abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153823547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:03 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Welkom bij de multopechoice generatie waar men aan vrijheid denkt en beleefd dit door een keuze te hebben in welk fastfood restaurant men kan eten dePizzaHut Kentucky Fried Chicken en MacDonalds.

Heerlijk toch zo'n simpele generatie en makkelijk bewerkbaar, je geeft ze een vraag en drie antwoorden en als ze het goede antwoord er uit hebben gepikt dan voelen zich gewaardeerd.

Is Rusland een bedreiging voor de Wereldvrede.

A. Ja
B. Nee
C. Open antwoord.

Kies men A Jij bent een geweldige burger wij houden van jou
Kies men B. Je mag oprotten naar je eigen land
Kies men C. Je krijgt een tap van CIA toegewezen want wij vertrouwen geen mensen die geen A zeggen

Leuk dat je zoiets verzint maar het voorbeeld wat hier gegeven wordt laat juist het compleet tegengestelde zien. Kan je wat nader toelichten waar jij je stelling op baseert? Bij voorkeur met praktijkvoorbeelden die je niet net hebt verzonnen?
pi_153823621
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 07:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vind het juist wel goed, ze gebruiken in een maatschappijleerboek actuele spotprenten uit landelijke dagbladen. Daar leerlingen eens over na laten denken stemt me eerder vrolijk dan somber.
Tja, vertel het de Rusland adepten. Die zien een negatief Rusland plaatje in een schoolboek en dan schijnt het dat meteen de hele NL jeugd anti-Russisch wordt geïndoctrineerd. Context? wasda?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_153823639
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 00:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Toch wel, je baseert je parameters bijvoorbeeld op de persvrijheid. Wordt een journalist opgepakt als hij kritiek uit op de regering in zijn of haar land?

Nederland: Nee
Rusland: Ja

En zo neem je nog x aantal parameters en die giet je samen in 1 kaartje. Hoewel ik er ook wel aan twijfel dat de VS even vrij zou zijn als Nederland bijvoorbeeld, dat klopt ook niet :'). Neemt niet weg dat qua vrijheid je beter af bent in NL dan in Rusland, dat is zeker en vast zo. Kijk alleen al naar de rol van de oppositie in NL en vergelijk dat met de situatie in Rusland...

En wie volgens mij hier het meest aan propaganda doet is Russia Today zelf. Kijk eens hoe ze dit uit het verband trekken in hun 'nieuwsuitzending'. En ga dan ook eens op YT andere filmpjes opzoeken. Ook allemaal 'waar' zeker _O-
Vooral dit.
pi_153823667
Krant plaatst prent. Scholieren wordt vervolgens gevraagd die te duiden. Nu is Nederland anti-Russisch.

Dus wanneer een Nederlandse krant een spotprent plaatst over bankiers, naar aanleiding van de crisis (en dat gebeurde), en die tekening verschijnt vervolgens in een examen, dan haat Nederland de financiële sector?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:31:43 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153823714
A: Dit is een typische maatschappijleer opdracht die ook in mijn tijd (*kuch* *kuch*) al gebruikt werd: Namelijk, duidt de spotprent.

B: Al was het propaganda (which it's fucking not!) dan is de opmerking van Rusland wel heel erg 'pot verwijt de ketel'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153823717
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:03 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Welkom bij de multopechoice generatie waar men aan vrijheid denkt en beleefd dit door een keuze te hebben in welk fastfood restaurant men kan eten dePizzaHut Kentucky Fried Chicken en MacDonalds.

Heerlijk toch zo'n simpele generatie en makkelijk bewerkbaar, je geeft ze een vraag en drie antwoorden en als ze het goede antwoord er uit hebben gepikt dan voelen zich gewaardeerd.

Is Rusland een bedreiging voor de Wereldvrede.

A. Ja
B. Nee
C. Open antwoord.

Kies men A Jij bent een geweldige burger wij houden van jou
Kies men B. Je mag oprotten naar je eigen land
Kies men C. Je krijgt een tap van CIA toegewezen want wij vertrouwen geen mensen die geen A zeggen

Het grappige is dat je in NL zowel stelling A, B en C mag verkondigen en uitleggen (ook bij talk shows zoals jinek/pauw). Bij een Russia today zou er uberhaupt geen ruimte zijn om tegen de eigen regering een betoog te houden, er is maar 1 weg en dat is A (wanneer er gevraagd zou worden dat Europa een bedreiging vormt).
pi_153823743
Overigens kan ik mij wel iets voorstellen bij de verontwaardiging van de Russen. In Rusland mag de pers immers alleen maar spotprenten over vijanden plaatsen. Nu denken ze natuurlijk dat het hier ook zo werkt.
pi_153824166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Brr moet er niet aan denken dat ze spotprenteren leren analyseren. Stel je voor dat de jeugd straks meer bezig met de prenten ontleden en erover praten in plaats van hun directe omgeving te vernielen en de tekenaars te bedreigen/vermoorden. 10 jaar geleden lieten ze ook al allerlei spotprenten zien vanuit verschillende hoeken. Te gek voor woorden toch?
Je gelooft toch niet zelf dat ze ook spotprenten vanuit Russische hoek laten zien?
pi_153824200
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:09 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je gelooft toch niet zelf dat ze ook spotprenten vanuit Russische hoek laten zien?
In Nederlandse kranten staan geregeld spotprenten die niet bepaald vleiend zijn voor westerse leiders.

Jos Collignon maakt bijvoorbeeld fraaie tekeningen voor de Volkskrant.
pi_153824218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederlandse kranten staan geregeld spotprenten die niet bepaald vleiend zijn voor westerse leiders.

Jos Collignon maakt bijvoorbeeld fraaie tekeningen voor de Volkskrant.
Ik heb het niet over kranten maar schoolboeken, kranten moeten zelf weten wat ze publiceren terwijl schoolboeken neutraal zouden moeten zijn.
pi_153824259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kranten maar schoolboeken, kranten moeten zelf weten wat ze publiceren terwijl schoolboeken neutraal zouden moeten zijn.
Heb je al bijna door dat het hier gaat over een actueel maatschappijleerboek waarbij de leerlingen die prent moeten duiden? Je gemiep slaat echt nergens op
pi_153824267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

En de gewraakte prent uit de OP is dus ook afkomstig uit een krant. Het is niet alsof de school de tekening speciaal voor het examen heeft gemaakt.

Middelbare scholen spelen in op de actualiteit. Zodoende komt een actuele prent in een examen terecht.
pi_153824319
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En de gewraakte prent uit de OP is dus ook afkomstig uit een krant. Het is niet alsof de school de tekening speciaal voor het examen heeft gemaakt.

Middelbare scholen spelen in op de actualiteit. Zodoende komt een actuele prent in een examen terecht.
Niet eens een examen. Gewoon lesstof in een lesmethode voor maatschappijleer.
pi_153824331
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:09 schreef reza1 het volgende:

[..]

Bij maatschappijleer heb ik vroeger genoeg kritische cartoons over de VS en Nederlandse politici gezien. Het zou mij dus niet verbazen als er ergens in dat boek ook een kritische cartoon over het westen staat. Of die cartoon specifiek over de situatie in Oekraïne gaat is een tweede, maar waarom zou je geforceerd genuanceerd moeten zijn over de partij die duidelijk de agressor is?
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:19:52 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153824333
Ik wilde weleens weten wat voor persoon gaat klagen bij het propagandakanaal van het Kremlin, maar ik kan de Michel Philipsen die in het filmpje getoond wordt nergens vinden.

Toch apart dat een vrij land zoveel mensen kan kweken die een hekel hebben aan dat land :P
pi_153824355
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Ik wilde weleens weten wat voor persoon gaat klagen bij het propagandakanaal van het Kremlin, maar ik kan de Michel Philipsen die in het filmpje getoond wordt nergens vinden.
Misschien dat je eerst je tabs met dat playboy model moet wegklikken om afleidingen tegen te gaan.
pi_153824365
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je al bijna door dat het hier gaat over een actueel maatschappijleerboek waarbij de leerlingen die prent moeten duiden? Je gemiep slaat echt nergens op
Er wordt geen enkele kritische ondertoon bij die vragen gebruikt, het wordt als feit gepresenteerd.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:51 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153824378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Misschien dat je eerst je tabs met dat playboy model moet wegklikken om afleidingen tegen te gaan.
Michel? Ben jij het?
pi_153824382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bij maatschappijleer heb ik vroeger genoeg kritische cartoons over de VS en Nederlandse politici gezien. Het zou mij dus niet verbazen als er ergens in dat boek ook een kritische cartoon over het westen staat. Of die cartoon specifiek over de situatie in Oekraïne gaat is een tweede, maar waarom zou je geforceerd genuanceerd moeten zijn over de partij die duidelijk de agressor is?
Rusland is niet de agressor, dat is de VS die niet wil dat de bevolking van de Krim democratisch kan beslissen bij wie het wil horen, Rusland of de fascistische Poroshenko junta.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:25:11 #70
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153824418
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:23 schreef reza1 het volgende:

[..]

Rusland is niet de agressor, dat is de VS die niet wil dat de bevolking van de Krim democratisch kan beslissen bij wie het wil horen, Rusland of de fascistische Poroshenko junta.
En toch zijn er al Russische tanks gespot op Oekrains grondgebied buiten de Krim, vreemd hoor. Ik heb nog geen Abrahams rond zien rijden daaro, jij wel?
pi_153824434
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En toch zijn er al Russische tanks gespot op Oekrains grondgebied buiten de Krim, vreemd hoor. Ik heb nog geen Abrahams rond zien rijden daaro, jij wel?
Er zijn ook al Amerikaanse wapens gespot op Syrisch grondgebied, zelfs in de handen van Al Qaida en ISIS. Je punt?
pi_153824438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:22 schreef reza1 het volgende:

[..]

Er wordt geen enkele kritische ondertoon bij die vragen gebruikt, het wordt als feit gepresenteerd.
Nonsens, er wordt gevraagd hoe de cartoonist (waarmee dus al is aangeduid dat het een cartoon is en geen feiten) naar Europa, Rusland en Oekraïne kijkt. Daarna moeten ze aangeven wat er afgelopen jaar in Oekraïne is gebeurd.
Leerlingen wordt dus gevraagd kritisch na te denken.
pi_153824441
quote:

[..]

BNW is een deurtje verderop.
pi_153824448
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Michel? Ben jij het?
Als je dat RT filmpje verder had gekeken was

langsgekomen.
quote:

[..]

Toch raar. Ik heb even de foto's en graven van Amerikaanse militairen in Rusland gemist. Ik zou graag bewijs van je willen hebben zodat ik mijn mening aan kan passen! Tot nu toe dacht ik namelijk dat Rusland het enige land was dat in die regio ongewenste tankcolonnes bij andere landen de grens laat oversteken.
pi_153824461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:26 schreef reza1 het volgende:

[..]

Er zijn ook al Amerikaanse wapens gespot op Syrisch grondgebied, zelfs in de handen van Al Qaida en ISIS. Je punt?
Dat het over de crisis in Oekraïne gaat. Dat het dus nonsens is om daar bv Syrië of de VS bij te betrekken...
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:28:40 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153824479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:26 schreef reza1 het volgende:

[..]

Oh, het hunnie doet het ook argument. We hebben het over Oekraine, waar Russische tanks met Russische bemanning rondrijden, en niet alleen in de Krim.
pi_153824480
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat het over de crisis in Oekraïne gaat. Dat het dus nonsens is om daar bv Syrië of de VS bij te betrekken...
Ik geef alleen aan dat het niks bijzonders is als er wapens van Rusland in een ander land worden gespot.
pi_153824507
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Oh, het hunnie doet het ook argument. We hebben het over Oekraine, waar Russische tanks met Russische bemanning rondrijden, en niet alleen in de Krim.
In ISIS gebied rijden er ook Nederlandse Syriëgangers rond, steunt Nederland nu ISIS?
Dat de bemanning soms Russisch is betekent niet dat Rusland er iets mee te maken heeft.
pi_153824513
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:28 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat het niks bijzonders is als er wapens van Rusland in een ander land worden gespot.
Dat is het zeker wel.
pi_153824520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:30 schreef reza1 het volgende:

[..]

In ISIS gebied rijden er ook Nederlandse Syriëgangers rond, steunt Nederland nu ISIS?
Dat de bemanning soms Russisch is betekent niet dat Rusland er iets mee te maken heeft.
_O- _O- _O-
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:31:45 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_153824526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 00:29 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Wij van w.c eend vinden dat we vrij zijn; ik krab jou rug, jij krabt mijn rug. Zie je het probleem?
Nee hoor. Een beetje wetenschappelijk onderzoeker / socioloog die zijn salaris waard is komt tot dezelfde conclusies of zijn moederland nou China, Rusland of de UK is. Data is data. Dat er wellicht te veel gewicht aan bepaalde data wordt gegeven over andere data is een ander verhaal maar laten we wel wezen. Rusland is absoluut geen baken van vrijheid. Persoonlijk, economisch of pers.

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen hier tegelijkertijd lopen te kankeren op vrijheid en boos zijn dat Rusland geen hoge score heeft.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_153824536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:28 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ik noem het wel bijzonder als Poetin tegen zijn eigen volk en de wereld zegt dat er geen Russische militairen in Oost Oekraïne zijn terwijl overal in het land soldaten begraven worden en soldaten selfies maken in de buurt van Debaltseve. Bevestigd door zowel journalisten die op dezelfde plek selfies maakten, als de locatie functie van de Russische Hyves/Facebook.
pi_153824551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik noem het wel bijzonder als Poetin tegen zijn eigen volk en de wereld zegt dat er geen Russische militairen in Oost Oekraïne zijn terwijl overal in het land soldaten begraven worden en soldaten selfies maken in de buurt van Debaltseve. Bevestigd door zowel journalisten die op dezelfde plek selfies maakten, als de locatie functie van de Russische Hyves/Facebook.
Er zullen vast wel Russische militairen actief zijn maar niet in opdracht van het Russische leger, die heeft er niks mee te maken.
pi_153824766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:33 schreef reza1 het volgende:

[..]

Er zullen vast wel Russische militairen actief zijn maar niet in opdracht van het Russische leger, die heeft er niks mee te maken.
Kom op kerel, hoe lang blijf je de feiten nog negeren?
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:48:56 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153824808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:30 schreef reza1 het volgende:

[..]

Oké man.
pi_153824873
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je dat RT filmpje verder had gekeken was
[ afbeelding ]
langsgekomen.

[..]

Toch raar. Ik heb even de foto's en graven van Amerikaanse militairen in Rusland gemist. Ik zou graag bewijs van je willen hebben zodat ik mijn mening aan kan passen! Tot nu toe dacht ik namelijk dat Rusland het enige land was dat in die regio ongewenste tankcolonnes bij andere landen de grens laat oversteken.
Het is wetenschappelijk bewezen dat domme mensen het meest angstig zijn om hun mening te veranderen. Jij wil niet eens nieuwe dingen leren die mogelijk in conflict zijn met je bestaande wereldbeeld.
pi_153825024
quote:

[..]

:')
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:05:24 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_153825099
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:02 schreef Infection het volgende:

[..]

:')
Echt he :')

Tijdens de 2e wereldoorlog... Oh.. dat zijn niet de Duitsers.. dat zijn slechts Duitse militairen met Duits materieel die Duitse belangen verspoedigen maar vast niet in opdracht van Duitsland... dus stand down, people.. gewoon laten gebeuren want Nederland ligt zo dicht bij Duitsland en onze talen lijken zoveel op elkaar. Ik ken een paar Twentse boeren die Duits kunnen spreken dus het zal wel gerechtvaardigd zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_153825192
Goed dat onze kinderen al vroeg leren dat Rusland een schurkenstaat is. Een Staat die net 200 Nederlanders heeft vermoord.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:44:03 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153826865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:11 schreef Confetti het volgende:
Goed dat onze kinderen al vroeg leren dat Rusland een schurkenstaat is. Een Staat die net 200 Nederlanders heeft vermoord.
Jazeker de inwoners en Russen zijn inderdaad allemaal schuldig aan dit drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153826917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Jazeker de inwoners en Russen zijn inderdaad allemaal schuldig aan dit drama.
Dat zegt hij niet. Hij spreekt over de staat, dus het huidige regime. Dat is dan ook gewoon misdadig (vanuit onze westerse blik uiteraard, elders zijn mensenrechtenschendingen en het neerhalen van burgervliegtuigen misschien meer geaccepteerd).
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:49:58 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153827007
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij spreekt over de staat, dus het huidige regime. Dat is dan ook gewoon misdadig (vanuit onze westerse blik uiteraard, elders zijn mensenrechtenschendingen en het neerhalen van burgervliegtuigen misschien meer geaccepteerd).
Om te beginnen is er bewezen dat de Russen het expres hebben gedaan? Wil je nu zeggen dat een paar idioten en mogelijk zijn leider(als hij al persoonlijk opdracht heeft gegeven) door dit voorval gelijk een schurkenstaat staat is? In jou visie is natuurlijk helder dat ze expres dit vliegtuig naar beneden hebben gehaald en er ook persoonlijk opdracht voor hebben gegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 25-06-2015 12:00:04 ]
pi_153827340
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Om te beginnen is er bewezen dat de Russen het expres hebben gedaan? Wil je nu zeggen dat een paar idioten en mogelijk zijn leider(als hij al persoonlijk opdracht heeft gegeven) door dit voorval gelijk een schurkenstaat staat is? In jou visie is natuurlijk helder dat ze expres dit vliegtuig naar beneden hebben gehaald en er ook persoonlijk opdracht voor hebben gegeven.
Nu probeer je na Confetti ook mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet zo netjes.

Maar dat het Russische regime er voor verantwoordelijk is, dat is natuurlijk overduidelijk. Zij zijn de sturende kracht achter de "opstand" in het oosten van Oekraïne. Daarbij is hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een Russische Buk gebruikt...
pi_153827380
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Een beetje wetenschappelijk onderzoeker / socioloog die zijn salaris waard is komt tot dezelfde conclusies of zijn moederland nou China, Rusland of de UK is. Data is data. Dat er wellicht te veel gewicht aan bepaalde data wordt gegeven over andere data is een ander verhaal maar laten we wel wezen. Rusland is absoluut geen baken van vrijheid. Persoonlijk, economisch of pers.

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen hier tegelijkertijd lopen te kankeren op vrijheid en boos zijn dat Rusland geen hoge score heeft.
Een westers perspectief op vrijheid legt vooral de nadruk op godsdienstvrijheid, persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geaardheid. Dat soort zaken.
Naar mijn mening doen dat soort vrijheden er veel minder op mondiaal niveau toe dan dat het Westen denkt. In het Westen kennen we weinig echte armoede meer, maar in mondiaal perspectief zijn er nog altijd veel landen waar mensen nog niet eens fatsoenlijk kunnen eten. Laat staan dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben of onderwijs. Die mensen hebben geen vakanties of vrije dagen zoals wij die kennen, soms hebben ze nog niet eens een dak boven hun hoofd.
Die mensen boeit homorechten of persvrijheid echt volledig niets. Die hebben andere vrijheden en rechten waar ze zich zorgen om maken.

Het plaatje in het tekstboek is onder andere daardoor nogal sterk vertekend in het voordeel van Westerse landen en in het nadeel van China, Rusland, etc. Om dat te zien moet je je vooral eens een schaal bedenken waarop deze kleuren gebaseerd zouden kunnen zijn. Het verschil tussen Nederland en Rusland op gebied van vrijheden is dan bijna niks als je je bedenkt dat ook een land als Congo of Liberia in het plaatje opgenomen moet worden waar ze bijna helemaal geen vrijheden kennen. Dit plaatje geeft dan het erg vertekende beeld dat Rusland's vrijheid situatie ook in de buurt komt van dat van Congo/Liberia, of er zelfs gelijk aan is.

Het plaatje zoals hij nu in het boek staat zou ik dan ook bestempelen als propaganda. De spotprent niet noodzakelijk, omdat het eraan ligt hoe hij uitgelegd wordt. Echter vrees ik daar ook het ergste.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:10:46 #95
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153827560
[quote]2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu probeer je na Confetti ook mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet zo netjes.

Van wie zou ik dat nu geleerd hebben :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:14:29 #96
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_153827650
Het is ook een behoorlijk kutland, waarom zou je kinderen iets anders moeten voorhouden?
pi_153827795
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:14 schreef FritzWepper het volgende:
Het is ook een behoorlijk kutland, waarom zou je kinderen iets anders moeten voorhouden?
Gewoon een nuchtere kijk op de opvoeding. Al maken ze dan wel weer leuke filmpjes voor Dumpert, dat dan weer wel.
pi_153827860
pi_153828190
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:10 schreef Cherna het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 25 juni 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:

Van wie zou ik dat nu geleerd hebben :)
Geen idee, zie het je hier al jaren vrij consequent doen.
pi_153828243
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat het misdadig is en dat Rusland verantwoordelijk is. Echter zou ik niet zeggen dat het neerhalen van burgervliegtuigen niet geaccepteerd is vanuit westerse blik. Er was weinig heisa toen een amerikaans oorlogschip in Iraanse wateren een Iraans passagiersschip neerschoot in 1988. Geen sancties, niks.
Als je leest dat het 7 jaar geduurd heeft voordat de VS gedeeltelijke verantwoordelijkheid op zich nam, dan kan je je bedenken dat er waarschijnlijk nooit iemand verantwoordelijkheid gaat nemen voor MH17. Dat is jammer, maar zo is de realiteit.
Wij zullen in het Westen luid schreeuwen hierom, maar Rusland en de mensen in Rusland zullen geen fuck geven. Net zoals in 1988 Iran luid schreeuwde, maar de inwoners van de VS en de VS geen fuck gaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')