abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153824471
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:29:55 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_153824499
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:33:22 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153824548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef Patroon het volgende:
De boeren hebben in het verleden ook wel stakingen gedaan tijdens de Tour in het noorden van Frankrijk.
Maar dit is de politie. Toch anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:36:06 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153824593

Zo hoort 't.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153824606
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo hoort 't.
Precies, het punt is duidelijk... Genoeg exposure, en de koers kan gewoon door.
pi_153824681
Het voordeel van Aero is juist hoger Hoe harder je fietst brammetje

En 5 min op een tocht van 200 km zal nog aardig in de buurt komen ook
pi_153824730
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het voordeel van Aero is juist hoger Hoe harder je fietst brammetje

En 5 min op een tocht van 200 km zal nog aardig in de buurt komen ook
Voor de duidelijkheid, ik had bij harder 40-50 in gedachte vs. 30 km/uur, niet 30-40 vs. 20.
Ja, als je harder rijdt dan heb je meer wind tegen en heeft die aerohelm meer effect maar tegelijkertijd moet je exponentieel meer vermogen leveren per kilometer/uur dat je sneller gaat. Dat moet je tegen elkaar wegstrepen. Krijg je niet ook meer turbulentie bij die hogere snelheden waardoor het effect van de aerohelm weer wat minder wordt? Ik ontken niet dat een aerohelm nu heeft, dat heeft het zeker. Als twee mensen exact even snel kunnen fietsen dan wint de persoon die aerospul heeft, maar wat als het verschil tussen de twee personen 2% bedraagt, wint die persoon dan nog?
Ik kan het niet narekenen maar ik heb eens gelezen dat de winst bij echt hoge snelheden ongeveer 1% zou bedragen. Zeer de moeite waard voor de allerbeste rijders, voor alle andere mensen...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153824752
pi_153824771
Shoe covers _O_

Zo goed als gratis snelheid _O_
pi_153824792
quote:
In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:48:04 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153824793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Krijg je niet ook meer turbulentie bij die hogere snelheden waardoor het effect van de aerohelm weer wat minder wordt?
Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153824801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Shoe covers _O_

Zo goed als gratis snelheid _O_
Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen. :)
Het schijnt trouwens dat je de aerowielen ook goedkoop kan naderen door de wielen af te dekken met een strak zittend iets voor een paar Euro. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153824816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht. :')
Natuurlijk wel maar die willen graag verkopen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven. :')
Als zij niet specifiek aangeven dat dit is getest met bepaalde snelheden in de open lucht onder normale omstandigheden...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2015 20:30:37 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153824825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooie! Als ik ooit zo goed zou worden dat het aerospul er wezenlijk toe doet dan ga ik daar mee beginnen. :)
Ook bij lagere snelheden kun je marginal gains pakken hoor :Y
pi_153824832
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In windtunnels? Daar heb je namelijk meer voordeel dan in de buitenlucht.
:')
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:51:06 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153824844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk wel maar die willen graag verkoen en hebben er belang bij om de windtunnelvoordelen te geven in plaats van de IRL voordelen. Een verkoper op zijn woord geloven. :')
Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:51:24 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153824849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar dit is de politie. Toch anders
Labbekakken zijn het.
pi_153824850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar dit is de politie. Toch anders.

[..]

Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153824859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Stromingsleer word niet door een verkoper berekend.
Nee maar een verkoper kan wel aan datapicking doen: de tijdswinst onder de meest gunstige omstandigheden geven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153824872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hier hebben de fabrikanten natuurlijk niet over nagedacht. :')
Zit wel kern van waarheid in hoor. Bv die golfbalputjes op helmen en schoenen. Verkoopt goed want mensen denken aero, maar wekt alleen bik golfbal omdat het een bepaalde spin geeft ...
pi_153824875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vind het ook zeker niet goed. Met staken moet je draagvlak krijgen van de burgers, dit werkt averechts. Beter delen ze weer een periode geen boetes uit etc. Daarmee raak je de politiek.
Net als met de conducteurs die gingen staken door stiptheidsacties te doen en niet te rijden in plaats van dat ze aankondigden niet te controleren (ooit eens gebeurd maar veel te weinig). :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153825520
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153825562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met welk gewicht en welke snelheid?
En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ? ;)
pi_153825588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:32 schreef ddx het volgende:

[..]

En welke wind / luchtdruk etc wil je ook weten zeker ? ;)
Je moet er wel rekening mee houden dat het verbruik wat de PM aangeeft puur is om het vermogen te leveren en houdt geen rekening met wat je andere spieren verbranden. Dus de werkelijkheid ligt wel wat hoger.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153825725
Ik heb niet het idee dat de strava en garmin schattingen daar rekening mee houden ?
pi_153826210
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Precies, het punt is duidelijk... Genoeg exposure, en de koers kan gewoon door.
Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komen :D
pi_153826220
Galibier uit de tour en vervangen voor croix du fer
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:12:05 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153826226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Galibier uit de tour en vervangen voor croix du fer
vanwege die tunnel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153826236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Verstandig. Rij je zaterdag Workum?

Ik merk hetzelfde bij mezelf. Ik heb weinig gekoerst de laatste tijd en vorige week bewust amper getraind. Heb 't ontzettend druk op m'n werk en ben aan vakantie toe.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:22:39 #30
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_153826406
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Idd. Door acties met bordjes weet ik bijvoorbeeld dat er geen Tram A12 door woningen mag komen :D
Haha, die gast is bijna net zo bekend als de duivel inmiddels met zn bordje :P
pi_153826412
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Verstandig. Rij je zaterdag Workum?

Ik merk hetzelfde bij mezelf. Ik heb weinig gekoerst de laatste tijd en vorige week bewust amper getraind. Heb 't ontzettend druk op m'n werk en ben aan vakantie toe.
Ik denk Kloosterburen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153826905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

vanwege die tunnel?
Jep, denk niet dat die tunnel überhaupt nog te redden is.
http://www.ledauphine.com(...)ra-t-elle-et-comment
tweede filmpje. heel stuk van de bergwand gaat waarschijnlijk vallen tot die tijd ook geen werkzaamheden meer. Was sprake van aanleg van een vervangende (tijdelijke, niet voor de tour) weg aan andere kant van het meer maar daar wachten ze mee tot het instabiele gedeelte van de bergwand in het meer ligt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_153828049
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 06:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kan wel met 5bar in een 25mm rije maar als je dan hard door de bocht gaat vervormd de band omdat ze te zacht is. Ik rijd zelf wel met tegen de 5bar in de winter als het zeer glad is buiten, maar moet dan niet hard een hoek om willen ermee. Denk dat 6/6.5 wel het minimum is voor een racebandje, anders krijg je wat jij ervaarde, of snel stootlek bij een richel of tramrails.
Ok, zal er dan toch weer wat meer lucht in gooien.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 07:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zondas toch? Ik heb hier ook wel eens last van. Heb wel eens gelezen dat t komt omdat t nog hele smalle velgen zijn en eigenlijk niet zo geschikt voor 25mm of groter. Je krijgt dan een band in de vorm van een gloeilamp ipv mooie ronding zoals op moderne bredere velgen. Ik wil nog wel een keer 23 mm monteren om te kijken of je dan verschil merkt
Idd zondas. Heb nog wel wat 23 mm liggen. Die er eens een keer op gooien bij het voorwiel.
pi_153828321
quote:
Dus toch maar over op skinsuits
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:56:49 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153828622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Patroon het volgende:
De afgelopen week (eigenlijk sinds 16 juni) is de goesting even wat minder. Wat vermoeid gevoel in mijn lichaam, kan mij niet echt zetten tot goed trainen en echt opladen voor een koers wil ook niet echt. Constant wat stramme spieren. Vanavond rij ik nog wel even een koersje, vrijdag naar de masseur en zaterdag avond nog een koers. Denk dat ik het daarna voor gezien hou tot 4 juli 2015. Dan gaan wij lekker op vakantie. Ben er wel aan toe..
Makkelijke inkoppert ......

Overtraind in D1 _O-

Toch wel een Thaise massage neem ik aan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153829191
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:42 schreef ratatat het volgende:

[..]

Dus toch maar over op skinsuits
Je moet echt specifiek het Nike Swift Suit hebben. ;)
pi_153829272
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Makkelijke inkoppert ......

Overtraind in D1 _O-

Toch wel een Thaise massage neem ik aan?
Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op :)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153829362
Gewoon ff chillen en lekker wat anders doen.

Beetje rusten, krachttraining wil ook wel helpen om je testosteronnies weer te boosten, ff andere sporten doen.
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:31:31 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153832047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op :)
lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.
pi_153832362
Gewoon rijuh met je kutjuh.ja toch

Lekker even genieten van wat rust ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:47:49 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153832379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, je bent niet zomaar overtraind. Zal meer komen door drukte op het werk, laat op bed en daarbij die koersen direct na werk en laat thuis.. gewoon ff geestelijk op :)
Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.

Je hoeft er tenslotte je brood niet mee te verdienen hé. Lekker uitrusten en gegarandeerd dat het tijdens de vakantie weer begint te kriebelen. Ook daar heb je tenslotte een vriendin voor.... ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153833087
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Was ook maar een garapje hoor. Ken het gevoel nog wel. Inb4 triplo tijd je helemaal de tyfus trainen om overal met een 39 x 26 boven te kunnen komen, en dan na b.v. De Marmotte , Louison Bobet of de Jaques Anquetil die fiets voor weken niet meer aan willen raken.

Je hoeft er tenslotte je brood niet mee te verdienen hé. Lekker uitrusten en gegarandeerd dat het tijdens de vakantie weer begint te kriebelen. Ook daar heb je tenslotte een vriendin voor.... ;)
Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijk
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153833101
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

lijkt mij dat je er een heel behoorlijk voorjaar op hebt zitten. Mooie uitslagen gereden toch? Nu goed idee om ff wat gas terug te nemen en uitrusten.
Ja!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153839284
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt? Ik zie lastig hoe die precies verplaatst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153839348
In principe kan je ervan uitgaan dat die limietschroeven goed staan. Dus alleen de indexering afstellen zou genoeg moeten zijn.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:31:14 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153839356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:33:46 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt?
doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.
pi_153839448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:30 schreef ratatat het volgende:
In principe kan je ervan uitgaan dat die limietschroeven goed staan. Dus alleen de indexering afstellen zou genoeg moeten zijn.
Dat is nu te laat, ik heb er al aan gedraaid.
Indexering?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Effe filmpje op youtube kijken en alles is duidelijk.
Dat heb ik al gedaan: 3. 3 keer een wat andere uitleg en 3 keer een uitvoering op een andere manier, geen van 3 melden welke kant op te draaien voor welke richting.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153839477
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

doe geen moeite, het is Shimano. Dat krijg je toch nooit goed.
:?
Ik neem genoegen met zo goed mogelijk. Ik zou morgen graag weer willen fietsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:37:53 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839559
Limiet schroef uitdraaien dus linksom is meer naar buiten/naar binnen en met de kabelspanning moet je de positie vd derrie tov je shifter tunen.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:39:21 #51
545 dop
:copyright: dop
pi_153839602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil iemand van jullie mij eventjes helpen? Ik heb een 105 en ik moet mijn voorderailleur aanpassen (de eerste keer dat ik het doe). Als ik het goed begrijp dan is de binnenste (dichter bij het frame, meer links) schroef de schroef waar je aan moet draaien voor het kleinere blad en de buitenste voor het grote blad. Welke kant op draaien als die tegen het metaal van die kooi (geen idee hoe je dat noemt) aan komt? Ik zie lastig hoe die precies verplaatst.
schroefje dichtst op je frame linksom.
die 2 schroefjes zijn limit schroefjes en bepalen het bereik , maar niet de spanning op je kabel.
soms is de kabel te strak en kun je draaien aan die schroefjes tot je een ons weeg
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:39:41 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_153839616
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha weet ik. Ja lekker wijntje, kaasje, beetje fietsen..heerlijk
Zo probeer ik het altijd te doen, genot *O*
.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:41:01 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839657
Als je die limiet schroef een halve slag geeft met je schroevendraaier, de binnenste voor het kleine blad en de buitenste voor het grote blad dan zie je vanzelf welke kant de kooi op gaat.
pi_153839665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Limiet schroef uitdraaien dus linksom is meer naar buiten/naar binnen en met de kabelspanning moet je de positie vd derrie tov je shifter tunen.
Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:42:27 #55
545 dop
:copyright: dop
pi_153839695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
buiten als in buitenblad is van je frame af
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:42:44 #56
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is buiten naar rechts (als het stuur voor je staat) en binnen naar links?
Positie v/d derailleur t.o.v. de shifter?
huh?
pi_153839717
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:39 schreef dop het volgende:
die 2 schroefjes zijn limit schroefjes en bepalen het bereik , maar niet de spanning op je kabel.
soms is de kabel te strak en kun je draaien aan die schroefjes tot je een ons weeg
Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:44:08 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839762
Hoe losser de limiet schroef hoe groter het bereik van je derrie .
pi_153839773
Als je morgen dan toch gaat fietsen, rij ff langs 'n fietsenmaker. Geef 'm een geeltje, pak een bak koffie en laat m je versnellingsapparaat afstellen.

http://www.parktool.com/b(...)railleur-adjustments
pi_153839842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

huh?
Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.
Ik heb momenteel 3 shroefjes gevonden, die limietschroefjes en dat ding (imbus) waarmee de kabel vast zit. Heb jij het over dat laatste of is het nog een andere die ik moet hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153839857
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:44 schreef muzas het volgende:
Als je morgen dan toch gaat fietsen, rij ff langs 'n fietsenmaker. Geef 'm een geeltje, pak een bak koffie en laat m je versnellingsapparaat afstellen.

http://www.parktool.com/b(...)railleur-adjustments
Dan kan ik het mijn leven lang een fietsenmaker laten doen, dat is niet echt handig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:47:58 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153839904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welk van de twee? Ik weet niet zeker hoe jij buiten en binnen definieert dus ik vraag voor de zekerheid of dat buiten naar rechts is (zoals het buitenblad rechts licht) en binnen naar links is.
Ik heb momenteel 3 shroefjes gevonden, die limietschroefjes en dat ding (imbus) waarmee de kabel vast zit. Heb jij het over dat laatste of is het nog een andere die ik moet hebben.
wat is het probleem met je voorderailleur ?
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:54:49 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153840122
Zo moeilijk is het niet want zelfs ik snap het .
pi_153840191
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

wat is het probleem met je voorderailleur ?
Het probleem was dat die bij het kleine blad bij bepaalde vernsnellingen tegen dat metaal van die kooi of hoe dat ook heet aanschuurde. Ik heb nu wat aan de schroeven gedraaid en nu doet die het bij het grote blad. Ik denk dat ik die bij het kleine blad nu juist heb staan maar wil gewoon even zeker weten (graag met links of rechts aangegeven als het stuur voor je staat) welke schroef voor welk blad is, welke kant je op moet draaien om de ketting naar links of rechts te krijgen en ik zou graag willen weten hoe je weet of dat de spanning in de kabel goed is. Ik heb hier 0,0 ervaring mee en ooit zal ik het toch moeten leren.

Ik heb wat filmpjes bekeken maar als ze beginnen over "high limit" en "low limit dan weet ik nog steeds niet welk schroefje voor welke is. In een ander filmpje lieten ze wel duidelijk zien aan welk schroefje ze draaiden maar daar vertelden ze eveneens niet welke kant je op moet draaien voor links en welke voor rechts. Ik heb een dummie-uitleg nodig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153840230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Zo moeilijk is het niet want zelfs ik snap het .
Het zal vast niet moeilijk zijn maar ik doe het voor de eerste keer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153840271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:42 schreef dop het volgende:

[..]

buiten als in buitenblad is van je frame af
Dat dacht ik. En high limit en low limit, waar slaat het hoog en laag op?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:03:04 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153840368
Ga er maar ff mee kutten dan kom je er wel uit. De limiet schroef bij je frame dus de linkse linksom draaien en de kooi beweegt naar links mits geen spanning op de kabel. Voor de rechtse limiet schroef is linksom de kooi gaat naar rechts mits er spanning op je kabel staat. Als je dit niet snapt weet ik het ook niet meer . Succes .
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:05:21 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153840428
Enne voor de kabelspanning adjusten draait men aan de stelschroef bij balhoofd links waar je derrie kabel langs je frame loopt.
pi_153840486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ga er maar ff mee kutten dan kom je er wel uit. De limiet schroef bij je frame dus de linkse linksom draaien en de kooi beweegt naar links mits geen spanning op de kabel. Voor de rechtse limiet schroef is linksom de kooi gaat naar rechts mits er spanning op je kabel staat. Als je dit niet snapt weet ik het ook niet meer . Succes .
Dus het gaat als volgt?
1. Op het grootste tandwiel achter en het kleine blad voor schakelen
2. De spanning van de kabel halen
3. De schroef bij het frame draaien totdat die net niet tegen de kooi aan komt
4. De spanning terug op de kabel zettten
5. Schakelen naar het grote blad en het kleinste tandwiel achter
6. De andere schroef draaien totdat die net net tegen de andere kant van de kooi komt
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:09:32 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153840515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus het gaat als volgt?
1. Op het grootste tandwiel achter en het kleine blad voor schakelen
2. De spanning van de kabel halen
3. De schroef bij het frame draaien totdat die net niet tegen de kooi aan komt
4. De spanning terug op de kabel zettten
5. Schakelen naar het grote blad en het kleinste tandwiel achter
6. De andere schroef draaien totdat die net net tegen de andere kant van de kooi komt
ja
pi_153840679
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ja
Mooi! :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:17:10 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_153840728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe weet je wat van de twee de oorzaak is?
als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.
als de derie helemaal naar binnen staan kun je de binnen limt verstellen , je moet de derie dan ook zien bewegen naar binnen.
buiten limit op buiten blad schaklen en kijken of je hem met de shfter verder naar buiten krijgt dan voorheen.
maar hamvraag is welke versnelling zit je en waar loopt je ketting dan aan ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153840846
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:17 schreef dop het volgende:

[..]

als je terug geschakelt bent naar het kleinste blad moet je versnellings kabel (binnekabel) duidelijk slapper aanvoelen.
als de derie helemaal naar binnen staan kun je de binnen limt verstellen , je moet de derie dan ook zien bewegen naar binnen.
buiten limit op buiten blad schaklen en kijken of je hem met de shfter verder naar buiten krijgt dan voorheen.
maar hamvraag is welke versnelling zit je en waar loopt je ketting dan aan ?
Ik had problemen bij meerdere versnellingen van het kleine blad, die gebruikte ik bijna nooit en laatst weer voor het eerst in een lange tijd. Na wat draaien aan de binnenste schroef kwam die net niet tegen de binnenkant van die kooi aan (bij die extreme versnelling, klein voor en grootste tandwiel achter) maar ondertussen had ik ook wat aan de buitenste schroef gedraaid en kwam die bij de andere extreme stand (groot voor en kleinste tandwiel achter) tegen de andere kant van de kooi aan. Ik denk dat ik er nu wel wijs uit komt maar ik ga morgen pas verder kunnen werken, het is nu te donker aan het worden om het nog goed te zien. Ik had gewoon even een lekenuitleg nodig zonder technisch jargon. Ik vraag me trouwens nog steeds af waar het hoog en laag op slaat van de hoge en de lage limiet schroef.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2015 21:30:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153841146
Ik had hier moeten kijken, de beste uitleg die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153841244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had hier moeten kijken, de beste uitleg die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Bookmark die site.
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2015 @ 22:22:49 #76
73911 ultra_ivo
pi_153842409
Sheldon is de grote god van de fietstechniek.
pi_153842728
Sheldon is niet meer toch?
Aldus.
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2015 @ 22:41:13 #78
73911 ultra_ivo
pi_153843048
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:32 schreef Z het volgende:
Sheldon is niet meer toch?
Inderdaad, een aantal jaar geleden overleden.
pi_153843118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Fretwork het volgende:
1 minuut op 40 kilometer moet wel te halen zijn met zo'n aerohelm toch?
Goed ingeschat
pi_153843250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

Hoe harder je gaat, hoe meer effect je hebt. Het is leuk tijdens een tijdrit maar voor huis tuin en keukenfietserij heeft het weinig nut. Ja, je zal sneller gaan, maar lekker boeiend.
Als je langzamer fietst, is je tijdswinst over dezelfde afstand redelijk gelijk
pi_153843473
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden 8-)

Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.

Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge.
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:05:27 #82
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_153843847
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden 8-)

Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.

Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge.
Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_153844216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef No-P het volgende:

[..]

Heb je een route? Groot gedeelte daar wel op de fiets gedaan.
't is een cyclo, 2x dit rondje:
pi_153844595
Vanavond leuke koers met veel publiek gereden. Uiteindelijk 4 man vooruit, waarbij het peloton ze bijna pakte op de meet. 1 en 2 waren renners uit de kopgroep. 3e plek iemand uit het peloton. 4e en 5e plek de 2 anderen uit de kopgroep. Zo close was het. Ik werd nog 7e (dus 3e van het peloton). Best tevreden over mijn eindsprint en vooral positionering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 25-06-2015 23:34:36 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:29:05 #85
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_153844660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

't is een cyclo, 2x dit rondje:
[ afbeelding ]
Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_153844747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:29 schreef No-P het volgende:

[..]

Mooi stuk, behoorlijk glooiend. Kahler Asten op en weer af op dezelfde weg of alleen bij de laatste ronde? Dat is maar 1 weg omhoog.
Kahler Asten ga je niet op (tijdens de cyclo), die ligt oostenlijk van de 236.
Dat is overigens wel een optie, want op zaterdag is daar een klimtijdrit. Misschien rijd ik die ook, maar ik denk het niet.
pi_153844781
@patroon: goed bezig ^O^
pi_153844912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:27 schreef Patroon het volgende:
Vanavond leuke koers met veel publiek gereden. Uiteindelijk 4 man vooruit, waarbij het peloton ze bijna pakte op de meet. 1 en 2 waren renners uit de kopgroep. 3e plek iemand uit het peloton. 4e en 5e plek de 2 anderen uit de kopgroep. Zo close was het. Ik werd nog 7e (dus 3e van het peloton). Best tevreden over mijn eindsprint en vooral positionering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top als het aanvallen wordt beloond!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153844946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Top als het aanvallen wordt beloond!
Dat is tot nu toe voor mij helaas nog niet het geval ;). Alhoewel in de eerste maanden al een paar keer in een kopgroep gezeten, maar nog geen podium.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153844976
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond mijn 499e trainingskoers gereden 8-)

Geen bijzonder resultaat gehaald of zo. Lekker meegedreven in het peloton, ging wel makkelijk ondanks dat het af en toe uit elkaar viel en er heel wat vanaf waaiden. Op het einde met een groepje geprobeerd weg te komen, lukte niet. In de laatste ronde schoof ik naar voren om me te positioneren voor de spint, het viel stil dus ben ik maar gedemarreerd, sloeg wel een gaatje, maar er reed er ook eentje vol door op kop, dus het gat werd niet zo groot en ik werd teruggepakt. Nog wel 6e.

Dit weekend naar Winterberg voor de Hochsauerlandchallenge
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153845112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goed ingeschat
En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen. :)
Het ziet er niet uit maar wat boeit dat als het veel kosten scheelt en je het enkel tijdens een wedstrijd nodig hebt.
Hoet zit het volgens jou met al die tijdwinst die ze per onderdeel noemen? Iedereen voelt aan dat je niet die tijdwinst kan opsommen als je dat alles gebruikt dus hoe maak je hier soep van?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153845128
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En wat als je een badmuts over je helm doet? Dat schijnt ook erg goed te helpen. :)
Het ziet er niet uit maar wat boeit dat als het veel kosten scheelt en je het enkel tijdens een wedstrijd nodig hebt.
zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.
pi_153845341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

zet het in de comments, misschien gaan ze het dan een keer testen.
Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen. :)
Ik heb het zelf niet bedacht, ik had het eens gelezen dat dit een budgetmanier is om redelijk het effect van een aerohelm te naderen aangezien de lucht dan eveneens niet doorheen al die gaten gaat. Het nadeel is natuurlijk hetzelfde als bij veel aerohelms: geen ventilatie.

Het feit dat de fiets zelf niet beweegt in die windtunnel, wat voor invloed heeft dat? Is iemand van jullie bereid om zoveel geld te besteden aan aerospul of zouden jullie dat net als ik alleen maar doen als je bovenaan kan eindigen bij belangrijke wedstrijden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153845395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de Youtube-commentaren lezen. :)

Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).
pi_153845434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel, want onder één van hun videos heb ik een comment zien staan waarin werd gevraagd om het verschil van helmen te testen, waarop werd gereplied dat ze dat binnenkort gaan doen (en de video met de helmtest heb ik gepost).
Ok, dan toch maar eens proberen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153845675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het feit dat de fiets zelf niet beweegt in die windtunnel, wat voor invloed heeft dat? Is iemand van jullie bereid om zoveel geld te besteden aan aerospul of zouden jullie dat net als ik alleen maar doen als je bovenaan kan eindigen bij belangrijke wedstrijden?
Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerde :(

Zoveel geld hoeft 't allemaal niet te kosten. Ik heb een opzetstuurtje gekocht omdat ik in 2013 een driedaagse reed in Duitsland met als 1e etappe een tijdrit, ik stond met een volledig gewone fiets aan de start. Opstelling voor de 2e etappe was op basis van de uitslag van de 1e etappe. Ik stond in het 4e startvak. In 2014 ging ik 'm weer rijden, dus maar een opzetstuurtje gekocht.

Vorig jaar met opzetstuurtje was ik bijna anderhalve minuut sneller dan in 2013 zonder opzetstuur, dat betekende bijna 100 (!) plaatsen opgeschoven en ipv het 4e startvak stond ik in het tweede startvak. Dat neem je dus mee in de volgende etappes, want doordat je verder naar voren staat, kom je in een snellere groep aan de finiish. Eindresultaat (eindklassement): 2013: 270e op 450 deelnemers, 2014: 170 op 550 deelnemers. Nou zal dat niet alleen door dat opzetstuurtje komen (ik had ook banden met lagere rolweerstand en iets hogere velgen), maar de verbetering komt denk ik voor tenminste de helft daardoor.

Kosten: ¤55. En dat stuurtje kan ik nog vaker in tijdritten gebruiken (heb 't dit jaar in de Ronde van Sardinië weer gebruikt). Dus ik vond het wel een nuttige investering :Y

Ik ben nu op zoek naar een goedkope tijdrithelm, want dat scheelt weer een seconde of 20 op die tijdrit (16 km). Dat zijn toch relatief makkelijk verkregen winsten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 00:04:13 ]
pi_153845775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had eerst de hele post moeten lezen voordat ik reageerde :(

Zoveel geld hoeft 't allemaal niet te kosten. Ik heb een opzetstuurtje gekocht omdat ik in 2013 een driedaagse reed in Duitsland met als 1e etappe een tijdrit, ik stond met een volledig gewone fiets aan de start. Opstelling voor de 2e etappe was op basis van de uitslag van de 1e etappe. Ik stond in het 4e startvak. In 2014 ging ik 'm weer rijden, dus maar een opzetstuurtje gekocht.

Vorig jaar met opzetstuurtje was ik bijna anderhalve minuut sneller, dat betekende bijna 100 (!) plaatsen opgeschoven en ipv het 4e startvak stond ik in het tweede startvak. Dat neem je dus mee in de volgende etappes, want doordat je verder naar voren staat, kom je in een snellere groep aan de finiish. Eindresultaat (eindklassement): 2013: 270e op 450 deelnemers, 2014: 170 op 550 deelnemers. Nou zal dat niet alleen door dat opzetstuurtje komen (ik had ook banden met lagere rolweerstand en iets hogere velgen), maar de verbetering komt denk ik voor tenminste de helft daardoor.

Kosten: ¤55. En dat stuurtje kan ik nog vaker in tijdritten gebruiken (heb 't dit jaar in de Ronde van Sardinië weer gebruikt). Dus ik vond het wel een nuttige investering :Y

Ik ben nu op zoek naar een goedkope tijdrithelm, want dat scheelt weer een seconde of 20 op die tijdrit (16 km). Dat zijn toch relatief makkelijk verkregen winsten.
Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.
Mag je zo'n aerostuur altijd gebruiken in tijdritten? In dat geval wil ik het graag eens doen, als ik op 1 onderdeel ooit top zou kunnen presteren, voor een amateur, dan is het de tijdrit. Een sprint of een bergrit zal ik nooit winnen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153845899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Akkoord: 55 Euro is prima te doen. Dat was dan wel tweedehands, nietwaar? Niet dat het mij wat uitmaakt om met tweedehands te rijden maar het is wat lastiger om het te kopen.
Mag je zo'n aerostuur altijd gebruiken in tijdritten? In dat geval wil ik het graag eens doen, als ik op 1 onderdeel ooit top zou kunnen presteren, voor een amateur, dan is het de tijdrit. Een sprint of een bergrit zal ik nooit winnen.
Nee, was nieuw.

En in tijdritten mag je het altijd gebruiken. Vergis je er overigens niet in de snelheid die er in zo'n tijdrit gereden wordt. De tijdrit in die driedaagse was met een klimmetje erin. Ik had een gemiddelde van 37,8. De winnaar van 45,7. En ik kan echt wel een beetje fietsen.

Parkoers: https://connect.garmin.com/activity/747155125

Tommeke kan je meer over tijdrijden vertellen. Die is hier de tijdritspecialist.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 00:13:48 ]
pi_153846053
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, was nieuw.

En in tijdritten mag je het altijd gebruiken. Vergis je er overigens niet in de snelheid die er ini zo'n tijdrit gereden wordt. De tijdrit in die driedaagse was met een klimmetje erin. Ik had een gemiddelde van 37,8. De winnaar van 45,7. En ik kan echt wel een beetje fietsen.

Parkoers: https://connect.garmin.com/activity/747155125
Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153846648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat het zwaar is en dat jij een relatief snelle fietser bent geloof ik direct, ik heb geen idee of dat het me gaat lukken, ik weet alleen wel dat als ik ergens binnen het wielrennen kans heb om hoger te eindigen - je wil nu eenmaal jezelf uitdagen - dat het dan het tijdrijden is. De keren dat ik 'lang' (langer dan een sprint) hard heb gereden ondervond ik dat het zwaarste voor mij het versnellen was. Die snelheid halen en enkele minuten lang volhouden ging nog wel maar dan weer moeten versnellen naar die snelheid nadat je flink hebt moeten afremmen, dat leek me te slopen.
Heb je überhaupt wel eens in wedstrijdverband gereden?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 00:46:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')