Rusland heeft ook het geld niet om dat land overeind te houden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:01 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ze hebben een deal met de Russen over een oliepijpleiding verlengd.
Zouden ze meer die kant op willen?
Van mij mag Vlad ze hebben!
Graag zelfs zijn wij eindelijk van die bodemloze put af.
Dit had ik in een verkeerd topic geplaatst. Is vandaag geplaatst:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:01 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ze hebben een deal met de Russen over een oliepijpleiding verlengd.
Zouden ze meer die kant op willen?
Van mij mag Vlad ze hebben!
Graag zelfs zijn wij eindelijk van die bodemloze put af.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSR4N0YB01720150619quote:Russia could consider giving Greece financial aid - TASS
ST PETERSBURG, RUSSIA, JUNE 19
Russia is ready to consider the question of giving financial aid to Greece, Russian Deputy Prime Minister Arkady Dvorkovich was quoted as saying by TASS news agency on Friday.
"We will support any solution on regulating the Greek debt crisis that is suggested by Greece and our European partners," Dvorkovich said in a television interview quoted by TASS.
"The most important things for us are investment projects and trade with Greece. If financial support is required, we will consider this question," he was quoted as saying. (Reporting by Alexander Winning, Editing by Timothy Heritage)
Gewoon opnieuw een munt starten de Drachme II en die gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als een land failliet gaat?
Wat dacht je van niet?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rusland heeft ook het geld niet om dat land overeind te houden.
Anyway, hoe gaan we ons geld nu terugkrijgen?
Ja daar zit wat in de russen lijden onder de sterk gedaalde olieprijs.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rusland heeft ook het geld niet om dat land overeind te houden.
Dat geld gaan we nooit meer terugkrijgen.quote:Anyway, hoe gaan we ons geld nu terugkrijgen?
Hier kun je wat lezen over Argentinië.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Dat is wat de hele bevolking van de EU dus riep, maar de knappe koppen hebben toch maar een paar miljard overgemaakt?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja daar zit wat in de russen lijden onder de sterk gedaalde olieprijs.
[..]
Dat geld gaan we nooit meer terugkrijgen.
Ja die smerige Vetklep de Jagerquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is wat de hele bevolking van de EU dus riep, maar de knappe koppen hebben toch maar een paar miljard overgemaakt?
Het heeft niet zo zeer met aardigheid te maken, in dit topic heb ik dat gisteren uitgelegd:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef RM-rf het volgende:
da's verdomd aardig van je... en jij bent bereid dat te financieren?
of ben je van mening dat 'anderen' hun schuldpapieren maar moeten wegggooien, omdat je de grieken zo aardig vind?
Het is nog niet realistisch omdat de politiek nog niet de boodschap durft te brengen dat een aanzienlijk deel van het aan Griekenland geleende geld nooit terug gaat komen. In het huidige tempo duurt het tot 2054 voordat al dat geleende geld is terugbetaald. Wat er naar mijn idee moet gebeuren is een aanzienlijke schuldenreductie zodat het 'zwaard van Damocles' van onzekerheid (zie topic van gisteren) boven de Griekse economie verdwijnt. Alleen dan zal de economie echt kunnen herstellen omdat de onzekerheid dan een stuk afgenomen is.quote:[..]
Daarin zouden best mogelijkheden moeten liggen...
maar enkel zonder enige 'tegen-prestaties' vele tientallen tot honderden miljarden 'opgeven', is volgens mij absoluut geen goed (of realistisch) idee
Normaliter wordt bij een faillissement de boedel verkocht en van daaruit worden de schuldeisers betaald. Bij een land kan dat niet. Griekenland zal niet verkocht gaan worden om de schuldeisers terug te betalen. Als een land failliet gaat wordt een deel van de schulden van dat land niet afbetaalt. Schuldeisers kunnen fluiten naar een deel van hun geld en zij zullen die verliezen zelf op moeten vangen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Tja ik zou naar griekenland gaan als ik een goede investeerder was.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie niet waar het slecht is als griekenland de euro verlaat. Alleen hadden ze dat 2 jaar terug lekker moeten doen. Nu dragen wij straks dus de lasten omdat de grieken er een tyfuszooi van hebben gemaakt jaren lang. ik wil ook wel met pensioen op mn 54 ste.
Wat is er mis mee als de russen in een samenwerkingsverband met de eu de Grieken overeind houdt?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit had ik in een verkeerd topic geplaatst. Is vandaag geplaatst:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSR4N0YB01720150619
En die schuldeisers zijn de Eu.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Normaliter wordt bij een faillissement de boedel verkocht en van daaruit worden de schuldeisers betaald. Bij een land kan dat niet. Griekenland zal niet verkocht gaan worden om de schuldeisers terug te betalen. Als een land failliet gaat wordt een deel van de schulden van dat land niet afbetaalt. Schuldeisers kunnen fluiten naar een deel van hun geld en zij zullen die verliezen zelf op moeten vangen.
Reken er maar op dat je geen pensioen krijgt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie niet waar het slecht is als griekenland de euro verlaat. Alleen hadden ze dat 2 jaar terug lekker moeten doen. Nu dragen wij straks dus de lasten omdat de grieken er een tyfuszooi van hebben gemaakt jaren lang. ik wil ook wel met pensioen op mn 54 ste.
Nou heb je gezien wat Rusland aan het doen is? Griekenland ligt gigantisch strategisch om de USSR weer terug te krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:12 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Wat is er mis mee als de russen in een samenwerkingsverband met de eu de Grieken overeind houdt?
Als het zeer slecht gaat met een land zijn er inderdaad voor durfkapitalisten kansen om zeer veel geld te verdienen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja ik zou naar griekenland gaan als ik een goede investeerder was.
Zodirekt goedkope arbeidskrachten en prima export mogelijkheden naar de Eu, Rusland en China.![]()
![]()
Plus dat een uittreding van Griekenland wel eens een sneeuwbaleffect kan hebben op andere landen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou heb je gezien wat Rusland aan het doen is? Griekenland ligt gigantisch strategisch om de USSR weer terug te krijgen.
Trek naar boven, en je bent klaar. Tevens een stuk invloed binnen de EU is al erg prettig, sancties tegenhouden bijvoorbeeld.
Ik weet het wel zeker maar de Grieken zullen ook alles op alles zetten om je in hun land te laten vestigen. Dus bijvoorbeeld hele goede deals qua vestiging, belastingen en vervoer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Als het zeer slecht gaat met een land zijn er inderdaad voor durfkapitalisten kansen om zeer veel geld te verdienen.
Wel risicovol je kan ook alles kwijt zijn maar ja dat is het risico van durfkapitalisme.
Er zullen nu allemaal mensen komen met allemaal constructies hoe dit op te lossen is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Reken er maar op dat je geen pensioen krijgt.
We zitten nu al op 67, maar als je het financiële systeem bekijkt zul je ook inzien dat het allemaal slechter gaat worden. Dat is inherent aan het systeem.
Iedereen kan willen wat hij wil, maar al met al zit de bron van dit systeem in elkaar dat schulden alleen maar hoger worden.
Er zijn 99 leningen die succesvol worden terug betaald, er is er 1 die dit niet kan. Die is de klos, en overgeleverd aan de gratie van de bedenker van het systeem.
De overige 99 zeggen dat er niets mis is met het systeem omdat ze hun leningen toch hebben terugbetaald.
Dit is de bron van de ellende, ik zal er eens een inhoudelijk stuk over schrijven want het is wel degelijk van belang voor inzicht van waarom we hier nu staan.
Het komt allemaal voort uit rente op geld dat nooit bestaan heeft. En dat is zum kotzen, alleen is iedereen te druk om zijn eigen hachje te redden. Ook iets inherent aan dit systeem.
Dit gebeurt op kleine schaal (je hypotheek)
Maar ook op grote schaal (overheid bij de opperbank)
Het is niet mogelijk geld terug te betalen dat niet bestaat. Alleen het geloof in dat het mogelijk moet zijn houdt iedereen op de been, maar langzaam zal iedereen tot de gratie van de leningverstrekker behoren. Dat is wat rente met de wereld doet.
Griekenland was/is de slaaf van Goldman Sachs toen zij hun te hulp riepen om bij de Eu te komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er zullen nu allemaal mensen komen met allemaal constructies hoe dit op te lossen is.
Maar het is allemaal heel simpel.
Neem het volgende wiskunde voorbeeld:
1 + 1 = 2
Dat is het meest simpele, maar je zou ook kunnen zeggen:
1 - 2 + 3 = 2
Dat maakt het allemaal weer wat moeilijker.
Nou leg hier nog wat abstractielagen overheen, en je zit met zo'n complexe berekening dat deze door niemand meer te begrijpen is.
Neemt niet weg dat het allemaal neerkomt uit 1 + 1 = 2
Voorbeeld:
Ik ben de opperbank, ik heb 2 muntstukken.
De wereld bestaat uit 3 mensen.
De overige 2 hebben niets.
Ik leen beiden 1 muntstuk uit, maar wil daar wel 2 muntstukken voor terug.
Een van de twee weet het muntstuk van de ander te krijgen. Die kan terugbetalen.
De andere is overgeleverd aan de gratie van mij, een soort van slaaf.
Schaal het op tot wereldniveau, leg er wat ingewikkelde abstractielagen overheen en niemand snapt het meer.
Maar dat je slaaf wordt is zeker.
Ietsje aangepast. Er is ze tenslotte al eerder een deel kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Als Griekenland een deal krijgt of voor de zoveelste keer een (gedeeltelijke) kwijtschelding van schulden, gaan wij verder bezuinigen.
Ja dat is absoluut waar, maar dit zit allemaal in die complexe abstractielaag. Goldman Sachs heeft het gedaan! Griekenland heeft het gedaan!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Griekenland was/is de slaaf van Goldman Sachs toen zij hun te hulp riepen om bij de Eu te komen.
De Eu heeft in feite Goldman Sachs betaalt.
Nu denk ik zomaar dat de Grieken van dit wurgcontract af willen.
Dat kan je op 2 manieren doen: faillisement of iemand anders zoeken die dit wil afbetalen.
Ik ben benieuwd welke weg de Grieken opgaan....
Niet alleen slecht systeem maar ook slechte mensen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is absoluut waar, maar dit zit allemaal in die complexe abstractielaag. Goldman Sachs heeft het gedaan! Griekenland heeft het gedaan!
Nee dat is allemaal niet zo, de bank die rente op leningen wilde in 1913 heeft het gedaan. Maar iedereen probeert een zondebok te zoeken die dicht bij zichzelf ligt, om van het gezeik af te zijn.
Dat is wat ik hoopte duidelijk te maken. Niemand doet iets met slechte intentie en allemaal hebben we gelijk. De bron van de ellende ligt in in het systeem an sich.
Nouja laat ik eerlijk zijn. Ik heb het absoluut niet op de politiek maar ik denk ook niet dat Mark Rutte daar zit met slechte intenties voor ons.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet alleen slecht systeem maar ook slechte mensen.
Vele regeringen geven geen klap om hun land cq hun mensen. ( veelal zuidelijk en oostelijk europese landen)
De Griekse regeringen hebben ook geroofd van hun bevolking en de deal die zij met Goldman Sachs sloten was regelrechte zelfmoord. Maar dat interesseerde ze niet. Ze hadden hun bankrekening al gevuld en een "democratische" regering kan rustig zichzelf opheffen en lekker met pensioen gaan, zonder dat zij later verantwoordelijk worden gehouden.
Tevens kunnen de EU leiders verantwoordleijk worden gehouden dat zij met de Grieken in zee zijn gegaan ondanks dat vele deskundigen riepen dat zij hier niet klaar voor e
wearen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |