abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153831763
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

in verhouding tot het GDP dus, dat 25% gezakt is...
Ja ze moeten geld blijven uitgeven wat ze niet hebben
Als je minder inkomsten genereert, moet je ook je uitgaven aanpassen
pi_153831769
Doorgaan op de oude weg van pappen en nathouden is niet meer vol te houden. Een Grexit is hiermee onvermijdelijk geworden. De economen geloven er allang niet meer in, slechts de politiek blijft zich in allerlei onmogelijke bochten wurmen. Maar het eurosprookje is over en uit. Het heeft de Europese belastingbetaler ruim 240 miljard euro gekost en de gemiddelde Nederlander 1130 euro. Het einde is nog niet in zicht. De ellende begint pas.

Dus doorgaan op deze weg is een heilloze weg. Laat die Grexit er nu gewoon komen en berecht de verantwoordelijken voor deze historische blunder voor een internationaal strafhof. De Griekse parlementariërs, maar ook vooraanstaande pro-Europeanen als Juncker, Draghi en Merkel dienen voor dit strafhof voor hun misdaden te worden berecht, vervolgd en opgesloten. Dit kan goedschiks gebeuren, maar ook kwaadschiks. Bij het laatste verwacht ik onrusten, rellen en regeringen die omver worden geworpen door woedende burgers. Zeker wanneer de euro omvalt en onze schijn-welvaart als een luchtballon van de ene op de andere dag wordt doorgeprikt. Het proces is in Oekraïne al begonnen waar voor en tegenstanders van de EU een burgeroorlog zijn begonnen. Maak niet de inschattingsfout dat dit nooit in West-Europa zal kunnen overslaan.
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:21:29 #228
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_153831777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:19 schreef L3gend het volgende:
Grieken kunnen beter wat geld besparen voor defensie, zijn een van de weinig landen die voldoen aan de NAVO norm :`)

[ afbeelding ]

Griekenland is bang dat Turkije het land gaat binnenvallen

_O-
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:23:07 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153831824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:21 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ja ze moeten geld blijven uitgeven wat ze niet hebben
Als je minder inkomsten genereert, moet je ook je uitgaven aanpassen
Dat was de redenering van het IMF, en de oorzaak van die 25% daling.
are we infinite or am I alone
pi_153831867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:21 schreef Elzies het volgende:
Doorgaan op de oude weg van pappen en nathouden is niet meer vol te houden. Een Grexit is hiermee onvermijdelijk geworden. De economen geloven er allang niet meer in, slechts de politiek blijft zich in allerlei onmogelijke bochten wurmen. Maar het eurosprookje is over en uit. Het heeft de Europese belastingbetaler ruim 240 miljard euro gekost en de gemiddelde Nederlander 1130 euro. Het einde is nog niet in zicht. De ellende begint pas.

Dus doorgaan op deze weg is een heilloze weg. Laat die Grexit er nu gewoon komen en berecht de verantwoordelijken voor deze historische blunder voor een internationaal strafhof. De Griekse parlementariërs, maar ook vooraanstaande pro-Europeanen als Juncker, Draghi en Merkel dienen voor dit strafhof voor hun misdaden te worden berecht, vervolgd en opgesloten. Dit kan goedschiks gebeuren, maar ook kwaadschiks. Bij het laatste verwacht ik onrusten, rellen en regeringen die omver worden geworpen door woedende burgers. Zeker wanneer de euro omvalt en onze schijn-welvaart als een luchtballon van de ene op de andere dag wordt doorgeprikt. Het proces is in Oekraïne al begonnen waar voor en tegenstanders van de EU een burgeroorlog zijn begonnen. Maak niet de inschattingsfout dat dit nooit in West-Europa zal kunnen overslaan.
Zou het iets zijn voor in de Efteling. LOL.
pi_153831880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat was de redenering van het IMF, en de oorzaak van die 25% daling.
Nee, ze hebben jarenlang boven hun stand geleefd. Een reductie van de GDP was onvermijdelijk.
pi_153831900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:13 schreef L3gend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed te zien dat een bijna volledig omslagstelsel in combi met stevige vergrijzing een giftige cocktail is. Als ook nog eens de werkgelegenheid stagneerd zoals in Frankrijk en Italie dan is er echt wel een probleem in de zin dat de pensioenlasten een steeds groter deel van de begroting beslaan. Dit middels staatsschulden financieren is niet zo'n goed idee. De problemen in Griekenland hebben wel als voordeel dat dit feit nu helder op tafel ligt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:26:14 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153831909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:25 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nee, ze hebben jarenlang boven hun stand geleefd. Een reductie van de GDP was onvermijdelijk.
misschien moet je voor het IMF gaan werken, want die zagen het helemaal niet aankomen.
are we infinite or am I alone
pi_153832041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

misschien moet je voor het IMF gaan werken, want die zagen het helemaal niet aankomen.
De grieken hebben voor de crisis jarenlang hoge tekorten gehad en hebben daarmee op de pof geleefd. Het is een logisch gevolg dat de Griekse economie vroeg of laat in elkaar zou vallen.

Wat het IMF daarna allemaal heeft gedaan, keur ik niet allemaal goed. Ik ben ervan bewust dat de voorspellingen van de IMF toendertijd fout waren.

Maar ik vind het redelijk om van de Grieken te verwachten dat de pensioenleeftijd versneld naar boven gaat en dat de optie vervroegd pensioen zoveel moet worden afgeschaft, net als hier in Nederland
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:31:21 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153832042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Pff ja.. Hoezo wishful thinking? :%

Die 'voorspellingen' lijken niets meer dan uit de losse pols een opgaand lijntje tekenen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153832396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Goed te zien dat een bijna volledig omslagstelsel in combi met stevige vergrijzing een giftige cocktail is. Als ook nog eens de werkgelegenheid stagneerd zoals in Frankrijk en Italie dan is er echt wel een probleem in de zin dat de pensioenlasten een steeds groter deel van de begroting beslaan. Dit middels staatsschulden financieren is niet zo'n goed idee. De problemen in Griekenland hebben wel als voordeel dat dit feit nu helder op tafel ligt.
Vergrijzing ik hoor het iedere keer weer, dat geld had volgens mij gereserveerd horen te blijven voor die of de oudere mensen.
Hoeveel van het geld van de wegenbelasting word uitgegeven aan de wegen of de infrastructuur?
pi_153832423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:31 schreef L3gend het volgende:

[..]

De grieken hebben voor de crisis jarenlang hoge tekorten gehad en hebben daarmee op de pof geleefd. Het is een logisch gevolg dat de Griekse economie vroeg of laat in elkaar zou vallen.

Wat het IMF daarna allemaal heeft gedaan, keur ik niet allemaal goed. Ik ben ervan bewust dat de voorspellingen van de IMF toendertijd fout waren.

Maar ik vind het redelijk om van de Grieken te verwachten dat de pensioenleeftijd versneld naar boven gaat en dat de optie vervroegd pensioen zoveel moet worden afgeschaft, net als hier in Nederland
Hoe heeft dat land dan gedraaid voor toetreding tot de EU of was het een land om geld doorheen te laten gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2015 15:50:13 ]
pi_153832474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe heeft dat land dan gedraaid voor toetreding tot de EU of was het een land om geld doorheen te laten gaan?
Grieken hebben sinds de jaren 80 al een hogere tekort dan 3%

Vind je het gek dat ze bankroet zijn
pi_153832475
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Om toe te kunnen treden tot Europa zijn ze nogal creatief met hun cijfers om gegaan. En dat is nog mild uitgedrukt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153832545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Om toe te kunnen treden tot Europa zijn ze nogal creatief met hun cijfers om gegaan. En dat is nog mild uitgedrukt.
Daar heb ik het niet over, bedoel dus het land heeft gedraaid of het een goed gesmeerd uurwerk was weet ik niet maar het zal gewerkt hebben daar lijkt me?
Was het niet zo dat het pas naar toetreding van het land in de EU het fout ging?
pi_153832546
markbartontv twitterde op donderdag 25-06-2015 om 15:38:15 *NO EUROGROUP AGREEMENT IN SIGHT ON GREECE: EU OFFICIAL *EUROGROUP MEETING HAS BEEN INTERRUPTED: EU OFFICIAL reageer retweet
markbartontv twitterde op donderdag 25-06-2015 om 15:42:36 *EUROGROUP WAITS FOR GREECE TO COME BACK WITH BETTER PROPOSAL*EUROGROUP HAS BEEN 'INDEFINITELY SUSPENDED:' EU OFFICIAL reageer retweet
OpenEurope twitterde op donderdag 25-06-2015 om 15:34:38 Merkel: I have impression we have regressed when it comes to Greece, but this is topic for finance ministers not for leaders to get involved reageer retweet
pi_153832610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over, bedoel dus het land heeft gedraaid of het een goed gesmeerd uurwerk was weet ik niet maar het zal gewerkt hebben daar lijkt me?
Was het niet zo dat het pas naar toetreding van het land in de EU het fout ging?
Ging al sinds de jaren 80 al fout, zie mijn vorige post
pi_153832634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:56 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ging al sinds de jaren 80 al fout, zie mijn vorige post
Welke landen behoorden toen tot de EU?
Was dat niet alleen Griekenland en nog een paar?
pi_153832653
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:48 schreef john2406 het volgende:

[..]
Vergrijzing ik hoor het iedere keer weer, dat geld had volgens mij gereserveerd horen te blijven voor die of de oudere mensen.
Een omslagstelsel betekend juist dat er niet is gereserveerd maar dat de financiering direct uit de staatsbegroting wordt gehaald.
pi_153832681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welke landen behoorden toen tot de EU?
Was dat niet alleen Griekenland en nog een paar?
Griekenland trad toen in 1981. maar toen bestond de euro nog niet
Toen waren zelfs Spanje en Portugal nog geen lid van de EU
Uberhaupt bestond de EU toen niet, maar de Europese Economicshe Gemeenschap
pi_153832694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is een illusie dat het toen pas fout ging. Ook al zeggen hun officiele cijfers iets anders.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153832713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een omslagstelsel betekend juist dat er niet is gereserveerd maar dat de financiering direct uit de staatsbegroting wordt gehaald.
Heb jij de balansen gezien dan?
Ik niet en weet het ook niet, weet wel dat ik verschillende potjes heb voor dingen die stuk kunnen gaan, soms steel ik wel eens uit een potje en probeer het aan te vullen maar dat lukt niet altijd.
Maar dat is hoe ik te werk ga, en weet niet hoe zij het doen.
pi_153832792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is een illusie dat het toen pas fout ging. Ook al zeggen hun officiele cijfers iets anders.
Snap ik, maar ergens zal er iets fout gegaan zijn, of hier of daar of waar dan ook, er kwam opeens een wereld munt bij, of die kunstmatig hoog gehouden werd of niet ik weet het niet?
pi_153832852
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij de balansen gezien dan?
Ik niet en weet het ook niet, weet wel dat ik verschillende potjes heb voor dingen die stuk kunnen gaan, soms steel ik wel eens uit een potje en probeer het aan te vullen maar dat lukt niet altijd.
Maar dat is hoe ik te werk ga, en weet niet hoe zij het doen.
Het omslagstelsel betekent nu juist dat je geen potjes hebt, er wordt 0,0 gespaard.
Omslagstelsel
pi_153832911
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Snap ik, maar ergens zal er iets fout gegaan zijn, of hier of daar of waar dan ook, er kwam opeens een wereld munt bij, of die kunstmatig hoog gehouden werd of niet ik weet het niet?
Probleem van Griekenland is dat ze geen industrien hebben ontwikkeld in de afgelopen tig jaar. Hun hedendaagse economische model is volledig gebaseerd op toerisme.

Probeer jij Griekse bedrijven te benoemen, of hun exportproduct
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')