abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153711566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
Rusland provoceert en is een autonoom land ongeoorloofd binnengevallen. De NAVO moet z'n tanden laten zien om Rusland te stuiten. Of het écht tot oorlogshandelingen komt, betwijfel ik sterk.
Waarom liet de NAVO haar tanden niet zien toen de VS Irak binnenviel? Of toen de NAVO zelf Libië bombardeerde?
pi_153711578
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Oke, fair enough. Dat soort farts kunnen mooi zijn :D

Mjah, ik weet het niet. Veel van wat er nu gebeurt lijkt toch behoorlijk irrationeel te zijn. Trots, eer, gekrenkte gevoelens in verband met het verleden. Die hebben een uitlaatklep nodig, ongetwijfeld, maar liever aan de onderhandelingstafel dan, en niet door middel van gevoelens bevredigen door middel van meer land. Het zou in mijn beleving in ieder geval in dit conflict beter zijn het allemaal iets rationeler te benaderen.
Europa is tot nu toe nog vrij rationeel gebleven. Zijn steeds het gesprek aangegaan. Die Minsk-deals opgezet, waarna Rusland dan weer een stukje land erbij pakt. En dat wordt dan opgelost door nog eens stevig te gaan praten. Ondertussen willen de Oost-Europese en Baltische landen graag wat bescherming op hun grondgebied omdat ze nog weten hoe het onder Russisch bewind was. Daar volgen dan weer dreigementen e.d. op.

Paar dagen terug werd Zweden bedreigt omdat uit een poll bleek dat meer mensen dan voorheen wel wat voelden voor aansluiting bij de NAVO. En zo gaat dat de hele tijd. Kleine pesterijtjes als mensen ontvoeren op Baltisch grondgebied, dreigementen, oefeningen. Hopelijk en waarschijnlijk blijft het erbij, want Rusland kan een grote oorlog financieel gewoon niet behappen. Maar ik snap aan de andere kant de behoefte wel om voorbereid te zijn. Mochten ze hun dreigementen toch kracht bij zetten door militair geweld dan is het maar beter om niet dan opeens nog te moeten gaan oefenen, maar er gewoon een krachtige reactie tegenover te kunnen zetten.

http://www.powned.tv/nieu(...)bedreigt_zweden.html
  zondag 21 juni 2015 @ 11:04:27 #153
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_153711919
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Europa is tot nu toe nog vrij rationeel gebleven. Zijn steeds het gesprek aangegaan. Die Minsk-deals opgezet, waarna Rusland dan weer een stukje land erbij pakt. En dat wordt dan opgelost door nog eens stevig te gaan praten. Ondertussen willen de Oost-Europese en Baltische landen graag wat bescherming op hun grondgebied omdat ze nog weten hoe het onder Russisch bewind was. Daar volgen dan weer dreigementen e.d. op.

Paar dagen terug werd Zweden bedreigt omdat uit een poll bleek dat meer mensen dan voorheen wel wat voelden voor aansluiting bij de NAVO. En zo gaat dat de hele tijd. Kleine pesterijtjes als mensen ontvoeren op Baltisch grondgebied, dreigementen, oefeningen. Hopelijk en waarschijnlijk blijft het erbij, want Rusland kan een grote oorlog financieel gewoon niet behappen. Maar ik snap aan de andere kant de behoefte wel om voorbereid te zijn. Mochten ze hun dreigementen toch kracht bij zetten door militair geweld dan is het maar beter om niet dan opeens nog te moeten gaan oefenen, maar er gewoon een krachtige reactie tegenover te kunnen zetten.

http://www.powned.tv/nieu(...)bedreigt_zweden.html
Ja, ik ben het helemaal met je eens. Groot voorstander van voorbereiding en training. Ik vind - geheel los van de Russen - sowieso dat onze krijgsmacht onder de standaard zit die we na zouden moeten streven, en zodoende geld nodig heeft. Het is eigenlijk treurig dat we politiek gezien de Russen nodig hebben (en gebruiken) om dat voor elkaar te krijgen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 11:23:47 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153712257
Lol @ goedgetrainde russen

maar goed, als het extra budget oplevert prima ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153712294
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En de Russen verloren 20 miljoen mensen in de tweede wereldoorlog, dus da's ook een beetje historisch besef.
Russen hebben vooral ervaring met leiders die hun eigen volk omleggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153712418
Wat is de beef met rusland dan? We kunnen beter onze krachren vereenigen in het bestrijden van terrorist en in die achterlijke midden oosten.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:34:55 #157
121310 venomsnake
El Saltador
pi_153712463
2015, en nog steeds houden wij ons bezig met wapentuig en oorlogen. Schiet niet echt op met ons humans :')!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_153712770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Solstice1 het volgende:
Je vergeet de illegale staatsgreep die na een Europees akkoord kwam waarin Janoekovitsj mocht blijven?

En waarom doet Europa niks als de NAVO/VS een ander land binnenvallen?
pi_153712914
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:47 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je vergeet de illegale staatsgreep die na een Europees akkoord kwam waarin Janoekovitsj mocht blijven?

En waarom doet Europa niks als de NAVO/VS een ander land binnenvallen?
Dat er met twee maten wordt gemeten, is inderdaad kwalijk. En persoonlijk was ik ook fel gekant tegen de invasies van Irak.

Maar daarmee kun je de Russische agressie natuurlijk niet wegwuiven.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:59:35 #160
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153713037
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Russen hebben vooral ervaring met leiders die hun eigen volk omleggen.
Georgiërs bedoel je? Stalin, Beria, Shakashvili...
are we infinite or am I alone
  zondag 21 juni 2015 @ 11:59:55 #161
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153713045
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er met twee maten wordt gemeten, is inderdaad kwalijk. En persoonlijk was ik ook fel gekant tegen de invasies van Irak.

Dat is waar. Maar wat hebben we er nu aan om de relatie op het spel te zetten. Het gaat niet eens om een NAVO land maar een land dat een binding historisch gezien met de Oekraïne heeft. En wat hebben wij de Oekraïne te bieden en zij ons?

De Oekraïne zonder Rusland is als Nederland zonder Duitsland. Om daar in te gaan stoken zet meer op het spel dan je eigenlijk zou moeten willen. Een destabilisatie is nu echt geen prima idee in die regio.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153713111
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Georgiërs bedoel je? Stalin, Beria, Shakashvili...
Tsja, Georgie maakte nou eenmaal onderdeel uit van die gezellige genocidale Unie.
pi_153713204
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar wat hebben we er nu aan om de relatie op het spel te zetten. Het gaat niet eens om een NAVO land maar een land dat een binding historisch gezien met de Oekraïne heeft. En wat hebben wij de Oekraïne te bieden en zij ons?
Daarom stuurt de NAVO ook geen militairen, maar wordt de strijd vooral gevoerd met sancties en het slagveld de onderhandelingstafel.

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van militaire interventie, maar het is goed om een pestkop als Rusland te laten weten dat wij hier een grens trekken. Want Oekraine mag dan bondgenoot zijn; dit hoort gewoon niet.

Bovendien is Oekraine dichtbij. Beter houden we de Russen een beetje op afstand.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:14:19 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153713386
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom stuurt de NAVO ook geen militairen, maar wordt de strijd vooral gevoerd met sancties en het slagveld de onderhandelingstafel.

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van militaire interventie, maar het is goed om een pestkop als Rusland te laten weten dat wij hier een grens trekken. Want Oekraine mag dan bondgenoot zijn; dit hoort gewoon niet.

Bovendien is Oekraine dichtbij. Beter houden we de Russen een beetje op afstand.
Dat we de Russen op afstand houden ben ik met je eens. Je moet er een dusdanige relatie mee hebben dat je er economisch je voordeel uit kunt halen. Maar ik ben ervan overtuigd dat zelfs een Rusland de NAVO met rust laat. Je zult voor lief moeten nemen ondanks dat het niet goed te praten valt dat landen als de Oekraïne, Wit-Rusland Kazachstan etc onderdeel zullen blijven van Rusland. Dat zouden daar dus altijd neutrale buffers moeten blijven. In dat soort landen gaan stoken brengt ons niets. Ook al omdat de meeste van dat soort landen niets te bieden hebben. Corruptie er een doodnormale zaak is en totaal niet westers zijn.

Mogelijk als je een aantal generaties verder bent zal dat veranderen. Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
pi_153713526
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is geen agressie, maar een Russisch antwoord op de jarenlange NAVO/Amerikaanse agressie waarbij Rusland steeds meer in het nauw gedreven wordt. Toen er ook nog eens illegale staatsgreep werd gepleegd tegen de legitieme pro-Russische president pikte Rusland het niet meer.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:20:37 #166
117098 Hathor
Effe niet
pi_153713566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:42 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom liet de NAVO haar tanden niet zien toen de VS Irak binnenviel? Of toen de NAVO zelf Libië bombardeerde?
Toen lieten ze juist hun tanden zien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153713633
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:19 schreef reza1 het volgende:

[..]

Er is geen agressie, maar een Russisch antwoord op de jarenlange NAVO/Amerikaanse agressie waarbij Rusland steeds meer in het nauw gedreven wordt. Toen er ook nog eens illegale staatsgreep werd gepleegd tegen de legitieme pro-Russische president pikte Rusland het niet meer.
Welke NAVO-agressie?
pi_153713682
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Toen lieten ze juist hun tanden zien.
Aan de kant van de agressor ja.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:24:32 #169
117098 Hathor
Effe niet
pi_153713693
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:24 schreef reza1 het volgende:

[..]

Aan de kant van de agressor ja.
Dat is dan toch juist je tanden laten zien?
pi_153713709
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat we de Russen op afstand houden ben ik met je eens. Je moet er een dusdanige relatie mee hebben dat je er economisch je voordeel uit kunt halen. Maar ik ben ervan overtuigd dat zelfs een Rusland de NAVO met rust laat. Je zult voor lief moeten nemen ondanks dat het niet goed te praten valt dat landen als de Oekraïne, Wit-Rusland Kazachstan etc onderdeel zullen blijven van Rusland. Dat zouden daar dus altijd neutrale buffers moeten blijven. In dat soort landen gaan stoken brengt ons niets. Ook al omdat de meeste van dat soort landen niets te bieden hebben. Corruptie er een doodnormale zaak is en totaal niet westers zijn.

Mogelijk als je een aantal generaties verder bent zal dat veranderen. Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
Rusland is een supermacht in verval met een minderwaardigheidscomplex en duizenden kernwapens.

Ik beweer niet dat Rusland ons aanvalt, maar je moet altijd oppassen met dergelijke labiele naties.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:30:38 #171
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153713885
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland is een supermacht in verval met een minderwaardigheidscomplex en duizenden kernwapens.

Ik beweer niet dat Rusland ons aanvalt, maar je moet altijd oppassen met dergelijke labiele naties.
Daarom ook dat ik er steeds op hammer om de zaak daar niet op springen te zetten. Ik heb weinig zin in een MO regio pal naast de deur. Dan lijkt het mogelijk dat ik voor de Russen kies maar het tegendeel is waar.
pi_153714100
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En de Russen verloren 20 miljoen mensen in de tweede wereldoorlog, dus da's ook een beetje historisch besef.
Nee, de Russen verloren zeker geen 20 miljoen mensen. Eerder Polen, Oekraïners en Witrussen die tevens Sovjetburger waren en later in de propaganda werden omgetoverd tot Russen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_153714103
quote:

[..]

Klopt, ze moeten in ieder geval niet het idee hebben dat ze ook maar enige kans maken.

Vergeet ook niet dat in de rest van de wereld er hel anders wordt aangekeken tegen macht en geweldig. Dat idyllische linkse plaatje speelt niet ten oosten en zuidezuiden van ons.
Whatever...
pi_153718132
Ik krijg het idee dat nederland, de EU en de VS rusland als de bad boy wil afschilderen. Kijk hoe fout ze zijn. Ergens een herinnering aan zeg de irak/afghanistan/libie/egypte/etc oorlog.

Door de media denk ik dat de westerse bevolking wel beter weet, onze overheden bedriegen ons ook.
Is putin een lieverdje, nee ws niet. Maar zijn onze gezagsvoerders lieverdjes? Hebben ze ons al niet te vaak bedrogen?

Wie vertrouwt de amerikanen nog, of onze eigen overheid? Is rusland stabiel, nee, ws niet. Is putin een leider die ze wellicht bij elkaar houdt, zoals bijvoorbeeld ghadaffi deed?

Internet en media heeft ons eerlijkheid en transparantie gebracht. Waar vroeger propaganda in de vietnam oorlog, kosovo, etc ons van een kant beinvloedde hebben we nu media die alles belichten vanuit alle kanten.

Als ik de berichten bekijk in de media lijkt het alsof onze overheden ons willen klaar stomen tot een oorlog met rusland. Maar zitten wij of de russen erop te wachten?

Ken een paar russen, die beweren dat onze media ons voor liegt. En onze media zegt dat de russen ons voor liegen. Maar wat ik merk is dat de standaard russische burger geen wrok koestert naar de europeaan en de europeaan geen wrok naar de rus. Ik denk dat we liever samen een dikke BBQ hebben met biertjes dan elkaar af te schieten.

En toch proberen onze overheden ons tegen elkaar op te zetten.
pi_153718168
quote:
Internet en media heeft ons eerlijkheid en transparantie gebracht.
:D
Conscience do cost.
pi_153718868
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Tikkeltje naïef inderdaad.

Er is meer propaganda en verspreiding van desinformatie dan ooit.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:36:04 #177
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153718932
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tikkeltje naïef inderdaad.

Er is meer propaganda en verspreiding van desinformatie van ooit.
Toch biedt internet (nog) de ruimte om alle informatie te verspreiden zonder dat deze direct tegengehouden wordt (zoals een moslimcartoon op tv bij de NPO bijvoorbeeld)

Dat ze bezig zijn dit aan banden te leggen, en desinformatie er naast te knallen om je door de bomen het bos niet meer te laten zien is een ander iets. Transparantie en openheid zijn nog steeds mogelijk op het internet, al dan niet via darknets. (deepweb)
pi_153719073
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Toch biedt internet (nog) de ruimte om alle informatie te verspreiden zonder dat deze direct tegengehouden wordt (zoals een moslimcartoon op tv bij de NPO bijvoorbeeld)

Dat ze bezig zijn dit aan banden te leggen, en desinformatie er naast te knallen om je door de bomen het bos niet meer te laten zien is een ander iets. Transparantie en openheid zijn nog steeds mogelijk op het internet, al dan niet via darknets. (deepweb)
'Ze' leggen helemaal niets aan banden.

Overheden gebruiken het internet voor propaganda-doeleinden en het verspreiden van desinformatie. Dan zijn er nog miljoenen blogs en obscure websites die de meest wilde theorieën de wereld in slingeren.

De waarheid is te vinden op internet, maar de wereld is zeker niet transparanter geworden door het wereldwijde web.

Ik vertrouw vooralsnog het meest op onze eigen 'mainstream' media.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 15:51:24 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153719352
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:32 schreef Eenskijken het volgende:
Wat is de beef met rusland dan? We kunnen beter onze krachren vereenigen in het bestrijden van terrorist en in die achterlijke midden oosten.
allicht maar van hadji in een grot in Jemen gaat helemaal niemand bang worden natuurlijk ... paar mensen misschien die dan hier op fok! over softe D66 rechters enzo gaan huilen

niet bang genoeg om de portemonnee te trekken iig
pi_153721541
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

je hebt toch meedere bronnen.

we zijn in verleden voorgelogen, dus zou jij de russen direct als vijand zien?
  zondag 21 juni 2015 @ 18:25:45 #181
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_153723498
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:18 schreef Cherna het volgende:
Wat hebben we nu bereikt.
1) Een gedestabiliseerd Oekraïne.
2) De relatie met de Russen compleet op het spel gezet met alle gevolgen. Dan heb ik het puur over de handel.
3) We steunen de overheid van Kiev dat net zoals de Russen vol met idioten zit. Totaal onbetrouwbaar en wie weet wat je je in huis haalt.
4)Mogelijk word dan toch het TTIP erdoor gedrukt. We moeten toch met iemand handel kunnen drijven als EU zijnde mocht de relatie met Azië compleet verstoort worden.
5)We hebben een vluchtelingenstroom die we moeten opvangen waar je U tegen zegt.
6) We hebben onze vriend de VS die net zoals de Russen niet deugen. Maar omdat het onze vrienden zijn nemen we nooit sancties tegen de besluiten van de VS. Ondertussen hebben de VS zowat het hele MO gedestabiliseerd en zonder mandaat doet het wat het wil. Keren steeds meer naties zich tegen de VS.
7)We hebben met een verdeelde EU te maken en dan heb ik het nog niet eens over Griekenland.

Noem mij dan maar een idioot.
Genoeg werk aan de winkel. En dan zit ik niet te wachten op een hoop shit vanuit het Oosten.

Angst om een oorlog dat niet. Maar we kunnen niet ontkennen dat de problemen er niet zijn.
We zouden als NAVO en EU eerst eens zelf aan de bak moeten om ons onafhankelijk te maken van wie dan ook. En dus ook de VS.
Goede post.
  zondag 21 juni 2015 @ 18:30:51 #182
pi_153723637
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef venomsnake het volgende:
2015, en nog steeds houden wij ons bezig met wapentuig en oorlogen. Schiet niet echt op met ons humans :')!
Dit.

zondag 21 juni 2015 @ 18:42:03 #183
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_153723853
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:24 schreef bamibij het volgende:
Ik wil helemaal geen oorlog. Zo nutteloos.
Precies.
Dan zou ik heulen met de vijand, en mijn partner andersom dus ook. Ellende. ;(
pi_153723934
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:18 schreef Cherna het volgende:
Wat hebben we nu bereikt.
1) Een gedestabiliseerd Oekraïne.
2) De relatie met de Russen compleet op het spel gezet met alle gevolgen. Dan heb ik het puur over de handel.
3) We steunen de overheid van Kiev dat net zoals de Russen vol met idioten zit. Totaal onbetrouwbaar en wie weet wat je je in huis haalt.
4)Mogelijk word dan toch het TTIP erdoor gedrukt. We moeten toch met iemand handel kunnen drijven als EU zijnde mocht de relatie met Azië compleet verstoort worden.
5)We hebben een vluchtelingenstroom die we moeten opvangen waar je U tegen zegt.
6) We hebben onze vriend de VS die net zoals de Russen niet deugen. Maar omdat het onze vrienden zijn nemen we nooit sancties tegen de besluiten van de VS. Ondertussen hebben de VS zowat het hele MO gedestabiliseerd en zonder mandaat doet het wat het wil. Keren steeds meer naties zich tegen de VS.
7)We hebben met een verdeelde EU te maken en dan heb ik het nog niet eens over Griekenland.

Noem mij dan maar een idioot.
Genoeg werk aan de winkel. En dan zit ik niet te wachten op een hoop shit vanuit het Oosten.

Angst om een oorlog dat niet. Maar we kunnen niet ontkennen dat de problemen er niet zijn.
We zouden als NAVO en EU eerst eens zelf aan de bak moeten om ons onafhankelijk te maken van wie dan ook. En dus ook de VS.
De VS gaat dat niet laten gebeuren.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:03:47 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_153732243
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 02:10 schreef Polacco het volgende:

[..]

Kwestie van een klein beetje historisch besef.
Poetin gaat Polen binnenvallen!!!11!!!!!!1!!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_153733034
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Poetin gaat Polen binnenvallen!!!11!!!!!!1!!
Polen is nog maar 25 jaar echt vrij, vriend.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  zondag 21 juni 2015 @ 23:50:43 #187
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153733675
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:30 schreef Polacco het volgende:

[..]

Polen is nog maar 25 jaar echt vrij, vriend.
Ja en altijd door het westen verraden. Groot gelijk dat ze zich goed bewapenen. In WO2 hebben we ze ook gewoon laten barsten.
pi_153733766
Zou het echt ploffen? Of met een sisser aflopen?
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 23:54:38 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153733797
geeneens een sisser

gewoon business as usual ... de mindef probeert er alleen een slaatje uit te slaan
  maandag 22 juni 2015 @ 00:01:20 #190
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_153734034
Nederland kan maar beter dat leger afschaffen
scheelt weer doden en een vernedering :P
RED ONS HENNIEGOD
pi_153734192
noem me maar een aluhoedje maar ik vind het iets te toevallig dat op het moment dat de EU op springen staat, het volk op de spits wordt gedreven om dan maar tegen de russen te ageren? Natuurlijk heeft poetin vreemde keuzes gemaakt, maar een oorlog? Flikker toch op joh Kut EU en kut NAVO.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 22 juni 2015 @ 00:27:38 #192
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_153734704
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
noem me maar een aluhoedje maar ik vind het iets te toevallig dat op het moment dat de EU op springen staat, het volk op de spits wordt gedreven om dan maar tegen de russen te ageren? Natuurlijk heeft poetin vreemde keuzes gemaakt, maar een oorlog? Flikker toch op joh Kut EU en kut NAVO.
eens
It's okay to be white
  maandag 22 juni 2015 @ 00:49:37 #193
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153735102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Ze kunnen geld uittrekken wat ze willen, op het moment dat de oproep voor dienstplicht op de mat valt ben ik weg.

No way dat ik voor een stelletje psycho's ga knokken. Ken genoeg Russen die dat ook niet willen.

Mee eens. Mocht er in Europa oorlog uitbreken dan zit ik in het eerste vliegtuig naar Argentinie.

quote:
De VS is ook al 18-28 jarigen aan het oproepen las ik eergisteren :N

Heb je daar een bron voor? Iedere VS man moet zich op zijn 18e registreren voor het geval dat, maar de laatste keer dat er ook echt mensen werden opgeroepen was tijdens de Vietnam oorlog.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 22 juni 2015 @ 01:12:06 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153735453
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)strijdbaarder__.html

Pas nog van Baalen die riep dat Rusland onze vijand was, tanks en zware wapens in Oost-Europa plaatsen en nu moet er dus specifiek tegen de Russen getrained worden.
Ik ben een absolute voorstander van een goed getrained leger, anders kun je net zo goed geen leger hebben. Ik snap echter niet waarom zo duidelijk wordt aangestuurd op een confrontatie met de Russen. Is het noodlot van het Avondland om van iedere 2 generaties er één te laten doodbloeden op de steppe? Is het een truc om meer geld voor defensie te krijgen? Wordt de bedreiging van de Russen als zo ernstig gezien (NB Russisch defensiebudget is 5% van dat van de NAVO)?
Analoog aan de onnoemelijke welvaart die de EU ons (en vooral de Grieken) gebracht heeft, wordt er nu hard gewerkt aan de veiligheid.
@artikel
Dit is toch geen beleid. Zwalken van het ene uiterste naar het andere, je hebt juist continuïteit nodig. Blijkbaar kan onze overheid niet alle takken van het leger op niveau brengen en wil het ook niet een bepaalde tak kiezen. Zo wordt het nooit wat. Waarom niet nog veel meer internationaal samenwerken en in dat verband 1 tak op je nemen? Normaal gesproken zou ik pleiten voor de marine maar ik weet niet in hoeverre dat nuttig is voor als de Russen een oorlogje zouden starten. Anders de luchtmacht.

Ik zie het trouwens ook niet gebeuren dat Rusland zo dom zou zijn om een oorlogje met Europa te starten, zelfs als de USA ons niet zou helpen, wat het wel zou doen (het houdt zich weliswaar niet aan de Geneefse conventie maar het houdt zich wel aan het NATO-verdrag :)) dan nog hakken we die Russen in de pan. Zij zouden als aanvallende partij veel meer middelen moeten hebben dan ons om een kans te hebben om te winnen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 22 juni 2015 @ 01:18:49 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153735561
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ten Cate maakt de beste camouflagepakken ter wereld. Maar het Nederlandse leger heeft pakken uit China besteld, want het goedkoopst.
Is het wel goedkoper? Hoeveel procent van de aankoopprijs zou terugstromen via de belastingen en het uitgeven van het geld in het eigen land (van werknemers en zo)?
Hoe dan ook, als je het doet moet je het goed doen. Ik ben niet proleger maar geef die jongens en meisjes goed spul.

quote:

[..]

Eens, nucleaire wapens zouden ze nooit gebruiken (niet voor dat en niet tegen ons) maar een kat in het nauw maakt rare sprongen en zouden wel allerlei andere narigheid kunnen uithalen.
Toch gek dat de Russen zoveel moeite hadden om te aanvaarden dat het geen supermacht meer was.
#NoDAPL
  maandag 22 juni 2015 @ 01:38:25 #196
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153735897
Ik voel me verder overigens perfect veilig onder de bescherming van de NAVO. Geen schijn van kans dat Rusland een oorlog met de NAVO gaat riskeren.

Ik vind wel dat Nederland meer moet bijdragen. Si vis pacem, para bellum. We horen gewoon een goed leger te hebben, met een redelijk troepenaantal en goed materieel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 22 juni 2015 @ 01:47:11 #197
pi_153736040
quote:
Dit.
  maandag 22 juni 2015 @ 01:54:14 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_153736142
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het wel goedkoper? Hoeveel procent van de aankoopprijs zou terugstromen via de belastingen en het uitgeven van het geld in het eigen land (van werknemers en zo)?
Hoe dan ook, als je het doet moet je het goed doen. Ik ben niet proleger maar geef die jongens en meisjes goed spul.

[..]

Eens, nucleaire wapens zouden ze nooit gebruiken (niet voor dat en niet tegen ons) maar een kat in het nauw maakt rare sprongen en zouden wel allerlei andere narigheid kunnen uithalen.
Toch gek dat de Russen zoveel moeite hadden om te aanvaarden dat het geen supermacht meer was.
Ik snap de stelling niet zo dat Rusland geen supermacht meer zou zijn. Ja...hun militaire budget is tig keer kleiner dan dat van de NAVO, maar hun wapenarsenaal herbergt nog steeds genoeg vuurkracht om als het moet de hele planeet op te blazen. Als je dat kan, hoe kun je dan geen supermacht zijn? Amerika geldt wel zogenaamd als supermacht, maar wat maakt hen dan super en Rusland niet? Geloof nou maar dat de supermacht Amerika zijn handen nooit durft te branden aan Rusland, want dan is het met hen ook gewoon afgelopen.
  maandag 22 juni 2015 @ 01:55:45 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153736165
quote:
noem me maar een aluhoedje maar ik vind het iets te toevallig dat op het moment dat de EU op springen staat, het volk op de spits wordt gedreven om dan maar tegen de russen te ageren? Natuurlijk heeft poetin vreemde keuzes gemaakt, maar een oorlog?
Je hebt een punt! Het zou niet de eerste keer zijn dat het volk met crisis B wordt afgeleid van crisis A.
#NoDAPL
  maandag 22 juni 2015 @ 02:02:09 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153736239
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik snap de stelling niet zo dat Rusland geen supermacht meer zou zijn. Ja...hun militaire budget is tig keer kleiner dan dat van de NAVO, maar hun wapenarsenaal herbergt nog steeds genoeg vuurkracht om als het moet de hele planeet op te blazen. Als je dat kan, hoe kun je dan geen supermacht zijn?
Omdat iedereen weet dat ze nooit die wapens zouden gebruiken. Niemand wil een armageddon starten, ook de Russen niet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')