Hij behartigt de belangen van die organisaties.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Absoluut niet. Een landverrader is een persoon (of organisatie) die in een bepaalde situatie de loyaliteit aan zijn land verruilt voor loyaliteit aan de vijand (een andere natie). Oost-Europeanen zijn hier echter niet de vijand. De vijand zijn de Nederlandse organisaties die deze Oost-Europeanen uitbuiten. Dit ook nog eens ten koste v/d Nederlandse werknemer.
Mensen die eerlijk werken voor hun geld zijn geen vijand. Organisaties die zorgen voor rare oneerlijke constructies zijn dit wel. Maar dit zijn gewoon Nederlandse organsaties.
Tja, ik wilde het netjes houden....maar je hebt gelijk, het lijkt soms net een andere diersoort.....quote:
Klopt, maar daar denkt-ie dan weer niet over na.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah joh, is goed voor de binnenlandse bestedingen enzo.....
Mensen zullen financieel meer achter de hand gaan houden, onzekerder worden, minder koopkrachtig, maar ach, de ondernemer betaalt wel minder belasting hé!
Klopt, maar dat valt niet onder landverraad (in oorspronkelijke zin) omdat het geen externe vijand isquote:Op woensdag 24 juni 2015 13:12 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hij behartigt de belangen van die organisaties.
Ok, eens.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt, maar dat valt niet onder landverraad (in oorspronkelijke zin) omdat het geen externe vijand is
Het valt echter wel onder land schade toebrengen.
Als je bedoeld omdat het minimumloon naar beneden gaat, dan nauwelijks. De inkomsten aan belasting onder mensen met een minimumloon of bijstandsuitkering is gering.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:08 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maarre....als de inkomens omlaag gaan, gaat het totaalbedrag aan inkomstenbelasting toch ook omlaag?
En wie draait er op voor de sociale kosten die hierdoor veroorzaakt worden (ziektekosten ivm stress/depressies/zelfmoord etc)? (niet dat ik mijn ogen sluit voor het enorme leed, maar mensen zoals die De Boer zijn uitsluitend gevoelig voor financiële factoren).
Nee, dan kun je hun inderdaad beter zeggen: "Jij bent het niet waard om te overleven, ook al werk je 40 uur per week." Dat werkt in de VS ook zo lekker motiverend.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En spullen worden ook goedkoper. Het heeft een heleboel implicaties maar werkt wel degelijk voordelig. Het systeem van een minimumloon vertelt effectief aan een groep mensen die dat loon niet waard is "jij mag niet meedoen". En ik kan me niet voorstellen dat jij het daar als rechtgeaarde linkse mee eens bent, met bewust "mensen niet mee laten doen".
Topzware ondernemingen vol Hansen de Boer en een economie opbouwen op het schuiven van kapitaal, mensen en dozen (ipv het daadwerkelijk iets te fabriceren) houdt mensen werkeloos...quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het minimumloon houdt mensen werkloos.
Beetje rotzooien.quote:"Dit is mijn grootste hobby: beetje rotzooien, nou ja, ik bedoel pionieren, op het grensvlak van bedrijfsleven en politiek."
Voorwaar een prestatie van formaatquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:30 schreef Tocadisco het volgende:
Goed bezig Hans, je hebt het voor elkaar gekregen om met een klein interviewtje werkelijk iedereen pissig te krijgen. Normaal moet je toch wel behoorlijk goed je best doen om zowel Fok!, Joop, Geenstijl en heel Twitter tegelijkertijd boos op je te krijgen.
Als die mensen geen geld hebben om te besteden, dan heeft dat toch invloed op de BTW-inkomsten?quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je bedoeld omdat het minimumloon naar beneden gaat, dan nauwelijks. De inkomsten aan belasting onder mensen met een minimumloon of bijstandsuitkering is gering.
Ach....we hebben wel veel bollenboeren zitten hier (NH), dus je kunt gaan bollepellen. Klein nadeeltje.....dit wordt in toenemende mate door machines gedaan en is verder een populair vakantiebaantje voor scholieren, want slecht betaalt en slechts een paar weken per jaar.....quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:49 schreef Dagonet het volgende:
Er zijn veel asperges te plukken in Groningen of Noord Holland, of moeten ze elke dag 4 uur met de trein, enkele reis?
Het is niet alsof je in een week een baan vindt, je hele huishouden inpakt en in een andere woning kan trekken aan de andere kant van het land. Heb je het geld niet eens voor als je in de bijstand zit..
Dan nog, de meeste werkloosheid zit niet in provincies waar veel van dit soort banen beschikbaar zijn. Laat staan dat je op korte termijn een betaalbaar huis kan vinden op een plek waar er werk is.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:53 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ach....we hebben wel veel bollenboeren zitten hier (NH), dus je kunt gaan bollepellen. Klein nadeeltje.....dit wordt in toenemende mate door machines gedaan en is verder een populair vakantiebaantje voor scholieren, want slecht betaalt en slechts een paar weken per jaar.....
Maar goed, ik heb wel vaker de indruk dat alles buiten de randstad niet echt serieus genomen wordt....
Ja, moet je naar zijn cv kijken, hij is volgens mij met zijn 60 jaar nooit echt ondernemer geweest ook...quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:59 schreef MakkieR het volgende:
Als Rutte nou woord bij daad stelt, dan ontslaat hij vandaag nog Hans de Boer, kan die lekker zelf het veld in om asperges te plukken tegen 800 euro in de maand kan hij meteen een opvulling aanvragen bij de sociale dienst.
Jammer genoeg vinden zulke vieze klootzakken toch wel weer snel genoeg een rijkeluisbaantje.
Heb je daarin de hele uitkeringsindustrie (UWV en de hele reutemeteut) meegenomen?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan kun je dus beter dit doen, basisinkomen:
[..]
Ja, maar dat vroeg je niet. Op de inkomstenbelasting heeft het nauwelijks invloed, op de BTW-inkomsten wel. Maar dan eerder positief omdat producten goedkoper zullen worden en onze export door zo'n maatregel zal stijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:47 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Als die mensen geen geld hebben om te besteden, dan heeft dat toch invloed op de BTW-inkomsten?
Die kan er ook vanaf, opgenomen voor 2 miljard, maar dat is veel meer. Alle mensen die de hele dag controleren en speuren naar fraude, kan er ook af. Je kunt idd nog veel meer schrappen dan in dat staatje staat.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je daarin de hele uitkeringsinidustrie (UWV en de hele reutemeteut) meegenomen?
Dat bedoelde ik idd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die kan er ook vanaf, opgenomen voor 2 miljard, maar dat is veel meer. Alle mensen die de hele dag controleren en speuren naar fraude, kan er ook af. Je kunt idd nog veel meer schrappen dan in dat staatje staat.
De werkloosheidsindustrie kan weg, want eigenlijk is die gewoon failliet ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |