abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:51:45 #1
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_153635395

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!

[ Bericht 58% gewijzigd door Dagoduck op 18-06-2015 11:56:52 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_153635434
wat ik ook wou zeggen is dat rio reserva ook fking niet normaal is.
pi_153642692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:47 schreef mckroket het volgende:

[..]

mja wat is exclusief? bij deconinck staan al maanden kratten vol met delphine, op de een of andere manier krijgen ze dat niet verkocht? geen idee waarom. ik heb stiekem ook 1,5 krat albert en 1,5 delphine verzameld, dus ik zit voorlopig ff goed :D.
het enigste wat ik nog zoek zijn nieuwe black damnations, maar die zijn er volgens mij nog helemaal niet. (double black, maar die heb ik ook al).
pannepot, -reserva en - grand reserva heb ik ook aardig :P
Het is ook maar net hoe vaak je er komt en hoeveel moeite je doet. Pannepot en Pannepeut heb ik er nu een paar van staan, maar wel moeite voor moeten doen. Zoeken of ver rijden. De doorsnee bierkoper die ervan gehoord heeft, vindt het niet terug in een reguliere zaak. Daarvoor moet je wel echt je adresjes weten. Als ik toevallig in Brabant of Limburg ben en even de grens over hop ( *D ), kom je het in 90% van de gevallen ook niet tegen. De bierhandels daar hebben van alles, maar Struise is er amper verkrijgbaar.
Schip ahoy!
pi_153643231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:52 schreef mckroket het volgende:
wat ik ook wou zeggen is dat rio reserva ook fking niet normaal is.
Nee - en die wordt, net zoals de XXXX Quadrupel, steeds maar beter... Balans in het begin bij beide bieren was ver zoek...
pi_153644115
Die XXXX Quadrupel uit 2013 heb ik laatst op, was prima. Maar ik had 'm dus nog even moeten laten liggen? :P
Schip ahoy!
pi_153645406
Er is geen nieuwe batch meer gemaakt voor zover ik weet - ik heb het dus over de 2013... Die was in het begin, mei 2013, amper te drinken...
pi_153645822
Brewdog x Scandi samenwerkingen zijn de beste :)

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-sort-maelk/172758/

pi_153673084
Siren Calypso. Pak zuurder dan gedacht, maar best heerlijk voor 'n 4% biertje!..

http://www.ratebeer.com/b(...)simcoe-comet/328741/

pi_153679042
Originele berliner weisse is ook bizar zuur. In berlijn nog op.
pi_153684821
Vanavond de Ceaux Cane op. Wat een briljant smaak en tekst op de fles haha. Erg apart, maar wel lekker. Geen bier wat je snel achterover tikt.
pi_153685791

Voor CUL genieters en Struise liefhebbers, (bier)proeven op topniveau tijdens de Flemish FOOD BASH

Kiek die Struise beerlist dan :9
pi_153686289
Weekend bier; Deesko! en Apocalypse Cow. Three Floyds O+.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153686319
Mmmm die laatste ziet er goed uit...
pi_153686327
Sinds kort weer af en toe biertjes proeven ^O^
(Helaas door serious troubles met gezondheid staat mijn bierhobby op een laag pitje...)

Struise vh vat, o.a.Danko Power en Pannepot :9 en verder nog deze

De Italiaanse trappist, okay en best lekker, maar jammer genoeg niet écht bijzonder.

Yummm! Echt heerlijk! Bourbon County Brand Stout (2009) van Goose Island Beer Co.
pi_153690022
:{ Heb officieel en acuut enorme dorst ontwikkelt...
pi_153690858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 05:39 schreef nachtzuster het volgende:
Sinds kort weer af en toe biertjes proeven ^O^
(Helaas door serious troubles met gezondheid staat mijn bierhobby op een laag pitje...)

Struise vh vat, o.a.Danko Power en Pannepot :9 en verder nog deze

[ afbeelding ]
De Italiaanse trappist, okay en best lekker, maar jammer genoeg niet écht bijzonder.

[ afbeelding ]
Yummm! Echt heerlijk! Bourbon County Brand Stout (2009) van Goose Island Beer Co.
Huh? Waar is dat dan
pi_153693603
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:28 schreef mckroket het volgende:

[..]

Huh? Waar is dat dan
In Brugge, café waar ik vaak kom. Proeven met een groepje bierliefhebbers.
Het staat er dus niet op de kaart ;)
pi_153696052
Nog steeds de zuurste... Perfecte geuze om te bewaren, alhoewel ie wss een decennium nodig heeft om te verzachten...

pi_153696629
Hanssens was te zuur... Aangezien het palet al klaar was voor een zure bom...

pi_153718288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:10 schreef larry_flynt het volgende:
Vanavond de Ceaux Cane op. Wat een briljant smaak en tekst op de fles haha. Erg apart, maar wel lekker. Geen bier wat je snel achterover tikt.
Gezien de 10% is dat sowieso geen strak plan. Het is inderdaad wel een erg boeiend bier. Het is alleen niet altijd even goed verkrijgbaar, zelfs in Utrecht.
pi_153718331
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:33 schreef Seul het volgende:
Nog steeds de zuurste... Perfecte geuze om te bewaren, alhoewel ie wss een decennium nodig heeft om te verzachten...
Ik vond dat wel meevallen (zuurgraad), maar het zal wel afhangen van wat je gewend bent denk ik. Sowieso doen geuzes het goed als bewaarbier, maar zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet.
pi_153721256
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:13 schreef drexciya het volgende:

[..]

Gezien de 10% is dat sowieso geen strak plan. Het is inderdaad wel een erg boeiend bier. Het is alleen niet altijd even goed verkrijgbaar, zelfs in Utrecht.
Klopt had hem bij Berts bierhuis gehaald. Bedoelde eigenlijk ook meer dat het een bier is waar ik zo een uur mee kan doen.
pi_153727412
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
pi_153729185
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
De Struise shop is niet zo boeiend; mijns inziens kun je beter een van de in dit topic aangehaalde groothandels pakken (ook vanwege de prijs). Als je toevallig op een zaterdag in de buurt zit, kun je beter bij de Struise Brouwers zelf langsgaan in Oostvleteren, zo ver van Brugge is dat nu ook weer niet.

Leuke bar met moderne bieren; ehh, het is meestal op de bekende Belgische stijlen geënt.
pi_153729465
quote:
Deze even kijken voor je gaat :)
In Bruges (2008) - IMDb
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_153730749
quote:
een ongefilterde brugse zot drinken bij de halve maan. :9
niet spannend en modern, wel heul lekker.
pi_153734946
quote:
Struise shop is maar paar dagen per week open hè, wel altijd paar lekker biertjes op tap en altijd gezellig praatje maken met bierkenner Bart (vd de Molen), die runt het tegenwoordig, binnenkort dus niet alleen Struise bier maar ook andere en straks ook meer op tap :9
Meeste kom ik bij Le Trappiste en Rose Red, verder Brugs Beertje, De Kelk en even op terras aan het water bij The Beerwall is ook tof.
pi_153735144
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:16 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

een ongefilterde brugse zot drinken bij de halve maan. :9
niet spannend en modern, wel heul lekker.
Ook prima te doen idd of een lekkere Straffe Hendrik :9
Best spannend en modern zijn hun nieuwe plannen trouwens.
pi_153735601
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

De Struise shop is niet zo boeiend; mijns inziens kun je beter een van de in dit topic aangehaalde groothandels pakken (ook vanwege de prijs). Als je toevallig op een zaterdag in de buurt zit, kun je beter bij de Struise Brouwers zelf langsgaan in Oostvleteren, zo ver van Brugge is dat nu ook weer niet.

Leuke bar met moderne bieren; ehh, het is meestal op de bekende Belgische stijlen geënt.
Ja dacht ik al. Maar ik heb geen behoefte aan een groothandel hoor. Die zit hier dichtbij mij. Maar ik dacht miss hebben die wat leuke biertjes die je niet snel ergens vind van ze. Sowieso zeker toeristen prijzen? Jammer dat zon grote stad in een mooi bierland alleen maar de standaard bieren schenken.
pi_153736031
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:20 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ja dacht ik al. Maar ik heb geen behoefte aan een groothandel hoor. Die zit hier dichtbij mij. Maar ik dacht miss hebben die wat leuke biertjes die je niet snel ergens vind van ze. Sowieso zeker toeristen prijzen? Jammer dat zon grote stad in een mooi bierland alleen maar de standaard bieren schenken.
Le Trappiste heeft meestal wel iets meer dan standaard hoor.
En nee ik heb er geen aandelen, tis gewoon een tof keldercafé met wisselende kaart :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153737618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:46 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Le Trappiste heeft meestal wel iets meer dan standaard hoor.
En nee ik heb er geen aandelen, tis gewoon een tof keldercafé met wisselende kaart :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zaak leek mij ook wel het leukste om te bezoeken ja. West coast ipa van het vat!! En tre fontane, die staat wel op mijn bucket list natuurlijk.. maar uiteindelijk ga ik er gewoon een dagje heen met mijn vriendin. We bezoeken vaker steden en dan zoek ik een leuk cafeetje om iets te drinken.( Maar ik heb natuurlijk stiekem een tweede agenda :p)
pi_153737634
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 04:21 schreef mckroket het volgende:

[..]

Die zaak leek mij ook wel het leukste om te bezoeken ja. West coast ipa van het vat!! En tre fontane, die staat wel op mijn bucket list natuurlijk.. maar uiteindelijk ga ik er gewoon een dagje heen met mijn vriendin. We bezoeken vaker steden en dan zoek ik een leuk cafeetje om iets te drinken.( Maar ik heb natuurlijk stiekem een tweede agenda :p)
Green Flash? die heb ik er paar uur geleden nog gedronken :9
Zal morgen even vragen of er nog iets over is uit Rome ;)
pi_153738289
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:52 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Ook prima te doen idd of een lekkere Straffe Hendrik :9
Best spannend en modern zijn hun nieuwe plannen trouwens.
wow! inderdaad!
toen ik er een jaar terug was stonden ze flink in de verbouwing. wat een cool en ook wel spannend project, zo'n leiding onder de stad door :o
pi_153743990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:34 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

wow! inderdaad!
toen ik er een jaar terug was stonden ze flink in de verbouwing. wat een cool en ook wel spannend project, zo'n leiding onder de stad door :o
Zeker, of iedereen er hier zo happy mee is weet ik niet :P wij vinden het wel gaaf, maar goed ze zijn nog niet begonnen dus geen idee of het veel overlast geeft.
zijn de achterburen van mijn vriend ;)
pi_153752130
Twee jaar oude Westvleteren XII. Niet slecht.

pi_153753106
Ben benieuwd of die Tre Fontane hier in de buurt nog ergens voor een normale prijs beschikbaar komt. Ben wel nieuwsgierig natuurlijk :)
Schip ahoy!
pi_153754198
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben benieuwd of die Tre Fontane hier in de buurt nog ergens voor een normale prijs beschikbaar komt. Ben wel nieuwsgierig natuurlijk :)
ik wacht eigenlijk ook nog op de amerikaan
pi_153754279
Die heb ik gelukkig via-via al kunnen regelen. Is niet heel bijzonder qua smaak, maar het feit dat het een trappist is maakt 'm wel de moeite natuurlijk. Al zal ik er niet gauw nog eentje zoeken/drinken.

Net als die van Stift Engelszell. De Gregorius en Benno vond ik allebei niks. De Nivard heb ik nog niet geprobeerd.
Schip ahoy!
pi_153756353
Benno vond ik wel lekker. De nivard staat hier nog te wachten, maar stukken duurder dan die andere 2.
pi_153781488
Tikkeltje te licht van body, maar best lekker!..

pi_153781593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
smakelijk! :9 drink je 'm op kamertemperatuur? (alsin, niet koud uit de koelkast?)
pi_153785547
15' uit koelkast van 7C° - dus gestart aan ~10-12C°.
pi_153791061
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:16 schreef Seul het volgende:
Twee jaar oude Westvleteren XII. Niet slecht.

[ afbeelding ]
Had afgelopen donderdag een 2011, die vond ik ontzettend lekker. Zou 'm eigenlijk eens moeten proeven samen met eentje van een paar jaar jonger.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_153793370
quote:
Volgende week ga ik naar brugge.
[knip]
Even ivm de bucket list ;)
Wanneer gaan jullie? welke dag?
pi_153793453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
Lekkere biertjes zijn dat van de dochter!
De meeste dan toch, geen idee of ik ze al allemaal heb geproefd.

Valt me nu pas op dat ze uit Baarle-Hertog komen trouwens.
Daar was ik vandaag nog voor de Fok!stok *O*
Naja het Nederlandse gedeelte dan, maar de grens is daar amper te volgen :P
pi_153793766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:09 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Even ivm de bucket list ;)
Wanneer gaan jullie? welke dag?
Zaterdagmiddag.
pi_153793888
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:54 schreef mckroket het volgende:

[..]

Zaterdagmiddag.
Ok, ik pm je nog vd week ^O^
pi_153796639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:28 schreef Seul het volgende:
15' uit koelkast van 7C° - dus gestart aan ~10-12C°.
o ja - ik heb hem alleen wat warmer gedronken, zo rond 15, iemand vertelde me eens dat dat 'hoorde' - toen vond ik hem wel vrij vol smaken. maar dat kan ook in mijn herinnering zijn geweest :-)
pi_153797714
Bij zo'n bieren past dat inderdaad... 12-14C°... Hij was nog tikkeltje te koud in het begin...

Zondag naar Deconinck... Kan niet wachten... mckroket: was jij het die Black Albert in de Caigny kocht?.. Of wie zei dat ze daar 2.13¤ kosten?..
pi_153801587
dat zei ik niet maar ik heb ze er wel gehaald en zoveel kosten ze ook ja. bij deconinck kosten ze 3,30 :P toch een verschil.
maarre.. ik ben er niet zo zeker van of er nog in omloop zijn? :) zo niet, dan kan je bij deconinck ook gewoon cuvee delphine kopen hoor ;P
pi_153809529
Ik hoop dat er nog zijn... Bij laatste mail (eergisteren) was ie er nog, en kostte ie 2.9...

Siren x Prairie collab. Tafelkleed en tapijt doorweekt, maar heerlijk bier...

http://www.ratebeer.com/b(...)ended-saison/269191/

pi_153820303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:
Ik hoop dat er nog zijn... Bij laatste mail (eergisteren) was ie er nog, en kostte ie 2.9...

Siren x Prairie collab. Tafelkleed en tapijt doorweekt, maar heerlijk bier...

http://www.ratebeer.com/b(...)ended-saison/269191/

[ afbeelding ]
Lol jij met je saisons. Typische belg :p ik ben daar allemaal geen fan van. Wel lekker na het sporten. Geef mij maar een ipa anytime.
Maarre toen ik er was kostte die 3,30. Lame
pi_153849140
Gisteren deze gedronken, druivensap met alcohol. Moest vlot zijn met de foto, schuimkraag is binnen paar seconden weg. Hij is lekker, maar niet bijzonder helaas.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rvhkd op 26-06-2015 11:04:15 ]
pi_153855410
quote:
Nog niet geproefd, valt me op dat ik sowieso weinig uit die lijst geproefd heb.

Hier de gehele Nederlandse Top 8 van Metro: http://www.metronieuws.nl(...)ertjes-van-nederland

1. Bommen en granaten – Brouwerij De Molen
2. Gaia India Pale Ale – Oedipus
3. Beerskey – De Muifelbrouwerij
4. God is goed – Oersoep
5. Mamba Porter – Ramses
6. Jacobus RPA – Jopen
7. Meneer de Uil Barrel aged imperial stout – Het Uiltje
8. Mangobier – Mongozo
Stop rockin' the boat.
pi_153855782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:36 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Nog niet geproefd, valt me op dat ik sowieso weinig uit die lijst geproefd heb.

Hier de gehele Nederlandse Top 8 van Metro: http://www.metronieuws.nl(...)ertjes-van-nederland

1. Bommen en granaten – Brouwerij De Molen
2. Gaia India Pale Ale – Oedipus
3. Beerskey – De Muifelbrouwerij
4. God is goed – Oersoep
5. Mamba Porter – Ramses
6. Jacobus RPA – Jopen
7. Meneer de Uil Barrel aged imperial stout – Het Uiltje
8. Mangobier – Mongozo
Ah thanks :)

Nee ik ook niet, Nummer 1 natuurlijk wel en misschien Jacobus van Jopen, verder niet.
Maar dat geeft niet, weer wat biertjes om toe te voegen aan m'n lijstje :)
pi_153864012
Sorry, maar dat soort lijstjes is gewoon niet ernstig te nemen...

Ondertussen in Belgie..

pi_153864770
Tsja smaken verschillen toch, zeker met lijstjes.

Ondertussen in Brugge, Nøgne Vic Secret IPA :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 22:07:25 ]
pi_153868815
Ik maakte net een Struise Westoek open en binnen een paar seconden spoot de hele inhoud over mijn aanrecht. Niet geschud, stond een week in de kelder dus kwam niet door transport. Heb al wel eens gehad dat er wat druk op stond maar nooit zo veel. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_153871505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef Mgolovic het volgende:
Ik maakte net een Struise Westoek open en binnen een paar seconden spoot de hele inhoud over mijn aanrecht. Niet geschud, stond een week in de kelder dus kwam niet door transport. Heb al wel eens gehad dat er wat druk op stond maar nooit zo veel. Iemand enig idee hoe dat kan?
Tja daar zijn honderden verschillende redenen voor. Te veel suiker in de hergisting, te vroeg gebotteld (bier niet volledig uitgegist, dus te veel suikers) vies flesje/dop, foutjes in de mout, infectie in de lagertank (alvinne had dat jaren lang en verkocht gewoon zijn bieren, elk flesje was een gusher) etc etc.
pi_153876028
Westoek is een verschrikking inderdaad... Maar positief is wel dat je er nu minder van moet zuipen... Want echt lekker is het niet...
pi_153877241
Ik heb er ook nog twee staan, heel benieuwd :D
Schip ahoy!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:15:32 #65
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_153877440
Hier eentje. Ben nu eigenlijk nog meer benieuwd ! :9
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:17:26 #66
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_153879482
Ik heb de afgelopen week meerdere voor mij nieuwe bieren gedronken in Edinburgh. Weet alleen niet meer welke allemaal :')

Onder andere BrewDog Jack Hammer in de BrewDog bar daar en Boddingtons Ale in Hard Rock Café Glasgow.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:55:43 #67
365082 IPA35
Patriarch
pi_153880130
Black Albert spuitte ook altijd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:36:34 #68
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153881947
Nu bij mij in de kast,

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_153882482
Tank 7 in de Carrefour gevonden?.. Moet er dringend ook nog es om... Wat kost ie?..
  zaterdag 27 juni 2015 @ 16:19:01 #70
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153882839
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef Seul het volgende:
Tank 7 in de Carrefour gevonden?.. Moet er dringend ook nog es om... Wat kost ie?..
Ik heb ´em hier bij de lokale Mitra gehaald...Heb niet op de prijs gelet.. :)
pi_153883348
Voor als iemand ooit naar Hamburg gaat, zeker Ratsherrn bezoeken! Hele leuke winkel / brouwerij met een mooie collectie en sfeer, en nog goed geprijsd ook. Er was een flinke rij aan de kassa en je kreegt ook meteen een getapt biertje uit eigen brouwerij in je handen gedrukt voor het wachten :P. Hier ook AND UNION ontdekt, Bavarische bieren met een twist. Ook erg lekker en hipsterproof design ;)

pi_153888818
Dat ziet er een wijze winkel uit... Lange wachtrijen aan kassa = goed teken...

Ondertussen in Belgie... Veel framboos en eik... Mss geen zomerbier...

http://www.ratebeer.com/b(...)erry-edition/175507/

pi_153894637
Baan aangeboden gekregen, dus wat te vieren, dus bier;

En zometeen gaat de Brooklyn Black Ops eens open. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153897085
Proficiat man!..
  zondag 28 juni 2015 @ 11:39:13 #75
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_153899039
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:38 schreef Apostrof het volgende:
Voor als iemand ooit naar Hamburg gaat, zeker Ratsherrn bezoeken! Hele leuke winkel / brouwerij met een mooie collectie en sfeer, en nog goed geprijsd ook. Er was een flinke rij aan de kassa en je kreegt ook meteen een getapt biertje uit eigen brouwerij in je handen gedrukt voor het wachten :P. Hier ook AND UNION ontdekt, Bavarische bieren met een twist. Ook erg lekker en hipsterproof design ;)

[ afbeelding ]
Goede winkel idd!! Vandaag bierfestival Tilburg, straks eens die kant op!
pi_153899635
Anderhalve bak Black Albert: check. Kwam op 2.65¤/ flesje. Rio Reserva ook halve bak meegenomen. Jammergenoeg geen XXXX Quadrupel meer...

zondag 28 juni 2015 @ 14:36:49 #77
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_153902521
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 12:18 schreef Seul het volgende:
Anderhalve bak Black Albert: check. Kwam op 2.65¤/ flesje. Rio Reserva ook halve bak meegenomen. Jammergenoeg geen XXXX Quadrupel meer...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
8)7
pi_153907341
Urbain (Struise) postte net een filmpje over de Westoek XX gushers.

hier
pi_153912172
Gister even op het Leids Bierfestival geweest. Heel klein gemoedelijk feestje met vooral lokale brouwers.
Gedronken:
Weijsbeer Bock van De Blauwe IJsbeer
La Liduina van De Arn
Bloedbroeder van Kompaan
Erebus (koffieporter) van Neptunus Bier

Geproefd:
Weijsbeer en Gouwe ouwe Ijsbeer van De Blauwe Ijsbeer
La Dixieme en Kuytbier Leidsche Bierbrouwerij
Kasteel Rouge en Filou van Van Honsebrouck
Weizener van Crooked Spider
Iris'Pale Arn

Die Koffieporter was wel een hele goeie en De Blauwe IJsbeer verbaasde me ook, nog nooit van gehoord maar die bock en vooral die gouwe ouwe hadden heel veel karakter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_153913770
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:38 schreef Apostrof het volgende:

[ afbeelding ]
Ook geweest. Moet zeggen dat hun eigen bieren maar middelmaat zijn.
pi_153914031
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:18 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ook geweest. Moet zeggen dat hun eigen bieren maar middelmaat zijn.
Ja, niet erg bijzonder, heb ze afgelopen weekend gedronken maar was ook geloof ik maar 4 euro voor een proefpakketje van vier? Nog altijd beter dan het meeste bier voor die prijs!
pi_153914110
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:25 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Ja, niet erg bijzonder, heb ze afgelopen weekend gedronken maar was ook geloof ik maar 4 euro voor een proefpakketje van vier? Nog altijd beter dan het meeste bier voor die prijs!
Duur was het niet en de locatie is erg leuk. Beetje buiten het centrum, maar de moeite waard om even om te wandelen. Ik hou van die industriële locaties.
pi_153934705
Nieuw biertje bij de AH meegenomen, ben benieuwd...

maandag 29 juni 2015 @ 20:54:29 #85
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153935615
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:20 schreef larry_flynt het volgende:
Nieuw biertje bij de AH meegenomen, ben benieuwd...

[ afbeelding ]
Ben deze vorige maand ook ergens tegengekomen....goed/lekker fris biertje voor een 4.7%-er.. :)
pi_153935982
Flying Dog, juist?.. Ik hou wel van blikjes - volgende keer es checken in AH...
pi_153936046
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef Seul het volgende:
Flying Dog, juist?.. Ik hou wel van blikjes - volgende keer es checken in AH...
Ja, ze hebben veel blik nu. Ook de andere twee ipa's van Flying Dog en de Punk IPA van Brewdog
  maandag 29 juni 2015 @ 21:12:36 #88
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_153936103

met een zuurtje, heeeeeeerlijk.. Lekker dorstlessend
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_153936308
Ik eet eigenlijk nooit snoep wanneer ik bier drink.
  maandag 29 juni 2015 @ 21:22:10 #90
38344 knokkels
pi_153936415
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:18 schreef OMG het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit snoep wanneer ik bier drink.
:D
pi_153936936
Hij is goedgekeurd! Heerlijke IPA met een fijn laag alcoholpercentage.

maandag 29 juni 2015 @ 21:55:02 #92
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153937520
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:12 schreef knokkels het volgende:
[ afbeelding ]

met een zuurtje, heeeeeeerlijk.. Lekker dorstlessend
Ik vind deze verschrikkelijk...veel te zuur.. :{
  maandag 29 juni 2015 @ 21:58:02 #93
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153937610
Laatst nog Rodenbach Grand Cru gehad...die kreeg ik ook met moeite weg.. :{

Zuur is niet mijn ding.. :N
  maandag 29 juni 2015 @ 21:58:48 #94
38344 knokkels
pi_153937636
quote:
15s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:55 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik vind deze verschrikkelijk...veel te zuur.. :{
Gewoon rustig drinken, en afwisselen met wat bitters :)
pi_153948571
Rodenbach Grand Cru is zoet... ~:)
pi_153956848
WARRRRMMMMMMMMMM

pi_153957060

Altijd leuk als je van je lokale slijter het correcte glas bij je aankoop krijgt :)
pi_153957076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:45 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd leuk als je van je lokale slijter het correcte glas bij je aankoop krijgt :)
Tof glas heb ik dat altijd gevonden!

Net een Wieckse Radler 0.0 op, echt gewoon frisdrank. Hou al niet van witbier, maar deze was echt veel te zoet.
pi_153959411
Nog, nog!..

En deze in de koelkast gemikt... Klaar voor 35C° weer...

pi_153959670
Saison Rue O+. Ik heb nog 1 fles van The Bruery staan, en dat is Sucre. Ik denk dat ik daar ooit eens een paar uur voor uit moet trekken, want die is 16.9% geloof ik.

Van de week maar weer eens voor nieuwe biertjes kijken, want ik heb een lang weekend vrij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')