Ik zal je gedenken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:11 schreef dimmak het volgende:
Hallo Poetin. Als je dit leest, ik ben er voor je!
Nee, Nederland moet Rusland demoniseren om het MH17 verhaal hier te kunnen verkopen. Doen ze goed aan jouw reactie te zien.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:05 schreef Montagui het volgende:
Nederland moet ongeloofwaardig worden gemaakt ivm mh17. Doen ze weer goed in Leningrad.
Data opgesteld vanuit westers perspectief. Dat is volgens mij ook wat ze zeggen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:08 schreef SpecialK het volgende:
1. Het plaatje van Rusland wat de Oekraïne opeet
Zoals je kan zien worden er naast het plaatje vragen over gesteld. Met andere woorden. Het is aan de leerling om te analyseren welke signalen er worden afgegeven door de tekenaar. Dat lijkt mij hoe je het ook wil zien een prima vaardigheid om te trainen.
2. Kaart van vrijheid.
Deze kaart lijkt vrij goed overeen te komen met aggregates van deze studies:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices
Dan kan je hoog springen... dan kan je laag springen.... maar dat is de data.
Vanuit een smerig koloniaal kapitalistisch westers perspectief is het beter om minder overheidscorruptie te hebben dan meer... is het beter om meer persoonlijke vrijheid te hebben dan minder... is het beter om minder censuur in de media te hebben dan meer. Klopt ja...quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:10 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Data opgesteld vanuit westers perspectief. Dat is volgens mij ook wat ze zeggen.
Denk dat ze hartelijk zullen lachen om je stupiditeiten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:33 schreef vigen98 het volgende:
Rusland minder vrij dat Turkije?
![]()
Niet serieus te nemen, wie heeft die boekjes trouwens gemaakt? Wil wel even een boos emailtje naar hun sturen
Wat is vrijheid volgens een niet-westers perspectief?quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:10 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Data opgesteld vanuit westers perspectief. Dat is volgens mij ook wat ze zeggen.
Inderdaad, niets mis mee. Maar Russia Today bericht er over einde Poetinfans hier geloven het blindquote:Op woensdag 24 juni 2015 22:08 schreef SpecialK het volgende:
1. Het plaatje van Rusland wat de Oekraïne opeet
Zoals je kan zien worden er naast het plaatje vragen over gesteld. Met andere woorden. Het is aan de leerling om te analyseren welke signalen er worden afgegeven door de tekenaar. Dat lijkt mij hoe je het ook wil zien een prima vaardigheid om te trainen.
2. Kaart van vrijheid.
Deze kaart lijkt vrij goed overeen te komen met aggregates van deze studies:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices
Dan kan je hoog springen... dan kan je laag springen.... maar dat is de data.
geen idee, misschien het accepteren dat een persoon niet alleen op de wereld is, dat hij een onderdeel uit maakt van een gemeenschap, en daardoor dus niet altijd moet kunnen doen wat hij zelf wil.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is vrijheid volgens een niet-westers perspectief?
Je snapt het verschil tussen...quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
geen idee, misschien het accepteren dat een persoon niet alleen op de wereld is, dat hij een onderdeel uit maakt van een gemeenschap, en daardoor dus niet altijd moet kunnen doen wat hij zelf wil.
Ik moet zeggen dat RT en Fox News zo bizar zijn dat het bijna entertainment is. Vooral als ze het over onderwerpen gaan hebben waar je een beetje kennis over hebt. Je gelooft gewoon bijna niet dat mensen zulke dingen kunnen roepen op TV.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, niets mis mee. Maar Russia Today bericht er over einde Poetinfans hier geloven het blind
Echt he.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:33 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Niet serieus te nemen, wie heeft die boekjes trouwens gemaakt? Wil wel even een boos emailtje naar hun sturen
Ik vraag me af of mensen wel gelukkig worden wanneer hun keuzes worden beïnvloed door wat hun omgeving van hun verwacht. Voor een deel van de mensen zal het wel werken, omdat ze prima in hun sociale omgeving passen, maar je hebt altijd mensen die nogal afwijken. Die zullen sneller verstoten worden, waardoor ze alleen nog maar eenzamer worden. En dat er meer mensen zelfmoord plegen in een vrijere wereld verbaasd me ook niet. Rondom zelfmoord bestaat nog steeds best wel een taboe en door meer vrijheid te hebben, zul je sneller de keuze maken om een einde aan je leven te maken dan de rest van je leven ongelukkig te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
geen idee, misschien het accepteren dat een persoon niet alleen op de wereld is, dat hij een onderdeel uit maakt van een gemeenschap, en daardoor dus niet altijd moet kunnen doen wat hij zelf wil.
Ik vind de vrijheid van sommige soms een beetje te ver gaan. Kennelijk zwakken alle normen en waarden die je vind in armere niet-vrije landen per generatie meer af.
En het erge is dat hele volksstammen het blind geloven.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat RT en Fox News zo bizar zijn dat het bijna entertainment is. Vooral als ze het over onderwerpen gaan hebben waar je een beetje kennis over hebt. Je gelooft gewoon bijna niet dat mensen zulke dingen kunnen roepen op TV.
Het ergste is dat RT en Fox News die volksstammen bewust manipuleren. De wereld wordt er niet beter van.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het erge is dat hele volksstammen het blind geloven.
Turkije scoort in de vrijheidscategorien vooral net even een paar punten hoger door civiele vrijheden (mensenrechten en civiele beschermingen) en ook op het vlak van economische vrijheid. Qua persvrijheid is het in beide landen ongeveer even ruk.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:33 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Niet serieus te nemen,
Kijk in eigen land waar veel niet westerse allochtonen voor pleiten. De vrijheid om niet beledigd te worden en de vrijheid om niet geconfronteerd te worden met andere manieren van leven zoals homoseksualiteit en het jodendom. Het verschil is voornamelijk dat de meeste westerse vrijheden vereisen dat je niks doet en de nieuwe import manier van denken over vrijheid voornamelijk bestaat uit actief ingrijpen in andermans leven.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is vrijheid volgens een niet-westers perspectief?
Brr moet er niet aan denken dat ze spotprenteren leren analyseren. Stel je voor dat de jeugd straks meer bezig met de prenten ontleden en erover praten in plaats van hun directe omgeving te vernielen en de tekenaars te bedreigen/vermoorden. 10 jaar geleden lieten ze ook al allerlei spotprenten zien vanuit verschillende hoeken. Te gek voor woorden toch?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:09 schreef reza1 het volgende:
Walgelijk hoe kinderen worden geïndoctrineerd met anti-Russische propaganda.
Je zult altijd mensen hebben die verschillen of niet mee kunnen komen. Dat zie je zelfs in vrije landen. Maar is dit erg? Tuurlijk zelfmoord is niet goed en moet niet meer worden, maar ik vraag me af hoe lang de vrije landen nog vrij blijven met al die problemen. Er zal een keer een generatie op staan de vrijheid zal inperken, zie hoe dat nu in Turkije gaat. Die zijn niet eens zo ver gekomen als ons en slaan nu al dicht. Door onze hippie generatie is de vrijheid die wij nu kennen gestart, maar het is maar een generatie in de geschiedenis.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen wel gelukkig worden wanneer hun keuzes worden beïnvloed door wat hun omgeving van hun verwacht. Voor een deel van de mensen zal het wel werken, omdat ze prima in hun sociale omgeving passen, maar je hebt altijd mensen die nogal afwijken. Die zullen sneller verstoten worden, waardoor ze alleen nog maar eenzamer worden. En dat er meer mensen zelfmoord plegen in een vrijere wereld verbaasd me ook niet. Rondom zelfmoord bestaat nog steeds best wel een taboe en door meer vrijheid te hebben, zul je sneller de keuze maken om een einde aan je leven te maken dan de rest van je leven ongelukkig te zijn.
Een vrije samenleving met solidaire ondertoon lijkt mij het fijnst. Aan de ene kant mag je meer jezelf zijn, maar aan de andere kant helpen we wel de zwakke in de samenleving.
Nee, dit is van maatschappijleer, en er worden geen kritische vragen over de spotprent gesteld. Vragen over de spotprent zijn dingen als ''wat doet Europa hier'', niet ''wat wil de tekenaar hier mee zeggen, en ben je het hier mee eens?''quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:34 schreef terrorsjaak het volgende:
Dit is gewoon van geschiedenis dan leer je spotprenten begrijpen. Niks raars aan...
Ja, maar niet op deze manier in schoolboeken wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het Rusland dat verantwoordelijk is voor het neerhalen van een passagierstoestel vol met Nederlanders dient bespot en beschimpt te worden.
Dit is (tot nu toe) nog nooit bewezen maar wordt gedacht. Vermoord jij gelijk iemand die je verdenkt van een moord?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het Rusland dat verantwoordelijk is voor het neerhalen van een passagierstoestel vol met Nederlanders dient bespot en beschimpt te worden.
Wij gebruiken zulke plaatjes in schoolboeken voor 16 jarigen?quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:56 schreef Odaiba het volgende:
A picture in a Dutch social studies textbook for 16-year-olds
quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:14 schreef Lothiriel het volgende:
Die berichtgeving van Russia Today
Een spotprent in een handboek: zo'n dingen staan standaard in leerboeken. Het gaat om het interpreteren ervan. In mijn geschiedenisboek vorig jaar stond ook een Amerikaans-pattriotische spotprent van uit de Koude Oorlog over communistisch Rusland, en de opdracht daarbij was juist om deze kritisch te benaderen, en dus als zijnde propaganda, juist om propaganda te leren herkennen.
Dat tweede kaartje is allicht gebaseerd op feiten, zijnde vaste parameters die voor elk land gelijk zijn & dus objectief gezien is daar niets mis mee. Het is een feit dat je in West-Europa gewoon heel wat meer mag dan in pakweg Rusland of China.
Toch wel, je baseert je parameters bijvoorbeeld op de persvrijheid. Wordt een journalist opgepakt als hij kritiek uit op de regering in zijn of haar land?quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:21 schreef Bredemug het volgende:
[..]je kan vrijheid niet definiëren en via kleurtjes als feit bestempelen. De auteur van dat boek is gewoon achterlijk bezig geweest. Niks mis mee om te leren hoe propaganda maakt, maar dit niet bepaald de juiste. Maar goed, elk land gebruikt propaganda, dat Nederland dat doet is niet echt bepaald nieuws of schokkend.
Kan best. Zolang je maar meetbare factoren inzet en die consistent durft toe te passen op elk land. Zelfs menselijk geluk is te reduceren tot cijfertjes. Als je maar de juiste onderzoeken doet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:21 schreef Bredemug het volgende:
[..]je kan vrijheid niet definiëren en via kleurtjes als feit bestempelen.
Wij van w.c eend vinden dat we vrij zijn; ik krab jou rug, jij krabt mijn rug. Zie je het probleem?quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kan best. Zolang je maar meetbare factoren inzet en die consistent durft toe te passen op elk land. Zelfs menselijk geluk is te reduceren tot cijfertjes. Als je maar de juiste onderzoeken doet.
Oh ik had dat soort vragen bij geschiedenis. Maar het komt op hetzelfde neer; het gaat over het begrijpen van de spotprent en er over nadenken wat er bedoeld wordt en daaruit je eigen mening vormen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:57 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Nee, dit is van maatschappijleer, en er worden geen kritische vragen over de spotprent gesteld. Vragen over de spotprent zijn dingen als ''wat doet Europa hier'', niet ''wat wil de tekenaar hier mee zeggen, en ben je het hier mee eens?''
Een boze Nederlander heeft dit trouwens gedeeld, en niet Rusland.
Vind het juist wel goed, ze gebruiken in een maatschappijleerboek actuele spotprenten uit landelijke dagbladen. Daar leerlingen eens over na laten denken stemt me eerder vrolijk dan somber.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wij gebruiken zulke plaatjes in schoolboeken voor 16 jarigen?
* YuckFou ziet de toekomst somber in
Welkom bij de multopechoice generatie waar men aan vrijheid denkt en beleefd dit door een keuze te hebben in welk fastfood restaurant men kan eten dePizzaHut Kentucky Fried Chicken en MacDonalds.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wij gebruiken zulke plaatjes in schoolboeken voor 16 jarigen?
* YuckFou ziet de toekomst somber in
Het valt hier juist veel meer op dat een bepaalde groep blind in de Russische propaganda trapt. Een medium als Russia Today is tegenwoordig populairder dan pakweg de NRC...quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:50 schreef Rica het volgende:
Niet een sterk voorbeeld maar de TT klopt absoluut. En je hoeft de reacties hier en op andere sites maar te lezen hoe mensen er (weer) intuinen.
Leuk dat je zoiets verzint maar het voorbeeld wat hier gegeven wordt laat juist het compleet tegengestelde zien. Kan je wat nader toelichten waar jij je stelling op baseert? Bij voorkeur met praktijkvoorbeelden die je niet net hebt verzonnen?quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:03 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Welkom bij de multopechoice generatie waar men aan vrijheid denkt en beleefd dit door een keuze te hebben in welk fastfood restaurant men kan eten dePizzaHut Kentucky Fried Chicken en MacDonalds.
Heerlijk toch zo'n simpele generatie en makkelijk bewerkbaar, je geeft ze een vraag en drie antwoorden en als ze het goede antwoord er uit hebben gepikt dan voelen zich gewaardeerd.
Is Rusland een bedreiging voor de Wereldvrede.
A. Ja
B. Nee
C. Open antwoord.
Kies men A Jij bent een geweldige burger wij houden van jou
Kies men B. Je mag oprotten naar je eigen land
Kies men C. Je krijgt een tap van CIA toegewezen want wij vertrouwen geen mensen die geen A zeggen
Tja, vertel het de Rusland adepten. Die zien een negatief Rusland plaatje in een schoolboek en dan schijnt het dat meteen de hele NL jeugd anti-Russisch wordt geïndoctrineerd. Context? wasda?quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het juist wel goed, ze gebruiken in een maatschappijleerboek actuele spotprenten uit landelijke dagbladen. Daar leerlingen eens over na laten denken stemt me eerder vrolijk dan somber.
Vooral dit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Toch wel, je baseert je parameters bijvoorbeeld op de persvrijheid. Wordt een journalist opgepakt als hij kritiek uit op de regering in zijn of haar land?
Nederland: Nee
Rusland: Ja
En zo neem je nog x aantal parameters en die giet je samen in 1 kaartje. Hoewel ik er ook wel aan twijfel dat de VS even vrij zou zijn als Nederland bijvoorbeeld, dat klopt ook niet. Neemt niet weg dat qua vrijheid je beter af bent in NL dan in Rusland, dat is zeker en vast zo. Kijk alleen al naar de rol van de oppositie in NL en vergelijk dat met de situatie in Rusland...
En wie volgens mij hier het meest aan propaganda doet is Russia Today zelf. Kijk eens hoe ze dit uit het verband trekken in hun 'nieuwsuitzending'. En ga dan ook eens op YT andere filmpjes opzoeken. Ook allemaal 'waar' zeker
Het grappige is dat je in NL zowel stelling A, B en C mag verkondigen en uitleggen (ook bij talk shows zoals jinek/pauw). Bij een Russia today zou er uberhaupt geen ruimte zijn om tegen de eigen regering een betoog te houden, er is maar 1 weg en dat is A (wanneer er gevraagd zou worden dat Europa een bedreiging vormt).quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:03 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Welkom bij de multopechoice generatie waar men aan vrijheid denkt en beleefd dit door een keuze te hebben in welk fastfood restaurant men kan eten dePizzaHut Kentucky Fried Chicken en MacDonalds.
Heerlijk toch zo'n simpele generatie en makkelijk bewerkbaar, je geeft ze een vraag en drie antwoorden en als ze het goede antwoord er uit hebben gepikt dan voelen zich gewaardeerd.
Is Rusland een bedreiging voor de Wereldvrede.
A. Ja
B. Nee
C. Open antwoord.
Kies men A Jij bent een geweldige burger wij houden van jou
Kies men B. Je mag oprotten naar je eigen land
Kies men C. Je krijgt een tap van CIA toegewezen want wij vertrouwen geen mensen die geen A zeggen
Je gelooft toch niet zelf dat ze ook spotprenten vanuit Russische hoek laten zien?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Brr moet er niet aan denken dat ze spotprenteren leren analyseren. Stel je voor dat de jeugd straks meer bezig met de prenten ontleden en erover praten in plaats van hun directe omgeving te vernielen en de tekenaars te bedreigen/vermoorden. 10 jaar geleden lieten ze ook al allerlei spotprenten zien vanuit verschillende hoeken. Te gek voor woorden toch?
In Nederlandse kranten staan geregeld spotprenten die niet bepaald vleiend zijn voor westerse leiders.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet zelf dat ze ook spotprenten vanuit Russische hoek laten zien?
Ik heb het niet over kranten maar schoolboeken, kranten moeten zelf weten wat ze publiceren terwijl schoolboeken neutraal zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederlandse kranten staan geregeld spotprenten die niet bepaald vleiend zijn voor westerse leiders.
Jos Collignon maakt bijvoorbeeld fraaie tekeningen voor de Volkskrant.
Heb je al bijna door dat het hier gaat over een actueel maatschappijleerboek waarbij de leerlingen die prent moeten duiden? Je gemiep slaat echt nergens opquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kranten maar schoolboeken, kranten moeten zelf weten wat ze publiceren terwijl schoolboeken neutraal zouden moeten zijn.
En de gewraakte prent uit de OP is dus ook afkomstig uit een krant. Het is niet alsof de school de tekening speciaal voor het examen heeft gemaakt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kranten maar schoolboeken, kranten moeten zelf weten wat ze publiceren terwijl schoolboeken neutraal zouden moeten zijn.
Niet eens een examen. Gewoon lesstof in een lesmethode voor maatschappijleer.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de gewraakte prent uit de OP is dus ook afkomstig uit een krant. Het is niet alsof de school de tekening speciaal voor het examen heeft gemaakt.
Middelbare scholen spelen in op de actualiteit. Zodoende komt een actuele prent in een examen terecht.
Bij maatschappijleer heb ik vroeger genoeg kritische cartoons over de VS en Nederlandse politici gezien. Het zou mij dus niet verbazen als er ergens in dat boek ook een kritische cartoon over het westen staat. Of die cartoon specifiek over de situatie in Oekraïne gaat is een tweede, maar waarom zou je geforceerd genuanceerd moeten zijn over de partij die duidelijk de agressor is?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet zelf dat ze ook spotprenten vanuit Russische hoek laten zien?
Misschien dat je eerst je tabs met dat playboy model moet wegklikken om afleidingen tegen te gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Ik wilde weleens weten wat voor persoon gaat klagen bij het propagandakanaal van het Kremlin, maar ik kan de Michel Philipsen die in het filmpje getoond wordt nergens vinden.
Er wordt geen enkele kritische ondertoon bij die vragen gebruikt, het wordt als feit gepresenteerd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je al bijna door dat het hier gaat over een actueel maatschappijleerboek waarbij de leerlingen die prent moeten duiden? Je gemiep slaat echt nergens op
Michel? Ben jij het?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien dat je eerst je tabs met dat playboy model moet wegklikken om afleidingen tegen te gaan.
Rusland is niet de agressor, dat is de VS die niet wil dat de bevolking van de Krim democratisch kan beslissen bij wie het wil horen, Rusland of de fascistische Poroshenko junta.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij maatschappijleer heb ik vroeger genoeg kritische cartoons over de VS en Nederlandse politici gezien. Het zou mij dus niet verbazen als er ergens in dat boek ook een kritische cartoon over het westen staat. Of die cartoon specifiek over de situatie in Oekraïne gaat is een tweede, maar waarom zou je geforceerd genuanceerd moeten zijn over de partij die duidelijk de agressor is?
En toch zijn er al Russische tanks gespot op Oekrains grondgebied buiten de Krim, vreemd hoor. Ik heb nog geen Abrahams rond zien rijden daaro, jij wel?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:23 schreef reza1 het volgende:
[..]
Rusland is niet de agressor, dat is de VS die niet wil dat de bevolking van de Krim democratisch kan beslissen bij wie het wil horen, Rusland of de fascistische Poroshenko junta.
Er zijn ook al Amerikaanse wapens gespot op Syrisch grondgebied, zelfs in de handen van Al Qaida en ISIS. Je punt?quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En toch zijn er al Russische tanks gespot op Oekrains grondgebied buiten de Krim, vreemd hoor. Ik heb nog geen Abrahams rond zien rijden daaro, jij wel?
Nonsens, er wordt gevraagd hoe de cartoonist (waarmee dus al is aangeduid dat het een cartoon is en geen feiten) naar Europa, Rusland en Oekraïne kijkt. Daarna moeten ze aangeven wat er afgelopen jaar in Oekraïne is gebeurd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:22 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er wordt geen enkele kritische ondertoon bij die vragen gebruikt, het wordt als feit gepresenteerd.
BNW is een deurtje verderop.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:23 schreef reza1 het volgende:
[..]
Rusland is niet de agressor, dat is de VS die niet wil dat de bevolking van de Krim democratisch kan beslissen bij wie het wil horen, Rusland of de fascistische Poroshenko junta.
Als je dat RT filmpje verder had gekeken wasquote:
Toch raar. Ik heb even de foto's en graven van Amerikaanse militairen in Rusland gemist. Ik zou graag bewijs van je willen hebben zodat ik mijn mening aan kan passen! Tot nu toe dacht ik namelijk dat Rusland het enige land was dat in die regio ongewenste tankcolonnes bij andere landen de grens laat oversteken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:23 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat het over de crisis in Oekraïne gaat. Dat het dus nonsens is om daar bv Syrië of de VS bij te betrekken...quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:26 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er zijn ook al Amerikaanse wapens gespot op Syrisch grondgebied, zelfs in de handen van Al Qaida en ISIS. Je punt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |