Ja, dat snap ik dat je het kan googelen. Maar voor bijna alle resultaten moet je betalen, vandaar mijn vraag hier.quote:
bron?quote:
21% ipv 19% btw en thuiskopieer gebeuren gok ik als verklaring van het extra bedrag?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
bron?
aha, apple.nl.... ik zie dat de sport watch 20 euro duurder is dan in Dld
quote:Apple is dinsdag ook in hoger beroep veroordeeld voor prijsafspraken met e-bookuitgevers. Het bedrijf bewandelde volgens het Amerikaanse Circuit Court of Appeals een eenvoudige weg voor het openen van een 'iBookstore'.
Apple maakte met uitgevers illegale afspraken om hun e-bookprijzen te verhogen. Van ieder verkocht boek inde Apple dertig procent. Daarnaast verplichtte het uitgevers contractueel om Apple de laagste prijs te gunnen. Daardoor moest met name concurrent Amazon zijn prijzen verhogen.
De rechtszaak tegen Apple en verscheidene grote boekenuitgevers sleept al enige tijd voort. In augustus vorig jaar gaf een lagere rechter toestemming om de zaak te schikken. Alle aanklachten zouden komen te vervallen zodra Apple 450 miljoen dollar - zo'n 401 miljoen euro - zou betalen. Hiertegen ging het technologiebedrijf in beroep.
Het Amerikaanse Circuit Court of Appeals oordeelde dinsdag ook in hoger beroep dat Apple illegaal bezig was. Het bedrijf nam namelijk een centrale rol in bij de prijsafspraken en zocht naar een makkelijke manier om een 'iBookstore' te openen, aldus persbureau Reuters op basis van het arrest. Tijdens de zaak moest onder meer Apple-ceo Tim Cook getuigen.
Apple werd samen met uitgevers Hachette, HarperCollins, Macmillan en Penguin aangeklaagd. De uitgevers hebben allemaal al geschikt met de Amerikaanse justitie. Ook schikten zij met Apple met de Europese Unie, nadat de bedrijven ook in Europa werden aangeklaagd.
Serieus, beetje jammer weer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
Fijn.. 8.4 is uit en ik wil streamen... Helaas kan dat alleen met 10 euro op je itunes account...
Gewoon je credit/debit card gekoppeld toch? Dan moet er geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
Fijn.. 8.4 is uit en ik wil streamen... Helaas kan dat alleen met 10 euro op je itunes account...
Ja, komt vandaag een nieuwe itunes uit met apple musicquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Gewoon je credit/debit card gekoppeld toch? Dan moet er geen probleem zijn.
Ik mag hopen dat de streaming functies nog toegevoegd worden aan iTunes? Wel een beetje jammer dat ik nu naar m'n telefoon luister ipv geluidssysteem.
Ik ga dat denk ik ook geregeld luisteren, klinkt best okquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:21 schreef Scrummie het volgende:
Net voor 't eerst even met Apple Music gespeeld en vond het best fijn. Aanradertjes zijn ook prima tot nu toe. En Beats 1 de introductie van geluisterd. Kan best een station zijn dat ik opzet als ik even wat anders wil.
Sommige mensen hebben geen creditcard, maar het is opgelost door een simpel itunes kaartje te kopen. Het bedrag is er na activering niet afgehaald dus ik zie nog geen probleem!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Gewoon je credit/debit card gekoppeld toch? Dan moet er geen probleem zijn.
Ik mag hopen dat de streaming functies nog toegevoegd worden aan iTunes? Wel een beetje jammer dat ik nu naar m'n telefoon luister ipv geluidssysteem.
Volgens mij zijn ze met 15% korting te krijgen bij de AH deze week.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:46 schreef DKUp het volgende:
Morgen even een iTunes kaart halen.
Beats One klinkt goed
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze met 15% korting te krijgen bij de AH deze week.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Godverdomme he, die apple music zit nog vol met bugs en hij is sloom, terwijl bij spotify alles naar behoren werkt...toen ik hem daarstraks net had gedownload had ik bijna een hele afspeellijst die ik offline kon luisteren, maar sloeg vast als ik wifi uit en aan zette.. 15 nummers die leken vast te lopen met dowbloaden en nu krijg ik de hele afspeellijst niet te zien
Maar vlak na die post werktte alles na behoren en heb ik alles offline staan.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2015 00:30 schreef RoW_0 het volgende:
Ik betaal al 25 euro voor iTunes Match. Hoe zit dat daarmee trouwens?
Blijft gewoon bestaan dusquote:Werkt Apple Music met iTunes Match?
Ja. Apple Music en iTunes Match werken onafhankelijk van elkaar maar vullen elkaar wel aan.
Slechte zaak dat er nog veel bugs in zitten. De vergelijking met sporify slaat natuurlijk nergens op, dat is al jaren beschikbaar en verbeterd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Godverdomme he, die apple music zit nog vol met bugs en hij is sloom, terwijl bij spotify alles naar behoren werkt...toen ik hem daarstraks net had gedownload had ik bijna een hele afspeellijst die ik offline kon luisteren, maar sloeg vast als ik wifi uit en aan zette.. 15 nummers die leken vast te lopen met dowbloaden en nu krijg ik de hele afspeellijst niet te zien
Ah oké, jammer dat ze de iTunes Match members niet matsen. Enfin.quote:
Rode E betekent Explicit, dus scheldwoorden zoals "fuck" worden niet gecensureerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:12 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah oké, jammer dat ze de iTunes Match members niet matsen. Enfin.
Ik vind Beats 1 Radio echt kut. Jammer dat dat het enige live radio is (tot nu toe).
/edit Ik heb mijn zomernummer al gevonden jongens! Hoe vrolijk ik hier van word zeg
/edit2
wat is dat rode of zwarte E bij de tracktitels?
Met name het 'voor jou' tabblad verbaast me. Het is echt relaxed dat er gewoon leuke nieuwe deuntjes staan die je met 1 druk op de knop af kunt spelen. Simpel principe, maar als je er eenmaal aan gewend bent kan je niet meer zonder. Spotify heeft ook wel aanbevelingen alleen die van AM zijn gewoon beter.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:15 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vind het wel kut dat ik moet betalen als iemand in mijn family-share een app gaat kopen. Helaas is dit niet te disablen.
Hij wordt behoorlijk warm achter..quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef videonatic het volgende:
Ben benieuwd hoe die AMD radeon bevalt!
Je kan toch aankopen disablen voor andere gebruikersquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:15 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vind het wel kut dat ik moet betalen als iemand in mijn family-share een app gaat kopen. Helaas is dit niet te disablen.
Dus als iemand 10 euro aan credits koopt moet ik dat als gezinshoofd betalen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dat is toch het idee van family sharing? 1 persoon koopt de app en de rest kan die gratis gebruiken.
If you don't wish to be billed for purchases initiated by a specific adult family member, you can remove that family member from the family group.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je kan toch aankopen disablen voor andere gebruikers
Hè, wat een armoe..quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
If you don't wish to be billed for purchases initiated by a specific adult family member, you can remove that family member from the family group.
Ask to Buy is enabled by default for any children under 13 years old, and can be enabled during the setup process for any children 13-17 years old.* You can't turn on Ask to Buy for adults.
https://support.apple.com/en-us/HT201079
Ja, neem aan dat je afspraken met de volwassenen in je gezin maakt en kinderen moeten toestemming vragen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dus als iemand 10 euro aan credits koopt moet ik dat als gezinshoofd betalen?
Ja gratis, nee geen addertje.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:10 schreef kree het volgende:
Is dat Apple music ook echt 3 maanden gratis of zit er nog een addertje onder het gras?
Het zijn namelijk mijn vriendinnetjes, en niet mijn gezin. Ik ben 24 en ik hoef geen gezinquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, neem aan dat je afspraken met de volwassenen in je gezin maakt en kinderen moeten toestemming vragen.
Werkt hier geweldig.
Tja, het heet FAMILY sharing and niet FRIENDS sharing. Is ook gezeik natuurlijk, want als je dat ene vriendinnetje niet meer mag neuken pleur je haar d'r uit en mist ze opeens al d'r apps.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Het zijn namelijk mijn vriendinnetjes, en niet mijn gezin. Ik ben 24 en ik hoef geen gezin
Iphone aansluiten en de fotos gewoon importeren via fotolader?quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:47 schreef YuckFou het volgende:
Okee, wie kan me helpen....ik wordt helemaal knettergek van de combi photo-mac-iphone(s)
ik heb nu 2 iphones nog een week, een 4s en een 6, en ik loop altijd te kutten en te kloten met die fotostream/rol en de eindeloze mapjes die er wel/niet/wel/niet bij komen als ik sync en ik die vervolgens weer niet kan deleten op mn iphone...
Wie kan me de Apple logica hierin uitleggen, want t zal vast vreeeeselijk simpel zijn, maar ik zie t niet
Ik heb in ieder geval gevonden hoe ik al die mapjes weer wegkrijgquote:Op woensdag 1 juli 2015 21:18 schreef Mula het volgende:
Iphone aansluiten en de fotos gewoon importeren via fotolader?
Zo komt het eigenlijk op neer ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, het heet FAMILY sharing and niet FRIENDS sharing. Is ook gezeik natuurlijk, want als je dat ene vriendinnetje niet meer mag neuken pleur je haar d'r uit en mist ze opeens al d'r apps.
Ik ga ook wachten, helemaal door alle geruchten van de opvolger inderdaadquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:52 schreef HeatWave het volgende:
Nou de geruchten over de Watch 2 zijn er alweer, dunner scherm, dus betere accu, betere wifi, een camera etc.
Ben zelf nog niet zo overtuigd van de Watch, maar nu heb ik helemaal iets van, ik wacht wel even.
Ik word de laatste tijd juist weer geprikkeld om er één te halen. Ik vind ze gewoon mooiquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:52 schreef HeatWave het volgende:
Nou de geruchten over de Watch 2 zijn er alweer, dunner scherm, dus betere accu, betere wifi, een camera etc.
Ben zelf nog niet zo overtuigd van de Watch, maar nu heb ik helemaal iets van, ik wacht wel even.
Je zou hem eens een dag uit moeten proberenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:52 schreef HeatWave het volgende:
Dan ben je ook geen FAMILY en heb je eigenlijk ook geen recht om dat abbo af te sluitenquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Het zijn namelijk mijn vriendinnetjes, en niet mijn gezin. Ik ben 24 en ik hoef geen gezin
Ik lees ook heel veel positieve reviews nu, lange termijn reviews zijn altijd beter. Enige waar ik aan twijfel is de opslag. Aangezien de apps straks op de Apple Watch komen ben ik bang dat 8GB wel erg krap is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
Je zou hem eens een dag uit moeten proberen. Dan ben je om
. Maar ja de volgende zal ongetwijfeld beter zijn
.
Ben ik niet zo bang voor, zijn dan waarschijnlijk ook kleine apps, die al dan niet nog met iphone apps samenwerken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:04 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik lees ook heel veel positieve reviews nu, lange termijn reviews zijn altijd beter. Enige waar ik aan twijfel is de opslag. Aangezien de apps straks op de Apple Watch komen ben ik bang dat 8GB wel erg krap is.
Het beste zo toekomstgericht als mogelijk een dergelijke aankoop doen. 16gb is zeker aan te raden dan, hoewel 8gb natuurlijk meer dan voldoende is voor alledaags gebruik. Ikzelf ben wel gewoon voor 8gb gegaan. Voor internet, wat spelletjes, en Office-gebruik is het meer dan voldoende.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:03 schreef j0rdiiii het volgende:
8 of 16GB RAM voor een 13.3inch MacBook? Buiten veel tegelijk ga ik er geen bijzondere dingen meedoen. Wil hem wel zeker 5-6 jaar gebruiken. Twijfel nog.
Ik gebruik CineXPlayer voor lokale bestanden. Hoewel ik laatst een heel seizoen van the Simpsons had waar het geluidsbestand niet ondersteund werd speelt CineX bijna alles af.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:34 schreef Em31 het volgende:
Welke app gebruiken jullie om series/films mee af te spelen op de iPad? Ik gebruikte VLC, maar MKV bestanden kon ik er al niet meer mee openen (geen geluid) en nu na de laatste update doet bij andere bestanden alleen het geluid het nog, maar blijft het beginscherm open staan. Meer mensen daar last van?
Combinatie van twee dingen. CinexPlayer als mediaspeler, speelt alle formaten. Kan lokaal afspelen (bestanden op iPad) en ook streamen. Dat laatste gebeurt via ondersteuning van UPNP spelers. Helaas vindt ie zo mijn NAS niet. Daarom gebruik ik een tussenstap. Met FileBrowser op de iPad maak ik verbinding met de NAS en ga naar het bestand. Dat selecteer dan ik om streamend door te sturen:quote:Op zondag 5 juli 2015 14:34 schreef Em31 het volgende:
Welke app gebruiken jullie om series/films mee af te spelen op de iPad? Ik gebruikte VLC, maar MKV bestanden kon ik er al niet meer mee openen (geen geluid) en nu na de laatste update doet bij andere bestanden alleen het geluid het nog, maar blijft het beginscherm open staan. Meer mensen daar last van?
Bob's Burgersquote:Op zondag 5 juli 2015 17:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Combinatie van twee dingen. CinexPlayer als mediaspeler, speelt alle formaten. Kan lokaal afspelen (bestanden op iPad) en ook streamen. Dat laatste gebeurt via ondersteuning van UPNP spelers. Helaas vindt ie zo mijn NAS niet. Daarom gebruik ik een tussenstap. Met FileBrowser op de iPad maak ik verbinding met de NAS en ga naar het bestand. Dat selecteer dan ik om streamend door te sturen:
[ afbeelding ]
CinexPlayer pikt dit dan op:
[ afbeelding ]
Et voila:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 juli 2015 16:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik gebruik CineXPlayer voor lokale bestanden. Hoewel ik laatst een heel seizoen van the Simpsons had waar het geluidsbestand niet ondersteund werd speelt CineX bijna alles af.
Als je ook van bijvoorbeeld een Time Capsule wil streamen is Infuse ook erg fijn.ß
Bedanktquote:Op zondag 5 juli 2015 17:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Combinatie van twee dingen. CinexPlayer als mediaspeler, speelt alle formaten. Kan lokaal afspelen (bestanden op iPad) en ook streamen. Dat laatste gebeurt via ondersteuning van UPNP spelers. Helaas vindt ie zo mijn NAS niet. Daarom gebruik ik een tussenstap. Met FileBrowser op de iPad maak ik verbinding met de NAS en ga naar het bestand. Dat selecteer dan ik om streamend door te sturen:
[ afbeelding ]
CinexPlayer pikt dit dan op:
[ afbeelding ]
Et voila:
[ afbeelding ]
Ik knikker op het moment alles gewoon in Plex. Ook omdat ik series de ene keer op m'n mac af wil spelen, dan weer op m'n TV en uiteindelijk op m'n iPad. Plex houdt dat allemaal netjes bij.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:34 schreef Em31 het volgende:
Welke app gebruiken jullie om series/films mee af te spelen op de iPad?
Ik heb sowieso niets met horloges, het nut van een smartwatch ontgaat me tenzij je het voor sport gebruikt. Afgezien van dat pak ik liever mijn telefoon met een volledig scherm.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:52 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Ik zou het wel een handige extra vinden, maar niet veel meer dan dat nog. Ik heb een tijdje een smartwatch van Sony geprobeerd en vond het wel handig dat je in 1 oogopslag kon zien of je scharrel een bootycall deed of dat het de nieuwsbrief van bol.com was ofzoquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb sowieso niets met horloges, het nut van een smartwatch ontgaat me tenzij je het voor sport gebruikt. Afgezien van dat pak ik liever mijn telefoon met een volledig scherm.
Dat laatste slaat op mijn nut er niet van inzien, om nou honderden Euro's uit te geven om te zien wie er belt gaat me echt te ver. Daarnaast vind ik het huidige design echt afzichtelijk, maar goed dat is een kwestie van smaak. Ik denk dat het nog te vroeg is, het heeft nog een paar jaar nodig qua prijs, omvang en design.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Ik zou het wel een handige extra vinden, maar niet veel meer dan dat nog. Ik heb een tijdje een smartwatch van Sony geprobeerd en vond het wel handig dat je in 1 oogopslag kon zien of je scharrel een bootycall deed of dat het de nieuwsbrief van bol.com was ofzo.
Maar voorlopig mis ik ook nog de "killer app" om die paar honderd euro te kunnen verantwoorden voor mezelf.
Ik vind ze wel mooi IRL moet ik zeggen, heb er nu 2 gezien, lelijk vind ik ze zeker niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:55 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat laatste slaat op mijn nut er niet van inzien, om nou honderden Euro's uit te geven om te zien wie er belt gaat me echt te ver. Daarnaast vind ik het huidige design echt afzichtelijk, maar goed dat is een kwestie van smaak. Ik denk dat het nog te vroeg is, het heeft nog een paar jaar nodig qua prijs, omvang en design.
Krijg hier net een MacbookPro 17 inch terug van een vertrokken medewerker, ga eens kloten met El Capitan erop zoquote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:06 schreef Q. het volgende:
iOS 9 PB 1 is ook niet heel snel nog op mn iPad Mini 2.
thanks, maar raar, want dat is beide niet het gevalquote:Op donderdag 9 juli 2015 23:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
"If no additional characters are available for the key you're holding, the pop-over menu doesn't appear. The menu also isn't displayed when the Key Repeat slider is set to Off in the Keyboard pane of System Preferences."
Bron: apple.com
na een restart werkt t weerquote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
thanks, maar raar, want dat is beide niet het geval
zou ook niet weten waarom het ineens niet meer werkt, heb niet geupdate naar de beta ofzo.
Dit, merk nog wel wat vertraging af en toe. Verder topquote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:06 schreef Q. het volgende:
iOS 9 PB 1 is ook niet heel snel nog op mn iPad Mini 2.
2011 kan je gewoon weggooien, zeker als je 2016 het doetquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:31 schreef RoW_0 het volgende:
Ik snap iets niet. Ik heb twee offices op mijn Mac: 2011 en 2016 15.11. Kan ik de 2011 verwijderen of moet ik updaten via de 2011?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |