorig jaar met opzetstuurtje was ik bijna anderhalve minuut sneller, dat betekende bijna 100 (!) plaatsen opgeschoven en ipv het 4e startvak stond ik in het tweede startvak. Dat neem je dus mee in de volgende etappes, want doordat je verder naar voren staat, kom je in een snellere groep aan de finiish. Eindresultaat (eindklassement): 2013: 270e op 450 deelnemers, 2014: 170 op 550 deelnemers. Nou zal dat niet alleen door dat opzetstuurtje komen (ik had ook banden met lagere rolweerstand en iets hogere velgen), maar de verbetering komt denk ik voor tenminste de helft daardoor.
Kosten: ¤55. En dat stuurtje kan ik nog vaker in tijdritten gebruiken (heb 't dit jaar in de Ronde van Sardinië weer gebruikt). Dus ik vond het wel een nuttige investering
Ik ben nu op zoek naar een goedkope tijdrithelm, want dat scheelt weer een seconde of 20 op die tijdrit (16 km). Dat zijn toch relatief makkelijk verkregen winsten.
Nee, was nieuw.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.
Mag je zo'n aerostuur altijd gebruiken in tijdritten? In dat geval wil ik het graag eens doen, als ik op 1 onderdeel ooit top zou kunnen presteren, voor een amateur, dan is het de tijdrit. Een sprint of een bergrit zal ik nooit winnen.
Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, was nieuw.
En in tijdritten mag je het altijd gebruiken. Vergis je er overigens niet in de snelheid die er ini zo'n tijdrit gereden wordt. De tijdrit in die driedaagse was met een klimmetje erin. Ik had een gemiddelde van 37,8. De winnaar van 45,7. En ik kan echt wel een beetje fietsen.
Parkoers: https://connect.garmin.com/activity/747155125
Heb je überhaupt wel eens in wedstrijdverband gereden?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |